Sivu 53/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Touko 2015, 20:15
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Lineaan, öv+s, vaihteisto öljyt, tehostin öljyt. Rvs, vaihteistoon. Loppuihin kun tulee hyllyyn. Etuiskareiden yläpään laakerit. Samalla katkenneen jousen löydös. Ruostesuojausta. Toinen etusumari. Linea oli ekaa kertaa nosturilla, siis omassa tallissa. :roll: Ihan ok vaikutelma jäi. Onhan se kaikessa säästömalli mutta perushelppoa korjattavaa.
Ja joo, kattoterassikausi avattu. 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Touko 2015, 21:50
Kirjoittaja Virtsu
Mr Muscle käsittelyn turbolle. Pakopuolelle ko. ainetta. Puoli tuntia vaikutusta ja vnt-tangon heiluttelua. Kasaan ja koeajolle. Tuntuu, että koneen käytös muuttui smootimmaksi ja vetää paremmin alakierroksilla.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Touko 2015, 23:50
Kirjoittaja vesamaan
Vaihteistoöljynvaihdon, samalla löysin väljän etuylätukivarren :evil:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Touko 2015, 21:27
Kirjoittaja Eero
Säädin 75:n käsijarrun ja vaihdoin jarrunesteet paremmin lämpöä sietäviin. Samalla valmistauduin sunnuntaihin vaihtamalla tripla-kasit alle ja säätämällä vakaajaa löysemmälle. Camberit säädettiin jo aikaisemmin hiukan pakkaselle. Saas nähdä, millaiset vaikutukset noilla on ajettavuuteen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 15:05
Kirjoittaja jyrkip
156 2,4 20V JTD M-jet laturin vaihtoa. V**** v**** v****, sain vanhan jo irti, vaan vielä kun sais sen pois koneen takaa. Täytynee irroittaa vielä vetari, ainakin. Helpompiakin laturin vaihtoja kai on...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 17:45
Kirjoittaja Aquatica
^
:lol:

Itse teetätin laturinvaihdon 10v:hen, osin tuosta johtuen :lol: . Ymmärtääkseni melko lailla identtinen paikka, eli vetari pitää irrottaa. Riittää kuulemma, kun vetarin kannakkeen ottaa pois ja vetäsee vetarin pois laatikosta, eli lattialle asti ei tarvitsis saada kai.

PS.
Mistä ostit laturin, teho? merkki? hinta?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 17:57
Kirjoittaja jyrkip
Joo, vetari irti laatikosta ja lisäksi pakoputki. Silti ihan possuahdas. Otin Ebayn halvimman, merkitön 120A. 150 rahteineen. Jos olisin arvannut mikä jumppa ton vaihtamisessa on olisin ehkä päätynyt johonkin laadukkaampaan :roll: . Jatkuu huomenna, uusi on jo liki paikkaansa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 22:31
Kirjoittaja Pele
Huoltovuoron sai Evon takajarrut. Levyt TRW, palat alkuperäisosat.Puhallusta, passivointia ja maalausta siihen lisäksi.
Nyt on mekaaninen puoli valmis. Seuraavaksi sisähommiin. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 22:44
Kirjoittaja Rasvis
Kaunista kuten aina.

Satulat on ilmeisesti sinkitty ja kromatoitu uudelleen? Spiiderin satuloille tehtiin sama homma mutta kylvettäjältä meinasi palaa käpy kun valun huokosista erittyi liemeen jotain smäidää joka sotki prosessin. Olikohan tuo vain joku 70-luvun valujen ominaisuus vai tapahtuuko tuota uudemmissakin?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Touko 2015, 23:31
Kirjoittaja Pele
^Kiitos. :)
Sylinteriosaa en käyttänyt passivoinnissa koska en katsonut tarpeelliseksi purkaa käsijarrumekaanismia.Painoin ainoastaan männän ulos, putsasin rasvasin ja takas.
Sylinteriosio oli muutenkin pesun jäljiltä senverran siisti että päädyin maalaamaan sen hieman saman sävyisellä harmaalla kuin mitä nuo etu Brembotkin ovat alunperin.Pohjille suihkaisin varoiksi hieman sinkkisprayta, sitten base ja lakka.
Tuon runko osan joka pultataan olkavarteen käytin keltapassivoinnissa.Myös siihen vedin lakan päälle.

