Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takajarrut ennen ja nyt:
- Liitteet
-
- WP_20170817_18_40_26_Pro.jpg
- (168.98 KiB) Tiedosto ladattu 4377 kertaa
-
- WP_20170824_16_09_22_Pro.jpg
- (154.5 KiB) Tiedosto ladattu 4377 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Etujarrut ennen ja nyt:
- Liitteet
-
- WP_20170817_18_39_38_Pro.jpg
- (123.24 KiB) Tiedosto ladattu 6287 kertaa
-
- WP_20170824_21_35_38_Pro.jpg
- (132.25 KiB) Tiedosto ladattu 6287 kertaa
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Milläs keinoin Pele on pyöräkotelot putsannut? Näyttää aika puhtaalta, ja tuskin noita hammasharjalla on tehty?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos._rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!


Re: Mitä teit tänään tallissa?
On pysyneet suht puhtaina ja siisteinä kun painepesurilla, kuumalla vedellä ja Wurth:n Pinelinella niitä tulee aina välillä pestyä.mutt kirjoitti:Milläs keinoin Pele on pyöräkotelot putsannut? Näyttää aika puhtaalta, ja tuskin noita hammasharjalla on tehty?
Samoilla eväillä nytkin. Tosin tuli harjan kanssa vähän avitettua vielä pesutehoa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos nimimerkki Maunulle nopeasta toimituksesta. Logot saivat tänään päivitystä.
Keulan merkkiin tuli talvella kivi tai nasta, ja meni aika äkkiä huonoksi.
Vanteiden keskiöt päivitettiin myös samaan settiin kuuluviksi.
Tänään aika ei riittänyt kuin kahden vanteen puunaamiseen. (tunti/vanne)
Huomenna sitten loput + pesua ja siivousta.
Keulan merkkiin tuli talvella kivi tai nasta, ja meni aika äkkiä huonoksi.
Vanteiden keskiöt päivitettiin myös samaan settiin kuuluviksi.
Tänään aika ei riittänyt kuin kahden vanteen puunaamiseen. (tunti/vanne)
Huomenna sitten loput + pesua ja siivousta.
- Liitteet
-
- WP_20170825_13_42_02_Pro.jpg
- (165.26 KiB) Tiedosto ladattu 6130 kertaa
-
- WP_20170825_17_13_22_Pro.jpg
- (174.41 KiB) Tiedosto ladattu 6130 kertaa
-
- WP_20170825_17_17_05_Pro.jpg
- (170.07 KiB) Tiedosto ladattu 6130 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Todella komeeta on jälki "as usual"....
kävin kans pikaisesti tallilla pesemässä ja siivoomassa. Jotain pientä vaikka 15h työpäivä painoikin raskaasti jaloissa....
kävin kans pikaisesti tallilla pesemässä ja siivoomassa. Jotain pientä vaikka 15h työpäivä painoikin raskaasti jaloissa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mikä maali jarrulevyssä?Pele kirjoitti:Kiitos._rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!Ei muuta kuin tuumasta toimeen! Lopputulos palkitsee!
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pele kirjoitti:Kiitos._rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!Ei muuta kuin tuumasta toimeen! Lopputulos palkitsee!
Ei ole tallia ja kerrostalossa asutaan, joten hiukan hankalaa..
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sinkki + keskiöissä ihan perus 2-komponenttinen raskaankaluston maali.Finest kirjoitti:Mikä maali jarrulevyssä?
Kestää n. 220C lämpöä, joten riittää normaali käyttöautoon.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei onnistuisi multa.. Haluan työrauhan..mutt kirjoitti:Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos.pitkämies kirjoitti:^ Todella komeeta on jälki "as usual"....
kävin kans pikaisesti tallilla pesemässä ja siivoomassa. Jotain pientä vaikka 15h työpäivä painoikin raskaasti jaloissa....

Hyvältä näyttää kalusto sielläkin!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aikanaan, kun parkkipaikalla jotain ahtaan paikan ja sopimattoman työkalun yhdistelmää kiroilin, niin naapurin isäntä toi kylmän kaljan ja totesi, että tälle taitaa olla tarvettaPele kirjoitti:Ei onnistuisi multa.. Haluan työrauhan..mutt kirjoitti:Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Panda sai uudet kesänakit alle. Ens viikolla lähteekin broidille ja tilalle tulee Stilo. 

