Sivu 7/66

Lähetetty: 16 Marras 2010, 15:23
Kirjoittaja routasydän

Lähetetty: 16 Marras 2010, 15:52
Kirjoittaja Rolle
^Jos on nähnyt uuden Nissan Juken, niin eihän tuo yllätä.

Italialaiset ehkä vetelee liikaa punkkua autotehtailla, mutta en halua tietää mitä Nissanin muotoilijat puuhastelee :crazyeyes:

Lähetetty: 20 Marras 2010, 13:25
Kirjoittaja doublesix
Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä. Tunnelma oli suorastaan sähköinen,kun Kia "fabut" odottivat pressun poistamista uutuuden päältä.Esittelijä kertoi varusteista,hinnoista ja uudesta dynaamisesta muotoilusta.Pressu pois ja hallin täytti raikuvat aplodit.Alta paljastui edelliseen verrattuna pyöreämpi,korkeampi ja leveämpi "kulkine".Oli kiva kuunnella Kia "fabujen" kommentteja.Kuullun perusteella suurin moka on,ettei takapenkin selkänoja käänny tarpeeksi,vaan jää n.75:n asteen kulmaan,niinkuin vanhassa mallissakin. No,kylmät tuli otettua.Ratin taakse sai hyvän ajoasennon 196cm:lle.Steriili muoviohjaamo,nahkapenkit,tavaratila normi farkku meininkiä.Dynaminen muotoilu?
Siinä lihapasteijaa syödessä myyjä kyseli mielipidettä dynaamisesta muotoilusta.Oli pakko sanoa,ettei tämän katon alta ei löydy dynamiikkaa kuin noista 3:sta 159:stä ja tosta jumalaisen hienosta mustasta -03 GTV:stä.
Kuka noilla möhköillä oikeesti haluaa ajaa?
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät

Lähetetty: 20 Marras 2010, 15:06
Kirjoittaja Pavunlaskija
doublesix kirjoitti:Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä.
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät
Käväsin itekki paikalla. Koomista kyllä kuunnella pappojen kysymyksiä polttoaineen kulutuksesta. Jos uuteen autoo paukauttaa 30-40k€ rahaa kiinni niin bensankulutus ei oo se asia mihin rahat häviää.

Plussana myös hyvä 2000kg vetokyky manuaali dieselillä. Muotoiluhan noissa nelivetoisissa omakotitaloissa harvemmin on mitään kaunista.

Lähetetty: 20 Marras 2010, 16:16
Kirjoittaja doublesix
Juuri näin!

Lähetetty: 20 Marras 2010, 16:46
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rolle kirjoitti:
Italialaiset ehkä vetelee liikaa punkkua autotehtailla, mutta en halua tietää mitä Nissanin muotoilijat puuhastelee
En tiedä, mutta tämä on hieno:

Kuva

Lähetetty: 20 Marras 2010, 17:09
Kirjoittaja Cuore Sportivo
^ Tuo on hieno! Tykkään kyllä Jukestakin.

Lähetetty: 20 Marras 2010, 17:14
Kirjoittaja DaViega
http://www.nettiauto.com/nissan/cube/3562577

Erikoisen näköinen, ihan kuin katto olisi painettu kasaan? Huomio arvo on kuitenkin kohdallaan

Lähetetty: 20 Marras 2010, 19:16
Kirjoittaja hagger16
Kuutio on hieno toisin kuin Puke!

Ainoa mikä tuossa laatikossa tökkää on hinta...25 tonttua nuhaisesta kopperosta...

Lähetetty: 20 Marras 2010, 19:27
Kirjoittaja Rasvis
Kuutiohan on ulkoa hauskan näköinen mutta verhoilu on jotain järkyttävää!

Lähetetty: 20 Marras 2010, 19:30
Kirjoittaja DaViega
Turhan perus japanilainen... Jos linja jatkuisi sisällä, niin ehkä hinta olisi jotenkin selitettävissä. Toisaalta, tuo on varmana elämäntapaauto siinä missä minit, alfat jne. ainahan niistä on peri ylimääräistä tonttua otettu

Lähetetty: 20 Marras 2010, 19:40
Kirjoittaja Cuore Sportivo
hagger16 kirjoitti:Ainoa mikä tuossa laatikossa tökkää on hinta...25 tonttua nuhaisesta kopperosta...
Mitä maksaa VAGin vastaava, jossa ei ole mitään, ei edes sitä vähääkään persoonallisuutta..