Kyllä valuosien passivointi on yhä edelleenkin sellaista lottoamista että koskaan ei voi tietää etukäteen millainen lopputulos on odotettavissa,vaikka miten huolella olisit suorittanut puhdistuksen ym. esivalmistelun.
Valujen koostumuksissa ym. on niin paljon eroja. Toiset onnistuu ihan täydellisesti,toiset taas kiehuu ja kuohuu niin että ovat aivan hirveitä. :?
No ehkä hieman paremmalla prosentilla on uudemmat osat onnistuneet kuin esim. 70-luvun valut.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Touko 2015, 12:52
Kirjoittaja Alfred Romero
vaihdoin 166seen ylätukivarren. ei kun leimaa hakemaan. siitä ja pienestä helman ruostevauriosta nassahti.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Touko 2015, 21:33
Kirjoittaja Redneck
Tänää kerkesin laittaa suojakumin paikoilleen ja lisätä uutta rasvaa kun vanhat lenti pitkin poikin auton alustaa... :lol: onnex ei ollu kerenny paskaa tarttua. Toivottavasti ny pysyy...oli muutes ihan tavallisella nippusiteellä kiinni :shock:
Kuva
Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Touko 2015, 21:50
Kirjoittaja -TTY-
En tallissa, mut hallissa. Kesä-auto sai vuorostaan rakkautta. Parisen tuntia aikaa, shampoota ja kultaista AutoGlymiä loppusilaukseksi. Valkoiset vanteet on sitten niin maan v*ttumaiset saada puhtaaksi, jokaista erikseen hankasin eivätkä edes oikeasti puhtaiksi tulleet. Pitäisi käyttää varmaan jokainen irti ja puunata jossain pesuhuoneessa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 06:46
Kirjoittaja jyrkip
JTD:n laturinvaihto loppuun. Jösses mikä työmaa. Hävisi samalla tyhjäkäynnillä ajoittain vaivannut apulaiteremmin vikinä, vanhan laturin vapaakytkin oli jumissa, eli yhtä puuta. Uusi laturi säikäytti alkuun, latausjannite lähti nousuun vasta jonkun hetken päästä käynnistyksestä.

JTS:n vikakoodinluku, keksi aamulla antaa MCSF:n ja vikatilan, kiersi paritonnia. P1680 (muistaakseni) kaasuläpästä ja pari muuta 2.lambdasta. Kuittailin pois ja tein ECU-resetin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 09:53
Kirjoittaja Aquatica
^
Itselläni on Delco Remyn laturi nyt (uusi) ja siinä on sama, n. 7s kestää, ennen kuin jännite nousee. Onkos sulla tuossa sellaista, että valot himmenee vilkun tahtiin? Itselläni on, enkä muista oliko jo ennen - sinänsä ei niin väliä, mutta ehkä tuo kertoo halvasta jännitteentasauksesta tai jostain :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 10:46
Kirjoittaja jyrkip
Ennen ei ole ainakaan ollut vilkkuvia valoja, nyt en tiedä vielä. JTD on seisonnassa liiallisen automäärän vuoksi vielä hetken :) .

Kiva tietää että tuo hidas herääminen on ominaisuus, alkoi otsa turpoamaan kun sain tulille ja jännite ei heti noussut. Toi mun lie aito Kiinalainen, Günther oli repinyt valmistajatarran pois ja laittanut omansa tilalle, ei mitään arvoja tms. koko laturissa. No, toivottavasti tomii riittävän kauan. Alkuperäinen Denso, made in italy, pääsi noin kymmenen vuoden ja 260tkm suoritukseen ennen kuin muuttui lämmityslaitteeksi, kuumeni heti eikä ladannut, latausvalon kyllä sammutti.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 14:49
Kirjoittaja Aquatica
:lol:
En mä mitään ominaisuudesta tiedä, mielestäni ei kuulu asiaan - mutta ehkä se kestää? Vanha Denso kesti itselläni sen 240tkm/14v, joten vois olettaa uuden kestävän ainakin vuoden-kaks tai viisikin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 15:42
Kirjoittaja Isola
Aquatica kirjoitti:Onkos sulla tuossa sellaista, että valot himmenee vilkun tahtiin? Itselläni on, enkä muista oliko jo ennen - sinänsä ei niin väliä, mutta ehkä tuo kertoo halvasta jännitteentasauksesta tai jostain :roll:
Tuo kertoo ylimääräisestä kontaktiresistanssista josssain. Vilkkujen ottama teho on siinä määrin pieni, että akku riittää tasaamaan sen täysin eikä lataussäätimellä ole osuutta asiaan. Ongelma on valojen ja vilkkujen yhteisellä piirin osalla jossakin akun ja ajovalojen välillä. Tyypillisesti maadoituksessa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Kesä 2015, 17:09
Kirjoittaja Aquatica
^
Hieman oudolta tuntuu, kun en ennen laturivaihtoa huomannut tuota ja sen jälkeen kiinnitin asiaan huomiota. Eikä akun ja valojen väliin kyllä ole koskettu.
Mutta eipä nuo maapisteiden tarkastukset pahasta olisi muutenkaan...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Kesä 2015, 00:35
Kirjoittaja Pele
Aloitin siistit sisähommat. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Kesä 2015, 19:52
Kirjoittaja palkus
Aloittelin laturin vaihtoa, mutta kiinnostus vs työmaa oli sen vertta epäsuhtainen, että hanskat tipahti.
No, tulee tässä nyt vähän totuteltua tulevaisuuteen, kun aina ajon jälkeen lataukseen. Ei kovinkaan ruusuiselta vaikuta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Kesä 2015, 21:58
Kirjoittaja Mixu
En tallissa, vaan pihalla kun ei tallilla ole siunattu.

Mahdottomasta tuli mahdollista ja 156 2,5v6 FC3 (katit pakosarjassa) tuli vaihdettua startti irroittamatta moottoria. Ainakin ulkomaiset sivustot kertovat, että se ei onnistu. Täytyy kyllä myöntää, että jos välineet olisi olleet saatavilla, moottorin olisi irroittanut ja asentanut lyhyemmässä ajassa.

Pääkohdat:
-moottorin takatuki irti
- pakoputket irti molemmat pakosarjoista
- lämpöpellit pois. Ylempi lämpöpelti tulee pois yläkautta ja alempi alakautta.
- taaempi pakosarja irti mutta ei pois (se ei vaan millään mahdu)
- startti kivasti sieltä välistä yläkautta, tunkkaamalla kone takaisin yläasentoon.
- sen verran viritystä, että alemman lämpöpellin laitoin kahtia ennen paikalleen laittoa, ja liitin taas yhteen(sovituksella) kun oli paikallaan. Sen sai kyllä pois repimällä pihdeillä, mutta takaisin se ei vain taipunut.

Lisäksi joutui tietenkin irroittelemaan kaikkea pientä, kuten vesiletkuja, lambdan, öljynsuodattimen jne.

Joka ikinen pultti oli tautisen ruosteessa ja tappeli vastaan ettei mitään rajaa. Ehdottomasti pahin autohomma ikinä mitä olen tehnyt, ja on näitä tullut jo 25 vuotta tehtyä.

No posetiivisena puolena, startti tosiaan oli rikki (ei ollut ihan sata varmaa hommaa aloittaessa), ja auto sai leiman katsastusinsinööriltä. Se kun jäi leimaamatta startin takia viime vuonna, kun ei sitä sinne saanut vietyä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 22:13
Kirjoittaja Pele
Suunnittelua... :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 22:57
Kirjoittaja sataviisviis
^Oho, nyt on aika Pro meininkiä 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 15:32
Kirjoittaja Keltsi
Vaihdoin uuden LCD-näytön GTA:han, nyt kelpaa MCSF-varoituksen loistaa :lol:

Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 21:28
Kirjoittaja Tazio
^
:) :) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 22:52
Kirjoittaja Aquatica
Availin pultteja, irrotin akun ja akkutelineen, poistin osan pakoputkea ja pyrin availemaan apurungon pultteja ymv.
Oikea mekaanikko sitten teki, siellä missä minä yritin.

Sain mä nyt pienen taistelun ja avunhuudon jälkeen vaihdettua toisenpuolen vetarin suojakumit, pärkeleen vetarirasva. Se on kauheeta kamaa.

Kuva

Saldona kuitenkin: 2kpl katkennutta pakoputken pulttia (takaputken ja keskiputken liitos. Siis ne ainoat ruosteettomat JA PUHTAAT pultit), 1kpl katkenneita pinnapultteja apurungon takaosasta (kahden mutterin kiinnitys

Tämä vaati tekijämiestä
Kuva

Minä ja pyssy hävittiin, mutta tekijämies ja pitkä varsi ja paljon voimaa voitti. Kauhealla rutkeella se läks.

No, huomenna jatkamaan.

PS.
10v JTD:n vaihteiston pää todellakin hankautuu sisälokariin.
On jo aika ilosesti kulunut pois matskua >_< Onneksi ei reikää ole...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 07:28
Kirjoittaja Aquatica
Ei vaihteisto runkoon osu. Vaan siihen sisälokarin muoviin, joka on parilla ruuvilla kiinni - se "huoltoluukku".
Tuo vikahan on yleinen noissa bussoissa?

Mut on ne kannatinkumitkin ihan loppu, harmi kun ei budjetti antanut periksi uusia niitä... Kunhan ne joskus saa, vaihtoon menee kaikki. Nyt pitää keksiä joku patentti tuohon, ehkä mä putsaan vaihteiston päädyn, jotain 2K-liimaa ja kumimattoa päälle?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 10:58
Kirjoittaja Stiletto
Tällä ja edellisviikolla... Jarrusatulat punasiksi, kesävanteet mustaksi foliateckillä, ralliraita konepeltiin teipillä. Ainakin pari heppaa tuli heti lisää :-D Seuraavana varmaan tarttis jatkaa raitaa katonkautta taakse asti. Vaikkei ehkä shelbyraidat alfoihin kuulukkaan? No pari martinin tarraa takapuskuriin korvatkoon ton tyylivirheen. Vaimo katteli kättenijälkiä ja totes että kohta ei tossa kehtaa enää kyydissäkään olla.... Laitetaan lähestyvän 50 kympin villityksen piikkiin tämä harrastus 8)

Sellanen huomio tosta foliatech maalista että. Halvalla ei hyvää saa nimittäin aattelin säästää ja ostin robbarista mastonin rubber maalia koska se on paljon halvempaa kun foliatech. Joo mutta totuus on se että yhellä pullolla foliateckiä maalaa just ja just 4 vannetta,, mastonilla ehkä pääsis 2 tekemään. Neronleimauksena suihkutin ekaks mastonia pohjalle ja sitte foliateckiä päälle.. Ei ollu hyvä idea, Pinnasta ei tullut niin hyvää ja kiiltävää kuin pelkällä foliatekillä pinnoitetut 2 viimistä vannetta. Suosittelen foliateckiä vaikka se onkin kalliinoloista, on se myös paksumpaa ja riittosampaa ja lopputulema on hyvä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 13:22
Kirjoittaja Alfissimo
Mazda 6 vm.-04, mätä! Leikattu auki, siivoaminen seuraavana vuorossa, illaksi kiinni. Ellei löydy lisää :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 14:43
Kirjoittaja vesamaan
Alfissimo kirjoitti:Mazda 6 vm.-04
Melkoinen syrjähyppy :twisted: Jotta saat tuon anteeks niin ainakin yks Ducato pitää hitsata kasaan :roll: :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 17:36
Kirjoittaja Jarkki
Vakaajan pauke loppui viimmein etupäässä uuden vaidon myötä. Jarrunesteet tuli vaihdettua pihalla, mutta oikein TRW EPS 5.1. :P

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 19:21
Kirjoittaja Alfissimo
Alfissimo kirjoitti:Ellei löydy lisää...
Löytyi :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 20:38
Kirjoittaja Albertolli
Yllätyitkö? :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 20:43
Kirjoittaja vesamaan
Alfissimo kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Ellei löydy lisää...
Löytyi :roll:
Ei kohta enää riitä Ducaton harsiminen katumusharjoitukseksi 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 20:48
Kirjoittaja Polforea
Alfissimo kirjoitti:Löytyi :roll:
Sun ei oikeastaan pitäisi koskea kuin muoviin (ei Opelin). :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 22:37
Kirjoittaja Alfissimo
Olen aistivinani eräänlaista, hmmm..., joo, sitä se on, vittuilevaa sävyä :lol: .

Ei se masa sitten tänään kasaantunut kuitenkaan. Takapäässä, helmakotelossa ja myös sisälokasuojassa on hassun hauska ruostepotero suunniteltu tehtaalta asti. Kaivamisen lopputuloksena koko nurkka oli auki siten, että piti rakentaa uusiksi korin, pohjalevyn ja pintapeltien liitos uudestaan, kun alkuperäiset eivät olleet enää toisissaan kiinni. Oman aikansa sai kulumaan, myös sisälokasuojan yhdistämisessä takaisin pohjalevyyn ja aloittamalla helmakotelon uudelleen rakentamista. Ei enää jaksanut tänään, joten huomenna jatkuu.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 23:57
Kirjoittaja pitkämies
Alfissimo kirjoitti:Olen aistivinani eräänlaista, hmmm..., joo, sitä se on, vittuilevaa sävyä :lol: .

Ei se masa sitten tänään kasaantunut kuitenkaan. Takapäässä, helmakotelossa ja myös sisälokasuojassa on hassun hauska ruostepotero suunniteltu tehtaalta asti. Kaivamisen lopputuloksena koko nurkka oli auki siten, että piti rakentaa uusiksi korin, pohjalevyn ja pintapeltien liitos uudestaan, kun alkuperäiset eivät olleet enää toisissaan kiinni. Oman aikansa sai kulumaan, myös sisälokasuojan yhdistämisessä takaisin pohjalevyyn ja aloittamalla helmakotelon uudelleen rakentamista. Ei enää jaksanut tänään, joten huomenna jatkuu.
Tuon ikäinen Mazda 6:nen voi olla aivan loputtoman mätä ja näyttää päällepäin vielä sellaiselta jota automyyjä kuvailisi sanoilla. " Yksi omistaja, huolellisesta yksityiskäytöstä, täysi huolto-kirja....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kokemusta on. Koita jaksaa........ :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 01:05
Kirjoittaja Alfissimo
Muuten ^ historiakuvaus osuu, mutta toinen omistaja, mutta melkein uudesta. Malliesimerkki sanonnasta "moni kakku päältä kaunis". Ollut siis yleisellä tasolla hyvällä pidolla ja päällepäin hyvin siisti yksilö, kunhan ei olisi nostokohta karannut renkaita vaihtaessa...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 12:27
Kirjoittaja mutt
Punto Cabriolle annettu huomiota. Vaihtui tulpat, öljyt + suodatin, ja tuli säädettyä ikkunoita, kun ei olleet enää yhteensopivia katon kanssa (tuppasi katon reuna jäämään lasin väliin ovia sulkiessa. 20-vuotiaassa Fiatissa tietysti nuo säätöruuvit oli paikoin umpiruosteessa ja jumissa, mistä tuli oma lisähommansa. Samalla tuli suihkittua oviin kotelosuojaa - ehkä turhaan, kun ei niissä mitään ruostetta noiden ruuvien lisäksi ollut, ja näkyvät olevan sinkityt, joten tuskin heti tulisikaan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 18:03
Kirjoittaja Pele
Konttorihommat tuli tehtyä loppuun. :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 20:17
Kirjoittaja pitkämies
Ei uutta häpeä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 22:51
Kirjoittaja Pele
Toiset tykkää, toiset ei. :lol:
No alkuperäinen virheetön kojelauta on kyllä tallessa, joten jos joskus mieli muuttuu niin sen voi taas vaihtaa takaisin.
Aika pirun jumppa vaan oli..Kädet täynnä nirhaumia ja pieniä haavoja. :?
Poisotto on paljon helpompaa kuin takaisin laitto. :lol:

