Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tuulilasissa on sekä 159 2.2 että 3.2 mitatut arvot.
Melkoinen yllätys että 2.2 on sitkeämpi kahdessa kolmesta mitatusta.
Ei se 2,2 perstuntumalta 156 2.5v6:lle häviä, mutta 3.2lle noi arvot ovat käsittämättömän heikkoja :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Jappe kirjoitti: Ei se 2,2 perstuntumalta 156 2.5v6:lle häviä
0-100km/h taitaa hävitä numeroiden mukaan about sekunnin?
Sitkeysarvoista en sitten tiedä.

2.0 JTS verrattuna alavääntöä on tullut huomattavasti lisää.
JTS:llä tuli ohituksissa käytettyä aika paljon nelosta, nyt tuntuisi homma sujuvan parhaiten 6:lla.

Puolueettoman raadin arvostelu 159 ulkonäöstä (poliisiauton takapenkiltä käsin käyty keskustelu, tarkat sananmuodot unohtunu):
- mimmoinen tuo uusi alfa on?
- Ihan hyvä on ollut, oon ollu tyytyväinen.
- On se kyllä hyvännäkönen.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyse oli nyt nimenomaan sitkeydestä,
eli käytännön voimasta normaaliajossa.
Muuttuvat nokkien ajoitukset selittäis sen voiman 2.2lla, mutta mihin se on kadonnut samalla tekniikalla olevassa kutosessa?
- Alfaholic -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jappe kirjoitti:mihin se on kadonnut samalla tekniikalla olevassa kutosessa?
Paino? neliveto? Välitykset? Eikös ne maininneet jotain ylipitkistä välityksistä, nelonen on melkein sama kuin "normi"auton vitonen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tottakai kaikki noi puuduttaa, mutta jotain on pahasti pielessä kun "pikkukoneinen" lähtee paremmin kutosella ohitukseen :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Oiskohan 6:sen välityksiä nostettu v6:sessa jotta polttoaineen kulutusta saataisiinalas maantieajossa? Syö se silti niin keleesti bensaa mutta tilanne voisi ehkä olla huonompikin.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Huiput sekin ottaa kutosella, joten ei se mikään "ylivaihde" ole.
- Alfaholic -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Jappe kirjoitti:Huiput sekin ottaa kutosella, joten ei se mikään "ylivaihde" ole.
Oletko varma? Brera V6 ottaa huiput viitosella (en nyt muista mikä lehti mittasi).

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

En ole varma.
Aika masentavaa jos tähän on tultu :roll:
- Alfaholic -

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Vähän OT:ksi menee, mutta olisikohan nelivetoisten Breran ja 159:n akilleen kantapää tuo voimansiirron toteutus. Moottori kun on poikittain niin voiman "suunta" joudutaan vaihtamaan kahteen kertaan ennen kuin se on pyörissä. Esim. VAG-konsernin tuotteissa kaikissa poikittaismoottorisissa käytetään Haldex-nelivetoa, joka on käytännössä etuveto normaalitilanteessa. Näin ollen voimansiirron häviökin on pienempi normaalitilanteessa. Torsenia käytetään vain pitkittäismoottorisissa malleissa. En tiedä paljonko tuo vaikuttaa, kunhan vaan pohdiskelen... :roll:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

motorhead kirjoitti:Oiskohan 6:sen välityksiä nostettu v6:sessa jotta polttoaineen kulutusta saataisiinalas maantieajossa?
TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Vittorio Jano kirjoitti:TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.
3-litraisessa 166:ssa välitykset ovat samankaltaiset. Moottorinohjaus katkaisee kakkosella 95 km/h, kolmosella 145 km/h ja nelosella noin 195 km/h. Mittarivirhettä on 110 km/h vauhdissa 1 km/h kesärenkailla. Ei tuo kyllä kutosellakaan hengettömältä tunnu normaaleissa nopeuksissa, enpä osaa silti verrata 159 Q4:seen kun en ole sitä kokeillut. Mutta vaihtamista vartenhan se vaihdekeppi ja manuaaliaski ovat olemassa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

