Sivu 2/97

Lähetetty: 17 Helmi 2010, 00:03
Kirjoittaja pitkämies
^^ hehe!! ei muuta kun alfa-paita ylle kekkereihin....aina pitää vähän keittää kavereita :mrgreen:

muiden merkkien murheita

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 00:14
Kirjoittaja Pomigliano
Tuli tänään kunkkukuluttajassa VAG dieseleitä kohdanneista vaurioista juttua. Seateista, Volkkareista ja skodista on mennyt diesel koneita rikki välijäähdyttimeen tiivistyneen kosteuden joissain tapauksissa jäädyttyä ja kulkeutuneen palotilaan. Tapauksia on suomessa kuulemma useita.
Onko VAG diisselin välijäähdytin jotenkin erityisen arka verrattuna muihin.
Mikä mahtaa siinä olla ns. ongelmakohta. Onko Alfojen commonraileissa kuulunut vastaavia tapauksia?

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 02:03
Kirjoittaja gYdEbUh
^On se aina hauskaa kun Saksalaisten 'tosissaan suunnittelemat' keksinnöt paukkuu. Tällä hetkellä Audifoorumilla on tapetilla että etenkin 1.8T koneissa kertyy moottorin öljytilaan liejua, johtuen lähinnä 30tkm longlife öljynvaihtoväleistä. Öljypumpun sihtejä tukkeentuu ja öljynpaineet laskee.
Vähän aiheeseen liittyen, minkä itse koin Audissa ongelmana eilen oli että etulokarin irroitukseen täytyi irroittaa lähes 30 ruuvia/pulttia ja 3 mutteria.. Etenkin lokarin taka-osan kiinnitys on jotain aivan käsittämätöntä kerrosmuovipulttiruuvi hässäkkää. Oli muuten -99 Audi A6:n etulokarin kaaren yläosa jo vähän rapsakassa kunnossa. (Ei tosin siinä määrin että sen takia lokari olisi pitänyt irroittaa) Eipä taida kannattaa kysellä puhkiruostumistakuista, uusimmassa 45min ohjelmassa oli juttua miten miltei uuden 70ke Audi Q5:n EGR tekee auton tehottomaksi ennen tai jälkeen ohituksen sillointällöin korjauksista huolimatta.

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 07:29
Kirjoittaja pal
jiiässä kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0102375/12

Rankat on otsikot ainakin.. :roll:
"Yhdysvaltain viranomaiset ovat myös ilmoittaneet tutkivansa valituksia maailman myydyimmän auton Corollan ohjautumisesta". :mrgreen:

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 08:04
Kirjoittaja Farina
gYdEbUh kirjoitti:... Eipä taida kannattaa kysellä puhkiruostumistakuista, uusimmassa 45min ohjelmassa oli juttua miten miltei uuden 70ke Audi Q5:n EGR tekee auton tehottomaksi ennen tai jälkeen ohituksen sillointällöin korjauksista huolimatta.
On se hyvä, että muutkin kun Alfistit saavat noitua tuota kirottua keksintöä 8)

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 09:06
Kirjoittaja Jarno
BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.

No eipä se mitään, mutta kun autosta pitää irrottaa mm. imusarja, että pääsee vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä... Saksalainen insinööörityö on ottanut aika lailla takapakkia. Kaveri selvisi 450 € kustannuksella. Merkkiliikkeen arvio oli 700 €. Sisälsi lämmitetyn huohotinputken.

Off-topic: Punton huollot viideltä vuodelta sis. 60000 km:n huolto remmeineen 300 €. Toyota-uskovaisille vinkkinä. Ei sis. renkaita, eikä pesuja. Lasketaan +700 € renkaisiin 120000 km jälkeen.

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 09:10
Kirjoittaja jiiässä
Maakunnassa on muutamia VW 1.6 long life huoltovälin omaavia koneita hajonnut kun öljypumpun sihti on aivan öljypohjassa kiinni.

Vanhat Lonk Life öljyt joissa on jo vähän vettä seassa kilometrien myötä kun alkaa se 30000km vaihtoväli läheneen...vesi jäätyy hileeksi pumpun sihtiin...auto käynnistetään ja öljynpaineet ei nouse ollenkaan, silti kokeillaan ajaa.. :lol:

Mulla ei onneksi taida samaa vaivaa olla tuossa vanhassa 1,6 75 heppasessa mopossa, öljyt vaihdan kun vähän alle 10000km välein ja käytän tavallista Valvolinen syn poweria.

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 09:18
Kirjoittaja mattijus
Jarno kirjoitti:BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.

No eipä se mitään, mutta kun autosta pitää irrottaa mm. imusarja, että pääsee vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä... Saksalainen insinööörityö on ottanut aika lailla takapakkia. Kaveri selvisi 450 € kustannuksella. Merkkiliikkeen arvio oli 700 €. Sisälsi lämmitetyn huohotinputken.
Vuosimallin perusteella kyseessä ilmeisesti rivi-6? Ainakaan niissä ei tarvitse irroittaa imusarjaa venttiilikopan tiivisteen takia. Vaihdettu huohotin lienee eristetty eikä lämmitetty. Vaihto-operaatio helpottuu kun imusarja irroitetaan. Itse tyydyin laittamaan jotain vesiputken eristettä kaikkein arimman huohotinputken ympärille sekä palan pahvia keulalle. (Työkaverisi jalo saksanseisoja ei ole ensimmäinen vastaavasta ominaisuudesta nauttinut)

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 09:34
Kirjoittaja Jarno
2.2 monisylinteri. Joo hiukan kyllä epäilin operaation tarpeellisuutta, mutta kun kahdella eri pajalla näin toimitaan, niin ehkäpä se sitten vaan on vittumaisempaa jättää irrottamatta? Perustan kertomukseni kuulopuheeseen. En välttämättä pelkistä eristeistä maksaisi yli 200 €. E36 kutosen kanssa ei nähdäkseni ole mitään ylimääräistä ohjelmaa.

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 11:43
Kirjoittaja mattijus
Jarno kirjoitti:2.2 monisylinteri. Joo hiukan kyllä epäilin operaation tarpeellisuutta, mutta kun kahdella eri pajalla näin toimitaan, niin ehkäpä se sitten vaan on vittumaisempaa jättää irrottamatta? Perustan kertomukseni kuulopuheeseen. En välttämättä pelkistä eristeistä maksaisi yli 200 €. E36 kutosen kanssa ei nähdäkseni ole mitään ylimääräistä ohjelmaa.
Jep, ei se imusarjan irroittaminen tuossa tapauksessa johdu venttiilikopasta vaan siitä huohottimesta. Varmasti fiksumpi ottaa irti. Se koko huohotussysteemi uusitaan siihen eristettyyn versioon eli eristeitä ei saa siihen eristämättömään laitettua.

Lähetetty: 26 Helmi 2010, 11:50
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kun olin Penkeot´tin korjaamolla töissä niin useampi Penkeot`ti pukkasi huohottimen jäähän. Siihen kyllä tuli sitten eristetty ja lämpövastuksellinen huohotin putki.

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 18:39
Kirjoittaja Larzon
Seat Ibiza vm. 2003 1.2 jakopäänketjun hyppiminen korjaantui tai sitä ei ainakaan ole esiintynyt tuon parannellun setin (ketju+rattaat+kiristin/laakustin mikä lie muovi slämäke, joka oli huomattavasti normaalia pidempi=kaikki osat?) vaihdon jälkeen.

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 19:09
Kirjoittaja Monza
mattijus kirjoitti:
Jarno kirjoitti:BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.
Vuosimallin perusteella kyseessä ilmeisesti rivi-6? Ainakaan niissä ei tarvitse irroittaa imusarjaa venttiilikopan tiivisteen takia. Vaihdettu huohotin lienee eristetty eikä lämmitetty. Vaihto-operaatio helpottuu kun imusarja irroitetaan. Itse tyydyin laittamaan jotain vesiputken eristettä kaikkein arimman huohotinputken ympärille sekä palan pahvia keulalle. (Työkaverisi jalo saksanseisoja ei ole ensimmäinen vastaavasta ominaisuudesta nauttinut)
Taannoin emännän 316i (1.8 nelosella), jotain noita vuosikertoja, lähti kaksi kertaa hinurilla korjaamolle kun hyytyi tien sivuun. Savusta päätellen sylkäisi öljyt imusarjaan. Kolmatta kertaa ei odoteltu, vaan kapistus laitettiin kiertoon.

Lähetetty: 05 Maalis 2010, 21:03
Kirjoittaja Backstroker
mitä mieltä olette 2003 1.8 mazda 6, kenelläkään kokemuksia?.

Lähetetty: 05 Maalis 2010, 21:27
Kirjoittaja mattijus
Backstroker kirjoitti:mitä mieltä olette 2003 1.8 mazda 6, kenelläkään kokemuksia?.
Ruostuu, valojen korkeussäätö ei toimi, ohjauksen nivelissä väljää (tämä melko varmasti korjattu). Ymmärtääkseni ihan ok kulkine, ruoste varmaan pahin peikko.

[EDIT]Lisähienoutena ajovalopolttoimoiden vaihdon mahdottomuus.

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 05:56
Kirjoittaja zarre
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kun olin Penkeot´tin korjaamolla töissä niin useampi Penkeot`ti pukkasi huohottimen jäähän. Siihen kyllä tuli sitten eristetty ja lämpövastuksellinen huohotin putki.
ja siti se jäätyy.


Töissä oil viikonlopun yli sulamassa (kun oli kovat pakkaset) scania v8 hyötyajoneuvo, maanantai aamuna auton siirto yrityksen tulos linttanen kiertokanki+halkinainen mäntä. coolerissa oli useita litroja vettä.

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 08:05
Kirjoittaja Backstroker
mattijus kirjoitti:ruostuu
eikös niissä ole samanlainen kori kuin samanikäisissä alfoissa esim?

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 08:23
Kirjoittaja toolman
Backstroker kirjoitti:
mattijus kirjoitti:ruostuu
eikös niissä ole samanlainen kori kuin samanikäisissä alfoissa esim?
Eikös tuo ole tosiaan ihan tunnettu juttu että ainakin nuo alkupään kutoset ruostuu?
Hesarikin kertoo samaa:
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mazda

"Ruosteviat
Alustan ruostesuojaus puutteellinen. Tarkasta ruostevauriot, erityisesti kynnyskotelot ja keskitunneli."

PS. tuota hesarin vikasarjaa kun lukee auto kerrallaan, niin moneltä jää kokonaan auto ostamatta :)

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 09:17
Kirjoittaja hopeasalama
Mazdan 6 olen kattellu töissä jo muutamia ja todennu että päällepäin ihan ok näköisiä, mutta sisälokarit ja helmat ainakin rapisevat suomen teille. Saumapaikat turpoo.

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 09:20
Kirjoittaja Backstroker
tosiaan..
Samalta sivulta katsoin Alfa 156:n vikoja niin kauhistuin, kuinka yleismallisesti vikoja on lueteltu ja jos miettii hintatasoa niin erittäin kalliita. Kaiken lisäksi siinä on lueteltu melkein kaikki mahdolliset viat mitä autossa voi olla :-D :?
eli yleistetty melko paljon.

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 11:07
Kirjoittaja V6
kutosissa ruostuu ovien sauma (ja muualtakin..TMssaä tais olla juttu) t, siis sieltä oven sisäpuolelta, aika vaikea korjata millään muulla kuin vaihtamalla ovi... ja nämä siis ruostu ihan parissa vuodessa tyyppivika , sama näyttää vaivaavan myös mazda3sta autobildin mukaan. myös Ford Mondeossa ruostu noi ovien saumat. Joskus noita on autokaupoissa tutkiskellu ja aika nopeaan tosiaan mätänee...

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 11:29
Kirjoittaja jiiässä
Kun olin Penkeot´tin korjaamolla töissä niin useampi Penkeot`ti pukkasi huohottimen jäähän. Siihen kyllä tuli sitten eristetty ja lämpövastuksellinen huohotin putki.
Kaikkien tämmösten eristyksien ja lämmittimien lisäksi olisi hyvä tiuhentaa öljynvaihtoväliä merkistä riippumatta jos huohotinongelmia on enemmän, lyhyessä kaupunkiajossa öljy on aina kylmää ja taas pitkää matkaa ajavalla samanlaiseen auton kanssa ei välttämättä ole mitään ongelmia.

Äidin VW Passatin 1998 ölynvaihtoväliä pudotettiin velipojan kanssa yhteistuumin jo ajat sitten 15000->10000km tai alle ja sekin saattaa olla talvella liikaa, kilometrejä alkaa jo olemaan reippaanlaisesti, öljylaadulla ja merkillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, perus 5w-40 tai 0w-40 täyssynteettiset olleet koko ajan.

Aina kun huohottimen letkun venttiilikopan ja imusarjan väliltä ottaa irti ja putsaa se on ruskeevalkoista moskaa täynnä, vaikka kerran viikossa, öljyä tihkuu venttiilikopasta ja varmaan kampiakselin etupäästä, tarkoitus korjata lähiaikoina...

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 21:41
Kirjoittaja Kahvivatsa
Alfieri kirjoitti:
heme kirjoitti:Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...
Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisena :? :roll: :crazyeyes:
Tuo pääsi nyt sitten isompaan julkisuuteenkin kun IL lainasi osan Kainuun Sanomien jutusta.
Juho Vallivaara, VV-auto kirjoitti:Polkimen alle kasautunut lumi ja jää voivat poljinta painettaessa rikkoa saranakohdan.
Ihan hölmö vika tuommoinen.
Joskus oli Ladoissa mainostarra "Lujaa laatua Lada", ehkä VW voisi tehdä omansa samaan tyyliin: "Lujaa laatua VW". Yhtä laadukkaalta ainakin vaikuttaa.

Ja ne linkit:
IL
KS (havainnollistavan kuvan kera)

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 23:04
Kirjoittaja jknracing
Kahvivatsa kirjoitti:Joskus oli Ladoissa mainostarra "Lujaa laatua Lada", ehkä VW voisi tehdä omansa samaan tyyliin: "Lujaa laatua VW". Yhtä laadukkaalta ainakin vaikuttaa.
Joo mutta Ladojen kohdalla toi taisi pitää paremmin paikkansa kuin nykyautojen kanssa... :wink:

Lähetetty: 09 Maalis 2010, 23:15
Kirjoittaja Jevgen
V6 kirjoitti:kutosissa ruostuu ovien sauma (ja muualtakin..TMssaä tais olla juttu) t, siis sieltä oven sisäpuolelta, aika vaikea korjata millään muulla kuin vaihtamalla ovi... ja nämä siis ruostu ihan parissa vuodessa tyyppivika , sama näyttää vaivaavan myös mazda3sta autobildin mukaan. myös Ford Mondeossa ruostu noi ovien saumat. Joskus noita on autokaupoissa tutkiskellu ja aika nopeaan tosiaan mätänee...
Juu, koskee myös 2000-luvun alun Focuksia ja Mersun Väyrysissä; ihan sama probleema. Johtuu vääränlaisesta kitistä oven sisäpellin ja ulkopellin saumassa. Kitti irtoaa ja paljastaa puhtaan pellin, joka sitten lähtee ruostumaan. Fordilla noita laitettiin ainakin jokunen vuosi sitten takuuseen joko kittaamalla ja maalaamalla uudestaan tai vaihtamalla luukkuja uusiin. Kaksivärimaalauksia tuli siinä samalla. :wink:

Lähetetty: 10 Maalis 2010, 23:34
Kirjoittaja maybetomorrow
Fiat Punto -01:n omistaja kirjoitti:virtalukko jumittaa sen ensimmäisen viis milliä, sen jälkeen on ihan jees
Puntoon hankittu uusi avain kun ei entisellä lähtenyt enää tulille. Oli kuulemma vanha niin kulunut. Mietittiin tossa voisiko "vastakappalekin olla kulunut", ts. lukon osat että tekisi tuota. Tai voiko rattilukko vikaantua tuolla tavalla että menisi päälle itseksiään? Virtalukko on Puntoon niin kallis kuulemma ettei kannata sokkona lähteä osia vaihtelemaan.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 13:44
Kirjoittaja Mouho
maybetomorrow kirjoitti:
Fiat Punto -01:n omistaja kirjoitti:virtalukko jumittaa sen ensimmäisen viis milliä, sen jälkeen on ihan jees
Puntoon hankittu uusi avain kun ei entisellä lähtenyt enää tulille. Oli kuulemma vanha niin kulunut. Mietittiin tossa voisiko "vastakappalekin olla kulunut", ts. lukon osat että tekisi tuota. Tai voiko rattilukko vikaantua tuolla tavalla että menisi päälle itseksiään? Virtalukko on Puntoon niin kallis kuulemma ettei kannata sokkona lähteä osia vaihtelemaan.
Itekkin jouduin ostaa Puntoon -00 uuden avaimen. Ei ne lukot kuulemma kulu, avaimet on vaan niin pehmeetä materiaalia, että kuluu.

Lähetetty: 14 Maalis 2010, 12:08
Kirjoittaja maybetomorrow
thänks Mouho viesti välitetty omistajalle, joka epäilee edelleen voiko virtalukon ns. parkkiasento jumittaa. Siis se musta nappula virtalukossa jolla saa jätettyä parkit päälle mutta avaimen voi viedä mukanaan. Kelleen sattunut näin? Tai voisiko rattilukko jotenkin jumittaa?

Lähetetty: 16 Maalis 2010, 13:06
Kirjoittaja Copyfighter

Lähetetty: 25 Maalis 2010, 22:13
Kirjoittaja Backstroker
Chrysler PT Cruiserissa flekti pyörittää säännöllisesti, mielestäni ei pitäisi.. Tuskin kymmentäkään sekunttia menee auton käynnistämisestä niin flekti lähtee pyörimään välittömästi, pyörii viitisen sekunttia ja sammuu ja joidenkin kymmenien sekunttien päästä sama homma ja uudestaan koko rulianssi.. Termariko rikki?

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 10:00
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Eihän ilmastointi pääsisi ohjaamaan flektiä? Eli ilmastoinnin mennessä päälle kytkeytyy myös flekti jotta ilmastoinninlauhdutin toimisin paremmin.

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 10:04
Kirjoittaja Backstroker
Jep, mutta nimenomaan tämä tapahtuu ja ilmastointia en ole talvella käyttänyt..

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 11:01
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Useissa uudemmissa autoissa ei ole erikseen flektin anturia joka "ennen" sijaitsi jäähdyttimen alaosassa. Jos tuossa on vielä sellainen niin voisi sen mitata. Useimmissa taidetaan tuo ohjata boxilta ihan moottorilämmön mukaan. Ennen siis ratkaisi jäähdyttimen lämpötila.
Toisaalta jos tuo tekee tuota säännöllisesti, siis kylmästä lähtien, muutama sekunttia pyörii sitten sammuu jne niin en usko termarin voivan aiheuttaa tuota. Mitä tuo näyttää moottorilämpötilaksi?

Lähetetty: 27 Maalis 2010, 10:09
Kirjoittaja Tazio
Backstroker kirjoitti:Chrysler PT Cruiserissa flekti pyörittää säännöllisesti, mielestäni ei pitäisi.. Tuskin kymmentäkään sekunttia menee auton käynnistämisestä niin flekti lähtee pyörimään välittömästi, pyörii viitisen sekunttia ja sammuu ja joidenkin kymmenien sekunttien päästä sama homma ja uudestaan koko rulianssi.. Termariko rikki?
Caddyssa - ja tod. näk. muissa GM:n vehkeissä - tuo viittaisi fan control modulen ja/tai hvac äly-yksikön vikaan. Olikos noilla ptruiser miehillä
oma forum, sieltä voisi löytyä suoraan vastaus?

-Tazio

Lähetetty: 27 Maalis 2010, 10:39
Kirjoittaja Backstroker
Moottorinlämpötilat ovat täysin normaalit, siinä se juju onkin =/
Ja ptcruiser foorumi on olemassa kyllä, ja sinne olen rekisteröinytkin, MUTTA sivut ovat hiljatain kaatuneet tms = eivät toimi :P
"Bandwidth Limit Exceeded"

Lähetetty: 27 Maalis 2010, 13:07
Kirjoittaja Kahvivatsa
CCOF antoi tämmöisen linkin, ptcruiser.fi on vissiinkin rikki tai jotain.
http://ptcruiser.webs.com/

Lähetetty: 27 Maalis 2010, 13:43
Kirjoittaja Backstroker
hmm, thanks

Lähetetty: 31 Maalis 2010, 11:25
Kirjoittaja Mokomakin
Ei taida tämä vielä olla erikoisemmin "muun merkin murhe" mutta emäntä himoitsee Ford pumaa ja minua kiinnostaisi kuinka paljon puma ja fiesta jakaa yhteisiä komponentteja, tietääkö kukaan :oops: ?

Lähetetty: 31 Maalis 2010, 16:48
Kirjoittaja ssulti
Mokomakin: Pohjalevyn verran ja alustan peruskomponentteja, jos kyseessä on 1.7 malli. Taka-akseli vaihtui erillaiseksi 99 tietämissä, joten sekään ei enää ole samoilla mitoilla kuin Fiestassa.

Sisustuksessa on sitten mittaristossa ainakin 97-99 malleissa samoja osia, 99 tuli digitaaliset mittarit, jolloin ne taisi muuttua erillaisiksi kuin Fiestan mittarit.

Oli '99 1.7 Puma pari vuotta harraste/2. autona. 4:n oven tarve ajoi vaihtamaan sen 156 V6:een.

http://www.elisanet.fi/siuruainen/proje ... lcome.html

Tuosta voi vähän katsoa mistä kannattaa etsiä niitä ruosteita. Takakaarien takaosa tahtoo pehmentyä, tyyppivika.

Privaile, jos tahdot tietää lisää.

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 22:07
Kirjoittaja doublesix
Tultiin Spiderin hakureissulta kotipihaan. Kaveri sammutti Minin. Minä sanomaan,että peruuta se tohon sivuun,niin mahdutaan Spiderilla ohi. Eipä startannu Mini. Avainta sisään,kuluu surinaa ja napista ei tapahdu mitään.Tätä kolme,neljä kertaa,kuluu surinaa ja ratti kääntyilee itsestään! Katsotaan toisiamme monttu auki,nyt on suuremmat voimat kyseessä! Syttyy ajoneston merkkivalo.Manuaalista selviää seuraavaa:punainen merkki:yhteys huoltoon,keltainen valo:heiluta rattia ja starttaa. Onneksi oli keltainen valo.Starttas.

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 08:59
Kirjoittaja hjpp
doublesix kirjoitti:Manuaalista selviää seuraavaa:punainen merkki:yhteys huoltoon,keltainen valo:heiluta rattia ja starttaa.
"Tämä on vitsi" -ketju taisi olla muualla. Eihän tuollaista voi olla olemassa!

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 20:25
Kirjoittaja doublesix
hjpp:lle ote vitsikirjasta Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft 2007,painettu Suomessa ympäristöystävälliselle paperille,valkaistu kloorittomasti,kierrätettävä.

s.137 käynnistyksenesto varoitusvalo:

Palaa punaisena: sähköisen ohjauslukon häiriö.
Moottoria ei voi enää käynnistää.
Mahdollisesti älä sammuta moottoria.
Ota yhteys Mini-korjaamoon.

Palaa keltaisena:sähköinen ohjauslukko jumittunut.
Liikuta ohjauspyörää ennen moottorin käynnistämistä.

"Ote talonkirjasta,lamput yksitellen syttyy"(Kolmas Nainen)

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 20:36
Kirjoittaja Rasvis
"Mahdollisesti älä sammuta moottoria"? :-D

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 20:40
Kirjoittaja doublesix
Niinpä!

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 21:56
Kirjoittaja Wile E. Coyote
http://www.huutokaupat.com/fi/v/2652

lokasuojissa ruostetta, tähti vääntynyt, sisältä epäsiisti.

Sokerina pohjalla:

soitin jumiutunut Yle-Suomi kanavalle? :mrgreen:

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 18:09
Kirjoittaja jiiässä
Passatin yksi ylätukivarsi väljistyi alle 17000km matkalla...

Sama osa vaihdettiin viime vuonna ennen katsastusta ja nyt taas väljä ja oikeen reilusti!!!

Nopeesti väljistynyt on merkkiä Lucas TRW, ei pitäisi olla kovin huono. Nyt laitettiin tilalle vähän parempi Lemförder...Sain uuden takuuseen.

Lähetetty: 07 Touko 2010, 09:19
Kirjoittaja -Lee-
"”Larson. Tuutko käymään täällä.
Olisi asiaa.

- Niin?
- Sinäkö latasit tuon akun?
- Niin?
- No siinä kävi sillä tavalla että....”


http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 106609/139

Lähetetty: 07 Touko 2010, 10:50
Kirjoittaja Bones
jiiässä kirjoitti:Passatin yksi ylätukivarsi väljistyi alle 17000km matkalla...

Sama osa vaihdettiin viime vuonna ennen katsastusta ja nyt taas väljä ja oikeen reilusti!!
Näitä oon ihmetelly et miten toisilla väljistyy muka heti.. omilla olen ite ajellu jo päälle 30t ja aiempi omistaja enempi. ja raskas v6 nelikko eikä väljää missään. lie saksanmaalla asennettu sitten koko satsi jotain heavydutykilkkeitä..

Lähetetty: 07 Touko 2010, 15:04
Kirjoittaja Laba
^Joo en tiedä minkä mallin Passatilla ajelette, mutta isäukolla on vm -00 V6 TDI 4motion ajettu jo varmaan ~270tkm ja alkuperäiset tukivarret. Tuokin on Saksasta tuotu joten liekö niissä paremmat varret?

Lähetetty: 07 Touko 2010, 15:33
Kirjoittaja toolman
Naapurin Jaguar XK8:n rättikatto ei talven jäljiltä jaksanut ekan avaamisen jälkeen mennä enää kiinni. No saatiin paineet avaamalla ja takakontista löytyneellä aputyökalulla katto ja ikkunat kiinni. googlaamalla arvelin että vanhat hydraulinesteet on ilmeisesti niin puurona etteivät liiku. Oli kuulemma aika tuskaa merkkihuollossakin saada nesteet vaihdettua mömmön tilalle :-)
Mutta se auto on kyllä hieno :crazyeyes: