Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä

Valvoja: Moderators
Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Ja jos rahaa on vain rajatusti käyttää auton hankintaan niin järkiauto Kiaa ei kannata unohtaa... sitten kun "massi" paremmin lyönnissä niin vaihtaa mieleisemmän... ei Kialle turhaan 7 vuoden takuuta anneta.Abarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
No totta kylAbarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Tuli tästä mieleen, että vanhemman tytön keskimmäinen nimi on Julia ja siinä taustalla pyörikin nimeä miettiessä juurikin GiuliaAbarth kirjoitti:Kuten myös Giulia ja GiuliettaManu kirjoitti: Joo ei kannata millään Kialla (tytön nimi) Ajella vaan tyylillä
Tuo uudempi 1.8 on ihan hyvä vaihtoehto. Manuaalina. Eli pysyisin kuitenkin erossa noista easytronic-automaateista.quppe kirjoitti:Vectra farkkuna yksi vaihtoehto varsinkin 1.8 koneella. Tilaa paljon ja ei liian syöppö.
Kun on Audilla kehdannut ajaa, auton ulkonäkö ei liene tärkeä kriteeri. ruma kakku sisältä kaunis! Suosittelen varauksetta:mcjones kirjoitti:Keksitäänkö mulle hyvä käyttöauto, niin vapautuu quppelle hyvä Audi A4?
Quppen spekseillä ratkesin toissavuonna B6-sukupolven Audiin varustettuna 3-litraisella veekutosella, tosin hintaraja oli ylempänä. Alfoista vaihtoehtona oli silloin 159 3.2-litraisella, mutta sopivaa ei sattunut käteen. Mondeo ST olisi myös houkuttanut (ei sattunut löytymään sopivaa).
Alkujaan olennaisin valintakriteeri oli kyllä fiilis autosta, kulutusasia oli aika toissijainen. Yksilövalinta olisi voinut paremminkin mennä ja lopetin kuittien laskemisen 5200 euron kohdalla... tuli pientä moottorinlaittoa... Tässä vuodenvaihteen molemmin puolin autoliikkeitä kiertäneenä, on kokeiltu uutta 3-sarjan Bemaria (330e, oli vakuuttava), uudehkoa Mersua (C 350e, oli yllättävän sporttinen) ja myös edullisempaa Ooppelia (Astra, 1.4T automaagi), Seat Leon voisi ehkä olla myös kandidaatti. Onhan noissa uusissa vimpaimia ja härveleitä, mutta Astra-luokkaan verrattuna wanhan Audin polttoaineet tuntuu halvalta, koska kyyti vaan on parempaa. Lisäksi auto on hiljaisempi kuin esim. 3-sarja, ja kutoskoneen soundiahan kuuntelee mielellään. Nelivedostakin joutuisi noissa luopumaan, mutta noissa ladattavissa on perustellut hyvät puolet omalla käyttötarpeella.
Uusi Giulia on kyllä nätti, mutta hieman huolettaa ostaa melko hinnakas Alfa omalla rahalla. Tilan puolestä käytetty Giulietta, mielellään QV, voisi olla houkuttelevin. Naapurin kanssa järkeiltiin, että autoa vaihtaessa tehomäärän pitäisi aina nousta, jotta fiilis ei laske. Tosin jopa tuo Astra 150-heppaisena tuntui kulkevan melko riittävästi, eihän tuo Audi ei 220 hevosen kanssa tippiaskilla ole älytön tykki. Pikkuisen tuntuu, että myöskään sylinterimäärä ei saisi vähentyä, mutta sen kanssa alkaa olla jo vaikeampaa. Pykälää isommissa käynyt mielessä A6 3.0TFSI (kiusallisen vähän tarjolla) BMW 535i... myös Giulia Veloce pensakoneella voisi olla erittäin jees.
Eli tiivistettynä:
- yli 220 heppaa, erittäin mielellään bensa, mielellään 6-pyttyinen, yli 3-litrainen jne
- automaagi
- neliveto (perustellusti voi joustaa, esim. plugarit)
- vähintään 4 ovea
- alle 100tkm ajettu/max 5-6 vuotta ikää
- Co2 alle 268g/km, targetti ehkä n. 200...
Ainiin... edellisessä BMW F31:ssä oli adaptiiviset xenonit, ja niitä kaipaan kyllä. Semmoisista ehdoton plussa, näköjään hämäränäkö jo vaivaa!
Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviääJiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki: Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
Itsellänikin pieni dilemma, minkä romun hommaisi. Mikään ei saisi maksaa yhtään mitään eikä autosta saisi koskaan hajota yhtään mitään. Tojotakaan ei periaatteessa käy, koska haluaisin pidättää itselläni oikeuden mollata kaverin korollaa.Bebbu kirjoitti:Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Humalassa ne parhaat ideat syntyy. Minä tein lopullisen päätöksen Alfan hankinnasta humalassaBebbu kirjoitti:Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviääJiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki: Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
ja jaksaa täällä netissä etsiä. Oon vaan, niin "väsynyt" tällä hetkellä, ettei enää viidettä päivää jaksa mitään autoja edes katsoo. Bemarit, Audit, Volkkarit sun muut vilisee silmissä. Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Minä olen ihmetellyt myös miksi ajoin kakstahti Warrella? Kaikki naapurit oli siitä kateellisia, koska ei siitä mikään ikinä hajonnut, eikä mitään edes maksanut. Mistähän noita vielä löytäisi ilmaiseksi? Co taitaa vaan olla yli 100? Olin kyllä siihen varautunut, että jos jotain menne rikki , niin koetetaan korjata. Samoin olin varautunut siihen, kun Alfan Stadista kävin hakemassa, että kustannuksia tulee.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.Bebbu kirjoitti:Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Tämänviikkoiseen visuaaliseen havaintoon pohjautuen: Varsin viehättävä naaras.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.