HANU kirjoitti:E60 Bemari on parempi auto kuin 156/166 Alfa, se on saletti.
Riippumatta mitä asioita painottaa? Näin ehdoton totuus ei oikein mene läpi.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Savo kirjoitti:
HANU kirjoitti:E60 Bemari on parempi auto kuin 156/166 Alfa, se on saletti.
Riippumatta mitä asioita painottaa? Näin ehdoton totuus ei oikein mene läpi.
Kuten kirjoitin, jos Biimerissäni olisi GTA:n pannu niin parempaa autoa olisi vaikea löytää. Varsinkin kun ei kuulu Fortumin optioiden piiriin.
Näin on.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

No pkele, tapellaan. Entä jos GTA:n moottorin ympärille saisi E60:sen kopan. Eikö siitä saisi tiukan Alfan?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vaikka tämä onkin tietynlainen media ja siten sopisi otsikkoon niin sopisko tapella mielummin vaikka privana, kiitos.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mää en tappele. En netissä enkä oikeassa elämässä. En oo sen kokoinen.
Mutta erilaisia autoja oon omistanu ja ajanu, siihen perustan tarinani.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Tuo Tuulilasin 320i vs.159 2.2 oli oikein asiallinen vertailu ja käytännössä tasapeli, onhan BMW sentään arvostettu benchmark ja väitän että moni täältäkin ajaisi BMW:llä jos Alfoja ei olisi... ihan hyvin olisi kirjoitus voinut olla taas laatuproblematiikkaa pitkällä miinuksella spekuloiva kun 159:n kytkin jumiutui pohjaan...

Huoltojen ja varaosien kaksinkertainen hinta on käsittämätön kun verokkina BMW. Selitys löytynee 5 vuoden takuusta, jostain (lue ostajalta) nekin kustannuksen katetaan.

Ruotsin talvivertailussa 159 (2.), Audi 2.0T quattro (1.) ja MB c230. (3.)
(Linkki avaa .pdf dokkarin)
http://www.teknikensvarld.se/files/TV06 ... erspel.pdf
Ei ole muuten ihme jos Alfa ei myy naapurissa jos 159 2.2 JTS maksaa about saman verran kuin A4 2.0T quattro...

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Jeremy Clarkson lausuu painavan mielipiteensä Brerasta Timesin verkkosivuilla.

Viimeisissä kappaleissa Jeremy puhuu vihdoin jo autostakin... :wink:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

[quote]mutta 3.2lle noi arvot ovat käsittämättömän heikkoja Crazy

[/quote


Neliveto "hukkaa" tehoja aikalailla, karkeesti ehkä noin 30hp, vähän riippuen toteutus tavasta jos vertaa samanlaiseen etuvetoon, täytys olla verrokkina nelivetonen 2,2 litranen niin tulis realistisempi vertailu ja onhan 159 jostain syystä myös julmetun painava auto...

Audin pitkittäiskoneiden ja Subaruiden neliveto toteutus lienee parhaita kun tosiaan voiman suuntaa vaihdellaan mahdollisimman vähän ja rakenne on symmetrinen.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

skylark kirjoitti:Tuo Tuulilasin 320i vs.159 2.2 oli oikein asiallinen vertailu ja käytännössä tasapeli, onhan BMW sentään arvostettu benchmark ja väitän että moni täältäkin ajaisi BMW:llä jos Alfoja ei olisi... ihan hyvin olisi kirjoitus voinut olla taas laatuproblematiikkaa pitkällä miinuksella spekuloiva kun 159:n kytkin jumiutui pohjaan...
Alfa voitti bemarin 4/6 osa-alueessa. Bemari oli puolestaan vain kahdessa alueessa Alfaa etevämpi. Ylläpito ja kulut ratkaisi testin. Tämä ei kai ollut yllätys, mutta pisteytys oli tämän suhteen perseestä. Kuitenkin bemari oli taas hankihinnaltaan kalliimpi. Millä tavalla tämä huomioitiin? Bemarin ajettavuutta parjattiin taas keilakujassa ja maantiellä, mutta reilua piste-eroa ei näissä voitu tehdä Alfan hyväksi. Jos ollekin on ongelma 40 k€ auton ylläpito, niin kannattaa ottaa halvempi. Säälittävä pisteytys ja testi taas tuulilasilta.

BTW: keulakujan nopeuksia ei ilmoitettu, koska potkulauta olisi saanut pahasti köniinsä... "Lähtee lapasesta ilman elektroniikka" - urheilullista ajoelämystä BMW:llä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Se Portin mainostama Car oli sitten vihdoin löytänyt tiensä tännekin ja pakkohan se oli lunastaa. Kerrassaan hieno artikkeli 8C:stä.

Uusinta auto, motor und sportiakin selailin. Parivertailussa oli 159 2.4 JTDm jonkun 180 heppaisen TDi A4:n kanssa. Lopputulosta ei tarvinne mainita.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

159 voitti?

TM 20/2006
Ajettua: Alfa Romeo Spider 3,2 V6 Q4
Muuta mielenkiintoista: ruostumistutkimus sekä ajettua: Fiat Panda 4x4 :-D. Tällä kertaa taidan jättää lehden kuitenkin kauppaan. Ei noita jatkuvasti voi ostaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Uusimman AutoBild:n valovertailussa 159:n xenoneita, jos nyt ei ylistetty, niin kehuttiin kuitenkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Se koeajo vahvisti mun mielipide 159:sta.
Voihan perse se lehmä meni rikki koeajossa! Voihan sen laatu ei oo hyvää mainonta, eiks nii?
Paskan deltan vuoksi Alfan tilanne näyttää Suomessa niin kuin näyttää, osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!! :crazyeyes:
Kyllä aina voi ostaa osat Motonetista, mutta ei kaikki sitä tietävät
Nothing beats cubic inch

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Täytyy muistaa, että Alfa 159 ei ole tarkoitettu persaukisten ostettavaksi. :P :P

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TestarosaFinland kirjoitti:osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!!
Jotenkin en nyt ihan usko, ei ne Baijerin palikatkaan maahantuojan kautta ilmaiseksi irtoa. Huoltojen kokonaishinta jollain tietyllä kilometrimäärällä voi olla jo toinen juttu.

Eikä muuten "aina voi ostaa Motonetistä". Aika hiljaista on tarjonta vaikkapa tuon oman JTD:n koneen kilkkeistä. Tosin voihan sitä sämää tilata Euroopasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

2026,30e vs. 1621,00e olivat testissä varaosien hinnat.
Mikä tarve Testarosalla on kirjoitella tänne jatkuvasti täyttä skeidaa? :roll:
- Alfaholic -

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Jappe kirjoitti:2026,30e vs. 1621,00e olivat testissä varaosien hinnat.
Mikä tarve Testarosalla on kirjoitella tänne jatkuvasti täyttä skeidaa? :roll:
Minulle on ihan se ja sama mitä maksaa, jos haluan ajaa Alfa 159:llä.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Okei, ei kaks kertaa, mutta reilusti enemmän.
Ja jotkut osat erikseen kyllä maksavat tuplasti.
Harmi vaan, että laatu on aika heikolla.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Miten niin laatu on heikoilla? sulla on varmaankin paljon kokemusta?
Ylivoimaisesti laadukkain alfa minkä olen omistanut.
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Aika turha kovin syvällä rintaäänellä puhua laadusta autossa, joka ei kai ole ollut vielä vuottakaan markkinoilla. Aika näyttää onko se lintu vai kala.
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mun mielestäni jumiuttuva kytkin uudessa autossa ei oo pieni vika eikä taustapeili joka jää käsiin kun yritetään säätä sen(jäi käsiini kun koeajoin 159 viime vuonna tammikuussa).
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tarkoitan tietty laadun tunnetta materiaaleissa, kaikki osat istuu saumattomasti, ei nitinöitä yms.
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep sitä laatua on vielä aika vaikea arvoida kokonaisuutena. Varaosista sen verran että mihin ..tuun niitä tarvii kun autossa on 5 vuoden takuu. Muutenkin aika typerää (tuulilasilta) vertailla osien hintoja jotka jo kuuluvat huolto-osion hintoihin. Jokainen osaa kuitenkin varmaan laskea kokonaiskulut
joka on siis se joka ratkaisee ei joku filtterin hinta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jappe kirjoitti:Tarkoitan tietty laadun tunnetta materiaaleissa, kaikki osat istuu saumattomasti, ei nitinöitä yms.
Laatu ei ole pelkästään osien sovitus jne., vaan miten auto toimii ja kuinka usein se vierailee pajalla.
Esim mun isällä on 3 ovinen 6 vaihteinen Stilo osien sovitus pitäis myöntää on aika paska, mutta mittarissa on jo 70000km(auto ostettu uutena) ja mikään vikaa ole ilmestynyt. Sitä mä kutsun laatu, kun lähte ajelemaan ja tietää että pääse määräpäähän.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ensimmäistäkään vikaa ei ole 159ssä ilmaantunut, vaikka lastentaudeista uudessa mallissa moni varoitteli.
Tulen varmasti mahdollisista vioista tällä forumilla raportoimaan.
- Alfaholic -

