Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
mulla on kuskin mattona harakirimatto sanan varsinaisessa merkityksessä! kyrsiinnyin 30 matelevaan autoon 50 alueella, runttasin oikean jalan suoraks ja painoin ohi, rupesin nostamaan, mut auto vaan kulki, oli kaasupolkimen alareuna jäänny maton alle jumiin!
snipeti snap - muokkaamaan mattoa!
snipeti snap - muokkaamaan mattoa!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
samaa vikaa täällä maton kanssa, sillä erotuksella että, lähdin valoista rivakasti ehtiäksen vaihtaa kaistaa. Pedaali lattiassa kaasu ylös ja kytkin pohjaan....kierrokset rajoittimelle ja luulin jo että räjähtää koko mosse
en o vissiin koskaan niin äkkiä muokannu maton asentoa lattialla...ja hävetti niin P*****STI

Mulla oli vastaavanlaista kaasupoljin ongelmaa oman 156 kanssa, mutta syynä ei ollut kyllä matto, vaan se poljin vaan jäi sinne ala-asentoon.
Syytä en tiedä, kun en koskaan viitsinyt tarkistaa, olisko joku polkimen varren osa mennyt vaan ns. "yli".
Opettelin nostaan kengän kärjellä takaisin ylös. Joskus lähti myös poljinta napauttamalla.
Syytä en tiedä, kun en koskaan viitsinyt tarkistaa, olisko joku polkimen varren osa mennyt vaan ns. "yli".
Opettelin nostaan kengän kärjellä takaisin ylös. Joskus lähti myös poljinta napauttamalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Oikea etusumari ottanut kivestä osumaa, lasi haljennut
viiteen palaan. Siitähän saa vielä askarreltua paskarreltua
hienon mosaikki-taideteoksen.
viiteen palaan. Siitähän saa vielä askarreltua paskarreltua
hienon mosaikki-taideteoksen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Ostinpa sitten motonetistä hieman muunnellun venäläisen perseenpäristimen eli 12v pikkukompuran. Pärisee, eikä mahdu perseeseen.
No kyllä tuolla jotain palloja ja ilmapatjoja täyttäisi, siihen sen hankinkin. Laitoin sen kiinni tupakansytyttimeen ja vekottimen ulos auton viereen.
Poistuin kotvaksi ja vaimo silläaikaa nappasi auton käydäkseen asioilla..
Löysin vekottimen ajotieltä siinä kunnossa ettei se ainakaan takuupalautukseen kelpaa
No kyllä tuolla jotain palloja ja ilmapatjoja täyttäisi, siihen sen hankinkin. Laitoin sen kiinni tupakansytyttimeen ja vekottimen ulos auton viereen.
Poistuin kotvaksi ja vaimo silläaikaa nappasi auton käydäkseen asioilla..
Löysin vekottimen ajotieltä siinä kunnossa ettei se ainakaan takuupalautukseen kelpaa

Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä lukija kiinnitti huomiota asiaan, joka on vaivannut minuakin vuosikaudet: miksi autojen kojelaudassa uhrataan paraatipaikka raitisilmasuulakkeille, jotka jo itsessään ovat lähes hyödyttömät ja jos joku nitä tosiaan tarvitsee, niin voisivat sijaita lähempänä lattiaa.
Ajatellaanpa vaikka Alfoja:
- 75: ehkä maailman epäergonomisin auto, jonka keskikonsolista saisi huomattavasti toimivamman nostamalla radion ja lämmityslaitteen säätimet ylemmäs ja pudottamalla raitisilmasuuttimet alas. Lämmityssäätimien yläpuolella on vieläpä täysin hyödytön Alfa 75 -tekstipaneelikin, joka ehkä pitää hyväksyä tyylin vuoksi, mutta joka voisi sijaita radion alla ja suulakkeiden päällä, jos kojelaudan suunnittelija olisi itse edes joskus ajanut autoa.
- 166: Voi sentään, miten hienolta näyttäisivät lisämittarit noiden suljettujen (tietenkin) raitisilmaläppien paikalla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10397
-159: vaihtaisivat edes pyöreiden mittareiden ja pyöreiden ilmareikien paikkaa. Saataisiin isommat mittarit ja lähemmäs näkökenttää.
- 147: raitisilmasuulakkeiden paikalla voisi olla ajotietokoneen näyttö, tai jos ei, niin koko kojelaudan päälle asetetun möhkäleen voisi poistaa. Suulakkeet voisivat olla.... ..vaikka jossain toisessa autossa.
Tarkastelkaapa vain autojanne ja ihmetelkää, miksi siinä keskellä on paraatipaikalla pelkkää reikää? En ole ikinä nähnyt, että kojelaudan keskisuulakkeet olisivat auki-asennossa. Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.
Ajatellaanpa vaikka Alfoja:
- 75: ehkä maailman epäergonomisin auto, jonka keskikonsolista saisi huomattavasti toimivamman nostamalla radion ja lämmityslaitteen säätimet ylemmäs ja pudottamalla raitisilmasuuttimet alas. Lämmityssäätimien yläpuolella on vieläpä täysin hyödytön Alfa 75 -tekstipaneelikin, joka ehkä pitää hyväksyä tyylin vuoksi, mutta joka voisi sijaita radion alla ja suulakkeiden päällä, jos kojelaudan suunnittelija olisi itse edes joskus ajanut autoa.
- 166: Voi sentään, miten hienolta näyttäisivät lisämittarit noiden suljettujen (tietenkin) raitisilmaläppien paikalla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10397
-159: vaihtaisivat edes pyöreiden mittareiden ja pyöreiden ilmareikien paikkaa. Saataisiin isommat mittarit ja lähemmäs näkökenttää.
- 147: raitisilmasuulakkeiden paikalla voisi olla ajotietokoneen näyttö, tai jos ei, niin koko kojelaudan päälle asetetun möhkäleen voisi poistaa. Suulakkeet voisivat olla.... ..vaikka jossain toisessa autossa.
Tarkastelkaapa vain autojanne ja ihmetelkää, miksi siinä keskellä on paraatipaikalla pelkkää reikää? En ole ikinä nähnyt, että kojelaudan keskisuulakkeet olisivat auki-asennossa. Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla ne on auki GTV:ssä. Kun ohjaa vienon tuulenvireen katon kautta niin se leviää hyvin koko autoon. Kesällä mustien nahkojakkaroiden kanssa aivan must. Useimmiten se tuulenvire tulee kuitenkin tuulilasi+jalat yhdistelmällä, nopeaa viilennystä tarvittaessa kuitenkin tuo katto+jalat.Jönsson kirjoitti: En ole ikinä nähnyt, että kojelaudan keskisuulakkeet olisivat auki-asennossa. Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.
Se mikä noissa tuuletusasioissa oikeasti on eniten perseestä on se, ettei niitä puhallussuuntia saa itse vapaasti valita. Jos ostat vaikka vuoden '86 E30 Penarin, niin siinäkin saa kaikkia kolmea (laseille, nassuun ja kinttuihin) säätää ihan oman maun mukaan, voit pistää vaikka kaikki kiinni tai auiki yhtä aikaa. Mutta näissä Luigin tekeleissä se ei ole kai koskaan ollut mahdollista.
VITTU MIKSEI!?
VITTU MIKSEI!?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä se noissa uudemmissa ainakin onnistuu:mml kirjoitti:Se mikä noissa tuuletusasioissa oikeasti on eniten perseestä on se, ettei niitä puhallussuuntia saa itse vapaasti valita. Jos ostat vaikka vuoden '86 E30 Penarin, niin siinäkin saa kaikkia kolmea (laseille, nassuun ja kinttuihin) säätää ihan oman maun mukaan, voit pistää vaikka kaikki kiinni tai auiki yhtä aikaa. Mutta näissä Luigin tekeleissä se ei ole kai koskaan ollut mahdollista.
VITTU MIKSEI!?

E30:ssä tosiaan jokaiselle ilman suuntaukselle (jalat, pärstä, lasi) oma portaaton säätö. Tuossa E46:ssa tosin vain on/off katkaisijat, eli taas on tullut takapakkia.Epezi kirjoitti:^harvemmin se on mahdollista missään autossa. Bemareista en tiedä, mutta ei tietääkseni 2000-luvun vehkeissäkään![]()
Kyllä ne keksisuulakkeet on joskus ihan tarpeen, jos taas on ilmastointi niin eipä oo juuri tullut käytettyä.
EDIT: E46:ssa automaatti-ilmastointi
VMP
Avanti!TommiS kirjoitti:Kyllä se noissa uudemmissa ainakin onnistuu
Vaikka en kyllä yllättyis jos tuosta kun painaa kolmannen suunnan päälle niin jompikumpi jo päällä olevista sammuisi.
Lienee MiTosta muuten tuo kuva? Avaudutaan nyt siitäkin että tuo automaaginen ilmastointi ei ole vakiona misään MiTon versiossa. Ei ainakaan Suomessa, vaan lisää pitää maksaa oliko muistaakseni 390 €uroa. Nättiä jos olis tollaista tilaamassa ja muuten olisi sopiva yksilö maahantuojan "häkissä" mutta tuon 400 ilmastoinnin takia menisi kosla tehdastilaukseen. Mitä ihmeen pelleilyä sekin oikein on?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Pari kuukautta sitten tilattu tankki piti saapua kuukaudessa (tehdastilaus). No Suomeen tuli kyllä, mutta sitten kuljetusyhtiö hukkasi koko osan. Kyllähän tuommoinen pieni tankki häviää kovin helposti. Kuukausi siitä eteenpäin sai alkaa korvauksia pyytämään. Nyt sitten uutta tilatessa selvisi että tuotetta ei enää toimiteta. Ilmeisesti tilasin maailman viimeisen tankin 33:een, jonka sitten Sal-Trans päätti hukata. Yleensä olen kovin rauhallinen, mutta nyt tekee mieli vetää jotain turpaan. 

Tein itse - säästin
- harold
- Viestit: 107
- Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
- Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
- Paikkakunta: Lahti
Olet varmaakin lukenut tuon topicin:Rolle kirjoitti:Kellään toimivia spammibotteja tiedossa phpBB:lle? Muutamaa yritetty, mutta eivät toimi käytännössä.
Tässä jo n. 1300 spammia poistanut viimeisten vuosien aikana ja kaikki käyttäjät aktivoitava erikseen
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 2#p2341422
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Jarrut laahannu vasta 1.5kk, ensimmäisen kerran korjaamolle ei ollut tullut lainkaan osia eikä kukaan vaivautunut ilmoittamaan.. sit kun sain seuraavan sopivan raon töistä niin vaihdettiin satulat ja pätkä vaijeria. Palat kun sattui olemaan väärät... Laahaus ei vaan loppunu, ilmeisesti jarrulevy jo kiero, jotka piti vaihtaa tänään. Tänä aamuna soittivat puljusta että levyt ei oo tullu mutta palat ja vaijeri kylläkin. Voi jumalauta voiko ihmistä enempää vituttaa.. Huominen työmatka menee siis sivu suun, autoa ei saa mistään lainaks kun kaikki kaverit on töissä tai menee yo-juhliin, ansionmenetyksiä... Julkiset ei käy, perille kyllä pääsee mutta takaisin en pääse millään.. muutenkin vittumaisin päivä töissä koskaan..
Lupasivat sitten 100% varmuudella levyt maanantaille ja vaikka hakevat ne jossei ne oo tullu.. olis meinaan parasta että ne todellakin tulee koska tiistaina mun pitää lähteä töistä suoraan tähystykseen ja sieltä yöksi poriin josta aamulla pääsykokeisiin turkuun.. vittu tulevaisuus roikkuu nyt yksistä vääristä toimituksista... sanomattakin selvää että julkiset ei edelleenkään toimi - osaa vituttaa.. jätin tänää muutaman asiakkaankin töissä puille paljaille kun pärstäkerroin ei miellyttäny ja varotin työkavereita aukomasta turpaa vittu saatana
Lupasivat sitten 100% varmuudella levyt maanantaille ja vaikka hakevat ne jossei ne oo tullu.. olis meinaan parasta että ne todellakin tulee koska tiistaina mun pitää lähteä töistä suoraan tähystykseen ja sieltä yöksi poriin josta aamulla pääsykokeisiin turkuun.. vittu tulevaisuus roikkuu nyt yksistä vääristä toimituksista... sanomattakin selvää että julkiset ei edelleenkään toimi - osaa vituttaa.. jätin tänää muutaman asiakkaankin töissä puille paljaille kun pärstäkerroin ei miellyttäny ja varotin työkavereita aukomasta turpaa vittu saatana
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tänään kiva ylläri..marketista (City- ei A-)
ostosten jälkeen 75:llä liikenteeseen parkista ja mitä widdua...? Toinen takakumi tyhjä
Ei kun takaisin ostamaan paikkavaahtopulloa ja paineet renkaaseen...tursusi vaahtoa luultavasti siitä reijästä mistä ilmatkin oli karanneet. Pari autoilijaa käväisi kysymässä tarviiko apua, siitä kiitos heille. Toinen vielä kysyi, oliko vanne saanut kipeetä, kun Alfan vanteita ei kasva joka oksalla
No pieni koeajo parkkiksella osoitti, että mössö pysyy gummissa sisällä.
Sitten huoltikselle paineta lisäämään. Pääsin kotiin ilman ongelmia.
Ihmettelin vaan, että oliko rengas tyhjentynyt todella kaupassa käynnin aikana...? Renkaassa ei näkynyt mitään naulaa tms. Reikäkin kulutuspinnan urassa ja renkaissa on pintaa reilusti, lähes uudet nääs.
Pitää käydä rengasliikkeessä tutkituttamassa tuo rengas. Josko tulisi vielä kalua siitä.
Nyt on muuten yksi paikkapullo koko ajan mukana. Ja arvatkaapa oliko vararenkaassa ilmaa kun sitä olisi tarvinnut...? Juu ei!



Ei kun takaisin ostamaan paikkavaahtopulloa ja paineet renkaaseen...tursusi vaahtoa luultavasti siitä reijästä mistä ilmatkin oli karanneet. Pari autoilijaa käväisi kysymässä tarviiko apua, siitä kiitos heille. Toinen vielä kysyi, oliko vanne saanut kipeetä, kun Alfan vanteita ei kasva joka oksalla

No pieni koeajo parkkiksella osoitti, että mössö pysyy gummissa sisällä.
Sitten huoltikselle paineta lisäämään. Pääsin kotiin ilman ongelmia.
Ihmettelin vaan, että oliko rengas tyhjentynyt todella kaupassa käynnin aikana...? Renkaassa ei näkynyt mitään naulaa tms. Reikäkin kulutuspinnan urassa ja renkaissa on pintaa reilusti, lähes uudet nääs.
Pitää käydä rengasliikkeessä tutkituttamassa tuo rengas. Josko tulisi vielä kalua siitä.
Nyt on muuten yksi paikkapullo koko ajan mukana. Ja arvatkaapa oliko vararenkaassa ilmaa kun sitä olisi tarvinnut...? Juu ei!


Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
auo takasin, kait niilläkin auto on, ja jos fillaristejä on, niin ei kannata edes vajota niin alas, että vastaisit
huomenna pitää käsin pestä ja vahata, kun on hyvä tilaisuus tehdä sisätiloissa, sää ennuste ei vaan suosi suunitelmaa yhtään...

huomenna pitää käsin pestä ja vahata, kun on hyvä tilaisuus tehdä sisätiloissa, sää ennuste ei vaan suosi suunitelmaa yhtään...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Haha, mutku "alfan korjaus on niin kallista ja niissä on paljon vikoja". Kunpa keksis jotain pätevää takasin sanottavaa. :---DDaViega kirjoitti:auo takasin, kait niilläkin auto on, ja jos fillaristejä on, niin ei kannata edes vajota niin alas, että vastaisit![]()
huomenna pitää käsin pestä ja vahata, kun on hyvä tilaisuus tehdä sisätiloissa, sää ennuste ei vaan suosi suunitelmaa yhtään...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Kysyt vain monenko Alfan kokemuksella puhuja tietojansa jakelee. Hiljentää useimmat "tietäjät".
Jaa niin se avautuminen. Tuli vissiin ennenaikainen hihnanvaihto. ÄsWee on häröillyt tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ennenkuin lämpiää. Ihmetelty pariin otteeseen korjaamoilla muttei ole löytynyt vikaa. Muuten toimii ihan virheettä. Tänään vinkaisi vanha kunnon MCSF tauluun ja olin jo kirjoittamassa kivaa-ketjuun että nyt varmaan saadaan vinkkiä viasta. Jep, nokka-akselin asentoanturiahan se sitten tarjosi. Melkein kaikki muut anturit voisi vikakoodin perusteella vaihtaa varoiksi, mutta kun tuon takia pitää purkaa jakopää niin pitäisi saada vähän lisää varmistusta. Toisaalta onhan tuolla remmillä jo yli neljäkymppiä menty, uusiksi vain niin ei tarvitse sitten avautua venttiilisalaateista.
Jaa niin se avautuminen. Tuli vissiin ennenaikainen hihnanvaihto. ÄsWee on häröillyt tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ennenkuin lämpiää. Ihmetelty pariin otteeseen korjaamoilla muttei ole löytynyt vikaa. Muuten toimii ihan virheettä. Tänään vinkaisi vanha kunnon MCSF tauluun ja olin jo kirjoittamassa kivaa-ketjuun että nyt varmaan saadaan vinkkiä viasta. Jep, nokka-akselin asentoanturiahan se sitten tarjosi. Melkein kaikki muut anturit voisi vikakoodin perusteella vaihtaa varoiksi, mutta kun tuon takia pitää purkaa jakopää niin pitäisi saada vähän lisää varmistusta. Toisaalta onhan tuolla remmillä jo yli neljäkymppiä menty, uusiksi vain niin ei tarvitse sitten avautua venttiilisalaateista.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mukava pikku aamujumppa kesken suihkussa käynnin tänä aamuna. Päivystän vikojen varalta ja asiakas soitti että nyt täältä (eswl) laitteesta tulee vettä ulos. Ohjeita asiakkaalle ensin puhelimessa. Äkkiä vaatteet päälle, kamat kasaan,tsekkasin itseni ulos hotellista, ajoin läpi Tallinnan keskustan kuin piru kintereillä, ja juoksin osien kanssa korjaamaan. Laitetta oli tietenkin pidetty päällä niin kauan että oli imenyt vesikiertoon useita litroja ilmaa. Saa olla muutama millilitra. Kivaa, kaikki vesi tuli ulos koska ilma salpaa veden kierron. Paikalle ehtiminen, 20min (!), vian korjaaminen 15min, ja järjestelmän täyttö ja ilmaus 1h! Huoh! Sitten olisikin tehnyt mieli uuteen suihkuun.
Plussaa on se että kyllä oli taas asiakas ihmeissään ja tyytyväinen palvelusta (Röyhistää rintaansa).
Plussaa on se että kyllä oli taas asiakas ihmeissään ja tyytyväinen palvelusta (Röyhistää rintaansa).
Ayrton Senna da Silva forever