Varmaan saatkin ottaa- tuskin tuollaista jalkaleikkuria enää nykyisin saadaan autoihin laitettua. Ellei tuo konepellin etureuna sitten ole jotain kumia tms.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Tällä viikolla kahden uuden Discoveryn takana ajaneena voin vaan sanoa, että jos haluatte mahdollisimman epäsuhtasen auton mittasuhteilta, niin siinä on teille
sellanen kiesi. Korkea, kapea kaappi, jonka hanuri on venytetty kaulimella överi pitkäksi.
Velar on vielä parempi esimerkki tästä. En näe näissä mitään eroa toisisstaan, yhtä kaameita kippoja kumpikin.
NÄitä voi ihan hyvällä omatunnolla sanoa kunnon vaatekaapeiksi. Kapeita ja korkeita. Ja ei ne kyllä kovin kauniita ole.............
Minusta Range Rover Velar näyttää ainakin kuvissa hienoilta. Mainittakoon vielä, että en tykkää minkään muun maasturin tai SUV:n ulkonäöstä... no paitsi ehkä Maserati Levante.
eniten tossa tökkii noi mustat vanteet, näyttää kun joku lippisjannu olisi sitä tuunaillut , paljon siistimpi esim tässä kuvassa, muutenkin tota mustan värin käyttöä voisi olla vähemmän.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Minua aina häiritsee, se että Land rover tekee kauniita autoja, mielellään haluaisi omistaa, mutta ei millään uskalla ostaa, kun tietää, ettei se kuitenkaan pysy läjässä.
Intialaiset onneksi ovat parantaneet laatua nin Jaguarissa kuin Land Roverilla.
^^
Joo eivät ole. Tuollainen tämänhetkinen malli seisoo firman parkkiksella ja aina kun tulee mieleen jotain positiivista sähköautoista ko. vessan näkeminen nollaa tilanteen
Ajaisin mieluummin jopa sillä pienellä tötterö pösöllä jossa on liukuovi
Smart forfour tuosta auttamatta tulee mieleen. Vähempikin tappaa kiinnostuksen. Käyttöauto on liian vaikeasti lähestyttävä, mikäli sitä pitää lähestyä silmät kiinni, ettei mahan sisältö nouse ylös.
Sisus olisi ihan OK. Ai niin, oliko tää (tai siis edeltäjänsä) se, mistä lähtee renkaat vanteilta, jos yrittää vähän aktiivisempaa kaarreajoa?
Hyvin on siis varmistettu, ettei montaa tarvi myydä. Ehkä tarkoituksellista, jos myynti on tappiollista eli tässä vaan harjoitellaan sähköauton tekoa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
insinörtti kirjoitti:Hyvin on siis varmistettu, ettei montaa tarvi myydä. Ehkä tarkoituksellista, jos myynti on tappiollista eli tässä vaan harjoitellaan sähköauton tekoa.
Miten se myynti voi olla tappiollista, kun auton kori on tehty maailmalta haalituista eri valmistajien ylijäämäosista?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
voitaisiin lisätä wikipediaan yhdessä uuden type-R:n kanssa osioon "overdesigned".
Mietin tässä kerran, kun nää uudet sporttisuvit jotka oli ensin omalla tavallaan hienoja ja nytten muistuttaakin kaikki (taas) toisiaan, että mistä tää kirkas väri, lokasuojamuovit, musta flattop katto ja kromilistat oikein lähti. Päädyin ajatukseen että New Mini olisi se "starting point". Nyt noi ei mikään enää erotu joukosta kun kaikki tekee samanlaisia.
Vai menikö aatokset taas pieleen?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Hieno? Näyttää siltä, että muotoilutiimin sisällä ei päästy yksimielisyyteen siitä, kenen idea toteutetaan, niin päätettiin sitten toteuttaa ne kaikki! Kyllähän epäjatkuvuutta on aina käytetty hyvinkin onnistuneissa designeissa, vaikkapa Zagaton tekemissä, mutta kun erikoisuudentavoittelusta tulee itsetarkoitus ilman punaista lankaa, tulos on tuollainen.
Vaikkapa mistäpä minä mitään tiedän. Vetäähän joku cheekkikin areenan täyteen ja itse asiassa onkin todettu ihmisten älykkyyden lähteneen laskuun. Tämä se on tulevaisuutta ja siihen on totuttava.
Mitä lupia tarvitaan, että saa vetäytyä Lapin erämaihin erakoksi?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
sämpy kirjoitti:No myönnettäköön että on se jo riittävän kauhee ollakseen perverssillä tavalla hieno. Kun jotkut on vaan rumia, kuten Prius.
Se on niin ruma että omaan silmään näyttää jo hienolta... 2 gen autoja selauksessa ... paha tauti tää autokuume,,, onneksi ei ole vakavaa sorttia, vielä Priuksen ostohan on statement jos mikä Aivan älyttömiä kilsoja näillä poljetaan....
Toyotan parhaat mallit mielestäni edelleen corolla, prius ja landcruiser/hilux. Kaikissa on jotakin sellaista, joka
avautuu vasta yli 500 tkm:a ajettuaan...
