Sivu 54/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 23:14
Kirjoittaja berliina
166:seen vaihdoin uloimman vetonivelen ja e-pyörän laakerin.GTV etupyörän laakerin sai säädettyä kuntoon.Ei kumpikaan enään melua eikä vetele urista.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 23:17
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Maalasin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 23:21
Kirjoittaja Shakal
Tiivistin 147 öljypohjan ja Valvoline racing 10w60 sisuksiin. Nyt ei vuoda, eikä haise pahalle. Ainakaan toistaiseksi..

Tein myös kevyen 4h pesun sisätiloihin.

Huomenna vähän 90 jumppaa.. Taas vaihteeksi.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 23:30
Kirjoittaja jalittam
Juon taas kaljaa, haaveilen, tuumailen ja yritän välillä purkaa tota raatoa. Täs mikää hätä ole.
Virtuaalisesti keulan korjausta lähinnä tehny/suunnitellu. Seuraavaks välisiivous = osia "varastoon", sekä motille sija tallin nurkkaan. Jatkuujatkuu...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 01:34
Kirjoittaja JaRoDD
Piti olla simppeli juttu. Lesta-Avensikseen (Verso) taakse levyt ja palat vaihtoon. Ilta meni kun oli käsijarrun (rumpujarru) kilkkeitä päässyt irti, eikä levyä saanut pois. Toinen kenkä irronnut ja takertui ruostuneen levyn kanttiin ja kääntyi mukana. Toisen takanurkan purkikin minuuteissa... Ekaa nurkkaa kasatessa kenkää puristava pikkujousi pääsi osumaan napaan. No eikö sitten ehjältäkin puolelta käsijarrun kilkkeet levälleen että sai selvän, missä vika.

Kaikki tämä vaiva ja v***u se vaan on vielä aamullakin pelkkä Toyota :evil:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 07:40
Kirjoittaja alfa 156 v6
Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa :evil: Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...

no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 08:37
Kirjoittaja Albertolli
Imuroin auton ja mallailin fillaria katolle. Joo, se on takaperin siinä ja pihti on väärässä kohtaa, mutta se oli vain testiksi.
Ennen juhannusta täytyy ostaa vielä toinen teline niin voi lähteä juhannuksen viettoon.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 09:30
Kirjoittaja JMC
alfa 156 v6 kirjoitti:Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa :evil: Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...

no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä :roll:

Äläs ny viiti.
Mullahan ei oo kun yks pikku reikä :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 11:10
Kirjoittaja alfa 156 v6
JMC kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Mitä tein? samaa mitä tuntuu moni muukin alfisti tekevän, hitsasin 156:n pohjaa :evil: Ja kun tuon saa taas liikkumaan, jonossa on toinen laho 156...

no, josko taas pari yksilöä säilyis vielä jonkin aikaa tienpäällä :roll:

Äläs ny viiti.
Mullahan ei oo kun yks pikku reikä :lol:
Ei tässäkään yksilössä, sijoittuu etu- ja takapuskureiden väliin melko tasasesti :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 22:19
Kirjoittaja Finest
Gtv lähti laakista käyntiin kun vaihdoin tuoreemman akun.
Tosin kuulostaa käyvän viidellä. Etummaisen tulpanjohtosarja vaihdoin kun ei antanut tasaisia ohmeja.
Täytyy jatkaa tutkintaa huomenna.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 18:01
Kirjoittaja Jalamari
Ylätukivarsiin uudet puslat ja vetoniveliin uudet suojakumit. Vetonivelien kanssa pelaaminen on minun mielestä tympeintä hommaa mitä autoon voi tehdä. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun sitä rasvan paskaa on sitten joka paikassa tienoota ja työkaluja myöten. Kuinka ammattimiehet hoitaa homman? Vaihtaa kokonaan uuden vetoakselin? :lol:

Motonetin Ocappi merkkien ylätukivarren pusla yllätti laadullaan. Puslassa oli jonkun verran rasvaa jo valmiina. :crazyeyes:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Kesä 2015, 15:22
Kirjoittaja Abarth
Piti tehdä Sysleriin kolme helppoa hommaa, joista kaksi olen tehnyt vastaavaan autoon ennenkin, eli iskaritolpan laakerin vaihto, kampuran stefan vaihto ja takalevyjen ja palojen vaihto.

Ekaksi oli iskarin yläpään laakerin vaihto. No tolppa tuttuun tapaan pois, jousi kasaan ja laakeri pois. Sitten uutta laakeria tilalle, paitsi että ei, koska uusi oli liian pieni. No eihän tuollaista oikeankokoista nyt yhtäkkiä mistaan saa ja pakko oli kasata vanhalla takaisin. Putsasin vanhasta isoimmat mämmit pois ja ujutin väliin pray-vaseliinia. Ihme ja kumma, mutta rattia käänneltäessä kuulunut doing -ääni ja ajoittainen kolahtelu hävisivät tämän myötä. On se laakeri silti selvästi kulmikkaan oloinen, että ei se ihan kunnossa ole. No näillä mennään kunnes saadaan taas uutta osaa.

No sitten piti kampuran stefa vaihtaa, jota en ollut aiemmin tehnytkään. Yhden suojamuovin poiston jälkeen kampuran hihnapyörä näkyikin kivasti ja homma vaikutti simppeliltä.
Moniurahihna pois, kampuran hihnapyörän ruuvi pois ja sitten piti saada hihnapyörä pois. Pienellä naputtelulla pyörä ei irronnut ja kovaa en uskaltanut, kun näytti melko hauraalta värkiltä. Korjausopas neuvoo vetämään ulosvetimellä, mutta eihän mulla ollut tarpeeksi isoa vedintä käytössä. Eikä ollut naapurillakaan. No himmelit takas kasaan ja ulosvedin ostoslistalle. Iltahan oli jo sen verran pitkällä, että kaupat olivat jo toki menneet kiinni.

Sitten takajarrujen vaihtoon. Periaatteessa helppo homma, mutta kun noissa on levyjen sisällä käsijarrukengät ja levy on ruostunut käsijarrukenkien vierestä kehältä niin, että levy ei mahdu tulemaan pois. Niin ja jarrupalat ja jarrusylinterin mäntä murenivat satulan ja palojen irroituksessa. Myös pölytiivistekumi oli huonossa hapessa. Noin kävi edellisenkin Voyan kanssa. Jos olisin sen muistanut niin olisin ostanut uudet männät ja tiivisteet valmiiksi.
No levy irtosi vasta kun olin leikannut sen rälläkällä osiin. Uusi levy meni nätisti paikalleen, mutta uudet (tarvike)palat olivat sen verran paksut, etteivät ne mahtuneet, ennen kuin otin kulutuspinnasta pois pari milliä per pala. Näin piti tehdä muistaakseni myös edellisen Voyan takajarrujen kanssa.
Toisen takajarrun sain laitettua, mutta toinen jäi vielä tekemättä, kun alkoi kello olemaan niin paljon. Jarrumännästä lähti tosiaan pieni pala, mutta se toimii kyllä vielä. Uudet männät kuitenkin laitettava tilaukseen ja jatkettava remonttia sitten.

Jotenkin (taas)kuvittelin, että hoidan noi hommat äkkiä pois ja keskityn sitten Bertonen parsimiseen, mutta... Näinhän näiden kanssa kuitenkin välillä menee. :silly:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Kesä 2015, 15:44
Kirjoittaja sämpy
Niinpä menee, varsinkin jos ei ole itse koskaan kyseistä kohtaa avannut.. aika harva on tällaisia harrastajia, että jaksaa putsata ja rasvata niin että saa auki myöhemminkin. Tällä viikolla jossain toisaallakin joku valitti jarrukenkiä jarrulevyn sisällä. Onneksi italian ihmeissä noihin ei taida törmätä.

Kampuran hihnapyörässä saattaa olla kierteitä, joihin saa tehtyä pulteista ja raudanpätkästä ulosvetäjän. Varsinkin sellaiset mallit, joissa kumivulganointi, niin kannattaa hiukan varoa sieltä ulkokehältä vetämistä.

Tänään irrotin ilmastointikompuran hihnapyörän, siinä oli kanssa kolme M6 reikää, pulteista ja prikoista sai näperrettyä ulosvetäjän ilman yhtään viilausta tai porausta.

Vaan olihan taas jinx tuokin. Pistin ekaa kertaa auton oman historian aikana moottorin suojamuovin paikoilleen, kun alkoi olla kaikki rempat tehty, niin seuraavalla ajokerralla lasahti ilmastoinnin kompura. Oli sitten tehnyt silppua kytkentämagneetin käämeistäkin, ensi viikolla noutamaan käytettyä kompuraa. Huomenna ilman apulaitehihnaa järjestelmän tyhjennykseen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Kesä 2015, 16:04
Kirjoittaja Abarth
Tässä hihnapyörässä ei ole kierteitä tai vulkanointeja. Pyörä ei onneksi ole ympikamaa vaan siinä on kuusi isoa reikää, joista saa ulosvetäjän kivasti vetämään sisäkehää. Ulkokehästä ei saa vetää. Juur hain Biltemasta 3-jalka ulosvetäjän, mutta en taida viitsiä alkaa nyt remppaamaan kun vettäkin tulee taivaalta. Talliinhan ei pääse kun Bertsa on sielä levällään.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 07:25
Kirjoittaja heme
Ylätukivarret ja etujarrupalat vaihdettu vaimon yrityksen 156:een. Nyt vaihtui Lemförderin tukivarret alle, laatu oli hieman toista kuin halvimmilla kiinalaisilla :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 00:11
Kirjoittaja Abarth
Yritin tehdä viitisen tuntia yhtä 30x4cm. pellin palaa Bertonen takasisälokasuojaan, mutta eipä vaan tullut kuin sekundaa. Palassa olisi pitänyt olla u:n muotoinen tuplakanttaus ja kaarevuutta kahteen eri suuntaan, mutta meikäläisen taidot ja välineet eivät moiseen riittäneet. Lopulta tajusin, että mokoman voi toteuttaa paljon helpommin osissa kun ei ne kuitenkaan näkyviin jää. Ekan pienemmän palan hitsailin sitten kiinni ja ihan käypänen siitä tuli. Ja aikaa meni about kymmenen minuuttia viimeistelyineen.
No seuraavat sitten ehkä helpommin...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 00:37
Kirjoittaja mutt
heme kirjoitti:Ylätukivarret ja etujarrupalat vaihdettu vaimon yrityksen 156:een. Nyt vaihtui Lemförderin tukivarret alle, laatu oli hieman toista kuin halvimmilla kiinalaisilla :-D
Tarkistitko nivelien rasvatilanteen ennen asennusta? Tässä mallia Lemförderin raidetangonpäästä, toinen oli ihan samanlainen:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 14:12
Kirjoittaja GreenThing
Viikonloppuna pääsi melkein tallissa eli navetan vintissä voitonpuolelle raivaamisen suhteen.
Kuva
Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 15:39
Kirjoittaja Keltsi
^ No onpas siellä nyt avaraa :shock: Minne ihmeeseen sä olet kaikki siellä ennen majailleet aarteet hukannut?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 18:06
Kirjoittaja GreenThing
Näkyyhän möttiäisen takana kolme kotteroa nurkassa, ja pihalla kans jokunen. :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 20:26
Kirjoittaja AAW
8x tulppaa ja kaksi lämpötila anturia vaihdettua, kasatessa rikoin yhden suuttimen o-renkaan :evil: Huomenna Etran kautta töihin, näyttäisi löytyvän Viton tavaraa listoilta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 09:43
Kirjoittaja lerppu
^Etra palvelee! Bongasin tosta sun listalta 159 JTS:n - onkin mennyt moinen hankinta ohi. Alkaa taas olemaan kalustoa! :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 18:02
Kirjoittaja Dman
Ihastelin GTV:tä, asettelin takapenkin paikalleen ja kiroilin jonkun edellisen omistajan sähköliitoksia.
Pyörin ympäri koria ja kartotin projektin laajuutta. Ruostetta ihmeen vähän (ylläreitä kuitenkin tiedossa) vaikka seissytkin tuolla 17v.
Lopuksi ripustin SHELL:n lipun n.3m x 2m seinälle koristeeksi. Pitäisköhän vähän mennä viel siivoomaan ja suunnittelemaan.

