enpä ole pösöön vielä ehtinyt vaihtaan, mutta nastat siihen tulee. Superiin olisi nastat myös mutta eipä ole siihen tullut vaihdettua kun ei ole ostajat hätyytelleet koeajoaikeilla
italia kirjoitti:Gtv:hen tilauksessa 17" kikatukset...
Mitkä, mistä ja mihin hintaan?
Meinasin tilata "rengasonlinesta" jotkut mustat ja suurinpiirtein pyöreät.
Kaiken lisäksi halvat,sillä getvoseen kertyy talvella suht vähän kilometrejä.
Hintaluokka n. 400-450€ noin äkkiseltään katsottuna.
Tänään laitoin ittelle talvirenkaat alle, hyväksi todetut nastat. Bridgestone Noranza. Masentavan näkönen tuli Ööppelistä ku 17" vaihtu pölykapseleihin ja 14" peltivanteisiin, eikä renkaiden kokokaan päätä huimaa: 175/70R14. Noh onneks ei tarvii montaa kuukautta noilla körötellä ja toivottavasti pysyy tiellä.
Sinne meni Noranzat 147:nkin alle. Koko on onneks 205/55R16 Selespeed-vanteilla. Ei siis näytä ihan susirumalta, mutta pienet noi on 18" kesärenkaiden jälkeen. Ajomukavuus hiukan parani...äänentasokaan ei yllättäen kasvanu.
Contin uudet kitkat on nyt alla..mukavat ja hiljaiset.
Mitä muuta talvirenkaalta voi vaatiakaan.
Pienen kultturishokin kokee aina kun laittaa
nuo 15" vakialut alle 18":sten jälkeen mutta nopeasti
tuohon lookkiin näyttää tottuvan.
Tänään meni nastat, eli Nokian vitoset alle.Sen takia nastat,kun sattuu olemaan tuo ajotyyli sellainen,että kitkojen kans tulee niitä ohhoh tilanteita liikaa.Täällä ei kunnon talvikelejä oo ollu pitkään aikaan, on vaan vesikeli ja taas jäätä, kummallakaan kelillä ei kitkat oo hyvät.
Suunnitelmat meni sitten yhdellä päivällä pieleen. Tarkoitus oli vaihtaa tänä aamuna ja säätiedotus näytti lupaavalta, mutta mites kävi, lunta tulee. Renkaat on 20 kilometrin päässä ja tilanne ei viikonloppulomien aikana luultavimmin ainakaan helpotu. Pakko siis mennä liukasteleen
Nastat alla. Jossakin vaiheessa talvea pitää kyllä panna sarja uusiksi. En muuten ihan äkkiä muista, koska oma talvirengaskausi olisi alkanut marraskuun eka päivä.
just vaihtu nastat alle, yllättävän mukavahan noilla oli ajella... tiedä sitten johtuiko siitä että sai toimivan ILMIn asennettua ja tuntuu auton menohalut palanneen
Kävin liukastelemassa ja nyt on nastat alla. Tai siis talven ajetut nastattomat hakka 4:set.
Niin joo, ja penkkaan meinasin kesänakeilla mennä Onneksi penkan reunalta löytyi muutama kivi jotka antoi sen verta pitoa että sai pidettyä tiellä. Huh.
Vaihdetun kärryn mukana tuli Hakka 2:t joita ei hirmuja ole käytetty ja tänään tuli laitettua alle. Kävin iltasella pyörimässä liikenteessa ja täytyy sanoa kun alfan alla oli misukan kitkat niin nuo on ihan hirveet pyörät. Karsee melu, jolisevat suorastaan ja pitoa ei lainkaan. Sontakärriinkään en laittaisi kun nyt tiedän. Kitkat lähtee tilaukseen.
Varmaan viime vuoden talvirenkaat alle- ketjusta selviää myräkät? En kyllä laiskuuttani jaksa sitä kaivaa esiin. Jos muistin varassa pitäisi mennä niin vuosi sitten oli se iso myräkkä kai 28.-29. lokakuuta. Muistaakseni silloin sain talvikumit alle 30. päivä ja 2. marraskuuta menikin se 156 lunastukseen.
