Sivu 2/3

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 13:28
Kirjoittaja Rasvis
Joo, se näpyttelynäppäimistö taisi olla noissa 90-luvun vermeissä.

2000-luvun Ladassa sama asia on sentään toteutettu avainnipussa roikkuvalla patukalla, jolla pitää ennen käynnistystä hivellä kojelaudassa nöpöttävää nänniä. Kätevää!

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 14:15
Kirjoittaja BB
Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Juu oli, mutta jos osas lukea käyttöohjekirjan läpi ni sen sai ihan itse ohjelmoitua sillai ettei sitä tarvi syöttää kun ainoastaan jos on ollu esim akunkenkä irti. Eli ei suinkaan joka helevetin käynnistyksessä.
Tai sit 605-mallissa oli kehittyneempi versio.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 14:42
Kirjoittaja Joonake
Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
:mrgreen:

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 14:57
Kirjoittaja gYdEbUh
^Faijan Sitikka XM:ssä on tuo sama koodisysteemi ja näppäimien päällä on vielä luukku, joka tosin on revitty tuosta irti. Faijalla ei ole huoltokirjaa, joten jos satut tietämään/viittimään niin voit PM:llä vinkata miten sen saisi pois kiitos :)

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 15:11
Kirjoittaja Ollie
Italialainen muotoiluhan on tyylikästä, mutta sitten kun esteettiseen kokonaisuuteen pitää lisätä jotakin, ei lopputulos enää hivele silmää.
Esimerkkinä vaikkapa Bertone coupen takalasinlämmittimen painike70-luvulta. (Ei silti, on tomiva paikka, ja löytyy helposti.)
Kuva

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 15:46
Kirjoittaja Monza
Joonake kirjoitti:Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
:mrgreen:
Jo satakuusnelkussa (TS -92) toi lämppärinnappula oli abt. samoilla paikoilla, joten makarooneilla on jo pitkät perinteet "ergonomiasta" ...

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 16:28
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Inhoan syvästi firman mersujen monitoimiviikseä. Tosi kätevää kun pitää koko käsi ottaa ratilta aina kun haluaa suihkauttaa pissapojasta :roll:

Toinen on se kun matka-ajossa säikähtää naputtavaan ääneen ja luulee jotain hajonneen ennen kuin tajuaa että mukavassa asennossa istuessa oikean käden kyynärpää makaa sähköpeilin säätönamiskalla ja jompi kumpi peili hakkaa rajoittimeen. Jotta vitsi olisi täydellinen, niin siinä keinuvivussa jolla valitaan kumpaa peiliä haluaa hajottaa, ei ole "neutraali" asentoa. Siksipä sitä tulee harrastettua muutaman kerran kk, ja perillä säädetään peili uudelleen. Hienoa :roll:

Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire :oops:

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 18:23
Kirjoittaja BB
gYdEbUh kirjoitti:^Faijan Sitikka XM:ssä on tuo sama koodisysteemi ja näppäimien päällä on vielä luukku, joka tosin on revitty tuosta irti. Faijalla ei ole huoltokirjaa, joten jos satut tietämään/viittimään niin voit PM:llä vinkata miten sen saisi pois kiitos :)
Perkule kun siitä on jo kymmenen vuatta.. siinä on niiden numeronäppäinten lisäks kaks muuta nappia (olisko vihree ja pun? A ja B? tms) niitä kun paino jotenki oikeessa järjestyksessä sen koodin syötön jälkeen ni sitä ei tarvinu enää joka käynnistyksessä syöttää. Luulis netistä jostain löytyvän.
Ja aika käsittämätöntä että tätä "modia" ei oo jo jokaiseen tehty.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 21:23
Kirjoittaja Härmälänkolli
850 GLT Sportswagonissa ajonesto myös hassu, tökätä musta muovinen "avain" koloonsa mittariston vieressä ennen kuin starttasi.

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 21:41
Kirjoittaja JackFry
Wile E. Coyote kirjoitti:Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire :oops:
Myönnän kans ilmoittaneeni joskus hätävilkuilla, että tietä p*rkele. :mrgreen:

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 14:09
Kirjoittaja Abarth
Tuossa meikäläisen Voikkerissa on myös mahdollisuus taittaa ulkopeilit hienosti nappia painamalla sivuille. Muuten ihan kätevä ominaisuus, mutta peilien ollessa taitettuna ovia ei enää saa auki :shock:

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 14:11
Kirjoittaja silverine
^
:mrgreen:
Anteeksi.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 17:57
Kirjoittaja DaViega
Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000 :lol: lisää pösöä: joidenkin laitteiden alkuperäsiet mankat omasivat niin eksoottisia kuvakkeita napeissa, ettei voinnut tietää mitä ne tekevät ennen kokeilemista. Edit: ainakin 307 ensimmäinen mallisukupolvi
Ensimmäiset mazda6 automaatilla: "Hold" nappi kepin sivussa, joko sitä ei kukaan ikinään huomannut ja sitä kautta jäi käyttämättä, tai sitten käyettiin, muttei tiedetty, että autossa on kyseinen ominaisuus.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 18:28
Kirjoittaja Antijape
Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 18:57
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Mazda 626 (1992-1996) oli ajonestolle oma avain, joka piti tietysti asettaa ennen käynnistystä omaan reikään.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 19:11
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Antijape kirjoitti:Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248
Saattaisi Ibiza olla vahvoilla jossain maailman rumin ratti-äänestyksessä!

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 19:26
Kirjoittaja Bisci
Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.

Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 22:06
Kirjoittaja alfa 156 v6
166 ja ICS:n kello.

ei saa kesäaikaan jos haluaa käyttää navia :roll:

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 23:03
Kirjoittaja V6
DaViega kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000 :lol:
eipä tuo vielä mitään olikohan se Ford Thunderbirdissa ovessa tuollainen kalvonäppäimistö mistä syöttää "avainkoodi" erittäin kätevää vaikka Suomen talvessa kun lumi on jäätynyt siihen päälle.

Lähetetty: 08 Huhti 2010, 23:13
Kirjoittaja J. Saari
Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi :mrgreen: Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 00:15
Kirjoittaja Jönsson
Bisci kirjoitti:Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.

Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
Muistaakseni joissain versioissa vaihdekepin nupin pyörittelykin vaikutti kytkettävän vaihteen määräytymiseen. Muita Belahrustsevin karvalakkimallien hienouksia oli mm. moottorin kylkeen sijoitettu kierroslukumittari. Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 08:11
Kirjoittaja Epezi
E60 ja E61 BMW, jos jarrupalojen vaihtoilmoitus tulee tauluun ja ylitetään määrätty kilometriraja (vaikka palat olisi oikeestikin vaihdettu), niin ilmoitusta ei saa enään nollattua. Kaksi tapausta todenneena, asiakas on itse vaihtanut palat, ja sitten ollaan vähän ajanpäästä tultu nollattavaksi. Ei onnistu iDrivella, ei yleistesterillä eikä BMW:n omallakaan.

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 10:13
Kirjoittaja AlfaTom
Jönsson kirjoitti: Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...
Eikös siinä ollut se rengaspaineiden säätö ajon aikana :mrgreen:

Kerran tuli oltua metsäkeikalla sellaisen ratissa, miehekäs V8, joka oli polttoainejäähdytteinen, mutta ns. ergonomia oli heikohkolla tasolla.

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 19:01
Kirjoittaja mutt
AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 19:30
Kirjoittaja DaViega
lukuisia autoja joissa pyyhkijän viiksi toimii "väärin päin", mikä logiikka nostamisessa on?

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 22:24
Kirjoittaja V6
mutt kirjoitti:AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.
aijaa... en muista milloin olis pitäny viimeks kirjautua....

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 23:05
Kirjoittaja Rolle
^Suunnilleen silloin kun käyttiksen asentaa uudestaan, ei muuten :-D

Lähetetty: 09 Huhti 2010, 23:36
Kirjoittaja harold
J. Saari kirjoitti:Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi :mrgreen: Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..
164:ssa ja 75:ssa vaihdettu vettynyt alkuperäinen koho italialaiseen viinipullonkorkkiin (tosin synteettiseen).

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 21:14
Kirjoittaja JackFry
Tuossa Hyundaissa on tavaratilan pohjan alla "ura" tavaratilan verhon säilytykseen, niitä tapauksia varten kun se on otettava pois paikoiltaan. Se verho ei vaan mahdu sinne koska siellä on vararengas joka täyttää tuon tilan. :crazyeyes:

Lähetetty: 11 Huhti 2010, 21:45
Kirjoittaja Alfissimo
Pösölinjalla jatkan. Patonginpurijat on piilottaneet 307 SW:n vararenkaan vanhaan tyyliin pohjan alle keräämään kaiken kuran ja moskan. Vararengas lasketaan vaijerin varassa kontin pohjasta pyörittämällä. Vararenkaan sisällä on sitten tarvikepakki, tunkki ynnämuut. Tunkilla ei tosin pysty nostamaan autoa ylös, tai pystyy, puoli kierrosta kerrallaan. Kampi on mallia jäykkä, eikä mahdu pyörähtämään ympyrää, vaan isänmaa on ensin vastassa, jolloin jokaista kierrosta varten veivi irroitettava ja taas laitettava kiinni. Toivottavasti ei ikinä tarvitse tuolla alkaa tien päällä rinkulaa vaihtamaan. Pelottava hökötys, ei sen tunkin päällä varmaan auto edes pysyisi.

Lähetetty: 11 Huhti 2010, 23:30
Kirjoittaja Tuomas K
PT Cruiserissa on varafillari myös pohjan puolella. Kaverilla joku veisteli kumin pas-2, mutta varakumi jäi vaihtamatta kun ei se irronnut sieltä pohjasta.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 05:57
Kirjoittaja ssulti
Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...

Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.

Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 07:49
Kirjoittaja toolman
ssulti kirjoitti:Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...

Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.

Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
No yhden hyvän syyn miksei kannata nostella helmoista löydät kun katsot sun 156:n helmoja :wink:
Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 08:14
Kirjoittaja ssulti
toolman: näinpä... :oops:

'Johonkinhan ne on laitettava'

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 14:01
Kirjoittaja lambretta
Kyllä seiskavitosen panelointi on todellista aatelia.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 21:27
Kirjoittaja mutt
V6 kirjoitti:
mutt kirjoitti:AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.
aijaa... en muista milloin olis pitäny viimeks kirjautua....
Eipä työkoneella viitsi pitää automaattista kirjautumista päällä. Niinikään työkoneella ei ihan kertaistumalta viitsi heittää mitään pidempiä forumisessioita. Se mitä kahvitauolla jää lukematta, on jo ruokatunnilla merkitty luetuksi ihan forumisoftan toimesta.

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 21:36
Kirjoittaja silverine
toolman kirjoitti: Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.
Huomasin tuossa viikonloppuna että kun jouduin ajamaan
Alfan etupyörän 3cm korokkeelle että sain faijan tunkin
alle niin samalla nostolla ja samaan rahaan nousi sitten (saman puolen :wink: )
takafillarikin muutaman sentin...pikkasen on
jäykät noi Eibachin kallistuksenvakaajat, näemmä. :lol:

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 21:50
Kirjoittaja fahlsjy
alle niin samalla nostolla ja samaan rahaan nousi sitten (saman puolen )
takafillarikin muutaman sentin...pikkasen on
jäykät noi Eibachin kallistuksenvakaajat, näemmä.
Nousee takatassu vakiossakin, ainakin kun nostaa sen verran että pääsee öljynsuodattimen vaihtamaan tämmönen pieni äijä...

Lähetetty: 01 Elo 2010, 23:48
Kirjoittaja Abarth
Abarth kirjoitti:Tuossa meikäläisen Voikkerissa on myös mahdollisuus taittaa ulkopeilit hienosti nappia painamalla sivuille. Muuten ihan kätevä ominaisuus, mutta peilien ollessa taitettuna ovia ei enää saa auki :shock:
Nyt oli muuten Amerikan insinööri härmän kollia välkympi. Kun oven avaa peilien ollessa taitettuna, kääntää auto itse peilin pois edestä. Ja kun lyö oven kiinni, auto taittaa peilin takaisin kylkeä vasten. Ja toimii luonnollisesti myös apparin ovesta :shock:

Lähetetty: 02 Elo 2010, 01:17
Kirjoittaja PP
Taitaa olla monessa vehkeessä täysin turhaa tuo peilien kääntyminen. Esim. naapurin C5:ssä ja muutamassa muussakin joita olen katsellut on mekanismi johtanut niin pulleaan koteloon ettei auto todellisuudessa kapene juuri ollenkaan.

Lähetetty: 02 Elo 2010, 11:32
Kirjoittaja Maunu
159:sin Dumbo peilien kääntäminen napista kaventaa autoa jo ihan mukavasti parkkiin ajettaessa. Eipä silti tule juuri koskaan taitettua peilejä parkkipaikalla jos auto mahtuu ruutuun. Eikös ne taitu silloinkin jos joku niitä päin kävelee :-D

Lähetetty: 02 Elo 2010, 11:36
Kirjoittaja PP
Kääntyiväthän ne peilit päin kävellessä ilman sähkömoottoreitakin ja silloin myös peilin kotelot pysyivät järkevän kokoisina.

Lähetetty: 02 Elo 2010, 11:42
Kirjoittaja EBITDA
Tuo avainnipussa roikkuva ajoneston patukka on tuttu myös Spideristä (ainakin Type4), joka toki ei aivan 2000-luvun tekniikkaa edusta.

Rasvis kirjoitti:Joo, se näpyttelynäppäimistö taisi olla noissa 90-luvun vermeissä.

2000-luvun Ladassa sama asia on sentään toteutettu avainnipussa roikkuvalla patukalla, jolla pitää ennen käynnistystä hivellä kojelaudassa nöpöttävää nänniä. Kätevää!

Lähetetty: 03 Elo 2010, 09:08
Kirjoittaja h_lauri
Kotimaiset autolehdet on aina jaksanu niuhottaa fiatin pebagrillien nappuloista, että ovat kuulemma hankalassa paikassa siinä istuimien etureunoissa. Eivät kuulemma tiedä, milloin grillaa ja milloin ei, kun ei näy nappulan asentoa saati merkkivaloa (jos on)...ihan kuin ei sitä hanurilla huomaisi...

Tuossa alfojen corollassa taas sumarinapit ovat itselle hieman ikävässä paikassa. Viimeksi taisin luuria käpistellä siinä keskikonsolikolossa ja samalla meni takasumarit päälle. Huomasin vasta vahingossa, että jokin valo syttyi tauluun. Hätävilkkuja en o vielä vahingossa tönäissy päälle - ilmeisesti kiisselin kepitys ei ole niin nopeaa kuin ehtivämmän pelin. :)

Lähetetty: 09 Elo 2010, 13:55
Kirjoittaja Kivijärvi
"Mielenkiintoinen" havainto Cadillac CTS:stä (tää viimeisin korimalli): autossa on "keyless entry/start" -systeemit ja kaikki. Edessä ovissa ei ole vanhanaikaisia vetonuppeja oven lukoille, mutta takana on. Siis takana! :crazyeyes: Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla. Ja kun on lapsilukot kuitenkin olemassa ja käytössä, lopputulos on useimmiten se että ovet ovat takana lukossa niin ulkoa kuin sisältä. Helppoa ja järkevää! Ok, ehkäpä CTS ei ole kovin tavallinen lapsiperheiden kuljetusvehje mutta silti...

Lähetetty: 09 Elo 2010, 15:07
Kirjoittaja -HH-
^No samalla tapaa nuo nupit on vaikka II-korisessa Cromassa, vain takaovissa. Ja mä en ymmärrä että mitä ongelmaa asiassa on - ellei ne pysy ehjinä niin katsoisin että ennemmin vika on muualla kuin siinä että ne nupit on olemassa :roll:

Lähetetty: 09 Elo 2010, 15:36
Kirjoittaja heme
Peugeot 504, vilkkuviiksi rattiakselin vasemmalla! puolella.

Lähetetty: 09 Elo 2010, 16:24
Kirjoittaja fahlsjy
^ eikös aikas monessa muussakin oo....??

Lähetetty: 09 Elo 2010, 16:53
Kirjoittaja Jönsson
Kivijärvi kirjoitti::crazyeyes: Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla.
Kun tässä on paitsi tullut matkusteltua eri ikäisten lasten kanssa - niin mikä vielä huomion arvoisempaa - tullut oltua itsekin lapsi (aluksi vieläpä alle kouluikäinen), niin täytyypä todeta, että kovin on uutta tämä lukitusnuppien aiheuttama ongelma. Ennenhän sellaiset oli joka autossa eivätkä ne ikinä rikkoutuneet, jumiutuneet tai aiheuttaneet suurempaa ongelmaa. Jos pentu painoi namikan itse alas, niin etuovesta käsin takaovi sisäkahvasta auki ja elämä jatkui.

Lähetetty: 09 Elo 2010, 22:30
Kirjoittaja DaViega
Laguna II on avaimen sijaan kortti, kun kortti hajoaa/kastuu/siitä loppuu patteri on ihmiset jokseenkin paniikissa, Mites autoon nyt? ei ole eka kerta kun puhelin soi, miten pääsen autoon? Hirveän moni (eli kaikki, ketkä eivät ymmärrä että patterit pitää vaihtaa) eivät vielä ole hoksanneet vanhaa perinteistä avainta, joka on kortin sisällä.
Seuraava kysymys: Mihin tää menee? kuljettajan oven kahvan vieressä olevan levyn alle, jossa on - yllätys yllätys - lukkosylinteri.

Faija soitti ekan kerran kun oli tuollaisen ostannut, setä vähän myöhemmin, kun oli samanlaisen ostannut :lol: