Sivu 2/3

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 11:00
Kirjoittaja 155TS
Toivottavasti ei sataisi, koska noilla mun saippuapala takarenkailla voi mennä vähän turhan jännäksi. Toisaalta katsotaan tuleeko toi edes valmiiksi siihen mennessä. Klilk :roll:

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 12:40
Kirjoittaja gYdEbUh
Jos perjantaina luvataan sadetta sunnuntaille muttei lauantaille, niin aina voi liittyä Fiat/Lancia kerhoon jolla on siis Ahveniston ajot lauantaina, sekä Botniaringi myöhemmin kesällä. Itse pyrin olemaan molempina päivinä paikalla, kaiketi ainoana Alfistina lauantaina :shock:

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 17:59
Kirjoittaja silverine
Juha Föhr ja natisevat nahkahousut tässä.
Näyttäis sääennuste Hämeenlinnan tienoilla sen
verran muuttuneen että sunnuntaina pilvistä
vaan ei sadetta...we`ll see. :silent:

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 19:53
Kirjoittaja Oleino
Onko Tampereen suunnasta lähdössä letkaa? Tunti ennen tapahtuman alkamista Lahdesjärven ABC:lta?

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 20:17
Kirjoittaja Epezi
^sopii. Tosin itselläni on vielä lähtö pienen säävarauksen kanssa.

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 21:02
Kirjoittaja Oleino
Pieni epävarmuustekijä täälläkin, mutta mikäli tulen niin olen tuolloin siellä.

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 22:09
Kirjoittaja silverine
Kun tuo Garrett ei näytä olevan Cup:in yhteyshenkilönä
tällä kertaa niin onkos tarkoitus käyttää sähköistä ajanottoa
vai luotetaanko sateen kangistamiin krapulaisiin peukaloihin..? :P
Voinhan minä tätä tiedustella suoraankin mutta huudellaan
nyt täälläkin.

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 23:48
Kirjoittaja 155TS
silverine kirjoitti:Juha Föhr ja natisevat nahkahousut tässä.
Näyttäis sääennuste Hämeenlinnan tienoilla sen
verran muuttuneen että sunnuntaina pilvistä
vaan ei sadetta...we`ll see. :silent:
Tuokin vielä. Tänään selvisi etten saa 75:sta mitenkään valmiiksi sunnuntaihin mennessä :evil: .

Lähetetty: 01 Elo 2008, 13:48
Kirjoittaja Garrett
silverine kirjoitti:Kun tuo Garrett ei näytä olevan Cup:in yhteyshenkilönä
tällä kertaa niin onkos tarkoitus käyttää sähköistä ajanottoa
Riippuu siitä päättääkö uusi elämä ilmaantua juuri sunnuntaina vai ei.
Jos ei, niin käytetään - jos kyllä, niin tuskinpa.

nimim. 41+0

Lähetetty: 01 Elo 2008, 16:10
Kirjoittaja Tiige
Tulossa ollaan, kelillä kun kelillä. :) Läheskään kaikkea mitä alfalle piti tehdä ei ehtinyt, mutta minkäs teet.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 11:20
Kirjoittaja Curva Grande
Kai se täytyy tulla. Ei kyllä yhtään huvittaisi aloittaa "ajokautta" vasta elokuussa.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 12:30
Kirjoittaja puuha
Tulossa.
Tosin auto yhä palasina tallissa. Jos sen saa ajokuntoon niin tulen.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 12:59
Kirjoittaja KJS
Mulle on tulossa Apparalle alfistista tilattu sateenvarjo, eli sikäli pitäisi olla aurinkoista :? No, tulossa jokatapauksessa, kun en Alastarolle päässyt.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 19:17
Kirjoittaja E.L.
Pitänee tulla Q4:llä paikalle, 75 turbosta uupuu vielä osia. Tarkoitus oli ajella alfacupia 75:lla. Vielä pitäisi kypärä jostain lainata, vaikka eiköhän joku ystävällinen tuolla varikollakin suostu kypäräänsä lainaamaan.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 19:53
Kirjoittaja KJS
^Kerholla on muutama kypärä joita saa lainata.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 23:21
Kirjoittaja Epezi
Sadetta se näköjään edelleen lupaa :( Päätin kuitenkin että saavun paikalle, vaikka en välttämättä radalla viitsikään mennä.

Nähdään siis Lahdesjärven ABC:lla klo 08.00

Lähetetty: 03 Elo 2008, 06:50
Kirjoittaja silverine
Sataa sataa ropisee, tili talidom.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 07:16
Kirjoittaja alfa 156 v6
Tulossa ollaan..

Lähetetty: 03 Elo 2008, 13:22
Kirjoittaja gYdEbUh

Lähetetty: 03 Elo 2008, 13:29
Kirjoittaja Hepa
^

Turvallisen näköistä, kun savu nousee tuolta renkaasta. :shock:

Lähetetty: 03 Elo 2008, 14:43
Kirjoittaja Garrett
silverine kirjoitti:Sataa sataa ropisee, tili talidom.
Vaan ei radalla ropissut yhtään. Kuivaa ja pilvipoutaista. Loistava sää. Sateen uhka oli ilmeisesti karsinut joitain lähtijöitä, kyllä Ahvenistolla on yleensä vähän enemmän väkeä ollut.

Tulokset nähtävillä www.carf.fi.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 17:51
Kirjoittaja Camber
Paikalla olin, hassua kun aamulla himasta lähtiessä sato vodaa, apparalla ihan kuivaa koko päivän, sit takas himaan sateessa.. :roll: Hyvä näin!

Hauskaa oli taas kaikin puolin, mitä nyt MrKirby.n 166.lle kävi vähän ikävästi kun lipes rengasvalliin :(
Mutta niinkun mies itse tyynesti totes; "onneks ei sattunu kellekään köyhälle"..tms :mrgreen:

Ja ei muuta kun onnittelut silverinelle, sanojensa mittanen mies, ja kuten sanoin, en mitään muuta odottanutkaan :wink:

Lähetetty: 03 Elo 2008, 17:53
Kirjoittaja Tommi

Lähetetty: 03 Elo 2008, 17:57
Kirjoittaja Epezi
Hienot oli ajot, itsellänikin meni juuri niin lujaa kun tuolla uskalsi mennä. Kerran tulin nyppylän yli peräluisussa ja se sai kummasti rauhoittumaan :silent:

Kirbyn tapaus jätti ainakin minulta pari sydämen lyöntiä pois, aina ikäviä tapauksia :(

Tiukkaa oli vääntö kolmospaikasta, jurvassa ei taidata enään siitä paikasta tapella.

Kuvia kiitos! :)

Lähetetty: 03 Elo 2008, 18:01
Kirjoittaja MrKirby
Joopa joo... mites sitä sanotaan: "Ari Vatasen jalat, mutta omat kädet...". Ei pitäis jaa lujempaa, kun osaa, mutta kun sen verran hullu on, niin näinkin voi käydä...

Sen verran pitää vielä pelata jälkipeliä, että kattelin racechronosta tuon cup-kierroksen sektoriajat. Tuon mällisektorin aika oli 4,5 sekuntia huonompi kuin parilla edellisellä kierroksella, mutta muut sektorit menivät siis ihan kohtuullisesti, pari sektoria jopa mun päivän nopeimpia... Mutta turha jossitella - hyvää aikaa ei saa, jos ei pysy radalla... :crazyeyes:

Lähetetty: 03 Elo 2008, 18:02
Kirjoittaja V6
räpsyjä,,, aika moni meni vituralleen...

http://tinyurl.com/64hl9y

Lähetetty: 03 Elo 2008, 18:03
Kirjoittaja Epezi
^^jotkut lopettaa ajamisen tuollaisen osuman jälkeen, ja joillakin se kuuluisa reikä päässä vaan kasvaa :mrgreen:

Kiitos kuvista.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 18:39
Kirjoittaja Curva Grande
Oli hieno ajopäivä. Olin asennoitunut sadekeliin, mutta edes matkalle ei osunut sadetta. Plussapuolelle menee sekin, että uudet renkaat eivät enää näytä uusilta vaan sopivan rupisilta :mrgreen:

Lähetetty: 03 Elo 2008, 19:02
Kirjoittaja KJS
Oli ihan kiva pitkästä aikaa ajella radalla. Halpis Goodridetkään ei sulanut alle ja alusta tuntui ihan mukavalta. Peileihin katsomista toivoisin joiltakin vähän enemmän, ketään nimeltä mainitsematta tai sormella osoittelematta.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 20:12
Kirjoittaja kterkkila
Oli ihan mukavat tsempalot. Sää yllätti positiivisesti, sillä samoin kuin Kurko, saateesta lähdin ja sateeseen palasin.

Ensimmäistä kertaa kävin kolmilitraisella seitenvitosella radalla ja yllätys oli kaikenkaikkiaan positiivinen. Jouset toki olivat vakioina aivan liian pehmeät ja jarrut hävisivät takaa aina muutaman tiukan jarrutuksen jälkeen, mutta muuten auto oli looginen ajettava ja kurveista pääsi vauhdilla ulos :)

Jarrunesteet vaihdoin vajaa vuosi sitten, mutta näköjään pitäisi vaihtaa vähän useammin jos meinaa radalla ajella. Alussa taisi uudehkot palat päästellä vähän kaasuja pois kun poljin säilyi jämäkkänä vaikka jarrut hiipuivat, mutta myöhemmin poljinkin alkoi painua syvälle.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 20:45
Kirjoittaja Tiige
Oli todella kivaa päästä 4 vuoden tauon jälkeen ajamaan radalle! :) Tosin cup-kierros meni jokseenkin reisille heti pääsuoran jäkeisessä jarrutuksessa (perä rinnalle + vaihde missi(seli seli :mrgreen: )), mutta muuten oli superia!

Kiitokset kuvaajille!

Lähetetty: 03 Elo 2008, 21:19
Kirjoittaja gYdEbUh
Hepa kirjoitti:^

Turvallisen näköistä, kun savu nousee tuolta renkaasta. :shock:
Rengas on ihan hyvällä paikalla mutta vakiojouset on mitä on. Täytyy yrittää saada lisäjouset mahdollisimman nopeasti eteen. Oikealta edestä rengas söi puskurin kiinnityskulmaa niin paljon että tuli melkein ulos asti. Sisälokarit meni myös molemmilta puolilta puhki ylhäältä ja puskurin kulmasta. Oikeasta kumista tuli melkein sliksi kyljestä :-D Itsellä tosiaan auto ryhtyi showtytöksi eikä se toiminut ollenkaan paitsi varikko alueen, niin ei voi aikoja verrata. Hyvin tarkkaan mittariin sain lähelle 160kmh suoralle. Turbon vetoalue on hyvin kapea ja vesiletku on tarkoitus siirtää pois coolerin päältä pian :oops: Kai teillä mitattiin äänet? Eilen jäi monta Abarthia radalta pois liian kovista äänistä ja minullakin oli hilkulla että pääsin. Pakoputki päättyy 30cm ennen puskurin sisämuovia, mutta se suli sen verran että irvistää ulos, eli syttyi melkeen tuleen :shock: Eilisen suurimmat tilanteet olivat yksi Unon 50cm päähän kaiteesta spinni, Punton pääsuoralla karkaaminen lapasesta kaaressa metrin päähän kaiteesta, lokariin ja kumiin tuli vekkiä, ja yhden rankasti viritetyn Unon koneen laukeminen pienten liekkien kera. Ulkopuolisia varmaan kiinnostaisi nähdä minkä luokan vaurioita tuohon 166:n tuli, ellei se ole klassifioitua tietoa.

Lähetetty: 03 Elo 2008, 23:27
Kirjoittaja silverine
Jep, mukava yllätys ettei sitten satanutkaan ja keli oli
tasapuolinen. Oma suoritus ainakin sijoituksen muodossa
ihan ok vaikka ajasta jäi jossiteltavaa kuten aina...
Honkahuhdan aikaan ei kyllä ollut tänään mitään jakoa.

Jostain syystä Racechrono sekoili enkä saanut mitään
referenssiä treeniajoista joten pikku epävarmuus pisti
ehkä yrittämään vähän liikaa. Rennommalla ajolla tuosta
putoaa vielä sekunti kymmenyksineen kun malttaa
jättää turhan runttaamisen. Ehkäpä jo syyskuussa. :P

Hyvä asenne muuten Kirbyllä; mitä nyt sporttiraidoista
kyljissä kun perhanan rengaskasat hidastivat kierrosaikaa..
Jurvan skabasta tulee hubaa kun raivopäinen keskisuomen
tykittäjä tulee maksamaan kalavelkojaan. :wink:
Jospa sitten vaikka saisi omankin kierroksen kohdilleen.. :lol:
Kurko kirjoitti:Ja ei muuta kun onnittelut silverinelle, sanojensa mittanen mies, ja kuten sanoin, en mitään muuta odottanutkaan :wink:
Kiitän. 8)

Lähetetty: 04 Elo 2008, 09:29
Kirjoittaja Alfaholisti
Hauskaa oli ja sääkin onneksi suosi, alfacupin kierrosaika nyt oli mitä oli mutta kun ei uskalla niin ei uskalla, parempi tietysti niin ettei tule kalustovahinkoja.

Tuo melumittaus meni muuten aika hilkulle rajahan taisi olla 97dB ja mulla mittari näytti 96dB. :mrgreen:

Lähetetty: 04 Elo 2008, 10:49
Kirjoittaja puuha
Jotenkin jäi nyt epäselväksi tämä MrKirbyn tapaus.
Missä kohtaa rataa auto lipesi ja millaiset vauriot tuli?

Lähetetty: 04 Elo 2008, 10:53
Kirjoittaja MrKirby
^ Siinä varikon jälkeisessä ylämäkeen taittuvassa mutkassa meni pitkäksi. Koko oikea kylki nätisti sisässä hienoin valkosinisin raidoin... :crazyeyes:

Eihän se oikeastaan ollut kuin hipaisu, mutta tarpeeksi voimakas hipaisu, että jälki on rumaa... Tai ei lommoilla ole kuin ovet, lokasuojissa vain hiertymää.

Lähetetty: 04 Elo 2008, 10:57
Kirjoittaja puuha
Ahaa, onneksi ei sen pahempaa.

Pellit suoraksi ja uudestaan baanalle!

Lähetetty: 04 Elo 2008, 10:58
Kirjoittaja Camber
puuha kirjoitti:Jotenkin jäi nyt epäselväksi tämä MrKirbyn tapaus.
Missä kohtaa rataa auto lipesi ja millaiset vauriot tuli?
Cup-kierroksella, siinä varikon jälkeen vasemmalle mäkeen noustessa lipes renkaisiin, oikeestaan koko oikea kylki sai damagea.
Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa :silly:
Edit, Kirby olikin vähän turhan nopea.. taas :roll:

Lähetetty: 04 Elo 2008, 11:05
Kirjoittaja puuha
Kurko kirjoitti:pähkäiltiin miten se tulis ajaa
Eikös se linja mene ihan oikeaa reunaa viistäen, jarrutus siinä kun kohtaa kun pitää alkaa kääntämään vasempaan.
Tehköön ken uskaltaa.
Minä en.

Lähetetty: 04 Elo 2008, 11:05
Kirjoittaja MrKirby
puuha kirjoitti:Ahaa, onneksi ei sen pahempaa.

Pellit suoraksi ja uudestaan baanalle!
Pahimmat kolhut omalle itsetunnolle, mutta eiköhän sekin homma korjaudu ennen pitkää... :roll:

Lähetetty: 04 Elo 2008, 11:07
Kirjoittaja Camber
puuha kirjoitti:
Kurko kirjoitti:pähkäiltiin miten se tulis ajaa
Eikös se linja mene ihan oikeaa reunaa viistäen, jarrutus siinä kun kohtaa kun pitää alkaa kääntämään vasempaan.
Tehköön ken uskaltaa.
Minä en.
Juuri näin, teoriassa helppoo, mut käytännössä ei ihan niinkään.

Lähetetty: 04 Elo 2008, 11:11
Kirjoittaja puuha
Itse olen alkanut jo himmailla varikon puolessa välissä :-D

MrKirby: Jurvassa pelit taas lyönnissä?

Lähetetty: 04 Elo 2008, 11:36
Kirjoittaja MrKirby
Kyllä Jurvaan on tarkoitus tulla. Tiedä sitten saanko pellit suoriksi ennen sitä, mutta eipä nuo lommot niin pahasti aerodynamiikkaa haittaa, että kierrosajoissa näkyisi... ;-)

Lähetetty: 04 Elo 2008, 12:07
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kurko kirjoitti: Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa
puuhan antama linja lienee paras. Toisaalta taas esim. Porsche-tapahtumassa eivät ajaneet ollenkaan lähelle vallia, vaan leikkasivat sisäkaarteeseen huomattavasti aikaisemmin.

Lähetetty: 04 Elo 2008, 12:36
Kirjoittaja Camber
Vittorio Jano kirjoitti:
Kurko kirjoitti: Just ennen sitä sanoin kirbylle ja silverinelle että se mutka on mulle hankalin paikka radalla, ja siinä sit pähkäiltiin miten se tulis ajaa
puuhan antama linja lienee paras. Toisaalta taas esim. Porsche-tapahtumassa eivät ajaneet ollenkaan lähelle vallia, vaan leikkasivat sisäkaarteeseen huomattavasti aikaisemmin.
Juu, tolla mun nuhapumpulla ajaessa siihen vaan pitää yrittää saada mahdollisimman jouhea linja ettei veto puudu ihan totaalisesti,
joku Porsche taas jaksaa vetää vähän toiseen malliin vaikkei linja oiskaan niin jouhea :wink:

Lähetetty: 04 Elo 2008, 12:39
Kirjoittaja jaskas
Kyllä se possullakin se jouhein linja on yleensä nopein. Löysin kanssa viikko sitten tohon mutkaan todella hyvän ja nopean ajolinjan ammattimaisten kouluttajien ansiosta. Yleensä nopea on myös jouhea ja myös turvallinen...

Lähetetty: 04 Elo 2008, 13:13
Kirjoittaja silverine
Tämä possu ajaa ko. kohdan ihan hyvin, kuten
koko kierroksenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=ocdSX5byyMQ

Lähetetty: 04 Elo 2008, 14:36
Kirjoittaja jaskas
silverine kirjoitti:Tämä possu ajaa ko. kohdan ihan hyvin, kuten
koko kierroksenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=ocdSX5byyMQ
Janne menee todella kovaa SC:llään, mutta mielestäni tuo ei ole aivan paras linja...

Tässä mun surkean hidas esimerkki: ( tässä vaihessa ei kyllä ollu vielä uus ajolinja käytössä)
http://www.youtube.com/watch?v=995YhJKGksY

Mielestäni ennen tuota mutkaa oli hyvä vetää todella röyhkeästi radan vasenta reunaa ja sitten lähteä jarruttaa kaidetta päin ja siitä lähteä jatkamaan sisäkurvin kautta aivan kanttarin alkuun. Rattia ei voi melkein koko ajan pitää samassa asennossa ja kaasun pohjassa, kunhan vaan muistaa jarruttaa ennen nyppyä :)

Lähetetty: 04 Elo 2008, 16:20
Kirjoittaja silverine
Nää optimi-ajolinjat taitaa kyllä olla osittain
myös autojen merkki/malli/teho/paino/etc. -kohtaisia..
omalla puskutraktorilla pilaa kierroksensa tasavarmasti
jos tuon mutkan ajaa liian kulmikkaasti.
Itsellä paras linja löytyi siten, että täysiä nelosella mäkeä
alas, oikeaan reunaan, tiukka lyhyt jarrutus, kolmoselle ja
varikon portin kohdalla lämä pohjaan ja imutus vasemman
kanttarin tuntumaan josta linja jatkuu itsestään pyöreänä
mäessä olevan oikean kanttarin viereen.
Kokeilin myös ajaa kolmosella rajoittimen tuntumaan
ja ilman jarrutusta sekä siis myös vaihtamista
samalla linjalla mutta leveäksi päätyi mäen puolessa
välissä. Not suprised. :lol:

Lähetetty: 04 Elo 2008, 17:43
Kirjoittaja Curva Grande
Gran Turismo- luokassa asiat tapahtuvat omalla tavallaan. Kaarretta lähestytään radan vasempaa laitaa pitkin. Katsellaan onko varikolla mitään kiinnostavaa menossa ja suunnataan sitten oikeaan reunaan jalan mennessä jarrulle jo ennen oikean laidan saavuttamista. Vaihto kolmoselle ja tasakaasulla pitkin radan oikeaa reunaa mieluiten lähellä reunaviivaa kunnes tulee sisäänkäännön paikka. Kääntö kohti sisäkaarteen kanttikiveä ja kun nokka osoittaa ylämäkeen kaasu painetaan pohjaan. Mäen päällä nopeutta on viittä vaille liikaa vaikka alhaalla tulisi vähän tupeksittua.