Sivu 9/107

Lähetetty: 27 Marras 2006, 09:49
Kirjoittaja Laku
En ole perehtynyt uuteen Q-troniciin , mutta jos toimii kuten omassa vanhassa, niin on kyllä tylyn hieno oppiva automaatti ja varsinkin Sport asento muuttaa auton ajotyylin aivan toiseksi kuin herrasmiesmäinen normaaliasento.

Niin ja Kick Downhan toimii aina.

Käsivalintoja ei tuullut käytettyä kun n 1 kk alussa.

Lähetetty: 30 Marras 2006, 20:48
Kirjoittaja TommiS
Joulukuun AutoBild-lehdessä pieni juttu käytyetyn 166:n hankkimisesta.
Suht kiihkoton juttu. Käytetyn Alfan ostajaa kuvaillaan tunteella ostajaksi, ehkä arvio ei ole ihan väärä.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 17:47
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ilmaisjakelulehti toolsissa Breran koeajo.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 18:13
Kirjoittaja juuuso
Uusimmassa Tuulilasissa Breran koeajo sekä lyhyt esittely 147:n Q2-versiosta. Breran koeajo suhteellisen positiiviseen sävyyn kirjoitettu.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 18:17
Kirjoittaja JiiPee
Autocar Middle East -lehdessä oli uusien autojen hinnastossa mainittu NYT jopa 159 2.2 ja 3.2 sekä Brera 2.2 ja 3.2. Hintasarakkeessa oli vain maininta TBC (= to be confirmed). Toisin sanoen saavat 159:n ja Breran tännekin, mutta eivät tiedä vielä hintoja :shock: .Mielenkiintoista nähdä mihin niiden hinnat asettuvat. Hinnaston halvin näyttää olevan 147 2.0 (28600 USD) ja kallein 166 3.0 (48700 USD).

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 18:27
Kirjoittaja KJS
juuuso kirjoitti:Uusimmassa Tuulilasissa Breran koeajo
Kerrankin jutun kirjoittaja oli tajunnut sen että Breraa ei ole edes suunniteltu perheautoksi, vaan sen käyttötarkoitus on ihan muualla. Liian monesti Breran tyyppisissä autoissa rutistaan ahtaista taka- ja tavaratiloista.

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 18:13
Kirjoittaja Vittorio Jano
Q2:sta jutun tynkää TM 22/06:ssa.

147 esillä myös käyttötestiautojen kustannusvertailussa. Alle 1600-kuutioisten kärkipaikka ei ole likimainkaan uhattuna 19,60€/100km-vetäisyllä. Isommistakin vain pari kiilaa edelle. Hieno homma!

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 18:16
Kirjoittaja Savo
^Alfa johtaa joukkoa :mrgreen:

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 22:18
Kirjoittaja V6
"Antonio Baravalle, in charge of brand the Alpha Romeo, has declared that the house of the biscione “will return officially on the tracks in 2008 with 8C a Competition that will be developed in order to participate to the competitions of long duration like the 24 hours of the Mans, the 24 hours of the Nurburgring and the 24 hours of Daytona”."

käännetty täältä

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 08:22
Kirjoittaja Laku
Olisit ny V6 kääntänyt sen seuraavan kappaleenkin , missä puhuttiin 159:stä ja 147:sta.

Kiitos etukäteen - luulin ymmärtäväni, mutta haluaisin varmistua, mun italian taitoni on korvakuulolla ja espanjan alkeiden tasolla.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 18:42
Kirjoittaja heimo
Meidän Alfa 159 omistajien kannattaa käydä tutustumassa ViBilägare-lehden ruosterekisteriin. Linkki löytyy Tuulilasi-lehden osiosta: käytetyt autot, ruoste ja korroosio.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 19:11
Kirjoittaja MP

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 19:23
Kirjoittaja heimo
Joo. Omat johtopäätökset on tehty. 159 parhaaseen (vertailut suoritettu) ruostesuojaukseen ja roiskeläpät alle. Kyllä se siitä.

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 20:14
Kirjoittaja Ottimo
heimo kirjoitti:Meidän Alfa 159 omistajien kannattaa käydä tutustumassa ViBilägare-lehden ruosterekisteriin.
No en kehottas. Minusta homma tuntuu sellaselta teoreettiselta arvioinnilta ja ennen kaikkea pätemisen tarpeelta että kun on tehty niin ja ei näin niin tulee tapahtumaan tämä. Jossain määrin tällainen vois olla mahdollista jos olis riittävästi VARMAA kokemuspohjaista tietoa minkälaisiin seurauksiin erityyppiset suojaukset pitkällä tähtäimellä johtaa. Jos niinkuin tässä tapauksessa liikutaan viisiasteikkoisella arvosteluasteikolla niin pitäisihän tällaisten 2 tähden autojen jo tässä vaiheessa olla aika huonossa kunnossa. Vaan kun ei. Onko joku nähnyt 166:sta jossa on ruostetta? Ja nuo ihme löydöt ruosteesta uusissa autoissa! Esim tuohon 156:n testaukseen liittyy sellainen tarina että autoon oli asennettu vetokoukku ja porauksen jäljilta oli jäänyt metallia jonnekin alustan sisäpuolelle ja nää jätteet oli sitte ruostuneet. Big deal! Tiedän kellä tää kyseinen auto on käytössä tänä päivänä, sitä ei ole lisäruostesuojattu ja auto on edelleen ruosteeton. Että silleen...

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 08:53
Kirjoittaja Laku
Taitaa olla ainakin 7 vuotta jäljellä - eiköhän se vaihdu muutenkin ennen sitä.

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 12:38
Kirjoittaja Laku
Kauppalehden kolmossivu kehuu Breraa yksilölliseksi valinnaksi ja pyytää muita vapisemaan.

Brerissimo!!

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 21:47
Kirjoittaja Campari
Viime lauantain Aamulehdessä myös Brerasta juttu. Kirjoittajana Simanainen. Jutussa ei sinänsä mitään uutta, samoja kokemuksia on vatvottu jo monen toimesta. Aika yksiin menevät näköjään mielipiteet Brerasta.
Lyhyesti, hieno, kaunis auto, mutta paino ja välitykset vievät sporttisuudesta osan.
-cr

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 22:31
Kirjoittaja V-tyyli
Uudessa TMssä (ainakin mulle) oli juttua 147 tasauspyörälukolla (Q2). kohtalaisen positiivista jälleen teeämmältä.

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 19:59
Kirjoittaja 155156
EVO-läpyskän viimeisimmässä numerossa listattiin vuoden 2006 parhaat urheiluautot ja suurimmat pettymykset. Jälkimmäisen kategorian ykkönen oli Alfa Romeo Brera.

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 20:35
Kirjoittaja Mokoma
Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?

Lähetetty: 22 Joulu 2006, 21:03
Kirjoittaja 155156
Mokoma kirjoitti:Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?
Vilkaisin lehteä äsken City-Sokoksen lehtihyllystä, joten tekstit jäi lukematta. Sivun kokoisen kuvan olivat kuitenkin laittaneet.

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 14:45
Kirjoittaja kimmo
Mokoma kirjoitti:Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?
Lyhyesti referoituna:

- ennakohypeen verrattuna pettymys muotoilultaan, ajoasento muistuttaa lähinnä pientä MPV:tä kuin sulavaa coupea
- hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
- vähemmän sulava vaihteisto
- tunnoton ohjaus
- liikaa painoa ja liian vähän tehoa, paino tuntuu varsinkin mutkissa

Johtopäätös: vuoden suurin pettymys.

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 15:25
Kirjoittaja TestarosaFinland
Brera on pettymys, koska sen ajo ominaisuudet ja suorituskyky eivät ole samoilla linjoilla muotoilun ja nimen kanssa

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 15:35
Kirjoittaja Vittorio Jano
kimmo kirjoitti:hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
Eli B olisi parempi, jos se maksaisi 20k€ enemmän?
tunnoton ohjaus
Tästä uskallan kyllä olla eri mieltä. Eihän se yhtä mikroautomainen ole kuin 147/156/GT, mutta ei toisaalta Audikaan.

Muut kohdat saattaisin kyllä allekirjoittaa.

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 15:37
Kirjoittaja V6
eiköhän se suurin syy ole liika paino tai liian vähän tehoa...ajo-ominaisuudet oli ainakin jossain talvitestissä ihan hyvät joten kai se kesälläkin menettelee

Lähetetty: 24 Joulu 2006, 23:27
Kirjoittaja Jappe
V6 kirjoitti:eiköhän se suurin syy ole liika paino tai liian vähän tehoa...ajo-ominaisuudet oli ainakin jossain talvitestissä ihan hyvät joten kai se kesälläkin menettelee
Näin se on.
Ominaisuudet riittää varmasti, mutta tehoa pitäis olla 100kw enemmän, kyseessä kun on "urheiluauto"

Lähetetty: 25 Joulu 2006, 17:16
Kirjoittaja Mokoma
Eiköhän Brerasta jossain vaiheessa se ruudikkaampi versio tule, tai ainakin jostain luin juttua että pitäis tulla.

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 13:40
Kirjoittaja skylark
Tuollaiseen törmäsin netissä. Olisikohan jo lähellä tuotantoversiota...
405hp tuplaturbolla.
Mites se Clarkson sanoikaan: "white is the new silver."

Kuva

Lähetetty: 28 Joulu 2006, 14:07
Kirjoittaja Have
Tuolla
http://www.eurocarblog.com/post/434/alf ... -test-mule spekuloivat V8:sta 159 GTA:han...

Lähetetty: 30 Joulu 2006, 17:50
Kirjoittaja hagger16
Iltasanomien Plussa-liitteessä Sikke Sumari kertoo viehtymyksestään Alfa Romeoon.
Sikke kommentoi mm:
"-Alfa Romeot ovat suosikkiautojani. Mitä spräädempi, sen parempi, Sikke nauraa."
... joka meni hiukan ohi. Ehkä joku etelän veli voi sivistää.

Lähetetty: 30 Joulu 2006, 18:01
Kirjoittaja Vittorio Jano
Spräädempi?

ams:n Testjahrbuchin ain vihdoin käsiini. Siihenhän on koottu juttuja vuoen varrelta. Brera ja 159 olivat kivasti esillä, eivätkä pelkästään suitsutuksen kohtena. Uusien V6-Alfojen kulutuksesta ja painosta oli tehty oikein omat kainalojutut. Brera jäi selkeästi oman vertailunsa jumboksi TT:n, Z-coupén ja 350Z:n jälkeen ja 159 Q4 sai koeajostaan 3( /5) tähteä. 2.4 JTDm arvioitiin yhtä tähteä etevämmäksi.

Lähetetty: 30 Joulu 2006, 19:15
Kirjoittaja Rolle
Spräädätä on vähän niinkuin leijua, joka sekin taitaa olla jonkinlaista slangia eli miten sen nyt sanoisi..näyttävä? Tummat pojat sanoo omista vehkeistä bling bling, tässä on ehkä sama ajatus, mitä enemmän blingiä näiden kavereiden silmissä sen spräädempi auto.

Tai jotain :drinking:

Lähetetty: 31 Joulu 2006, 13:53
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Jumalattoman hienon värinen tuo lehtileikkeen 159. Auto muutenkin ihan komia.

Lähetetty: 31 Joulu 2006, 15:04
Kirjoittaja TestarosaFinland
Aivan mahtava toi valkoinen 159!
Ainoa ongelma on se, että se varmaan maksaa aivan pirusti, kun siellä on varmaan Mazeratin kone, tupla turbo ja muuttamaa litrainen kone :-D

Lähetetty: 31 Joulu 2006, 17:44
Kirjoittaja J. Saari
Huomasin just että huulilasin taannoisen (3/2006) turbo-lehdykän alkusanoissa muisteltiin vielä vanhaa seiskavitosta.. Oli ollut mukana 80-luvulla jossain 1.6 litraisten vertailutestissä...

"Alfa näytti perin omintakeiselta aggressiivisine kylkipokkauksineen ja korkeine perineen. Vilkaisu konepellin alle sai alan miehet hymyilemään: etuakselin päällä komeili Alfan nelisylinterinen perinnemoottori, kaksin vaakaimukaasuttimin totta kai!"

"Vertailu tehtiin keskitalvella, mutta Alfa oli lumipöperössä kuin kotonaan. Optimaalinen painonjakauma, napakka ohjaus ja sopivan pitkäliikkeinen jousitus synnyttivät lyömättömän paketin"

Jutussa mainittiin vielä testin muista takavetoisista (sierra ja bmw 316) että varsinkin bemari oli "liukkaalla ihan mahdoton pideltävä". Alfaan ja etupäävetosiin verrattuna vaarallinen.. Lisäksi kehuttiin seiskafemman äänet aivan mahtaviksi ja muisteltiin omia aikojaan tuikkivaa varoitusvalotaivasta :wink:

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 21:25
Kirjoittaja Vittorio Jano
Sadannessa evossa pikakoeajo GT Q2:lla. Ja integrale korkealla Kaikkien aikojen parhaat-listalla.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 23:39
Kirjoittaja silverine
Bongasko porukka kakkoselta klo 22 Urheiluruudusta
Kimi Räikkösen ensimmäistä kertaa Ferrarin väreissä
Italiassa... Ja mikäs auto olikaan kuvissa?
Ensin näkyi Breran punainen pylly ja
insertin lopussa tulivat Alfalla kuvausauton perässä.
Niin Ferraria että.. :lol:

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 11:24
Kirjoittaja Ruokoton
http://youtube.com/watch?v=in8BKGWQIC0

Samasta tapahtumasta videota...

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 11:28
Kirjoittaja Romeo
Onkos tämä jo ollut: :crazyeyes: http://novitec.net/com/159gal.htm

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 15:03
Kirjoittaja rim
Olikohan tämä jo

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tyytyv ... 5224115334

ADAC:n Praxistest-kyselytutkimus: "Kuinka tyytyväinen olette autoonne?"

1. Porsche 1,24

2. Subaru 1,26

3. Honda 1,32

Jaguar 1,32

5. Toyota 1,33

6. Mazda 1,42

BMW 1,42

8. Saab 1,43

9. Volvo 1,45

10. Mitsubishi 1,48

11. Daihatsu 1,52

12. Škoda 1,54

13. Audi 1,55

14. Alfa Romeo 1,56

15. Hyundai 1,59

16. Citroën 1,61

17. Suzuki 1,63

18. Lancia 1,65

19. Opel 1,69

Chrysler 1,69

21. Nissan 1,70

22. Ford 1,71

Seat 1,71

24. Kia 1,72

25. Mercedes-Benz 1,75

26. Daewoo / Chevrolet 1,79

Renault 1,79

28. Peugeot 1,80

Smart 1,80

30. Land Rover 1,81

31. Fiat 1,82

Volkswagen 1,82


Lähde: ADAC Motorwelt 12 / 2006, Saksa.

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 15:21
Kirjoittaja Laku
Ei ymmärtänyt tätä skaalausta onko 1 paras ja 10 huonoin vai 2 vai mitä ??

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 16:01
Kirjoittaja V6
paras ensin ja viimeinesenä huonoin , tuosta luvusta merkin perässä en tiedä mitä tarkoittaa. Tässä se toinen taulukko jossa mukana huoltopalvelut

http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... l_id=12718

Lähetetty: 11 Tammi 2007, 10:00
Kirjoittaja Laku
No tossa Autobildin skaalassa näkyy 1 tarkoittavan oikein hyvää ja 5 on heikko / puutteellinen .

Mitattu asiakastyytyväisyyttä mukaanluettuna huolto kuten V6 sanoikin.

Keskiarvoksi kertovat 1,65 eli Alfa jää vähän alle k.a.:n.

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 13:55
Kirjoittaja Joggeri
Tammikuun Autobildissä koeajossa 159 2.4JTDm Q-tronic. Kehuja Alfa saa tehosta ja sitkeydestä, automaatin joustavuudesta, etuistuimista ja tavaratilasta...Miinusta tulee ilmastoinnista (liian kylmää tai liian kylmää ilmaa) ja takajalkotilasta.

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 17:12
Kirjoittaja Laba
Joggeri kirjoitti:Kehuja saa etuistuimista...
Onko noille istuimille tehty jotain, kun muistelen että aikaisemmin niitä on lähinnä moitittu liian heikosta sivutuesta. :roll:

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 22:50
Kirjoittaja mutt
Alfa-kuskit on vaarallisimmasta päästä, ainakin Britanniassa. Alfa 147 kaikkein onnettomuusherkin malli, eikä 156:kaan "kehnosti" sijoittunut (5.)... Toiseksi herkin 330i-puimuri, sitten Mazda MX5 ja Seat Leon. Vähiten onnettomuusherkkiä taas Vauxhall Nova (Lepo Sorsa), Fiat Cinquecento ja Rover Metro. Taitaa profiloitua jälkimmäiset laitteet vähän erilaiselle porukalle... :roll:

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 13:49
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tässä kuvassa pystyy päättelemään että 156:sen eteneminen häiriintyy noin 25-35 cm. syvyydessä. Varmaan hiljalleen historiaan poistuva Turunsanomien kuva. Ja pelkkä Kuva

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 18:01
Kirjoittaja V-tyyli
Fiat haluaisi myydä Maseratin Intialaiselle Tatalle, joka mielii Italialaisvoimin jenkkimarkkinoille. Hommaa hiertää se, että Intialaiset haluaisivat ostaa myös Alfa Romeon.

Lähde: TM 19/06.

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 20:37
Kirjoittaja Kahvivatsa
Samasta tämänpäiväisestä Turkkarista: Punainen Lancia
Porin Tahkoluodossa syntyy teräsmursketta teollisuudelle. Turkkarilla jotain italialaisautoja vastaan?

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 20:46
Kirjoittaja mutt
Ei muuten ihan mikä tahansa Lancia, taitaapa vaan olla Prisma Integrale. :shock: