Sivu 70/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 18:33
Kirjoittaja Maunu
Maunu kirjoitti:Yritin herätellä mopoa talviunilta, mutta eipä se käyntiin halunnut lähteä.
Uusi akku ja polttoainesuodatin paikoillaan sekä kipinää tulee. Startti pyörii, mutta mitään ei tapahdu, edes bensa ei haise.

Huomenna täytyy kokeilla ohittaa tuo automaattinen polttoainehana, josko sitten alkaisi bensaa tulemaan kunnolla kaasarille asti.
Tänään sain mopon tulille. Laitoin puhdistusspraytä suoraan bensaletkun liitännästä kaasariin, perään paineilmaa ja starttaus. Pienen hetken päästä starttaus ääni muuttui ja mopo kävi puhdistussprayllä. Bensa letku kiinni ja kone käyntiin. Käytin konetta varmaan 30 min eikä se silti suostunut ottamaan kierroksia vaan tukehtui heti kun kaasua väänsi.
Olin jo valmis hankkimaan uuden kaasarin, mutta kun surffailin tunnin netissä ja ajattelin siirtää mopon takaisin talliin kokeilin vielä kerran toimisiko ja kyllähän se alkoi laulamaan kunnolla.

Vanha bensa oli varmaankin kiteytynyt kaasariin ja suli pikkuhiljaa pois uudella bensalla.

No katsotaan kuinka kauan liikkuu ilman kaasarin avausta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 19:05
Kirjoittaja EmmiMaria
Ipi kirjoitti:Tein polkupyörälle keväthuollon. Kevyttä vaihtelua. Pääsin siis myös korkkaamaan ajokauden tänään 8)
Mä korkkasin eilen, nyt on perse kipee :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 19:58
Kirjoittaja vesamaan
EmmiMaria kirjoitti:Mä korkkasin eilen, nyt on perse kipee :-D
ÖÖÖ... tais olla aika tymäkät juomat :mrgreen: :drinking: :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 20:00
Kirjoittaja vesamaan
savijo-r kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Vaihdoin crossipyörän eturenkaan, ei oo enää piikkipyöräkelit. Toi lienee taitolaji, mulla ei taitoa ollut vielä :twisted: Peukun kynsi sai sen verran kipeää että on melko musta ja arka :evil: Rengas tuli vaihdettua, pitää vaan kovasti toivoo että sisäkumi säily ehjänä...

Tänään sitten takarenkaan kimppuun :twisted: :drinking: :black:

Taitolaji.
Jos tarttee käyttää voimaa, on jotain pielessä.
Hylkää ne sisurit ja laita solut. Näitä ohjeita voi soveltaa toki myös sisureiden asennuksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=AkvKws9qk9s

Uuden solun asennus ei välttämättä mene ihan kuin videolla. :lol:
Muutaman opetusvideon katselin juutuupista, ja niistä sopivasti soveltamalla homma sujui kuin Strömsöössä :shock: Kuten todettu, taitolaji. Tai siis lopullisen onnistumisen voi todeta huomenna, jos renkaassa on vielä ilmaa :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 20:19
Kirjoittaja Polforea
Ruuvailin veekasin (1:1) kasaan, ilmasin jäähdytysjärjestelmän, nostin konepeiton paikoilleen ja ajoin sen tallista ulos, jonka jälkeen nyppäsin rivikolmosen (1:1) talvivarastoinnista takaseinältä huoltoruutuun ja vaihtelin siihenkin öljyt. Trumppa onkin koko talven ollut kiltisti C-Tekin jatkeena, joten siitä oli kivasti akku tyhjä ilmeisesti C-Tekin liitinvian takia, törkkäsin siis toisen C-Tekin siihen kiinni, latautukoon nyt ja katsotaan sitten vieläkö akulla jotain tekee.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 20:21
Kirjoittaja palkus
^eikö tommonen c-tekki noin pysyvällä käytöllä popsi akun p*skaksi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 20:25
Kirjoittaja Polforea
Ylläpitolatureita nuo on olevinaan, eli sen ei pitäisi akkua tuhota pitkälläkään kiinniololla. Eikä ole ainakaan meikäläiseltä aikaisemmin tuhonnutkaan. Todennäköisesti pahempi tuo on, että lyijyakku pääsee tyhjäksi asti, kuten nyt on käynyt.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 20:51
Kirjoittaja Maunu
vesamaan kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Vaihdoin crossipyörän eturenkaan, ei oo enää piikkipyöräkelit. Toi lienee taitolaji, mulla ei taitoa ollut vielä :twisted: Peukun kynsi sai sen verran kipeää että on melko musta ja arka :evil: Rengas tuli vaihdettua, pitää vaan kovasti toivoo että sisäkumi säily ehjänä...

Tänään sitten takarenkaan kimppuun :twisted: :drinking: :black:

Taitolaji.
Jos tarttee käyttää voimaa, on jotain pielessä.
Hylkää ne sisurit ja laita solut. Näitä ohjeita voi soveltaa toki myös sisureiden asennuksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=AkvKws9qk9s

Uuden solun asennus ei välttämättä mene ihan kuin videolla. :lol:
Muutaman opetusvideon katselin juutuupista, ja niistä sopivasti soveltamalla homma sujui kuin Strömsöössä :shock: Kuten todettu, taitolaji. Tai siis lopullisen onnistumisen voi todeta huomenna, jos renkaassa on vielä ilmaa :lol:

Vaihdettiin kaverin enduroon muutama viikko sitten kesärenkaat piikkien tilalle ja jätin takarenkaaseen rengaslukon paikoilleen. Ei kuulemma pystynyt yli 80km/h ajamaan kun alkoi paikat tippua hampaista :-D 200g vastapainoa niin rauhoittui. Täytyi laittaa sellaiset pinnoihin kiristettävät painot sekä liimapainoja, että pysyi painotus järkevässä paikassa. Nyt voi ajaa vaikka moottoritie nopeuksia jos on tarvetta. Tosin endurorenkaat ei taida olla kovin hyvät maantierenkaat vaikka olisivatkin tasapainossa.

Niin ja saatiin yksi sisäkumi rikki asentaessa eturengasta. Rengasrauta osui vaikka kuinka yritin katsoa ettei mitään vauriota tulisi. Nyt tuli sitten tilattua rengaskoneeseen moottoripyörän renkaiden asennuspää.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 21:19
Kirjoittaja VMTD
CD tonnariin vaihdoin öljyt, CS tonttuun laitoin uuden vetokoukun ja 155:een asensin käytetyn venttiilijousen, päälilaatan ja lukot. Tilasin uuden työntötangon, joka kustansi 16e.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 21:36
Kirjoittaja Vesa AJ
Uudet kumit GT:n alle ja vahaus. Aurinkoiset kevätsäät ovat vielä tilauksessa, mutta valmiina ollaan :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Huhti 2016, 13:10
Kirjoittaja mutt
Ei tänään, mutta tässä muutaman päivän sisään...

Kyllä nämäkin meni pilalle, kun tuli niitä kaikenmaailman kvartsihömpötyksiä käyttöön.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... =folder%2c
Mekaaninen - edes sähkömekaaninen - sen kellon olla pitää. Tasainen raksutus tuo kabiiniin mukavan tunnelman. Voiteluvälineenä käytettiin nuppineulaa, jolla saa vietyä kohteeseen vain hieman liian ison tipan kello-öljyä - jota taitaa riittää vielä tuhanteen vastaavaan remppaan. Puhdistus hammastikulla, joka putsattiin pumpulipuikkoon (tavallinen tapahan näiden elvyttämiseen on ruiskia koneisto CRC:llä, joka varmistaa toimimattomuuden.) 30+ vuotta seissyt kello on nyt jonkun päivän raksuttanut, ja alkanut pysymään suhtkoht ajassakin. Ensimmäisten tuntien aikana jätätti hieman. Käyntiin lähtö vaati napautuksen, saa nähdä, onko herkistynyt nyt käytössä. Toinen samanlainen, mutta kuluneempi oli harjoittelukappaleena. Alkujaan se ei pysynyt käynnissä kuin hetken, voitelun ja putsauksen jälkeen alkoi pysymään, mutta tarvitsee käynnistyäkseen manuaalistartin. Liipottimen laakerivälys pitäisi säätää, mutta ei ole työkaluja purkamiseen.

Leatherette-penkeistä (jonkun sortin keinonahkaa) kuoriutui ihan siistit, kun otti päältä patinakerroksen - aika likaista vettä irtosi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... =folder%2c
Alkuperäinen sisustus on jotain elävältä tapettua eläintä, mutta takapenkin istuinosa puuttui, ja tuli tämmöiset tekoeläimet mukana, niin aloitetaan näillä.

Viimeinen työpäivä Imasafin tehtaalla, vai tietoinen mitoitus?
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cjpg
Tämä on siis pakosarja. Molempien puolien putket samanlaisia, eli etummaisten sylinterien liityntä jätetty tuolla tavalla aika niukasti mitoitetuksi. Tokihan signor Fessia oli sitä mieltä, että tehokkaat autot on vaarallisia, mutta en oikein osaa uskoa, että alkuperäisissä putkissa olisi tuota kohtaa noin tehty... Toivottavasti vinku mahtuu sisään sen verran, että saa jyrsittyä isommaksi.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Huhti 2016, 21:59
Kirjoittaja sataviisviis
EmmiMaria kirjoitti:
Ipi kirjoitti:Tein polkupyörälle keväthuollon. Kevyttä vaihtelua. Pääsin siis myös korkkaamaan ajokauden tänään 8)
Mä korkkasin eilen, nyt on perse kipee :-D
Sama juttu viimeviikolla, illalla eka pyörälenkki keväälle, aamulla töihin ajaessa tuli ajettu aika paljon seisten :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 20:34
Kirjoittaja alamajy
Välillä 2-pyöräisiä. Tyttö ei tykännyt vihreästä, joten pitää maalata valkoiseksi. Ja samalla kaatumisen jäljet piiloon.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Huhti 2016, 00:54
Kirjoittaja pitkämies
Jouset taakse. Ja alempiin, taka-akselin, "kolmio" tukivarsiin narinahelat, unibalit ja puslat ja muuta pientä.......

PS: Jos omistat Thesiksen ja takajousesi katkeaa, niin neuvon luovuttamaan ja myymään auton romuksi.......Jousien + muiden em. pikkujuttujen vaihtoon ei mennyt kuin vajaat 14 tuntia........Helpohko homma siis. Työkalujakaan ei käytetty kuin abaut 612 erilaista ja muutama uusi työmenetelmäkin tuli keksittyä....Näitä tosin on turha haeskella mistään "Haynesin" oppaasta....... :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Huhti 2016, 00:58
Kirjoittaja pitkämies
Hiukan korkealtahan tuo saattaa vaikuttaa, mutta rengaskin on aivan aavistuksen alimittainen ja kunhan nuo "asettuvat", niin luulenpa että stancesta tulee just eikä melkein. Job well done. No problems so far....

