DA kämmää jälleen
Valvoja: Moderators
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kuitissa lukee että kampiakselin hihnapyörä lukittu työkalulla!!! ja öljypumpun alumiinin kaulus rikkoontunut... ja deltan nainen sanoi että kolme asentajaa ollut irroittamassa kyseistä osaa pulttikoneella ja jatkovarrella!
seltaan lähettämä kysymys ölypumpusta sähköpostilla sai vastauksen tänään! ja se menee näin!
VASTAUKSEMME DELTA MOTOR/INFO LÄHETTÄMÄÄNNE PALAUTTEESEEN: Autonne on otettu käyttöön 7.5.1998 jossakin EU-maasta ja auto on myöhemmintuotu Suomeen käytettynä. Koska autonne ei ole yhtiömme Delta Motor Oy:nmaahantuoma ja koska palautteenne koskee korjaamon palvelua, emme haluaottaa täältä maahantuontiyhtiömme taholta kantaa korjauksen suoritukseentai laskutukseen. Näistä asioista vastaa konsernimme jälleenmyyjäyhtiöDelta-Auto Oy itsenäisesti ja jokaisella korjaamolla vastuun kantavahenkilö on ko. korjaamon huoltopäällikkö. Vaikka emme haluakaan ottaa suoranaisesti kantaa autonne kyseiseenkorjaustapahtumaan ja laskutukseen, haluamme kuitenkin yhtiöömme lähettämänpalautteenne johdosta lausua silti seuraavaa: Autonne käyttöön otosta onkulunut jo lähes 10 vuotta ja tietoa siitä mitä autolle on matkan varrellatapahtunut ja mitä autosta on jo aikaisemmin mahdollisesti jossainkorjattu, ei ole saatavissa. Jos tämän ikäisessä autossa sellaiset osatjotka korjauksessa on irrotettava ovat juuttuneet (hapettuneet)käyttövuosien aikana niin tiukkaan, etteivät oikeaoppisesti irrotettaessaehjänä irtoa, ei tällöin osien rikkoutumisten aiheuttamista kustannuksistavoi korjaamo olla vastuussa. Kustannusvastuu voi kuulua ainoastaan kyseisenauton omistajalle. Jos paikallinen korjaamomme on kuitenkin antanutkyseisistä vaurioituneista osista ja niiden vaihtokustannuksista Teilletuntuvan alennuksen, on korjaamo toiminut mielestämme hyvinkin asiakasystävällisesti. Jos korjaus on sovittu niin, että asiakas tuo korjauksessa tarvittavatosat, ei korjaamo tällöin varaudu hankkimaan tarvittavia varaosia. Josasiakas ei kuitenkaan tuo kaikkia korjauksessa tarvittavia varaosia ja josniitä ei löydy korjaamon varastosta, on korjaamon tilattava tarvittavatvaraosat maahantuojan varastosta. Tämä pitkittää korjauksen valmistumista,eikä pitkittymisen syy ole tällöin korjaamon. Lisä vaikeuden ja korjauksenpitkittymisen aiheuttavat lisäksi ne osat jotka korjauksessa mahdollisestirikkoutuvat tai todetaan korjauksen yhteydessä viallisiksi. Asiakkaantuomat varaosat aiheuttavat myös ongelmia mahdollisissa vastuukysymyksissä,sillä korjaamo ei voi ottaa ainakaan täyttä vastuuta korjauksista joissa onkäytetty asiakkaan tuomia varaosia. Ongelmista välttyäksemme toivotaan,ettei mitään ongelmia autoonne tehdyn kyseisen korjauksen jäljiltä tuleesiintymään. Ystävällisin terveisin Paavo HeimonenasiakaspalvelupäällikköDelta Motor Oy/tekninen palvelu
tuossakin hyvä vertaus että auto otettu käyttöön jossain muualla! mites tuo merivesi tuossa suomen ja belgian välissä vaikuttaa autoon? toki ymmärrän sen että se ei ole heidän maahan tuoma ja siksi eivät ota siitä täyttä vastuuta!
seltaan lähettämä kysymys ölypumpusta sähköpostilla sai vastauksen tänään! ja se menee näin!
VASTAUKSEMME DELTA MOTOR/INFO LÄHETTÄMÄÄNNE PALAUTTEESEEN: Autonne on otettu käyttöön 7.5.1998 jossakin EU-maasta ja auto on myöhemmintuotu Suomeen käytettynä. Koska autonne ei ole yhtiömme Delta Motor Oy:nmaahantuoma ja koska palautteenne koskee korjaamon palvelua, emme haluaottaa täältä maahantuontiyhtiömme taholta kantaa korjauksen suoritukseentai laskutukseen. Näistä asioista vastaa konsernimme jälleenmyyjäyhtiöDelta-Auto Oy itsenäisesti ja jokaisella korjaamolla vastuun kantavahenkilö on ko. korjaamon huoltopäällikkö. Vaikka emme haluakaan ottaa suoranaisesti kantaa autonne kyseiseenkorjaustapahtumaan ja laskutukseen, haluamme kuitenkin yhtiöömme lähettämänpalautteenne johdosta lausua silti seuraavaa: Autonne käyttöön otosta onkulunut jo lähes 10 vuotta ja tietoa siitä mitä autolle on matkan varrellatapahtunut ja mitä autosta on jo aikaisemmin mahdollisesti jossainkorjattu, ei ole saatavissa. Jos tämän ikäisessä autossa sellaiset osatjotka korjauksessa on irrotettava ovat juuttuneet (hapettuneet)käyttövuosien aikana niin tiukkaan, etteivät oikeaoppisesti irrotettaessaehjänä irtoa, ei tällöin osien rikkoutumisten aiheuttamista kustannuksistavoi korjaamo olla vastuussa. Kustannusvastuu voi kuulua ainoastaan kyseisenauton omistajalle. Jos paikallinen korjaamomme on kuitenkin antanutkyseisistä vaurioituneista osista ja niiden vaihtokustannuksista Teilletuntuvan alennuksen, on korjaamo toiminut mielestämme hyvinkin asiakasystävällisesti. Jos korjaus on sovittu niin, että asiakas tuo korjauksessa tarvittavatosat, ei korjaamo tällöin varaudu hankkimaan tarvittavia varaosia. Josasiakas ei kuitenkaan tuo kaikkia korjauksessa tarvittavia varaosia ja josniitä ei löydy korjaamon varastosta, on korjaamon tilattava tarvittavatvaraosat maahantuojan varastosta. Tämä pitkittää korjauksen valmistumista,eikä pitkittymisen syy ole tällöin korjaamon. Lisä vaikeuden ja korjauksenpitkittymisen aiheuttavat lisäksi ne osat jotka korjauksessa mahdollisestirikkoutuvat tai todetaan korjauksen yhteydessä viallisiksi. Asiakkaantuomat varaosat aiheuttavat myös ongelmia mahdollisissa vastuukysymyksissä,sillä korjaamo ei voi ottaa ainakaan täyttä vastuuta korjauksista joissa onkäytetty asiakkaan tuomia varaosia. Ongelmista välttyäksemme toivotaan,ettei mitään ongelmia autoonne tehdyn kyseisen korjauksen jäljiltä tuleesiintymään. Ystävällisin terveisin Paavo HeimonenasiakaspalvelupäällikköDelta Motor Oy/tekninen palvelu
tuossakin hyvä vertaus että auto otettu käyttöön jossain muualla! mites tuo merivesi tuossa suomen ja belgian välissä vaikuttaa autoon? toki ymmärrän sen että se ei ole heidän maahan tuoma ja siksi eivät ota siitä täyttä vastuuta!
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
En ole täysin erimieltä tuon Deltan vastineen kanssa. Auto on kuitenkin jo maailmaa nähnyt ja niinkuin kaikki koskaan "vanhempia" pelejä ropanneet tiedämme jutut voi olla jumissa /hauraita/ valmiiksi puoliksi rikki.
Jos sitten jotain ei mene ihan koulukirjan mukaan vastuu ei voi olla ainakaan kokonaan olla asentajan/korjaamon.
Hiukan vastaavaa kävi -95 audini kanssa, ja ottihan se päähän toki.
Jos sitten jotain ei mene ihan koulukirjan mukaan vastuu ei voi olla ainakaan kokonaan olla asentajan/korjaamon.
Hiukan vastaavaa kävi -95 audini kanssa, ja ottihan se päähän toki.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Samaa mieltä. Onkohan edelliset asentajat (turkkilaiset saksassa?) kiristäneet kaikki pultit ja mutterit oikeeseen kireyteen vai vääntäneet liian kovaan jne.juhala kirjoitti:En ole täysin erimieltä tuon Deltan vastineen kanssa. Auto on kuitenkin jo maailmaa nähnyt ja niinkuin kaikki koskaan "vanhempia" pelejä ropanneet tiedämme jutut voi olla jumissa /hauraita/ valmiiksi puoliksi rikki.
Jos sitten jotain ei mene ihan koulukirjan mukaan vastuu ei voi olla ainakaan kokonaan olla asentajan/korjaamon.
Hiukan vastaavaa kävi -95 audini kanssa, ja ottihan se päähän toki.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kyllä minäkin allekirjoitan tuosta tekstistä paljon, auto ei ole uusi joten osat ovat haurastuneet ja näin poispäin mutta auto on ostettu uutena belgiasta ja ollut yhdellä omistajalla ennen minua joka on sen henkilökohtaisesti sieltä ostanut(mitä delta auto ei tietenkään voi tietää) ja käytetty siellä paikallisessa "delta autossa" huollossa säännölisesti josta kyllä kaikki kuitit löytyy... ja jos tässä jotakin firmaa epäillä pitää liian kireällä pulttien vetämisestä tai muusta huolimattomasta touhusta on savonlinnassa sijaitseva etelä-savon auto, koska kaksi edellistä remelin vaihtoa on tehty siellä!
huvittavinta tuossa tekstissä oli että en kirjoitanut sähköpostiin muuta asiasta kuin kysymyksen siitä ölypumpun vaihdosta/osasta ja sen maksun puolittamisesta, ja tässä on selittämisen makua sen takia että on vedetty auton alkuperä ja muut asiat jotka ei edes liity koko kohellukseen jonka tekivät deltassa, mutta summa summaarum, auto pelaa kuin enkeli ja en jaksa enää asiasta ruveta lisää vääntämään delta auton kanssa, enkä kyllä kenenkään muunkaan kanssa
huvittavinta tuossa tekstissä oli että en kirjoitanut sähköpostiin muuta asiasta kuin kysymyksen siitä ölypumpun vaihdosta/osasta ja sen maksun puolittamisesta, ja tässä on selittämisen makua sen takia että on vedetty auton alkuperä ja muut asiat jotka ei edes liity koko kohellukseen jonka tekivät deltassa, mutta summa summaarum, auto pelaa kuin enkeli ja en jaksa enää asiasta ruveta lisää vääntämään delta auton kanssa, enkä kyllä kenenkään muunkaan kanssa

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Heh, se on kyllä totta, että auto on vanha. Mutta että maahantuonut yritys vaikuttaisi auton laatuun niin morjens
Eiköhän sieltä tehtaalta ne autot lähde aika pitkälti kokonaisina.
Joku harjoittelijako on tuon vastineen kännissä kirjoittanut kirjoitusasusta päätellen? Jos korjaavat yhtä huonosti kuin kirjoittavat niin..

Joku harjoittelijako on tuon vastineen kännissä kirjoittanut kirjoitusasusta päätellen? Jos korjaavat yhtä huonosti kuin kirjoittavat niin..
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Hmm. mitenkä voi merivesi vaikuttaa asiaan noin paljon???
Luulisi,että niin Saksassa,Italiassa,Ranskassa,Suomessa ja koko helvetin Euroopassa autojen osat kuluu samalla tavalla (tai niinkuin ylempänä sanottu,haurastuu,heikkenee.etc..)
Eikä sillä liene väliä kuka helvetin karvakäsi sen edellisen huollon on tehnyt ,kunhan on todiste/kuitti siitä,että se on tehty,olipa maa mikä tahansa...
lieneekö tämä edelleen DA:n kapinointia tuontiautoja vastaan.....
Luulisi,että niin Saksassa,Italiassa,Ranskassa,Suomessa ja koko helvetin Euroopassa autojen osat kuluu samalla tavalla (tai niinkuin ylempänä sanottu,haurastuu,heikkenee.etc..)
Eikä sillä liene väliä kuka helvetin karvakäsi sen edellisen huollon on tehnyt ,kunhan on todiste/kuitti siitä,että se on tehty,olipa maa mikä tahansa...
lieneekö tämä edelleen DA:n kapinointia tuontiautoja vastaan.....

QUORTHON 1966-2004
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin DeltaMotor on Alfan maahantuontiorganisaatio, ei huolto-organisaatio. Jos lähetit valituksesi Delta Motorille, se lienee sama kuin olisit valittanut K-Kauppaan. Huollon tehnyt firma on vastuussa tekemisistään.
(voin olla hyvinkin väärässä tuon DeltaMotorin roolin suhteen)

(voin olla hyvinkin väärässä tuon DeltaMotorin roolin suhteen)
VMP
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kuluttaja suojaan soittaessani nainen neuvoi sieltä laittamaan kysymyksen maahantuojalle! siksi sinne sen laitoinkin! ja sanoi täti deltta autossakin että maahantuojan kautta menee heidän omat kuluttaja asiat!mattijus kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt, niin DeltaMotor on Alfan maahantuontiorganisaatio, ei huolto-organisaatio. Jos lähetit valituksesi Delta Motorille, se lienee sama kuin olisit valittanut K-Kauppaan. Huollon tehnyt firma on vastuussa tekemisistään.![]()
(voin olla hyvinkin väärässä tuon DeltaMotorin roolin suhteen)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko tässä irroitettu kampiakselinhihnapyörää (sen mutteria), se ollut tiukassa ja moottorin pyöriminen estetty lukitsemalla ja sen jälkeen porukalla väännetty mutteria?
Tuohan täytyy irroittaa iskevällä mutterinvääntimellä. Jos se on tiukassa niin se jokaisen asentajan pakista löytyvällä ei välttämättä aukea. Mutta korjaamossa pitäisi olla/lainata sellainen millä mutteri aukeaa.
Korjaamossa töissä olleena ja yleisesti ko.asioista:
JOS nämä asiat menee pitemmälle niin käsittelyssä kyllä juuri otetaan huomioon auton ikä,km määrä yms. Laskevat sitten auton omistajankin hyötyneen jos joku osa vaihdetaan (vaikka lähes 100% ko. osa kestäisi koko auton iän)
Moni korjaus vaatii usean osan irroittamisen jossa on aina rikkoutumis vaara. Rikkoutumisen syy on sitten vaikeaa todentaa, kyse on lähinnä asentajan ja talon rehellisyydestä. Useita ongelmia voitaisiin välttää momenttiavaimen käytöllä ja muutaman sekunnin uhraamisella mm.kuparitahnan tms. käyttöön. Kummasti mutterit irtoavat jatkossa helpommin. Pientarvike lisä on yleensä niin suuri että siitä riittäisi pieniin rasvauksiin, suojauksiin ja muttereiden/pulttien uusimiseen.
Ratkaisevin on yksittäisen asentajan asenne autoon ja työhönsä. Siihen tietysti voi talo vaikuttaa eniten. Keinoja on useita. Korjaamoissa joissa olin töissä sai aina harvinaisemman merkin tai mallin omistaja "paremman" asentajan ja yleinen asennekkin sellaiseen autoon oli parempi. Tosin niiltä veloitettiinkin enemmän. Olihan tietty mm.Jaggella sitten täysin omia vaatimuksiaankin jotka tekivät hommista monimutkaisempia. Mutta Alfa ei taida, jostain syystä
, olla Deltalla sen korkeammalla?
Tuohan täytyy irroittaa iskevällä mutterinvääntimellä. Jos se on tiukassa niin se jokaisen asentajan pakista löytyvällä ei välttämättä aukea. Mutta korjaamossa pitäisi olla/lainata sellainen millä mutteri aukeaa.
Korjaamossa töissä olleena ja yleisesti ko.asioista:
JOS nämä asiat menee pitemmälle niin käsittelyssä kyllä juuri otetaan huomioon auton ikä,km määrä yms. Laskevat sitten auton omistajankin hyötyneen jos joku osa vaihdetaan (vaikka lähes 100% ko. osa kestäisi koko auton iän)
Moni korjaus vaatii usean osan irroittamisen jossa on aina rikkoutumis vaara. Rikkoutumisen syy on sitten vaikeaa todentaa, kyse on lähinnä asentajan ja talon rehellisyydestä. Useita ongelmia voitaisiin välttää momenttiavaimen käytöllä ja muutaman sekunnin uhraamisella mm.kuparitahnan tms. käyttöön. Kummasti mutterit irtoavat jatkossa helpommin. Pientarvike lisä on yleensä niin suuri että siitä riittäisi pieniin rasvauksiin, suojauksiin ja muttereiden/pulttien uusimiseen.
Ratkaisevin on yksittäisen asentajan asenne autoon ja työhönsä. Siihen tietysti voi talo vaikuttaa eniten. Keinoja on useita. Korjaamoissa joissa olin töissä sai aina harvinaisemman merkin tai mallin omistaja "paremman" asentajan ja yleinen asennekkin sellaiseen autoon oli parempi. Tosin niiltä veloitettiinkin enemmän. Olihan tietty mm.Jaggella sitten täysin omia vaatimuksiaankin jotka tekivät hommista monimutkaisempia. Mutta Alfa ei taida, jostain syystä

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Sehän on vähän niinkin, että jos samaa pulttia auotaan ja pannaan kiinni useamman kerran, niin tuppaavat ns. venymään ja ja lujuus heikkenee.
Eli pitäis aina välillä laittaa uutta - esim kansipultit jne...
Eli pitäis aina välillä laittaa uutta - esim kansipultit jne...
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6