Sivu 2/7

Lähetetty: 24 Syys 2008, 18:57
Kirjoittaja silverine
Bstoned kirjoitti:
silverine kirjoitti: Paljonko sulla on madallusta?
35mm on madallusta, mutta sama ongelma oli yhden asiakkaan 156:ssa normialustalla.
Jos sulla on ET 35 ja minulla ET 37 niin onko minulla
rengas ulompana...? Kysyy tiedoton.

Ps. Eräs ystävällinen forumlainen oli bongannut myynnissä
olevat Zero Nerot jotka ovat 35 profiililtaan(mulla 40)
...voiko tuollaisia edes harkita, mittarivirhettä ainakin tulee...
onko muita mahdollisia ongelmia?

Lähetetty: 24 Syys 2008, 19:04
Kirjoittaja KJS
^Mikäli vanteen leveys on sama, niin sinulla on sisäpuolella 2 mm vähemmän tilaa ja ulkopuolella 2 mm enemmän tilaa kuin ET35 vanteella.

Ohessa ihan kätevä laskuri

http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html

Lähetetty: 24 Syys 2008, 19:23
Kirjoittaja silverine
^
^
35 profiilisen halkaisija verrattuna 40:seen pienenisi
22mm ja mittarivirhettä tulisi -4km/h...

Lähetetty: 24 Syys 2008, 20:00
Kirjoittaja KJS
Voi näyttää vähän turhan pieneltä tuo 35 profiilinen kolossaan.

Lähetetty: 24 Syys 2008, 20:27
Kirjoittaja silverine
^
Aivan. Sitä paitsi olivatkin jo myyty.
Mutta bongasinpa sitten Nukarin Rengas Oy:sta
oikean kokoiset koosatakympit...alle laitettuna
645e. Jos vaikka kävis mäihä..

Lähetetty: 24 Syys 2008, 23:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Tässä aika pätevä laskuri rengas- ja vannespekulaatiohin: http://wheelsmaster.com/rt_specs.jsp

Lähetetty: 25 Syys 2008, 14:52
Kirjoittaja Sape
silverine kirjoitti:^
Aivan. Sitä paitsi olivatkin jo myyty.
Mutta bongasinpa sitten Nukarin Rengas Oy:sta
oikean kokoiset koosatakympit...alle laitettuna
645e. Jos vaikka kävis mäihä..
Nuo K110 kuluu kuulemma huomattavasti nopeammin kuin K104. Isä osti keväällä autoonsa ne ja nyt alkaa olemaan jo vaihtokunnossa.

Lähetetty: 25 Syys 2008, 15:51
Kirjoittaja silverine
^

Epäilemättä. Eiköhän ne (paremmat) pito-ominaisuudet
saada rengasseoksen pehmeydellä aikaan..
Satanelonen kesti periaatteessa kahden kesän
normiajot ja päälle 8 ratapäivää. Mutta sisäreunat kuluvat
kaikkein eniten madalletussa ja jo yhden kesän riehunnan
jälkeen sisäreunat olivat jo melko kaljut -> pitoalue pienempi.
Satakymppejä saa sitten varmaan vaihtaa joka kesä.
Jos nyt vielä sellaiset meinaan laitattaa alle... :)

Lähetetty: 25 Syys 2008, 19:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Sape kirjoitti:Nuo K110 kuluu kuulemma huomattavasti nopeammin kuin K104. Isä osti keväällä autoonsa ne ja nyt alkaa olemaan jo vaihtokunnossa.
Paljonko ehti tulla kilometrejä renkaille?

Lähetetty: 25 Syys 2008, 20:06
Kirjoittaja Sape
^ ~20000km. Tuo auto tuntuu kuluttavan noita takarenkaita suht nopeaa oli siellä sitten mitkä renkaat tahansa, mutta verrattaessa K104 ja K110 niin jälkimmäinen kului huomattavasti nopeammin. Ensimmäisen 10tkm matkalla kului suurin osa pinnasta ja sen jälkeen kuluminen hidastui jonkin verran.

Lähetetty: 25 Syys 2008, 21:36
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^Ok, uskaltaa sitten vielä hankkia kun ei kilometreja kesäautolle vuodessa niin paljoa tule. Hyvä pito ja kulutuskestävyys ei oikein kulje käsi kädessä.

Lähetetty: 26 Syys 2008, 19:44
Kirjoittaja silverine
Päädyin sitten noihin k110-renkaisiin, oli muuten kiven
takana löytää lyhyellä varoitusajalla noita 215/40/18 -kokoisina.
629e alle asennettuna, mutta -ja tähän sitten silverine:mäinen loppukevennys-...Turussa. :mrgreen:
Kaiken se ottaa, kaiken se kestää...hulluus.