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Rakkaalla äidilliäni oli fiat stilo multiwagon josta meni vaihdelaatikko 70000km ja 3v jälkeen. Sinänsä hyvä tsägä kävi et takuuta oli 2vk jälellä. Vaihtu fiude melko pikasesti 147 2.0 ts:iin. Kaverin mutsilla Stilosta jysähti mylly 50000km jälkeen. Ja se multiwagoni oli takuukorjauksissa joka 4kk, esim. keskikonsoli halkes pakkasilla, kuten myös tuulilasi. Mutta yksilöitähän nuo uudetkin autot on. :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jappe kirjoitti:Ensimmäistäkään vikaa ei ole 159ssä ilmaantunut, vaikka lastentaudeista uudessa mallissa moni varoitteli.
Tulen varmasti mahdollisista vioista tällä forumilla raportoimaan.
Hyvä kuulla, että sulla ei ollut ja toivon että ei tulekaan minkäänlaista vikaa sun uudessa autossa, kun se on harmittava kun uus ja kallis auto menee rikki ja kun siellä ilmastuu erilaisia paskoja, jotka on vaikea löytää vanhassakin hevosessa :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Huomasikkos Testarosa ottaa sen kumimaton pois kytkinpolkimen päältä - mulla ainakin tämän tämän luisuu matto liian pitkälle ja silloin tuntuu siltä kun kytkinpolkimessa olis jotain vikaa. Mattoa kun vetäsee taaksepäin , niin vika korjaantuu, eikä tarvi ees viedä takuukorjaukseen
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

159:n laadusta ja muusta jatkettakoon jossakin toisessa ketjussa. Tähän listataan Alfan mediaesiintymisiä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Fifth gearisssa jotai juttua 159:stä... (torrentti koko jaksoon)


http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/10/9/


EDIT: EI PERKELE koskaa tajuu kattoo vikoja viestejä ennenku laitan... :evil:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No olihan se sentään monen millin päässä tuossa ylhäällä! Ihan ymmärrettävää...

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

En löytänyt voimia itsestäni, jotta olisin jaksanut rullata hiirelläin sivun loppuhun ennenkuin lähetin viestini. Jepjep, mut tos ois ainaki sit koko jaksoon torrentti jos jotai kiinostaa. Tsori...

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tällä päivämäärällä kolahti lootaan uusi TM, jossa tyypit 159 JTDm Q-Tronicista.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

http://www.autoexpress.co.uk/news/motor ... o_147.html
Autoexpress antaa positiivisen arvion 147:an Q2 lukosta, toimii kuulemma tosi hyvin.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

TommiS kirjoitti:Tällä päivämäärällä kolahti lootaan uusi TM, jossa tyypit 159 JTDm Q-Tronicista.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.
Se mitä tässä oli parasta niin löysivät vain yhden vian autosta, liian pitkä mallinimi ALFA ROMEO 159 Sportwagon 2.4 JTDm Q-tronic :-D

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Jooh, lukaisin itsekin, oli kyllä ilo lukea moiseen sävyyn kirjoitettu juttu Alfasta. Ilmeisesti uusi automaatti on selvästi selespeediä parempi?

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tuli kanssa luettua. Varmaan meni saappaitten, vulvien ja korollien omistajilta kahvit väärään kurkkuun, kun TM:n kirjoittaja rupesi jo miettimään Alfan hankintaa :lol:

Vastaa Viestiin