Jiitee kirjoitti:Priuksen ostohan on statement jos mikä Aivan älyttömiä kilsoja näillä poljetaan....
Mistä se on statement? "Istun jääpuikko hanurissa ja tykkään siitä?"
Jokainen kilometri Priuksella jos millä on kyllä älytön, se on totta.
Se kestää, kestää ja taas kestää ja siitä ei tarvitse olla huolissaan.... kysy keneltä tahansa , joka
haluaa viedä auton äärimmäisyyksiin, viidakkoon , aavikolle, jäätikölle, you name it...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
palkus kirjoitti:No nyt minäkin hokasin, että mikä on se potentiaalinen kohderyhmä näille aivan jäätävän näkösille kikottimille
Alfafoorumeiden moderaattorit? Nyt ymmärrän miksi myyntiluvut ovat jääneet vähän heiveröisiksi.
mutt kirjoitti:Hieno?
Niin, ei klassisen-kaunis-hieno vaan sympaattinen-ja-persoonallinen-hieno. Suurin osa autoista vaan on nykyään muotoiltu ihan käsittämättömän tylsästi, joten mulla on lähtökohtaisesti peukku pystyssä kaikille sellaisille keksinnöille joissa on yritetty hakea hommaan vähän erilaista kulmaa siitäkin huolimatta että Virtanen saattaa säikähtää.
Jos nyt olisin sähköautosta kaupoilla niin arvatkaa ostaisinko e-Golfin vai i3:n ja miksi?
Ainakin herättää keskustelua, olin oikeassa tärkeydestä . i3 on tiettävästi suunniteltu kaupunkikärryksi, eli liiskattu mahdollisimman pieniin ulkomittoihin tietyillä sisäspekseillä. Siitä olisi alunperinkin voinut tehdä varmasti vähemmän ruman, mutta silloin olisi kadonnut persoonaa. Harvassa on persoonalliset saksalaiset autot, jotka ovat yksinkertaisesti kauniita. Minusta tuo LCI on sopivasti vähemmän ruma, että siinä on vielä saksalaiseksi persoonallisuutta, mutta ei ole ihan alkuperäisen ruma.
Ei, en ole tilaamassa i3:sta. Bongasin vaan LCI-uutisen toiselta foorumilta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Se on kyllä totta, että pieniin mittoihin on haastavaa saada sopimaan sekä funktionaalisuus että esteettisyys. Tavallaan voisin ymmärtääkin niitä, ketkä tuossa jotain haluavat nähdä. Minulle se vain on jatkumo valmistajansa muotoilukielessä, jonka on ilmeisesti ollut tarkoitus saada Audit näyttämään tyylikkäiltä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Liekö vikaa päässä vai silmissä, mutta ei tämä Voortilta näytä. Jotain korealaista, jotain ranskalaista ja volvomaista. Thor-valot vain puolitettu, vaikka eipä ne Volvossakaan ainutlaatuiset ole. Paremmalta tämä todistajainsuojelulook mun silmään kaikesta huolimatta näyttää. Ensimmäisen kerran Ford ja veistoksellisuus mahtuvat samaan lauseeseen. Moni nykymalli on saanut terävät muotonsa peltikolarissa studiossa..
Polforea kirjoitti: Harvassa on persoonalliset saksalaiset autot, jotka ovat yksinkertaisesti kauniita.
Mikään puhtaasti saksalainen luomus ei ole kaunis. Ikinä. Koskaan.
Se voi olla hieno tai komea, mutta kauneudesta kukaan saksalainen ei ole ikinä maailman historiassa ymmärtänyt mitään. Kauneus edellyttää AINA voiman vastapainona jonkin heikkouden osoitusta, mihin saksalainen ei suostu.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Jostain syystä mulle Voorti on aina ollut Jänkki-merkki. Ei auta vaikka konttori olisi Saksassa. Tässä heidän noudattamassaan "One Ford" -periaatteessa samaa bulkkia pitäis onnistua kauppaamaan ympäri Tellusta ja ilmeisesti ottavat mallia niistä, jotka sen parhaiten taitavat - korealaisilta. Toi sedan-versio näyttää siltä ku Hyundai i40 olis saanut Fordin keulan. Mitähän löytyis kun pintaa vähän rapsuittais... "Made in Korea"?
Fordien ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta pidän Fordien perusajatuksesta, että ohjauksessa pitää olla tuntoa. Osassa jopa huippuluokan ohjattavuus. Samaa ei voi sanoa monesta muusta automerkistä.
Ei mitään varsinaista vikaa Fordissa ole, muttei ne kyllä hienojakaan ole. Mielestäni esim. uusi Musse, edellinen Focus (tai siis, nykyinen) on paljon hienommat kuin tämä uusi.
Liekö vikaa päässä vai silmissä, mutta ei tämä Voortilta näytä. Jotain korealaista, jotain ranskalaista ja volvomaista. Thor-valot vain puolitettu, vaikka eipä ne Volvossakaan ainutlaatuiset ole. Paremmalta tämä todistajainsuojelulook mun silmään kaikesta huolimatta näyttää. Ensimmäisen kerran Ford ja veistoksellisuus mahtuvat samaan lauseeseen. Moni nykymalli on saanut terävät muotonsa peltikolarissa studiossa..
Kopioitu on ulkonäössä kyllä volvoa yms.
Sisällä taas automaatissa on otettu vaihderulla Jaguar tyylisesti käyttöön. Fordi on ainakin kehityksen kärjessä matkimisessa
Farina kirjoitti:Fordien ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta pidän Fordien perusajatuksesta, että ohjauksessa pitää olla tuntoa. Osassa jopa huippuluokan ohjattavuus. Samaa ei voi sanoa monesta muusta automerkistä.
Tässäkin menty takapakkia. 02 focusessa tunnokkaampi ohjaus ja kuluttaa vähemmän, kuin reilu 10v uudempi saman kokoisella koneella.
Ihan hyvän näköisiä ovat olleet nuo pari viimeistä mallia miusta, toi uusi on kyllä takapakkia. Enkä kyllä vieläkään käsitä tota "jäkiasennus" tyyli lookkia noissa pullukoissa näytöissä.
Vitsi näytti hienolta 166 ohjaamo pic of your car ketjussa kun sieltä puuttu kaikki tuo päälleliimattu roska.
Farina kirjoitti:Fordien ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta pidän Fordien perusajatuksesta, että ohjauksessa pitää olla tuntoa. Osassa jopa huippuluokan ohjattavuus. Samaa ei voi sanoa monesta muusta automerkistä.
Tämä on kyllä totta
Tosin kuten Garmund tuossa toteaa, siinä(kin) on käytännössä menty koko ajan takapakkia alkuperäisen Fiikuksen jälkeen
Farina kirjoitti:Fordien ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta pidän Fordien perusajatuksesta, että ohjauksessa pitää olla tuntoa. Osassa jopa huippuluokan ohjattavuus. Samaa ei voi sanoa monesta muusta automerkistä.
Tässäkin menty takapakkia. 02 focusessa tunnokkaampi ohjaus ja kuluttaa vähemmän, kuin reilu 10v uudempi saman kokoisella koneella.
Ihan hyvän näköisiä ovat olleet nuo pari viimeistä mallia miusta, toi uusi on kyllä takapakkia. Enkä kyllä vieläkään käsitä tota "jäkiasennus" tyyli lookkia noissa pullukoissa näytöissä.
Vitsi näytti hienolta 166 ohjaamo pic of your car ketjussa kun sieltä puuttu kaikki tuo päälleliimattu roska.
joo onhan niissä uudemmissa ihan ok ohjaus, mutta esim välikoppa escortissa aivan karmea, ehkä paskin auto millä olen ajanut, nissan almera oli suunilleen samaa tasoa
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Viime viikonloppuna käytiin ihmettelemässä. Ulkoa ei sytyttänyt juurikaan, sisältä vielä vähemmän. Todennäköisesti ajaminen olisi ollut ihan kivaa.
Koeajoon autoa ei ollut, koska olivat myyneet bensa esittelyautonsa, eikä seuraavan tulosta ollut mitään tietoa.
Minulle liian sekavan näköinen. Siitä voisi saada tyylikkäämmän yksinkertaisesti poistamalla hopeisia härpäkkeitä sieltä täältä.
Kyllä se pitää koeajamassa käydä kun joskus muistaa ja sattuu eteen. Nythän niitä 370 heppasia tuli tällä viikolla maahan kymmenkunta.
155156 kirjoitti:Minusta Range Rover Velar näyttää ainakin kuvissa hienoilta. Mainittakoon vielä, että en tykkää minkään muun maasturin tai SUV:n ulkonäöstä... no paitsi ehkä Maserati Levante.
Näin eilen Range Rover Velar -mobiilin ensimmäistä kertaa livenä. Kerrankin auto, joka näyttää paremmalta kuvissa eli siinä mielessä Alfa Romeon vastakohta.
MikaT kirjoitti:Viime viikonloppuna käytiin ihmettelemässä. Ulkoa ei sytyttänyt juurikaan, sisältä vielä vähemmän. Todennäköisesti ajaminen olisi ollut ihan kivaa.
Koeajoon autoa ei ollut, koska olivat myyneet bensa esittelyautonsa, eikä seuraavan tulosta ollut mitään tietoa.
Minulle liian sekavan näköinen. Siitä voisi saada tyylikkäämmän yksinkertaisesti poistamalla hopeisia härpäkkeitä sieltä täältä.
Kyllä se pitää koeajamassa käydä kun joskus muistaa ja sattuu eteen. Nythän niitä 370 heppasia tuli tällä viikolla maahan kymmenkunta.
Joo ei tuo muakaan kyllä sytyttele. Nähnyt pari niitä liikenteessä. Audi A7 näköiskopi jollain tapaa. Mene ja tiedä sitten millanen on muuten.