Vanhat 104:set olivat kyllä aivan loppu, piti vähän testata
sopivassa motarinramppi-kaarteessa ja sivuttaispito
oli jo aivan olematon.

Lähetetty: 01 Loka 2008, 23:46
Kirjoittaja hagger16
Työkaveri osti autoonsa Vredestein -merkkiset rinkulat ja tuli tutkittua netistä tätä minulle tuntematonta merkkiä. Huomasin, että Giugiaro on antanut panostuksensa renkaiden suunnittelussa (Ultrac)...just.

http://www.vredestein.com/Banden_Bandgr ... D=33141291

Niin, kaverini osti Hi-Tracit 195/65/15 koossa ja kuulosti tyytyväiseltä. Hintaa mokomille oli tullut noin 300 € alle laitettuna.

Lähetetty: 02 Loka 2008, 00:12
Kirjoittaja Grendel
Juttelin joku vuosi sitten Vredesteinin kavereiden kanssa aiheesta.

Giugiaro oli piirtänyt muutaman rengaskuvion joista sitten piti valita.
Inssit kertoivat markkinointitiimille etteivät ne toimi lainkaan eikä tuollaisia voi tehdä.
Johdon painostuksesta sitten tekivät parhaan ja tulos oli odotettu.
Lopputuloksena Giugiaro on suunnitellut renkaan sivun.

Lähetetty: 14 Loka 2008, 20:55
Kirjoittaja Jussi
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta saako tällaiset vanteet: "Momo Corse Black 7,5x17" 5x112 et48 vannesarja" Alfaani alle joillain 215 leveillä kumeilla?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 21:58
Kirjoittaja Musta Lammas
tais mennä vähä vaikeeks!! on olemassa pulttijakoa muuttavia levitys paloja joten semmosia metsästämään.
kun kyllästyt sovittelemaan vanteita ni laita viestiä voin olla kiinnostunu ostaa vanteet...

Lähetetty: 14 Loka 2008, 22:15
Kirjoittaja Rolle
Voi olla vaikea löytää TÜV-hyväksytyt adapterit, taitaa ET mennä aika tiukille jos sellaiset sattuu löytämään.

Lähetetty: 14 Loka 2008, 22:18
Kirjoittaja Musta Lammas
itellä on eibachin levike palat ja tuv paperit tuli mukana jos en väärin muista ni oli jotain satasen luokkaa kpl.

Lähetetty: 14 Loka 2008, 22:20
Kirjoittaja Rolle
Onko minkä paksuiset, ja mahtaako löytyä 5x98 jaolla vai saako vielä kikkailla satasen epäkesko pulteilla?

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 19:59
Kirjoittaja hSU
Pistetääs nyt vaikka tähän topicciin.. Eli kaipaisin vinkkejä hyvistä ja laadukkaista kesärenkaista, vanteet on 7x17" ET35. Onko oikea rengas noille vanteille 215/45 vai kenties joku muu? Mielellään hiljaiset saisi olla, muuten hyvien ominaisuuksien (pito ja ajo-ominaisuudet siviililiikenteessä) lisäksi.

Sekä TM:n, että myös ADAC:n tuoreissa testeissä on menestynyt Continentalin PremiumContact 2, mutta sitä ei Continentalin sivujen mukaan ole saatavana 215/45 koossa? Nokian Hakka V on ollut mielessä yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona. Toisaalta esim. Falken FK-452:t ovat tulleet netissä keskusteluissa usein esiin ja kokemukset ovat tuntuneet olevan pääasiassa positiivisia.

Onko em. vaihtoehdot ok? Mitä muita varteenotettavia merkkejä/malleja kannattaisi harkita?

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 20:02
Kirjoittaja jeQQ
Mulle samat vinkit, kitos. ;)

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 20:12
Kirjoittaja mattijus
Riippuu tietenkin, mitä renkaalta haluaa. Premium Contact 2 en suosittele kenellekään. Endurance Saloon luokassa käytettävää Hankook Z212:sta suosittelee taasen mielellään.
Oma mielenkiintoni kohdistuu tällä hetkellä Falken RT-615 rinkuloihin. Jos joku tietää, kuka noita myy niin vinkkejä (ja kokemuksia) ottaisin mielelläni vastaan

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 22:58
Kirjoittaja Epezi
hSU: 225/45 17" on selvästi yleisempi (ja edullisempi) koko. Valikoimaa on todella paljon ja varmasti mielipiteitä eri renkaistakin. Nokia, Pirelli. Edullisemmista Hankook, Falken, Kumho jne.

Lähetetty: 11 Maalis 2009, 23:04
Kirjoittaja Bstoned
Renkaiden koosta ja sopivuudesta löytyy tietoo tästä topicista aika kattavasti. Samoin vanteista.

Renkaiden merkki sitten jokaisella taitaa olla oman mieltymyksen mukaan. :)

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 09:07
Kirjoittaja Rolle
hSU kirjoitti:Onko oikea rengas noille vanteille 215/45 vai kenties joku muu?
Sehän se olisi oikea koko ja aikalailla samanhintaiset kuin kokoluokkaa isommat, riippuu vähän mistä ostaa ja minkä merkkiset.

Itse ajattelin tilata Rengasonlinesta.

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 11:38
Kirjoittaja jknracing
mattijus kirjoitti:
Oma mielenkiintoni kohdistuu tällä hetkellä Falken RT-615 rinkuloihin. Jos joku tietää, kuka noita myy niin vinkkejä (ja kokemuksia) ottaisin mielelläni vastaan
Täältähän noita saa oikein edullisesti... :wink: KLICK!

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 14:17
Kirjoittaja Gasolina
hSU kirjoitti:Nokian Hakka V on ollut mielessä yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona.
Viime kesänä tuli laitettua tuollaiset renkaat alle ja koko on juuri tuo 215/45-17 Ihan hyvän tuntuiset ja tarkasti ohjautuvat ne ovat, melua on aavistuksen verran enemmän kuin edellisissä (G-Y F1) Vesikelillä Hakka V tuntuu ehkä aavistuksen luotettavammalta kuin G-Y.

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 18:06
Kirjoittaja Tommo
Rolle kirjoitti: Itse ajattelin tilata Rengasonlinesta.
Ennen tilaamista kannattaisi katsoa http://www.camskill.co.uk/products.php

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 19:46
Kirjoittaja 90
renkaat on kyllä todellakin edullisia tuolla tommon linkittämässä paikassa, ns alv sisältyy hintoihin, päälle tulee rahti...

onkos kukaan tilannut tuolta koskaan mitään..

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 19:49
Kirjoittaja jeQQ
Kuukauden päästä voisin olla mukana kimppatilauksessa :roll:

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 21:46
Kirjoittaja Tommo
Mitsubishi"Foorumilla" tuntui olevan ihan aktiivisessa käytössä.

Toimitus ja pakkauskuluja tulee 48£/rengassarja

Meinasin kyllä viikonloppuna tilata sarjan Toyoja...

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 22:32
Kirjoittaja Rolle
Tommo kirjoitti:kannattaisi katsoa http://www.camskill.co.uk/products.php
Jees toi on toinen paikka, tosin tarvetta on vain parille renkaalle joten pitää vertailla tarkemmin. Muualtakin olen lukenut pelkkää positiivista tuostakin paikasta.

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 22:42
Kirjoittaja 90
pitänee harkita ja vakavasti tuota paikkaa, itsellä olisi kesäksi tarvista vähintäänkin kolmelle rengas-sarjalle koska pitää uusia renkaat ainakin GTV6:een, ja pariin satakuusnelkkuun..

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 23:02
Kirjoittaja Grendel
Olen kanssa tilaamassa vähintään kolme sarjaa tuolta englannin putiikista.

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 01:14
Kirjoittaja Camber
90 kirjoitti:onkos kukaan tilannut tuolta koskaan mitään..
Mä tilasin tuolta just Nankangit, kaikinpuolin hyvin pelitti, matkahuolto toi renkaat kotiovelle :-D

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 12:28
Kirjoittaja hSU
Tommo kirjoitti: Ennen tilaamista kannattaisi katsoa http://www.camskill.co.uk/products.php
Onpas tosiaan edullisia.. Mitä vaihtoehtoja ko. kaupan valikoimasta suosittelette tuossa 215/45/17 kokoluokassa? Esim edullisemmista:
- Falken FK-452 (270e)
- Kumho Ecsta SPT KU31 (207e)
- joku muu...?

Tekeekö noilla mitään, vai kannattaisiko satsata kalliimpiin:
- Bridgestone Potenza RE050A (408e)
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric (367e)
- joku muu...?

Ilmeisesti Toyot olis kanssa hyviä?

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 13:40
Kirjoittaja 90
Kurko kirjoitti:
90 kirjoitti:onkos kukaan tilannut tuolta koskaan mitään..
Mä tilasin tuolta just Nankangit, kaikinpuolin hyvin pelitti, matkahuolto toi renkaat kotiovelle :-D
OK...hyvä tietää pitänee ruveta jossain välissä rengaskaupoille.. :wink:

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 21:21
Kirjoittaja -HH-
Hmmm, onkos joku ajellut tollasilla "brittirenkailla"? Meinaan joskus ainakin oli asiasta juttua että renkaan runko on vasemmanpuolimaiseen liikenteeseen tehty eri tavalla ja olis ollut ongelmia puoltamisen kanssa ojan suuntaan jossain Briteistä tuodussa muuttoautossa ja korjaantui renkaiden vaihdolla. Kas kun tienpinta on aika usein "harjalla" veden valumisen takia ja tuolloin renkaan runko tehdään niin että aiheuttaisi pienen puoltamisen kohti keskiviivaa. Onko esim. Grendelillä asiasta minkälaista tietoa että onko tää totta vai tarua?

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 21:31
Kirjoittaja Rolle
Kuinka monella renkaalla on sekä pyörimissuunta, että myöskin inside/outside? Muutamalla assymetrisellä ehkä, mutta urbaanille haiskahtaa..

Lähetetty: 15 Maalis 2009, 21:55
Kirjoittaja Grendel
Enpä ole kuullut. Ja tuskin pitää paikkansa. Ei renkaiden kulkemista pysty nykyään kontrolloimaan. Ainakin jälkiasennusrenkaat on ihan samoja.

OE renkaat on kyllä tuunattu autoon ja usein jollekin testialustalle. Siten rengas voi olla esim meillä meluisa koska näin karkeaa asfalttia ei välttämättä ole testattu.

Rengastehtaat eivät myöskään halua alkaa kontrolloimaan vihreiden renkaiden pyörimissuuntia. Menee vaikeaksi.

Näissä muutamissa joissa on sekä pyörimissuunta että sisä ulkopuoli on 90% myös runko miten sattuu.

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 09:50
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Kävimpä kysymässä paikallisesta rengasliikkeestä tarjousta:

BF Goodrigh Gforceprofiler 205 40 17, 500€ alle laitettuna.

Paikkana Rengasparooni Parkano, onko kukaan kysellyt muualta ton kokoisille renkaille hintoja?

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 17:52
Kirjoittaja -HH-
Rolle kirjoitti:Kuinka monella renkaalla on sekä pyörimissuunta, että myöskin inside/outside? Muutamalla assymetrisellä ehkä, mutta urbaanille haiskahtaa..
Mut eihän tuossa tarvii olla merkitty kuin pyörimissuunta! Kyllä keskiviiva on aina renkaan samalla puolella riippumatta millä puolen autoa renkaat ovat... Noissa missä ei pyörimissuunnalla ole väliä pakka sekoaakin aina.

Mutta Grendelin vastaus valottaa asiaa riittäävästi eli ainakaan jälkiasennusrenkaissa siis ei ole markkina-alueita jonne ne myydään. Ja muistaakseni silloin kyse olisi ollut OE renkaasta Jaggen alla.

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 21:40
Kirjoittaja Rolle
-HH- kirjoitti:Kyllä keskiviiva on aina renkaan samalla puolella riippumatta millä puolen autoa renkaat ovat...
:crazyeyes:
Kuva

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 21:54
Kirjoittaja -HH-
Mikäs tossa on niin vaikea ymmärtää? Olkoon rengas oikeella tai vasemmalla puolella niin tollasessa renkaassa jossa pyömissuunta on määrätty renkaan takaa katsottuna suomalaisessa liikenteessä keskiviiva (eli tien harja) on renkaan vasemmalla puolella (eli sama renkaan kylki on siellä keskiviivan puolella). Eli jos haluttaisi kompensoida sitä tien kaltevuutta renkaalla niin se olisi helppo tehdä (toisin kuin niillä renkailla joissa pyörmissuuntaa ei ole määrätty) - samoin kuin pyöränkulmillakin.

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 22:03
Kirjoittaja Rolle
Kyllä symmetrinen rengas (eli ei inside/outside merkintä) voidaan käsittääkseni asentaa niin vasemmalle kuin oikeallekin puolelle. Ainakin mulla pyörii vasen ja oikea fillari (enimmäkeen) samaan suuntaan eikä renkaalle etukäteen ole kerrottu kummalle puolelle se tulee :)

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 22:35
Kirjoittaja -HH-
Nyt ei taida olla riittävän vahvaa rautalankaa - tai oota lisätääs tohon kuvaan nuoli...

No niin - jokohan nyt menis jakeluun.
Kuva
Eli eikös olla sitä mieltä että nuolen osoittama kylki on tien keskiviivan puolella riippumatta siitä onko rengas oikealla vai vasemmalla - kun puhutaan suomalaisesta liikenteestä? Eli mikäli renkaan rakenne on sellainen että puoltaa toiseen suuntaan niin riippumatta siitä kummalla puolen autoa rengas on niin sillä pystytään aiheuttamaan vastavoima joka kumoaa tien kaltevuuden. Tällaisesta vaan on ollut aikoinaan juttua että rengasvalmistajat olisi käyttäneet mutta Grendel kumosi väitteen ja uskotaan nyt sitä. Kun outside ja inside merkintöjä käytetään voisi kuvitella että silloin tarkoituksenakin on kumota mahdollinen renkaan rungon aiheuttama puoltaminen.

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 00:38
Kirjoittaja Alfissimo
-HH- kirjoitti:Kun outside ja inside merkintöjä käytetään voisi kuvitella että silloin tarkoituksenakin on kumota mahdollinen renkaan rungon aiheuttama puoltaminen.
Mistään mitään tiedä, mutta eiköhän tuo inside/outside liity ihan puhtaasti vesiliirto/pito/vierinvastus- yhdistelmään ja siihen, että tehdas on suunnitellut renkaan ominaisuudet sen pyöriessä auton alla juurikin näin.

Mielenkiintoista olisi nähdä testi, jossa ulko-/sisäreuna määrätyt renkaat, olisi asennettu väärin ja niitä verrattaisiin oikein asennettuihin.
Olisiko niissä oikeasti eroa? Renkailla tosin pitäisi ajaa identtisillä autoilla identtinen matka identtistä reittiä identtisillä kuskeilla, jotta saataisiin identtinen testitulos ja epäidenttiset idiootit voisivat käydä vielä kinaamaan aiheesta. Olikohan kaikki identtiset nyt varmasti identtisiä :lol: . Ehkä juuri kertomani syyn takia testiä ei ole tehty.

Itsellä on sekä kesä- että talvirenkaat tällaisia inside/outside- renkaita, nastarenkaassahan ensimmäinen asennuskerta määrää pyörimissuunnankin, vaikka valmistaja ei sitä erikseen sanoisikaan :wink:

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 08:47
Kirjoittaja Rolle
-HH- kirjoitti:Eli eikös olla sitä mieltä että nuolen osoittama kylki on tien keskiviivan puolella riippumatta siitä onko rengas oikealla vai vasemmalla - kun puhutaan suomalaisesta liikenteestä?
Kyllä vain, tuo sana tie jäi pois tuosta ekasta kirjoituksestasi ja ihmettelin miten renkaan "keskiviiva" voisi olla jossain muualla kuin keskellä :-D

Tuollainen kikkailu sinänsä kuullostaisi hullulta, tie kun ei aina ole kallellaan, ohittaessa varsinkin väärään suuntaan. Eli ostan kyllä silti renkaani englannista, jos ne ovat siellä halvempia. Ohitetaan sitten enemmän jos ei muuten tahdo mennä suoraan :mrgreen:

Lähetetty: 17 Maalis 2009, 11:30
Kirjoittaja -HH-
Alfissimo kirjoitti: Mistään mitään tiedä, mutta eiköhän tuo inside/outside liity ihan puhtaasti vesiliirto/pito/vierinvastus- yhdistelmään ja siihen, että tehdas on suunnitellut renkaan ominaisuudet sen pyöriessä auton alla juurikin näin.
No kyllä noita merkintöjä on löytynyt myös täysin symmetrisistä renkaista - esmes vanhoista BFG Comp T/A:sta. Mutta yleensähän se on juurikin kuviosta kiinni.
Rolle kirjoitti:Tuollainen kikkailu sinänsä kuullostaisi hullulta, tie kun ei aina ole kallellaan, ohittaessa varsinkin väärään suuntaan.
Miksi kuullostaisi - tehdäänhän tuota pyöränkulmillakin. Ja normaali autoilija ei tuollaista puoltoa tod.näk edes huomaa. :roll:

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 13:52
Kirjoittaja Keppis-
Mitäs mieltä olette kumpi rengaskoko olisi parempi tuohon 156:een, 215/40-18 vai 225/35-18? Vanteen leveys 8" ja ET 35.

Madallusta ei ole vielä mutta tulossa on.