Sivu 56/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 21:53
Kirjoittaja Albertolli
75:n etujarrut herkistelty ja neste vaihdettu. Hieman alkoi löytyä poljintuntumaakin, mutta huomenna koeajon jälkeen näkee mikä on todellinen tilanne. Imurointikin tehty ja jos huomenna saisi pestyäkin...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 20:16
Kirjoittaja Tiige
-TTY- kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Iskarin varsi poikki? :shock:

Voisko olla materiaalivika vai miten tuollaisen poikki saa? Ei ihan pikkutöyssystä luulisi menevän.
Noita töyssyjä nyt täältä itäiseltä laidalta löytyy, etelästä ja varsinkin pohjoisemmasta. Vaikka kuinka koittaa varoa ja pujotella, niin silti aina joskus sattuu kohdalle. Leda on kuulema valmistajana mennyt konkkaan, syytä en tiedä. Voisikohan tämä olla yksi niistä? :)
Eilen illasta irrottelin tuon pöydälle; oli siististi yläkiinnityskohdan alapuolelta poikki. Tänään isäpappa hitsasi osat takaisin toisiinsa kiinni ja sen jälkeen jumppasin palikat takaisin paikalleen. Pienellä varauksella suhtaudun rakennelman kestävyyteen, mutta jos tuolla nyt takaisin Kymenlaaksoon pääsis... Eikun uusia tilailemaan.
Muistaakseni eräällä foorumilaisella meni 164:ssä ledan etuiskareiden varret mutkalle. Mcperssonissa ne tietysti joutuu aika koville. En tiedä tuleeko possussa takana niihin muuta kuin pystysuuntaisia voimia? Materiaalivikaa veikkaisin kuitenkin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 23:18
Kirjoittaja -TTY-
^Ei noihin takasiin käytännössä kohdistu(ne) kuin vertikaalisia voimia. Alkuperäinen jousitus kun on vääntösauvoilla, mikä ei hirvittävän paljoa sivuttaisliikettä suosi.

Kohta joku oikea alustaguru avaa sanaisen arkkunsa & I stand corrected... :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 01:46
Kirjoittaja GreenThing
Tuota pihan toista "tallia" tuli vähän siivoiltua.
Wax on:
Kuva
Wax off:
Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 08:51
Kirjoittaja Jakke
Ei tallissa, vaan pihalla:

Vaimo valitti eilen, että 147:n renkaissa ei ole ilmaa, kun tuntuu niin oudolta ajaa motarilla. Menin parkkikselle katselemaan ja riuhdoin vähän eturenkaita. Ylläri-pylläri, ylätukivarsihan siellä on väljä. :evil: Neuvoin vaimoa ajelemaan työmatkansa hitaampaa tietä pitkin lähipäivät. Pitää vähän kerätä motivaatiota tukivarren vaihtoon (eiköhän tuo eukkoseni jollain kiristämällä minuun saa sitä taottua). Eipä tuo onneksi kovin kummanen homma ole. Alle tunti parkkiksella?

Niin ja renkaissa oli kyllä ilmaa :roll:

EDIT: Samalla sitten tutkailin vähän 166:nkin etupäätä. Välillä kuvittelen, että siellä on jotain väljää, mutta ei vaan löydy. Ei se kolise, mutta urat vetelee välillä varsin ärsyttävästi. Renkaatkaan eivät ole kuluneet epänormaalisti, mutta lienee silti syystä tarkastaa aurauskulmat. Vai onko niin, että 18 tuuman 225/40 tosiaan poimii kaikki urat ja jopa kallistukset???

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 09:12
Kirjoittaja Polforea
^Mitkä renkaat? Koko kertoo uraherkkyydestä paljon vähemmän kuin renkaan muoto. Jos haluat uraherkkyydestä eroon, etsi pyöreäolkaiset kumit Samassa koossa on saksanseisojan alta jo hyvää (=positiivista) kokemusta urakäytöksen, äänitason ja muutenkin katuominaisuuksien puolesta Goodyear EfficientGrip Performancesta, joten uskallan suositella. Radalle noi ei sitten oikein sovikaan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 10:08
Kirjoittaja Jakke
Polforea kirjoitti:^Mitkä renkaat? Koko kertoo uraherkkyydestä paljon vähemmän kuin renkaan muoto. Jos haluat uraherkkyydestä eroon, etsi pyöreäolkaiset kumit Samassa koossa on saksanseisojan alta jo hyvää (=positiivista) kokemusta urakäytöksen, äänitason ja muutenkin katuominaisuuksien puolesta Goodyear EfficientGrip Performancesta, joten uskallan suositella. Radalle noi ei sitten oikein sovikaan.
GoodYearit noikin on, mallia en muista.

EDIT: Niin ja parhaat päivänsä nähneet, vaikkakin reilusti lailliset edelleen.

EDIT2: Kävin äsken katsomassa. Efficient Grip niissä lukee, mutta ei Performancea. Lienee eri rengas.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 10:34
Kirjoittaja Alfissimo
Jos ne on F1:set, niin ovat todella jyrkällä sivuprofiililla & olalla. Tuohon omaan tuli sekarengastus säästösyistä ja laitoin suosiolla teräväolkaiset F1:set taakse ja pyöreäolkaiset Contit eteen, ettei vetele. Eikä myöskään niin tee muutaman sadan kilometrin ajokokemuksella. JLP:n mukana olleet renkaat oli teräväolkaiset ja siten myös urissa melko rauhattomat, joten tiesin valmiiksi, mitä välttää :wink: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 10:46
Kirjoittaja Jakke
Alfissimo kirjoitti:Jos ne on F1:set, niin ovat todella jyrkällä sivuprofiililla & olalla. Tuohon omaan tuli sekarengastus säästösyistä ja laitoin suosiolla teräväolkaiset F1:set taakse ja pyöreäolkaiset Contit eteen, ettei vetele. Eikä myöskään niin tee muutaman sadan kilometrin ajokokemuksella. JLP:n mukana olleet renkaat oli teräväolkaiset ja siten myös urissa melko rauhattomat, joten tiesin valmiiksi, mitä välttää :wink: .
Hmm.. jaa oliko ne rauhattomat? En muista enää.

Pitänee ostaa seuraavana jotkut 185/70 renkaat, niin ei tienpinnan muodot välity rattiin :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 10:54
Kirjoittaja Alfissimo
^Olihan ne melkoiset uratutkat ihan tasakaasullakin kiihdytyksestä puhumattakaan :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 21:39
Kirjoittaja VMTD
Takapyöränlaakerin vaihto 155:een. Optimal, tekeeköhän tuolla mitään? Edellinen oli myös harakiri laakeri.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 22:28
Kirjoittaja Aquatica
^
Kauan kesti edellinen?

Itsekin kokeillut pyöränlaakereissa yms. halvinta, mitä löytyy. So far, so good...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 22:33
Kirjoittaja VMTD
Vaihdoin molemmat takalaakerit km-luvulla 138 tkm, nyt 356 tkm, joten powerdriven laakerille ihan hyvä suoritus ja toinen jatkaa vielä matkaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Heinä 2015, 21:08
Kirjoittaja mutt
VMTD kirjoitti:Vaihdoin molemmat takalaakerit km-luvulla 138 tkm, nyt 356 tkm, joten powerdriven laakerille ihan hyvä suoritus ja toinen jatkaa vielä matkaa.
Mulla on Powerdrivesta toisenlainen kokemus, kesti 3tkm. Maanantaikappale, meistä jommallakummalla ollut.

Flavian takakontti saatu pohjamaalattua.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Heinä 2015, 20:12
Kirjoittaja Polforea
Nyt kun on niin harvinainen tilanne, ettei tallissa ole autoa, nostin sinne n. puolet hiljattain ostamistani listoista ja penslasin niihin värilakkaa päälle. Purkkia sulkiessani huomasin että maalikaupan printtaamassa etiketissä lukee muiden speksien lisäksi "Alfaplus". En tiedä mitä se meinaa, mutta eihän se voi olla huono asia :D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2015, 08:57
Kirjoittaja Marutei
^Puulistat ruosteessa puolen vuoden jälkeen? :silly:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2015, 09:04
Kirjoittaja Polforea
:lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2015, 13:57
Kirjoittaja Hoffa
Vaihdettu männäviikolla

Hammastanko
Öljyt
Tulpat
Vaihteistoöljyt
Suodattimet (öljy + raitisilma)
Etujarrut purettu, soodapuhallettu ja maalattu
Jarrulevyjen suojakilvet purettu, soodapuhallettuja maalattu (edestä)

Vielä pitäs takajarrut laittaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Heinä 2015, 01:09
Kirjoittaja Ipi
Korjasin Italialaisesta autosta sähkövian! Syyllisen päällä luki Bosch, made in Germany. :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Heinä 2015, 17:51
Kirjoittaja Mandeprkl
On se mukavaa kun saa jotain aikaiseksi. Edes vähän kerrallaan! Tänään tuosta eilen hankkimasta 156 SW Bussosta saatiin nollattua moottorin vikavaloon johtaneet vikakoodit, mittariston valoja kuntoon ja avaimesta keskuslukon mikrokytkimen vaihto että sai senkin pelaamaan.

ABS:n vikavalokin sammui hetkeksi. Koodin oli antanu oikean etupyörän ABS-anturi. Sen kimppuun kunhan pääsee nosturille.

Ilmastointikin pitäisi täyttää....

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Heinä 2015, 21:45
Kirjoittaja Tuomas K
Sainpas lopulta aikaiseksi että vaihdoin JTS:n etummaisten lambdojen liittimet.

Kuva
Askartelin liittimiin valmiiksi johdonpätkät paikoilleen. Noita kuvassa taustalla näkyviä silionitiivisteitä ja kontakteja tuli mukana 7 kpl per liitin, eli kaksi kertaa olisi ollut varaa kämmentää liitos.

Kuva

Kuva
Auton johtosarjaan liitin nuo kutistesukkaeristeisillä jatkoliittimillä.

Kuva

Ainakin 40 km koeajo meni ilman vikakoodeja :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 00:45
Kirjoittaja jalittam
Mut eihä noista tarvike liittimistä ja jatkoista vertailuhappi mene läpi...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 01:16
Kirjoittaja -TTY-
Yritin kaikenlaisilla tempuilla (sisälsivät myös nätin maanittelun ja uhkailun menolipusta Keltakankaalle) saada 166:n käynnistymään. Sisälsi myös yleismittarin käytön opettelua. Sain poissuljettua joitakin vikamahdollisuuksia, mutta sitä varsinaista ongelmaa tai lähinnä ratkaisua siihen ei löytynyt eilisillan tai tämän päivän aikana... Huomenna joutuu lähtemään ooppelilla pääkaupunkireissulle :bad-words:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 06:09
Kirjoittaja jyrkip
Asensin vetokoukun dieselifarmariin :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 11:46
Kirjoittaja Tuomas K
jalittam kirjoitti:Mut eihä noista tarvike liittimistä ja jatkoista vertailuhappi mene läpi...
Miksi ei menisi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 13:21
Kirjoittaja Desmoquattromaschio
Koska ne ei oo putkiliittimii? :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 15:31
Kirjoittaja Tuomas K
Tuo nyt ei vielä vastaa kysymykseen että miksi se happi ei menisi näistä nykyisistä läpi.

Mikä on putkiliitin? :oops:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 16:13
Kirjoittaja Alfissimo
Happi kulkee putkessa paremmin, kuin umpeen tinatussa :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 16:59
Kirjoittaja Tuomas K
Kenties, mutta mitä tekemistä umpeen tinatuilla liittimillä on tämän keskustelun kanssa?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 17:08
Kirjoittaja Polforea
Ei onneksi mitään. Kai nuo putketkin voi teoriassa onnistua puristamaan umpeen, mutta käytännössä taitaa ilma-atomeille jäädä tilaa riittämiin. Siis jos itse lambaadan liitin on ylipäätään niin tiukka, ettei vertailuhappi pääse luistelemaan siitä sisään/ulos.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 17:31
Kirjoittaja Tuomas K
Jos se happi mahtuu kulkemaan johdon säikeiden välissä, niin ei tommoista puristusliitintä kyllä käsivoimin puristeta niin umpeen etteikö sieltä muutama atomi menisi sieltäkin läpi.

Puristusliittimethän tulee yleismallisten antureiden mukana jo tehtaalta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 19:15
Kirjoittaja Maunu
Mää en kyllä voi ymmärtää tuota vertailuhappi höpötystä.
Se vertailuhappi anturi on mielestäni siinä liittimessä, josta tieto lähtee sähköisenä eteenpäin. JTS:ssä ainakin on sellainen pieni suodatin liittimeen yhdistettynä jonka takana on anturi.

Tinaa ei saisi käyttää koska johdot on rosteria eikä kunnollista liitosta saa aikaiseksi. Tina voi sulaa pakoputken päässä ja kaikki menee sekaisin :lol:

Omia ajatuksia vain. Kokeilkaas joskus puhaltaa sinne sähköjohtoon ilmaa voi olla aika hankalaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 19:55
Kirjoittaja Tuomas K
Maunu kirjoitti:Mää en kyllä voi ymmärtää tuota vertailuhappi höpötystä.
Se vertailuhappi anturi on mielestäni siinä liittimessä, josta tieto lähtee sähköisenä eteenpäin. JTS:ssä ainakin on sellainen pieni suodatin liittimeen yhdistettynä jonka takana on anturi.
Ei siellä mitään vertailuhappianturia ole missään, eikä kyllä mitään suodattimiakaan. Ei JTS:ssä enkä usko että missään muussakaan moottorissa :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 20:24
Kirjoittaja Maunu
Ihmetteles vähän sitä JTS:n etu lambdojen liitintä. Eculta tulee 4 johtoa ja liittimeltä lähtee 5 johtoa lambdalle. Punainen johto lambdalta päättyy sellaiseen pieneen valkoiseen suodattimeen. Sitä en ole katsonut onko siellä suodattimen takana mitään.

Edit ainakin mun 2004 mallisessa JTS:ssä. Sun kuvissa lähtee kuusi johtoa eteenpäin ????

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 08:18
Kirjoittaja Jakke
Tämä johtoa pitkin kulkeva "vertailuhappi" -juttu kuulosti minustakin alkuun aivan uskomattomalta jutulta, mutta yhtenä päivänä ulkomaisia foorumeita selattuani olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti osassa lambda-antureista homma toimii tosiaankin noin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 08:23
Kirjoittaja Vode
Jakke kirjoitti:Tämä johtoa pitkin kulkeva "vertailuhappi" -juttu kuulosti minustakin alkuun aivan uskomattomalta jutulta, mutta yhtenä päivänä ulkomaisia foorumeita selattuani olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti osassa lambda-antureista homma toimii tosiaankin noin.
Taisipa joku tännekkin joskus postata Boschin jälkiasennuslambdasta lehtisen jossa tuo happiatomeiden kulkeminen johtimen sisällä selvitettiin seikkaperäisesti ja josta sitten itsekkin havahduin että tämähän onkin ihan asiaa :shock:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 08:25
Kirjoittaja Aquatica
^
On.

Ja täällähän siitä on tapeltu vaikka kuinka monta kertaa. Yleensä joku on sitten jonkun Boschin tms. esitteen tänne siitä linkannut, jossa kerrotaan tasan se vertailuhappisysteemin toiminta.
Siinä on kerrottu myös, että tietyntyyppinen liitin on ihan fine. Toki tuo on niin kaukana itse anturista, että sikäli kun ilma sinne pääsee ja näin, se varmaan saakin sitä verrokkia?

Tuomas K, ei se siellä lankojen välissä mene, ymmärtääkseni. Käsityksen mukaan siellä on joko yksi "tyhjä" kuori tai vaihtoehtosesti yhden johtimen ja kuoren välissä on enemmän löysää, kuin muualla. Tarvikkeet on toki sitten täysin oma tarinansa...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 08:29
Kirjoittaja Jakke
Tuolla yksi selvitys lambdojen toimintaperiaatteista:

http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm

Lainaus: "The outside of the bulb is exposed to the hot gases in the exhaust while the inside of the bulb is vented internally through the sensor body to the outside atmosphere. Older style oxygen sensors actually have a small hole in the body shell so air can enter the sensor, but newer style O2 sensors "breathe" through their wire connectors and have no vent hole. It is hard to believe, but the tiny amount of space between the insulation and wire provides enough room for air to seep into the sensor (for this reason, grease should never be used on O2 sensor connectors because it can block the flow of air). Venting the sensor through the wires rather than with a hole in the body reduces the risk of dirt or water contamination that could foul the sensor from the inside and cause it to fail."

:shock: :shock: :shock:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 08:33
Kirjoittaja Shakal
Eihän tuo mikään vitsi ole. Sillä on merkitystä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2015, 01:33
Kirjoittaja pitkämies
Pesin Thesiksen päältä ja alta. Siis myös pohjasta ja pyöränkoteloista ja ihan sitten vimosen päälle. Ei olisi kannattanut. Havaittu pari vikaa joista toinen akuutti ja täysin yllättäen taas ilmestynyt ilman "omia mokia"........Aina on jotakin. Lauantaina palataan taas sitten nosturille parsimaan......Kun ite tekee niin säästää......Onneksi on paikka missä puuhata ja edes jonkinmoinen "käsitys" tästä ajoneuvosta........Jos kaiken olisi joutunut teettämään niin rahat olis loppuneet jo vuosia sitten......

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2015, 20:49
Kirjoittaja Shakal
Kälyn Astraan keski ja takavaimennin uusiksi.

Subaruun 3" downpipe.. nyt on ahtimelta perään 3" toyosportin rosteriputki. Kelpaa ajella.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 00:31
Kirjoittaja Aquatica
Sisäpuunia Alfalle. Nyt on imuroitu (huolella) ja vaihdettu kangasmatot tilalle 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 02:09
Kirjoittaja pitkämies
Ja sit niitten vikojen kimppuuun

Ekana repsikan etupyörä irti, sisäloksu pois ja murtunut pissapojan letku korjaten...Oli tietenkin siellä ajovalon takana paikassa josta kiertää pumpulle säiliön takaa. Mahdollisimman hankalasti siis.......

Jarruletku taakse kuskinpuolelle menikin vähän niinkuin välipalana(kiitokset "Isola" varaosasta)....Oli pirulainen päässyt hankaamaan käkkärin sähkömjoottorin kopan kylkeen....Kummi oli jo puhki ja metallipunos paistoi. Onneksi tulee joskus(viikoittain :oops: ) kateltua auton alla lampun kanssa!

Näistä onnistumisista intoa puhkuen vaihtamaan jarruvalokatkaisijaa joka on odottanut uusia takavaloja kuukausia takarontissa. Kun niitä pirun takavaloja ei näytä maailmasta saavan uusina MISTÄÄN/MITENKÄÄN niin kyllästyin. Parit pakkilaatikot kuskin oven juureen ja mies makaamaan selälleen jalkotilaan...... 196cm ei sitten ole etu tässä hommassa voin kertoa! Voihan ketun v...ttu mikä homma. Käsi jumissa, lamppu hampaissa sain vanhan irti, mutta sen uuden laitto vaatikin sitten jo noitakonsteja! Tuli mm. vähän siivottua äänieristeitä tieltä pois sekä lievästi modattua uutta "Ricambi" kytkintä....Miksikö? No oli aivan identtinen mutta jostain syystä ei vaan suostunut kiertymään kiinni sitä vaadittavaa neljänneskierrosta, ennen pikku viilailua.......Kaikki tämä tietenkin kasattiin yhdellä totaalisen jumissa olevalla kädellä. Opin muutaman kirosanan ja paino laski hikoilun myötä pari kiloa mutta nyt ei pätki enää lisäjarruvalo ja vaihdevalitsinkin liikkuu jouheasti deeltä peelle tai ärrälle....Helpottaa kummasti ajamista! :-D

Jumittavalla niskalla olikin mukava ottaa piikkisika käteen ja alkaa hiomaan apurunkoa ja muita pintaruostuvia paikkoja.......Vähän siistimistä ja meikkailua, maalia parit kierrokset ja taas näyttää siistiltä ja menee talven/kaks.....Pakoputken uusin aikanaan ja pilli oli niin pirun kallis (ja tod.näk maailman viimeinen) et maalasin peräpöntönkin semimatalla joten takaapäin nyt taas tehdas väreissä eikä hilseillyt musta siis.........Ruostumaan eikä likaantumaan ei auta päästää.........(kuinkahan moni anjovis-mies pesee alustaansa ja maalailee pakoputkeaan? Ehkä heillä on jotain muutakin tekemistä elämässään.... :roll: )

Meni taas mukavasti yksi lauantai. Ensi viikonloppuna jos ehtii olisikin sitten etulaakeria ja tukivarsia+pyöränsuuntausta.......Jossei nyt hajoa mitään muuta.......

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 16:24
Kirjoittaja JuhaP
Spideriin takakontin lukon Alfa merkki uuteen. Yksinkertainen rakenne oli ja ihmeen helppo ottaa irti ja laittaa takaisin.
Kuskin oven sisäkahva, entisestä oli jousi katkennut, UK:sta löytyi purkaamolta ehjä. Aina ovikortia takaisin laittaessa kiroiluttaa sen paikalleen saaminen, varsinkin se lukon nupin ujuttaminen oikeasta reiästä ulos.

Ensi viikolla tulee bensansuodatin, voisi sen käväistä nosturilla vaihtamassa. Venttiilien säädön taidan ulkoistaa...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 16:56
Kirjoittaja hjpp
^ Ilmoittele, kun keksit paikan, jossa on palasarja vielä takahuoneessa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 21:43
Kirjoittaja Tuomas K
Kuva
156:n pakoputken loppupätkä vaihtui sellaiseen jossa pysyy pakokaasut sisäpuolella :)

Auton alla ryömiessä tuli sitten samalla todettua että takajalkatilojen vedenpoistoreikien ympäristö alkaa olla jo melko pehmeää, eli tällä viikolla odottavasta katsastuksesta käydään sitten hakemassa korjauskäsky. Ei ketään täällä kiinnostaisi pieni pohjan paikkaus, käypää korvausta vastaan luonnollisesti?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 22:04
Kirjoittaja sataviisviis
156 vahaus+ konehuoneen putsausta, moottoriöljyt+ suodatin ja vaihteistoöljyjen vaihto.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 22:11
Kirjoittaja Rasvis
Kuva

Taas yksi päivä noiden pahuksen rimojen sutimista takana. Vapaapäivässä ehtii juuri kuvassa näkyvät 120 metriä töhriä yhteen kertaan, ja tätä ensimmäistä plaatua menee semmoiset 500 metriä. Ja kahteen kertaanhan ne tarttis töhrytä. Seuraavaa sorttia ei sentään pitäisi mennä kuin vajaat parisataa metriä.

Jospa vielä tämän suven aikana Hämis pääsisi takaisin luolaansa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 22:16
Kirjoittaja vesamaan
Mä ulkoistin ton homman lapsityövoimalle :) 10 c/m riitti hyvin palkaksi, 16v poika suti kolmena päivänä yht. n. 330 m rimaa valkoisella pohjamaalilla, ehkä 3-4 h/päivä. Lisäks 13v typy maalasi n. 70m että sai vähän taskurahaa. Vielä tarvis saada rimat lyötyä seinälle... Mistähän senkin ajan löytäis?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2015, 08:26
Kirjoittaja Rasvis
Haluaisiko teidän lapsityövoima lisää keikkaa, vaikka 20 c / m? :silly: Meidän Hilmalla on ikää 2v 8kk ja Oivalla 9kk joten sieltä suunnalta ei taida vielä toistaiseksi apuja irrota...

Itse vedin kalikoiden pintaan kuultavaa puunsuojaa eli viskositeetiltaan suunnilleen vettä vastaavaa lillinkiä. Tuo on ehkä vähän maalia hitaampaa kamaa saada vedettyä niin ettei jää kovin törkeitä valumia, tai ainakin sen piikkiin ajattelin pistää sen etten pääse lähellekään tuollaista 30 m/h vauhtia. Puolet siitä on aika lähellä totuutta, siis yhteen kertaan vedettynä.