Sivu 66/294

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 21:39
Kirjoittaja Jalamari
Netin syövereistä olen joskus tollasia kaksvärimaalauksia GTVssä nähnyt ja oli kyllä hirveitä. Tietysti jos sävyt on hillityt ja toisiinsa sopivat voi tilanne olla toinen. Mitäs sävyjä suunnitellut?

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 21:53
Kirjoittaja TeroPee
Kävin paikan päällä ihmettelemässä tuota GTV:tä josta on ollut juttua. Ajamaan en ehtinyt kun olin vasta puoli kuuden aikaan Hertsikassa. Torstaina on tarkoitus käydä pieni lenkki kurvailemassa.

Auton kunnossa ei ollut juurikaan sanomista. Penkeissä oli hiukan kulumaa mutta sen voinee saada kuntoon nahanhoitoaineella. Takapenkkiläisten puolella keskikonsolia (tjsp.) oli yksi palkeenkieli. Kyljissä ei ollut pahemmin parkkipaikkajälkiä eikä ihmeemmin muutakaan sanomista. Kone ei vaikuttanut hikoilevan. Kesärenkaita en nähnyt mutta talvirenkaina oli hyväkuntoiset Hakkis neloset. En katsonut paistopäivää sillä tuskinpa tuolla autolla tulisi talvikelissä ajeltuakaan.

Paha pettymys tuli ajoasennon puolelta. Tuossa on manuaalipenkit ja se jää omaan makuun ihan liian korkealle. Olisin halunnut penkin alemmas jolloin maisemia tulisi katsottua "yläviistoon". Nyt tuulilasin yläreuna on turhan matalalla suhteessa tuulilasin alareunaan. Vähän vaikea selittää mutta tuntuu että GTV:ssä istuin on 3 - 5 cm liian korkealla suhteessa kojelautaan ja ikkunalinjaan. Voi tosin olla että olen tottunut Audien melko korkeaan ikkunalinjaan ja sen vuoksi tuo tuntui oudolta. Taloudessa oli vähän aikaa A1 ja siinä fiilis oli paljon "urheilullisempi", siis puhtaasti ajoasennon ja kuljettajan sijainnin (suhteessa ikkunoihin yms.) kautta mietittynä.

Torstaina sitten tietää kulkupuolen ja muun toimivuuden. Yllättäen patteri oli loppu joten edes takakontti ei auennut (tai en vaan osannut). Napin kyllä löysin (loogisesta paikasta) hanskalokerosta. :)

Edit: muutama kännykkäkuva: http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/

Edit 2: Kattelin carfin verotaulukoista GTV:n veroja. Näyttää että veroja joutuu maksamaan +2000 euroa näistä 2001 ja uudemmista, vanhemmista sitten hiukan vähemmän. Haku- ja rekisteröintikulut on minimissään 1500 euroa. Saksassa hintataso on 5.000 - 8.500 euron välissä näissä 2000-luvun laitteissa. Kokonaiskustannus näyttäisi olevan 9.500 - 12.000 euroa Saksasta hakemalla. Lisäksi siinä palaa aikaa (pois kesälomasta) ja suunnitellun GTV:n sijaan voi joutuakin tulmaan jollain hiton 145:llä pois. Ei ole mun juttu se, ei. :)

Lähetetty: 29 Maalis 2011, 23:02
Kirjoittaja blacase
GTV:n penkki laskee 1,5cm pienellä askartelulla
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=1 ... ht=#169753
Itse pulttasin omaan aikanaan Momon Acropolis Evo kuppipenkin aivan lattiaan kiinni kun tuntui ettei tuo 1,5cm vielä ollut ihan tarpeeksi :) Siinä GTV:nkin ajoasento alkoi tuntumaan jo urheilulliselta ;)

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 13:10
Kirjoittaja Toner
Mersulinjalle kun tässä on menty, niin laitetaanpa nyt vielä tuollainenkin:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3873643

Aikast tyylikkäästi on mokoma patinoitunut!

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 16:31
Kirjoittaja seppo
No niin on rapsakka peli, saakohan "käsijarrun" mukaan?

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 16:56
Kirjoittaja EBITDA
^^ Patinaa tosiaan löytyy. Loistava sleeperin aihio tuosta?

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 21:36
Kirjoittaja liekki
TeroPee kirjoitti:Juttua
Heh, pientä piikkiä tuosta 145 QV:sta. :wink: Noh, hyvä peli sekin oli ja kulutti yli litran vähemmän satasella kuin GTV samalla koneella. Mutta ei siitä enempää. :mrgreen:

Sanoisin, että GTVssä on "ikkuna" hyvän ajoasennon löytämiselle aika vaatimaton. Kovin lyhyelle (alle 160cm) ei saa kovin hyvää ajoasentoa, eikä saa hieman normaalia pidemmällekään (yli 180cm). Ainakin omien kavereiden kommenteista päätellen. Meikäläisellehän se oli juurikin passeli, kun pää ei kuitenkaan kulje niin korkealla että tarvitsisi vuoristotautia pelätä (174cm).

Tuo näyttää tosi siistiltä yksilöltä kuvien perusteella ja historia kunnossa. Väriyhdistelmäkin taitaa olla GTVn paras.

Mutta tässä voin varmaankin onnitella hankinnasta ja nyt sen kesäloman voi käyttää nahan ja maalipinnan puunaamiseen Saksanreissun sijasta. :)

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 21:47
Kirjoittaja TeroPee
liekki kirjoitti:Heh, pientä piikkiä tuosta 145 QV:sta. :wink:
Pitää sitä aina pikkuisen piikitellä, hyväntahtoisesti toki. :)
liekki kirjoitti: Sanoisin, että GTVssä on "ikkuna" hyvän ajoasennon löytämiselle aika vaatimaton. Kovin lyhyelle (alle 160cm) ei saa kovin hyvää ajoasentoa, eikä saa hieman normaalia pidemmällekään (yli 180cm). Ainakin omien kavereiden kommenteista päätellen. Meikäläisellehän se oli juurikin passeli, kun pää ei kuitenkaan kulje niin korkealla että tarvitsisi vuoristotautia pelätä (174cm).
Mulla on tosiaan mittaa 178 cm ja penkkiä olisi hyvä saada vähän alemmas. Huomasin myös tänään GTV:llä ajellessa että selkänoja on yllättävän leveä, kunnollista sivutukea ei tuosta saa millään, etenkin kun lehmäpenkki on pirullisen liukas.
liekki kirjoitti: Tuo näyttää tosi siistiltä yksilöltä kuvien perusteella ja historia kunnossa. Väriyhdistelmäkin taitaa olla GTVn paras.

Mutta tässä voin varmaankin onnitella hankinnasta ja nyt sen kesäloman voi käyttää nahan ja maalipinnan puunaamiseen Saksanreissun sijasta. :)
Omaankin silmään tuo musta punaisella sisustalla näyttää hyvältä. Historia on kunnossa, mm. jakohihna ja tulpat on vaihdettu 5/09 joten niitä remontteja ei ole tulossa vähään aikaan. Viimeisin öljynvaihtokin taitaa olla alle 2tkm sitten.

Onnea tässä varmaan tarvitaan tuon auton kanssa. Kukaan ystävistä ja tutuista kun ei suositellut hankkimaan Alfaa. Eikä tälläkään forumilla tuota yksilöä erityisesti suositeltu hankkimaan.. ;) Tän hankinta oli puoliksi hetken mielijohteesta mutta samalla niin, että tuosta autosta ei välttämättä ole tarkoitus luopua "koskaan".

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 22:28
Kirjoittaja mml
Mobilessa vähän erikoisemman väriseksi teipattu Brera. Onkohan jonkun skapparin exä? :twisted:

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 22:30
Kirjoittaja Casa di Matti
Minua on aina ihmetyttänyt tämä GTV:n ajoasennosta puhuminen... Toisaalla sitä on haukuttu perinteiseksi italialaiseksi, toisaalta loistavaksi. Brooklands Booksin GTV-kirjaan on koottu englantilaislehdistön GTV- koeajot ja -vertailut vuosilta 1995-2005 yksiin kansiin ja sielläkin tuo sama kahtiajako on havaittavissa.

Itse viihdyn 190/100-äijänä erinomaisesti GTV:n ohjaamossa. Ainakin minulle kaikki sopii käteen jalkaan niin kuin pitääkin. Tosin en varmaankaan ole mikään perfektionisti, mutta minä en GTV:tä enempää ajonautintoa osaa kaivata.

JTS-koneisia GTV-Alfoja ei kovin paljon liikenteessä näy. Täällä Turussa pyörii yksi 3,2-litrainen punainen kaunotar kesät talvet - meikäläistä tuo talvikäyttö tosin hirvittää - mutta erinomaisen paljon tuo meikäläisen mieltä aina bongattaessa miellyttää. GTV on yksi automaailman kaunottarista - siitä ei mihinkään pääse!

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 22:37
Kirjoittaja Casa di Matti
mml kirjoitti:Mobilessa vähän erikoisemman väriseksi teipattu Brera. Onkohan jonkun skapparin exä? :twisted:
No joo... Skappari ei kuulu sanavarastoon, mutta kovasti armeijan autolta tuo näyttää. Liekö jonnekin noita hankittu useeriston kulkuneuvoksi...

Viimeisimmässä (?) Auto Italian numerossa oli muuten artikkeli Brera v. GTV ja omaan silmääni GTV samaan kuvaan Breran kanssa näyttää kauniimmalta. Mitäköhän sanoo muiden silmä?

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 23:06
Kirjoittaja willez
erittäine komea 147

Ainut on et konepelti jotenkin erivärinen muun auton kanssa,hmm..

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 23:18
Kirjoittaja noose
willez kirjoitti:erittäine komea 147

Ainut on et konepelti jotenkin erivärinen muun auton kanssa,hmm..
Ans mä arvaan. Tuunarit on maalannu konepellin mattamustaks kun ovat nähneet jossain isojen poikien autoissa hiilikuitupellin. Autoliikkeessä sitten yritetty palauttaa alkuperäinen väri, siinä onnistuen. Ainut vaan kun muun auton väri on jo vuosien varrella vähän ehtinyt muuttua alkuperäisestä.

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 23:34
Kirjoittaja 90

Lähetetty: 31 Maalis 2011, 23:50
Kirjoittaja gYdEbUh
Kun auton eri sävyistä on taasen puhe, niin pakko heittää tänne kuvat omasta ritsasta. Silmin hädintuskin näki eroa alkuperäiseen väriin, vaan annas kun pistin kuvat nettiin: http://www.nettiauto.com/chrysler/neon/3859137 Siis ihan uskomattomasti kuva muuttaa väriä. Täytyy ottaa uudet kuvat ja katsoa säilyykö tilanne ennallaan.

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 09:50
Kirjoittaja Cuore Sportivo
noose kirjoitti:
willez kirjoitti:erittäine komea 147

Ainut on et konepelti jotenkin erivärinen muun auton kanssa,hmm..
Ans mä arvaan. Tuunarit on maalannu konepellin mattamustaks kun ovat nähneet jossain isojen poikien autoissa hiilikuitupellin. Autoliikkeessä sitten yritetty palauttaa alkuperäinen väri, siinä onnistuen. Ainut vaan kun muun auton väri on jo vuosien varrella vähän ehtinyt muuttua alkuperäisestä.
http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=202

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 09:56
Kirjoittaja noose
^Tarkoittiko tuo nyt sitten väärää veikkausta?
Hyvä niin.

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 14:36
Kirjoittaja KauGoH
http://www.telajarvi.net/autoliikeautot ... o_155.html

Nyt äkkiä tekemään huippukaupat :lol:

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 17:15
Kirjoittaja Mandeprkl
Onko tästä jollain jotain tietoa? Onko foorumilaisen vanha?

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3864260

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 17:18
Kirjoittaja Rasvis
^ Käyttöönotto 2005 ja vanhalla keulalla? Taisi olla melko vanhaa varastoa. Sinänsä ei välttämättä mikään huono homma, varsinkin perä on alkuperäisenä paljon paremman näköinen.

Hieno auto!

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 18:06
Kirjoittaja evilpet
Rasvis kirjoitti:varsinkin perä on alkuperäisenä paljon paremman näköinen.
Tietty tuo lintulauta hieman verottaa perän näyttävyyttä. Muuten kyllä hieno kiesi hienolla sisustalla ja hienoimmalla mahdollisella keulalla.

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 18:25
Kirjoittaja Rasvis
Joo kieltämättä, mutta strutsinkuljetustelineen voi onneksi halutessaan poistaa.

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 18:49
Kirjoittaja Mandeprkl
Todellakin spoileri pois. Eikä vanteetkaan tuohon sovi..

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 19:09
Kirjoittaja DaViega
**tut spoilereista, SIINÄ ON PUNASET NAHAT! Hieno peli!

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 20:08
Kirjoittaja Jalamari
Eikös noita v6sia saanu vanhemmalla keulalla pidempään. Vai saikos uuden keulan kanssa enää ollenkaan V6?

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 20:11
Kirjoittaja Nouko88
Kyllä noita uuskeulasia on V6 koneella.

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 20:27
Kirjoittaja kalliais
DaViega kirjoitti:**tut spoilereista, SIINÄ ON PUNASET NAHAT! Hieno peli!
Punaset nahat 8)

"Pientä laittoa vaativa ja helpolla näyttävä" Fiat 124 spider :lol:

Ollu ilmeisesti pidempään myynnissä... onko kukaan nähny livenä?

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 22:46
Kirjoittaja DaViega
Kirjottelinpas kaksimielisesti, nyt kun tuota ihan aivoilla ajattelee :lol:

Noh... etiä päin sano mummo lumessa...

Pari harvinaisempaa Bertonea tulossa myynttin, on muuten turha ettiä nettiautosta :wink:
http://www.topgear.com/uk/photos/rm-auc ... ?imageNo=0

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 10:54
Kirjoittaja Tommi
Mandeprkl kirjoitti:Onko tästä jollain jotain tietoa? Onko foorumilaisen vanha?

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3864260
Vuosimalli 2004?? Eikös se ole jo uudella keulalla?
Lisäksi tuossa on lyhyt EU-kilpi. 2003-mallissa oli jo pitkä kilpi.
Olisiko kuitenkin vanhempi tuontiauto.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 11:15
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Tapiolan vakuutuslaskuri antaa myös käyttöönottovuodeksi 2004.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 11:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
DaViega kirjoitti:
Pari harvinaisempaa Bertonea
Tuollainen Lamborghini Marzal löytyi joskus pikkuautona. Ei mikään maailman nätein.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 13:37
Kirjoittaja KauGoH
Tommi kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Onko tästä jollain jotain tietoa? Onko foorumilaisen vanha?

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3864260
Vuosimalli 2004?? Eikös se ole jo uudella keulalla?
Lisäksi tuossa on lyhyt EU-kilpi. 2003-mallissa oli jo pitkä kilpi.
Olisiko kuitenkin vanhempi tuontiauto.
Ei välttämättä, alkuvuodesta 2004 ollut vielä vanhalla keulalla myynnissä. Ja vanhan mallisen kilvenhän saa pyytämällä.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 13:57
Kirjoittaja V6
joo Suomessa myytiin jotain vanhoja "jämä" eriä, uusi mallihan tuli 2003 kesällä myyntiin.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 15:26
Kirjoittaja Tommi
Onhan noita voinnut olla myynnissä vielä 2004, mutta ei niiden vuosimalli ole silti 2004.

Miksi joku haluaisi erikseen tuollaiset kilvet autoonsa? Nehän on tarkoitettu autoille, joissa on lyhyt paikka kilvelle. Vanhemmissa 156-Alfoissahan oli automaattisesti lyhyet kilvet. Siis 5-merkkiä.
Omaankin GTV:n sellaiset oli annettu, kun vuosimallin perusteella niitä selvästi jälkeenpäinkin tuontiautoille jakavat. Jouduin vaihtamaan sen kaksikerroksisen erikseen, että sai molemmat yksikerroksisiksi.
Ei tuo kaksikerroksinen etukilpi ainakaan auton ulkonäköä paranna. Siksi tuntuu oudolta, että joku olisi ensirekisteröinnyt Suomessa uutena tuon auton lyhyillä eu-kilvillä.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 15:47
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Tuo taitaa olla ihan alkuperäisellä SP:lla varustettu varttikutonen, valkoiset mittarinpohjat, alustasarja jne., joten takabroilerikin on varmaan ollut uudesta lähtien. Ei se kyllä siihen silti yhtään istu, kuosi kun on muuten niin lähellä alkuperäistä.

Joka tapauksessa, varusteita siihen on ruksattu useammalla tontulla.

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 18:02
Kirjoittaja EBITDA
Nuo punaiset nahat on kyllä pornot!
Mandeprkl kirjoitti:Onko tästä jollain jotain tietoa? Onko foorumilaisen vanha?

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3864260
Rintajoupilla näyttäisi muuten olevan huutokaupassa Fiat 127...

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 22:19
Kirjoittaja TeroPee
Mobilesta tuli bongattua ph3 GTV 2.0 JTS joka olisi ihan Frankfurtin kentän lähistöllä. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =143389717

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 13:19
Kirjoittaja Toner
Just just. Joku on nähnyt vaivaa:

http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/3884526

:silent:

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 13:45
Kirjoittaja TommiS
^Suomi on ehkä ainoa maa maailmassa, jossa tuollaisesta vekottimesta voi saada 6600 euroa.
Hohhoijjaa.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 13:53
Kirjoittaja Topi
TommiS kirjoitti:^Suomi on ehkä ainoa maa maailmassa, jossa tuollaisesta vekottimesta voi saada 6600 euroa.
Hohhoijjaa.
Suomi on myös ehkä ainoa maa maailmassa, jossa tuollaisesta osien vaihtelun julkisesta ilmoittamisesta saattaa saada kutsun konttorille laskemaan vaihdettujen osien määrää ja muutosprosenttia...

-Topi Kuusinen

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 14:11
Kirjoittaja Smacket
Toner kirjoitti:Just just. Joku on nähnyt vaivaa:

http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/3884526

:silent:
:silent: Vai että oikein reilut kuusitonnia tuolla ritsalla hintaa, noh - saahan sitä tietty myydä muutaman satkun autoa tuolla hintaa. Käsittämättömiä pyytävät näistä ylitunaroiduista vehkeistä välillä... :shock:

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 14:16
Kirjoittaja Baikonur
Maksoin juuri tosta omasta 147:sta 6200€

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 16:46
Kirjoittaja Woland
^^hohhoiaa, onhan tuo ihan kivasti laitettu jne. mut ehkä menny vähän yli joo. Ei puutu ku lieskat kyljistä ja alpinen tarra.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 16:47
Kirjoittaja EBITDA
Äläs nyt. Onhan tuo palkittu kunniamaininnalla ”hyvin tehdystä työstä”.
TommiS kirjoitti:^Suomi on ehkä ainoa maa maailmassa, jossa tuollaisesta vekottimesta voi saada 6600 euroa.
Hohhoijjaa.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 17:44
Kirjoittaja hjpp
Miten hitsaukseen voi saada menemään 380 tuntia eli kymmenen viikkoa täysillä työpäivillä? :shock:

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 18:43
Kirjoittaja Vittorio Jano
Baikonur kirjoitti:Maksoin juuri tosta omasta 147:sta 6200€
Ja nyt kyrsii, kun pienellä lisäpanostuksella olisi saanut uniikin Sunnyn.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 20:19
Kirjoittaja alfa 156 v6
hjpp kirjoitti:Miten hitsaukseen voi saada menemään 380 tuntia eli kymmenen viikkoa täysillä työpäivillä? :shock:
No hei, tuo on 80 lukunen Nissan :lol:

Helposti.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 21:18
Kirjoittaja Jönsson
Smacket kirjoitti:
Toner kirjoitti:Just just. Joku on nähnyt vaivaa:

http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/3884526

:silent:
:silent: Vai että oikein reilut kuusitonnia tuolla ritsalla hintaa, noh - saahan sitä tietty myydä muutaman satkun autoa tuolla hintaa. Käsittämättömiä pyytävät näistä ylitunaroiduista vehkeistä välillä... :shock:
Onko tuo sitten ylitunaroitu? Aika tyylikäs toteutus ottaen huomioon lähtötilanteen. Fillarit ovat ehkä vähän isot ja/tai alusta epäsuhtaisen matala, mutta muutenhan tuo on kaunis kuin karamelli, vaikka onkin vain Sunny. Ei silti, en minä ostaisi... kauheasti on nähty vaivaa ja upotettu rahaa ja sitten kaveri pistää myyntiin. En tiedä, ostaako tuota moni muukaan, eiköhän sen ole omistaja omista mieltymyksistään lähtien rakentanut itselleen. Ei sen omistamista oikein kiksejä saa kuuden tonnin edestä, jos ei ole itse tehnyt. Mutta kyllä se nyt Suomen hienoin Sunny on.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 21:29
Kirjoittaja alfa164
Ja kakun kruunaa kunnon mylly :)

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 22:24
Kirjoittaja Toner
Ja mistäköhän ton tatsunin takavalot on repästy? Sopii kuin nenä nännin tilalle.