Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jakohihnamurheiden aiheuttaja selvisi - vetää happamaksi!
https://tekniikanmaailma.fi/autot/kalev ... omuotoaan/
https://tekniikanmaailma.fi/autot/kalev ... omuotoaan/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jeps. 500X käyttää samaa vahvaria ja samat ongelmat kuin Giuliettassa.Shuttle kirjoitti:500X päätti tänään että radio ei enää löydä mitään. Reboottikaan ei auttanut. Pari tuntia myöhemmin radiokanavat yms. löytyivät Myllyn kolmostasanteella ja toimivat siitä kotiin. Onkohan näissäki antennijalan vikaa kuten Giulettassaki...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Tapaus Delta 1.6 multijet. Tuotahan on eräs muukin voorumilainen käynyt ihmettelemässä kun nakuttaa kevyessä kiihdytyksessä aika kovan oloisesti ja ääni tullut viimeisen 10tkm aikana. Tällä hetkellä tuomio olisi suutinvika, mutta ihmettelin noin muuten aika isoa eroa pyydetyn ja mitatun ahtopaineen välillä. Onkohan ihan normaalia? Ahtimen vivusto liikkuu ja alipainekello toimii. Mutta kaikki joilta kysyin sanoivat ettei liian ison ahtopaineenkaan pitäisi aiheuttaa tällaista nakutusta. Useimmiten ero oli luokkaa 0,3-0,4 baria siten että mitattu isompi
Tuossa MESsin lukemat kevyessä ylämäkikiihdytyksessä

Suutinten korjausarvot olivat enimmäkseen alle 1mm3, mutta suutinvika lienee silti mahdollinen. Lähtee ehkä jossain vaiheessa suuttimet testiin. Mega-auto oli niitä kunnellut eikä löytänyt vikaa, omaan korvaan kylmänä kaikki kuulostaa samalta mutta kuumana kolmosen suutin piti kovempaa ääntä. Ja siinä oli pienin korjausarvo.
Vauhtipyörän suunnalta ei kuulunut stetoskoopilla mitään meteliä eikä öljynsuodattimessakaan näyttänyt olevan metallia. Moottorissa ei ole vikakoodeja. Katselin egr-arvoja, polttoainearvoja, lambdoja, kaasuläpän tietoja ym. kaikki vaikutti ok:lta ainoastaan tuo ahtopainelukema kummastutti. Onkohan näissä ketjuveto nokkien takapäässä ihan kuin sieltä olisi kuulunut kovaa rapinaa varsinkin kun moottorin sammuttaa.
Mutta olisko kellään mitään ajatusta noista ahtopaineista tai muuten, itse en osaa tälle enää muuta tehdä.
Tuossa MESsin lukemat kevyessä ylämäkikiihdytyksessä

Suutinten korjausarvot olivat enimmäkseen alle 1mm3, mutta suutinvika lienee silti mahdollinen. Lähtee ehkä jossain vaiheessa suuttimet testiin. Mega-auto oli niitä kunnellut eikä löytänyt vikaa, omaan korvaan kylmänä kaikki kuulostaa samalta mutta kuumana kolmosen suutin piti kovempaa ääntä. Ja siinä oli pienin korjausarvo.
Vauhtipyörän suunnalta ei kuulunut stetoskoopilla mitään meteliä eikä öljynsuodattimessakaan näyttänyt olevan metallia. Moottorissa ei ole vikakoodeja. Katselin egr-arvoja, polttoainearvoja, lambdoja, kaasuläpän tietoja ym. kaikki vaikutti ok:lta ainoastaan tuo ahtopainelukema kummastutti. Onkohan näissä ketjuveto nokkien takapäässä ihan kuin sieltä olisi kuulunut kovaa rapinaa varsinkin kun moottorin sammuttaa.
Mutta olisko kellään mitään ajatusta noista ahtopaineista tai muuten, itse en osaa tälle enää muuta tehdä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ainakin ahtopaineista herää kaksi kysymystä:
A) Mites ilmamassat? Kohtaako mitattu pyydetyn vai heittävätkö nämäkin toisistaan?
B) Saatko uskottavaa mekaanista mittaria ahtolinjaan kiinni ja kertomaan, onko MAP-anturin lukema oikeasti tontilla?
Btw, onko auto vakio?
A) Mites ilmamassat? Kohtaako mitattu pyydetyn vai heittävätkö nämäkin toisistaan?
B) Saatko uskottavaa mekaanista mittaria ahtolinjaan kiinni ja kertomaan, onko MAP-anturin lukema oikeasti tontilla?
Btw, onko auto vakio?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Minä olen mainittu toinen kuuntelija. Auto on kaikkien tietojen mukaan vakio.
Veto päällä ykkösellä ja pienellä kuormalla kierrokset, n.1500-2000, kuuluu naputtava ääni selkeästi kierrosten tahdissa yksi naputus per kierros. Äkkiseltään kuulosti mekaaniselta, mutta ei kuitenkaan
. Kuului myös kiihdyttässä, mutta tasakaasulla ääni pysyi ennallaan riippumatta siitä oliko tasamaa vai pieni ylämäki, mutta hävisi, kun koneelta hävisi kuorma tasamaan vaihtuessa loivaksi myötäiseksi kierrosten ja vauhdin pysyessä silti ennallaan.
Veto päällä ykkösellä ja pienellä kuormalla kierrokset, n.1500-2000, kuuluu naputtava ääni selkeästi kierrosten tahdissa yksi naputus per kierros. Äkkiseltään kuulosti mekaaniselta, mutta ei kuitenkaan