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Huhti 2016, 09:00
Kirjoittaja Garmund
^Kyllä mä taisin saada ekaa kertaa 156 jts jousia vaihtessa suunnilleen noin kauan menemään :) Tosin sentään kaikki 4, taisi siinä viikonloppu mennä ihmetellessä ja tapellessa. Noi irroitusohjeet on välillä vähän koomisia, kun tehty uuden auton kanssa. "Kopauta irti" =etsi isoin leka, minkä löydät ja hakkaa pää punaisena puolituntia...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Huhti 2016, 22:16
Kirjoittaja berliina
Tiistaina katsastin 166:sen jarrut hyvät ja Torstaina alko jurinaa kuulua tuntu etupyöristä tulevan . Perjantaina tarkastin ei vikaa ja äänikin tuntu hiljenneen. Lauantaina rohina palas ja kuskinpuolen levy näytti kärsineen.Oli palat metallilla kumpikin ja mäntä tosi ulkona . Ei mahtunut männän työkalu väliin piti putkitongeilla vääntää ja ilman männän loveen tulevaa osaa painaa mäntä sisään. Meinasin jo luovuttaa ja vaihtaa korjatun satulan tilalle. Nyt katos äänet ja toimiihan se siihen asti , kun uuden levyn ostan ainakin puol vuotta .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 01:20
Kirjoittaja Pele
Gralen pannuhuoneeseen koitin saada taas vähän osia paikoilleen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 17:23
Kirjoittaja KL
pitkämies kirjoitti: PS: Jos omistat Thesiksen ja takajousesi katkeaa, niin neuvon luovuttamaan ja myymään auton romuksi.......Jousien + muiden em. pikkujuttujen vaihtoon ei mennyt kuin vajaat 14 tuntia........Helpohko homma siis. Työkalujakaan ei käytetty kuin abaut 612 erilaista ja muutama uusi työmenetelmäkin tuli keksittyä....Näitä tosin on turha haeskella mistään "Haynesin" oppaasta....... :wink:
Ihan tuli oma Thesiksen jousen vaihto mieleen. Eipä siinä tarvittu kuin kolme hallitunkkia, pumppukärryt ja vaijeritalja. Ja melkoinen kasa jousipuristimia. Aikaa taisi mennä yhdessä jousessa se 14 tuntia.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 08:01
Kirjoittaja Alfissimo
Arvaus: tehtaalla on nostettu linjalla koko takakelkka jousineen & hiluineen koriin kiinni, eikä kukaan muistanut suunnitella, kuinka huolto sitten myöhemmin onnistuu.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 08:39
Kirjoittaja jkk
Tuli vaihdettua 147:aan koiranluut. Samalla tuli huomattua että kuskinpuolen rt ulommassa päässä on ihan snadia klappia, varmaan pitää ens leimalle laitella.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 09:15
Kirjoittaja KL
Alfissimo kirjoitti:Arvaus: tehtaalla on nostettu linjalla koko takakelkka jousineen & hiluineen koriin kiinni, eikä kukaan muistanut suunnitella, kuinka huolto sitten myöhemmin onnistuu.
Näinhän se varmaankin on. Taisi olla Fiatfoorumin puolella kuvia kun homma tehtiin oikeaoppisesti taka-akselisto irrottamalla. Siinä oli sitten jo etukuormaajakin mukana työkaluissa :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 18:07
Kirjoittaja krummeh
Vaihdettu upouusi keulamerkki yksivärisen tilalle. Meni kyllä kaksi päivää liuottaa vanhan liimat niin että sai irti rikkomatta scudettoa..

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 20:14
Kirjoittaja Savo
Olin tyytyväinen kun 166:sen helman alta ei löytynyt yllätyksiä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 22:33
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Eihän se tuosta etunurkasta ala mätänemään, mun vanhaan 166seen vaihdettiin peltiä taaemman tunkinkorvakkeen alle ja siitä taaksepäin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 20:00
Kirjoittaja legza
Joskus kuullut sen vitsin, että ranskalaiset on keksiny miten pelti vedetään maalipinnan alta pois... edellisessä 166:ssa oli helmojen takaosassa ja keskellä vähän sama juttu. Tökki ehjää maalipintaa niin läpi meni että hujahti. Tosin 166 ei taida pohja mädäntyä läpi oikeestaan ollenkaan...

Mutta luultavasti löytyy todennäkösemmin ehjä helmaisia 166, kun reijättömiä 156:sia.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 20:19
Kirjoittaja Jarsan
Myllytin Saabin konepellin muutamalla hionta-aineella ja päälle sipaisin Collinitea.

Ekaa kertaa kiillottelin koneella ja musta autokin vielä, eikä se niin vaikeaa ollu mitä isot pojat on pelotellu. Hologrammitkin katosi helposti hienoimmalla aineella. Eihän tuosta >300tkm ajetusta maalipinnasta enää uusi tullut, mutta aika pahojakin naarmuja katosi lähes näkymättömiin. :) Vielä kun jaksais jossain välissä myllytellä loputkin osat autosta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 20:29
Kirjoittaja Finest
^Mustaan Gtv:hen alkoi keväällä ilmestymään holoa.
Poistui tymäkällä liotin pesulla ja päällysteiden poistolla, johtuiko sitten pinnoitteista (sealant kerää herkemmin suolaa pintaan kuin luonnonvaha) ja/tai pesusta.
Vohvelilaikan pitäisi vähentää hologrammien muodostumista

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 20:39
Kirjoittaja Jarsan
^Juu, H&H:n mustalla vohvelilla vetäsin viimeseks ennen vahausta. Hiomanesteenä Flexipadsin Zero Swirl.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 21:11
Kirjoittaja VMTD
Pyhänä tuli vaihdettua 155:een vasen takapyörän laakeri, edellinen optimal kesti n. 35 tkm. Nyt SKF alunperin ilman abs kehää, mutta rälläkällä ja raspiroopella sain 1,5 mm hiottua, jolloin sai kehän painettua paikoilleen.

Tänään sitten oikean takapyörän jarrun liukujen herkistelyä, ylempi liukutappi jumissa, mutta vielä lähti pyörimään akkukäyttöisellä mutterivääntimellä kun hetken antoi hakata, ilmankos se ulkopuoli levystä oli ruosteessa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 22:05
Kirjoittaja pitkämies
KL kirjoitti:
pitkämies kirjoitti: PS: Jos omistat Thesiksen ja takajousesi katkeaa, niin neuvon luovuttamaan ja myymään auton romuksi.......Jousien + muiden em. pikkujuttujen vaihtoon ei mennyt kuin vajaat 14 tuntia........Helpohko homma siis. Työkalujakaan ei käytetty kuin abaut 612 erilaista ja muutama uusi työmenetelmäkin tuli keksittyä....Näitä tosin on turha haeskella mistään "Haynesin" oppaasta....... :wink:
Ihan tuli oma Thesiksen jousen vaihto mieleen. Eipä siinä tarvittu kuin kolme hallitunkkia, pumppukärryt ja vaijeritalja. Ja melkoinen kasa jousipuristimia. Aikaa taisi mennä yhdessä jousessa se 14 tuntia.
Aikas samoilla linjoilla.....Pari laatikkotunkkia ja kuormaliinoilla pakottamalla jnejne.... :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 22:06
Kirjoittaja pitkämies
Alfissimo kirjoitti:Arvaus: tehtaalla on nostettu linjalla koko takakelkka jousineen & hiluineen koriin kiinni, eikä kukaan muistanut suunnitella, kuinka huolto sitten myöhemmin onnistuu.
Naulan kantaan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 22:58
Kirjoittaja Abarth
Sain inspiraation, ja tyhjensin Twin Sparkin lohkon. Seuraavaksi osien putsausta ja kampuran mittausta/tarkastusta, sekä uusien osien hankintakartoitusta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 23:46
Kirjoittaja RiTo
Eilen herätessäni en vielä tiennyt tarvitsevani tälläistäkään laitetta :silly:. Naapuri soitteli kesken työpäivän ja kertoi muistelleensa minun olleen kiinnostunut cnc touhuista. Kertoi myöskin että hänen pajaltaan olisi jäämässä turhaksi vanha nc-ohjattu levynakerrin joka on jo ehtinyt seistä ulkosalla hetken aikaa ja kyseli olisiko kiinnostusta. Tokihan se kiinnosti, kävin kurkkaamassa laitetta. Vaikka se ei toiminutkaan ajattelin johteiden, ruuvien ja ehkä jopa askelmoottorien olevan hyödynnettävää tavaraa. Sovittiin sopiva kauppa ja tänään keksintö saapui pihaan.

Kuva

Tarkoitus oli vain karsia itseä kiinnostavat osat pois ja kaupitella loppu jollekin rodiharrastajalle konevasaran aihioksi, mutta tunnin tutkiskelun jälkeen laitos heräsikin eloon. Nyt alkoi polttelemaan josko tuon muokkaisi kuitenkin omaan käyttöön. Nakertimellakin tekisi jotain, sen tilalle voisi laittaa jyrsinpään jolla varmasti voisi ajaa ainakin alumiinia rungon puolesta ja ehkä myös plasmaa voisi käyttää levyjen leikkaukseen. Aivan liian iso tuo on talliin joten jos tuon meinaa säilyttää pitää ehkä ryhtyä askartelemaan jonkinlaista erillistä kömmeliä suojaksi. Ehkä runko olisi kuitenkin viisainta myydä, jos jollain on kiinnostusta niin nyt kannattaa laittaa kättä ylös :-D. 2mm peltiin meni ainakin yhtä hyvin kuin pahviin videossa.

https://www.youtube.com/watch?v=LxAQv77nU_4

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 00:17
Kirjoittaja pitkämies
Uudet takavalot kiinni. Samalla sittten yksi varapari ja vanhat, autossa olleet, pöydälle.......Sitten vaan leikkaa-liimaa-askartele. Mikäänhän ei voi mennä pieleen, niinpä kasailen niistä yhden toimivan parin......... :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 09:37
Kirjoittaja Jarsan
Ei varsinaisesti omassa tallissa, mut harrasteprojektiin kardaanin ja vetarin ristikoiden vaihtoa ja tukivarteen uutta puslaa. 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 09:59
Kirjoittaja Oleino
Vetarin ristikotkin voisi laskea tukivarren pusliksi. :-D Taitaa olla C3, mutta mikä vuosimalli?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 12:20
Kirjoittaja Jarsan
^Totta! :-D C3 tosiaan kyseessä ja vuosimallia ´76.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 14:41
Kirjoittaja A Bart
Ei tänään, mutta pe-la projektina oli 156 sw TS.n nokka-akselin asentotunnistimen vaihto.
Sekun oli ilmoitellut itsestään suuttimen kuvalla kojalaudassa aina välillä.
Kuten jo avauduin, hihnanvaihdostahan oli ½ vuotta aikaa :axe:

No olipas kivaa nyt ajella koneella joka nyt vetää punarajalle koko ajan piristyen.
Kovin erilaisesti tulee voima JTS:sään verrattuna, vaikka siinähän pitäisi olla vain 10 heppaa enemmän.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 17:35
Kirjoittaja Maunu
159:si sai uuden ohjaustehostimen öljysäiliön.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Touko 2016, 20:24
Kirjoittaja Rasvis
Pösömiehen vappu. Koska...

Kuva

...niin...

Kuva
Kuva


Mikäs tuossa muuten mutta kun ei olisi aikaa tuollaiselle puuhastelulle. Mammakin tuli kipeäksi kesken remontin mutta kun autollakin pitää päästä huomenna töihin niin pakko oli vaan hänenkin pärjätä riehuvien mukuloiden kanssa.

Läjä lähtee kiertoon hyvin pian.

Luonnollisesti remppakin meni pieleen, unohdin painaa pari lämppärin läppiä yhdistävää palloniveltä toisiinsa kiinni eli takuutyönä kojelauta uudestaan pois.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 00:49
Kirjoittaja Raikka
Huh huh, meikäläinen selvis pikkasen pienemmällä vappu remontilla. Sain vihdoinkin korjattua vuotavan öljyropun, uusi jenga ja 20mm roppu paikalleen + pestävä ilmanputsari paikalleen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 08:41
Kirjoittaja Vode
^^ :shock: Olikos toi raitisilman säätöläppä vai lämmön mut enivei niin se näyttää ihan siltä että tehtaalla on haluttu että se murtuu tuosta poikki. Suunnittelijalle täyskymppi siitä että hommaa merkkihuollolle töitä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 08:54
Kirjoittaja Rasvis
Apparin puolen lämmönsäätöläppä. On ilmeisesti joskus talvella katkennut mutta en alkanut pakkasessa vaihtamaan kun talli on motitettu nyt ja ikuisesti.

Näyttäisi suunnitteluvirheeltä. Akselilla askelmoottorin päässä on stopparit joita vasten moottorin pitäisi läppä ajaa, mutta toiseen suuntaan läppä ottaakin ensin kiinni kotelon reunaan jolloin koko moottorin vääntö kohdistuu akseliin. Hienosti on Frank Peugeot hoitanut huollon työllisyyden, tuokin läppä on jäljistä päätellen vaihdettu aikaisemminkin. 2000-luvun autossa on myös "sopivasti" sähköjohtoa ja liittimiä kojelaudan sisällä. Vaikka olen jonkun häppäsvärkin ennenkin purkanut ja kasannut niin tämän remontin kohdalla kieltämättä vähän jännitti.

Olipa myös hieno veto huollattaa ilmastointi ennakoivasti viime syksynä. Kunnossa se silloin oli mutta ajattelin että kylmäaine on varmaan jo jonkin verran vähentynyt. Nyt pääsi sitten laskemaan rojua atmosfääriin ihan koko rahan edestä.

(joo en olisi laskenut jos olisin ennen remonttiin ryhtymistä tiennyt että kennokin pitää kiskoa irti)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 18:20
Kirjoittaja Aquatica
JOssakin pösössähän moinen akselioperaatio korjaantuu kääntämällä moottori tai joku paketti moottoreineen ympäri... On ilmeisesti sama osa molemman puoleiselle ohjaukselle. Kuulemma heikko muoviosa, joka joidenkin tapauksessa tuunataan metalliseksi ja "sit kestää". Hommaa kanssa ammattilaiselta sen 6-10h riippun siitä, miten kiltisti johdot lähtee auki...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 21:56
Kirjoittaja Rasvis
407:n yksialueilmastoinnin kohdalla noin voi ilmeisesti tehdä, mutta meikän Dual Zone -ökyporvariversiossa ei onnistu.

Kaksialueinen ilmastointi on muuten ehkä turhin varuste ikinä. Jos ei sen vertaa pysy kyytiläisen kanssa väleissä että lämpötilasta pääsisi sopuun niin sitten lienee parempi kävellä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 22:55
Kirjoittaja Pele
Lancian konehuonetta taas kerkesin vähän jatkamaan.
Huomenna savut koneesta, ja tarkastus että pakopuolella kaikki liitokset pitää. Jos kaikki ok. niin voi laittaa jäähdyttäjän paikoilleen.
Ajovalot, maski, lämppäri ja sen kaukalo seuraavina fixivuoroissa.
Pari kuvaa. Konehuonen ennen ja nyt.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 23:54
Kirjoittaja gYdEbUh
Rasvis kirjoitti:407:n yksialueilmastoinnin kohdalla noin voi ilmeisesti tehdä, mutta meikän Dual Zone -ökyporvariversiossa ei onnistu.

Kaksialueinen ilmastointi on muuten ehkä turhin varuste ikinä. Jos ei sen vertaa pysy kyytiläisen kanssa väleissä että lämpötilasta pääsisi sopuun niin sitten lienee parempi kävellä.
Mutta nelivyöhyke-ilmastointi mikä löytyy lisänä mm. Pösö 508:sta onkin sitten jo aika reteä :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 09:57
Kirjoittaja Finest
Torstaina kahden auton pesu (+ esipesu, luotin, raudanpoisto, vähän savea), toisen (Gtv) kevyt myllytys.
Gtv:n päälle "mustaa reikää" ja molempiin Fussot.
Kokeeksi vedin Fussoa myös noihin maalaamattomiin muovihelmoihin, josko pysyisi puhtaampana.
N. 6h meni ja selkä vähän punottaa kevät auringosta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 11:23
Kirjoittaja arv
Vaihdoin 147:n pakoputken keski- ja takaosan. Ruostumattomaan ei tällä kertaa ollut varaa, joten nuukailin ja tilasin ebaystä. ~114 € (vrt. esim Motonet ~280 €).
Nopea toimitus pahvilaatikossa kotiovelle. Kaikki kannatinkumit yms hilppeet mukaan teipattuna. Sopi paikoilleen moitteetta.