Lähetetty: 20 Marras 2010, 20:38
Kirjoittaja hagger16
^En tiedä. En harrasta uusia autoja. :mrgreen:

Todennäköisesti aivan liikaa, verrattuna siihen, mitä samalla rahalla saisi käytettynä.. Sama koskee tuota laatikkoa. Helevetin kallis Tilda (vaimikäsenytoli)...

Lähetetty: 22 Marras 2010, 20:11
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ja jos Nissaneista puhutaan, niin myös Figaro on hieno:

Kuva

Tuossa on myös fiksu konttori, Cubessahan siihen puoleen ei ollut panostettu yhtään, vaan lyöty kojetaulu ja penkit -87 Bluebirdistä.

Toinen suosikki on tämä Pao. Googlettakaa kuva, kun ei linkittynyt.

Lähetetty: 22 Marras 2010, 20:44
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Ainakin yksi tuollainen Figaro on Suomeen tuotu. Alastarolla näin sen kesällä.

Kuva

Lähetetty: 22 Marras 2010, 23:52
Kirjoittaja Smacket
Hehe, Figarosta tulee mieleen aina vanhan ajan peltinen polkuauto :P Mutta respektit siitä että on haettu vanhan ajan lookkia - wanhat autot rocks! 8)

Lähetetty: 23 Marras 2010, 09:01
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Niin ne ajat muuttuu. Alfa kokeili 60-luvulla 30-luvunreplicaa. Ei mennyt kaupaksi.

Lähetetty: 23 Marras 2010, 10:34
Kirjoittaja Laku
Hieroin tosta Figarosta kauppaa vuosi sitten. Niitä on kaksi Suomessa.

Vasuri ohjaus sitten torppas kuitenkin.

Micran tekniikalla.

Lähetetty: 30 Joulu 2010, 14:12
Kirjoittaja einari
Lisempää tietoa uudesta Lanciasta. On kuulemma tulossa Suomeenkin.
Toisen sukupolven uusi Chrysler 300C esitellään Detroitin autonäyttelyssä tammikuussa sekä Genevessä maaliskuussa 2011.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010122912894469_au.shtml

Kuva

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 10:53
Kirjoittaja Mirafiori
hmm, eipä tuossa ole juuri uutta siihen mitä olemme jo tällä foorumillakin lukeneet! :wink:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ht=#261783

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 11:08
Kirjoittaja einari
Ei siinä kai mitään sen kummempaa ole muuta kuin ne moottorivaihtoehdot: 3.0 dieseli ja 3.6 litran V6. Lisäksi lupaavat ehdottomasti ottaa mallin myyntiin myös Suomeen.

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 11:32
Kirjoittaja Smacket
Ei taida tähän uus-Lanciaan olla tarjolla V8-myllyä Hyrskän valikoimista? :roll:

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 11:46
Kirjoittaja gYdEbUh
Tuli muuten lueskeltua vähän aika sitten mitä Chrysleristit ovat mieltä tästä uudesta merkkiraiskauksesta.. Eivät kovin tyytyväisiä :-D Mikä on mun mielestä hyvä juttu, raiskaus ei ole hyväksyttävä teko.
Eipä tule tuo älytön sählääminen Chrysleria pelastamaan, eikä minua kiinnosta mitä Lancian merkillä varustetuille muun merkkisille autoille käy. Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 11:49
Kirjoittaja mattijus
gYdEbUh kirjoitti:eikä minua kiinnosta mitä Lancian merkillä varustetuille muun merkkisille autoille käy.
Tuo kiteyttää minunkin mielipiteeni aika täydellisesti.

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 13:07
Kirjoittaja einari
gYdEbUh kirjoitti:Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.
Se keula on kyllä jokseenkin epäonnistuneen oloinen. Siinä on vähän kaikkea mersusta lähtien.
Moottorivaihtoehdoista se kolmosen dieseli kiinnostaisi eniten. Mikäli painoa on chryslerin tapaan yli 2000 kg, tarvitaan sinne keulalle kunnon mylly eikä mitään vajaan parin litran päristintä siihen kannata tunkea - vaikka olisi kaksikin turboa.

Lähetetty: 04 Tammi 2011, 18:07
Kirjoittaja astronautti
Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 12:14
Kirjoittaja Mirafiori
astronautti kirjoitti:Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?
no eipä tuo thesiskään mikään keijukainen ollut varsinaisesti....

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 12:39
Kirjoittaja doublesix
Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 15:31
Kirjoittaja Kivijärvi
En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 20:40
Kirjoittaja Savo
doublesix kirjoitti:Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105
Tääkin versio kiehtoo.

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 20:59
Kirjoittaja 90
doublesix kirjoitti:Amerikan herkkua, ei lanttuva eikä kaaliva.

http://autotoday.fi/page.php?page_id=2& ... =201100105

eittäin hieno.. 8)

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 14:59
Kirjoittaja Kivijärvi
Mielenkiintoiset Fiat-uutuudet/muiden merkkien uutuudet:
1) Chrysler 300c (= Lancia Thema Euroopassa)
2) Chrysler 200c (mikälie Euroopassa)
3) Dodge Avenger 2011
4) Dodge Charger 2011 (kunpa tulisi Eurooppaan!)

Kaikki pesseet kasvonsa tai uudistuneet loistavasti - ulkoiset muutokset riittäviä mielenkiinnon nostattamiseksi, suurimmat muutokset pellin alla ja sisällä. Jenkkien Fiat-haara selkeästi on hyötynyt siitä että Daimler-Mese-mikälie hylkäsi ja sysäsi italialaisille. Vaan mitä hyötyy euroopan merkit, Fiat/Alfa/Lancia. Olen käsi liittämään kuvia noista, mutta Googlehan ne halukkaille etsii.

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 15:22
Kirjoittaja WWWVespa
Kuva
Ford esitteli käyttötarkoituksen kannalta oikeannäköisen menijän.[/img]

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 21:27
Kirjoittaja -Lee-
Kivijärvi kirjoitti:En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.
3-sarjalainen Bemari törmännyt uuden VW Scirocon kanssa

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 22:17
Kirjoittaja juuuso
Tuleva Lancia Flavia:

Kuva

Voi jessus...

Linkki

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 06:58
Kirjoittaja -Lee-
juuuso kirjoitti:Tuleva Lancia Flavia:

Kuva

Voi jessus...

Linkki
Olisi mielenkiintoista kuulla miten tähän ratkaisuun on johtoryhmässä päädytty.

-Lee-

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 09:31
Kirjoittaja Kivijärvi
- Lee - ja muut: http://www.chrysler.com/en/2011/200/gallery/#/default/
On noita paljon huonomman oloisia autoja maailma pullollaan, joten ei se välttämättä huonoauto ole, vaikkei Lanciasta kävisikään.

Tuntuisi silti, että eurooppalaisessa versiossa pitäisi olla jotain lanciamaista, alcantaraa tms. italialaista edes hieman viittaamaan oikeaan merkkiin. Itse voisi hyvinkin ostaa tuollaisen Lancian. Eihän se uusi Deltakaan ole mikään Lancia aivan tiukassa mielessä ja houkutteleva sekin on.

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 09:39
Kirjoittaja mattijus
Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin? :shock:

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 10:22
Kirjoittaja routasydän
mattijus kirjoitti:Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin? :shock:
Eihän sitä merkkiä nyt voida kuopata, kun uudesta stratoksestakin on prototyyppi. Lancialla ei tosin asian kanssa ole ollut juuri tekemistä, mutta jospa ottaisivat projektin jatkossa edes jossain määrin siipiensä alle niin voisi lanciakin saada hieman uutta nostetta

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 10:37
Kirjoittaja Kivijärvi
Minusta on jotensakin järkeenkäypää, että Euroopassa hyödynnetään perinteisten merkkien vetovoimaa se mikä pystytään. Chrysler ja Lancia ovat periaatteessa kuitenkin olleet samoilla apajilla, "tyyliä ja yläluokkaa". Joku Dodgen ja Alfan naittaminen, josta joskus oli puhetta, olisi mielestäni paljon isomman mittakaavan raiskaus. Dodge sopii minun mielikuvissani niille, joiden mielestä on ainoastaan täysin oikein polttaa kaikki fossiilinen polttoaine mahdollisimman nopeasti ja hakata kaikki Brasilian sademetsät, sekä niille jotka kieltävät ilmastonmuutoksen ja ajattelevat peruskoulun riittäväksi sivistyksen tasoksi (PERSUjen perusliisari?). Alfassa tuollaista karskia tukkijätkää ei ole nimeksikään, joten Avenger Alfana myytynä olisi tosi paha moka.

Eihän jostain Seatistakaan ole mitään "omaa" jäljellä VW:n hoteissa, urheilullinen Skoda taitaa olla kaukana entisestä. Tyyliä on, mutta ilmeisesti tahallaan monet Seatit on viimeistelty lekalla ja muovit valittu alelaarista, jottei astuttaisi liikaa Volkkarin varpaille. Skoda on tsekkien muotoileva Volkkari, joka menestyy liian hyvin ja jota pitää köyhentää.

Mitkähän ne Lancian perinteet ovat ja miten kaukana ne ovat tästä Chrysler 200c/Lancia Fulvia mallista? Uuden mallin toteutus on kuitenkin tyylikäs ja mielenkiintoinen. Eihän joku 1980-luvun Delta ollut edes aikaistensa kriteerien suhteen ollenkaan yläluokkaa tai hienostunut. Ilman Integralea koko malli olisi unohdettu varmaan muutamassa vuodessa tai myyty Saabina paremman puutteessa.

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 11:11
Kirjoittaja PRO
Nyt voipi hardcorealfistit vetästä sen tunnetun herneen nenään, mutta näitä Lancia kuvioita katsellessa toivoo, että joku (örhhm... piech) ottaisi ja ostaisi Marchionnelta Alfan pois...

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 11:28
Kirjoittaja juuuso
^
Samaa mieltä. Tuo tuleva Lancia Flavia on merkkiraiskausta pahimmillaan. Vai pitääkö joku Arnaa Alfa Romeon kunniakkaimpana hetkenä?

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 11:33
Kirjoittaja Riccardo
Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.

159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.

Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.

Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta... 8)

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 12:06
Kirjoittaja mutt
300:n Lancia-versio vielä menee, jos kunnolla tekevät, mutta tuosta 200:sta odottaisin Lancialle samaa, kuin Maseratille oli Quattroporte II... Tai täällä tutumpi Arna. Melkoisesti pitäisi 200:sta muokata, että siitä Lanciamainen saataisiin.

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 12:17
Kirjoittaja mattijus
Mielestäni Seatilla ei ole "koskaan" mitään omaa ollutkaan joten siihen ei oikeastaan pitäisi verrata.

Nyt jos/kun jenkkipirssiin liimataan italotarrat, varmistetaan ettei valtaosa jenkkipirssiä harkitseva tuollaista osta ja vielä varmemmin italoautoa miettivä jättää nuo kauppaan. Toki tuo voisi tehdä sitä kautta Alfan myynnille hyvää...

Miksi noita ei voi myydä Chryslerinä, koska sellainen se on? Jos Lancialle ei ole resursseja, miksi merkiltä evätään ns. kunniakas loppu?

Jos kommenttini tuntuu jenkkiautoja väheksyvältä, se voi johtua siitä, etten juurikaan niitä arvosta. (Jotkut saattavat ajatella samoin italialaisista pirsseistä)

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 13:42
Kirjoittaja Mirafiori
Riccardo kirjoitti:Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.

159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.

Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.

Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta... 8)
Fiatin tarkoitus on kasvattaa osuutta chryslerista 35% ilman rahaa.
osuus nousi jo 5% koska 1,4 litrainen fire tulee usassa valmistukseen
seuraava etappi on chrysler-tuotteiden myynnin kasvattaminen nafta-alueen ulkopuolella. themat ja muut rebadget ovat osa tätä suunnitelmaa.
samalla lisätään lancian volyymiä.
159:n seuraaja ei tule 300:n rakenteelle (169 onkin sitten eri juttu), vaan kuten täällä on aikaisemminkin mainittu giuliettan pidennetylle pohjalevylle, ja se on kuten tiedämme, on aivan uusi rakenne.

Lähetetty: 14 Tammi 2011, 16:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tuossahan yritetään kasvattaa Lancian markkinaosuutta sektorille, jossa sillä ei myyviä tuotteita ole ollut pitkiin aikoihin. Käsittääkseni pienempien kokoluokkien autot Ypsilonista Deltaan tulevat jatkossakin olemaan Fiat-pohjaisia.

Itse en kamalasti jaksa noista Chrysler-Lancioista innostua, mutta katsotaan sitten kun kauppoihin saapuvat. Aika isosti saavat retusoida, jos edes etäisesti italialaisia noista halutaan tehdä.

Lähetetty: 16 Tammi 2011, 21:45
Kirjoittaja Jönsson
Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.

Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.

Lähetetty: 17 Tammi 2011, 10:02
Kirjoittaja Matti_S
Jönsson kirjoitti:Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Hyvin puhuttu, mutta en kyllä ainakaan jenkkiversion avengeria sanos toimivaksi millään tavalla. Surkein uus auto mitä olen eläissäni ajanut. Mutta tämä oli tosiaan jenkkimalli. Eurooppa-editiota en ole testannut. Mutta jos sen sisarmalli Caliber on mittatikkuna, niin ei se häävi voi olla.

Lähetetty: 17 Tammi 2011, 11:30
Kirjoittaja Mirafiori
Jönsson kirjoitti:Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.

Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.
Fiat on jo myynnissä usassa 500-mallilla, ja mallisto laajenee vielä mm. L1-tila-autolla.