Sivu 7/9

Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:23
Kirjoittaja Savo
dino kirjoitti:Aro tuo maahan autokeskuksen chrysler, jeep, nissan autot.
Eikös Nissan ole siirtynyt Nissan Nordic Europe Oy:lle? Eli Aro-yhtymällä voisi olla todella mielenkiintoa.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:59
Kirjoittaja Suba
^ Se on juuri noin. Tosin Aro-yhtymä on jatkanut Nissanin jälleenmyyjänä.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 21:59
Kirjoittaja Kahvivatsa
Entäs BMW (& Mini)? Tuoko Aro niitä maahan ja mahtuisisivatko AR & BMW edes samaan karsinaan? Minun puolestani BMW saisi tietty siirtyä Deltalle, ei olisi haitta eikä mikään, sopisi Kian ja Ladan jatkoksi.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 22:02
Kirjoittaja Rolle
BMW Suomi Oy hoitanee edelleen omien merkkien maahantuontia.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 09:41
Kirjoittaja Tommi
Aamun Hesarin uutisointia vapaasti lainaten:

Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.

No ei todellakaan tuntuneet olevan tärkeä osa.
Oman rajoittuneen kokemukseni mukaan Deltan suhtautuminen Alfaan alkoi mennä pahasti alaspäin, kun rupesivat Kiaa kauppaamaan.
Bisneshän on toki bisnestä, mutta kun eivät näyttäneet edes siinä onnistuvan.

-tommi

Lähetetty: 17 Syys 2009, 09:58
Kirjoittaja juhala
Tommi kirjoitti:Aamun Hesarin uutisointia vapaasti lainaten:

Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.

No ei todellakaan tuntuneet olevan tärkeä osa.
Oman rajoittuneen kokemukseni mukaan Deltan suhtautuminen Alfaan alkoi mennä pahasti alaspäin, kun rupesivat Kiaa kauppaamaan.
Bisneshän on toki bisnestä, mutta kun eivät näyttäneet edes siinä onnistuvan.

-tommi
Kommentti kuvaa hyvin ko. firman johdon asennetta liiketoimintaan ja asiakkaisiin.
Tulee mieleen oma 6 vuotias joka saatta kommentoida "Välii..." jos esim kumisaappaat on keittiön lattialla... :)
Tuolla asenteella kaikki vaikeudet on ihan itse hankittuja.
Toivottavasti menettävät Kiankin.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 10:11
Kirjoittaja Alfaholisti
Heh, heh, :lol: niinpä eihän nuo Fiat-konsernin autot ole tosiaan olleet tärkeä osa heidän bisnestään.

Puntokin oli vuosia luokkansa myydympiä ja eiköhän esim. Ducatokin käynyt kohtuu hyvin kaupaksi.

Lukaisin tuon hesarin jutun ja meinas lentää kaffet näppikselle, miten joku voi väittää ettei tunnu missään jos menettää edustuksen automerkeistä joita myytiin viime vuonna noin 5000 kpl. Sitten vielä kuvittelee että jengi huollattaa Fiatinsa edelleen Deltassa.

Häviäjän osa ei ole helppo.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 10:37
Kirjoittaja alfista
Myynti siirtyy, ok, mutta huolto huolettaa. Suomessa ei liene montaa Deltan huoltomiestä, jotka todella olisivat Alfoihin erikoistuneet. Nuo konalan kaverit on mainittu monesti. Fiatin huoltajia on taas jo enemmän.

Saattaa ollakin, että ainakin joitakin avainhenkilöitä siirtyy Aron leipiin luomaan Fiat Groupin huoltoketjua.

Enemmän kuin mitään muuta, toivon todella, että Deltan asenne ei siirry mukana!!! Huoltopalveluiden arviohan oli selkeä pohjanoteeraus Tuulilasin kyselyssä. Aro yhtymälle on erittäin tärkeätä valita oikeat asiakaspalvelulliset tyypit mukaan!

EDIT: Ettei Fiatin lähtö riipaise? Vilkaisu Deltan merkkikarttaan sanoo jotain ihan muuta: http://www.delta.fi/Etusivu/Uudetautot/ ... fault.aspx

Mitä jää jäljelle???

