Melkoinen yllätys että 2.2 on sitkeämpi kahdessa kolmesta mitatusta.
Ei se 2,2 perstuntumalta 156 2.5v6:lle häviä, mutta 3.2lle noi arvot ovat käsittämättömän heikkoja

Valvoja: Moderators
0-100km/h taitaa hävitä numeroiden mukaan about sekunnin?Jappe kirjoitti: Ei se 2,2 perstuntumalta 156 2.5v6:lle häviä
TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.motorhead kirjoitti:Oiskohan 6:sen välityksiä nostettu v6:sessa jotta polttoaineen kulutusta saataisiinalas maantieajossa?
3-litraisessa 166:ssa välitykset ovat samankaltaiset. Moottorinohjaus katkaisee kakkosella 95 km/h, kolmosella 145 km/h ja nelosella noin 195 km/h. Mittarivirhettä on 110 km/h vauhdissa 1 km/h kesärenkailla. Ei tuo kyllä kutosellakaan hengettömältä tunnu normaaleissa nopeuksissa, enpä osaa silti verrata 159 Q4:seen kun en ole sitä kokeillut. Mutta vaihtamista vartenhan se vaihdekeppi ja manuaaliaski ovat olemassa.Vittorio Jano kirjoitti:TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.
Kuten kirjoitin, jos Biimerissäni olisi GTA:n pannu niin parempaa autoa olisi vaikea löytää. Varsinkin kun ei kuulu Fortumin optioiden piiriin.Savo kirjoitti:Riippumatta mitä asioita painottaa? Näin ehdoton totuus ei oikein mene läpi.HANU kirjoitti:E60 Bemari on parempi auto kuin 156/166 Alfa, se on saletti.
Alfa voitti bemarin 4/6 osa-alueessa. Bemari oli puolestaan vain kahdessa alueessa Alfaa etevämpi. Ylläpito ja kulut ratkaisi testin. Tämä ei kai ollut yllätys, mutta pisteytys oli tämän suhteen perseestä. Kuitenkin bemari oli taas hankihinnaltaan kalliimpi. Millä tavalla tämä huomioitiin? Bemarin ajettavuutta parjattiin taas keilakujassa ja maantiellä, mutta reilua piste-eroa ei näissä voitu tehdä Alfan hyväksi. Jos ollekin on ongelma 40 k€ auton ylläpito, niin kannattaa ottaa halvempi. Säälittävä pisteytys ja testi taas tuulilasilta.skylark kirjoitti:Tuo Tuulilasin 320i vs.159 2.2 oli oikein asiallinen vertailu ja käytännössä tasapeli, onhan BMW sentään arvostettu benchmark ja väitän että moni täältäkin ajaisi BMW:llä jos Alfoja ei olisi... ihan hyvin olisi kirjoitus voinut olla taas laatuproblematiikkaa pitkällä miinuksella spekuloiva kun 159:n kytkin jumiutui pohjaan...
Jotenkin en nyt ihan usko, ei ne Baijerin palikatkaan maahantuojan kautta ilmaiseksi irtoa. Huoltojen kokonaishinta jollain tietyllä kilometrimäärällä voi olla jo toinen juttu.TestarosaFinland kirjoitti:osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!!
Laatu ei ole pelkästään osien sovitus jne., vaan miten auto toimii ja kuinka usein se vierailee pajalla.Jappe kirjoitti:Tarkoitan tietty laadun tunnetta materiaaleissa, kaikki osat istuu saumattomasti, ei nitinöitä yms.
Hyvä kuulla, että sulla ei ollut ja toivon että ei tulekaan minkäänlaista vikaa sun uudessa autossa, kun se on harmittava kun uus ja kallis auto menee rikki ja kun siellä ilmastuu erilaisia paskoja, jotka on vaikea löytää vanhassakin hevosessaJappe kirjoitti:Ensimmäistäkään vikaa ei ole 159ssä ilmaantunut, vaikka lastentaudeista uudessa mallissa moni varoitteli.
Tulen varmasti mahdollisista vioista tällä forumilla raportoimaan.
Se mitä tässä oli parasta niin löysivät vain yhden vian autosta, liian pitkä mallinimi ALFA ROMEO 159 Sportwagon 2.4 JTDm Q-tronicTommiS kirjoitti:Tällä päivämäärällä kolahti lootaan uusi TM, jossa tyypit 159 JTDm Q-Tronicista.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.