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Neiti Makarooni on totellut käskijäänsä ensiluokkaisesti viimeiset 6000km......Ajettu muutamaan kuukauteen, joten Bi-Turbo osastolla tämä on lähestulkoon ikuisuus(!) Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Nyt kuitenkin alkanut esiintyä pienenpientä erimielisyyttä tasakaasulla ajamisessä......"Hmmm" mietin. Tämä ei ole ongelma, mutta hiuksen hienosti pulma alkoi pahentua....Oireina siis ajo tasakaasulla n. 50-60 kmh 3-4 vaihteilla, moottori ikäänkuin empii/kakistelee......Etenee mutta ei puhtaasti. Jotain on joten sen kimppuun.
Auto hallille ja kahvit tulille. Kohteelle pyrähtää myös Nimim "Isola"......Onneksi sillä tämä mies osaa lukea yleismittaria! Siis todellakin osaa!!
...
Weberin PF10 kaasuläpän potentiometri on epäilylistalla ykkössijalla. Pötkö irti kaasuläppäkotelon kyljestä ja putsia täyteen. Kuivaus paineella. Asenna kiinni kahdella pultilla. Paitsi että asennus-tarkkuus on milliluokkaa! Tästä Savijo-R varoittikin!., Ole tarkkana
.....Pötikkä paikoilleen ja koeajo; Tyhjäkäynti korkeahko(1100-1200rpm) ja kiihdytettäessä pelaa muuten normaalisti, mutta ahdot nousee suht äkkinäisesti n2200-2500rpm.....Kiihtyy ok, MUTTA kiihdytyksen jälkeen kiekat ei laskekaan heti alas vaan jäävät makaamaan päälle!. Pötkön asento ei siis ole oikea. Tätä hiotaan useita kertoja, mutta no go! Aina sama juttu.....Tyhjäkäyntiä säädetään myös asiaankuuluvin menetelmin( "Tampering with this skrew results in immeadite warranty failure!")
mutta edelleenkään ei tuloksia.....Onneksi on mobiililaite ja Google. Sieltä kollega paikallistaa ohjeen tämän keksinnön säätämiseen. Varaosa-luovuttajasta (maserati 430) haettu vastaava anturi asennetaan siis kokeeksi paikoilleen(joku on tämän putsannut/avannut kun on suljettu liimalla....). Akselin päähän kiinni ja välittömästi pötkön kääntyvyys tuntuu herkemmältä! Jousen voiman tuntee selkeästi. Kumituttia hieman syrjään ja velho työntää mittarit kiinni. Lukemia alkaa tulla eri tahtiin kuin aikaisemmalla pötikällä. Ohjeen mukaan tämä pitää säätää tyhjäkäynnillä(flektit ei saa pyöriä) 150-170 millivoltin lukemiin. Tästä välistä anturi tunnistaa tyhjäkäynnin eli osaa tiputtaa kiihdytyksen jälkeen kierrokset asianmukaisille arvoille. On muuten sitten kahden miehen homma. Yksin ei onnistu. Puolen tunnin tusaamisen jälkeen arvo saadaan lukemaan 163millivolttia. Perfekt!. Ruuvit kiinni ja koeajolle. Result!! Kone toimii puhtaasti, ahtaa normaalisti ilman huomattavaa Turbo-potkua, kiihtyy hyvin. tyhjäkäynti löytyy heti kun painaa kytkimen pohjaan. Kierrokset eivät jää makaamaan. Hienoa.
Pesut ja pisut Maseratiin ja Thesikseen. Kahvit naamaan ja kotiin.
Ajan ohitustien kautta ja Auto tottelee kuin unelma. Ei nypytä, ei emmi/kakistele tms........Korjattu!
Lasken rampista alas Lahdenperänkadulle.....Ajattelen hetken Shellin-kahveita, hylkään ajatuksen ja jatka vasemmalle kotiin päin. Vaihdan kakkoselta kolmoselle ja yhtäkkiä kone kuolee silmänräpäyksessä!! Auto rullaa ilman sähköjä ja pysäytän pientareelle. EI virtoja! Ei sitten ollenkaan. Kolmas vai neljäs kerta??? Jotain sellaista.....Auto on mykkä kuin kala, nousen autosta. Avaan konepellin, heilautan tuulilasikaukalon alla olevaa muovikoteloa jonka sisältä löytyy joitain vitaaleja sähkökomponentteja(kuten tod.näk jonkinlainen päävirta-rele jossa ongelma piilee??)......No heti kun kosken tähän boxiin kuuluu naksahdus ja virrat tulevat avaimen käännöstä päälle!! Kytken vilkun vasemmalle , käynnistän auton, ja asettelen kellon sekä radion kanavat oikeaan pykälään. Ajan kotiin. Kello näyttää 00.17.
Good I Love these Machines!!!!
.....
Auto hallille ja kahvit tulille. Kohteelle pyrähtää myös Nimim "Isola"......Onneksi sillä tämä mies osaa lukea yleismittaria! Siis todellakin osaa!!