Lähetetty: 17 Syys 2009, 11:33
Kirjoittaja einari
alfista kirjoitti:Myynti siirtyy, ok, mutta huolto huolettaa. Suomessa ei liene montaa Deltan huoltomiestä, jotka todella olisivat Alfoihin erikoistuneet. Nuo konalan kaverit on mainittu monesti. Fiatin huoltajia on taas jo enemmän.

Mitä jää jäljelle???
Fiatilla on muutama Deltan valtuuttama ulkopuolinen (merkki)huoltopiste ja ne tekevät huomattavasti parempaa (ja halvempaa) jälkeä kuin teltta koskaan on pystynyt. Toivottavasti alfallekin saadaan kunnolinen huolto järjestettyä, deltan huoltopalveluihin ja -tuloksiin en ole aikoihin enää oikein luottanut. Hirveät hinnat ja onneton tulos.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 12:56
Kirjoittaja jarski
Kyllähän nyt Ladan ja Kiianmyynti on suoranaista kultalaivan vuolemista. Kateeks käy.

Vähän sama asia, kun perustais maitokaupan ja möis pelkkää maitoa..

Lähetetty: 17 Syys 2009, 13:54
Kirjoittaja Alfaholisti
Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Alfa Romeo 15,7,15,8,6,2,3,3

Fiat 218,176,242,223,179,58,30,19

Lancia 7,2,7,0,0,0,0,2

Toi Fiatin pudotus Toukokuusta lähtien on ollut järkyttävää, samoin Alfan, Lancian myynti on ollut piperrystä koko vuoden. Eli eihän tuo ole ollut Deltalle merkittävää viimeiseen kolmeen kuukauteen.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 14:00
Kirjoittaja Topi
Fiatin myynnin aleneminen on kyllä niin karmea, että ensimmäiseksi tulee selityksenä mieleen se, että ei ole ollut mitä myydä.

Ei kai muilla merkeillä myynnin lasku toukokuusta kesäkuuhun nyt sentään ole aivan 60-70 % luokkaa ollut?

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 17 Syys 2009, 14:02
Kirjoittaja Alfaholisti
Laitetaanpa peliin vielä Kian luvut.

367,228,278,238,340,297,180,164

Eli toukokuusta elokuuhun rekisteröinnit ovat pudonneet puoleen.

Ja vertailun vuoksi Toyota:

1439,1124,1350,1100,1316,1671,1291,998

Kesäkuussa siis selkeä piikki vastaavasti Deltan edustamien merkkien rekisteröinti on laskenut

Lähetetty: 17 Syys 2009, 14:41
Kirjoittaja AlfaTom
Jos maahantuoja-jälleenmyyjä -ketjua ajattelee loogisesti niin Kouvolan alueella Alfaa ja Fiatia (Lanciaa) tulisi edustamaan Auto-Prisma :)

Kyseinen SOK-lainen Osuuskauppa Ympäristö kun rakentaa ehkä Kouvolan suurinta autotaloa parhaillaan. Sinne tulee Fordin, Peugeotin, Nissanin ja Chryslerin myynti saman katon alle, ehkä siis myös Fiat-konsernin tuotteet, jos maahantuoja-spekulaatio toteutuu. Ei ollenkaan huono juttu.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 14:44
Kirjoittaja Verbaali
No siitähän se pudotus kesäkuusta lähtien tuli, ettei Delta saanut enää tilattua noita Alfoja jne? Ei ei ihme, että myytyjen autojen määrät putosivat kun hanat on kiinni... :silent:

Oisko tuo huoltokuvio sellainen, että Delta hoitaa toistaiseksi Fiat-konsernin autojen huollot, kunnes se uusi edustaja tulee ja sitten järjestetään huoltokin niille? Eli ihan asiakasturvan ja jatkuvuuden takia Delta jatkaa toistaiseksi huoltopuolta? En näe mitään järkeä siinä, että Delta jatkaisi myös tulevaisuudessa huolto, jos myynti on muualla. Samasta paikasta molemmat pitää saada ehdottomasti. Varsinkin kun Deltan huolto on mitä on, kuuleman mukaan.