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä joo taksi-Deltastahan tässä kyse.
Tuossa vähän laajempaa listaa. Kaikki muut pyydetty-mitattu arvot tosiaan melko liki toisiaan,

Lämpösenä kuuntelin kolmossuuttimesta terävää kilahdusta mitä ei kuulunut muista, mutta kylmempänä kaikissa taas sama ääni. Tuossa korjausarvot:

Ja tuossa suutinten koodit. Jostain syystä kolmosessa täysin erilainen koodi, mutta voisiko olla vaan sattumaa. Päällepäin samannäköisiä Boschin suuttimia kaikki ja autohan on tullut omistajalleen 4tkm ajettuna.

Varmaan käytetään suuttimet testattavana kun ei tässä oikein muutakaan keksi. Pystyykö muuten MESsillä syöttämään uuden suutinkoodin?
Öljypohjan olisi muuten saanut melko helpon näköisesti auki, mutta vauhtis on vähän pullakampi kuin bensakoneissa ja reuna tulee puoliksi kahden pultin päälle, joten niitä ei ainakaan ribe-avaimella saa auki vauhtipyörä paikoillaan. Ehkä talttaruuvarilla, mutta jollain ne pitäisi saada kiinnikin. Taitaa olla suunniteltu että vaihteisto ja vauhtis irroitetaan.
Kummastelin muuten vaihteistoa kun tasuri on kuorien mukana halkaistavaa sorttia kuten 510. Luulin että M32:ssa on irrotettava koppa kuten 530/630. Otin tuosta pari kuvaa joilla pitää katsella onko tuo edes M32 vai joku muu mutta ovat vielä luurissa. Itse olen pöytyän nesteella kahvilla matkalla Poriin.. Bravo 1.6 multijet pitäisi olla 530/630 lootalla.
Tuossa vähän laajempaa listaa. Kaikki muut pyydetty-mitattu arvot tosiaan melko liki toisiaan,

Lämpösenä kuuntelin kolmossuuttimesta terävää kilahdusta mitä ei kuulunut muista, mutta kylmempänä kaikissa taas sama ääni. Tuossa korjausarvot:

Ja tuossa suutinten koodit. Jostain syystä kolmosessa täysin erilainen koodi, mutta voisiko olla vaan sattumaa. Päällepäin samannäköisiä Boschin suuttimia kaikki ja autohan on tullut omistajalleen 4tkm ajettuna.

Varmaan käytetään suuttimet testattavana kun ei tässä oikein muutakaan keksi. Pystyykö muuten MESsillä syöttämään uuden suutinkoodin?
Öljypohjan olisi muuten saanut melko helpon näköisesti auki, mutta vauhtis on vähän pullakampi kuin bensakoneissa ja reuna tulee puoliksi kahden pultin päälle, joten niitä ei ainakaan ribe-avaimella saa auki vauhtipyörä paikoillaan. Ehkä talttaruuvarilla, mutta jollain ne pitäisi saada kiinnikin. Taitaa olla suunniteltu että vaihteisto ja vauhtis irroitetaan.
Kummastelin muuten vaihteistoa kun tasuri on kuorien mukana halkaistavaa sorttia kuten 510. Luulin että M32:ssa on irrotettava koppa kuten 530/630. Otin tuosta pari kuvaa joilla pitää katsella onko tuo edes M32 vai joku muu mutta ovat vielä luurissa. Itse olen pöytyän nesteella kahvilla matkalla Poriin.. Bravo 1.6 multijet pitäisi olla 530/630 lootalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Laatikon vierestä: onkos tuossa muuten venttiilikoneisto samaa rataa kuin 1.9/2.4 -koneissa? Juisen 159:stä jännän kilinän aiheuttajaksi taisi paljastua pehmeä ventiilinpainin, jonka ääntä keinuvipuratkaisu kätevästi tehostaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos haluat, niin mun Deltasta voisi ottaa vertailuarvot ja kuunnella miltä se kuulostaa. Omat äänensähän se pitää, mutta olen pitänyt normaalina dieselinä ja samalta se on kuulostanut ainakin viimeiset reilut 40 tkm.
Olen siinä käsityksessä, että tosiaan 1,6 on C530 lootalla ja 2-litrainen sitten tuolla M32:lla. Robotti 1,6 olisi kai myös M32 ja T-Jetit myös. Tuplaturbo olisi sitten kai F40:llä. Ihan satavarma en kyllä ole.
Olen siinä käsityksessä, että tosiaan 1,6 on C530 lootalla ja 2-litrainen sitten tuolla M32:lla. Robotti 1,6 olisi kai myös M32 ja T-Jetit myös. Tuplaturbo olisi sitten kai F40:llä. Ihan satavarma en kyllä ole.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä tulee ihan selkeä naputus muun diesel-äänen läpi.
Kuuluu tosiaan pienellä kierrosalueella 1 ja 2-vaihteilla. Tuskin isommilla vaiheilla mihinkään häviää, mutta jää jo ajokohinan piiloon.
Kuuluu tosiaan pienellä kierrosalueella 1 ja 2-vaihteilla. Tuskin isommilla vaiheilla mihinkään häviää, mutta jää jo ajokohinan piiloon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja paininhomma on sikäli epätodennäköinen, että ääni kovenee nimenomaan kun koneessa on kuormaa. Yläkertarakenne näkyy olevan haastava eli mitään ei pääse näkemään ellei pura jakopäätä ja nokkia samalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Omistin joskus tuollaisen 1.6-dieselin. Autokeskuksessa jakohihnarempan yhteydessä meni joku hihnapyöräkin vaihtoon "vulkanoinnin petettyä". Voisikohan tuossa olla joku oljenkorsi äänenmetsästykseen...? Jos se siellä vemputtaa viimeisiään ja pitää meteliä. Mulla oli ajettu n. 4v/90tkm jakohihnaremppaan ja em. vika todettiin. Fiatin malleissa (Bravo/Doblo) kuulemma samaa vikaa ollut, joten osasivat etsiä tätä ominaisuutta. Tai sitten osasivat vain ottaa rahat pois huoltokassalla. Naputusta tuohon moottoriin ei luontojaan kuulu 100tkm kokemuksella (40-140tkm).
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Vastikään on jakopää tehty.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Pakosarjan vuoto kuuluu joskus naputuksena.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Törmäsinpä seikkaillessani Volvo-murheisiin...
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... 12&t=24978
Tätä suomalainen autolehdistö hehkuttaa. Menisköhän jo vitsi-osioon
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... 12&t=24978
Tätä suomalainen autolehdistö hehkuttaa. Menisköhän jo vitsi-osioon