Weberin PF10 kaasuläpän potentiometri on epäilylistalla ykkössijalla. Pötkö irti kaasuläppäkotelon kyljestä ja putsia täyteen. Kuivaus paineella. Asenna kiinni kahdella pultilla. Paitsi että asennus-tarkkuus on milliluokkaa! Tästä Savijo-R varoittikin!., Ole tarkkana


Pesut ja pisut Maseratiin ja Thesikseen. Kahvit naamaan ja kotiin.
Ajan ohitustien kautta ja Auto tottelee kuin unelma. Ei nypytä, ei emmi/kakistele tms........Korjattu!
Lasken rampista alas Lahdenperänkadulle.....Ajattelen hetken Shellin-kahveita, hylkään ajatuksen ja jatka vasemmalle kotiin päin. Vaihdan kakkoselta kolmoselle ja yhtäkkiä kone kuolee silmänräpäyksessä!! Auto rullaa ilman sähköjä ja pysäytän pientareelle. EI virtoja! Ei sitten ollenkaan. Kolmas vai neljäs kerta??? Jotain sellaista.....Auto on mykkä kuin kala, nousen autosta. Avaan konepellin, heilautan tuulilasikaukalon alla olevaa muovikoteloa jonka sisältä löytyy joitain vitaaleja sähkökomponentteja(kuten tod.näk jonkinlainen päävirta-rele jossa ongelma piilee??)......No heti kun kosken tähän boxiin kuuluu naksahdus ja virrat tulevat avaimen käännöstä päälle!! Kytken vilkun vasemmalle , käynnistän auton, ja asettelen kellon sekä radion kanavat oikeaan pykälään. Ajan kotiin. Kello näyttää 00.17.
Good I Love these Machines!!!!



"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Otin Giuliettan koneen päältä pulkkamuovin pois, sekä sisälokasuojat edestä.
Pinelinea pintaan ja kuumaa vettä paineella perään.
Huomenna muovit paikoilleen, niin alkaa tämä huoltorupeama olla valmis.
Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.
Eteen pitää löytää jotkut roiskeläpät ja tehdä lokasuojan kulmiin paikkamaalaus.
Pinelinea pintaan ja kuumaa vettä paineella perään.
Huomenna muovit paikoilleen, niin alkaa tämä huoltorupeama olla valmis.
Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.
Eteen pitää löytää jotkut roiskeläpät ja tehdä lokasuojan kulmiin paikkamaalaus.
- Liitteet
-
- WP_20170827_19_06_18_Pro.jpg
- (201.87 KiB) Tiedosto ladattu 5813 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin penariin vasemman etuiskarin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tarttee meinaan olla todellinen nero, että osaa perustella miten McPhersonin alapään puristuskiinnitys on hyvä idea. Miellyttävää on myös todeta, että tehdasasenteinen poikkituki blokkaa samaisen tolpan ylämutterin, jolle ensimmäinen löysäys ja viimeinen kiristys on yleensä ollut hyvä tehdä, kun tolppa on autossa paikoillaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tarttee meinaan olla todellinen nero, että osaa perustella miten McPhersonin alapään puristuskiinnitys on hyvä idea. Miellyttävää on myös todeta, että tehdasasenteinen poikkituki blokkaa samaisen tolpan ylämutterin, jolle ensimmäinen löysäys ja viimeinen kiristys on yleensä ollut hyvä tehdä, kun tolppa on autossa paikoillaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toiset tekevät mitä osaavat, toiset mitä haluvat. Foorumipostauksien perusteella olen laskenut sinut selkeästi jälkimmäiseen kategoriaan, mutta onko tosiaan olemassa jotain autoiluun liittyvää, minkä joudut teettämään ulkopuolisella?Pele kirjoitti:Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuikkasin fiiatin tuleen!
Ruohonleikkuri Fiat-Aspera-koneella on odotellut huomiota kuukauden päivät autokatoksessa. Tänään aloin vaihtamaan peräkärrin toista aisaa, ja ilmassa oli rälläkän kipinöitä. Huomasin sitten jossain vaiheessa leikkurin muuttuneen nuotioksi, ihan kunnon liekillä. Ilmanputsari oli koteloineen pois kaasarin päältä, ja kipinät oli sytyttäneet bensat. Sattui olemaan avoin jäähdytysnesteastia siinä vieressä, niin sillä sammui. Ei hirmuisen isoja vahinkoja äkkivilkaisulla, mutta ainakin ryyppyläppä menee uusiksi.
Eipä olisi uskonut kaasarissa olleen bensaa vieläkin, vaikka on pitkään seissyt. Varmaan valuttaa tankista uutta sitä mukaa, kun kaasarista haihtuu.
Ruohonleikkuri Fiat-Aspera-koneella on odotellut huomiota kuukauden päivät autokatoksessa. Tänään aloin vaihtamaan peräkärrin toista aisaa, ja ilmassa oli rälläkän kipinöitä. Huomasin sitten jossain vaiheessa leikkurin muuttuneen nuotioksi, ihan kunnon liekillä. Ilmanputsari oli koteloineen pois kaasarin päältä, ja kipinät oli sytyttäneet bensat. Sattui olemaan avoin jäähdytysnesteastia siinä vieressä, niin sillä sammui. Ei hirmuisen isoja vahinkoja äkkivilkaisulla, mutta ainakin ryyppyläppä menee uusiksi.
Eipä olisi uskonut kaasarissa olleen bensaa vieläkin, vaikka on pitkään seissyt. Varmaan valuttaa tankista uutta sitä mukaa, kun kaasarista haihtuu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos vain.Tuomas K kirjoitti:Toiset tekevät mitä osaavat, toiset mitä haluvat. Foorumipostauksien perusteella olen laskenut sinut selkeästi jälkimmäiseen kategoriaan, mutta onko tosiaan olemassa jotain autoiluun liittyvää, minkä joudut teettämään ulkopuolisella?Pele kirjoitti:Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.

Kyllä, mm. tuon kiilloitus homman jätän jonkun sellaisen tehtäväksi jolla on valmiina välineet, sekä rautainen ammattitaito.
Mielestäni ei kaikkea tarvi yrittää tehdä itse. Vuorokaudessa ei tunnitkaan riittäisi, kun pitää kuitenkin käydä töissäkin.

Kyllähän esim. keltapassivointiakin, jonka "lookista" kovasti tykkään, voi tehdä kotikonstein autotallissa...
Katson kuitenkin järkevämmäksi käyttää ammattilaisten palveluja joita on tarjolla saman kunnan aluella. (n. 20km päässä).
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No niin. Valmista tuli niin sisältä kuin päältäkin. Kelpaa keskiviikkona lähteä "kesälomareissulle". 

- Liitteet
-
- WP_20170828_16_44_42_Pro.jpg
- (232.25 KiB) Tiedosto ladattu 5627 kertaa
-
- WP_20170828_16_46_20_Pro.jpg
- (268.11 KiB) Tiedosto ladattu 5627 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancian Gr.A Abarth taka olkavarret valmiit.
-purku, pesu/puhallus
-uudet laakerit (AR 164 3,0 etu)
-maalaus
-kokoaminen.
Meinasi teettää työtä kun joku jokkiskuski oli mennyt hitsaamalla varmistamaan ettei pyörän laakerin kiristysmutteri vaan aukea.
-purku, pesu/puhallus
-uudet laakerit (AR 164 3,0 etu)
-maalaus
-kokoaminen.
Meinasi teettää työtä kun joku jokkiskuski oli mennyt hitsaamalla varmistamaan ettei pyörän laakerin kiristysmutteri vaan aukea.

- Liitteet
-
- WP_20170625_15_32_48_Pro.jpg
- (206.46 KiB) Tiedosto ladattu 5531 kertaa
-
- WP_20170625_15_31_33_Pro.jpg
- (217 KiB) Tiedosto ladattu 5531 kertaa
-
- WP_20170628_19_31_14_Pro.jpg
- (197.62 KiB) Tiedosto ladattu 5531 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Seuraavaksi pitää ottaa jarrusatulat työn alle. Käyttö- ja käsijarrrulle on omat 2.mäntäiset Brembot.
Levyt tuossa tulikin jo entrattua.
Levyt tuossa tulikin jo entrattua.
- Liitteet
-
- WP_20170626_19_17_21_Pro.jpg
- (215.99 KiB) Tiedosto ladattu 5530 kertaa
-
- WP_20170829_14_15_30_Pro.jpg
- (203.1 KiB) Tiedosto ladattu 5530 kertaa
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Alfan pieni läpikäynti valmistui. Muutama ruostepiste hapotettu ja maalattu. Ennen tuota tietty auto pesty niin ulkoa kun sisältäkin. Sitten vetelin vielä vahan pintaan. Tulkoon talvi. Polttimoita vaihtaessa löysin konehuoneesta pikkuruuvarin
Tänään isommalla kylällä käydessä huomasin, että taisin sitten siivota parkkikiekonkin autosta pois

