Sivu 2/4

Lähetetty: 17 Loka 2008, 15:22
Kirjoittaja Matti_S
juuuso kirjoitti:
Laku kirjoitti:Miten niin myyvänsä?
Deltan innottomuus edes yrittää myydä omia tuotteitaan jaksaa ihmetyttää itseänikin. Kahden ja puolen vuoden mittaisella alfistin-urallani Delta on kerran lähestynyt myyntitarkoituksessa kirjeitse.

Audi sen sijaan lähetti koko viime vuoden "audinews"-lehteään vaikken ole ikinä kyseistä merkkiä omistanut/koeajanut (liikkeessä). Kai Delta luottaa siihen, että kerran Alfan omistanut tulee hakemaan sen seuraavansa. Vaikka väkisin.
Tjuu, Delta on kyllä aika säälittävä tekele autoliikkeeksi. Saisi joku muu ketju ottaa ton tuontiohjelmaansa.

Mikähän muuten on, että Alfan muuntiketjut tuntuu olevan ainakin briteissäkin niin heikoissa kantimissa? Onko toi joku vaatimus, että auton pitää olla hankalasti ostettavissa :)?

Lähetetty: 17 Loka 2008, 17:14
Kirjoittaja Laku
Koeajo pyyntöön tuli vastaus, että voin käydä Espoossa koeajamassa 1.4 Turbo Jetin.

Kiitin vaivannäöstä ja kyselin samalla, että koska lähettävät Tampereelle vaikka esitteitä ja jaksan odotella toistaiseksi, kunnes saavat auton käymään Tampereella.

Ans kattoo ny sitten.

Lähetetty: 17 Loka 2008, 18:29
Kirjoittaja michael
Eihän sitä nyt kaikelle kansalle Alfaa. Kun myynti pidetään salamyhkäisenä tiskin alta -periaatteella toimivana salakaupusteluna niin Alfan arvo ja haluttavuus säilyy ja imago pysyy tarunhohtoisena.

Muut paitsi harvat ja valitut talutetaan Kia-puolelle jos eivät itse tajua.

:mrgreen:

Lähetetty: 17 Loka 2008, 20:45
Kirjoittaja mutt
juuuso kirjoitti:
Laku kirjoitti:Miten niin myyvänsä?
Deltan innottomuus edes yrittää myydä omia tuotteitaan jaksaa ihmetyttää itseänikin.
Ette sitten Kia-mainontaa ole huomanneet? :puke:

Lähetetty: 19 Loka 2008, 14:02
Kirjoittaja Laku
Delta arvelee myyvänsä 200 autoa ensi vuonna. Miten niin myyvänsä?
Luinpas tuon tekstin uudestaan Auto Bildistä - ei ne aiokaan myydä vaan:
Ensi vuonna maahantuoja arvelee 200 Lancian löytävän suomalaisen omistajan.

Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.

Lähetetty: 19 Loka 2008, 15:58
Kirjoittaja Suba
Laku kirjoitti: Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.
Niin se tekniikka menee eteenpäin...
Ei vaan on toi DA:n touhu surullista puuhaa. Miksi ihmeessä aloittaa maahantuonti jos ei ole aikomustakaan niitä myydä.
Vähän saman laista touhua niillä on Alfan kanssa.

Lähetetty: 22 Loka 2008, 08:35
Kirjoittaja Laku
Hesarin etusivulla puolen sivun mainos. Myös tilaamani esite (yhden aukeaman kokoinen säälittävä läpyskä) saapui parissa päivässä. Delta-Auto on aivan liekeissä!
On todella mahtava esite, yksi taidekuva etusivulla, joka löytyy nettisivuilta parempana , tekniset tiedot sisäaukeemalla ja varustelista takakannessa.

2 irto A 4:sta, hinnasto ja myyntimarkkinointi lässytys.

Kyllä mää ny paan varmaan tilauksen vetään, mutta löytääköhän se auto mua, jos perkule eksyy sittenkin. Hmmm.

Lähetetty: 22 Loka 2008, 13:05
Kirjoittaja mutt
Laku kirjoitti:Kyllä mää ny paan varmaan tilauksen vetään,
Tarkoitit varmaan "anomuksen?" :mrgreen:

Lähetetty: 22 Loka 2008, 15:14
Kirjoittaja EdotL
Laku kirjoitti: Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.
Delta todennäköisesti sanoo hus hus!

Lähetetty: 22 Loka 2008, 15:28
Kirjoittaja Vittorio Jano
Laku kirjoitti:
On todella mahtava esite, yksi taidekuva etusivulla, joka löytyy nettisivuilta parempana , tekniset tiedot sisäaukeemalla ja varustelista takakannessa.
Todellakin aivan järkyttävää paskaa verratuna esim. BMW:n materiaaliin. Toisaalta esim. 500:sta on olemassa oikein pätevä brosyyri. Että kyllä Italiassakin osataan, jos halutaan.

Lähetetty: 26 Loka 2008, 13:37
Kirjoittaja Vittorio Jano

Lähetetty: 27 Loka 2008, 10:37
Kirjoittaja Laku
^

Tekstissä pärjää Delta paremmin kuin numeroissa.

Hyviä kuvia, olishan se ihan kiva luonnossakin nähdä, mutta en nyt kyllä lähde 4 tuntia ajeleen kuitenkaan.

Lähetetty: 06 Marras 2008, 21:53
Kirjoittaja teho
Oulussakin näytti olevan pihalla tuollainen. Sisälläkin koitin käydä pyörimässä, mutta siellä en huomannut Lanciaa. Eikä myyjätkään sen puoleen pahemmin päässeet häiritsemään.. :o

Lähetetty: 07 Marras 2008, 10:06
Kirjoittaja Matti_S
teho kirjoitti:Oulussakin näytti olevan pihalla tuollainen. Sisälläkin koitin käydä pyörimässä, mutta siellä en huomannut Lanciaa. Eikä myyjätkään sen puoleen pahemmin päässeet häiritsemään.. :o
Mä kysyin sitä koejolle, mutta se on huoltopäällikön oma auto -> ei ajettavissa. Mutta juma se näytti hyvälle.

Lähetetty: 07 Marras 2008, 11:07
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tuplaturbodieseleitä ei vielä ole maassa, eikä kai ihan heti tulossakaan. Espoossa ja Turussa koeajettavana 150-hummaiset bensa-autot. Tehdastilattavissa kuulemma puolen vuoden toimitusaika. Superautomeininkiä...

Tällä viikolla taas kuumottanut tuollaisen tilaaminen. Kokeilemaan vaan pitäisi päästä.

Lähetetty: 25 Marras 2008, 15:58
Kirjoittaja Laku
Kävin sitten tänään koeajamassa uuden Deltan 1.4 150 Turbojetin Tampereella. Pistivät koekilvet koeajoa varten.

Tuntui kulkevan paremmin kuin Bravon vastaava versio - luvut ei anna näin ymmärtää. Pyörät tuppasivat sutimaan märällä asfaltilla.
Nastarenkaat pitää ikävää ääntä.
Auto vaikuttaa suuremmalta kuin 159.
Todella hyvän näköinen, bicolorina varmaan vielä hienompi - 1500€
Penkkien sivutuki ihan olematon, muutenkin tässä ollut musta liukkaan oloinen kangas ei miellyttänyt.
Vaihteet napsuu hyvin paikalleen.
Kabiinin näkymä mukavan ja avaran tuntuinen.
Jarruvaloja tulisi polteltua varmaan ihan huvin vuoksi samoin vilkuteltua.
Kone kiersi 6:lla 2500 110 nopeudessa. N. 4000:ssa alkaa tapahtua.
Manuaali-ilmastointi - noo kyllä kai silläkin pärjäis.
Kaiken kaikiaan jäi turhan hyvä fiilis, penkkejä lukuunottamatta.

Lähetetty: 29 Marras 2008, 18:49
Kirjoittaja Farina
^ Samainen Delta seisoi edelleen Tampereen DA:n pihassa ilman kilpiä. Myyjä avasi ovet, mutta ei jaksettu pyytää koekilpiä koeajoa varten. Ihme homma muuten, kun ei voi rekisteröidä edes tätä ainoata kärryä koeajoja varten. No, kai ne DA:n tavoittelemat kaksi sataa myytyä Lanciaa löytää tiensä itsestään asiakkaille....

Pikaisista kylmistä tyypeistä jäi päällimmäisenä mieleen:
+ avaran ja tilavan oloinen ohjaamo
+ ratti ja mittaristo tyylikkäästi muotoiltu
+ sivuprofiili ja muotoilu lähes kauttaaltaan erittäin linjakasta

- penkit ei vakuuttaneet
- ovipaneelit jotenkin halvan oloiset muuhun ohjaamoon verrattuna
- nostokynnys takaluukkuun lähes urheiluautomainen(tila-autoon liian korkea)

Jotenkin ei autona sytyttänyt, liian tila-automainen. Jos samalla suunnalla liikkuu, kannattaa kuitenkin käydä ihmettelemässä Alfan uutuuksia odotellessa... josko niitä ensi vuonna Miton lisäksi tulisi...

Lähetetty: 30 Marras 2008, 09:17
Kirjoittaja Laku
^ Pistävät kilpiin ensi vuoden puolella, tulee siis 2009. Saa paremman hinnan myydessään sen käytettynä tai sitten ei.

OT joku pariskunta siinä kyseli 2 litraista GT:tä antaumuksella. Sinäkös se olit?

Lähetetty: 30 Marras 2008, 12:16
Kirjoittaja Farina
Laku kirjoitti: OT joku pariskunta siinä kyseli 2 litraista GT:tä antaumuksella. Sinäkös se olit?
Pariskuntana oltiin kyllä liikkeellä, mutta härkäparina tällä kertaa :-D Palstallakin ajoittain pyörivällä G.TV:lle katseltiin helpotusta autokuumeeseen, lähinnä vaihtoautohallin puolelta. Samalla tuli tuo Deltakin katsastettua.

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 14:28
Kirjoittaja Vittorio Jano
Rouvan vinguttaessa korttia Stockalla asioin Espoon Deltassa Deltaa katsastamassa. Eipä erityistä lisättävää em. kommentteihin. Hieno auto, mutta kovasti erilainen kuin 156V6. Ohjaus oli mielestäni heikoin ominaisuus, mutta eipä tuota rata-ajoon ole suunniteltukaan. Liikkeessä seisovasta kutakuinkin täyteen ladatusta yksilöstä sain tarjouksenkin. Ja vieläpä ihan siedettävän sellaisen.

Espoosta kymmenkunta autoa myyjän mukaan myyty ja yksi luovutettu.

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 17:34
Kirjoittaja juuuso
Ensimmäinen Delta näyttää jo vapautuneen esittelykäytöstä.

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 18:08
Kirjoittaja Suba
Tai sitten ennakoivat pitkää myyntiaikaa ja aloitivat jo hyvissä ajoin. :)

Meinaan, että käytettyjen autojen kauppa on aivan jäissä.
On kuulemma ostajan markkinat. Tosin vain jos ei ole vaihdokkia tyrkyllä, koska niistä ei kukaan tunnu hyvittävän mitään järjellistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2009, 14:45
Kirjoittaja rim
rim kirjoitti:Tilattu vaimolle kulkuvälineeksi 1.4 Turbojet 150 hv versio, toimitus tammikuulle. B-color, comfort + techno-paketeilla ja nahoilla.
Hauskaa tämä Deltan touhu.... Vieläkään ei ole tietoa toimitusajasta, ainut asia mitä tietävät on että tilaus on tehdasvahvistettu. Tilaus jätetty lokakuun alussa. Eikös kaikki Fiatin tehtaat ole kiinni lomautusten takia, sama koskee varmaan Lanciaakin ? Eivät vastaa enää maileihin, pakko soittaa loppuviikosta. Varmaan on niin kiireistä aikaa autokaupassa kuten lehdistä saa lukea . Sovittu toimitus oli heti vuoden alussa, ei pitänyt olla mikään ongelma :roll:

Paljonko toimitus saa myöhästyä sovitusta että tilauksen voi perua ? Sopimuksessa lukee toimitus tammikuun alussa.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 14:26
Kirjoittaja Laku
^Jokos on Lanciaa näkynyt?

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 14:40
Kirjoittaja 155156
Tänään tuli nelostiellä Jyväskylän pohjoispuolella uusi Lancia Delta vastaan. Ensimmäinen bongaus allekirjoittaneen kohdalla ja hyvinhän tuo tavisautojen letkasta erottui. Auto oli musta tai ainakin hyvin tumma väriltään.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 14:46
Kirjoittaja rim
Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tämä meni niinkuin pelkäsin; kukaan ei tiedä mikä on auton tilanne. Todennäköisesti auto on linjalla joka seisoo kuten kaikki Fiatin tehtaat tällä hetkellä.

Hauska juttu on se että Lanciaa kyllä löytyy uutena maasta mutta ei tietenkään oikealla värillä ja meidän ruksaamilla varusteilla.

Kuitenkin Delta hoiti tämän kelvollisesti, saamme tällä viikolla sijaisauton Lancian saapumiseen saakka.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 15:12
Kirjoittaja Laku
^No sittenhän ei ole ihan hirveä hätä, voi ajaa rauhassa kilometrejä.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 16:17
Kirjoittaja jiigee
Vähän offtopic ja ehkä muutenkin turhaa pelonlietsontaa, mutta mistähän luigi tietää jatkaa kun Delta jäi vaiheeseen ja hanskat tippui lomautuksen takia... :crazyeyes: Eihän se puolitiehen jäänyt silti just sun Delta ole välttämättä, mutta kuitenkin.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 16:48
Kirjoittaja Matti_S
Tuskin ne nyt ihan kesken jättää yksilöitä. Veikkaisin että erä menee lävitte ja sitten seisokki.

Ja komponentteinahan noi tulee anyway tehtaalle.

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 21:39
Kirjoittaja Bisci
Oli livenä paremman näköinen, varsinkin kaksivärisenä. Ja ihan aktiivisen oloinen pörinä ulkopuolelta kuunneltuna.

Lähetetty: 20 Tammi 2009, 19:47
Kirjoittaja mutt
rim kirjoitti:
Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tämä meni niinkuin pelkäsin; kukaan ei tiedä mikä on auton tilanne. Todennäköisesti auto on linjalla joka seisoo kuten kaikki Fiatin tehtaat tällä hetkellä.

Hauska juttu on se että Lanciaa kyllä löytyy uutena maasta mutta ei tietenkään oikealla värillä ja meidän ruksaamilla varusteilla.

Kuitenkin Delta hoiti tämän kelvollisesti, saamme tällä viikolla sijaisauton Lancian saapumiseen saakka.
No, kaveri pisti niinkin erikoisen ja harvinaisen menopelin kuin Ford Focuksen tilaukseen elokuun lopulla. Eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Varmaan tuli väärät varusteet silläkin ruksittua.

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 18:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
Turun Deltassa näkyy olevan 120-heppainen diesel kaupan.

Ihan hyvin pärjäsi D TM:n talvitestissä ollen keskikastia.

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 21:55
Kirjoittaja Suba
^ Toisin kuin 500:nen. :(

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 00:01
Kirjoittaja mutt
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 12:43
Kirjoittaja Jönsson
mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:
Talvitestissä pienimmät ja huokeimmat autot jäävät hännille ja suurimmat ka kalleimmat menevät kärkeen - kategorisesti. Voittajassa oli tälläkin kertaa sekä hintaa että materiaalia kahteen Viissataseen, joten ainakin näiden autojen sijoittuminen akseleiden eri päihin oli selvää jo ennen lehden ilmestymistä. Siihen ei tarvita edes minkään värisiä kirjekuoria tai aurinkolaseja - vaikka epäilemättä monilla palstoilla näinä päivinä vaahdotaankin, että taas vedettiin Volkkarille.

Se on tietysti yksi hupaisa yksityiskohta, että aikoinaan, kun Golf voitti ja Panda oli kai toiseksi viimeinen, Volkkari sai pisteitä lisävaruste-ESP:stä. PAndaankin olisi saanut ESP:n ja sen lisäksi sumu- ja apukaukovalot (moitittiin myös huonoista valoista) ja vieläkin se olisi ollut testin halvin auto. No, nyt sitten Golfissa oli jo ESP vakiona ja lehden linja oli jalostunut niin, että pisteitä sai enää vakiovarusteista ja -ominaisuuksista. Joku voisi nähdä tässä johonkin suuntaan vedätystä, joku toinen sanoisi, että virheistä on otettu opiksi.

Mutta sitten näihin Deltan istuimiin: minusta ne ovat muhkuraiset, muotoilultaan oudot, paikoin liian pehmeät ja istuinosaltaan pienet. Ja takaistuin on varsinkin kaukana siitä ylellisenoloisesta hienostuneisuudesta, mitä auton olemukseen muuten on saatu kiitettävästi ympättyä. Mutta osittain kyse on toki makuasioista ja ruumiinrakenteista. Kai siellä tehtaallakin joku on niillä penkeillä istunut.

Kaikenkaikkiaan ihmetyttää tuo huonojen istuimien tekeminen, on sitten kyse mistä tahansa autosta. Kaikissa jakkaroissa on putkirunko, jonkinlaisia jousia, pehmusteita, verhoilumateriaaleja ja säätömekanismeja. Tarmitaan ihmisiä leikkaamaan, liimaamaan ompelemaan, hitsaamaan, maalaamaan, ruuvaamaan, kiinnittämään, kiristämään, säätämään, asentamaan... Samat raaka-ainekulut, sama työ, miksi ei samalla vaivalla tehtäisi hyvää jakkaraa?!?! Muistan vielä ajan, jolloin Mersusta myytiin lisähinnalla ns. matkamallia, jossa oli paremmin muotoillut istuimet!

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 14:15
Kirjoittaja Suba
mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:
Jep, ajovakautuksen puute, herkästi irtoava perä ja ohjauksen tunnottomuus olivat vakavimmat synnit.

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 15:44
Kirjoittaja mutt
Suba kirjoitti:
mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?
Jep, ajovakautuksen puute, herkästi irtoava perä ja ohjauksen tunnottomuus olivat vakavimmat synnit.
Ohjausta lukuunottamatta kuulostaa erittäin hyvältä välineeltä talviselle mutkaradalle. :wink:

Nimenomaan sitä Deltan penkkiä tutkailin siinä istuessa siltä kantilta, että sitä on moitittu oudon muhkuraiseksi (tai keskeltä liikaa koholla tms.) ja sivutukea puutteelliseksi. Kumpaakaan en ko. penkissä huomannut, vaikka varta vasten ko. ominaisuuksia yritin etsiä. Joko noita penkkejä on useampaa mallia tai niitä on uudistettu (jos tuo yksilö olisi ollut lehtien yksilöitä uudempi), tai sitten niiden sopivuus on voimakkaasti kiinni ruumiinrakenteesta, joka nyt sattui mulla osumaan tehtaan koeistujien kanssa yksiin.

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 16:50
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jönssonin vuodatuksen hengessä voisi myös ihmetellä, miksei kaikkiin uusiin autoihin tehdä kunnon valoja. Niitähän osataan valmistaa ties minkämuotoisina, eikä niiden hyvyys/huonous ole kuljettajan ahterin koosta kiinni.


Ja aiheeseen liittyen - Delta H&R:n kyykyttämänä:

Kuva

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 19:40
Kirjoittaja TestarosaFinland
Eilen näin eka kerran Deltan Deltassa :lol:
Erittäin kaunis auto edestä ja takana katsottuna, ainoa sivusta näyttää vähän oudolta eli vähän epäsuhteessa... Sisältäkin näyttää erittäin hyvin ja materiaalitkin ovat hyviä ja se oli ainoa nykyauto, jossa oli kunnon reisituki takanakin. Etupenkit ovat kyllä oudonnäköiset, mutta mukavat.

Lähetetty: 10 Helmi 2009, 21:56
Kirjoittaja Alfetta&156
Nimenomaan sitä Deltan penkkiä tutkailin siinä istuessa siltä kantilta, että sitä on moitittu oudon muhkuraiseksi (tai keskeltä liikaa koholla tms.) ja sivutukea puutteelliseksi. Kumpaakaan en ko. penkissä huomannut, vaikka varta vasten ko. ominaisuuksia yritin etsiä. Joko noita penkkejä on useampaa mallia tai niitä on uudistettu (jos tuo yksilö olisi ollut lehtien yksilöitä uudempi), tai sitten niiden sopivuus on voimakkaasti kiinni ruumiinrakenteesta, joka nyt sattui mulla osumaan tehtaan koeistujien kanssa yksiin.
Nyt kun auto on koeajettu, voin vaan kummastella noiden penkkien muotoilua. Mielestäni ne ovat täydellisen epäonnistuneet: vaikka kuinka yritti säätää, ei istuma-asennosta saanut hyvää. Istuinosa on todella lyhyt ja sen muotoilu jättää siitäkin vähästä kolmasosan hyödyttömäksi. Ristiseläntuesta kun ottaa minimisäädön, saa penkistä jotenkin toimivan selän osalta. Muutoin selkänoja on kuin olisi normipenkin ja istujan väliin tungettu ylitäytetty jalkapallo. Sivuttaistukea on näistäkään turha hakea.

Jatketaan negatiivisilla seikoilla. Kontin nostokynnys on jotain käsittämätöntä. Eikö korista saada tarpeeksi jäykkää ilman että tehdään älytön allas takakontista? Tuulen suhinat myös hieman kävivät korvaan kun nopeus nousi yli 100 km/h.

Ja sitten se muu. Pidin autosta kovasti. 165 hevosen diesel oli mukava voimanlähde (poislukien liikkeellelähdöt) ja tilaa oli riittävästi myös muksun kanssa liikkua. Ajossa auto oli mukava ja yllättävän tunnokas, ajatellen että alla oli talvirenkaat. Lisäksi auton tyylikkyys oli kiistämätön ja sen havaittiin keräävän huomiota.

Kaipaamaan jäi nahka/alcantara sisustusta, koeajoversiossa kun oli perus jakkarat. Ne eivät oikein istuneet auton muuhun olemukseen. Loppumietteenä autosta oli, että paremmilla penkeillä ja sisustan materiaaleilla kyseinen auto olisi varsin mukava ja omistushaluja herättävä perhekulkine.

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 14:07
Kirjoittaja rim
rim kirjoitti:
Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tänään saamme hakea Deltan Deltasta :-D , lisää komentteja kunhan päästään auton kanssa sinuiksi....

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 14:41
Kirjoittaja Laku
^No eihän siihen menny ees kahta kuukautta.

Onnea uudelle pelille.

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 16:30
Kirjoittaja rim
Kiitoksia ! Äsken hain auton ja se tuntuu todella hyvältä.

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 17:27
Kirjoittaja NikEe1927
Onnea tältäkin,siisti laite

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 20:48
Kirjoittaja Suba
Ja onnea täältäkin. Ajo kokemuksia olisi kiva kuulla, kun saat vähän kilsoja alle.

Lähetetty: 07 Maalis 2009, 19:57
Kirjoittaja Vittorio Jano
rim kirjoitti: Tänään saamme hakea Deltan Deltasta, lisää komentteja kunhan päästään auton kanssa sinuiksi....
Sama.

Ajotuntumaltaan tuo on kyllä ihan eri tyylinen kuin 156. Ohjauksen tarkkuus ja alustan tiukkuus olivat Alfassa toisella tasolla. Auton elektroniikka puuttuu luistoihin hyvin ankarasti. Mutta Deltaa ei varmaan pidä tarkastellakaan kireänä ajajan autona. Pikemminkin se on tyyli- ja mukavuuspainotteinen alus vähemmän räväkkään menoon.

Moottoria - 150 heppainen TJet - en paljoa vielä uskaltanut huudattaa, mutta alavääntöä löytyy kivasti kunhan ahdin pienen viiveen jälkeen ehtii mukaan. Aivan erinomaisen oloinen käyttömoottori. Aika näyttää, joutuuko masiinasta houkuttelemaan lisälöylyjä. Ihan Bussolta se ei kyllä kuulosta...

