Sivu 96/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Marras 2020, 22:36
Kirjoittaja FinPat
Jaguarin maahantuoja lähestyi ja kysyi josko sähkökissa kiinnostaisi työsuhdeautona ja nyt heillä olisi lähes jopa melkein järjellinen leasing tarjous. Koska uudessa uljaassa Espoon konttorissamme ei ole lataus mahdollisuutta jollei vedä jatkojohtoa labran ikkunasta niin pitää 308km pitäisi selvitä yhdellä latauksella jotta hommassa olisi järkeä. No, ei hätää i-Pacen WLTP range on 470km. Kilometrilaskuri löytyy osoitteesta: https://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto-i ... omponent-3

Kuva

Tuollahan matka taittuisi. Mutta matka on kyllä moottoritietä ja varsinkin kesäisin matkan keskinopeus on yli 92km/h. Menköön tämän kerran.

Kuva

Oops. Nyt alkaakin menemään jännittäväksi. 11km tankissa reserviä. Onneksi eteläisessä Suomessa on San Diegon ilmasto niin ilmastoinnilla ja lämmityksellä ei tee mitään ja lämpötila on tasaiset 20C ympäri vuoden ja vuorokauden. Jos kuitenkin kaikkien odotusten vastaisesti joskus tulisikin talvi niin sitten voisi käydä huonosti.

Kuva

Joutuisi kävelemään kotiin jostakin Lohjan ja Salon välisestä maastosta. Dieselillä tai bensalla pitää vielä jatkaa hetki.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Marras 2020, 22:46
Kirjoittaja V6
hyvin kyllä putoo range, harmi kun ei ole sitä -20 astettta valittavana.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Marras 2020, 23:08
Kirjoittaja jkk
V6 kirjoitti:hyvin kyllä putoo range, harmi kun ei ole sitä -20 astettta valittavana.
Mitä siitä voikaan päätellä :mrgreen: :mrgreen:

Hyvä nyrkkisääntö on, että talvella rangen voi puolittaa...ellei sitten lähde suoraan latauksesta liikkeelle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Marras 2020, 07:40
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Marras 2020, 11:10
Kirjoittaja FinPat
Vittorio Jano kirjoitti:Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?
14" vanteilla voisi kruisailla San Diegossa pitkään yhdellä latauksella. Tosin etujarrulevyt taitavat olla 350mm / 13.8" eli voi olla hieman sovittamista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Marras 2020, 11:23
Kirjoittaja Polforea
Vetää kumit suoraan jarrulevyjen niskaan? Säästyy vanteiden paino.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Marras 2020, 12:23
Kirjoittaja BillJean
E90 - Nollattiin yleistä huoltoilmoitusta (service). Perskutarallaa sytytti punaisen nosturikuvakkeen.
Kaiketi jarrujen "anturijohdot" pitäisi vaihtaa? Johdot maksanevat muutaman euron kappale,
mutta meneeköhän sillä? Jarrupalat aika ok.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Marras 2020, 12:58
Kirjoittaja Polforea
Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Marras 2020, 13:13
Kirjoittaja BillJean
^Kiitosta jälleen.

Hassua. Se yleinen huoltoilmoitus oli "oikeassa" siinä, että tässä kuussa tarttis tehdä jotain, km rajaan oli matkaa.
Sitten auto suuttuu jostain onnettomista piuhoista.

Nyt sitten palaa myös käsijarruvalo punaisena. Ajoahan tämä valoshow ei haittaa, mutta harmittaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Marras 2020, 13:22
Kirjoittaja BillJean
deleted..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Marras 2020, 19:40
Kirjoittaja Manu
https://www.is.fi/autot/art-2000007621971.html

Jeep Compass plug in hybrid. Kommenttipalsta taas melkoinen ja asiantuntijat paikalla. Harmi ettei Jeepin suosio ole parempi sillä ovathan autot hyviä ja neliveto-ominaisuudetkin ovat paremmat kun missään Nissaneissa yms. Jtn kertoo sekin että maailmalla Jeepin myynti vain kasvaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Marras 2020, 14:54
Kirjoittaja Farina
^No jaa-a. En pitäisi tätä Compassia mitenkään kovinkaan erikoisena autona. Tylsä muotoilu (varsinkin takaa) ja ohjaamo on suoraan kun 2000-luvun alusta. Tämä yhdistettynä pieneen Fiat-pohjaiseen moottorin ja nykymittapuulla vaatimattoman kokoiseen ajoakkuun. Äkkiseltään olisi vaikea perustella itselle, että miksi laittaisi 45k€ juuri tähän, jos uutta plugari-katumaasturia olisi hankkimassa :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Marras 2020, 23:45
Kirjoittaja Riccardo
Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?

Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Marras 2020, 18:10
Kirjoittaja Vittorio Jano
^^

Renegade on hienompi!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Marras 2020, 09:25
Kirjoittaja Gasket
Havaitsin Jumperin tiputtelevan jotain allensa. Tarkempi tutkimus paljasti tuon olevan naftaa. Vielä tarkempi tutkimus paljasti tuon tulevan naftafiltterin tienoilta. Kiristyi ihan käsin vielä puolisen kierrosta ja vuotokin hävisi. Kerrankin kohtuullinen korjaus. Tuossahan on ilmansuodatinpömpeli vähän edessä, niin on tainnut edelliseltä huoltajalta jäädä vähän kehnosti vaan kiinni. Havaitsin samalla, että vaikka tuon piti olla syksyllä huollettu, niin ei ole taidettu ilmanputsaria vaihtaa. Täytynee laittaa jossain välissä.

Viime la-su aikana Focus oli tyhjännyt akkunsa pihaan. Tulee tuossa aika jännä discoefekti. Kaikki valot vilkkuu sekalaisesti, eikä vähiä virtoja saa pois päältä lainkaan. Kaapeleilla käyntiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Marras 2020, 21:01
Kirjoittaja Ossiv
Riccardo kirjoitti:Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?

Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"
Tai 4-7k 'kari'gränd tserokee! Saa ekolookisena 4.0 tai 4.7.. suosittelen :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Marras 2020, 13:04
Kirjoittaja BillJean
Polforea kirjoitti:Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.
Jep, edessä viallinen anturi. Samalla tehtiin etupäähän jarruhuolto ja uudet jarrupalat. Lasku oli yllättävän maltillinen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Joulu 2020, 16:58
Kirjoittaja Polforea
Vanhan naapurin pähee passatti sytytti helikopterivalon ja oli sitä mieltä, että ykköslambaada ei muka lämpiä, vaikka piuhakin on poiki. Kauheen nihkeitä noi saksalaiset :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 00:08
Kirjoittaja Tuomas K
Sitruunan lämmityslaite oli päättänyt, että ei sitä lämpöä tarvita jaloille, villasukat jalkaan. Tänään sitä sitten lähdettiin veljen kanssa tutkimaan. Epäilykset kohdistui ohjausvaijereihin. No, kojetaulua vähän purkamalla päästiin kurkkimaan säätönupikoiden taakse, ja vaijerit on paikoillaan ja liikkuvat. Vika ei siis ole siellä. Lisää purkua ja saatiin vaijereiden toinen pää näkyviin. Vaijerit on paikallaan ja liikkuvat. Tässä kohtaa näyttää siltä, että vika on lämmityslaitteen sisällä eikä päivässä riitä tunnit sen purkamiseen, joten leuka rintaan ja romut takaisin kasaan. Kotimatkalla kestää hetken, ennen kuin havahdun asiantilaan; jaloilla on lämmintä. Pelkkä vianhaku siis riitti siihen, että romu ehjäsi itsensä :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 00:29
Kirjoittaja Polforea
^Tästä voisi veikata, että vika oli kuin olikin jotenkin jankkaavissa vaijereissa ja "napsahti" jo purkaessa auki.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 00:48
Kirjoittaja Tuomas K
^Tätä pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona itsekin. Olisi se kuitenkin ollut kiva löytää se vika.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 13:51
Kirjoittaja Jiitee
Ranskisten parkkitutkat :wink:
Taas ostamassani '08 407:ssa sama juttu kuin vajaan vuoden omistamassani '08 C5:ssa:
Parking sensor not working. Tuosta selviää yhden sensorin vaihdolla
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.

No sain noilla pikkuvioilla tingittyä tiukasti,.. 15 prosenttia pois
alun perin sovitusta hinnasta , kun eivät olleet ilmoittaneet
noita etähavaintona ...eka nettiautokauppa mulla :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 13:53
Kirjoittaja Aquatica
^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä :P

Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 14:03
Kirjoittaja Jiitee
Aquatica kirjoitti:^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä :P

Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.
Aqu jäljillä, omassakin 407:ssa homma korjattu 12 vuoden aikana
kaksi kertaa. C5 X7 havaittu samaa ongelmaa. Korjaussarja noin 100 eur , ja homma hoituu ilman kojelaudan
purkuakin tekemällä sopivia monttöörausreikiä puhallinkoteloon, jotka
muurataan sitten liimalla umpeen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Joulu 2020, 14:22
Kirjoittaja Tuomas K
^^Täytyypä jossain välissä koittaa selvitellä tuota vaihtoehtoa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Joulu 2020, 14:53
Kirjoittaja Manu
Miten käy Chryslerin uudessa Stellantis ryhmässä? Tästä huolissaan on perustaja Walter P Chryslerin pojanpojanpoika joka kuulemma aikoo taistella automerkin säilymisestä sillä hänen mukaansa tuotemerkillä on runsaasti arvoa!
https://www.clubalfa.it/317411-il-proni ... obilistica

Kieltämättä ymmärrän hänen motiivinsa ja olihan Chrysler tosiaan ennen suurimpia auton valmistajia. Itsekkin toivon että Chryslerille saataisiin kunnon automalleja valikoimaan ja jopa joskus tuotaisiin suomeen taas! Chryslerillähän on ollut myös useita innovaatioita kuten aikoinaan autonavain ja virtalukko! 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Joulu 2020, 09:38
Kirjoittaja BillJean
"Volkswagenissa alkoi kukkia ruoste jo ennen takuun päättymistä"
https://www.is.fi/autot/art-2000007677432.html

Meitin yksi bmw täytti 11 v (takuu 12v) ja takaovet alkoivat hiukan pukata ruskeaa,
ei läheskään noin paha kun jutun vw, mutta kuitenkin. Vein auton näytille liikkeeseen.
Ottivat kuvat ja lähettivät maahantuojalle. Menikö pari viikkoa ja lupa tuli uusille takaoville.
Ryhdikästä toimintaa maahantuojalta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Joulu 2020, 12:16
Kirjoittaja Jiitee
^
407 Sw:n heikko kohta ruosteelle on takaluukun krominvärisen kahvan ympäristö. Omassakin ihan
pieni alku on , pitää keväämmällä ottaa kiinni ja fiksata. Sama juttu oli 156 Sw:ssä, mutta siinä takaluukun alareuna. Puhkiruostumistakuuseen asti ei tuolla kyllä saa uutta luukkua huudettua.

Sedan /coupe -407:ssa en ole havainnut samaa, aika terveitä ovat nämä ranskikset pelleiltään. Sanoisin keskiarvoa parempia selvästi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Joulu 2020, 12:18
Kirjoittaja mutt
Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Joulu 2020, 12:22
Kirjoittaja Jiitee
mutt kirjoitti:Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.
Joo, ja jopa katto :wink:
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Joulu 2020, 12:27
Kirjoittaja BillJean
Bmw:n takaovet olivat alareunasta sellaiset 5-10 cm matkalta hiukan ruskettunet,
ei missään nimessä puhkiruostuneet, vielä.

Hiukan tuossa vw keississä ihmetyttää, että myyjää haetaan vastuuseen. Eikö se ole
valmistaja joka takuun myöntää.

E: ^Kuplassa on kuiten kiva elää ja olla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Joulu 2020, 20:42
Kirjoittaja jyrkip
Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2020, 08:20
Kirjoittaja Jiitee
jyrkip kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.
Jep, olisi saanut noin 50 eurolla, mutta pistin tilaukseen kosketusnäyttö- androidsoittimen piruuttani
Pösöön.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2020, 15:11
Kirjoittaja insinörtti
Volvolla jännä takaisinkutsukampanja. Olivat todenneet, että kuljettajan turvavyön lukkokappaleen vaijeri saattaa murtua, jos penkille punnerrauduttaessa on toistuvasti istuttu lukkokappaleen päälle. Korjaus: korvataan turvavyön esikiristimen sisältävä vaijeri pelkällä vaijerilla.

On se kumma, ettei muut merkit tajunneet ratkoa Takatan ilmapussukoiden ongelmia yhtä kätevällä metodilla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Tammi 2021, 14:22
Kirjoittaja h_lauri
Hep! Olisko Oulun suunnalla kenelläkäkään intoa kurkata vävyehdokkaan Volvoa? Keltaista valoa kojelaudassa, kiesi kuitenkin liikkuu. Taloudellista kompensaatiota vastaan tietenkin, yhteystiedot privalla vaikka.

Kärsämäen huudeilla nyt, Sodankylään menossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Tammi 2021, 09:07
Kirjoittaja HaTaKo
Vaimon pari vuotta vanhasta ja noin 80 tkm ajetusta Seat Leon 1.6 TDI:stä meni jakopää kesken ajon. Takuu toki voimassa ja auto on asianmukaisesti huollettu mutta hiukka jännittää maahantuojan suhtautuminen asiaan. Ensimmäinen kerta kun omalle kohdalle osuu tällainen vaurio vaikka on vanhoja hihnakoneisia Alfoja ja Fiatejakin ollut matkan varrella useita...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Tammi 2021, 08:21
Kirjoittaja FinPat
Kollega lähti Lapin suuntaan työkeikalle.

Kuva

Rangerin sähköinen kaasupoljin päätti jossakin kohtaa lakata toimimasta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Tammi 2021, 17:40
Kirjoittaja BillJean
Edit: Turhake koko postaus, niin turha että turhempaa saa hakea...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 09:13
Kirjoittaja Vainio
Tojotan ESP on hanurista.
Oikeastaan ensimmäinen auto jossa ajonvakautus on alkanut suorastaan kyrpimään.

Tojon ESP=Electronic Senility Program.
Oikeastaan lyhenne kuvaa oikein hyvin sen toimintaa, koska näin liukkailla keleillä ja hitaamilla nopeuksilla sähköaivon korjausliikkeet tapahtuu sekunnin liian myöhään ja sitten kun korjausliikkeeseen ryhdytään se suoritetaan äkkinäisesti ja liioitellusti.
Kaasupolkimen kontrolli toki leikataan ensimmäisenä pois ettei kuski vaan erehtyisi korjaamaan auton suuntaa omatoimisesti.
Kovemmilla nopeuksilla ESP:n ainoa tarkoitus tuntuu olevan leikata auton vauhtia pois erittäin innokkaasti vaikka mitään tarvetta ei olisikaan.
No onneksi tuon seniilisimulaattorin saa napista pois :-D

Ilman seniiliä sähköaivoa tojon neliveto on kummiski ihan mukava ajettava ja tottelee rattia ja kaasua loogisesti.
Kaikissa muissa ajamissani autoissa esp on yleensä toiminut yhteistyössä kuskin kanssa kunhan vaan tarjoaa rattia ja kaasua tarpeeksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 09:23
Kirjoittaja mattijus
Vainio kirjoitti:Tojotan ESP on hanurista.
Tämä! Tuossa harmaassa tojotassa sitä ei saa edes pois päältä.

Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun (Rattia voi kääntää täyden kierroksen, ainoastaan rasittava piipitys alkaa auton jatkaessa turvallisesti suoraan), mutta jos perä hiemankaan lipeää vaarallisesti sivullepäin => välitön ulostehalvaus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 09:32
Kirjoittaja FinPat
Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:00
Kirjoittaja Vainio
mattijus kirjoitti:Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun

Ilmeisesti on todettu automaattinen "hartialukko" turvallisuutta lisääväksi ominaisuudeksi kaukoidässä :-D
https://urbaanisanakirja.com/word/hartialukko/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:11
Kirjoittaja Vainio
FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:18
Kirjoittaja lerppu
Jännittäviä huomioita Toyotan ajonestosta. Onneksi nyttemmin samaan sänkyyn lämmittelemään kavunnut Suzuki oli vielä armon vuonna 2016 eripataa, Vitaran lapsenvahdin saa kytkettyä kokonaan pois. Ja sen saa muutoinkin kierrettyä määrätietoisella ohjauksen ja kaasunkäytön liioittelulla - ainakin jonkunverran. Ei tietty ihan modernin BMW:n tasolle yllä nelivedon tai sähköaivon hallinnan suhteen, mutta hämmästyttävän lähelle (ainakin jos hintaeroa miettii). Olen vakuuttunut vastineesta rahalle talvikäytössä. Sehän on muiden merkkien murhe, kun haluaisin vaihtaa mokoman riisikupin pois, mutta en taida sittenkään tehdä niin ihan heti! Varsinkin vajaavetoisen Giulian ajonestopulmista luettuani, into ottaa halvin käytetty Giulia Vitaran tilalle kaikkosi aika tyystin... Tämä moderni auton kuorruttaminen elektronisella suitsimisella alimman yhteisen nimittäjän mukaan alkaa olla ajotaitoiselle auton ostajalle melko tärkeä hankinnan valintamääre. Se voi olla jopa suht haastava saada esiin koeajolla, varsinkin jos koeajo tehdään leutona toukokuisena iltapäivänä. Lienee näistä murheista opetuksena se, että käyttöauto kannattaa hankkia silloin kun on ne vuoden haastavimmat olosuhteet. Harrasteet sitten erikseen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:22
Kirjoittaja FinPat
Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:30
Kirjoittaja FinPat
Vainio kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.
Joo, aika kaukana vielä A-mersun tasosta.

RAV: https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY
MB-A: https://www.youtube.com/watch?v=oxoizC-yMew

Mutta eivät ole yksin: https://www.youtube.com/watch?v=yAPa3flxuG8

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:31
Kirjoittaja Ruokoton
Jouluna tuli olosuhteiden pakosta ajeltua vuokra Peugeot 308 farkulla.

Siinä oli aivan hervottaman yliaktiivinen luistonesto, etemiskyky läheni nollaa nopeasti lumipatjan kasvaessa kovan pinnan päällä. Myöskin kiihdyttäminen lumipöperöisellä tiellä oli haastavaa, kun tietokone sanoi ei. Vanhempien pihaan, josta jyrkähkö ylämäki poistuessa, olisi jääty pysyvästi, jollei olisi kytkenyt tuota valikoista (kuinka näppärää) pois päältä. Samainen mäki meni 159:llä ongelmitta jopa loppuuntuhotuilla kitkoilla.

Muita ärsyttävyyksiä: Rengaspainehälytys piippaili omiaan koko vuokra-ajan. Satu sutta huutavasta pojasta tuli mieleen hälyytystä kuittaillessa (ei onnistu auton liikkuessa). Vähäisempi ärsytys oli karvalakkimallin infotainment systeemi, joka katkaisi bluetoothin yli tulevaa ääntä aina kun näytön näkymä vaihtui.

Ei jäänyt tarvetta päivittää autoa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:50
Kirjoittaja lerppu
FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Tehty.

Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 10:59
Kirjoittaja FinPat
lerppu kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Tehty.

Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.
Stelvion nanny nappaa D-asennossa kiinni paljon aikaisemmin kuin BMW:n F-sarjalaisten Sport+ asetuksella. Ja BMW:stä saa nappijumpalla (DTC = Off, DSC = Off, Mode = Sport +) kokonaan nannyt kiinni mikä edellyttää Alfassa "Race mode mod" askartelua. Mutta en tiedä tarvitseeko korkeassa möhkölyssä ihan niin vapaita asetuksia. Kyllä tuollaiset pienet teini-driftit saa tehdyksi helposti ihan vakionakin. Ja jopa dieselillä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Tammi 2021, 12:29
Kirjoittaja Jiitee
^ arvon kamraatit, teidän kannattaa katsella noita kasari-liukupulkkia , jos
auton tärkein ominaisuus on ajamisen turvallisuutta liukkaissa olosuhteissa
parantavien apujen poiskytkentä ... rata-ajon yms. suljetulla paikalla tehtävän
iloittelun ymmärrän, mutta muuten... teinilippistouhua teillä :lol:

Vinkki :Hankkikaa kunnon prätkä niin pääsette tuosta taudista eroon, siinä
voi vapauttaa kaikki aistinsa niin paljon kuin uskaltaa ja sielu sietää ,
mutta järki päässä 8) by Ducatisti- pappa