Tänään isommalla kylällä käydessä huomasin, että taisin sitten siivota parkkikiekonkin autosta pois

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En omassa,mutta kaverin tallissa..
Kävin kuolaamassa viikolla Italiasta saapunutta Lancian 6-vaihteista sekventiaali laatikkoa, ym. siihen liittyvää herkkua.

Kävin kuolaamassa viikolla Italiasta saapunutta Lancian 6-vaihteista sekventiaali laatikkoa, ym. siihen liittyvää herkkua.



- Liitteet
-
- WP_20170829_17_10_00_Pro.jpg
- (221.29 KiB) Tiedosto ladattu 5342 kertaa
-
- WP_20170829_17_11_09_Pro.jpg
- (202.98 KiB) Tiedosto ladattu 5342 kertaa
-
- WP_20170829_17_12_42_Pro.jpg
- (158.15 KiB) Tiedosto ladattu 5342 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Taisi olla seuraava päivä kun vaihdoin oikean, kiroillen melkein yhtä paljon. Tänään (tai eilen, jos kellosta vuorokausirajaa katsotaan) kiroilin paikalleen uudet takaiskarit. Ihan pikkusen eroa ajossa, vanhoista iskareista vasen takaiskari toimii niin hyvin, että palautuu ulos kun sen käsin painaa sisään...Polforea 28.8. kirjoitti:Vaihdoin penariin vasemman etuiskarin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^eiks noissa kuulu käyttää iskareita, jotka vetää sisäänpäin ihan v*tusti. Näin ainakin pemarinistit ovat kertoneet. Muuten ei pysy tiellä kuulemma.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sinällään juu, mutta ne edellyttää huulivanteita toimiakseen
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Muistan, kun vein aikoinaan irrotetut etutolpat ex-E90:stä jousien vaihtoon Holmbergille Vantaan Åbyyn. Yritettiin vetää uusien iskareiden männänvarsia ensin ulos kahdestaan käsin, mutta siihen hommaan tarvittiin kyllä ihan oikeaa tarkoitukseen suunniteltua ulosvedintä. Aikamoisella voimalla vetää sisäänpäin. Pitihän ne täyteen mittaansa saada, jotta saatiin uudet jouset laitettua. Kyseessä oli originaalit sportti-iskarit. Sitä en tiedä, miten ne eroavat normaalialustan iskareista.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ah, eli orggissportit oikeasti toimii niinpäin? Eihän ollut sentään sähköalustaa? Täällähän taisi joku puhua 164 Q4:n iskareista samaa.
Mulla nuo orggiset on niin, että yksi tosiaan työntää vähäisesti ulospäin, ne 3 muuta jää just siihen kohtaan mihin ne käsin työntää/vetää. Alle menneet Koni FSD:t ihan perinteiseen malliin työntää ulospäin ja ensimmäisen koeajon perusteella ne kyllä myös toimii.
Mulla nuo orggiset on niin, että yksi tosiaan työntää vähäisesti ulospäin, ne 3 muuta jää just siihen kohtaan mihin ne käsin työntää/vetää. Alle menneet Koni FSD:t ihan perinteiseen malliin työntää ulospäin ja ensimmäisen koeajon perusteella ne kyllä myös toimii.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ei ollut sähköalustaa. Oisko siihen semmosenkin saanut? Erikoisuuksien kustannukset ovat MiTo:n kanssa kyllä tulleet tutuksi
.
Takaiskarit (sport) olivat mielestäni ihan normaalisti toimivat. Nekin tuli aikoinaan siihen vaihdettua.

Takaiskarit (sport) olivat mielestäni ihan normaalisti toimivat. Nekin tuli aikoinaan siihen vaihdettua.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ainakin E92 on saanut dynamiikka-alustalla, mutta voihan se olla M tai LCI -varuste.
Ei noi vanhat etuset kyllä vedä sisäänkäänpäin..
Ei noi vanhat etuset kyllä vedä sisäänkäänpäin..
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei nyt varsinaisesti tallissa, mutta ajoin Saabaksen Tampereelta Vantaalle. Ensimmäinen kerta, kun sillä on tullut ajettua yhtään pidempää matkaa, mutta perille päästiin. Pienenä huoltotoimenpiteenä lisäsin ohjaustehostimeen Redlinen Seal Saveria, tehostin kun vuotaa perkeleesti. Katsotaan, onko siitä mitään apua.
Viime syksynä kytkin luovutti, ja nyt se vasta ehdittiin saada ajettavaan kuosiin. Joku aiempi omistaja oli ranettanut sinne vaparin kytkimen, kumma kun ei kestänyt. Nyt on vauhtipyörä koneistettu ja kytkin ja molemmat sylinterit uusia. Sama seppä ilmeisesti oli vaihtanut myös ahtimen. Tarina kertoi, että se olisi vain 20 tkm ajettu. Laakeri tosin oli aivan sohlo ja kone savutti jumalattomasti. Tilapäisratkaisuna se on korvattu ei-ihan-niin rikkinäisellä, mutta haljenneella ja liian pienellä ahtimella. No, ainakin sen kanssa voi ajaa
Jostain pitäisi säveltää oikea ja ehjä ahdin. No, eipä se edes anna ahtojen nousta, joten sikäli ihan sama mikä fööni siellä on, ennen kuin vika paikallistuu.
Taitaa olla pitkä matka ennen kuin tuo vessa on museoleimassa, kun on rassausaika niin kortilla
Viime syksynä kytkin luovutti, ja nyt se vasta ehdittiin saada ajettavaan kuosiin. Joku aiempi omistaja oli ranettanut sinne vaparin kytkimen, kumma kun ei kestänyt. Nyt on vauhtipyörä koneistettu ja kytkin ja molemmat sylinterit uusia. Sama seppä ilmeisesti oli vaihtanut myös ahtimen. Tarina kertoi, että se olisi vain 20 tkm ajettu. Laakeri tosin oli aivan sohlo ja kone savutti jumalattomasti. Tilapäisratkaisuna se on korvattu ei-ihan-niin rikkinäisellä, mutta haljenneella ja liian pienellä ahtimella. No, ainakin sen kanssa voi ajaa

Taitaa olla pitkä matka ennen kuin tuo vessa on museoleimassa, kun on rassausaika niin kortilla

Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mukavaa että on ammattitaitoisia ja yhteistyökykyisiä työkavereita.
Tänään muuttui Integrale 8V:n alkuperäiset nokkapyörät säädettäviksi.
Minä vain katselin, neuvoin, kuvasin ja ihmettelin!

Tänään muuttui Integrale 8V:n alkuperäiset nokkapyörät säädettäviksi.
Minä vain katselin, neuvoin, kuvasin ja ihmettelin!


- Liitteet
-
- WP_20170904_21_24_29_Pro.jpg
- (178.59 KiB) Tiedosto ladattu 5013 kertaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
3D-mallistako suoraan cnc:lle alumöltti ja menoksiPele kirjoitti:Mukavaa että on ammattitaitoisia ja yhteistyökykyisiä työkavereita.
Tänään muuttui Integrale 8V:n alkuperäiset nokkapyörät säädettäviksi.
Minä vain katselin, neuvoin, kuvasin ja ihmettelin!![]()

Upeaa

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ei, kyllä nämä syntyi ihan manuaali sorvilla ja jyrsimellä.
Aihioina toimi siis alkuperäiset pyörät joihin tekin alumiinista keskiöt.
Samainen työkaverini teki taannoin myös kilpurini tulevat jarrulevyjen keskiöt. Niinikään manuaalikoneilla.
Aihioina toimi siis alkuperäiset pyörät joihin tekin alumiinista keskiöt.
Samainen työkaverini teki taannoin myös kilpurini tulevat jarrulevyjen keskiöt. Niinikään manuaalikoneilla.

- Liitteet
-
- WP_20170904_11_05_40_Pro.jpg
- (207.54 KiB) Tiedosto ladattu 4902 kertaa
-
- WP_20160919_20_06_57_Pro.jpg
- (219.87 KiB) Tiedosto ladattu 4902 kertaa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hienoa jälkeä ja varsikin katoavaa käden taitoa. Onneksi näitäkin nikkareita vielä on.
Kaverini teki vastaavia hommia, omisti cnc sorveja ja jyrsimiä muutamia. Oli hyvä ja tarkka mies työssään.
Keväällä hän oli palkkatyöstä tulossa kotiin kun auto lähti käsistä ja suistui tieltä päin puuta.
Siihen loppui kerrasta yhden ihmisen yritys ja pienet lapset menettivät isän.
Samaiselle kaverille myin 156:seni, mutta siitä meni kone muutamaa viikkoa ennen tapahtunutta.
Aika monta yhteistä projektia jäi kesken.
Kaverini teki vastaavia hommia, omisti cnc sorveja ja jyrsimiä muutamia. Oli hyvä ja tarkka mies työssään.
Keväällä hän oli palkkatyöstä tulossa kotiin kun auto lähti käsistä ja suistui tieltä päin puuta.
Siihen loppui kerrasta yhden ihmisen yritys ja pienet lapset menettivät isän.
Samaiselle kaverille myin 156:seni, mutta siitä meni kone muutamaa viikkoa ennen tapahtunutta.
Aika monta yhteistä projektia jäi kesken.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kyllä tuollaiset oikeat tekijät ovat nykyään katoavaa kansaa.
Kaveri on työnantajalleni todellinen kultakimpale. Metallityöt on hanskassa hitsaustöitä myöden. Ollut talossa 35 vuotta.
On muuttanut tänne pohjoisesta aikoinaan työn perässä.
Kelpaisi minne vain, ja varmasti saisi parempaa liksaakin...mutta... Ilmeisesti muut arvot menee etusijalle.
Noin se valitettavan usein menee, kuten kaverillesikin kävi. Parhaat poistuu täältä ihan liian varhain-
Kaveri on työnantajalleni todellinen kultakimpale. Metallityöt on hanskassa hitsaustöitä myöden. Ollut talossa 35 vuotta.

On muuttanut tänne pohjoisesta aikoinaan työn perässä.
Kelpaisi minne vain, ja varmasti saisi parempaa liksaakin...mutta... Ilmeisesti muut arvot menee etusijalle.

Noin se valitettavan usein menee, kuten kaverillesikin kävi. Parhaat poistuu täältä ihan liian varhain-

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitettiin Alpine kiinni. Tai siis täytyy sanoa että tein tästä projektista noin kolmanneksen(autosähköt on vähän...no....."heikossa"
)...Mutta kumminkin johtosekamelskasta selvittiin ja kiinni on. Kauniit vihreät taustavalot, hyvä kuuluvuus ja ENNENKAIKKEA huikea fiilis kun saa laatutuotteen kiinni. On kiva omistaa laadukasta tavaraa (köyhän ei kuulemma kannata muuta ostaakaan...)..
Juu ja Neiti on taas käyttäytynyt kehnosti. Nykiminen on palannut ja pari kertaa katkaissut taas virrat totaalisesti kesken ajon.....Akun kengät lähtee vaihtoon kun näyttävät aikansa eläneiltä ja kengältä lähtevän kaapeli-nipun liittimen uusin myös. Tiedä auttoiko mitään ,mutta johto näytti saaneen lämpöä....Säikeissä tummaa..Tarvinnee uusia koko matkalta...Sulakerasian releet tarkistin myös mutta näyttivät hyviltä. Itse rasia on näissä lähes "kulutus-osa" joten tarvinnee tilata sellainen varmuuden vuoksi talvella.....BiTurbojen sähköt on yleisesti tunnettu sanoilla "Vähemmän luotettava" mutta virran vähyys vaikuttanee suureen osaan ongelmista sekä huonot kontaktit/vähäinen ajosuorite....Yhtä kaikki kotiin ajaessa kaikki nykiminen oli taas poissa ja Auto toimi hienosti.....Ota näistä nyt sitten selvää. Lamdba-anturi täytynee uusia kun tuntuu käyvän hieman rikkaalla, samoin kuin vuotava kuskin-puolen pakosarjan tiiviste....
Maserati-life at it`s best.....

Juu ja Neiti on taas käyttäytynyt kehnosti. Nykiminen on palannut ja pari kertaa katkaissut taas virrat totaalisesti kesken ajon.....Akun kengät lähtee vaihtoon kun näyttävät aikansa eläneiltä ja kengältä lähtevän kaapeli-nipun liittimen uusin myös. Tiedä auttoiko mitään ,mutta johto näytti saaneen lämpöä....Säikeissä tummaa..Tarvinnee uusia koko matkalta...Sulakerasian releet tarkistin myös mutta näyttivät hyviltä. Itse rasia on näissä lähes "kulutus-osa" joten tarvinnee tilata sellainen varmuuden vuoksi talvella.....BiTurbojen sähköt on yleisesti tunnettu sanoilla "Vähemmän luotettava" mutta virran vähyys vaikuttanee suureen osaan ongelmista sekä huonot kontaktit/vähäinen ajosuorite....Yhtä kaikki kotiin ajaessa kaikki nykiminen oli taas poissa ja Auto toimi hienosti.....Ota näistä nyt sitten selvää. Lamdba-anturi täytynee uusia kun tuntuu käyvän hieman rikkaalla, samoin kuin vuotava kuskin-puolen pakosarjan tiiviste....
Maserati-life at it`s best.....

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvältä näyttää. Sitten kasettiadapterilla kannettava cd-soitin kiinni?pitkämies kirjoitti:Laitettiin Alpine kiinni.

Makasin eilen parkkihallin betonilla ja kuikuilin rpm-anturia auton alta. Löytyihän se paikka, mutta tulee pakoputki sopivasti suojapellin kiinnityspulttien eteen, joten moottorin alta kulkeva putken pätkä on irrotettava. Eli nyt pitää ajella lossi sammumista uhmaten varsinaiselle remonttipaikalle. Eihän siinä muuta kuin välttelee liikennevaloja, jotta anturi ei lämpene liikaa. Tästä tulee vielä jännää!
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihalla. Vaihoin puolan, vasta 7 vaihto. Noit possit on kyllä melko tasalaatuusia, ku huonoin kesti 4,5v ja paras jopa 6v. Eli samaa vaihtoväliä pukkaa, kuin tulpatkin. Silloin kun meni ensmäinen jo uusittu possi (original ricambi), niin tein periaatepäätöksen, että tähän autoon ei näitä enää. Nyt on kolme ngk puolaa pellin alla ja neljäs tilattu (+ylimääräinen, koska piti hommata äkkiä yksi ja toimitus viivästyi)
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mikä niitä niin rikkoo? Mulla oli 200 tkm jälkeen kolme neljästä vielä alkuperäisiä, ja se yksi hajonnut hajosi kun sinne tulpankoloon oli päässyt vettä (liikkeessä pesty moottoritila luultavasti). Onhan ne kulutusosia, mutta ei toi nyt enää normaalin rajoissa ole...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tiiä, varmaan kuskissa vika
Ensiasennus puolien enmnenaikaisen hajoamisen laitoin juurikin tulpankoloveden piikkiin, mutta toinen kierros ei ole vettä saanut. Se pisimpään kestäny puola oli yksi ensiasennuksista. Voihan ratapäivälämmöilläkin olla jotain osuutta olla asiaan, eikä motti ole muutenkaan tainnu kauhiasti päästä karstottumaan. 


"puhun niin totta kuin osaan"
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kävin ensin hakemassa uuden leiman ja asensin sen jälkeen racechipin. Piti lähteä koeajolle, mutta onnistuin tiputtamaan pihdit jonnekin lokasuojan sisään..
Ei jaksa enää tänään repiä sisälokaria auki, joten jatketaan leikkimistä huomenna..
Ei jaksa enää tänään repiä sisälokaria auki, joten jatketaan leikkimistä huomenna..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulin Saabilla töihin, ja kun oli joutoaikaa, niin vaihdoin firman parkkipaikalla ohjaustehostimeen uudet nesteet, kun vanhaa tavaraa ei enää saa. Muutama kollega hiukan hymyili touhulle, mutta lähinnä tuo herätti hyväntahtoista kiinnostusta 

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siirsin 159:siä 159:llä.
- Liitteet
-
- purkuauton siirto.JPG
- (226.52 KiB) Tiedosto ladattu 4401 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 159:n molempien etuovien stopparit uusiin. Muuten meni työ hienosti, mutta yksi mutteri tippui auto uumeniin... Onneksi oli varastossa sopiva mutteri. Mahtavaa, kun ovet ei nyt pauku ja naksu. Kuulostaa ihan laadukkaalta autolta.
Takaovet pitää kyllä vielä pahempaa ääntä kuin etuovet pitivätkään. Lähteekö nuo takaovien verhoilut irti helposti ja siten ettei tällainen poropeukalo saa mitään tärkeää heti rikki? Uudet stopperit löytyy taakse, mutta pitäisi saada uskallusta lähteä irrottamaan takaovien verhoiluja.

Takaovet pitää kyllä vielä pahempaa ääntä kuin etuovet pitivätkään. Lähteekö nuo takaovien verhoilut irti helposti ja siten ettei tällainen poropeukalo saa mitään tärkeää heti rikki? Uudet stopperit löytyy taakse, mutta pitäisi saada uskallusta lähteä irrottamaan takaovien verhoiluja.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Samalla lailla purkaantuu kuin etuovetkin.