Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Valvoja: Moderators
Tehtiin kilpurina toimineeseen sierraan kansiremonttia. Kaveri laski kansipahvin lohkon päälle, josta mä poimin sen vielä tarkasteluun. Takaisin tullessa pojat ähläs kantta kireyteen, ihmetellen samalla kansipahvia mun kädessä. Tulihan mulle siinä sitten kiiru vaihtaa suuntaa..
Ruokatunnilla alfalla himaan, takaoven kautta tavaroita ja ovien lukitus. Pukkasin oven pepulla kiinni, syli täynnä tavaraa. Kansitakki oli oven välissä. Laskin tavarat pudottamalla maahan, takki pois päältä vain todetakseni avaimien olevan siinä taskussa joka on auton sisäpuolella.
Avopuoliso ihmetteli kun soitin ovikelloa ja pyysin sen alfan avaimia...
Ruokatunnilla alfalla himaan, takaoven kautta tavaroita ja ovien lukitus. Pukkasin oven pepulla kiinni, syli täynnä tavaraa. Kansitakki oli oven välissä. Laskin tavarat pudottamalla maahan, takki pois päältä vain todetakseni avaimien olevan siinä taskussa joka on auton sisäpuolella.
Avopuoliso ihmetteli kun soitin ovikelloa ja pyysin sen alfan avaimia...
..ammattina autoslalom..
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Hommattiin endurance mazdaan uudet männät kolmisen vuotta takaperin. Kone tietenkin laitettiin kiireessä kasaan kun piti seuraavana päivänä päästä testaamaan. Ihan nätisti se kävi, mutta öljynkulutus jäi turhan korkeaksi. Nyt sitten kone otettiin auki tarkoituksena rengastaa se uudestaan. Siinä sitten syntyi pieni ihmetys kun männän ja sylinterin välykset olivat kolmessa kohdallaan, eli 0.07-0.08mm, mutta yhdessä sitten niinkin suuri kuin 0.32mm..
Uusissa 0.5mm ylikokoisissa männissä oli siis ollut yksi 0.25mm ylikokoinen mukana, vaikka päälaessa siinäkin luki lyötynä "0.5"
Uusissa 0.5mm ylikokoisissa männissä oli siis ollut yksi 0.25mm ylikokoinen mukana, vaikka päälaessa siinäkin luki lyötynä "0.5"
Kimmo / alfatune.fi
- Härmälänkolli
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
- Car(s): Kona Dew Plus
- Paikkakunta: Savonlinna
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Faijan mokia: sovitteli parin kolmen KE-Corollan koneista yhtä - käyttämättä yhtään osaa koneistamolla tai miettimättä sen enempää muutenkaan, voiko Corollan koneissa olla eroja.
Olin 18 ja käytin ko. Corollaa ahkerasti. Ensimmäisestä tällaisesta Experimental D.I.Y. -moottorista sain männän ulos kyljestä ihan normaaliajolla. Sirut lensivät jalkakäytävälle asti. Pari kilsaa se meni kolmellakin keskustan halki todella katu-uskottavalla tavalla. Seuraavassa kokeilussa väärän koneen nokka leipoi öljyreikien puutteessa kiinni 10 km kohdalla. En muista, oppiko faija mitään. Pääasia oli kuitenkin, että minä opin.
Olin 18 ja käytin ko. Corollaa ahkerasti. Ensimmäisestä tällaisesta Experimental D.I.Y. -moottorista sain männän ulos kyljestä ihan normaaliajolla. Sirut lensivät jalkakäytävälle asti. Pari kilsaa se meni kolmellakin keskustan halki todella katu-uskottavalla tavalla. Seuraavassa kokeilussa väärän koneen nokka leipoi öljyreikien puutteessa kiinni 10 km kohdalla. En muista, oppiko faija mitään. Pääasia oli kuitenkin, että minä opin.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Standardi renkaanvaihto, kaikki pyörät on kiinni alkukiristyksellä ja tunkit sun muut viety jo talliin. Käyn vielä läpi kaikkia pyöriä ja tempaisen ristikolla "sopivaan" loppukireyteen.
Joku naapuri tulee höpöttämään kesken viimeisen pyörän. Asia, mikä olikaan, tuli selväksi ja lähden huoltsikalle katsomaan paineita. Parinkymmenen metrin päästä kuuluu outo kolaus jostain takaa. Jaa se ristikko taisi olla vielä siellä pultin päässä ...
Joku naapuri tulee höpöttämään kesken viimeisen pyörän. Asia, mikä olikaan, tuli selväksi ja lähden huoltsikalle katsomaan paineita. Parinkymmenen metrin päästä kuuluu outo kolaus jostain takaa. Jaa se ristikko taisi olla vielä siellä pultin päässä ...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tää kuvaa ehkä parhaiten mun "ropailuja"...
Lisäsin toissavuonna vähän moottoriöljyä koneeseen.
Pelti kiinni ja kovaa ajoa vai miten se meni. Tuli
sitten kumma fiilis seuraavana päivänä että laitoinkohan
sen öljykorkin kiinni...juuen. Ja eipä näkynyt kantta missään.
Oli sitten Busso nauttinut ilmaa raitista tai vähemmän...
paperintollo tukkeeksi ja toinen tollo Deltaan hakemaan
suolainen kansi tilalle.
Lisäsin toissavuonna vähän moottoriöljyä koneeseen.
Pelti kiinni ja kovaa ajoa vai miten se meni. Tuli
sitten kumma fiilis seuraavana päivänä että laitoinkohan
sen öljykorkin kiinni...juuen. Ja eipä näkynyt kantta missään.
Oli sitten Busso nauttinut ilmaa raitista tai vähemmän...
paperintollo tukkeeksi ja toinen tollo Deltaan hakemaan
suolainen kansi tilalle.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Niin. Mä ihan vähän toivoin ettei olis tähän topicciin tarvinnut osallistua....mut. Osallistunpa kuitenkin. Kaikki olikin liian hyvin. Ainakin auton kanssa. Mut päätin nyt kuitenkin täyttää pissapoikaa kun se kanisteri jaloissa pyöri....Eikun säiliön kansi irti ja reilu lorautus. Kylhän se jotenkin näytti oudolta se paikka minne sitä litkua lykkäsin ja täyttykin kovin nopeasti....Niin juuri. Sehän oli siis ohjaustehostimen säiliö . Varmaan sinne reilu desi sitä pesuainetta meni...Imaisin ne sieltä poijes ja täyttelin uudella nesteellä n. litran verran....Siis sillai et välillä käyntiin ja rattia pyörittäen jne. Ihan se on edelleen mansikkajogurtin oloista se neste mut toki se johtuu varmaan suurelta osin eri värisistä tehostinnesteistä...eikö....joo. Mut ei se toistaiseksi o ulos tullu eikä ylimääräistä ääntäkään pidä. Tiedä vaikka tässä löytyi optimaalinen talvisekoitus . Ja onhan sillä peseviä ominaisuuksia, eiks ne o tärkeitä?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
^ tulee ihan mieleen kun naapurin poika lisäs öljyä koneeseen .. syylärissä olleen täyttöaukon kautta
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Voi se mennä toisinkin päin:Pasi kirjoitti:^ tulee ihan mieleen kun naapurin poika lisäs öljyä koneeseen .. syylärissä olleen täyttöaukon kautta
Kaverin siskolla oli takaveto-Sunny, jonka lievä jäähdyttimen vuoto oli jo tiedossa. Velipoikansa oli neuvonut, kuinka toimia jos nesteet alkaa olla vähissä: lämpöjen noustessa auto parkkiin ja jäähdytysnestettä lisäämään. Auto piti kuitenkin pysäyttää sen verran julkiselle paikalle, ettei kuski halunnut itse näyttäytyä konepellin alle kurkkimassa, joten hän pyysi vähän reippaampaa ystävätärtään hoitamaan jäähdytysnesteen lisäyksen. No, ystävätär teki työtä käskettyä, mutta ekana silmiin osunut korkki olikin se, josta on tarkoitus lisätä öljyä... Puoli kanisteria pakkasnestettä öljyn sekaan ja matka jatkui
Hillittömästi savuten Sunny oli sitten kuitenkin tuonut tytöt kotipihaan muutaman kilometrin päähän. Auto meni sen jälkeen paaliin.
Itselle sattunut noita aiemmissa viesteissä kerrottuja renkaan irti jäämisiä ja sitä seuranneita tärinöitä, viimeksi keväällä
Yksi kaveri vaihtoi talvella PV-Volvoonsa öljyt omassa hallissaan. Auto hallista ulos ja pakkasta kun oli, jätti pyörimään pihalle ja meni pistäytymään sisällä kahvilla. Kahvipöydässä istuessaan välähti yhtäkkiä mieleen, että öljyt tuli kyllä laskettua ulos, mutta uusia öljyjä ei laitettu sisään! Äkkiä auto takas halliin ja öljyt koneeseen takaisin. Ilmeisesti vaurioita ei kuitenkaan syntynyt.
Itselläni joskus 19-vuotiaana PNV:n öljynvaihto ei mennyt ihan putkeen, kun unohdin laittaa propun paikalleen. Huomasin vasta sitten, kun tikku ei alkanut kastumaan vaikka melkein viis litraa olin kaatanut öljyä koneeseen...
Viimeksi muokannut Jakke, 17 Elo 2012, 06:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Kait sitä kaikenlaista on vuosien varrella sattunut, mutta tossa keväällä kun ekaa kertaa lähdin GTV:llä liikkeelle, niin ihmettelin hiukan takajarrusta kuuluvaa rohinaa. No sinnehän istutettiin talvella Audin satulat ja ajattelin vaan että käsijarruvaijeri vaatii vielä pientä hienosäätöä. Kun sitten otin rohisevan jarrun auki, niin huomasin että toinen pala oli väärinpäin
Alfaholismia vuodesta 2001
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
^Täytyy tunnustaa, että kävi kerran samoin Escortin yhden etupalan kanssa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Tämän ketjun lukeminen on kovin terapeuttista. Itse kun yritän aina olla kovin huolellinen ja silti tasaisin väliajoin kämmään jotain. Ja sit hatuttaa ja hävettää että kehtaako tätä koskaan kenellekään tunnustaa Sit kun lukee tämmöistä ketjua niin jotain loksahtaa ja tajuaa että se on vaan inhimillistä että virheitä sattuu.
Kiitos toverit!
T: tohelo
Kiitos toverit!
T: tohelo
Ayrton Senna da Silva forever
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Mietittiin porukalla jäähdytysnesteiden vaihdon jälkeen ilmaamista, kun meinas kiehua ja ilmalukkoa puski. No konehuoneeseen ihmettelemmän olisko jotain muuta tehtävissä kuin letkujen puristelua ja tuli sitten päästeltyä ilmastoinnista paineet pois .
No olihan tuo ilmastointi tarkoitus huollattaa muutenkin, eli nyt on sitten sekin teetetty.
No olihan tuo ilmastointi tarkoitus huollattaa muutenkin, eli nyt on sitten sekin teetetty.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Mites se onnistui?
156:sta olen aina joutunut tunkkaamaan pelkääjän etukulmaa ylös päin.
156:sta olen aina joutunut tunkkaamaan pelkääjän etukulmaa ylös päin.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
- Pari tuulilasia tullut hajotettua.
- Laikattu liikaa peltiä pois uusia pintapeltejä sovitellessa.
- Kaadettu hiljattain maalattu auto tunkilta (siis tunkki kaatunut, ei koko auto) kylki edellä seinään.
- Rälläköity ikkunat ruvelle (onneksi oli varaosa-auto, ehkä sen olemassaolon takia tuli oltua huolimatonkin).
- Hitsatessa tehty turvavyöstä ja bensaputkesta nuotio. Molemmat säikäytti vähän, kun remonttipaikka oli ok-talon yhteydessä oleva katos.
- Hitsatessa tehty myös omasta itsestä nuotio auton alla maatessa. Farkkutakista tuli useamman pykälän verran katu-uskottavampi.
Siinä nyt jotain.
- Laikattu liikaa peltiä pois uusia pintapeltejä sovitellessa.
- Kaadettu hiljattain maalattu auto tunkilta (siis tunkki kaatunut, ei koko auto) kylki edellä seinään.
- Rälläköity ikkunat ruvelle (onneksi oli varaosa-auto, ehkä sen olemassaolon takia tuli oltua huolimatonkin).
- Hitsatessa tehty turvavyöstä ja bensaputkesta nuotio. Molemmat säikäytti vähän, kun remonttipaikka oli ok-talon yhteydessä oleva katos.
- Hitsatessa tehty myös omasta itsestä nuotio auton alla maatessa. Farkkutakista tuli useamman pykälän verran katu-uskottavampi.
Siinä nyt jotain.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Etuiskarien vaihdon jälkeen auto tallista ulos ja koeajolle. Kesä kun oli niin ajettiin ~15km päähän huoltsikalle jäätelön ostoon. Pikkutiellä jonkun töyssyn jälkeen alkoi kuulua lonksunaa, jota siinä sitten ihmeteltiin. Epäilin, että varmaan pallonivel ottanut itteensä kun se piti irroittaa ilman oikeita työkaluja (lekalla) tai sitten kulmat olisivat päin peetä. 10km matka oli 100km/h aluetta, mutta niin kovaa en uskaltanut ajaa kun tuntui, että kohta leviää koko laitos. Huoltsikan pihalla tuli mieleen tarkistaa pyöränpulttien tiukkuus. Hyvä etteivät olleet matkalle varisseet eikä pyörä pudonnut. Muutakaan vahinkoa ei onneksi tullut.
Veli ajoi joskus E mallin Kadettiansa appiukkoni talliin. Tallissa ei ole monttua, vaan 20-30cm lattiaa korkeammalla olevat rampit. Ajoi sitten hieman huti ja toinen etukulma tippui väliin. Perään helvetin moinen kiroaminen ja löi kämmenellä tuulilasiin -> lasi paskaksi
Veli ajoi joskus E mallin Kadettiansa appiukkoni talliin. Tallissa ei ole monttua, vaan 20-30cm lattiaa korkeammalla olevat rampit. Ajoi sitten hieman huti ja toinen etukulma tippui väliin. Perään helvetin moinen kiroaminen ja löi kämmenellä tuulilasiin -> lasi paskaksi
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Asensin radiota joskus kauan sitten joten piti leikkaa ja kuoria johtoa.. stripperist hieman lipesi ja osui ikkunaan jolloin tuli 10cm x 10cm tähti kuvio .. Auto oli siis Fiat bravo ja radio kotelo melko lähellä tuulilasia..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
ei kaasuläppä katkonnutkaan, se oli se liitin...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Auu... tänään putsailin EGR:n ja ajattelin samalla putsata MAP-anturin, noh se oli vähän tiukalla kun siinä on se tiiviste. Autoin vähän ruuvimeisselillä kunnes kuului NAKS ja anturi meni juuresta poikki. Mitenköhän sen jämän sais sieltä imusarjasta pois? Putsasin kuitenkin kaikki, laitoin kiinni ja kovaa ajoa. Taisin kuitenkin korjata MCSF-vian
Joskus tuli myös vaihdettua tankki Rellu R19. Laitoin bensaletkut väärinpäin eikä tietenkään kone saanu soppaa. Tankki alas ja letkut irti, oli vaan väärässä letkussa kaikki bensat ja kun irrotin letkun ni naamaahan ne ruiskus..
Joskus tuli myös vaihdettua tankki Rellu R19. Laitoin bensaletkut väärinpäin eikä tietenkään kone saanu soppaa. Tankki alas ja letkut irti, oli vaan väärässä letkussa kaikki bensat ja kun irrotin letkun ni naamaahan ne ruiskus..
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Minun rikokset itseäni kohtaan eivät ole vielä vanhenneet ja uusia on tulossa niin en edes ilkee sanoo mitä on tullut turattua
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
kyllä on kaikkea sattunut ja tapahtunut vuosien varrella, jollei ole auto meinannut palaa niin sitten on mennyt muuten kallista osaa paskaksi. No näistä tilanteista kun on opiksi otettu, niin nykyjään menee sitten pienessäkin hommassa päivä, sen verran varovaista ja tarkkaa nysväämistä
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Takajarrusatulan pultit tuli laitettua iskareiden vaihdon jälkeen höpötilleen. Unohtu sitten kiristää. Kaks päivää kerkesin jollain ihmeellä ajamaan, kunnes ison tien risteyksessä katosivat jarrut. Ajoin paikallisen siwan pihaan ja katselin vuotaako nestettä mistään. No sitten selvisi että satula lähtenyt paikaltaan ja palat tippui sopivasti vanteet sisähuulelle, ei kerennyt tippumaan matkalle
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Karpo
- Viestit: 110
- Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
- Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Kaikennäköistä tuhoa on tullut tehtyä ihan vaan sen takia ettei taidot riitä. Ärsyttävämpiä on kuitenkin "helpot mokat"/ajatuskatkot, mitä niitäkin on tullut riittävästi...
Muutama esimerkki:
Hitsailin Sprintin etukulmaa vanhempieni luona olevalla montulla (ulkona). Pidin jonkun tauon välissä ja takaisin tullessa ihmettelin että ihan kuin bensa haisisi. Eipä tullut tarkastettua että mistä se haju johtui. Aloitin hitsaamisen, parin sekunnin päästä kuului humahdus ja koko montun pohja oli tulessa. Läpimätä bensaputki oli vähän vuotanut... Onneksi meillä on aina pikkusammutin hitsauskoneessa kiinni joten sain liekit nopeasti sammumaan, eikä autolle käynyt mitään.
Vähän aikaa sitten vaihdoin Dedraan iskarit ja etujarrupalat. Etuiskareiden kanssa oli hiukan askartelua (Bravon iskarit), mikä hieman venytti hommia. Kun sain auton takaisin pyörilleen niin piti mennä luonnollisesti heti koittamaan miten uusi alusta toimii. Enhän mä tietenkään enää siinä vaiheessa muistanut että olin vaihtanut myös ne etujarrupalat vaan lähdin ajamaan ihan normaalisti. Ensimmäisessä mutkassa tuli sitten vähän ohjelmaa kun jarruttaessa kuului vaan SNIFF, eikä jarruista ollut tietoakaan. Kannattaisi ehkä painaa muutaman kerran jarrua ihan paikoillaan, jos on juuri painanut satuloista männät täysin sisälle.
Ensimmäiseen Tipoon tehtiin jakopääremppaa heti ostamisen jälkeen, koska auto oli seissyt. Veljen kanssa sitä touhuttiin ja hyvin tuntui menevän. Kun oltiin valmiita niin laitoin auton käyntiin ja ajoin ulos tallista. Samalla hetkellä alkoi kamala kilinä ja kolina. Sammutin auton heti ja olin aivan varma että nyt se kone on entinen. Eipä sille tarvinnut kuitenkaan muuta tehdä kuin ottaa hylsy pois kampiakselin päästä.
Muutama esimerkki:
Hitsailin Sprintin etukulmaa vanhempieni luona olevalla montulla (ulkona). Pidin jonkun tauon välissä ja takaisin tullessa ihmettelin että ihan kuin bensa haisisi. Eipä tullut tarkastettua että mistä se haju johtui. Aloitin hitsaamisen, parin sekunnin päästä kuului humahdus ja koko montun pohja oli tulessa. Läpimätä bensaputki oli vähän vuotanut... Onneksi meillä on aina pikkusammutin hitsauskoneessa kiinni joten sain liekit nopeasti sammumaan, eikä autolle käynyt mitään.
Vähän aikaa sitten vaihdoin Dedraan iskarit ja etujarrupalat. Etuiskareiden kanssa oli hiukan askartelua (Bravon iskarit), mikä hieman venytti hommia. Kun sain auton takaisin pyörilleen niin piti mennä luonnollisesti heti koittamaan miten uusi alusta toimii. Enhän mä tietenkään enää siinä vaiheessa muistanut että olin vaihtanut myös ne etujarrupalat vaan lähdin ajamaan ihan normaalisti. Ensimmäisessä mutkassa tuli sitten vähän ohjelmaa kun jarruttaessa kuului vaan SNIFF, eikä jarruista ollut tietoakaan. Kannattaisi ehkä painaa muutaman kerran jarrua ihan paikoillaan, jos on juuri painanut satuloista männät täysin sisälle.
Ensimmäiseen Tipoon tehtiin jakopääremppaa heti ostamisen jälkeen, koska auto oli seissyt. Veljen kanssa sitä touhuttiin ja hyvin tuntui menevän. Kun oltiin valmiita niin laitoin auton käyntiin ja ajoin ulos tallista. Samalla hetkellä alkoi kamala kilinä ja kolina. Sammutin auton heti ja olin aivan varma että nyt se kone on entinen. Eipä sille tarvinnut kuitenkaan muuta tehdä kuin ottaa hylsy pois kampiakselin päästä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
75 turbon kansi remontti. Kannen tiiviste ei edes ollut rikkinäinen. Kasatessa en huomannut että nokissa merkit 180 asteen välein. Toinen nokka 180 astetta pieleen. Venttiilit aukesivat ja sulkeutuivat yhtäaikaa. Puristukset, sytkät näyttivät hyvältä mutta auto ei vaan käynnistynyt.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Tämä kuulostaa hyvältäAlfistipohjoosesta kirjoitti:Kasatessa en huomannut että nokissa merkit 180 asteen välein. Toinen nokka 180 astetta pieleen. Venttiilit aukesivat ja sulkeutuivat yhtäaikaa. Puristukset, sytkät näyttivät hyvältä mutta auto ei vaan käynnistynyt.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Joskus lainasin 164:sta vanhemmille ja nehän soitteli tienpäältä kun jotain ylimääräisi ääniä kuulivat, no siellähän oli etusatula melkein irti. Pultit oli jo pudonnut.Cadamuro kirjoitti:Takajarrusatulan pultit tuli laitettua iskareiden vaihdon jälkeen höpötilleen.
Oon kyllä edelleen sitä mieltä että olin ne kiristänyt, tiedä sitten miten olivat päässeet löystymään.
Hiljattain tuli sytytettyä F430 liekkeihin, kun ylitäytetty vaihteisto pullautti täyttökorkkia irroitettaessa öljyt pakosarjalle. Hupsis.