Mutta asiaan. Tänään väännetty sekä upouudet 16" AEZ Icon 5 vanteet, että Hakkapeliitta neloset auton alle. Olin vähän epäileväinen noiden Nokioiden suhteen, kun on varoiteltu meluisiksi. Yllätys oli suuri kun melutaso tuntui päinvastoin putoavan kesäkumeihin verrattuna. Ne tosin on jotkut Aurora Radialit ja aikalailla tuntuvat jyristävän.
savijo-r kirjoitti:
Eikös juurikin viime vuonna Pyryn päivänä tullut se kaamea myräkkä.
Ei ilmeisesti aiheuttanut vielä silloin toimenpiteitä?
Aiheutti sellaisia, että menin duuniin kaverin Getzin kyydillä. Lopulta luovutin ja päätin vaih(dat)taa. Aika jännää oli ajella renkaanvaihtopaikalle kesiksillä. Hätävilkun päällä sudittelin.
Vielä kun saan kauko-ohjattavan Webaston tai Erpespä... Ebresbä... Ebersprä... no sen toisen, hommattua ja asenneltua niin saa tulla vaikka pakkastakin.
Tänään oli ehkä paras kesäkumikeli tähän mennessä. Sai vähän linkkaroida. On mulla edessä kitkat, saksan vanhat jotka sisäsyrjästä sileät ja takakumeissa milli pintaa. Silti saa koko ajan olla ohittamassa, ei tuo märkä/kylmä asvaltti nyt vielä niin liukas ole. Olen kyllä jo vääntänyt mammalle ja veljelle talvikumit, mikä ehkä tekee minusta ok ihmisen?
gYdEbUh kirjoitti:Tänään oli ehkä paras kesäkumikeli tähän mennessä. Sai vähän linkkaroida. On mulla edessä kitkat, saksan vanhat jotka sisäsyrjästä sileät ja takakumeissa milli pintaa. Silti saa koko ajan olla ohittamassa, ei tuo märkä/kylmä asvaltti nyt vielä niin liukas ole. Olen kyllä jo vääntänyt mammalle ja veljelle talvikumit, mikä ehkä tekee minusta ok ihmisen?
Nyt vasta pistin talvitassut alle, pakko oli kun lumi tuli Näyttää yllättävän asialliselta noilla pöläreillä kun eivät oo mitkään turhan "tuuning"-henkiset. Eikä ruoste vilku välistä
Mennä rymäytin ja ostin tuohon 1.6 seiskafemmaan käytetyt 16" nokian quut tsw:n vx1 aluilla. Pintaa kumeissa on kohtalaisesti (noin 8mm) ja kun hintakin oli kohdillaan, niin noista tulee nyt sitten mun ensimmäiset kitkakumit. Pitää yrittää muistaa määrätyissä tilanteissa, että alla ei ole edes niitä onnettoman lyhyitä nastoja.
Continental ContiVikingContact 5 Kitka 225/45-17 T
Hiljaisempaa on joo kuin saman koon Nokian Z jotakin puoliksi kuluneilla kesäkumeilla. Mikroautomainen ajokäytös kärsi toki "hieman", mutta onpa meno mukavampaakin!
Eli ekat kitkat alla koskaan, kokeillaan nyt sitten näitäkin. Voi ainakin sitten osallistua nasta/kitka vääntöön omilla argumenteilla
Nastat pitäis kieltää lailla ja sakon uhalla.
Siirtykööt julkisen liikenteen käyttöön ketkä ei selviä ilman nastoja.
Elkää ottako liian vakavasti. Tämä on vain minun mielipide.
Josko nuo omat kitkat viitsisi parin-kolmen viikon päästä kammeta alle, toistaiseksi ei etelässä ole suurempaa tarvetta kun keli huitelee +10:n nurkilla.
Fiatissa on jo kitkat ollu parisen viikkoa ja tänään taidan ruuvata 147:n alle. Saattaa olla että laitan getvosenkin seisomaan kitkoilla kun siihen kerran semmoiset on.
Nastat pitäis kieltää lailla ja sakon uhalla.
Siirtykööt julkisen liikenteen käyttöön ketkä ei selviä ilman nastoja.
Elkää ottako liian vakavasti. Tämä on vain minun mielipide.
Talvirengaskelit ne on jotka pitäisi lailla kieltää!
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.