Jiitee lienee toinen, en tiedä löytyisikö vielä joku kolmas.Kertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Minäkin ostin tämän hetkisen F20:n baarissa tuopin äärellä huutokaupasta. Ainakin vielä tuntuu olevan ihan hyvä ostos. Kulutuskin tippui Giuliettaan verrattuna parilla litrallaKertsu kirjoitti:Humalassa ne parhaat ideat syntyy. Minä tein lopullisen päätöksen Alfan hankinnasta humalassaBebbu kirjoitti:Vähän enemmän maksoi, kun 2000€ Mutta jos korjauskulut tulee niin kalliiksi hankinta hintaan nähden, niin eihän se kannata. No, nyt ois se pari tonnia antaa käsirahana, kun tässä vähän selviääJiitee kirjoitti:^ ja ^^ Papan vinkki: Jos hankit 2 tonnin auton , varaa n. 2 tonnia korjauksiin ja huoltoihin. Vasta n. 6-7 tonnin hintaluokassa merkistä /mallista riippuen pääsee pienemmillä ylläpitokuluilla
ja jaksaa täällä netissä etsiä. Oon vaan, niin "väsynyt" tällä hetkellä, ettei enää viidettä päivää jaksa mitään autoja edes katsoo. Bemarit, Audit, Volkkarit sun muut vilisee silmissä. Olkoonsa. Vkl lähestyy ja otetaan kuppia. Kai nämä autoa asiat jotenkin selkiintyy.
Siinä ne harmaan eri sävyt leikkisästi lyövät kättä yhteen, kuin keskitalven kirkkaalla tähtitaivaalla leiskuvat revontulet, samalla hurmaten mobilisoidun liikkumisen iloihin päässen ihmisen mieltä.mattijus kirjoitti:Ihan tarkennukseksi pari kuvaa, ettei sitä vaan sotke siihe yltiöhienoon kakkoskoppaseen![]()
Hep. On täällä muitakin, mutta häveliäisyyssyistä useimmat ovat "kaappitoyotistia", kaiKertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?
Rasvista kompaten: edelleen varsin viehättävä toyotanaaras , joka asuu meilläRasvis kirjoitti:Tämänviikkoiseen visuaaliseen havaintoon pohjautuen: Varsin viehättävä naaras.mattijus kirjoitti:Eilen pähkäilin, että millainen ihminen ajaa ykköskoppasella priuksella.
Kerran olen kyytiin päässyt (AUTON kyytiin senkin perverssit!) ja siinä oli noin yksi kerta liikaa.
Ei olla kaapissa. Mahtuu autohistoriaan 3 Toyotaa.Jiitee kirjoitti:Hep. On täällä muitakin, mutta häveliäisyyssyistä useimmat ovat "kaappitoyotistia", kaiKertsu kirjoitti:Mää olen varmaan ainoa tämän foorumin käyttäjä, jolla ei ole pahaa sanottavaa Tojotasta?![]()
![]()
Toyotathan ovat siinäkin mielessä aika erilaisia kuin Alfat eli kun auto vanhenee sitä paremmalta se tuntuu
( ja luotettavammalta ) ja pystyy keskittymään olennaiseen -ajamiseen a:sta b:n vaivattomasti.
Vaimoa ja minua sytytti uuden FL Auris Hybrid SW:n kokonaisuus, ja sellainen on nyt tilauksessa.
Poikkeuksiakin on toki , GT86 on hyvän näköinen ja makoisa ajettava; sydämestäni toivon, että
Giulia on puolestaan toyotamaisen luotettava, kun sitä on haukuttu muodoiltaan vähän pliisuksi.
Työajossa satunnaisesti ollut F34 ja F11... ehkä sitä ei ole ajaessa miettinyt samankaltaisuutta, mutta kun nyt sanot, niin kieltämättä näin on. F1x on tokin kuitenkin leveämpi. F34 on tosin tietääkseni eri alusta (sama kuin aasialainen 3-sarjan Lang-versio).lerppu kirjoitti:^Kokeile f34 ja vertaa f10. Yllätyt - Paljolti sama alusta ja ulkomitat f10/f34:
Ajoin F30, F10 ja F34 peräjälkeen edellistä liisaria hankkiessa ja päädyin F31:een. Varmaan yksi tekijä on, että F34 on kuitenkin korkeampi.lerppu kirjoitti:F34 ajokokemus enemmän f10 kuin f30/31. Paitsi että ite tykkään f34 enemmän. Täydellinen perheauto ja kompromissi asioiden suhteen.
Ur-Allroadia tuli käytyä koestamassa ja kieltämättä se oli paperilla hyvä, mutta aika keinuvalerppu kirjoitti:EDIT: Faijalla oli A6 allroad. Big no-no. Viel problem. Kein erfolg. Nyt sillä on A8, se on parempi. Mutta se A6. En edes jaksa listata miksi vastaus mokomaan on iso EI.
Muistelenko väärin, että tuossa kasikoneessa olisi ollut vakavia ongelmia (lämmöt)? Höpötykset löytyvät todennäköisesti jenkkifoorumeilta, jossa kyseistä pannua markkinoilla runsaammin.mcjones kirjoitti: Esim. nämä puhuttelee:
https://www.nettiauto.com/bmw/550/8550630
https://www.nettiauto.com/bmw/535/8417999
F10:n hintataso tosin tullee alas, kun G30:n myynti alkaa edetä...?