Sivu 58/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 22:37
Kirjoittaja mutt
Tässä on linkki tuohon musse-tapaukseen:
https://www.facebook.com/annika.riikone ... 1710262678

On tainnut aika monta epäonnistunutta yritystä olla saada auto sisään talliin. Vanne ja ripustus solmussa jne. Miksiköhän maalaamohallissa pitää olla liikenteenjakaja?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 22:49
Kirjoittaja Aquatica
^
Joku oli myöskin epäillyt nähneensä auton Järvenpäässä, aamuyöstä, ojassa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 22:52
Kirjoittaja mutt
Tuossa on toinen ketju aiheesta, ja kommenteissa omistaja kertoo mm. sen, että firmalla ei ole vastuuvakuutusta.
https://www.facebook.com/groups/2064645 ... cation=ufi
Firma mainostaa mm. "Me hoidamme vauriokorjauksen alusta loppuun." No, alkupuoli tulikin jo sitten hoidettua... :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 23:36
Kirjoittaja Alfissimo
Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 23:44
Kirjoittaja vesamaan
Alfissimo kirjoitti:Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.
Siirry sinäkin Simo jo keskiajalta nykyaikaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 09:01
Kirjoittaja Jakke
vesamaan kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.
Siirry sinäkin Simo jo keskiajalta nykyaikaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Luin äsken ketjun kirjautumatta Faceen. Eli voi lukea, kun ketju on julkinen. Uskomaton stoori kyllä. :shock: (siis se, ettei Simo oo Facebookissa!)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 00:34
Kirjoittaja Garmund
Aika karulta alkaa tuo juttu kuulostaa...


-Firma haettu konkurssiin
-"Naiskyttä soitti ja sanoi "uskomme maalarin kertomuksen, hän sai suullisen huomautuksen puhelimitse...asia on loppuun käsitelty""
Tarkoittaa että lattiamatto jumittanut kaasun ja tästä johtuen ajettu päin tolppaa tms maalaamossa. Poliisi ei käynyt paikanpäällä edes tarkistamassa. Jäin käsitykseen ettei maalaamosta löytyisi todisteita auton osumisesta rakenteisiin.
-Auton omistajan kasko ei välttämättä korvaa: "Epäilevät olosuhteita törmäyksessä, vittu niin mäkin mutta minkäs teen ku kytät on mitä on"


Pitääköhän sitä yrittää tarkastaa pienempien firmojen kohdalla näköjään aina niiden vakavaraisuus ja vakuutukset ennen niiden kanssa asioimista. Mahtaakohan noita vakuutuksia edes saada selville, ellei näytetä vakuutussopimusta firman puolelta. Tietenkin en nyt usko että kovin suuri riski on tuon tyyppistä käydä. Tosin Vi##tais sitä auton tapauksessa (ainakin vähänkään erikoisemman) jo ylipäätänsä hommaan kuulumaton "koeajo".

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 17:18
Kirjoittaja Aquatica
^
Tuo auto on epävarmuudella nähty kolmessa eri paikassa, eri aikaan illan ja aamuyön välillä...

Viittaa aika vahvasti siihen, että on ollut reissussa jossain.
Mut tuolla ketjussa on yks vinkki: autoa luovuttaessa käy korjaamon/maalaamon edustajan tietäen kuvaamassa matkamittarin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 23:37
Kirjoittaja mutt
Firman vastine:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1363000482

Kuvien perusteella tapahtumasarja voisi pitääkin paikkansa, mutta melkoinen jäätyminen on kuskilla pitänyt käydä. Herääkin kysymys, että miksi omistaja ei tuonut esille, että asia ja korvaukset on sovittu, kun se kerran on näin ollut... Varovainen saa olla näiden somelinkkien jakamisessa näköjään, ilmiselvätkään tapaukset ei välttämättä kuitenkaan ole sellaisia. :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 00:25
Kirjoittaja Garmund
^Auton omistajan mukaan vakuutusyhtiö ei ole hyväksynyt korjausarviota.
Fiksusti sinänsä auton omistaja toiminut, ei ole firman nimeä ainakaan itse maininnut. Eikä nyt miusta kovin syytellytkään. Edit. Tosin sanoo alueen mihin vei maalattavaksi, en tie paljastaako sekin jo.
Näyttää kyllä täsmäävän miusta noiden kuvien mukaan tuohon että sisään ajettaessa onnistuttu kolhimaan. Kai sekin mahdollista että kuramatto jumittanut kaasun. Kohtuu voimalla tainnut saada osua, vaikka ohutta kamaahan nuo pellit autos on.