No valoa alkaa näkyä tunnelin päässä näin potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta, rahaa säästetään ja toivottavasti pian pääsee tekemään Alfasta kauppaa. Heti alko tapahtuun, kun täällä vähän valitti. Taitaa Fiat syynätä tarkkaan tätäkin foorumia! :mrgreen:

No, ehkä ei... :silly:

Lähetetty: 17 Syys 2009, 15:01
Kirjoittaja Pasi
Täytyy kyllä sanoa että säälittävän pienet ovat myyntilukemat muutenkin alfan osalta. :roll:

Lähetetty: 17 Syys 2009, 15:10
Kirjoittaja rim
Alfaholisti kirjoitti:Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Lancia 7,2,7,0,0,0,0,2
Delta haki 200 uuden Lancian myyntiä tälle vuodelle, ei ihan linjassa myynnit siihen nähden.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 15:29
Kirjoittaja Alfaholisti
rim kirjoitti:Delta haki 200 uuden Lancian myyntiä tälle vuodelle, ei ihan linjassa myynnit siihen nähden.
Juu ei ole, viime vuonna rekisteröitiin muuten 33 Lanciaa joka on 25 autoa vähemmän kuin Porschen lukema.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 15:43
Kirjoittaja Topi
Alfaholisti kirjoitti:Juu ei ole, viime vuonna rekisteröitiin muuten 33 Lanciaa joka on 25 autoa vähemmän kuin Porschen lukema.
Tuohan on tuleva keräilyharvinaisuus.

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 17 Syys 2009, 16:57
Kirjoittaja V6
Pasi kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa että säälittävän pienet ovat myyntilukemat muutenkin alfan osalta. :roll:
niinhän se on mutta kun myy vanhoja mallejakin, uusille olisi ehkä enemmän kysyntää kuten 1.7 tbi ja uusi dieseli ja mito jne.. mutta suomeen uutuudet ovat tulleet aina jostain ihmeen syystä vuoden viiveellä...

Lähetetty: 17 Syys 2009, 17:01
Kirjoittaja kterkkila
Kiva ettei alfoja tule liikaa 8)

Lähetetty: 17 Syys 2009, 17:17
Kirjoittaja motorhead
Verbaali kirjoitti: Oisko tuo huoltokuvio sellainen, että Delta hoitaa toistaiseksi Fiat-konsernin autojen huollot, kunnes se uusi edustaja tulee ja sitten järjestetään huoltokin niille? Eli ihan asiakasturvan ja jatkuvuuden takia Delta jatkaa toistaiseksi huoltopuolta? En näe mitään järkeä siinä, että Delta jatkaisi myös tulevaisuudessa huolto, jos myynti on muualla. Samasta paikasta molemmat pitää saada ehdottomasti. Varsinkin kun Deltan huolto on mitä on, kuuleman mukaan.
Ainakin takuukorjaukset ja autojen tapauksessa myös ns. merkkihuollot taitaa olla pakko hoitaa Suomen kuluttajasuojan (oisko jopa laki?) puitteissa jos ovat ne tavarat tänne tuoneet ja ihmiselle ne myyneet. Tuossa ei ymmärtääkseni merkkaa onko se maahantuonti heidän puoleltaan lopetettu vai ei.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 17:23
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tommi kirjoitti:Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.
Kun perehtyy Deltan omistuspohjaan ja tutkailee toimintaa, niin panee kyllä väkisinkin mietityttämään, onko koko homman perusidea ihan jokin muu kuin autojen myynti/huolto.

Fiat konsernin merkkejä ei ole vuosikausiin mainostettu/markkinoitu käytännössä yhtään, joten siihen peilaten myyntiluvut eivät yllätä. Jos Alfalla olisi käytössään esim. Audin mainosbudjetti saatettaisiin olla ihan toisenlaisissa lukemissa, ei toki missään top kympissä tietenkään.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 17:39
Kirjoittaja kterkkila
Audin mainostukseen varmaan kannattaa panostaa myös siksi että se tukee perus volkkarien imagoa. Samalla tapaa voisi ajatella että Alfaa kannataisi käyttää myös Fiatin mainostukseen.. tai jos ei niin ei sitten.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 18:19
Kirjoittaja juhala
kterkkila kirjoitti:Audin mainostukseen varmaan kannattaa panostaa myös siksi että se tukee perus volkkarien imagoa. Samalla tapaa voisi ajatella että Alfaa kannataisi käyttää myös Fiatin mainostukseen.. tai jos ei niin ei sitten.
nimenkinomaan. Konserni on tajuamaisillaan tämän isommassa kuviossa, uudet multiair koneet esitellään Alfassa ja sitten vasta Fiiussa.
Win/Win tilanne molemmille merkeille.
Alfa on brändinä älyttömän vahva, monet ajavat niillä tästä kaikesta huolimatta :wink:

Lähetetty: 17 Syys 2009, 19:09
Kirjoittaja juuuso
Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.

Alfa Romeo on kuitenkin brändi, joka herättää ihmisissä tunteita, suuntaan tai toiseen, joten luulisi, että ihan perusasioiden oikein tekemisellä olisi mahdollisuus nostaa tuotteen myyntiä uudelle sataluvulle. Alfaltahan on vihdoin tulossa/tullut uusia tuotteita, joilla pitäisi olla eväitä menestyä nykyisessä vihreitä arvoja korostavassa ajassa. Esim. uudet Multiair-moottorit ovat täysin vertailukelpoisia VAG-konsernien moottorien kanssa.

Vielä kun tuleva Milano (toivottavasti) hinnoitellaan aggressiivisesti, niin Alfan tarjonta B- ja C-segmenteissä on varsin kohdallaan.

Lähetetty: 17 Syys 2009, 20:13
Kirjoittaja DaViega
Uutta mallia pukkaa ja maahantuoja vaihtuu, tässähän on loooistava tilaisuus alottaa homma puhtaalta pöydältä.

Kun Alfa siirty Deltalle niin 155;n koulutus tilaisuus oli kuulemma vähän kostea...

Lähetetty: 17 Syys 2009, 21:31
Kirjoittaja einari
Tällaista:

Vahvin ehdokas Fiatin uudeksi tuojaksi lienee Chrysler Finland, koska autovalmistajat ovat jo liitossa keskenään.

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2009 ... 920147/135

Lähetetty: 17 Syys 2009, 22:01
Kirjoittaja Kahvivatsa
Lievää välinpitämättömyyttä kuvannevat nämäkin toisistaan poikkeavat kommentit jotka on annettu eli vara-TJ mainitsee tuossa lehdessä että: "Tämä tuli meille täytenä yllätyksenä. Käsittääkseni Fiatilla ei ole aiempina vuosina ollut mitään valittamista toiminnastamme."
Deltan omassa tiedotteessa todetaan puolestaan että: "[Fiat-konsernin maahan]tuontisopimukseen liittyviä neuvotteluita käytiin jonkin aikaa, joten tilanteeseen on luonnollisesti osattu varautua Deltassa." Joku saattaisi kuvailla koko puljun olevan lähinnä ns. Herran hallussa.

Samaisen tiedotteen mukaan oikeuden päätöstä päästä saneeraukseen odotetaan ensi viikolla.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 00:29
Kirjoittaja Bisci
juuuso kirjoitti:Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.
Juu ei. Ja paikallistasolla parin Jeepsterin kokemuksella Autotalo Räpätin kouluarvosana on 7+ huollon ja osien suhteen. Asiakaspalvelusta antaisin 8,5 ja myyjien aktiivisuudesta 13,5. Suurin ongelma on, jos et sattumoisin muista tilatessasi huoltoon menevän autosi rekkaria, niin mikään ei suju: asiakkaan nimellä - ei, osoitteella - ei, auton tyypillä ja vuosimallilla - ei. :crazyeyes: :crazyeyes:

Tulipa uudeksi orgaaniksi mikä tahansa, niin toivottavasti se tapahtuu nopeasti. Ja opetteluun pitää varautua uuden orkesterin kanssa.

Nyt varaosien ja huoltotarvikkeiden saatavuus Deltan kautta alkaa muodostaa mittavan ongelman. Olen valmis osallistumaan rapido -viestin toimittamiseen meidän käyttäjien puolesta tehtaalle.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 02:11
Kirjoittaja Stilo
Bisci kirjoitti: Suurin ongelma on, jos et sattumoisin muista tilatessasi huoltoon menevän autosi rekkaria, niin mikään ei suju: asiakkaan nimellä - ei, osoitteella - ei, auton tyypillä ja vuosimallilla - ei. :crazyeyes: :crazyeyes:
Huoltotiskillä jonkun aikaa istuneena tullu todettua, että se rekkari on niin perkuleen tärkeä työkalu. Todennäkösyys, että asiakas löytyisi järjestelmästä oikealla nimellä, oikeaan autoon yhdistettynä on aika pieni ja monet huollonvarausjärjestelmät eivät edes saa tehtyä käytännössä mitään ilman tarkkaa ajoneuvotietoa kun niitä yhden nippelin verran erilaisia malleja tahtoo ihan löytyä. Mahdolliset kampanjat yms myös yleensä löytyy autokohtaisesti ja myös edellisessä huollossa on voitu jättää kommenttia seuraavaa huoltoa koskien...

[/OT]

Lähetetty: 18 Syys 2009, 08:12
Kirjoittaja Otsosmi
^Juurikin näin.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 09:41
Kirjoittaja einari
Bisci kirjoitti:
juuuso kirjoitti:Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.
Olen valmis osallistumaan rapido -viestin toimittamiseen meidän käyttäjien puolesta tehtaalle.
Kannatetaan lämpimästi eli tee se.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 12:08
Kirjoittaja Farina
motorhead kirjoitti: Ainakin takuukorjaukset ja autojen tapauksessa myös ns. merkkihuollot taitaa olla pakko hoitaa Suomen kuluttajasuojan (oisko jopa laki?) puitteissa jos ovat ne tavarat tänne tuoneet ja ihmiselle ne myyneet. Tuossa ei ymmärtääkseni merkkaa onko se maahantuonti heidän puoleltaan lopetettu vai ei.
Kävin aamusta Tampereen Deltassa takuukorjauksessa ja kyselin pidennetyistä takuuajoista. Tämän hetken tietojen mukaan Deltan myöntämät jatketut takuuajat säilyvät olemassa olevien ehtojen mukaisesti, vaikka Alfan maahantuonti loppuu. Tarkkaa tietoa asiasta ei kuitenkaan ole kellään muilla kuin "Helsingin herroilla", jos heilläkään. Toisaalta jos koko pulju keikahtaa nurin, pidennetyn takuun perään on tietysti turha kysellä.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 12:25
Kirjoittaja alfista
Pientä spekulointia. Tilanne on selvästi ollut tiedossa jo pidemmän aikaa. Fiat yhtymä on todennäköisesti jo neuvotellut valmiin kuvion Chrysler Finland / Aro yhtymän kanssa. Luulen, että tässä odotellaan vain päivämäärää 1.1.2010.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 15:55
Kirjoittaja willez
Kuulin myös juttua että Fiat ja Alfa Romeo myynti/huolto siirtyisi Autokeskukselle.

Lähetetty: 18 Syys 2009, 18:01
Kirjoittaja Jnzk
rim kirjoitti:Kuinkahan käy tilauksessa olevien autojen, tuttavalla pitäisi olla Mito tulossa ...
Myyjä soitteli tänään. Tehtaalla jo valmiina olevat autot kuulemma vielä toimitetaan, muita todennäköisesti ei.

Lähetetty: 22 Syys 2009, 13:10
Kirjoittaja Verbaali
Kauppalehti uutisoi verkkosivuillaan että Fiatia ja Alfaa maahantuovan Delta Motor groupin ja sen kahden tytäryhtiön, Delta-Auton ja Delta-Motorin yrityssaneeraus on hyväksytty.

Tuossa taisi tulla parikin virhettä? Ensinnäkin Fiatin ja Alfan maahantuonti on heiltä pois jo, niinkuin täälläkin on todettu, ja toiseksi olikos siinä yrityssaneerauksessa/konkurssi uhkassa muut kuin Delta Motor, ainakin aiemmin Delta-Autossa sanottiin, että emoyhtiön konkurssi/saneeraus ei vaikuta heihin mitenkään? Vai imettiinkö DA:kin mukaan?

Vähän tarkemmin soisi tomittajienkin kirjoittelevan.

Lähetetty: 22 Syys 2009, 13:41
Kirjoittaja Laku
^Deltan sivulla näyttää olevan asiasta tekstiä.

Lähetetty: 22 Syys 2009, 13:53
Kirjoittaja SiK
Jep jep.

"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."

http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtais ... fault.aspx

Lähetetty: 22 Syys 2009, 15:46
Kirjoittaja Epezi
SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.

Lähetetty: 22 Syys 2009, 15:54
Kirjoittaja Alfaholisti
Nyt on kerrankin kirjoitettava positiivista kommenttia.

Tuosta mun Ypsilonista puuttui toinen hattuhyllyn kiinnnityskynsi ja tilasin sen kaksi viikkoa sitten huollon yhteydessä. Tänään puhelin soi ja huoltoneuvoja kertoi, että tuo osa olisi noudettavissa. Kysäisin että paljonkos tuolle muovinikaleelle tuli hintaa (ajattelin että kai ne tuosta ryöstää ainakin 10 euroa). Vastaus oli että ei maksa mitään, reaktioni oli :crazyeyes: .

Eli kiitoksia Vantaalle.

Lähetetty: 22 Syys 2009, 17:31
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Epezi kirjoitti:
SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää :lol:

Lähetetty: 22 Syys 2009, 22:03
Kirjoittaja gYdEbUh
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää :lol:
Pakko mainita esimerkki Toyota-yhtymän asiakaspalvelusta jonka huomasin tänään. yli 21 000 suomalaista Toyotaa kutsutaan ilmaiseen pohjalevyn lisäkorroosionestokäsittelyyn, työ-aika 4-8 tuntia per auto..

Lähetetty: 23 Syys 2009, 11:42
Kirjoittaja liekki
Alfaholisti kirjoitti:Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Alfa Romeo 15,7,15,8,6,2,3,3
Katselin Ottoautosta niin viimeisen vuoden aikana on tuontiautoista tehty veropäätöksiä 63 kappaletta. Delta on onnistunut myymään 59 alfaa tänä vuonna...hmm. Eihän noi tuontiautot tietysti uusia ole, mutta kyllähän se jotain suuntaa antaa merkin haluttavuudesta. Onko millään muulla merkillä vastaavaa suhdetta?

Lähetetty: 23 Syys 2009, 12:34
Kirjoittaja V6
deltan 59 kappaleesta kannattaa huomoida siis että viimeisinä kuukausina ei ole käytännössä myyty mitään kun eivät ole autoja saanet, lisäksi haluttavuus olis varmasti suurempi jos olisivat tuoneet näitä uusia tbi ja jtd malleja...hiukan huono ajankohta tehdä vertailua muihin...

Lähetetty: 23 Syys 2009, 13:18
Kirjoittaja liekki
Njoo...mutta tavallaan juuri tuo oli pointtina, että ongelmat myynnissä ovat nimenomaan Deltasta johtuvia. Jos olisi autoja tarjolla ja vieläpä viimeisimmät versiot niin Deltakin olisi myynyt autoja eri malliin ilman että olisi tarvinnut markkinoida. "Pienellä" panostuksella markkinointiin olisi tulos varmasti reilusti parempi. Kyllä Mito varmaan Suomessakin olisi tehnyt kauppansa, kun muualla kelpaa.

-nimim. Saattaisin ajaa nytkin Mitolla ja tilausaika olisi ollut jotain muuta kuin 4-5kk.

Lähetetty: 23 Syys 2009, 17:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää
Tuoreehkossa AB:n asiakastutkimuksessa Kia voitti jonkun naisten sarjan, eli Kia-kaupoissa oli naisasiakkaat huomoioitu parhaiten. Ei kai ihan mitätön meriitti?

Lähetetty: 23 Syys 2009, 17:34
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ No tokihan tuon pohjalta voi jo henkseleitä paukutella :-D
Mikähän mahtoi olla Audin sijoitus samaisessa sarjassa?

Lähetetty: 24 Syys 2009, 10:50
Kirjoittaja Garrett
Ojasta allikkoon..

Nyt taas muistin miksi autokeskuskin on syvältä.

Kokeilkaapa soittaa varaosakysely. Ehkä mä oon vaan niin tampio, mutta edes puhelinnumeroa varaosiin ei löydy ja kaikki puhelinnumerot ovat maksullisia.