-HH- kirjoitti:Kun outside ja inside merkintöjä käytetään voisi kuvitella että silloin tarkoituksenakin on kumota mahdollinen renkaan rungon aiheuttama puoltaminen.
Mistään mitään tiedä, mutta eiköhän tuo inside/outside liity ihan puhtaasti vesiliirto/pito/vierinvastus- yhdistelmään ja siihen, että tehdas on suunnitellut renkaan ominaisuudet sen pyöriessä auton alla juurikin näin.
Mielenkiintoista olisi nähdä testi, jossa ulko-/sisäreuna määrätyt renkaat, olisi asennettu väärin ja niitä verrattaisiin oikein asennettuihin.
Olisiko niissä oikeasti eroa? Renkailla tosin pitäisi ajaa identtisillä autoilla identtinen matka identtistä reittiä identtisillä kuskeilla, jotta saataisiin identtinen testitulos ja epäidenttiset idiootit voisivat käydä vielä kinaamaan aiheesta. Olikohan kaikki identtiset nyt varmasti identtisiä

. Ehkä juuri kertomani syyn takia testiä ei ole tehty.
Itsellä on sekä kesä- että talvirenkaat tällaisia inside/outside- renkaita, nastarenkaassahan ensimmäinen asennuskerta määrää pyörimissuunnankin, vaikka valmistaja ei sitä erikseen sanoisikaan