Aika hyvähän tuo olisi tolle firmalle, jos kolhu menee auton omistajan kaskosta ja vielä itse korjaavat. Tekevät kaskon omavastuuosuuden ja bonustenkin menetysten jälkeen hyvin voittoa. Tosin vahingoltahan tuo tosiaan noiden kuvien perusteella näyttää, ehkäpä huolimattomuus osasyynä. Että eipä sitä ihan älyttömät sanktiotkaan firmalle niin oikeudenmukaisilta tuntuisi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 06:36
Kirjoittaja Aquatica
Itse k.o vastineketjuun vastasin, että fifty sixty.
Toisaalta se kadonnut peilikin oli löytynyt, eikä kukaan voinut *varmuudella* sanoa, että auto olis ollut liikenteessä.

Sitä en tajua, että miksi mukaan on otettu vakuutusyhtiö, jos kerta firma on suostunut jo korvaamaan koko homman? Silloinhan se on ihan kahdenkeskinen keissi ja vakuutusyhtiölle voi ilmottaa, että ei mun kaskosta - firma maksaa. Tietty firman kannalta paras veto olis tuo kaskosta veto ja mahdollisten bonustappioiden korvaaminen.
Myöskin se, että firma ihan itse antoi vastineen vaikkei nimeä ole missään vaiheessa mainittu, se, että asiakas valitellut kasvotonta toimintaa ja "nimimerkin takana piileskelyä" ja tulevat tuolla tavoin esille, antaa ehkä vähän kuvaa firmasta näin niinkuin positiivisessa mielessä?

Sitä mä vaan, että miksei noissa tolpissa ole karmeita jälkiä? Nosturitolppaan tulee todella herkästi pahatkin jäljet, ei tarvitse ovea kummempaa siihen kumauttaa. Tuolla voimalla pitäis olla pikkusen enempi kaikennäköstä. Pessimisti ajattelee, että hyvinhän ne on voineet sen peilin käydä kaivamassa sieltä mikonkorven ojasta? Jne...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2017, 21:21
Kirjoittaja Gusse
Näyttää kyllä kuvien perusteella sopivan jäljet aika täydellisesti tolppiin ja myös lattiassa näkyy ainakin yhdessä kuvassa raapimisjäljet, jotka todennäköisesti ovat tulleet kun Mustangi on pakitettu pois kolaritilanteesta rikkinäisellä vanteella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 03:11
Kirjoittaja jalittam
Ennoo fasepuukia käyny kattoon, mut kui paskat matot voortissa on?
Toki jos nuhapumppua liikutellaan, ni lappu lattiassa joutuu tallin ajaan...

Hö.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 18:07
Kirjoittaja Garmund
Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Huhti 2017, 15:45
Kirjoittaja Xehpuk
Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Huhti 2017, 20:37
Kirjoittaja Vode
Garmund kirjoitti:Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.
Mitä noista päätöksistä lukenut muiden kokemuksia niin voisin epäillä että saat uuden laakerin mutta asennuksen joutuu maksamaan omasta pussista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Touko 2017, 15:36
Kirjoittaja Keltsi
Xehpuk kirjoitti:Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.
Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Touko 2017, 12:42
Kirjoittaja Garmund
Vode kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.
Mitä noista päätöksistä lukenut muiden kokemuksia niin voisin epäillä että saat uuden laakerin mutta asennuksen joutuu maksamaan omasta pussista.

Ihan tyydyttävästi hoisivat homman, vaikka itse laakerinvaihto jäi kokonaisuudessaan äidin maksettavaksi. Ihan hyvä vastaantulo mielestäni, kun eivät veloittaneet noin kahden viikon sijaisautosta mitään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Touko 2017, 12:06
Kirjoittaja lerppu
Peugeotin etuvalo hajoaa suht herkästi. One-Punch Mikey ei tykkää.
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/an ... r_facebook

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Touko 2017, 18:36
Kirjoittaja insinörtti
Keltsi kirjoitti:Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:
Kieltämättä erikoinen kulkuvälineen valinta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2017, 20:18
Kirjoittaja Macela
Tänää bongasin jonkun ajamassa Opel Merivaa missä näin äkkiseltään katottuna vois olla murheita.

Kuva

Kuva

Aika hyvin kuskilla piti pokka, päästi meneen vaan savuttaen vajaan 10km kunnes käänty sivutielle, savutus kyllä lakkas vähä ennen kääntymistä. :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2017, 22:00
Kirjoittaja Manu
^Opel aina luotettava, nyt ja tulevaisuudessa :lol: :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2017, 23:08
Kirjoittaja hjpp
Cdti -pannu teki varmaan vaan nokipolttoa. :mrgreen: Alfan perässä on samanlainen myrkkypilvi, kun hiukkasia halutaan poltella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2017, 23:32
Kirjoittaja Aquatica
^
Wät?

Onkohan mulla jotain vikaa sit, kun nokipolttoa ei huomaa kuin aavistuksen kärystä ja ihan hentoisesta lisääntyneestä savutuksesta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2017, 17:18
Kirjoittaja AriFerra
Tulipa erikoiseen hommaan törmättyä.

Vaimon käytössä oleva C3 Picasso. Vaihdatin jarrupalat joulukuun alussa. Pelkät palat, koska levyt olivat erinomaisessa kunnossa. Kaikki ok, katsastuksessa seuraavana päivänä ok. Ostin uudet talvikumit pari viikkoa siitä. Seisoin vieressä kun hemmo teki duunin. Huhtikuussa jarrut alkoivat täristää. Vein ranskiksiin erikoistuneeseen korjaamoon tänään. Jarrulevyn kun irrottivat, siinä "laipassa" (eli ikäänkuin akselin pää jossa jarrulevy on kiinni) oli iso jälki, kuin olisi lekalla lyöty. Sen vuoksi levy pyöri epätasaisesti ja jarruttaessa täristi. Hemmo "hioi" sen tasaiseksi ja laittoi uudet levyt. Eipä ees maksanut paljoa, mutta mysteeri on: Mistä jälki on tullut? Jälkeä ei mekaanikon mukaan voi saada aikaiseksi, ellei ensin irroita jarrulevyä. Onko joku parkkipaikalla irrottanut pyörän, jarrusatulan ja levyn, iskenyt lekalla ja kasannut paketin? Käsittämätöntä!??? #foliohattu_päähän

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Touko 2017, 19:13
Kirjoittaja hjpp
^^ Jaa. Tällainen käryttäjä tämä on aina ollut. Talvella polttelee 900 km:n välein ja kesällä vähän useammin. Katku lie melkoinen, kun takana on silloin yleensä aika tyhjää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Touko 2017, 00:26
Kirjoittaja legza
Ei kyllä sinistä savua pitäis tulla nokipoltossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Touko 2017, 22:57
Kirjoittaja hjpp
Eli jotain outoa on, mutta olkoot.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Touko 2017, 20:01
Kirjoittaja Alfissimo

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 03:45
Kirjoittaja jalittam
Viime sunnuntai iltana meinas shitikka jättää tienpäälle;
apulaitehihna morjensti motarilla 120kmh ajaessa.
Etapin päätepysäkillä kanssa-alfisti/foorumilaisen avustuksella löyty remmi ja vaihtoapu/työkalut.
Tämä siis su klo 21 jälkeen...

Pääsin kotio sen vajaa 300km ja ehdin töihin arjen koittaessa.

Iso käsi jäsen sumukalle:lle!

Eli sitikka menny ny 240kkm/11v jättämäti tielle. Mittarissa liki 440kkm.
Oliha tää kolmas "nyt ei ajeta iha heti" episodi. Eka laturi, sit kampuran hihnapyörä ja sit tää remmin haihtuminen...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 14:59
Kirjoittaja 155156
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 13:50
Kirjoittaja quppe
Aisinin automaattilootan (tf-80/1sc) öljyn lämpötila anturi näyttää alle 20 astetta vaikka todellisuudessa lämpötila on 60c ->

Maahantuoja sanoo että koko venttiilikoneisto pitäisi vaihtaa koska anturia ei ole saatavilla / vaihdettavissa erikseen . Löytyyköhän joltakin jostakin räjäytyskuvia mistä voisi saman todeta tai tietoa, kun en oikein jaksa uskoa ettei anturia pystyisi erikseen vaihtaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 16:56
Kirjoittaja legza
Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 18:11
Kirjoittaja Xehpuk
Keltsi kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.
Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:
Sehän sillä enimmäkseen ajelee, juu. Auto oli liikkeellä pari minuuttia hinurin lähdön jälkeen, kun autotallissa oli yksi DI-kasetti valmiina odottamassa 8)
Tarvikekasetti kesti 4 vuotta / x km.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 01:09
Kirjoittaja Albertolli
legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Äidillä oli vanha esittelyauto (2011 Evo), jonka rullasi vähän alle 100tkm asti. Takaiskarien yläpäät meni takuuaikana uusiksi ja toinen sähköpeilikin kun lakkasi lämmittämästä. Muuten huoleton peli. Oli 1,4 77hv.
Anopilla on 2008 samaisella 1,4 77hv koneella ja ainoat rempat on 25tkm -> 45tkm väliltä muutaman vuoden ajalta koiranluita ja nyt hiljattain raidetangonpäät ja etujouset (kuskin puoleinen katkennut). Välitykset eivät sovellu motarille ja bensaa menee ehkä vähän kohtuuttomasti kulkupuoleen nähden. Esim. Panda (toki pienempänä autona) pääsee selvästi vähemmällä bensalla ja 1,2 peruspata tuntuu ajossa jotenkin luontevammalta, joskin laiskemmalta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 13:53
Kirjoittaja lerppu
Miten pelittää Dualogic vaihteisto vaikkapa Fiat 500 hämmentimenä? *asking for a friend*

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 21:43
Kirjoittaja peksu
Hyvät muistot jäi Fiat 500 Dualogicista vuokra-autona Italiassa pari vuotta sitten.
Sport-moodissa huudatti vähän turhan isoilla kierroksilla ajoittain, mutta normaaliajo oli oikeinkin sujuvaa (vertailukohteena Citroen Cactus).

Voisin jopa ostaa omaan käyttöön, jos olisi vähän enemmän voimaa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 21:58
Kirjoittaja michelin
legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Siskolla 2007 mallinen Grande Punto. Sillä pienempitehoisella 1.4-litraisella moottorilla. Ei ole parin vuoden aikana ollut ongelmia, eikä osiakaan ole vaihdettu. Toki mittarissa nyt vasta vaatimattomat 120 tkm, jos vielä ihan sitäkään. Ennen kuin auto tuli "meille" niin taisi siihen olla vaihdettu jarrulevyt eteen sekä ikkunahissi(t). Ei muistaakseni muuta kummempaa löytynyt huoltokirjasta sitten kuin normaalihuollot.

Huollettuna uskaltaisin tuollaisenkin ostaa.
Kivan näköinen pikkuauto ja ajettavuuskin ihan ok, joskin ohjaus on todella kevyeksi tehostettu ja vaihteiston välitykset melko sporttisen lyhyet 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 23:42
Kirjoittaja Shuttle
legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Itsellä oli Grande vuosina 2009/2010 ja ajettua tuli sen 45tkm. Oli pakasta vedetty ja ei mitään vikaa ollut omistusaikana. Pelasi kesät ja talvet hyvin, ilmastoinnin kun veti täysille niin tuli hiton kylmäkin. 1.4 77hv koneellinen. Välitykset vaihteistossa turhan tiuhat, mutta siihen tottuu. Nyt on 2010 Evo Sport alla ja sen 6-lovinen aski olisi kyllä tarvittu tavan Grandeenkin. 120km/h lasissa kierrokset jotain 2600-2700...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 08:44
Kirjoittaja lerppu
peksu kirjoitti:Hyvät muistot jäi Fiat 500 Dualogicista vuokra-autona Italiassa pari vuotta sitten.
Sport-moodissa huudatti vähän turhan isoilla kierroksilla ajoittain, mutta normaaliajo oli oikeinkin sujuvaa (vertailukohteena Citroen Cactus).

Voisin jopa ostaa omaan käyttöön, jos olisi vähän enemmän voimaa...
Kiitän. Hieman arvellutti tuo robottivaihteiston yksi kytkinlevy ja käytännössä vapaalla pysyminen kunnes kaasua painetaan. Hyvä että toimii käytännössä!
Mäkilähdöissä lienee hoidettu jarruilla paikallaan pysyminen. Luulisin.

Tuota voi siis kokeilla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 09:05
Kirjoittaja savijo-r
^Eikös noissa tributemalleissa ole robottilaatikko? :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 12:52
Kirjoittaja lerppu
^Fefe tribuutissa nyökätään ainakin hinnalla... Ihan perus kinneriä on haussa - ehkäpä tämä: https://www.nettiauto.com/fiat/500/8782461
Kaupunkiautoksi. Ja vaikka cinquecento puhuttelee ja tykkään moisella ajellakin, ei ole itselle haussa.

Onko näissä jotain perusmurheita, joita etsiä - jos menee katsomaan?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Heinä 2017, 15:23
Kirjoittaja Polforea
Brittisportista kuoli lambada, prkleen enkkusähköt :silly:

No, pitänee taitaa softasta EGO Control pois päältä CS2:sta varten.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 11:27
Kirjoittaja insinörtti
TM käyttötestinumero 13E/2017 pläräilty läpi ja fiilis on :shock: Se siitä "nykyautot ovat kaikki samanlaisia"

Alkulämmittelynä maailman ihanimmalle tai ainakin järkevimmälle autolle, Octavialle, kirjoitettu ylistyslaulu. Alkuun tuntui jopa tojoterojen hurma jäävä kakkoseksi, mutta löytyihän sieltä pitemmälle luettuna pientä kritiikkiä mm. suorituskyvystä. Auto on käynyt laihdutuskuurilla, pellin alla kaksoiskytkinvaihteisto ja 1,6 l diesel ja 0-100 sekä 60-120 kontataan reilut 12 s :-D

Jutussa lipsautettiin myös nykyautojen ajettavuudelle asetetut vaatimukset; "Parikymmentä vuotta vanhasta huippuautosta uuteen Octaviaan(* tai vastaavaan siirtyminen voi olla melkoinen kulttuurishokki, sillä perinteiset ohjauksen ja jousituksen herätteet loistavat poissaolollaan. Myös kaasujalan, moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä on hävinnyt mekaaninen tuntuma."

(* tästä on ilmiselvästi unohtunut pois "huippuautoon" :)

.. ja sitten ihmetellään, miksi jengi ajaa talviliukkaillakin kuin kesäkelillä ja kolaroituaan tarjoaa meriselitykseksi "painoin jarrua, mutta se ei toiminut" (oli muuten huippuammattilaisen eli taksikuskin selitys kolaroinnilleen)

GM/Opelin laatu on tasaista. Chevrolet Traxin 1,4 l bensaturbossa turbiinipesässä halkeama aivan kuten oli Astran kestotestiautossakin. Vaihteisto ei porsinut, koska tässä oli varustuksena neliveto = laatikko pakosti joku muu kuin M32.

Datsun kasvaimen koeajo oli yhtä taistelua variaattorivaihteiston kanssa. Laatikko jopa vaihdettiin kertaalleen ja ohjelmisto päivitettiin kahdesti, mutta jahkailu liikkeellelähdöissä, "luistava kytkin" simulaatiot tasamaalla ajettaessa ym. jatkui. Elektroniikkahilppeissä esiintyi sekoilua, mm. pysäköintitutkat huutelivat omiaan, mutta näistä kirjoiteltiin aika vähän, koska olivat pikkumurheita vaihteistoon verrattuina. Penkityksessä konepellin alta löytyi perinteiseen japsityyliin poneja; tehossa 10 % vajaus ilmoitettuun nähden.

Eikä tuon kasvaimen kanssa voi puhua mistään yksilövioista, koska ihan samanlaiset olivat Tuulilasin käyttötestin kokemukset - vaihteisto sekoili ja elerktroniikkahilppeet toimi silloin, kun sattui huvittamaan. Mutta kansa ostaa, koska luotettava ja haukkua ei saa. Tuulilasissa mainittiin, että autosta pitää kirjoittaa kieli keskellä suuta. Edellinen versio kun taannoin haukuttiin, toimitus täyttyi karvahattupappojen vihaisesta palautteesta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 18:03
Kirjoittaja Tuomas K
insinörtti kirjoitti:Tuulilasissa mainittiin, että autosta pitää kirjoittaa kieli keskellä suuta. Edellinen versio kun taannoin haukuttiin, toimitus täyttyi karvahattupappojen vihaisesta palautteesta.
Muistan, kun aikoinaan oli TM:ssä tai TL:ssä urheilullisten autojen vertailu, jonka voitti Saab 900 turbo ng. Palaute oli tulikivenkatkuista, sillä eihän se oma merkki voi olla Saabia huonompi, todisteena se, että kirjoittaja oli sellaiseen päätynyt ja parhaaksi päättänyt. Näitä palautteita taisi olla useampia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 20:12
Kirjoittaja V6
oliks tää se surullisen kuuluisa testi jossa Alfa hävisi sen takia että oli automatti kun muut olivat manuaaleja? oli kyllä hyvä munaus maahantuojalta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 20:41
Kirjoittaja Tuomas K
Joku auto oli automaatilla, mutta eipä se pelkkä laatikko sitä tulosta tee. Lehti totesi vastineessaan, että sama auto manuaalilaatikolla ei edelleenkään pärjää kiihtyvyydessä Saabille.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 15:08
Kirjoittaja Aquatica
Jotenkin ehkä koomisin kombo 156 2.5 testata automaagilla k.o luokassa.
Ei ihan kaikki valot päällä asiasta päättäneellä... Mutta silti, kyllähän ainakin turbotettu 900 on kova peli.
Vielä kovempi, kun siitä löytyy se yli 500 kaakkia O_o

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 16:14
Kirjoittaja V6
Tuomas K kirjoitti:Joku auto oli automaatilla, mutta eipä se pelkkä laatikko sitä tulosta tee. Lehti totesi vastineessaan, että sama auto manuaalilaatikolla ei edelleenkään pärjää kiihtyvyydessä Saabille.
niin varmaan miten se sitten pesi sen Saabin ruotsalaisessa testissä lähes joka osa-alueella, Alfa olisi ollut kärjessä tossa vertailussa manuaaliaskilla. Saabi muuten kiihtyi sataseen 7.8s siinä ja Alfa päälle 9 juuri sen laatikon takia, Alfassa se 4 vaihteinen laatikko vaikuttaa kiihtyvyyteen suhteettoman paljon. Saabin alustaa ei voi edes verrata Alfaan, hiukan sama kuin joku Volvo S40 T4, joka vetelee ihan miten sattuu. Testi oli kyllä emämunaus siltä kuka sen auton toimitti sinne testiin. Mutta eikai tästä enää jaksa jauhaa , asiasta ja ko testistä ja muutenkin Alfan kiihtyvyydestä löytyy haulla vanhat jutut.-

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 22:06
Kirjoittaja palkus
olikos tossa joku hintapoliittinen juttu, ei muista. Eli pikkubusso 156 olisi ilman atäffän lämmitintä ollu liian "halpa" testiin. Sinänsä tuon aikainen öljynlämmitin oli kyllä niin saakelin väärä loota yläkierrospirteään pikkubussoon.