
Tänään taas tuli seurailtua qashqain suorituksia, 80 alueella välillä jopa 65, mutta kun ohituskaista alkoi niin vauhtia oli 100

Valvoja: Moderators
Pahin mitä olen näitten kanssa joutunut kokemaan, oli eräs normaali työyö. Ajelin kesäpimeää maantietä Actrosilla joka abaut täydessä lastissa eli kokonaispainoa joku 25tonnia....Maantievauhtina aina 83km/h, jota siis silloinkin ajoin, kun huomaan pitkienvalojen ääripäässä et joku odottaa sivutien risteyksessä.....Odottaa kiltisti eikä VOI olla huomaamatta minua kun muuta liikennettä ei ole ja aivan pilkkopimeää. Oisko ollut jotain alle satametriä eroa kun tajuan et se on mopoauto ja se lähtee ylittämään tietä. Jarrutin sen mitä reidestä irtosi (vielä risteyksen ylikin) ja mopoauto säksätti hiuksenhienosti alta pois!! Mitäköhän ois jäänyt jäljelle jos olisi lähtenyt liikkeelle mikrosekuntia myöhemmin!? Hyvin pieni kasa hyvin pientä muovia joka jauhautunut silpuksi akselien välissä......Pelästyin niin Saatanasti että jalat tärisi vielä purkupaikassakin pahasti....PS_A kirjoitti: Selkeesti kaikki eivät ole kypsiä ratin taakse 15 vuotiaina, tai 16..tai 17........
No joku päivä, tekee väärälle nuo kiusat, tuloksena täystuho...
Todella paha mutka. 2/1997-8/2011 lähes päivittäin siitä ajelleena tuli nähtyä joka talvi vähintään 3 ulosajoa. Lopuista ei ollut kuin jäljet todisteena. Pahin oli, kun rekka pääsi jo tuon mutkan ohi, mutta ilmeisesti heijasi itsensä takaisin ojan puolelle. Pysähtyi koivikkoon ja puut tietenkin kaatuivat poikittain Finnoontielle.h_lauri kirjoitti:MITÄ? Ajoin siitä Uno 70 S.i.e:llä 5/1990-12/1993 ja sen jälkeenkin ehkä kuuden viikon välein. Mitään ongelmia ole ollut....jkk kirjoitti:espoos, finnoontie sunan jälkeen latokaskeenpäin mikälie hevostallin kohdalla on pirun liukas talvisin, jyrkkä mutka sivuttain kaltevaan alamäkeen. rajotus on 60 mut ei siitä sitä vauhtia pääse, ehkä 30 tai max 40 on lähempänä totuutta.
Tien kunnossapito kuulostaa meidän "kotitieltä". Pitäisi keksiä jotain asiaa Järvenpäähän niin siinähän tuo reitti tulisi testattua. Viime päivinä en siitä olekaan ajanut.Aquatica kirjoitti:Etenkin Vanhankylän Koulutiellä on liukkaita kohtia, mutta matala rajoitus. Kokeile sitten siitä lähteä Hämeentien suuntaan, vanhaa Hämeentietä. Siinä on käsittämättömän liukkaita paikkoja, koska liikennemäärät on mitä on. Sopivasti kiillottunutta lumisohjojäätä, ei suolaa tai välttämättä edes aurausta
Huh sentään. Ties mitä tuo kuljettaja sitten ajatellut, oliko Ipäddi kädessä ja sitten tulikin kiire jonnekin. Aika usein näitä teinejä näkee ajavan kännykkä kädessä mopoautoilla.....pitkämies kirjoitti:Pahin mitä olen näitten kanssa joutunut kokemaan, oli eräs normaali työyö. Ajelin kesäpimeää maantietä Actrosilla joka abaut täydessä lastissa eli kokonaispainoa joku 25tonnia....Maantievauhtina aina 83km/h, jota siis silloinkin ajoin, kun huomaan pitkienvalojen ääripäässä et joku odottaa sivutien risteyksessä.....Odottaa kiltisti eikä VOI olla huomaamatta minua kun muuta liikennettä ei ole ja aivan pilkkopimeää. Oisko ollut jotain alle satametriä eroa kun tajuan et se on mopoauto ja se lähtee ylittämään tietä. Jarrutin sen mitä reidestä irtosi (vielä risteyksen ylikin) ja mopoauto säksätti hiuksenhienosti alta pois!! Mitäköhän ois jäänyt jäljelle jos olisi lähtenyt liikkeelle mikrosekuntia myöhemmin!? Hyvin pieni kasa hyvin pientä muovia joka jauhautunut silpuksi akselien välissä......Pelästyin niin Saatanasti että jalat tärisi vielä purkupaikassakin pahasti....PS_A kirjoitti: Selkeesti kaikki eivät ole kypsiä ratin taakse 15 vuotiaina, tai 16..tai 17........
No joku päivä, tekee väärälle nuo kiusat, tuloksena täystuho...
Totta, mutta toisaalta sama pätee myös aikuisiin. Minusta nuoret omat sitten pyörällä/mopolla/mopoautolla/valtralla liikenteessä eivät oikeasti ole sen arvaamattomampia kuin me aikuisetkaan.S_A kirjoitti:Nuorten ajatuksen kulkua ei aina oikeen ymmärrä, hirvittää kun tolläset saa mopokortteja; ei mitään käsitystä mistään asioista, vastuuta ei yksinkertasesti ymmärretä ja tapahtumien seurauksista ei ole mitään ymmärrystä. Saat siitä, mitä liikenteessä voi tehdä ja mitä sielä ei todellakaan saa tehdä.
Joo tämän allekirjoitan kyllä täysin. Aikuinen kypsä? ihminen kun kykenee vetämään jarrut kiinni useita kertoja bussin edessä sen takia, että bussi nyt sitten eteen pysäkiltä lähti ja sehän pitää ohittaen ja jarruttaen kostaa. Etenkin jos ohitus on ollut sarjassamme törkeä; vastaan tulevaa liikennettä vaarantava ja siitä on saanut äänimerkin tai pitkät valot terveisinä. Sitä paremmalla syyllä eteen ja jarrut kiinni ja pumppausta vielä kaupan päälle ja keskisormi ikkunaan.Tazio kirjoitti:Totta, mutta toisaalta sama pätee myös aikuisiin. Minusta nuoret omat sitten pyörällä/mopolla/mopoautolla/valtralla liikenteessä eivät oikeasti ole sen arvaamattomampia kuin me aikuisetkaan.S_A kirjoitti:Nuorten ajatuksen kulkua ei aina oikeen ymmärrä, hirvittää kun tolläset saa mopokortteja; ei mitään käsitystä mistään asioista, vastuuta ei yksinkertasesti ymmärretä ja tapahtumien seurauksista ei ole mitään ymmärrystä. Saat siitä, mitä liikenteessä voi tehdä ja mitä sielä ei todellakaan saa tehdä.
Tosi-asia on kuitenkin se, että jos sinne ei nuorena lähde ei tule lähdettyä koskaan.
Eli jos otetaan jeesustelu-vaihde pois päältä ja ollaan hetken rehellisiä:
Kenen täällä olevan liikennekäyttäytyminen 12 - 18 ikävuoden välissä kestää kaikilta osin kriittisen tarkastelun, aina ja kaikissa tilanteissa, ihan oikeasti? Ei minun ainakaan.
-Tazio
Mietin kanssa ihan samaa... Hyvin oon aina ite päässy tonne pohjoiseen ja takasi, eikä mitään valittamista.jkk kirjoitti:^mä en käytä enkä halua käyttää mitään julkisia mutta silti kiinnostais tietää et onko tuohon vr boikottiin joku hyvä perustelu?
Yleensä sieltä perältä pääsee nopeammin ulos, joten ajassakaan ei voita mitään. Asemalla sen sijaan menee tuon takia helposti 15 - 30 sekuntia pidempään kuin jos oppisivat käyttämään muitakin vaunuja ja ovia. Jos 15 sekuntia kuulostaa vähältä, niin esimerkiksi Keravan ja Helsingin välillä puhutaan jo minuuteista. Siihenkin sitä voi suhteuttaa että useimmilla asemilla peräkkäisten lähtöjen väli on kaksi minuuttia.WWWVespa kirjoitti:^Pitää varoa tilanteita, joita junanvaununmitan asemalla käveleminen aiheuttaa poisjäädessä? Siinähän voi hävitä ajassa jokusen sekunnin tai junanmitalla vaikka jokusen kymmenen sekuntia. Sporttikansaa!
Ei tuossa menetetyt sekunnit mitään paina sen rinnalla mikä riski on tuupata kolmea kymppiä sataa kulkevan liikennevirran sekaan. Tulee jänniä tilanteita.UupunutRomeo kirjoitti:^^^ Et varmasti montaa sekuntia menettänyt kuitenkaan kokonaisuutta ajatellen. Mutta toki, erikoista Suomessa kyllä kuinka ajolupa myönnetään heppoisin perustein jos vähänkin ajatellaan liikenteen sujuvuutta...melko hitaalla käy osa kuljettajista liikenteessä.
Sen verran paljon olen Tsadissa liikkunut isolla autolla, että ihmettelen kyllä ihan oikeasti välillä miten pystytte välttämään kaikki "tilanteet"....ja pitämään vieläpä kaikki mummelit pystyssä tuubissa.....S_A kirjoitti:... ei mitään käsitystä mistään asioista, vastuuta ei yksinkertasesti ymmärretä ja tapahtumien seurauksista ei ole mitään ymmärrystä...
Totta. Valitettavasti.Alfissimo kirjoitti:
Valitettavasti muuten arvokkaaseen ja hommansa hyvin hoitavaan ammattikuntaan mahtuu aina vähintään yksi kusipää, jota muiden turvallisuus ei liiemmin kiinnosta.
No se on tuuria kai osaksi toisinaan; mutta ennakointia se kaikki sitten lopulta on. Peilien seuraamista ja ennakointia. Kyllä liikennettä oppii lukemaan ja tietää mitä jengi tekee missäkin paikoissa, mutta tottakai tuola on näitä yllätyksiä aina.pitkämies kirjoitti:Sen verran paljon olen Tsadissa liikkunut isolla autolla, että ihmettelen kyllä ihan oikeasti välillä miten pystytte välttämään kaikki "tilanteet"....ja pitämään vieläpä kaikki mummelit pystyssä tuubissa.....S_A kirjoitti:... ei mitään käsitystä mistään asioista, vastuuta ei yksinkertasesti ymmärretä ja tapahtumien seurauksista ei ole mitään ymmärrystä...![]()
PS: turvallisia metrejä...
No joo vaikka miten ennakkoit, niin joskus vaan tulee noita tilanteita, että et yksinkertasesti pysy mukana. Kuten toi Munkan neidin tapaus. Käännympä suojatien kautta pikkukadulle. Ja sitten on tietenkin niitä, jotka ajavat niin törkeästi, että et itsekään usko siihen kenenkään kykenevän. Tullaan siis jo valmiiksi jonossa niin pieniin väleihin, sellasilla varotus ajoilla (raju jarrutus, vilkku päälle ja ratista kierros suoraan eteen halusi takana oleva tai ei), niin kyllä näissä saa joskus ihan oikeasti jarruttaa.WWWVespa kirjoitti:S_A on oikeassa, sillä Helsingin seudun liikenteessä pitää isoa autoa ajaessaan muistaa, että jokaiseen turvalliseen väliin saattaa sujahtaa joku. Itsenikin on moinen asenne pelastanut monesti, vaikka välillä on turvaväli supistunut sentteihin tai milleihin, kun on jouduttu "yllättäen" pysähtymään tai väistämään. Valitettavasti viime vuosina Me, I and Myself -tyypit ovat olleet lisääntymään päin näine äkillisine kaistanvaihtoineen ja muine tempauksineen.