Muutenkin autoon tehdyt/tehtävät muutokset toteutetaan sillä mielellä että on helpohko tarvittaessa muuttaa taas takaisin alkuperäiseksi. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Kesä 2015, 13:13
Kirjoittaja mutt
Pele kirjoitti:Kyllä valuosien passivointi on yhä edelleenkin sellaista lottoamista että koskaan ei voi tietää etukäteen millainen lopputulos on odotettavissa,vaikka miten huolella olisit suorittanut puhdistuksen ym. esivalmistelun.
Valujen koostumuksissa ym. on niin paljon eroja. Toiset onnistuu ihan täydellisesti,toiset taas kiehuu ja kuohuu niin että ovat aivan hirveitä. :?
No ehkä hieman paremmalla prosentilla on uudemmat osat onnistuneet kuin esim. 70-luvun valut.
Tästä onkin kokemusta. Flavian valurautaista vesipumpun hihnapyörää putsasin ensin tavanomaisesti sitruunahapossa, ja kun oli puhdas ruosteista, aloitin sinkityksen, vaikka maalihan siihen lopuksi oli kuitenkin tarkoitus tulla pintaan. Suolahapossa peittaaminen alkoikin tuottaa jonkunmoista porinaa ja pintaan alkoi nousta runsaasti mustaa töhnää - ilmeisesti valuraudan hiiltä? Ei siihen kummoinen pinnanlaatukaan tullut, mutta kuten sanottu, mustalla maalillahan se peittyi, kuten aikoinaan tehtaalta lähtiessäkin.

Nuo Dunlopin jarrusylinterit on myöskin alunperin olleet sinkitty, mutta taidan ihan suosiolla maalata ne. Muutenkin olisi vähän ongelmallista niiden pinnoittaminen, kun pitäisi säätöpinnit suojata jotenkin, ei niitä kotikonstein taida saada ehjinä irtikään.

Eilen tehty viimeinen hitsaus valmiiksi, eli se aiemmissa kuvissa näkynyt takahelman ruostereikä leikattu pois ja laitettu ehjä pelti + tina päälle. Nyt pitäisi löytää hiekkapuhaltaja, kun ei omat laitteet ihan riitä tuon pohjan puhallukseen (ei kokonaan, mutta niiltä osin, kun tarvitsee.)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 22:16
Kirjoittaja pitkämies
Maalari maalaa sinistä ja punaista.......Paitsi ettei kumpaakaan ja maalari en ole. Noh josko tuo peilinkuori näyttäisi nyt asialliselta eikä kamalalta. Juu Juu irrotan sen ja maalaan kunnolla sitten JOSKUS :wink: ....

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 00:31
Kirjoittaja Aquatica
Kasasin alakerran loppuun... Ja vaihdoin öljyt. Ja totesin oudon äänen kadonneen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 10:29
Kirjoittaja vesamaan
Aquatica kirjoitti:Kasasin alakerran loppuun... Ja vaihdoin öljyt. Ja totesin oudon äänen kadonneen.
Valohoito paras hoito :idea: :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 12:28
Kirjoittaja Aquatica
^
Sanopa muuta :D

PS.
Mistä vetoa, että nyt n. 24h myöhemmin naputtaa kun lähtee liikenteeseen? :D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 14:04
Kirjoittaja vesamaan
eilen rakentelin hyllyjä, n. 18 jm 50 cm syvää. melkein täynnä jo, eikä talli oo juuri siistimmän näköinen :? tänään siirsin työpöydät paikalleen, vielä pitäis työkalukaappi ripustaa seinälle ja ruuvata reikäreinää muutama levy paikalleen. Kai se tuosta pikku hiljaa selkiää :drinking:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 15:41
Kirjoittaja sämpy
Totesin että 156:n etupään rutina taitaakin tulla alapallonivelestä, vaikkei siihen remontissa varsinaisesti kajottukaan. En jaksanut alkaa purkamaan kun kumikin näytti prässätyltä, tuikkasin kylmästi ruiskulla vaseliinia suojakumin läpi. Hevosneula, 1,2mm. Puristimet oli kätevät, sai jättää puoleksi tunniksi täyttymään.
Kuva