Tilat ovat aivan loistavat - enää ei tarvitse jännittää koska seuraava juniorin potku mäjähtää selkään. Kaikki eivät penkkien muotoilusta/materiaaleista ole pitäneet, mutta omaa kroppaa/silmää ne kyllä toistaiseksi miellyttävät. Musta kangas vaikuttaa myös varsin kestävältä.

Pari kysymystä loppuun:

@ rim: kuinkas tuo takarekkari on sinulla kiinnitetty? Meikäläisellä paistaa kilven mustan pohjalevyn vasemmalta puolelta kaksi ylimääräistä kiinnitysreikää. Ärsyttävän näköistä.

@ ihan kuka vaan: onko tietoa, sopivatko Bravon/Deltan vanteet keskenään päikseen? Pulttijako taitanee olla sama, mutta entäs ET:t ja keskireiät?

Lähetetty: 08 Maalis 2009, 18:42
Kirjoittaja TommiS
^jahas, onnea vaan.
Bravossa 4x98 et 31 keskireikä 58,1.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 10:16
Kirjoittaja rim
Vittorio Jano kirjoitti: Pari kysymystä loppuun:

@ rim: kuinkas tuo takarekkari on sinulla kiinnitetty? Meikäläisellä paistaa kilven mustan pohjalevyn vasemmalta puolelta kaksi ylimääräistä kiinnitysreikää. Ärsyttävän näköistä.

@ ihan kuka vaan: onko tietoa, sopivatko Bravon/Deltan vanteet keskenään päikseen? Pulttijako taitanee olla sama, mutta entäs ET:t ja keskireiät?
Onnea myös sinne !

Sama homma kilpien kanssa. Kysyin luovutuksen yhteydessä että miksi niin yrittivät väittää että Italiassa ja Saksassa on erilaiset kilvet. Vastasin että eikös EU velvoita että kaikissa maissa on samalaiset ja kokoiset kilvet. Muutenkin hauskoja väitteitä, alusta oli kuulemma Alfasta. Korjasin tämänkin että alusta on jatkettu Bravon alusta.

Vanteista Deltan vastaus:
Delta sanoi kirjoitti: Lancia Deltan vanteen speksit ovat samat kuin Fiat Bravossa eli 4 x 98, keskireikä 58 ja ET 31. Vanteen tuumaluku 16", 17" tai 18" ei muuta tuota ET lukua.

Tuo ET luku on on tärkeä ettei se kasva (esim. 35, joka on hyvin yleinen ns. "tarvikevanteissa), koska silloin auton raideväli kapenee ja ajo-ominaisuudet saattavat muuttua todella paljon, pienentyä se voi jonkun verran (raideväli kasvaa) muttei paljon koska sitten taas on se riski että raidevälin levetessä voi esim. käännettäessä pyörät ääriasentoon rengas ottaa kiinni sisälokasuojaan ja sama takana rengas voi jossain syvässä joustotilanteessa ottaa kiinni ja aiheuttaa rengasrikon tai pyörän äkillisen lukkiutumisen ja onnettomuusriskin.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 11:23
Kirjoittaja mattijus
rim kirjoitti: Sama homma kilpien kanssa. Kysyin luovutuksen yhteydessä että miksi niin yrittivät väittää että Italiassa ja Saksassa on erilaiset kilvet. Vastasin että eikös EU velvoita että kaikissa maissa on samalaiset ja kokoiset kilvet.
En tiedä velvoittaako, mutta Saksan kilpi on matalampi (ja muistaakseni leveämpi) kuin Suomen kilpi. Yhtäkaikki, keskiverto varaosakaupasta saa kilventaustoja, joilla saa Suomikilven vaikkapa Saksareikiin järkevästi kiinni. Tässä kohtaa Delta olisi voinut mennä sieltä, missä aita on matalin, eikä sieltä missä aitaa ei ole ollenkaan.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 11:59
Kirjoittaja V6
kaikissa Italialaisissä mitä on tullut omistettua kilven reiät on eri paikoissa kuin Suomessa, eli nuo ylimääräiset pitää peittää jollain jos haluaa että ne eivät näy.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... n_2136.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... n_2719.jpg