Hieno pelihän toi olis ottaa käyttöön, mut rahat ja aika menee tällä hetkellä vielä johonkin muuhun käyttöön.
Tähän mennessä kartotettujen pikkuosien lista on jo aika pitkä. Jos joku jossain vaiheessa purkaa vastaavaa autoa ja sisustan pikkuosia jää hyllyyn niin olen kiinnostunut.

Eli loppupeleissä en tehnyt tallissa mitään paitsi ripustin Shellin lipun. :-D

Dman
GTV 2.0 -85-

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 18:28
Kirjoittaja sämpy
Ruuvasin käytetyn ilmastointikompuran paikoilleen ja kävin täyttämässä. Vaihteeksi Alfa toimii taas! :-D (kunhan tajusi vaihtaa ilmastoinnin sulakkeen ehjään, että kompura saa virtaa)

Kiitokset kompurasta Valkealaan.

Seuraavaksi pitäisi alkaa herättelemään henkiin jotain Ahvensitolle kelpaavaa.. eli takavetoista. Tämmönen tunari ei etuvedolla pääse kuin kaiteeseen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 10:38
Kirjoittaja heme
mutt kirjoitti:Tarkistitko nivelien rasvatilanteen ennen asennusta? Tässä mallia Lemförderin raidetangonpäästä, toinen oli ihan samanlainen:
Tarkastin, olivat hyvässä rasvassa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 12:02
Kirjoittaja Alfissimo
Eilen iltasella ihan taivasalla ja vesisade vain lisäsi tunnelmaa, mutta onneksi loppui melkein heti aloituksen jälkeen.

Mielenkiintoinen operaatio toimia kätilönä JTS Sele 156:n selerobotin poistamisessa kolostaan. Kyllä sen ihan jopa ihminenkin irrottaa, vaikka insinöörin suunnittelema kokonaisuus onkin :mrgreen: .

Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 12:18
Kirjoittaja artjojy
Sele on irti :)
Isot kiitokset Alfissimolle

Kuva

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 13:47
Kirjoittaja sämpy
Ihanan patinoitunut 616! 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 14:28
Kirjoittaja Keltsi
Juhannusaaton kunniaksi operaationa vaihtaa GTA:han toiset takajouset. Nyt on jo alapäät irti, joten taitaa homma olla jo voiton puolella... Eihän enään mikään voi mennä vikaan, eihän :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 08:24
Kirjoittaja EmmiMaria
Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky :bad-words: Taidan siis mennä tänään Antilla käymään :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 13:20
Kirjoittaja vesamaan
EmmiMaria kirjoitti:Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky :bad-words: Taidan siis mennä tänään Antilla käymään :lol:
Hereillä ollaan... :drinking:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 13:40
Kirjoittaja Alfissimo
EmmiMaria kirjoitti:Alfissimo! Sun maagisen kosketuksen voima loppu siihen paikkaan ko mustan sedanin perävalot näky :bad-words:
Ei sitä turhaan kutsuta perävalotakuuksi :lol: . Ikävä ihmetellä vikaa, joka lakkaa olemasta koeajolla :silly:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 23:26
Kirjoittaja Shakal
Hybridi lestavankkurin fiksiä. Voisi puleerausketjuun jonkun jutun tehdä varmaan jossain välissä..

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 12:30
Kirjoittaja Abarth
Viimeisen hankinnan, eli poitsun Yamaha PW 50:n parissa ihmettelyä.
Ostettaessa keula oli jumissa, eikä myyjä tiennyt syytä eikä ollut saanut pumppuja purettua. No minä sitten pumppuja irroittelin, ja kun pumput olivat pöydällä, niin pumput joustivat kyllä muutaman sentin, vähän turhankin kevyen tuntuisesti. Noissahan ei ole pumpun sisällä öljyä, vaan kierrejousi ja kumi-"bullet", joka toimii vaimentimena.
Pölysuojan alla oli seegerirengas, joka pitää pumpun nipussa, mutta eipä siihen omatkaan pihdit sopineet. Seegerissä on ilmeisesti n. 1.5mm. reiät ja pihtien kärjet olivat 2mm.
No pumppu jäi sitten minultakin purkamatta ja tyydyin vain putsaamaan ja ruikkimaan crc:tä sisään.
Pumppuja takaisin asentaessa selvisikin syy jumitukselle. Pumput ovat niin kierot, että tiettyyn asentoon kiristettäessä ne menevät "lukkoon". Liukupintoja kiertämällä sain pumput sellaiseen asentoon, että ne liikkuivat lähes vapaasti(tosi heikosti jousi silti toimi), mutta näin ollessa niistä paljastui huomattava välys. No tarvii varmaan tilata jenkkilästä(halvemmalla?) uudet pumput.

Toinen ihmetys oli mopon variaattorin toiminta. Moppe kun lähtee tosi vaivalloisesti liikkeelle ja pienessä ylämäessä ei meinaa ollenkaan lähteä, niin kuin kytkin luistaisi. Kun tarpeeksi pitkään saa kiihdytettyä ja välitys muuttuu lopulta "suoraksi"(jos ymmärrätte), niin silloin tuntuu menevän normaalin oloisesti, eli tehon puutteesta ei kai ole kyse? Edellinen omistaja vaihtanut männän keväällä.
Vaihdoin moottoriin hyllystä löytyneet Valvolinen 10w40 Mp-öljyt, jos vaikka auttaisi. Vanhat öljyt olivat kyllä aika harmaat.
Yritin googlettaa kyseisen mopon mahdollisista variaattori/kytkinvaivoista, mutta en oikein mitään löytänyt.

Perjantaina ajellessa kyllä ilmeni outo homma. Aikansa päristeltyä mopo alkoi pitää ihme sirinää, (niinkuin männänrenkaista) ja tehot hävisivät lähes kokonaan. Meinasin, että nyt meni mäntä tai renkaat. Vähän aikaa jäähdyteltyä kokeilin käynnistyskammesta ja tuntui normaalilta. Kokeilin käyntiin ja lähti ihan hyvin eikä sirissyt. No ei kun kovaa ajoa taas. Aikansa ajettuaan alkoi sirinä taas ja mopo sammui. Taas jäähdyttelyä ja tilanne normalisoitui. Tämä homma toistui about neljä kertaa.
Poitsu vaan oli niin innoissaan, että itku tuli kun piti ajot lopettaa.
Olisin avannut sylinterin jos olisi ollut uudet tiivisteet, mutta kun ei sellaisia ollut saatavilla niin homma jäi tekemättä.
Eilen oli myös kova hinku ajamaan ja ajattelin, että jos se nyt on hajotakseen niin ostetaan sitten uusi pytty ja mäntä. Yli kaksi tuntia ajettiin eikä sirinää ilmennyt tai muutakaan uutta. Lähti käyntiin normaalisti "ekalla" ja kävi nätisti.

No tänään tutkitaan lisää.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 19:50
Kirjoittaja vesamaan
Rakentelin hyllyjä ja siirsin tavaraa vanhasta varastokatoksesta uusiin hyllyihin. 15v sitten kun tähän muutin niin tekaisin katoksen sillä ajatuksella että kunhan tuo vuoden kestää niin hyvä on, sitte on talli valmis. No meni vähän pitempään mut katos on kestänyt :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 20:01
Kirjoittaja Polforea
Meinasin ajaa brittisportin talliin ja pyöräyttää oikeata vetaria parempaan asentoon, mutta muistin että mullahan on siellä hillitön lakkastudio kehissä. Nostelin siis jo lakatut ja kuivuneet paneelit sisälle ja loput talliin ja sivelin lakat päälle. Hoksasin ainakin itselleni uuden ja kätevänoloisen kahden pensselin taktiikan: pyyhkäsin ensin kuivalla pensselillä paneelin päältä pölyt pois ja toisella lakkasin. Toimi tehokkaasti ja suht. nopeasti.

Sen verran pyöri verottajan sukulaisia ympärillä vinkumassa, että laitoin saunan lämpeemään, josko jäisi kutina vähemmälle. Taidankin tästä siis suoria lauteille.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 20:32
Kirjoittaja -TTY-
Tapoin perkeleellisen määrän itikoita. Siinä sivussa saksanseisoja sai uudet ölpät suodattimineen koneeseen ja uudet polttimot takapäähänsä. Ohessa tuli myös korjailtua katsurin sisään painama hätävilkun katkaisin.
Piti muuten tällä reissulla käydä Joensuussa ko. kikotin katsastamassa, mutta jätinpä sitten katalysaattorin kotiin. :evil:
Taitaa olla melko turha tarjota leimalle ilman... Eli jäipä vielä kotiinpaluunkin jälkeen hommia... :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 21:45
Kirjoittaja Pasi
hioin venettä... 10+ tuntia. kansi hiottu ed. omistajien maalaussähellyksistä lähes lasikuidulle. vielä pari tuntii käsipellillä ja sit on valmis.

sit pohjalle sama ja uutta gelcoattia pintaan. pohja valkoiseksi, kansi alfan punaiseksi (ollut alunperinkin punainen, mut uudlleenmaalattu useampaan kertaan ja viimeisin sinisellä).

Täytyy sanoa, että mun autoharrastukset taitaa olla loppu. nyt vaan pidetään käyttikset kunnossa ja harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Kesä 2015, 21:53
Kirjoittaja Abarth
Abarth kirjoitti: No tänään tutkitaan lisää.
Olihan se mäntä sitten leikannut ihan kivasti. Pakopuolelta pahemmin. Pytyssäkin oli pari pahempaa jälkeä, mutta ykk:ssa oli selvä kulumisesta aiheutunut pykälä. Porausta vaatii siis. Saahan noihin porauksen ja männän hinnalla vissiin uusia pyttyjäkin mäntineen, mutta lieköhän ne jotain kiinalaista shittiä... Mieluummin alkuperäinen porattu pytty ja "merkkimäntä".
Kiertokangessa en tuntenut välystä.

Ilmanputsarin vaahtomuovi oli kyllästetty oikein urakalla putsariöljyllä ja putsarikoteloa oli muutenkin ranetettu siihen malliin, että täytynee etsiä ehjä tilalle.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 08:59
Kirjoittaja alfa 156 v6
Abarth kirjoitti: Vaihdoin moottoriin hyllystä löytyneet Valvolinen 10w40 Mp-öljyt, jos vaikka auttaisi. Vanhat öljyt olivat kyllä aika harmaat.

Perjantaina ajellessa kyllä ilmeni outo homma. Aikansa päristeltyä mopo alkoi pitää ihme sirinää, (niinkuin männänrenkaista) ja tehot hävisivät lähes kokonaan. Meinasin, että nyt meni mäntä tai renkaat. Vähän aikaa jäähdyteltyä kokeilin käynnistyskammesta ja tuntui normaalilta. Kokeilin käyntiin ja lähti ihan hyvin eikä sirissyt. No ei kun kovaa ajoa taas. Aikansa ajettuaan alkoi sirinä taas ja mopo sammui. Taas jäähdyttelyä ja tilanne normalisoitui. Tämä homma toistui about neljä kertaa.
2-tahtimoottoriin vaihdoit öljyt?!?

Tyhmä kysymys, mutta kai kuitenkin bensan seassakin oli öljyä vielä kun ajoitte? olihan :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 10:06
Kirjoittaja sämpy
Tai öljytankissa, eikö tuo ole automaattivoideltu?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 10:48
Kirjoittaja Abarth
Joo, näissähän on tuoreöljyvoitelu alunperin, mutta epäluotettavuutensa takia niitä on poistettu käytöstä, kuten tästäkn yksilöstä. Tankissa toki 2% seosbensaa. Moottorin öljyillä tarkotin vaihteistoöljyjä, jossa myös kardaanin öljyt samassa. Suositus on 10w40 ja tilavuus 3dl.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 20:37
Kirjoittaja Abarth
Tulipa hiekkapuhallettua poitsun mopon hiluja ja preijattua kuumankestot pintaan. Palotilan karstat lähti kivasti soodalla.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 22:38
Kirjoittaja jyrkip
Pasi kirjoitti:harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta. :)
Ei muuten pidä paikkaansa, on tainnut tulla ausseistakin jotain, jenkeistä ainakin.... Eihän niitä tietty pakko oo ostaa ympäri maailmaa... Ruosteisia osia synnyttää ainakin merivesi ihan kivasti mekaniikkaankin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 22:42
Kirjoittaja EmmiMaria
Venttilikopan tiiviste ja yyber kalliit O renkaat mega autosta vaihettu vanhojen falskaavien tilalle ja obd kuitattu koodi p0134 josta joku tietävä saa valottaa jos tahtoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 22:53
Kirjoittaja Pasi
jyrkip kirjoitti:
Pasi kirjoitti:harrastetaan veneitä. ei ruostu, ja kaiken voi tehdä itse ilman että osia tarttee metaästää maailman toiseltapuolelta. :)
Ei muuten pidä paikkaansa, on tainnut tulla ausseistakin jotain, jenkeistä ainakin.... Eihän niitä tietty pakko oo ostaa ympäri maailmaa... Ruosteisia osia synnyttää ainakin merivesi ihan kivasti mekaniikkaankin.
Joo, mut veneissä voi soveltaa niin paljon enemmän.... ja ruosteella en nyt tarkoitanut ihan tuota....

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 11:07
Kirjoittaja kivirok
EmmiMaria kirjoitti:Venttilikopan tiiviste ja yyber kalliit O renkaat mega autosta vaihettu vanhojen falskaavien tilalle ja obd kuitattu koodi p0134 josta joku tietävä saa valottaa jos tahtoo
Lambda. Jos ei uusiudu, kontaktihäiriö todennäköisesti. Voin tulla tsekkaa?
(JTS:n kyseessä ollen voi olla aika monta muutakin vaihtoehtoista häikkää)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 13:04
Kirjoittaja Alfissimo
Emmin JTS:stä on viimeksi viikonloppuna yritetty manata jos jonkin moista pikkupirua ulos ja MES:n mukaan näytti kaikki olevan taas ainakin hetken aikaa kunnossa. Kuski onkin sitten oma lajinsa :silly: .

Eikös tuo koodi juurikin tarkoita jotain lambdan kosketushäiriötä tms. ja lambda itsessään toimisi ihan ok silloin, kun bitti oikeaan suuntaan kulkee :roll: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 19:40
Kirjoittaja kivirok
Joo juuri näin. Itsellä ei tuo koodi enää uusiutunut, kun putsasi kuta kuinkin kaikki liittimet.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 21:54
Kirjoittaja vesamaan
Alfissimo kirjoitti:Kuski onkin sitten oma lajinsa :silly:
:mrgreen: :mrgreen: