Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tokihan se aiheuttaa ongelmia pätkäajossa, kun ei kerkee kunnolla lämpenemään ja varsinkaan vartiontiliike/poliisiajossa ei tykkää gutaa... Säällä kuin säällä konetta kengitetään armotta, ei varmana -30pakkasesta tykkää turbon tiivisteet jos heti vedetään tappipaineita ulos. Tietty kai sit jotkut mallit (VAG?) kestää tuota paremmin, kun kerta polliizilla noita on yhtä lailla kuin Itellallakin. Itellakin tosin alkanut monin paikoin käyttää etuveto-Transittia halvemman hankintahinnan ja ilmeisesti juoksevilta kuluiltaan halvemman hintansa vuoksi...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Joo, ymmärtääkseni Transun elinkaarikustannus on selvästi Volsua pienempi. Premiumilla kun on tietysti premium-hinta, eihän sitä laatua muuten välttämättä huomaa.. :=)

-Tazio

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aquatica kirjoitti: Itellakin tosin alkanut monin paikoin käyttää etuveto-Transittia halvemman hankintahinnan ja ilmeisesti juoksevilta kuluiltaan halvemman hintansa vuoksi...
Tällä hetkellä Itellan valtamerkkinä on VW, mutta MB ja Hyundai tekee myös tuloaan. Hankintahinta ei merkitse kaikkea; tuohon lasketaan 6 vuoden käyttö/huoltokulut.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

h_lauri kirjoitti:Kuis ku tuolta Hyvinkäältä tullessa oli kolmostiellä pnv, audi ja volvo pientareella ja yksi audi hinauksessa. Eikös noiden pitäis just olla niitä premiummerkkejä, jotka ei edes huoltoa tarvii, sen kun painaa menemään?
Meidän perheen premium jaksoi sunnuntaina melkein kotiin saakka.
Hyytyi vasta pari kilsaa ennen kotipihaa. Siitä sitten kävellen loppumatka ja hinausautoa tilamaan. Johan tästä tästä menikin jo hetki kun viimeksi tartti pajalla kytkin vaihtaa.

Ilmeisesti toi Audi vihaa meikeläistä, koska kovin usein tuntuu matkanteko tökkivän. Sen kanssa on ollut murheita siinä määrin, että alkaa tulemaan hylkimisreaktio Audeja kohtaan. Ei kai ne kaikki yksilöt ole samanlaisia "huoltokohteita". Eihän?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Viikko sitten tultiin kaverin volvolla (V50 vm. 2010 1.6d) Rukalta. Tulomatkan ensimmäiset 300km menikin hienosti pakkasen pyöriessä 30-33. Sitten katosi kaikki tehot volvosta. Tasaisella jaksoi just ja just mennä 90km/h. Ylämäet mentiin kaasu pohjassa 40-60km/h ja meinasi muutamaan kertaan usko loppua että päästäänkö tällä kotiin. Kotiin kuitenkin päästiin lopulta. Huollossa olivat sanoneet sen olleen vain jäässä sen enempää erittelemättä. Kuulema ihan normaalia näissä pohjoiseen tehdyissä laatuautoissa. :eggface:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tänään kuultu Alfaa haettaessa jarrurempasta: Kuulemma Suomen hinatuin auto on Volvo o_O Tämä on siis hinausautokuskeilta kuultua, sanottiin.
Toisaalta en edes ihmettele; mikä tahansa auto menee näillä pakkasilla tukkoiseksi varsinkin jos on paljon pyörittelyä tai vaihtoehtosesti huohotin jäätyy kesken ajon, diisselissä on vettä PA-järjestelmässä tms.
Ja sitten jos joku ostaa ns. talviauton, sillä saatetaan ajaa lyhyetkin matkat mentaliteetilla "kyllä tää talven kestää". Sitten käykin hassusti :D

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Hyydyttää pakkanen täälläkin. Eilen ajelin pois Saksan eteläisestä päädystä ja pakkasta oli enimmillään 24 celsiusta. Motarin laidalla oli silmiinpistävän paljon Audeja hätävilkut päällä pysähtyneenä -olkoonkin, että niitä on myös liikennevirrassa eniten.
Maisema oli kyllä muutoin oikein kaunis. :wink:

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Vai on siellä raikkaat kelit jatkuneet. Olin Baijerin suunnalla viime viikolla ja siloin elohopea tippui pahimmillaan -16 asteeseen, mikä tuntui sekin kylmältä. Varsinkin paikallisista.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Aquatica kirjoitti:Tänään kuultu Alfaa haettaessa jarrurempasta: Kuulemma Suomen hinatuin auto on Volvo o_O Tämä on siis hinausautokuskeilta kuultua, sanottiin.
'Tilanne on aina hallinnassa, äärirajoillakin!'

Se hinurin odottelu on näes sitä meissä kaikissa asuvaa tutkimusmatkailijakokemusta joka auttaa vollemiestä eteenpäin kunnianhimoisilla matkoillaan!

Totuuden nimessä todettakoon, että vaikka noita suhteellisen paljon tienvarsilla ja hinurien lavoilla näkeekin, (mielstäni selvästi enemmän kuin vaikka Audeja tai usein parjattuja Citroeneja) ovat ainakin minun silmiini riittävällä tarkkuudella osunneista käytännössä kaikki dieseleitä.

Tämä aamuna viimeksi Hyvinkään keskustassa rullailtiin Sjöbergin kyytiin iso D lätkällä varustettua S80:sta.
Tosin aamupakkanen nujersi myös Punton tänä aamuna. Hämeenlinnan väylällä cd-soitin nielaisi Toby Keith levyn ja kieltäytyi sekä soittamasta että luovuttamasta sitä ennen firman parkkipaikkaa, täysiä paskoja talviautoina nämä Fiatit.

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samassa keskustelussa kuulemma joku '03 tai '04 Megane dieselinä oli aivan erityisen hyvä talviauto. Ei hyytynyt etelä-lappi-reissullakaan ja lämpöä piisas: kuulemma loppumatkasta vaan piti maantiet ajaa kolmosella, kierrokset ylhäällä, että lämpöä piisasi kabiiniin :D (tällöin ollut -40). Ja oli kuulemma lähtenyt vielä omin voimin seuraavana päivänä liikkeelle, ilman ongelmia.

Mutta itse väitän seuraavaa:
Paras talviauto, mikä kellään voi koskaan olla, on vm. 91 peugeot 405 1.6 koneella. Miksi? Porukoilla oli moinen. Ajettu liikaa. -45 mittarissa joskus 90-luvulla kun oltiin mökillä. "Talviauto"-palkinnon saanut Polo jäi pihaan. Se oli siis todistettavasti lähtenyt ulkoseisonnasta -35pakkasessa käyntiin ilman ongelmia.... Tosiaan pösössä oli lie 76Ah akku, eikä pienempi 45(?)... Lukot ei ollut jäässä, mutta muuten aivan joka ikinen asia autossa umpijäässä. Sisälle kun meni, penkit jäässä. Siis kivikovassa jäässä. Ei muutakun virta-avaimesta virrat päälle ja hyvin, hyvin hitaasti katsomaan kuinka mittaristoon herää eloa... Se, mitä siihen heräsi =D Käyntiin lähti, mutta todella nihkeästi. Kun kävi, kävi huonosti pitkään - mutta pysyi käynnissä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Auton omistajalla pitää olla melkoinen fööni, jos aikoo sulatella autoaan ennen juhannusta (Genevessä):
Liitteet
geneve_sveitsi_talv_468187b.jpg
(30.22 KiB) Tiedosto ladattu 5462 kertaa

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Rohkenen sanoa, että tuossa voisi jo varovasti käyttää lumiharjaakin!

-Tazio

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Täytynee kehua myös tuota omaa Pesosta. 405 1994 2.0

Kovimpana pakkasaamuna oli -30 ja olin ajastanut lämppärin päin mäntyä kun ennen viittä starttasin kohti työmaata.

Siitä se lähti tulille samalla lailla kuin nollakelilläkin.
Paikat oli toki kankeat alkumatkasta ja ohjaustehostaja tässäkin huusi jonkun aikaa, mutta pitää sentään mehut sisällään.
Lämpöä piisaa ja öljyt pysyvät koneessa kun rakentelin viimasuojan nokalle.

Hyvä auto, tosin nyt eilen katsastettuna laitoin myyntiin, että saadaan Ässään kilometrejä

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mulla on ollut myös 405 pösö 1.6 koneella vm 94. Siis onhan se hyvä talvi-auto, jos vaan huohotinputkeen on asennettu lämpövastus ja maskissa on viimasuojus. Ei paljoa naurattanut yksi jouluaatto 30 asteen pakkasessa keskellä korpea pimeässä kun huohotinputki jäätyi ja öljyt tuli pihalle. Vakiohuohotinputkivirityksillä noi vanhat pösöt on aika riskejä pakkasilla, en taida ihan ainoa jolle on noin päässyt käymään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huohotinputkelle ei mitään oltu tehty tuossa porukoiden vermeessä, toki keula oli pahvilla tukittu marraskuusta aina maaliskuuhun :D Mut paljon pitkää ajoa ja faija tykkäs painaa kaasua sillä, kuitenkin kulki hyvin...
Niille, ketkä epäilee sen kulkutahtoa: 198kmh tutkaan se vetäs tuusulan motarilla tuossa 2000-luvun alkupuolella... Aika hyvä saldo vm 91 pökötille, minkä kukaan ei uskonut liikkuvankaan ylipäänsä 2000-luvulla :D

EDIT:
Hups, tuli väärän auton nopeus ensin. Mittarinopeus tuossa vaiheessa kuulemma vähän yli 220. Faijan sanoin "ois se kovempaankin mennyt, mutta ei ollu kerenny öljyjä vielä vaihtaa niin viittiny revitellä enempää...."

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Laitetaan nyt vielä yhdet kehut Leijonakeulaiselle.
Kaikkihan muistavat 1987 alkuvuoden, jolloin eteläsuomessa paukkui vuosisadan kovin pakkanen. Ajelin silloin vm.-86 205 GTI:llä ja joka aamu se tärähti tulille.
Ei ollut lohkolämppäriä, ei Eberiä, ei Webastoa. Ja joka aamu -37 mittarissa stadissa. Ainut kikka oli, mikä piti muistaa, jättää yöksi vaihde vapaalle.
Ride on!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Minä ajelin silloin kaalivankkureilla ensimmäisenä pakkaspäivänä. Eivät liikkuneet mihinkään eivätkä liikkuvat osatkaan liikkuneet ilman kuskin kantapäätä. Aamuinen kuski sanoi aloittaneensa auton käynnistelyn kolmen aikaan yöllä, se tuli pysäkille joskus 7.30, kun olisi aikataulun mukaan pitänyt tulla klo 6.00.

Olin sitten pakkasrokulissa, kunnesi ilmat lämpenivät.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^^Ai niin, tuo talvi. Kotkassa oli pitkään -38 astetta ja kaikenlaisia konsteja käytettiin. Polkupyörän takarummun vaseliineja jatkettiin petrolilla, sillä munamankeli oli varsin raskas poljettava rumpu jäässä, vaikka mäki ei olisi ollut suurempikaan. Arktista dieseliä saatiin paikallisille asemille vasta sinä päivänä, kun pakkaset hellittivät jäädyttäen kaikenmaailman paikkoja polttoainesuodattimista alkaen. Oli komeita pakokaasupilviä ja kipunoivia pakareita niinä päivinä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Eräs tuttavani taisi joskus kuittailla heidän Saabinsa ylivertaisista talviominaisuuksistaan. Ja äsken facebookissa: " Eilen ei päästy autoon sisään kun lukot oli kaikki jäässä, takapaksi kyllä aukes, mutta sieltä ei pääse sisään"

