Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Polforea kirjoitti:Tuomas rakastaa, kun huomioin kaksi tekijää väistämisvelvollisuudelle
?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuli tuota kirjoittaessa vaan elävästi mieleen keskustelu tuplakeltaisista (joo, ei jatketa sitä) sekä äskeisestä muistikeskustelusta :lol:. Tässä kohtaa redundanssi on kuitenkin turhaa liikesuunnan ollessa tämä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mua vaan häiritsee kun joku tekee merkityksettömistä asioista jotenkin oleellisia pointteja, "tuplakeltaisella" kun ei ole mitään merkitystä minkään kannalta missään tilanteessa :wink:

Yhteys väistämisvelvollisuusesimerkkiin vaan jää vähän hataraksi

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lähinnä juuri se, että ei tuossakaan sillä vasemmalta tulemisella ole enää merkitystä, kun ko. risteyksessä on liikennemerkein osoitettu väistämisvelvollisuus.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No se.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

h_lauri kirjoitti:Paikallisessa risteyksessä (Tunnelitie-Asematie-Helsingintie) oli aamulla kolari. Kommentoin, että mahdollista vain Suomessa. Joku pahoitti mielensä. Oikeasti, siinä on vähintään sata metriä näkyvyyttä joka suuntaan.
No joo se on aika sekanen risteys mun mielestä, saa olla aika tarkkkana ja sitten kun on näitä, jotka "minä saan mennä, minulla ei ole kolmiota, minuun eteeni ei tule kukaan edes raskasajoneuvo, ajan tarpeeksi lujaa sitten vaikka" ja sitten on näitä "minä ehdin tästä vielä vaikka minulla on kolmio" ja sitten on niitä, "minun eteeni et varmasti tule sieltä kolmion takaa"...ja sitten on niitä, "ööh miten tässä pitää ajaa" ja sitten on kolari valmis.

Itse ajanut paljon linja-autolla tossa paikassa, se on vähän hankalaa välillä, johtuen suurimmaksi osaksi siitä miten lujaa porukka tulee esimerkiksi Kauniaisten mäestä sinne tunneliin. Ne pysäkit on aika hankalissa paikoissa molempiin suuntiin ja ahdasta siinä on. Ja bussi vie puoli risteystä etenkin kun käännytään Viherlaakso-Kauniainen suuntaan alas Tunneliin.

Mutta oikeassa olet näkyvyydyestä ; paikka on avara, siinä on prkeleesti suojateitä ja kaikenlaisia asioita, joiden takia pitäisi ajaa hiljaa ettei jää näkemättä jotain. Paikassa jossa pitää noudattaa todella varovaisuutta, ei pitäs tilannenopeuksien vuoksi ajaa kolaria. 20kmh eilisessä kelissä on varmasti melkeen liikaa paikoin tossa risteyksessä ruuhka-aikana...

No joo minä en tiedä mitä tapahtu sielä mutta risteyksenä se on vähintäänkin mielenkiintonen viritelmä. :lol:
Viimeksi muokannut S_A, 19 Tammi 2016, 03:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aquatica kirjoitti:^
Ihmiset on tyhmiä (TM).
Lisää siihen se, että ollaan myöhässä KOSKA SATAA LUNTA (olisi pitänyt lähteä 5min aiemmin, mutta kun ei jaksanut nostaa persettä sohvalta).
Lisää siihen se, että ollaan huippuja KOSKA ENNENKIN MENI (ei oteta huomioon sitä, että ne keliolosuhteet voi ihan oikeasti muuttua).

Ja sitten ne samat idiootit ei edes ymmärrä, että kännykällä fasebookittaminen ja muu perseily vaan lisää noihin yllämainittuihin perseilyihin sitä ongelmaa, ei vähennä sitä. Nämä yllämainitut idiootit nimittäin kuvittelee olevansa ne ainoat liikkeellä.

Liikenteessä tuntuu olevan keskimäärin:
1) Idiootteja. Siis niitä, ketkä kyllä joko osaisi tai pystyisi, mutta "evvk".
2) Sokeita. Siis niitä, ketkä ei tajua sinisen vilkun merkitystä. Tai ei huomaa pilkkopimeällä tiellä sitä, että omassa autossa on 0 valoa päällä mihinkään suuntaan.
3) Molempien sekoitusta yhdistettynä välinpitämättömään perseilyyn.

Ja sitten ihmetellään, miksi mä haluan lapin korpeen, jossa en nähnyt yhtäkään näistä kolmesta ryhmästä. Liekkö Darwin hoitanut ne pois sieltä jo, kun on tarpeeks syrjässä?
Joo kuullostaa ihan linja-autonkuljettajan työympäristöltä...... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

jkk kirjoitti:Mäkin testasin et absit toimii kun risteykseen ajoi oikealta kylmän viileesti päin punasia nuori neiti phablet naamalla. Varmaan päivitti fb että tänään olisi kiva päivä kolaroida...Ei vittu!!!
:lol: :-D

Tää menee samaan kastiin kun se mitä Ylen toimittaja näki eilen Munkkivuoressa.
Nuori 17-19v tyttö, legginssit jalassa, ohut takki, lenkkarit, eikä sukkia...........
"Tänään on hyvä päivä päästä Meilahden päivistykseen paletuman takia"... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

S_A kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Paikallisessa risteyksessä (Tunnelitie-Asematie-Helsingintie) oli aamulla kolari. Kommentoin, että mahdollista vain Suomessa. Joku pahoitti mielensä. Oikeasti, siinä on vähintään sata metriä näkyvyyttä joka suuntaan.
No joo se on aika sekanen risteys mun mielestä, saa olla aika tarkkkana ja sitten kun on näitä, jotka "minä saan mennä, minulla ei ole kolmiota, minuun eteeni ei tule kukaan edes raskasajoneuvo, ajan tarpeeksi lujaa sitten vaikka" ja sitten on näitä "minä ehdin tästä vielä vaikka minulla on kolmio" ja sitten on niitä, "minun eteeni et varmasti tule sieltä kolmion takaa"...ja sitten on niitä, "ööh miten tässä pitää ajaa" ja sitten on kolari valmis.

Itse ajanut paljon linja-autolla tossa paikassa, se on vähän hankalaa välillä, johtuen suurimmaksi osaksi siitä miten lujaa porukka tulee esimerkiksi Kauniaisten mäestä sinne tunneliin. Ne pysäkit on aika hankalissa paikoissa molempiin suuntiin ja ahdasta siinä on. Ja bussi vie puoli risteystä etenkin kun käännytään Viherlaakso-Kauniainen suuntaan alas Tunneliin.

Mutta oikeassa olet näkyvyydyestä ; paikka on avara, siinä on prkeleesti suojateitä ja kaikenlaisia asioita, joiden takia pitäisi ajaa hiljaa ettei jää näkemättä jotain. Paikassa jossa pitää noudattaa todella varovaisuutta, ei pitäs tilannenopeuksien vuoksi ajaa kolaria. 20kmh eilisessä kelissä on varmasti melkeen liikaa paikoin tossa risteyksessä ruuhka-aikana...

No joo minä en tiedä mitä tapahtu sielä mutta risteyksenä se on vähintäänkin mielenkiintonen viritelmä. :lol:
Dösa oli kuvan perusteella ollut menossa Asematieltä Helsingintielle eli ns. suoraan. Oli pysäyköity siihen keskelle, ennen kärkikolmiota. Olisiko joku ollut kääntymässä Helsingintien suunnasta tunneliin. Ihan selkeä T-risteys se on, vaikkakin edellyttää alhaisempia nopeuksia juurikin suojateiden ja pysäkkien vuoksi. Siinä näkee joskus mielenkiintoisia suorituksia.