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Itse lueskelin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.150 -toikkia TSI-koneista ja jakopää- ym. murheista. On surullinen ketju. Ihmisten merkkiuskollisuus silti hämmästyttää - tuollaisia "VW-protomoottoreita" sisältävät autot myyvät kuin häkä, vaikka mottia leviä sieltä täältä 30tkm alkaen, eikä takuukorjaukset tahi mitkään pelaa. En taida sen syvemmälle harkita VW Beetle 1.2TSI:n hommaamista. Samaa kuraa varmaan on se 1.6TDI:kin, alkaen huijaussoftasta ja niihin kursituista virityksistä..
edit: toikkia lukiessa tuli aina monta kertaa mieleen, että jos kerran joku aivopieru suunnittelussa kuumentaa ja pilaa öljyn suunniteltua nopeammassa tahdissa, MIKSI kukaan ei kertaakaan sanonut lyhentäneensä öljynvaihtoväliä esim. 10tkm...? Ilmeisesti se mosa on pakko pilata kun kerran "huoltoväli on 2v/30tkm" suositusten mukaisesti. Särkynyttä turboa on korjattu melko ansiokkaasti tuon takia. Entäpä jos vaihtoväli olisikin ollut 10tkm?
Tuota Volvo-tarinaa lukiessa kannattaa myös tutustua Huikon Cactus-kokemuksiin. Ei se priima ollut sekään, mutta lähentelee viattomuutta tuohon Volvoon nähden. Kannattaisi Volvolla nyt jos viimeistään hidastaa linjaa ja kasata ne autot kunnolla (jos edes on ongelman alkulähde) ettei tuu tehneeksi Ooppeleita a´la Vectra II.
edit: toikkia lukiessa tuli aina monta kertaa mieleen, että jos kerran joku aivopieru suunnittelussa kuumentaa ja pilaa öljyn suunniteltua nopeammassa tahdissa, MIKSI kukaan ei kertaakaan sanonut lyhentäneensä öljynvaihtoväliä esim. 10tkm...? Ilmeisesti se mosa on pakko pilata kun kerran "huoltoväli on 2v/30tkm" suositusten mukaisesti. Särkynyttä turboa on korjattu melko ansiokkaasti tuon takia. Entäpä jos vaihtoväli olisikin ollut 10tkm?
Tuota Volvo-tarinaa lukiessa kannattaa myös tutustua Huikon Cactus-kokemuksiin. Ei se priima ollut sekään, mutta lähentelee viattomuutta tuohon Volvoon nähden. Kannattaisi Volvolla nyt jos viimeistään hidastaa linjaa ja kasata ne autot kunnolla (jos edes on ongelman alkulähde) ettei tuu tehneeksi Ooppeleita a´la Vectra II.
Viimeksi muokannut Kivijärvi, 07 Maalis 2017, 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
^ No onhan ne sentään vertailuvoittajia ja saksalaisia, se tuntuu riittävän suomalaisille 

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuosta 90 mallista, en muista oliko xc vai V oli aikaisemmin jo lehdissä(lehdessä) juttua ongelmista. Selittivät tyyliin, menee niitä liikaa kaupaksi joten kauhea hätä koota tehtaalla. Taisi siinä yksilössä olla ovien yms. peltiosien sovitukset pielessä.
Suoraan vaan suoraa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa, ne ratkaisee asian sitten tätä kautta?Garmund kirjoitti:menee niitä liikaa kaupaksi
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
@ vw-keskustelu;
Eräätkin VW-asentajina toimivat tuttavat sanovat, että ei kannata lyhentää vaihtoväliä.
Katsos kun sit kone kestää yli takuuajan...
Jos vedät alkuperäisen, hyväksytyn ohjelman mukaan ja kone leipoo, niin on edes jotain tsäänssiä saada tehtaan piikkiin uus motti
Eräätkin VW-asentajina toimivat tuttavat sanovat, että ei kannata lyhentää vaihtoväliä.
Katsos kun sit kone kestää yli takuuajan...
Jos vedät alkuperäisen, hyväksytyn ohjelman mukaan ja kone leipoo, niin on edes jotain tsäänssiä saada tehtaan piikkiin uus motti

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
mutt kirjoitti:Jaa, ne ratkaisee asian sitten tätä kautta?Garmund kirjoitti:menee niitä liikaa kaupaksi
No joo parempi termi olisi varmaan "menee kaupaksi enemmän, kuin meinaavat ehtiä järkevällä odotusajalla valmistaa."

Suoraan vaan suoraa
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Aquatica kirjoitti:@ vw-keskustelu;
Eräätkin VW-asentajina toimivat tuttavat sanovat, että ei kannata lyhentää vaihtoväliä.
Katsos kun sit kone kestää yli takuuajan...
Jos vedät alkuperäisen, hyväksytyn ohjelman mukaan ja kone leipoo, niin on edes jotain tsäänssiä saada tehtaan piikkiin uus motti
Monessas alfassa on valmistaja/maahantuoja tullut vastaan jakoketjun venymisen aiheuttamissa vaihtokustannuksissa, tai m32 laatikoiden korjauksessa?

Noissa sentään tulee volkkarilla valmistaja vastaan ainakin osittain.
Mutta joo ihmeen hyvänä kuitenkin pysyy noiden VAG vehkeiden myynti, vaikka ongelmia tosiaan näyttää olevan vähän joka suuntaan. Tietenkin niitä menee paljon liisareina työsuhdeautoiksi.
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
On tullut vastaan ainakin joissakin MiToissa.
Näin osasi AK:n tyyppi kertoa... Ja samaan putkeen totes, että onneks on lyhkäset takuut ...
Tietysti sekin, jos auto vaihtaa omistajaa muuttaa heti korvausrakennetta -> menee enempi tehtaalle kuin myyjälle ja sitten joutuu useimmiten KKV:n kautta viedä...
On tullut vastaan ainakin joissakin MiToissa.
Näin osasi AK:n tyyppi kertoa... Ja samaan putkeen totes, että onneks on lyhkäset takuut ...

Tietysti sekin, jos auto vaihtaa omistajaa muuttaa heti korvausrakennetta -> menee enempi tehtaalle kuin myyjälle ja sitten joutuu useimmiten KKV:n kautta viedä...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuohon VW:n huoltoon/muuhun aftermarket touhuun olin kyllä erittäin tyytyväinen niin kaun kun volsu tai audi oli taloudessa ajoneuvon virkaa toimittamassa. Korjailivat kysymättä aika paljon tyyppivioksi paljastuneita hommia kun käytti autoa merkkihuollossa ja muutenkin auton sai aika usein ehjänä takaisin.Garmund kirjoitti: Monessas alfassa on valmistaja/maahantuoja tullut vastaan jakoketjun venymisen aiheuttamissa vaihtokustannuksissa, tai m32 laatikoiden korjauksessa?
Noissa sentään tulee volkkarilla valmistaja vastaan ainakin osittain.
Alfan kohdalla noista liikkeen tekemistä huolloista on ollut enempi vahinkoa kuin hyötyä. VW tosin johtaa edelleen kirkaasti henkilökohtaista tilastoa jos lasketaan kuinka monta kertaa hinausautoa on tarvittu hyvästä huollosta huolimatta

- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
VAG-konserni ei ollutkaan edelläkävijä.Manu kirjoitti:http://m.mtv.fi/lifestyle/autot/artikke ... na/6350946
Renaultilla lienee pahat paikat?

Re: Muiden merkkien murheita.
Kas kun oli merkki mainittu, vaikkei ollut edes Alfa:
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/20 ... /2017652/4
Ja uudehko alle 10 vuotta vanha...
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/20 ... /2017652/4
Ja uudehko alle 10 vuotta vanha...
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan Fiatin varaosaluetteloa, pitäisi saada selville vm. 1998 Ducato Maxin (ABS) jarrupääsylinterin osanumerot, ja rakenne yleensäkin, jotta osaisin kasata sen oikein. Yksi tiivisterengas oli poikki ja pari muutakin tiivistettä näyttävät vaihtokuntoisilta. Koko sylinterin varaosanumerokin kiinnostaisi toki. Hajotuskuvasta saa papukaijamerkin!
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Internetillä sattuisi. Runkonumerolla rajaaminen helpottaisi toki, mutta tuolta saattaisi löytyä vastaus:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Kiitos, mutta ei noista sivuista löytynyt kuin letkuja, putkia, ja kiinnitysosia. Näemmä on mukamasti yhtä osaa toi alipainesäiliö + pääjarrusylinteri. Pakkohan noihin on saada varaosia?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Muiden merkkien murheita.
^Klikkaa oikean osanumeron riviltä, C. -kentästä, alaviistoon osoittavaa nuolta, niin kokonaisuus purkautuu erikseen saatavissa oleviin komponentteihin.
Esim: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Esim: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Naapurin frouvan 207:aan olis jarruremppaa pitäny tehä. Näppärä nainen vaihtoi hyundai coupeen. Kuulema pornomman nälöinenki toi coupe (mikä oli hankinnan peruste viime sunnuntaina kun kaupan ohi ajoi). Fiksu nainen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyundai Coupe on erittäin hauska auto. Ainakin tämä uusin ja sitä edeltävä korimalli. Hirveästi lokaahaan tuo saa niskaan kaikkialla, mutta perusvarma tekniikka ja mielestäni hyvä ulkonäkö - why not? Enemmän mä tuosta iloa nettosin, kuin Celicasta.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Olisikohan tuossa tapauksessa ollut kyseessä vuosituhannen vaihteen Coupet? Onhan se tuokin tapa korjata jarruongelmat. 

Re: Muiden merkkien murheita.
^Hmm.. Yllättäen petetty ja katkera vaginan omistaja havaitsee autossaan selkeitä vikoja päivityksen jälkeen, kun ison veden tuolla puolen olevat kohtalotoverit saavat samassa tilanteessa rahansa takaisin tms... 

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Silkkaa kuvitelmaa kaikki tuollainen. Onhan VAGniikan maailma kertonut meille, ettei päivityksestä havaittu aiheutuvan pienintäkään haitaa, ei ajettavuuden eikä kulutuksen suhteen.
Sitten näitä murheellisempia uutisia:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... te/6376032
Onko kyllä käsittämätön veto, jos tuo pitää paikkansa. Taitaa olla aika pieni %-osuus ajomatkoista yli 1½ h, joten mitä tuollakin muka saavutettiin? Pakko huijata, ihan periaatteen vuoksi, koska voidaan?
Sitten näitä murheellisempia uutisia:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... te/6376032
Onko kyllä käsittämätön veto, jos tuo pitää paikkansa. Taitaa olla aika pieni %-osuus ajomatkoista yli 1½ h, joten mitä tuollakin muka saavutettiin? Pakko huijata, ihan periaatteen vuoksi, koska voidaan?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Italian viranomaiset ovat kuulemma testanneet ja päästöhommat ovat kohdillaan.
Toivottavasti asia ei pidä paikkaansa ettei Alfan tuotekehitys mene jäihin tai muuta vakavampaa
Toivottavasti asia ei pidä paikkaansa ettei Alfan tuotekehitys mene jäihin tai muuta vakavampaa

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
-05, eli se uudempi malli. Sininen.molsky kirjoitti:Olisikohan tuossa tapauksessa ollut kyseessä vuosituhannen vaihteen Coupet? Onhan se tuokin tapa korjata jarruongelmat.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Look at Opel now
Tilanne on tasapainotettu siten, että suorassa oleva rengas on melkein tyhjä.Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Matkalla radalle, oikealle taittuvaan ovaaliin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Ja tuo oli siis ihan liikenteessä? <hämmästysjutska>
-Tazio
Ja tuo oli siis ihan liikenteessä? <hämmästysjutska>
-Tazio
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, liikennevaloissa kun oltiin pysähtyneenä, niin piti ihan kuva ottaa kun hieman hämmästytti. Yhdystukiakselistolla ei tuollainen stance taida onnistua muuten, kuin niin, että tuenta on lahonnut melkein irti. Tuskin tuo enää kovin pitkään mukana kestää. 

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei siinä korista irtoaminen riitä tuollaisen kulman aikaansaamiseksi. Pitää itse akselin hajota että tuohon kallistukseen pääsee.
Kuskilta jos kysyisi, niin varmaan ihmettelisi, että ei hän ole mitään huomannut. TL tai TM kun julkaisee näitä juttuja kuolemaan johtaneista kolareista teki kerran jutun, jossa japanilaisen auton poikki ruostunut tukivarsi johti onnettomuuteen. Takana tuleva kuljettaja kyllä huomasi ettei kaikki ole kunnossa, mutta onnettomuuden jälkeen auton kuljettaja kertoi ettei ollut huomannut mitään poikkeavaa.
Kuskilta jos kysyisi, niin varmaan ihmettelisi, että ei hän ole mitään huomannut. TL tai TM kun julkaisee näitä juttuja kuolemaan johtaneista kolareista teki kerran jutun, jossa japanilaisen auton poikki ruostunut tukivarsi johti onnettomuuteen. Takana tuleva kuljettaja kyllä huomasi ettei kaikki ole kunnossa, mutta onnettomuuden jälkeen auton kuljettaja kertoi ettei ollut huomannut mitään poikkeavaa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Automaalamossa ollut aika hurja ovi. Tai sitten halliin täytyy ajaa melko jännällä tavalla...
- Liitteet
-
- Oveen osui halliin ajaessa.JPG
- (68.87 KiB) Tiedosto ladattu 3981 kertaa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Aiempaan viestiin, olen nähnyt Unossa käyvän samalla lailla, yhdystuki akseli oli muuten ihan ok kuntoisen näköinen ja autokin suorastaan hyväkuntoinen, mutta oli yhdestä kohtaa silti pettänyt ja pyörä käänytynyt linkulleen.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Opel kuvasta.
Tuon huomaa, kun osalle auto, polkupyörä jne. On vain väline jolla liikutaan paikasta toiseen. Ne pitää aina meteliä ja ovat ärsyttäviä vekottimia. Osa varmaan huomaakin vikoja, mutta ei tee asialle mitään "vielä tätä voi käyttää".(Tuon auton ikää katsoaessa, rahan riittävyys auton kunnossapitoon käy myös mielessä.) Eikä edes haluta opetella perus "oikeaa käyttöä". Noh löytyyhän sitä jokaiselta vastaavia -ei kiinnosta yhtään- kohteita, liikenne ja liikennevälineet nyt aika pelottava kohde tuommoiselle ajattelulle.
Maalaamolle viedystä mustangista(?). Aika kovaa ajettu autoa halliin, jos siitä muka noin kovat jäljet olisi syntynyt. Pystyyköhän tuossa syyttämään luvattomasta käyttöönotosta tai vastaavasta, jos löytää todisteita että autolla on käyty huviajelulla? + Varmaan tuolloin maalaamon vakuutusyhtiö pesee kädet jutusta.
Tuon huomaa, kun osalle auto, polkupyörä jne. On vain väline jolla liikutaan paikasta toiseen. Ne pitää aina meteliä ja ovat ärsyttäviä vekottimia. Osa varmaan huomaakin vikoja, mutta ei tee asialle mitään "vielä tätä voi käyttää".(Tuon auton ikää katsoaessa, rahan riittävyys auton kunnossapitoon käy myös mielessä.) Eikä edes haluta opetella perus "oikeaa käyttöä". Noh löytyyhän sitä jokaiselta vastaavia -ei kiinnosta yhtään- kohteita, liikenne ja liikennevälineet nyt aika pelottava kohde tuommoiselle ajattelulle.
Maalaamolle viedystä mustangista(?). Aika kovaa ajettu autoa halliin, jos siitä muka noin kovat jäljet olisi syntynyt. Pystyyköhän tuossa syyttämään luvattomasta käyttöönotosta tai vastaavasta, jos löytää todisteita että autolla on käyty huviajelulla? + Varmaan tuolloin maalaamon vakuutusyhtiö pesee kädet jutusta.
Suoraan vaan suoraa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllähän tuossa Mustangin tapauksessa voi rikosilmoituksen tehdä ilman kahta sanaa, vaikkei autoa liikenteessä kukaan olisi todistettavasti nähnytkään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Firma selvitystilassa ja lisäksi ei vakuutuksia.
Poliisin kanta on ilmeisesti se, että ihan hyvin voineet kolhia sitä siihen ovenpieleen - silti, kuskin peili kadoksissa ja luulis sen nyt siitä hallin lattialta löytyvän...
Eiköhän tässä ajatuksena ole saada tekijä henkilönä kiinni, jotta joutuu yksityisoikeudellisesti vastuuseen, jos vaikkapa työajan ulkopuolella rällästellyt. Nythän menee konkurssissa olevan firman piikkiin, eli mitään rahaa ei mistään tule...
Firma selvitystilassa ja lisäksi ei vakuutuksia.
Poliisin kanta on ilmeisesti se, että ihan hyvin voineet kolhia sitä siihen ovenpieleen - silti, kuskin peili kadoksissa ja luulis sen nyt siitä hallin lattialta löytyvän...
Eiköhän tässä ajatuksena ole saada tekijä henkilönä kiinni, jotta joutuu yksityisoikeudellisesti vastuuseen, jos vaikkapa työajan ulkopuolella rällästellyt. Nythän menee konkurssissa olevan firman piikkiin, eli mitään rahaa ei mistään tule...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Noi konkurssi yms. selvitystilat ei näy tuossa ylemmässä kuvassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.