Joutui kääntämään veistä haavassa ja toteamaan, että alfassa toimii kyllä pakkasilla takapaksin lisäksi kaikki ovetkin :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuosta tuli mieleen sedän naapuri, joka usein muisti kehua miten hyvä Ladansa on talvella lähtemään käyntiin. Kävi kuitenkin useamman kerran talvessa kyselemässä siihen apuvirtaa :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Vaimon Suitsassa rupesi eilen taas moottorivalo palamaan. Olihan se jo sammuksissa n. 400 km.Hän ajoi sen pajalle(Huolto Plus, Kaivoksela), jossa pojat sanoivat: "Tuo huomenna, niin katsotaan se nyt kunnolla." :shock:
Auto ollut samalla pajalla 3,5 kk. aikana 5 kertaa, katti ja anturi vaihdettu. Katsoisivatkohan ne sen nyt kunnolla?
Ride on!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Aika harkita pikkuhiljaa pajan vaihtoa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

doublesix kirjoitti:Katsoisivatkohan ne sen nyt kunnolla?
Oman kokemuksen pohjalta taitaa nimenomaan jäädä siihen katsomiseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ai vähän niinkuin Koreassa?

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Korea tai Kaivoksela, näköjään samat metodit. :lol:

Suitsa oli päivän pajalla. Vikakoodit herjaavat katalysaattoria, joka aikaisemmin oli vaihdettu. Työnjohtaja lupasi aloittaa kirjeenvaihdon Nousevan Auringon Maahan. Lupasi palata ensiviikolla asiaan. Vikavalo kuitattu.

Pajan vaihdossa on omat haasteensa vaimon duunien suhteen, joten katsotaan nyt tätä peliä vielä jonkun aikaa.
Ride on!

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Giallo Pozzuoli kirjoitti: en taida ihan ainoa jolle on noin päässyt käymään.
Näin pääsi käymään ihan tuossa viime viikolla. Vaihdoin tuohon vaimon kulkupeliin öljyt, tulpat ym. ennen kun tuo mun olkapää leikattiin. Pesin sitten sen huohotinpurkinkin, mutta sitä alaspäin menevää letkua en jaksanut irroittaa "kun se on niin huonossa paikassa". Olisi se vissiin kannattanut putsata... Viime perjantaina olin menossa kaverin korjaamolle pyörimään jaloissa, niin vähän ennen pajan pihaan pääsyä alkoi öljy haisemaan. Tikkuhan siellä oli pois reiästä ja konehuone oli hyvin rasvattu. Hoidin remontin kahdella nippusiteellä. Vedin niillä sen huohotinpurkin moottorin nostokorvasta vähän pystympään asentoon, niin se alaspäin menevä letku ei ole niin lytässä. Hyvin on pelannut sen jälkeen ja nythän ei enään ole pakkastakaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Kävin hakemassa muksua hoidosta ja oli vähän tilanne päällä siellä hoitopaikassa. Hoitopaikan pihatielle oli toisen muksun äiti pysäköinyt 116d BMW:nsä ja auto oli lukinnut ovensa ja avaimet sisällä... Että sattuu sitä paremmissakin piireissä. Auto oli vaan jätetty sellaiseen paikkaan, että pihalle ei päässyt ja vastaavasti kukaan ei päässyt pihalta pois...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Viime viikolla naapurin Focus lukitsi myös itse itsensä lukiten samalla myös omistajansa käsilaukun sisään. Kotiavaimet tietysti siellä käsilaukussa, joten ei päässyt kotoakaan hakemaan vara-avainta. Pakkastakin oli melkein parikymppää joten usutin naapurin meille lämmittelemään siksi aikaa kunnes isäntä pääsee kotiin avaamaan ovia ja läksin itse töihin. Illalla tuotiin kiitokseksi pari pottua itse tehtyä omppu- ja marjamehua :-D

Työkaverin Fokkeri teki yhtenä aamuna saman tempun ja tälläkin sattui kätevästi olemaan käsilaukku ja puhelinkin autossa sisällä. Yksilöt ovat eri korimallia mutta liekö tämä kätevä automaattilukitusominaisuus periytynyt seuraavaankin sukupolveen?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Eikös tuo ollut joku ihan ominaisuus? Jos ei avaa tietyn ajan kuluessa kuskin ovea, niin auto lukitsee itsensä. Työkaveri oli tehnyt samat klonksvagenillaan ja oli tietysti jossain hevon perse.. Apukuskin puolelta laittanut avaimet virtalukkoon valmiiksi ja raaputellut autoa?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Emmätiä. Sellainen ominaisuushan on monessakin kamppeessa että lukitsee automaattisesti ovet jos niitä ei avata kauko-ohjaimen auki-napin painamisen jälkeen, mutta aika erikoista on jos nimenomaan kuskin ovi pitää avata.

Naapurin auto käydä hyrskytti tuossa kadun varressa ojan vieressä, luultavasti oli kyllä mennyt kuskin ovesta sisään kun apparin puoli jää sinne ojan puolelle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Joo, en kyllä varmaksi muista tuota itsekään, että mitkä ovet vaikutti ja mitkä ei..
Senza cuore saremmo solo macchine

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Bones »

eikun passatissa kannattaa ainakin avata semmoinen ovi missä toimii lukon mikrokytkin :lol:
tai sitten lukittee tuplaklikkauksella auton tai normaalisti ovilukosta, niin ohittaa tuon lukkojen takaisinkytkennän.
Mullon tälläkin hetkellä yksi mikrokytkin paskana.
200 baria vaparissa..

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Facebookissa kaverit jaksaa himpun verran naljailla Alfa-hörhöilylleni. Lauantai-iltana tuli seuraavanlainen kommentti (ilmeisesti Putous -ohjelman innoittamana): "Jakke, älä aja Alfalla kolaria, voi mennä vinkkarit ruttuun" 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Montako norsua mahtuu kuplaan? - päivitetty versio: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/suba ... 74291.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jakke kirjoitti:Facebookissa kaverit jaksaa himpun verran naljailla Alfa-hörhöilylleni. Lauantai-iltana tuli seuraavanlainen kommentti (ilmeisesti Putous -ohjelman innoittamana): "Jakke, älä aja Alfalla kolaria, voi mennä vinkkarit ruttuun" 8)
No sinnehän ne voi painua...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Carlo Coppa kirjoitti:Montako norsua mahtuu kuplaan? - päivitetty versio: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/suba ... 74291.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei turvavöitä!!!??? :crazyeyes:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?

E: Mennäänkin tänään jo seittämältä...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Etukallistuksen vakaimen välitangot (Alustan kolinat muutenkin), takaiskarit ja penkinlämmittimet. Minun kokemuksilla nuo on ne kohdat missä voi olla sanottavaa, tietenkin huollot ja hihnanvaihdot - mutta oletetaan että ovat kategoriassa "itsestäänselvyydet"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tänään nujersi talvi hetkellisesti Fiatin.
Nopea pakkasen lasku - La Casa di Nuvolarin pihalla lämpötila niiasi kahdesta gradista kahdeksaan puolessa tunnissa - jumitti hetkeksi Croman käsijarrun ja tämän seurauksena abs-valo syttyi. Testijarrutus todisti abs:n olevan pois pelistä. Lorottelin Nurmijärvellä tankin täyteen naftaa ja uuden käynnistyksen jälkeen olivat abs:itkin taas pelissä.

-Tazio

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^^Mun C4:een vaihdettiin ekassa huollossa tehtaan puolesta taka-akselin puslat, jotta kolinat takan vähenisi. Ehkä hieman väheni, mutta pientä lotinaa kuului tietyntyyppisissä ulosjoustoissa kuitenkin. En kyllä enää muista mitkä puslat sinne vaihdettiin, mutta taka-akseli piti irroittaa kokonaan vaihtotyötä varten, mikä tuli meikäläiselle "lievänä" yllätyksenä, kun tulin normaaliin määräaikaishuoltoon. Mutta akselistojen äänet noissa Citikoissa kannattaa kuunnella tarkkaan, mikä onkin nyt juuri helppoa routapattisilla teillä. Sekin kannattaa funtsia, että kaikkia ääniä ei välttämättä saa ikinä pois, joten niihin pitää vaan tottua.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tazio kirjoitti:Tänään nujersi talvi hetkellisesti Fiatin.
Nopea pakkasen lasku - La Casa di Nuvolarin pihalla lämpötila niiasi kahdesta gradista kahdeksaan puolessa tunnissa - jumitti hetkeksi Croman käsijarrun ja tämän seurauksena abs-valo syttyi. Testijarrutus todisti abs:n olevan pois pelistä. Lorottelin Nurmijärvellä tankin täyteen naftaa ja uuden käynnistyksen jälkeen olivat abs:itkin taas pelissä.

-Tazio
Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Täällä käytetään. Eikä muuten ole jäätynyt! Ehjät vaijerit auttoi Alfassa kummasti... =P

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

VMTD kirjoitti: Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?
Jos laite on pihassa ajoluiskan suuntaisesti vedän kyllä käsijarrun päälle, tuo luiska kun on sen verran jyrkkä.

Poikittain tai tasaiselle jätettäessä en käytä, kesälläkään.

-Tazio

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Itse olen käyttänyt myös kaikissa talvikulkineissani käsijarrua. On se ehkä kerran tai kaksi jäätynyt, mutta mielestäni käyttämisestä on kyllä enemmän hyötyä kuin haittaa kun paikat ei ryydy. Relluun vaihtelin takajalevyt ja palat jokin aika sitten ja oli satulat niin herkät että...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?
Kuten DaViega ja Farina jo totesivat, alusta kopisee ja kolkottaa "varmuudella", joten kannattaa keskittyä kaikkeen muuhun. Nestevuotoja noissa on ilmeisesti ollut, mutta missäpä koneessa ei iän myötä olisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tuttavan -06 Passatissa meni remmi poikki. Pari tonnia alle vaihtovälin oli ajettu ja vaihtoväli kuulemma 120tkm. Remontti kustansi 6000 euroa. Menee näitä siis muillakin.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

VMTD kirjoitti:
Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?
Joka ikisessä autossa olen käyttänyt ympäri vuoden aina pysäköidessäni käsijarrua ja ainoa jossa pari kertaa jäätyi oli Uno Turbo ie.

Ja jottei off-topiciksi menisi, niin työkaverin Peugeot Boxerissa käsijarru jäässä kahdesti talven aikana. Onhan tuolla jo melkein 10tkm ajettukin tietysti...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?

E: Mennäänkin tänään jo seittämältä...
Vaikka koeajo varmaan menikin, niin noiden kerrottujen alustakolinoiden lisäksi on jarrujen laahaaminen. C4 citikoissa vaihdetaan jarruosia melko tiheään tuon yleisen ongelman takia..

Muuten auto on erittäin pätevä laite. Siskolla oli tuollainen C4 VTR vuoden verran ja ainakin itse nauttisin sen kanssa ajamisesta.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kiitos kaikille vinkeistä.

Koeajolla käytiin jo, mutta Citikka ei vielä tarttunut mukaan. Viikon päästä katsellaan päivänvalossa vielä uudelleen, kun myyjä palaa reissusta. Vaikutti siistiltä ja ehjältä autolta. Alustasta ei mitään ihmeellisiä kolinoita kuulunut, hanttarin penkinlämmitin oli pois pelistä, tai ainakin hyvin heikosti lämpenevä. Muuten kaikki vaikutti ehjältä, huollot ja jakopääkin ok.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Olin jo tulossa lisäämään termaria... mutta taisi sekin olla kondiksessa. Ainakaan peugeoteissa ei ole jarrujen laahaamista ollut vaikka pitkälle sama alusta ja jarrut (eikä parissa C4 mitä tarkastellut) - Ainakin Peogeotilla takajarrujen herkistys kuuluu C-huoltoon, mutta tuotahan harvemmin noudatetaan merkkiliikeen ulkopuolella. Pitäisi kuitenkin näkyä ruosteena jarrulevyssä jos pidempään hankaillut :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin