Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

GT sytytti moottorihäiriön merkkivalon ja auto on kaiken lisäksi kaverilla muutaman päivän lainassa :oops: Ehtihän se jo kuukauden olla syttymättä Lambda-anturin vaihdon jälkeen, kun jäi vikakoodeista kiinni katsastuksessa.

Aina jotain pientä... 2 kuukautta sitten vaihdoin oikean ja vasemman ylätukivarren, sekä oikean alatukivarren. Taas narisee, eikä kilsoja ole tullut kuin pari tonnia... Lisäksi kolisee etuoikealta, ilmeisesti kallistuksenvakaajan runkopusla (?!?), koska koiranluut on kunnossa, samoin iskarin yläpäät...

Mitä vielä?!? Seuraavaksi upotan sen Aurajokeen, kunhan se palaa Helsingistä takaisin kotiin. Oppiipahan olemaan. :twisted: :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

:bad-words:
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa :evil: Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.

Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi :crazyeyes:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^No ensikerralla tiedä ajaa sitten sen jalankulkijan yli :wink:

Emäntä tais käydä inssissä 4 kertaa ja on nykyään "ihan hyvä" kuski :mrgreen:, joten ei mitään paniikkia.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Morre kirjoitti::bad-words:
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa :evil: Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.

Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi :crazyeyes:
Ihme nillitystä - ei mun mielestä mitään sellaista räikeää virhettä miksi homma pitää käydä uudestaan läpi.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Huh, neljä! Uskomattoman paljon tuollaisista pikkujutuista. Tuokin olisi varmasti ollut vain tulkintakysymys ja eri inssillä olisit samasta tilanteesta voinut jopa päästä lävitse, onhan siellä kohta erikseen kevyen liikenneen huomioinnille

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Morre kirjoitti::bad-words:

Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi :crazyeyes:
Neljä?! Kyllä on ollu harvinaisen nipo inssimies. O_o

Itse omassa inssissäni en ollut koskaan jokerivaloista mennyt, eikä autokoulussa sitä opetettu. Yhtäkkiä huomasin muutaman metrin ennen risteystä kun siihen vaihtuu punaiset, ja menin aivan lukkoon. Älysin sitten jarruttaa vasta pysäytysviivan kohdalla, kun inssimieskin laittoi jarrut pohjaan. Silti vain yksi tunti vaikka meinasin mennä punaisia päin. :roll:
No, ryssinhän sen vielä toiseenkin kertaan, kun liian kiirellä ajoin. Katsoin että bussi pysähtyy oikealla pysäkille (itsellä stop) ja meinasin lähteä liikenteeseen. Inssimies leipasi jarrut heti 20cm liikkumisen jälkeen, ja taas hylky. :D
Kolmas kerta toden sanoi, kun osasin vihdoin ottaa vähän rennommin.. Kuorma-autoinssiin mennessä oli tullut jo ~2tkm ajoa, niin se sujui melko helposti, vaikken ollut melkein kahteen kuukauteen kuormurilla ajellut.

Eli ei se hylky maailmaa kaada, vaikka se sillä hetkellä siltä tuntuu. :D Tiedän sen (valitettavasti) omakohtaisista kokemuksista...
Ja vielä sen verran, pystyn ihan hyvällä omatunnolla kutsumaan itseäni hyväksi kuskiksi, etenkin joihinkin kavereihin verrattuna. Mutta joskus sitä vaan menee lukkoon kun tietää, ettei pitäisi. ;)

E: Muistinpa semmoisenkin tarinan, että joskus jonkun tyypin kuorma-autoinssissä kokelas pysähtyi suojatien eteen, kun joku oli vauhdilla tulossa pyörän kanssa siihen(ei valoja siis). Hieman perässä toisella kaistalla tullut ei ollut pysähtynyt, vaan ajoi suoraan läpi, niin kuulemma tästä "varomattomuudesta" tuli hylky. :crazyeyes:

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Perustelut tuolle oli, että jos takanamme olisi ollut auto, hän olisi rysäyttänyt meidän perään, koska meille paloi vihreät ja jalankulkijalle punaiset. En vaan sitten uskaltanut luottaa siihen, että jaljankulkija ei menekään tien yli (teki äkkipysäytyksen korokkeella about samaan aikaan kun minä painoin jarrua) ja kun kerran olin pysähtynyt niin annoin kulkijan sitten mennä.
Inssi oli sellainen vanhempi, varsin huumorintajuttoman oloinen setämies, joka ei puhua pukahtanut muuta kuin ajo-ohjeet. Kerran tosin mainitsi, että ajoimme kerrostalon ohi, johon on rakennettu Helsingin ensimmäiset kerrostalosaunat...

Neljä ajokertaa siis, eli á 25min. Yhteensä siis kaksi tuntia.
Näin kyllä ajo-opettajani ilmeestä (kun hän kuunteli inssin selotusta asiasta), että hänkin oli tuomiosta eri mieltä, mutta ei kai insseille oikein vastaankaan voi väittää...
Sen verran taisi kiukuttaa ajo-opeakin, että ne kaksi tuntia runnottiin kalenteriin että pääsen pian uudestaan. Toinen ajotunneista on nimittäin vappuaattoaamuna klo 6-7 :silly:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Morre kirjoitti:Perustelut tuolle oli, että jos takanamme olisi ollut auto, hän olisi rysäyttänyt meidän perään, koska meille paloi vihreät ja jalankulkijalle punaiset.
Hyvät perustelut ja mielestäni hylsy tuli ihan aiheesta, joskin tuo neljä ajokertaa lisää kuulostaa aika kohtuuttomalta. Jalankulkijathan nyt suikkivat tuolla liikenteen joukossa vähän miten sattuu. Itsekin menen välillä punaisia päin, ollessani jalkaisin liikenteessä, tosin ensin varmistaen, ettei autoja tule mistään suunnasta päälle. Tässä tapauksessa kaveri kyllä väistää autoa, tai on harvinaisen tyhmä kävellessään sen alle punaisilla. Don't get me wrong: päästän kyllä pyrkiviä jalankulkijoita suojatielle, mutta tässä tapauksessa olisin mennyt vihreilläni läpi ilman jarrutusta. Ajaessa oppii ;)

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ Entäs jos se tielle loikannut olisi ollut kolmevuotias ja joku olisi rysäyttänyt perään pysähtyessäni. Ajanko ensi kerralla yli vai otanko sakkorangaistuksen kolarin aiheuttamisesta??? Termeinä kai varomattuus tms..

Tietääkseni tieliikennelaissa on myös pykälä, joka velvoittaa ajamaan sellaisella nopeudella, että kykenee pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla. Tien näkyvä osa ymmärtääkseni päättyy edellä ajavan auton takapuskuriin. Sitä kutsuttaneen myös turvaväliksi. Mielestäni pulma ei ole aina edes liian lyhyet turvavälit eikä se, että joku tekee liikenteessä jotain ennakoimatonta, vaan se että keskitytään ajelemaan kuin sumussa. Olen kuukausi kortin saannista ajanut BMW-kuljettajan perään kun hän pysähtyi vihreään nuolivaloon. Pitäiskö pistää oikeudenkäynti pystyyn nyt sitten aiheettomasta pysähtymisestä ja vahingonaiheuttamisesta vaikka minähän se peräänajaja olin ja ajoin "sumussa", seuraamatta kunnolla tapahtumia vaan olettaen että kaikki toimii kuten kirjoissa.

Tämä v*ttuilu ei ole suunnattu kenellekään, yleisesti vaan ihmettelen näitä mielenkiintoisia ilmiöitä, joten ei kiitos herneitä nokkiin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Morre kirjoitti::bad-words:
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa :evil: Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.

Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi :crazyeyes:
Olipas, olipas... ei minun nuoruudessani liiasta varovaisuudesta rankaistu. Tuo vasemmalle katsominen tarpeeksi on sekin aika veteen piirretty viiva. Silmät voivat liikkua, vaikkei pää pyörisikään ja toinen tajuaa koko kuvan sekunnissa, kun toiselle ei riitä minuuttikaan. Vilkun käyttämättä jättämisestä pitää kyllä jättää luokalleen.

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Positiivista tässä on se, että luultavimmin en jännitä inssiä niin paljon ensi kerralla. Tiedän paremmin mitä tapahtuu ja muut ajotapani saivat kiitosta (myös se kevyen liikenteen huomionti :mrgreen: ). Joskin vappuaatto ajankohtana vähän jännittää. Iltapäivällä kun esim. Sörkassa (jossa tänään pyörimme) voi olla jo hilpeä tunnelma :mrgreen:

Vilkun jättäminen parkkeeratessa oli nuijaa (katsastuskonttorin pihaan kääntyessä toki vilkkua näytin), mutta toisaalta emme taas koskaan käytä vilkkua parkeeratessamme autokoulun parkkihallissa. Siis toki parkkihalliin kääntyessä ja siellä kääntyessä (esim. kulman taa) vilkkua käytetään, mutta kun peruutan parkkiruutuun, niin vilkun käytöstä ei ole ollut puhetta. Tosin kirjassa se kyllä lukee...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Turre »

maybetomorrow kirjoitti:^ Entäs jos se tielle loikannut olisi ollut kolmevuotias ja joku olisi rysäyttänyt perään pysähtyessäni. Ajanko ensi kerralla yli vai otanko sakkorangaistuksen kolarin aiheuttamisesta??? Termeinä kai varomattuus tms..

Tietääkseni tieliikennelaissa on myös pykälä, joka velvoittaa ajamaan sellaisella nopeudella, että kykenee pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla. Tien näkyvä osa ymmärtääkseni päättyy edellä ajavan auton takapuskuriin. Sitä kutsuttaneen myös turvaväliksi. Mielestäni pulma ei ole aina edes liian lyhyet turvavälit eikä se, että joku tekee liikenteessä jotain ennakoimatonta, vaan se että keskitytään ajelemaan kuin sumussa. Olen kuukausi kortin saannista ajanut BMW-kuljettajan perään kun hän pysähtyi vihreään nuolivaloon. Pitäiskö pistää oikeudenkäynti pystyyn nyt sitten aiheettomasta pysähtymisestä ja vahingonaiheuttamisesta vaikka minähän se peräänajaja olin ja ajoin "sumussa", seuraamatta kunnolla tapahtumia vaan olettaen että kaikki toimii kuten kirjoissa.
Hylkäyksen siitä että jää varta vasten antamaan punaisia päin kävelijälle tietä ymmärrän kyllä, mutta tuo peräänajo-perustelu tässä jäi itseäkin ihmetyttämään. Tiellä voi sattua kaikenlaista kummallista ja väliä edellä ajavaan pitää olla sen verran että yllättävämmässäkin tilanteessa ehtii reagoida. Tässä kyse oli aikuisesta jalankulkijasta joka luultavasti olisi pysynyt siellä keskikorokkeella eikä kävellyt auton eteen mutta mistäs pirusta senkin tiedät. Pari kuukautta sitten Finnoontiellä aikuinen jalankulkija päätti yhtäkkiä lampsia tien poikki keskelle autoletkaa sellaiseen väliin ettei edes juosten olisi ehtinyt (joten ei kenenkään sellaiseen odota lähtevän) - suoraan meikäläisen eteen. Onneks oli sillä kertaa sen verran hereillä että ehdin jarruttaa ajoissa, mutta jos siinä olisi joku ollut stadilaisittain takapuskuria pussaamassa niin kyllä olis pelti rytissyt.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Painottaisin myöskin sanaa "luultavasti". Mielestäni kuitenkin Morren tekemä liike osoittaa valppautta ja tilanteenlukukykyä. Olisikohan herra ingenjöörin mielestä sitten tosiaan parempi luottaa omiin oikeuksiinsa tilanteessa kuin tilanteessa...

Peräänajoperustelu on absurdi. Äkkipysähdyksiä voi joutua tekemään syystä tai toisesta liikenteessä. Ei se ole mikään syy kenellekään ajaa perään. :-D Kysytään vaikka Jyväskylän poliisilta. :oops: Tuon kerran jälkeen olen kyllä oppinut pysymään hereillä ja suosittelen samaa valppautta muillekin. Aika monta kilometriä on ruuvautunut mittariin onnellisesti tuon jälkeen.

Luultavasti kyseessä oli harvinaisen niuho inssi. En ole mitenkään erityisen hyvä kuljettaja, saati etten tekisi virheitä ja inssissä tein samankaltaisia pienehköjä virheitä hylkyyn tarvittavan kolme kappaletta, mutta koska osasin perustella tekemiseni jollain tapaa niin sain armahduksen. Kohdalle osui siis varsin inhimillinen inssi. Olen kyllä kuullut, että Jyväskylässä on sattunut vastaavanlainen punaisia päin tietä ylittävän jalankulkijan väistäminen inssiajossa, joka on johtanut automaattisesti hylkäykseen. Vilkun käytöstä ruutuunpysäköinnissä on myös muistaakseni jonkinlainen sääntö, tosin häpeällisen harvoin sitäkään teen itse.

Morressa on ainesta kuljettajaksi, joka osaa lukea tilanteita eikä ajaa putkessa omien oikeuksiensa ja opasteiden saattelemana, kuten liian monet tekevät. Tämänkertainen olkoon osoituksena siitä. :wink: Täytyy nyt varmaan lopetella offtopicin kirjoittelu, onnea seuraavaan koetukseen Morrelle!
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä niitä punaisia päin käveleviä aikuisia jalankulkijoita on syytä kouluttaa. Päälle vaan jos on nokka työnnettävä tielle kun on punainen taulussa. Lasten ollessa näköpiirissä on tietysti varottava, mutta nehän osaa odottaa vihreää valoa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Jos nyt kumminkin painettais jarrua....HALOOOO! Kuka haluaa elää omatunnollaan se että teilaa jonkun pässin, joka ei osaa (halua osata...) värejä! Ja lapsien kanssa extra-varovaisesti, koska ne tekee sen virheen että luottavat.....

Ainakin Tampereella punaisia päin kävely on niin yleinen tapa, että tuolla filosofialla sais tappaa ainakin 10 "tapausta" päivässä.....Ja juu, kyllä ne muakin suunnattomasti ärsyttää mutta en mä nyt silti YRITÄ NIIHIN OSUA!!!!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Muistelisin kanssa,että takana tulevan pitäisi pitää sellaista väliä,että kykenee pysäyttämään auton tarpeen tullen,jos edessä pysähdytään äkisti.Näin nyt ei missään todellisuudessa.Mutta auto vs ihminen ei pitäisi olla epäselvä kumpi tärkeämpi

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Työt alkoi 3.39, hyvä ettei väsytä yhtään :silly:

No, olihan se kaksi minuuttia myöhemmin kuin eilen..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Alaselkä pamahti ihan jumiin eilisen autonropaamisen jälkeen. Ikää 21 ja selkä vaivaa :lol: Eikä edes tullut työskenneltyä huonossa asennossa, tai muutenkaan mitenkään erityisen raskaasti.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Muistelisin, että tieliikennelakikin (en nyt ehdi tarkistelemaan) velvoittaa antamaan tietä ajoradalle astuvalle jalankulkijalle riippumatta ajo-oikeuksista. Päälleajo-oikeutta kun ei ole missään tilanteessa. Mielestäni tuon tapahtumakuvauksen perusteella on tullut hylky siitä, että on noudatettu lakia. :roll:

Qtio
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 23:14
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Qtio »

1. Sähköhuollossa jossa piti mennä 1h, menikin 2 ja puoli (ajattelin odotella sen aikaa siinä keskustassa pyöriessä, kävi aika vähän pitkäksi tuon tunnin jälkeen...)
2. tuloksena totesivat että valojen ohjausmoduli paskana = vietävä merkkiliikkeeseen huoltoon.
3. lupasivat deltasta katsoa asiaa vasta 3vk päästä ja autokeskuksella olisi ollut yli kk jonot.
:bad-words: :bad-words: :bad-words:

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Abarth kirjoitti:Lupaatko kunnon Sergein kans? Saa näköjään hypätä Lohtajan junaan Sergei mukana.
Ei kasarmilla lenuuminen pahasta ole, mutta talvi-Lohtaja ei juuri houkuta varsinkaan kenttämajoituksena. :drinking:
No pitipäs sattua! Juuri kyseinen kalusto nimittäin kuuluu meikäläisen murheenkryyneihin!

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Eilen vielä Herra, 47 kuin viimeistä päivää. Tänään ei enää...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaasuläppäkotelo muistuttaa olostaan ~2 kertaa viikossa mukavan keltaisen valon muodossa keskellä mittaristoa... 156 on talviauto! vika pysyi pakkasella visusti poissa!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

156:n persettä nostamassa pukeille ja saa kokopainolla hyppia pulttiavaimen päällä eikä liiku mihkään.. potkimalla sitten sai kuskin puolen auki taistellen ja toista puolta avatessa repesi avain.. Vitun alkuperäisavain!
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^korjaus: *itun apina joka on kiristänyt pultit aivan liian kireälle.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

164:sen jousi pamahti vanhuttaan poikki,kai ne loputkin katkeaa kohta,kun näyttävät olevan aika lopussa :?

Kumma juttu sinänsä tuossa suomen parhaan huoltohistorian omaavassa yksilössä,jokainen kusipojan lisäyskin merkitty,muttei ole jousia varmaan koskaan vaihdettu 8)

saltwort
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Heinä 2008, 14:22
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saltwort »

jyskyed kirjoitti:156:n persettä nostamassa pukeille ja saa kokopainolla hyppia pulttiavaimen päällä eikä liiku mihkään.. potkimalla sitten sai kuskin puolen auki taistellen ja toista puolta avatessa repesi avain.. Vitun alkuperäisavain!
Suosittelen jotain tuon tyylistä (CrV-teräksestä tehtyä) alkuperäisen avaimen tilalle. Oma Lidlistä ostettu on ainakin toiminut kiitettävästi vaikka onkin vähän löysä täydessä pituudessa. Ainakin kertaalleen olen sillä jo ehtinyt avaamaan reilulla kädellä (tai pulttipyssyllä) kiristetyt pultit.

Ja ettei mene OT:ksi, joku apina oli yrittänyt nyysiä takaluukun badgen tai murtautua sinne. Eipä ollut onnistunut muussa kuin takaluukun naarmuttamisessa. Ja eikun paikkamaalin ostoon. Ja asunnon, jostain muualta..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jyskyed kirjoitti:toista puolta avatessa repesi avain.. Vitun alkuperäisavain!
Sama vika kun vaihdoin kesärenkaat, taipui koko roska. Ja uudenhan muistaa ostaa varmaan siinä vaiheessa, kun ollaan jossain tienpäällä ja rengas rikki.. :oops:

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Aika mulkkua toimintaa.. Joo, se oli vissiin alumiinia se alkuperäinen avain.. Jäi ny vähän homma kesken..

Pitänee toi avain ostaa samalla kun motonetistä hakee jarrulevyt ja palat taakke..
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sopiiko tuo teleskooppiavain vararenkaan sisällä olevaan paikkaan?

saltwort
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Heinä 2008, 14:22
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saltwort »

alfista kirjoitti:Sopiiko tuo teleskooppiavain vararenkaan sisällä olevaan paikkaan?
Tjaa, tuon 156:n avaimesta ei ole muuta muistikuvaa kuin että kyllä se siellä paikallaan ostettaessa oli, enkä tiedä onko 159:ssä samanlainen. Jos pitäis veikata niin sanoisin että ei sovi. Itse olen säilyttänyt sitä mustekaloilla paikallaan pysyvässä muovilaatikossa jossa on muutkin aina mukana olevat tavarat.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kannattaa kuitenkin muistaa se että alkuperäisavain riittää loistavasti pulttien avaamiseen tien päällä hennommallekkin ihmiselle jos vain edellinen asentaja on laittanut kuparirasvaa kierteisiin ja käyttänyt momenttiavainta ja oikeaa momenttia kiristäessään pyörän pultit...
Ja pysyy vanteetkin ehjinä...

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

fahlsjy kirjoitti:Kannattaa kuitenkin muistaa se että alkuperäisavain riittää loistavasti pulttien avaamiseen tien päällä hennommallekkin ihmiselle jos vain edellinen asentaja on laittanut kuparirasvaa kierteisiin ja käyttänyt momenttiavainta ja oikeaa momenttia kiristäessään pyörän pultit...
Ja pysyy vanteetkin ehjinä...
Niin jos :) Harva tarkistaa rengasliikkeestä noi kyseiset ehdot
-Alfan oma avain on niin heikko,että kai laitoit oikean momentin ja kuparitahnaa,jotta saan ne auki tuolla tien päällä rikkomatta avainta :-D

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Tämän takia takakontin korissa on aina ristikko ja "teleskooppiavaaja" reilun puolen metrin varrella, aukeaa. Tarvikeputkasta muutamalla eurolla.

Tosin en ole vielä yrittänyt 156:n omaa tunkkia käyttää. Mahtaa olla aika rimpula sekin. Saako sillä auton hätätilassa ylös?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Madallettuun toimii ainakin paremmin kun hallitunkki. Eikä ole edes älyttömän rimpula. Huonompiakin on nähty.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Parinsadan renkaan vuosikokemuksella voin sanoa että ei sen rasvan niin väliä, kunhan on vedetty momenttiin.

Jos korjaamolla ei ole vedetty pultteja momenttiin vaan liian tiukalle, niin kannattaa vaihtaa korjaamoa. Tuommoisista asioista ei tarvitse asiakkaan itse mainita.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

gtv:n tunkki antoi periksi viimekesänä,aika rimpula sekin.
Sopii kyllä tosi matalaan autoonkin hyvin,verrattuna hallitunkkiin.Getvosenkin olen aina nostanut hiukan omalla tunkilla ja loput hallitunkilla

Avatar
Suski
Viestit: 169
Liittynyt: 27 Touko 2009, 13:42
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Suski »

Ei kauheen hyvä fiilis tällä hetkellä.. :(

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

hmm

Viesti Kirjoittaja SP »

Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
Mikäs tuossa nyt on ongelmana, ei tuon venttiilin kanssa pitäis olla mitään vaikeuksia :roll: tänään tuli ilmaa pumppailtua..

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

jeQQ kirjoitti:Alaselkä pamahti ihan jumiin eilisen autonropaamisen jälkeen. Ikää 21 ja selkä vaivaa :lol: Eikä edes tullut työskenneltyä huonossa asennossa, tai muutenkaan mitenkään erityisen raskaasti.
Tuli ihan nuoruus mieleen. Nyt 20 vuotta myöhemmin osaan jo varoa nasahdusta niin hyvin, että kävelen kuin isäni. Auton konepellin alle kumartuminen on kaikista vittumaisin asento. Ehdin juuri ja juuri katsoa öljyt, mutta jos öljytikku ei mene laakista reikään, pitää vähän huilata ja ottaa parempi asento.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
Siihen on saatananhifiadaptereita olemassa -

"Eri venttiileille löytyy pieniä adaptereita jolloin voidaan käyttää "vääränlaista" pumppua, esimerkiksi huoltoaseman pumppua kapeaan presta-venttiiliin."

Ei maksa mahdottomia - vastaisuuden varalle. :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Seiska5mma kirjoitti:Ehdin juuri ja juuri katsoa öljyt, mutta jos öljytikku ei mene laakista reikään, pitää vähän huilata ja ottaa parempi asento.
:mrgreen:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

oli se tappi siintä venttiilistä vähän mutkalla.. laitoin uuden sisuskumin auton venttiilillä. reikää tosin piti hieman porata mutta olipahan mukavaa laittaa renkaaseen ilmaa.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja katiska »

SP kirjoitti:
Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
Mikäs tuossa nyt on ongelmana, ei tuon venttiilin kanssa pitäis olla mitään vaikeuksia :roll: tänään tuli ilmaa pumppailtua..
Prestahan on ihan asiallinen, jos vertaa esim Dunlopiin. Isoin ongelma on se että ei meinaa 10baria löytyä joka pumpusta/kompurasta.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Toinen hylätty inssi...
Sama inssi arvioimassa ajoa. Uskokaa huviksenne, ettei ollut kiva ajaa saman kyräilevän ja virheitäni luettelevan inssin kanssa Sörnäisten vapputiimellyksessä klo 15-15:45. Olin täysin kipsissä.
Virheitä oli lukuisia, mutta hylsy tuli siitä, että yritin kääntyä suoraan ajettevalta kaistalta vasemmalle. Moka mikä moka, ilman mitään selittelyä tai tulkinnanvaraisuuksia.

Kokeilisikohan kolmatta inssiä Espoossa... En minä nyt koko Espoota tunne, mutta Stadissa olen aivan kuutamolla. Vaikka eihän se tietysti siitä saisi olla kiinni. On osattava ajaa missä hyvänsä.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Perhanan flunssa ei vaan ota laantuakseen.
Pitää varmaan kohta ottaa jotain lasolia tähän, kun jo yli viikon pukannut lenssu ylä- ja alamäki tyyliin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

hamppi kirjoitti:Perhanan flunssa ei vaan ota laantuakseen.
Pitää varmaan kohta ottaa jotain lasolia tähän, kun jo yli viikon pukannut lenssu ylä- ja alamäki tyyliin.
Terveisin viikko 7 :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaasuläppäkotelo taisi vihdoin ja viimein hajota kokonaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Morre kirjoitti:Toinen hylätty inssi...
.
Musta tuntuu, että kun kerran pystyt omaa ajoasi analysoimaan ja siitä myös muille kertomaan niin kyllä susta tulee ihan varmasti "keskimääräistä parempi" kuljettaja.....kuten meistä kaikista muistakin on tullut :mrgreen: Kaikesta huolimatta, TSEMPPIÄ jatkoon!! Nyt vaan pari "sihijuomaa" naamaan, ja uudella innolla Wapun jälkeen rattiin! :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Lukittu