Ja komialta nuo uudet maalatut vanteet alla näyttääkinCuore Sportivo kirjoitti:Joo, laitoin albumiin ( http://www.alfabbs.fi/album_personal.php?user_id=9 ) muutaman kuvan, joissa kesänakit alla. Ei näytä kuvissa ihan samanlaisilta kuin luonnossa.
Koska ootte ajatellu vaihtaa kesärenkaaat?
Valvoja: Moderators
Tuostakun räväyttää maahan sellasen 5cm. lunta niin kiva ajella kesäkummeilla jos tuo vielä lykkää pakkasen perään.
http://www.fmi.fi/saa/sadejapi_8.html
http://www.fmi.fi/saa/sadejapi_8.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Vihdoinkin kesärenkaat. Erinäisten vaikeuksien ja odottelujen jälkeen sain uudet kesägummit alle. Keskiviikkona paikalleen asennettiin Weitecin vieterit ja tänään oli sitten pyörien vuoro. Olivat vain lähettäneet vääränkokoiset sovitteet vanteille ja niiden kanssa joutui hieman soheltamaan. Vanteella on nyt sellainen kahden päällekkäisen soviterenkaan sovellus, kunnes maahantuoja toimittaa oikean kokoiset rinkulat. Hyvin tuntui kiinni pysyvän noillakin.
Olen paperikuvamiehiä, joten hetki menee ennenkuin albumiin kuvia saan näytille. Perskuleen hyvältä kuitenkin näyttää!
Olen paperikuvamiehiä, joten hetki menee ennenkuin albumiin kuvia saan näytille. Perskuleen hyvältä kuitenkin näyttää!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kun tänään kyseltiin, notta missä vanteet viipyy, niin saksan pojat ilmoittivat täsmällisen toimitusajan: 2 viikkoa!
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
Ei auta kuin lähteä etsimään sellaista rengasfirmaa, jotka suostuvat pienikatteiseen hommaan keskellä kuuminta sesonkia. Eli alla oleville vanteille minun omat renkaat...
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
Ei auta kuin lähteä etsimään sellaista rengasfirmaa, jotka suostuvat pienikatteiseen hommaan keskellä kuuminta sesonkia. Eli alla oleville vanteille minun omat renkaat...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Hämeenlinnan Eurokumikko on sentään nopeampi - sinne kaikki kama tulee huomenna!BSTR kirjoitti:Kun tänään kyseltiin, notta missä vanteet viipyy, niin saksan pojat ilmoittivat täsmällisen toimitusajan: 2 viikkoa!
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
No juu, omat kumit tulivat lopulta ja kaverit näkivät tänään paljon vaivaa tuon vannehässäkän takia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Koitapa Hertsikan Capital Rengasta, teetin siellä saman homman, mutta kahta pahempana, eli vaihdatin renkaat ristiin vanteilta toisille. Tämä tosin jo useampi viikko sitten, eli ei ihan pahimman sesongin aikaan. Mutta siistiä työtä ja hintaa 8 renkaan irrotukselle, vanteelle laitolle ja tasapainotukselle tasan satku.BSTR kirjoitti:Kun tänään kyseltiin, notta missä vanteet viipyy, niin saksan pojat ilmoittivat täsmällisen toimitusajan: 2 viikkoa!
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
Ei auta kuin lähteä etsimään sellaista rengasfirmaa, jotka suostuvat pienikatteiseen hommaan keskellä kuuminta sesonkia. Eli alla oleville vanteille minun omat renkaat...
Sinne meinaan viedä myös kesäpyörät laitettaviksi. Kun nyt ensin minulle luvattu vanteiden toimitusaika ensi keskiviikkona pätisi ja saisi ne käsiinsä. Alkaa jo vähän poltella noista kitkoista eroon pääsy kun aurinkokin noin paistelee...
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Heh, ei tuossa mitään, mutta itse en entisenä peltivanne-fiat miehenä ollut ennen nähnyt sovitteita ja tuossa pääsiäislomalla kun aloin kampeamaan talvikiekkoisia Rialin GS:iä pois Alfan omien vanteiden tieltä niin ihmettelin että mikäs hitto tämä on...Vittorio Jano kirjoitti:Olivat vain lähettäneet vääränkokoiset sovitteet vanteille ja niiden kanssa joutui hieman soheltamaan. Vanteella on nyt sellainen kahden päällekkäisen soviterenkaan sovellus, kunnes maahantuoja toimittaa oikean kokoiset rinkulat. Hyvin tuntui kiinni pysyvän noillakin.
Aloitin siis etupyörästä ja sovite irtosi vanteesta ja jäi keskiön päälle... kyllä mä siinä vähän aikaa ihmettelin ettei voi millään alfan oma vanne mahtua tuohon päälle ennenkuin tajusin kammeta sovitteen irti ;P
Piti lykätä heti vaihdon ja pesun jälkeinen kuva albumiin, kun siinä tuo kevät arskakin helottaa mukavasti =D
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Ja rengaskoko + madallus mikä?sataviisviis kirjoitti:Oli vähän helpompi vaihtaa tojotaan ja relluun renkaat kuin omaan alfaan, omassa autossa saa sihtailla että mihinköhän helman alle sen hallitunkin tunkis ku muis autois voi vaan työntää tunkin alle ja nosto! Lisäksi huomasin että etupyörät ottaa kiinni sisälokariin, pitää kivaa ääntä kun peruuttaa.
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
205/45/16 pitäisi sopia ainakin 16V malliin kun sellaiset on sport versiossa ollut sulla taitaa olla vanhempi koppa, madalluksista en sitten tiedä miten vaikuttaa. 155sessa on muutenkin tosi pienet tilat renkaillesataviisviis kirjoitti:Rengas koko 205/45/16. Edellinen omistaja vaihtanut alustan et en tiiä paljon on madallettu, arvelisin max.30mm
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
Rohkea mies oletBasswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....Homeboy kirjoitti:Rohkea mies oletBasswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
No kyllä toi jakohihnankoppa on ollu pari kertaa irti ja ollaan leikitty lääkärismiehiä ja kuunneltu hihnapyörien vaivoja. Jonkun käsityksen mukaanahan se on tuo taittopyörä jonka laakeri leikkaa kiinni. Ainakin monessa muussa merkissä yleinen syy. Ei viitsi kantaa kolikoitaan muualle kun on perhepiirissä yritys jossa tuo vaihto onnistuu, kunhan ne asialliset työkalut saapuu.90 kirjoitti:juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....Homeboy kirjoitti:[
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..no sitten ja onhan siellä 75:n vielä reservissä....Basswood kirjoitti:No kyllä toi jakohihnankoppa on ollu pari kertaa irti ja ollaan leikitty lääkärismiehiä ja kuunneltu hihnapyörien vaivoja. Jonkun käsityksen mukaanahan se on tuo taittopyörä jonka laakeri leikkaa kiinni. Ainakin monessa muussa merkissä yleinen syy. Ei viitsi kantaa kolikoitaan muualle kun on perhepiirissä yritys jossa tuo vaihto onnistuu, kunhan ne asialliset työkalut saapuu.90 kirjoitti:juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....Homeboy kirjoitti:[
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
80ssa näytti hihna vielä uudelta mun autossa, jos sieltä joku napsahtaa90 kirjoitti:juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....Homeboy kirjoitti:Rohkea mies oletBasswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
taitaa olla joku hihnapyöristä tms apuhihna oli kyllä aivan loppu
Ja vihdoinkin kesärenkaat alla. Ensivaikutelma: huonompi ajettavuus kuin talvirenkailla!!!
Kunhan saan talvirenkaat pois takapenkiltä niin pitää tutkia ominaisuuksia tarkemmin, mutta nyt tuntui aliohjaavan enemmän ja uraherkkyyttä oli enemmän kuin riittävästi.
Eihän se Sassicai vaan juuri tänään tuonne capital renkaaseen soitellut kun odottelin homman valmistumista - kuulin myyjän kysyvän automallia ja toistavan "GTA alfa"
Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
Kunhan saan talvirenkaat pois takapenkiltä niin pitää tutkia ominaisuuksia tarkemmin, mutta nyt tuntui aliohjaavan enemmän ja uraherkkyyttä oli enemmän kuin riittävästi.
Eihän se Sassicai vaan juuri tänään tuonne capital renkaaseen soitellut kun odottelin homman valmistumista - kuulin myyjän kysyvän automallia ja toistavan "GTA alfa"
Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
´BSTR kirjoitti:Eihän se Sassicai vaan juuri tänään tuonne capital renkaaseen soitellut kun odottelin homman valmistumista - kuulin myyjän kysyvän automallia ja toistavan "GTA alfa"
Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
Jep, minäpä minä. Luvattiin nääs vanteiden saapuvan huomenna iltapäivällä kotipihaan.
Ja just kuvailemiesi seikkojen takia asioin jo toista kertaa ko. putiikissa, vaikka onkin kympin kalliimpi kuin muut.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Saman tempun tekivät Konalan Euromasterilla kun kävin tasapainottamassa talvirenkaat. Jäi mieleen kun en muista koskaan ennen nähneeni momenttiavainta käytettävän henkilöauton pyöränpultteihin.BSTR kirjoitti:Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
Olisivatkohan rengaspajat ryhdistäytyneet sen TM:ssä olleen vertailun jälkeen? Testissä olleista pajoistakaan moni ei tainnut vaivautua käyttämään momenttiavainta.
- Epäkelpokeräilijä -