
Tavallisuus iski. Noh mahtuupaha poppoo kyytiin!
Valvoja: Moderators
Tot noin. Nehän ovat teknisesti ottaen sama auto? Bertone GT:llä en ole koskaan päässyt ajamaan ja Spiderin letkeä koppa on tosiasia, mutta.FinPat kirjoitti:Refereroin siis 105/115 Spider "Graduate" malleihin jotka itse luokittelen kokemuspohjaisesti cruisereiksi. 105/115 Coupet kuuluvat luonnollisesti urheiluautoluokkaan.
Urheiluauton määritelmä on hyvin subjektiivinen, itse käytän määritelmää:Rasvis kirjoitti:mikä on urheiluauto?
Toivottavasti ei ole sähköistä peräluukkua/se ei ainakaan hajoa.Ossiv kirjoitti: Tavallisuus iski. Noh mahtuupaha poppoo kyytiin!
Ymmärrän tilanteen. Muilta valmistajilta on vaikea löytää verrokkia. Itsellä vähän sama tilanne perjaatteessa, hiukan eri kriteerit mutta anyways.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Pidä hyvä käyttö-penarisi pitkään ja satsaa maukkaaseen harrasteautoon.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen.
Koitin kyllä olla sarkastinen.Tazio kirjoitti:Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen.
Marina nyt ei ko. heimon terävin kynä ole, mutta jos rehellisesti ajatellaan niin ei se nyt ihan niin huono kai ollut? Jos vertaan ajamiani yksilöitä vastaaviin Volsuihin, ranskisiin ja japseihin jne. on tuo minusta samaa sarjaa. Mikä tahansa aikalais-Fiat sitten oma lukunsa jostain AR'sta puhumattakaan.
Laatu sitten tosin sakkasi kautta linjan. Joku Triumph ja jotkut Rootes-tuotteet taisivat olla ainoita jotka pystyivät pitämään jonkinmoista laatua yllä niinä hulluina vuosina kun tuo teollisuuden haara ajettiin alas ammattiliitojen ja huonon johtamisen seurauksena.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa...Vittorio Jano kirjoitti:Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)
---
Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
willez kirjoitti:Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa...Vittorio Jano kirjoitti:Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)
---
Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestä
Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
No juu, arvostan taipuisaa ajatuksenkulkua! Olisihan Talisman erilainen vaihtoehto. Varusteita näyttäisi olevan tuossa kalliimmassa runsaammin mitä bemarissa. Se on kyllä saanut huomata, että varustellun maineen omaava saksalainen ei välttämättä olekaan se lisävarustelluin, kun puhutaan autoyksilöistä. Ranskanmaalta uusin Peugeot 508 olisi ulkoisesti kyllä listan kärkipäässä! Ovat vain budjetin ulkopuolella.
Näin vähän kyllä epäilinkin.Jiitee kirjoitti:
Koitin kyllä olla sarkastinen.![]()
.
Heitetään tähän sellaiset yllättäjät kuin Alfa Romeo Giulia ja Jaguar XE sekä isoveli XF.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä.
Koeajamani Giuliat, XE ja XF:t ovat tarjonneet vakaata ja mukavaa kyytiä, ainakin Giulia kyllä tarttee peruspulkkia paremmat penkit. Disclaimer, olen koeajanut autot kesällä, en loskamössössä.Raimo Miettinen kirjoitti:Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla),
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetomalliston automaattivaihteistossa samaan ZF:n 8HP-sarjaan kuin Bemarikin. 6zyl dieseliä ei taida olla ollut tarjolla kuin XF:ään.Raimo Miettinen kirjoitti:tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle)
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetopohjaisen malliston nelivetoratkaisussa samaan Magna Actimax -tekniikkaan kuin Bemarikin. Softissa voi toki olla nyanssieroja.Raimo Miettinen kirjoitti:Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto
200+hp: check, check ja check (Giulia Veloce 210hp, XE 25d 240hp, XF 25d 240hp, XF 30d jopa 300hp).Raimo Miettinen kirjoitti:Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
RAIPE!FinPat kirjoitti:Niin, ja elämän tarkoitus on 41.
OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
VJ on oikeassa. Kirveellä pystyyn tuettua runkoa. Olen vetänyt noita vuoroittain, eli nyt tämä ja sitten Underhand Chop seuraavalla kerralla.FinPat kirjoitti:OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
Muistelisin niin, että vuoden 2011 jälkeen valmistetuissa moottoreissa tuo ongelma on korjattu. Eli facelifti XF kun tuli 2012, niin niissä ei tuota ongelmaa enää ole.Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen. Noita on kuitenkin myyty aika paljon ihan suomessakin. Silloin kun noita lueskelin, niin jäi vaikutelma että poikivat useimmiten noin satkun paikkeilla. Mun -10 malli oli 104 tkm ajettu kun ostin sen konevikaisena. Kakkos runkolaakeri oli pyörähtänyt, kanava tukkoon ja voitelu veks siitä ja viereisiltä veiveiltä.FinPat kirjoitti:Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Tarkkoja numeroita ei ole saatavilla mutta näppituntuma on että sama kone on hajonnut Lantikoissa useammin kuin Jaggeissa.jyrkip kirjoitti: Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen.
Täältä ääni (tai kaksi, kun jo toinen menossa käyttiksenä) XF V6D:lle on hiljainen ja puhkua riittää...Raimo Miettinen kirjoitti:Polforea, hienosti päädyit juurikin sinne suuntaan mitä itsekin olen pohdiskellut!
<clip>
Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Hanki se vaihtelu jostain muualta.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada.
Minulla on siis urheiluauto tallissaCarlo Coppa kirjoitti:Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Alfa Spyder mainittu!Riccardo kirjoitti:http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/
Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat.
Tuon mukaan kerhoon pääsee.Riccardo kirjoitti:http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/
Ehdottomasti. Kyllä aina pitää saada perusteltua vaikka minkä auton hankinta järkeväksi ja edulliseksi, sulla on excelissä virheelliset kaavat.Rasvis kirjoitti: Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
Etkös itse juuri hiljattain vaihtanut harmaaseen järkiautoon nelijalkaisen ystävän takia?Polforea kirjoitti:Kauheen vaikeen kuulosta tommonen, että ostaisi auton järkiperustaisesti.