Olen ajanut siitä 29.5.1983 lähtien. Silloin se oli hankalammin muotoiltu. En käsitä, miksei siihen sopisi kiertoliittymä.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vode »

"Kuljettajan mukaan ulosajo johtui tien liukkaudesta, poliisi toteaa."

http://www.uusisuomi.fi/autot/165736-au ... t-nopeasti

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Farina »

Eilen meinasi käydä legendaarinen moka taksikuskille Nuolialantiellä. Ajelin illasta Pirkkalasta Partolan suuntaan ja eteen sattui hidas liikennetraktori, joka pöllytti lunta. Koska Partolan valoihin ei ollut pitkä matka, en jaksanut lähteä ohittamaan, varsinkin kun vastaan tuli taajaan autoja. Taakse ilmestyi taksi, joka pisti heti vilkun silmään ja lähti ohittamaan. Katsoin huolestuneena tilannetta, kun vastaantulijoitakin oli. Taksi pääsi liikennetraktorin rinnalle ja teki uskomattoman syöksyn traktorin edestä omalle kaistalle. Kohdalle päästessä tajusin, että jakaja pääsi yllättämään traktorin lumipöllyssä.... Taksin renkaat jäljet viisti jakajan reunaa, lieneekö osunutkin rotvalliin. Partolan Lidlin valoissa seistiin kuitenkin sitten peräkkäin: taksi, traktori ja meikäläinen. Kyl kannatti riskeerata.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vode kirjoitti:"Kuljettajan mukaan ulosajo johtui tien liukkaudesta, poliisi toteaa."

http://www.uusisuomi.fi/autot/165736-au ... t-nopeasti
"Ihaks totta" Että lumi ja jää suisti auton pihalle. :lol:
Jooh, en sano mitään....tai sanon sen, että tietyissä 0 asteen keleissä, tuo on mahdollista. Saada paikallaan oleva bussi tai rekka ojaan ilman, että se liikuu eteen tai taaksepäin metriäkään sillä hetkellä.

Mutta tässä -20 pakkassäässä.... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onnistuu se myös nastarenkaisella uudella autolla -20asteessa.
Se tarvii vaan JUST sopivalla tavalla jäätyneen tienpinnan ja pysähtymisen siihen :D

Sillon, kun auto ei edes liiku ja se suistuu ojaan, voisin sanoa syylliseksi liukkauden (oikeasti siis jään) :D

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ajelin tanpereelta kotiinpäin lahentietä.
Hetkenaikaa todistin mielenkiintoista aura-/suolayhdistelmien soidin leikkiä.
Ensimmäinan ajelee edellä auraten tien pinnasta pienen siivun lunta/jäätä, ja levittää perässään oikein komean viuhkan suolaa.
Takimmainen ajelee muutaman autonmitan sen perässä, ja auraa myöskin pienen siivun lunta/jäätä tienpinnasta ja toki myös sen edellä ajavan levittämän suolan. Ja toki myös levittää itse komealla viuhkalla sitä suolaa siihen kahden aura-auton jäljiltä jääneeseen about 5cm paksuun lumi/jää kerrokseen, joka siinä tien pinnassa muuttuu pikkuhiljaa oikein mukavaksi paksuksi sohjokerrokseksi... :silly:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tänään Hyvinkäältä Mannerheimintien alkuun/pohjoispäähän aika tasan tunti.
Aura-auto moottoritiellä ja joku ei ilmeisesti uskaltanut ohittaa, matkanopeus pääsääntöisesti 60 km/h.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

GreenThing kirjoitti:Ja toki myös levittää itse komealla viuhkalla sitä suolaa siihen kahden aura-auton jäljiltä jääneeseen about 5cm paksuun lumi/jää kerrokseen, joka siinä tien pinnassa muuttuu pikkuhiljaa oikein mukavaksi paksuksi sohjokerrokseksi... :silly:
Tämähän tehdään ihan tarkoituksella.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänään oli kyllä aamulla siitä 6-9 väliin sen verran kamala keli, että nää kylmät pakkaslumipyrykelit ei ole mitään tohon verrattuna. Täysin jää polanteita pitkiä pätkiä, märkää ei hiekan hiekkaa. Kello 9 jälkeen se sitten kääntyi siihen, että aurat ehti paikalle ja sen jälkeen olikin kesäkeli.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Eilen oli aivan järkyttävän liukasta paikka paikoin..... heinämaantiellä 50-60 vauhtia ja koko ajan auto vienoises luisus, Lappeenrannas motaril tie aivan peilijäässä ko renkaat löi ihan tyhjää
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Hauskaa kyllä näitten joittenkin ajatusmaailma kiertoliittymissä.

Ajat sinne ennen tätä oikealta tulevaa autoa, olet jo puolessa välissä ympyrää kun katsot oikealta tulevaa autoa, että "toi tulee edelleen samaa vauhtia kun äsken, eli 30-40kmh suojatien ja kolmion kohdalla kohta".
Alan sitten jarruttamaan ja ei reaktiota ja sitten pysähdyn keskelle ympyrää jättäen raon, ettei tuo sitten aja päälle, jos se sieltä jarruttamatta tuleekin eteen.

Sitten seurasikin sellanen operaatio, että tämä oikealta tullut veti liinat kiinni kun olin pysähtynyt ja painanut herätykseksi torveakin hänelle. Sielä sitten alettiin heiluttamaan käsiä ilmassa. No minä sitten jatkoin matkaa ja tämä sitten liimautui puskuriin kiinni vähäksi aikaa kunnes käännyin sitten pois....

On se kyllä jumalauta vaikeaa, mitä muuta tossakin voi olettaa jos toinen vaan ajaa ja ajaa eikä ilmota mitään väistämisaikeita ennen kun 2m ennen osumaa? :lol:

Ah ja Mun Syyhän se oli. Piti sitten vielä provosoida ajamalla kontissa kiinni sen jälkeen......................

Vinkiksi ****** kuljettajille: älkää alkako pottuilemaan, jos itse ootte jo aiemmin aiheuttaneet ongelmia.......

Muutenkin ihan maantiellä ja normaalissa kaupunkiolosuhteissa tollaset "kolmiolle miljoonaa liinat kiinni" ihmiset on ärsyttäviä kun ei niistä oikeasti tiedä aikooko ne väistää vai ei. Jos se väistämis ilmotus toiselle tehdään 24m ennen kolmiota 50 nopeudesta...........
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Tuomon
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Meno on kyllä ihan toivotonta. Ei ole montaa päivää aikaa kun takanatuleva yritti jumalauta ympyrässä vasemmalta ohi! Yksikaistainen ympyrä ja keskellä sellainen kivestä tehty korotus. Niin siitä vaan korotuksen yli ja "mää meen nyt edelle". Meinas tulla lopussa vähän ahdasta. Sinne se taakse joutui vaan painautumaan. Suoritukset vaan huimistuu! Oli Fiat...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kerran olen nähnyt kun edelläni ajava auto ei jaksanut/osannut ajaa kolmannesta ulos ympyrässä kiertäen sitä ajosuunnan mukaan, vaan kylmästi oikasee vastapalloon. :lol:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onhan noihin ympyröihin pitänyt laittaa kaiteita yms., kun kaikki ei jaksa kääntää rattia, vaan ajavat suoraan yli.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kevarilla tuli tuo^^ pari kertaa tehtyä... :oops:

Puolustuksena olkoon hiljainen kellonaika, hyvä näkyvyys joka suuntaan ja erittäin ahdas ympyrä, joka vielä ulospäin kallistettu, niin ei ollut mikään kiva paikka kiertää märällä kelillä "kolmanteen" koloon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo näitä riittää. Mulla oli tänään Vaaralan suunnalla ei niin kiva tilanne. Pitkä leveä suora ja risteys, jossa jakaja ja pysäkki jakajan jälkeen ilman syvennystä.

Tänään oli ihan mielenkiintosta tosiaan, takana ajo joku Ooppeli luukussa kiinni ja kun ajoissa sitten vilkun laitoin oikealle pysäkille menon takia, tämä Ooppeli lähti sitten ohi. Ajo siinä vierellä risteykseen asti ennen kun tajusi, että se ei mahdu mun ja jakajan välistä. Veti liinat kiinni ja aika viime tipassa. Samalla siinä pysähdyin pysäkille ja tämä sitten ajo miljoonaa ohi torvi pohjassa. (Mun syy siis?)

Kuka idiootti lähtee ohittamaan bussia jo sillon kun se vasta laittaa vilkun päälle ja alkaa hiljentämään?
Saati että se jakaja on vähän ennen pysäkkiä risteyksen kohdalla. Ajaa siinä sitten vierellä kohti jakajaa?
Miten tyhmä pitää ihmisen olla?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ajoi niin lähellä (ja ei ole tuttu alue tai on vaan tyhmä, eikä kiinnitä työmatkallaan ympäristöön huomiota) ettei nähnyt pysäkkiä ja oletti vilkun tarkoittavan sitä, että bussi antaa tilaa?

...

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aquatica kirjoitti:^
Ajoi niin lähellä (ja ei ole tuttu alue tai on vaan tyhmä, eikä kiinnitä työmatkallaan ympäristöön huomiota) ettei nähnyt pysäkkiä ja oletti vilkun tarkoittavan sitä, että bussi antaa tilaa?

...
En tiedä. Se on kuitenkin varmaa, että se oli paikallisia. Käänty yheltä pikkutieltä taakse, asutusalueelta. Joten kyllä se sen paikan tiesi. Oli vaan varmaan pultti otassa ja "haistakaa kaikki" asenne. Sen verran lujaa se paineli horisonttiin. Nopeusnäyttötaulu vilkku punasella. En tiedä sitten nopeutta kun en erottanut niin pitkälle. Mutta 50 alueella varmasti 70kmh silmämääräsesti.

Mutta nää on näitä. Näitä riittää ja niitä aina riittää. Joskus vaan hämmentää, että miten oikeasti joku voi ajaa noin. Tolla tavalla.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:Kerran olen nähnyt kun edelläni ajava auto ei jaksanut/osannut ajaa kolmannesta ulos ympyrässä kiertäen sitä ajosuunnan mukaan, vaan kylmästi oikasee vastapalloon. :lol:
Normaali käytäntö joillakin eräässä ympyrässä työmatkalla.

Ei-aivan-merkityksetön osa autoilijoista yksinkertaisesti ei osaa ajaa liikenneympyrässä. Se siis vain menee yli niiden kykyjen mitä kuljettajalle on suotu. Toinen, tuskin pienempi osa autoilijoista taas ajaa muuten vain pää perseessä, kuvitellen olevansa ainoa autoilija liikenteessä, eli puhdasta kusipäisyyttään on käyttämättä vilkkua ja perseilee muutenkin. Yhdessä nuo kaksi ryhmää ovat jo merkittävä osa liikennevirtaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo kun oli nää lumikelit, niin kiertoliittymiin ilmesty outoja renkaan jälkiä, oikasuja siis. Ei jaksa kiertää. :D
Paras oli kyllä Pähkiksessä kun lumiset hidastustöyssyt, joita ei ees kunnolla nähnyt ja olivat hyvin sileät versiot; oli joku kiertänyt jakajan väärältä puolelta.... :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Keimolassa jopa auramiehet olivat oikoneet ympyrässä sen verran, että ulommalle kaistalle ei enää kolmossarjalaisella mahtunut leveytensä puolesta. Hienoa työtä suomalaisen liikennekulttuurin ylläpitämisen puolesta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Ai niissä uusissa ympyröissä siinä aseman lähellä? Oudon mallisia ne ympyrät ihan kesäkelilläkin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jep, siinä eteläisemmässä, kun on menossa pohjoiseen, on ulkokaistan leveys tiukassa juuri siinä kohtaa mistä pitäisi kääntyä ulospäin. Käytännössähän tuo ei juurikaan haittaa/vaikuta, kun suurin osa porukasta oikoo kuitenkin sen sisemmän kaistan kautta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pitäis varmaan työmatkoja varten hankkia handsfree, että vois sinivuokoille soitella oudosti ajelevista apinoista.
Eilen Tuusulassa meinas tosissaan tulla kolari, kun joku ääliö tojo-kuski ei ymmärtänyt minkään liikennesäännön päälle yhtään mitään.
En kuskia nähnyt, mutta ajeli kuten osaamaton idiootti tai kännissä oleva ääliö.

Teki yllämainitun sisemmän kaistan kautta pihalle oikomisen.
Ilman vilkkua.
Niin, että edessä ajava joutui väistämään ja töötti pohjassa.
Niin, edessä ajava että minä mentiin sinne ulommalle kaistalle kuten kuuluu (noh, minä menin siinä missä kaista alkaa, tuo meni puolivälissä kaistaa ja ulosmenoliittymää). Sitten tulee Tojo sisäkaistalta ihan täysin surutta SUORAAN meikäläisen edessäajaneen eteen.

Ja kaikki tämä suhteellisen hyvissä, vaikkakin hämärissä ajo-olosuhteissa ilman kummempaa ruuhkaa.
Mistä näitä osaamattomia/kyvyttömiä/välinpitämättömiä oikeesti tulee? Joka aamu jotakin. Joka iltapäivä jotakin.

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Aquatica kirjoitti:Pitäis varmaan työmatkoja varten hankkia handsfree, että vois sinivuokoille soitella oudosti ajelevista apinoista.
Eilen Tuusulassa meinas tosissaan tulla kolari, kun joku ääliö tojo-kuski ei ymmärtänyt minkään liikennesäännön päälle yhtään mitään.
En kuskia nähnyt, mutta ajeli kuten osaamaton idiootti tai kännissä oleva ääliö.

Teki yllämainitun sisemmän kaistan kautta pihalle oikomisen.
Ilman vilkkua.
Niin, että edessä ajava joutui väistämään ja töötti pohjassa.
Niin, edessä ajava että minä mentiin sinne ulommalle kaistalle kuten kuuluu (noh, minä menin siinä missä kaista alkaa, tuo meni puolivälissä kaistaa ja ulosmenoliittymää). Sitten tulee Tojo sisäkaistalta ihan täysin surutta SUORAAN meikäläisen edessäajaneen eteen.

Ja kaikki tämä suhteellisen hyvissä, vaikkakin hämärissä ajo-olosuhteissa ilman kummempaa ruuhkaa.
Mistä näitä osaamattomia/kyvyttömiä/välinpitämättömiä oikeesti tulee? Joka aamu jotakin. Joka iltapäivä jotakin.
Lempäälän Ideaparkista ihan normaali poistumistapa. Sit ihmetellään kun **lkku Alfa kuski vetää töötti pohjassa... Pari kertaa nähnyt aika hyviä väistöliikkeitä (kiilajan puolelta siis), eli ymmärretään tekevänsä päin honkia, mutta tehdään se silti?

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jamie »

Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.

Auto oli FL 156 ilmeisesti 1.8 moottorilla.

Minkäköhän muun maan lähetystön henkilökunta ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

jamie kirjoitti:Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.

Auto oli FL 156 ilmeisesti 1.8 moottorilla.

Minkäköhän muun maan lähetystön henkilökunta ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ?
No eipä tuo cd kalusto aina niin fiiniä ole. Ranskan lähetystöllä tais olla joku hikinen citikan tai pösön tilavankkuri vuosimallia vanhahko

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

jkk kirjoitti:
jamie kirjoitti:Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.

Auto oli FL 156 ilmeisesti 1.8 moottorilla.

Minkäköhän muun maan lähetystön henkilökunta ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ?
No eipä tuo cd kalusto aina niin fiiniä ole. Ranskan lähetystöllä tais olla joku hikinen citikan tai pösön tilavankkuri vuosimallia vanhahko
Tänne periferiaan Euroopan nurkalla olevalle saarelle lähetetään se jämäkalusto (jos on pakko jotain edes lähettää) :lol:

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

jamie kirjoitti:Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.

Auto oli FL 156 ilmeisesti 1.8 moottorilla.

Minkäköhän muun maan lähetystön henkilökunta ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ?
Se asui pari vuotta sitten Lauttasaaressa naapuritalossa.

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jamie »

Niin mutta kun meitä Suomalaisia aina syytetään siitä että ei osata myydä - osin syystäkin niin eikös tämä ikkunapaikka oman teollisen tuotannon helmille ?

Voisivat ajella vaikka 500X tms kun ei oiken mitään kummempaa ole juuri nyt tarjolla.

Mutta kuten edeltäjä totesi saattaa olla niinkin ettei olla ihan ykkös liigassa maakohtaisesti Italialaisten mielestä ja siksi täällä on tuota vanhempaa kalustoa.

Oli vaan vähän näköistä kun sisällä oli kaksi aikuista miestä tummissa puvuissa ja auto oli - ei alkujaankaan mikään tähti ja nyt yli 10 vuotiaana - no kenties sitä olisi voinut romutusseteli kampanjassa hyödyntää.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jospa se 156 on edelleen tuotannon helmi?
VMP

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ajoha se Orekki käytetyllä minillä. Se tykkäs siitä.

Edit: ameriikan lähettiläs siis.
Viimeksi muokannut jalittam, 29 Tammi 2016, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ehkä tuolla CD-156:lla ajeleva on todennut, että tuon mallin jälkeen on markkinoille tullut lähinnä eri tyyppisiä virityksiä silkkaa *askaa, joihin ei ole syytä hairahtua. Itsekin olen kerran kieltäytynyt tarjouksesta kokeilla erään merkin erästä isohkoa katumaasturia ihan siitä syystä, ettei itsetuntoni kertakaikkiaan kestänyt ajatusta istua sellaisen tekeleen ratin takana kaupunkiolosuhteissa.

Ja onhan FL 156 esteettinen ilmestys edelleen, joten en yhtään ihmettelisi, vaikka sen kuski nakkaisi piut paut moderneihin kuluttajamarkkinoihin kuuluvalla idealla tuotteiden muotokielen vanhentumisesta.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

jamie kirjoitti:Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.
Minulta meni nyt ohi miten se kertoisi maan ahdingosta, että lähetystön työntekijä ajaa kotimaisella autolla? Eikö se ennemmin kerro päinvastaisesta?
Pääsääntöisesti nuo CD-kilpiset autot ovat diplomaattien omia, joten auton iästä tai hinnasta ei parane päätellä sen kummempia. Tai jos päättelette, älkää katsoko millä suomalaisdiplomaatit ajavat tuolla maailmalla. Ette todellakaan halua tietää. (UM:n parkista on tosin mahdollista bongata säännöllisesti yksi Lancia, joten on meillä jotain toivoa).
Järkiautoilija

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jamie kirjoitti:Yksi esimerkki Italialaisen autoteollisuuden ja maan ahdingosta.

Tuli tänään Helsingin keskustassa vastaan lähetystön auto jonka oli CD 34XX eli Italian lähetystön auto.

Auto oli FL 156 ilmeisesti 1.8 moottorilla.

Minkäköhän muun maan lähetystön henkilökunta ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ?
Kyllä Italialaisilla sitten on rahatkin loppu, kotimaassaan ne ajelee vielä vanhemmilla.

https://www.youtube.com/watch?v=rXCPks6ahvk

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vatikaani se vasta köyhä onkin

http://www.hs.fi/autot/a1305987902567
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jamie »

Hyvä linkki mutta olisiko kyse kuitenkin jostain suuremmasta ?

Mutta isommassa mittakaavassa alkaa vaikutta siltä että italialaiset ovat siirtymässä ainakin Euroopassa Veikkausliigasta alempiin sarjoihin.

Lancia on vailla viimeistä arkkuun ja Alfan tulevaisuus on niin ja näin. En millään miten 2016 voidaan malli josta ei edes esitetty minkäänlaista pistokehybridi mallia. En osaa sanoa onko sekään lopullinen ratkaisi mutta tällä hetkellä ei muitakaan vaihtoehtoja oikein ole eli sähkö tai vety.

Toinen kumma yksityiskohta on miksi ihmeessä Giulia QV:ssa tuputetaan manuaalivaihteistoa. Aika harvat sellaista enään nykyään kaipaa kun konsernissa tällä alueella annettavaa niin on ihme kun sitä ei hyödynnetä.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1454297260042.html

Ei voi olla oikeasti totta, että pitää tehdä ihan video havainnollistamaan miten pitää oikeaoppisesti vaihtaa kaistaa?!
Hyvä, että tekivät sen videon, mutta oikeasti siis.... :lol:

No se on se mitä työssäni nään, tätähän se on. Oletuksia ja itsestään selvyyksiä. Kuten se, ettei linja-auto esimerkiksi voi kiihtyä mitenkään reippaasti, riittää että olettaa päässeensä ohi ja voikin sitten kääntää ratista. Oli se siinä vieressä vielä tai ei. Enemmän kun sormet riittää, näitä tilanteita tullut vuosittain eteen. Niin 3.tiellä, kehill ja jopa tajamissa, jossa ohittavat pysäkiltä tulleita busseja naapurin kaistan kautta ja leikkaavat eteen sitten. Katsomatta peiliin, että.....

Katveavustimet, joo hyvä juttu sillon, jos kuljettaja on tosiaan niin saapas, ettei tajua itse näitä asioita maalaisjärjellä pohtia. Sitten jos avustimenkin kanssa onnistuu kylkeen kaistan vaihtamaan, niin voi sitten jo mennä antamaan sen kortin pois kokonaan.

Mutta toi vilkun käyttö......mitä tähän vois sanoa. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1454398779473.html

Hyvä kirjotus, kyseenalaistaa asioita. Hyvä.!

No joo, voishan niitä tosiaan vaikka taajamiin laitella. Koulujen nurkille, jossa on oikeasti riskit isoja.
Mutta kyllä tää Kehä 1 valvonta tiputtaa kolareita, varmasti jollain tavalla. Tilannenopeudet tippuu ja keskinopeudet tippuu. Ei se ruuhka ketjukolareita estä tietenkään. Ne johtuu ihan eri asioista.
Mutta katotaan mihin toi Kehä 1 juttu etenee. Itse nyt oon sitä mieltä näistä asioista, että taitaa enemmän asenteellistä asiaa olla, pyritään saamaan ne nopeudet ees vähän alas ja se tarkottaa lisää aikaa kuljettajille mitä sitten edessä tapahtuukin.
Tietenkin jos turvavälin pitää siinä sekunnissa, kelistä riippumatta niin eipä sillä merkitystä ole miten lujaa sitä sattuu sillon ajamaan kun jono pysähtyykin vähän yllättäen...

No tää on tätä, mielipiteitä on varmaan 10000 tässä asiassa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

En mä ole koskaan nähnyt tuollaisen skodan vilkkua käyttävän kun vaihtaa kaistaa. Ainakaan etukäteen.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Mä taas en usko pätkääkään siihen, että keskinopeus tippuu. Koska perkeleet ei saa käyttää keskinopeuskameroita. Nyt tulee sit haitariliike sen vuoks, että porukka polkee jarrua...

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aquatica kirjoitti:^^
Mä taas en usko pätkääkään siihen, että keskinopeus tippuu. Koska perkeleet ei saa käyttää keskinopeuskameroita. Nyt tulee sit haitariliike sen vuoks, että porukka polkee jarrua...
Niin vaikea sanoa totuutta. Luulisi vähän vaikuttavan, niitä on niin tiheesti, että ei siinä oikeen uskalla antaa rennosti mennä nykypäivänä kuten ennen.
Silti ne ei oo keskinopeuskameroita, niin vaikea sanoa sitten.

Se mitä itse koin Kehällä viimeeksi anto tollasen käsityksen. Meno oli rauhallisempaa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin