Luin muuten tänään muuten sen Tuulilasin jutun, jossa se tyyppi on keränny niitä eri automerkkien liikennerikkomuksia (päin punasia, sulkuviivaohitukset ja ylinopeudet). Merkeistä Alfa oli kiilannu jostain kumman syystä kärkeen.
Ihmettelin kyllä sitä, etten yksittäisten mallien joukosta löytänyt yhtään Alfaa . Varmaan noi Alfojen suhteellisen suuret rikemäärät on peräisin ylinopeuksista ohitustilanteissa? Tai sitten miehellä oli jotain alfisteja vastaan, sillä uskon ja toivon ettei täällä harrasteta päin punasia ajamista tai sokkona ohittamista. Traktorit ja muut kävelyvauhtia menevät erikseen tietty..
Shame on you!!
Edit: Aivan kuin ei koskaan itse tulisi ajettua ylinopeuksia
Jos aivan rehellisiä ollaan niin mielestäni joku +10 mittariin on ihan ok, mutta kun mennään huomattavan kovaa ylinopeutta niin silloin on kyllä aivot nollilla... Ei myöskään ole niin paha ajaa moottoritiellä ylinopeutta kuin taajamassa. Eräskin kaveri pääsi paikallislehteen asti töppäilyllään:
"Kaaharilta kortti pois
Huomattavaa ylinopeutta ajaneelta paikkakuntalaiselta mieheltä otettiin ajokortti pois Taivassalossa myöhään tiistai-iltana. Mies kaahasi keskustiellä 92 kilometrin tuntivauhdilla, vaikka alueella on 40 km:n nopeusrajoitus"
Jos aivan rehellisiä ollaan niin mielestäni joku +10 mittariin on ihan ok, mutta kun mennään huomattavan kovaa ylinopeutta niin silloin on kyllä aivot nollilla... Ei myöskään ole niin paha ajaa moottoritiellä ylinopeutta kuin taajamassa. Eräskin kaveri pääsi paikallislehteen asti töppäilyllään:
"Kaaharilta kortti pois
Huomattavaa ylinopeutta ajaneelta paikkakuntalaiselta mieheltä otettiin ajokortti pois Taivassalossa myöhään tiistai-iltana. Mies kaahasi keskustiellä 92 kilometrin tuntivauhdilla, vaikka alueella on 40 km:n nopeusrajoitus"
Jep, samoilla linjoilla ollaan. Taajamassa hurjastelu on sitä tyhmintä puuhaa kun se ajansäästö on käytännössä nolla ja samalla riski listiä ihmisiä kasvaa hurjasti.
Muuten sitten nopeus pääsee välillä nousemaan, mutta se +10 on yleensä melko sujuva käytäntö. Lisäksi täällä on noita poroja ja muita elukoita vähintään yhtä paljon kuin ihmisiäkin, niin nekin tietysti vaikuttavat riskinottoon.
Tämä on sitten vaan mun mielipide. Mun puolesta tutulla maantiellä tai motarilla saa ajella just sitä kyytiä kun itsestä hyvältä tuntuu. ÄLYTTÖMIÄ ylinopeuksia kaupungissa/taajamassa en ymmärrä mitenkään! Tutulla maantiellä tarkoitan sitä, että tietää minkä kurvin/nyppylän takana on liittymä, niin osaa sitten varautua siihen, että joku saattaa tulla sieltä eteen. Aina pitää pitää järki kädessä siinä vaiheessa kun nostaa nopeuden reilusti yli rajoituksen.
Älkääkö nyt olko häpeissänne. Eikä kukaan varmaan odota, että pitäisi olla ylpeä. Onhan se kiva joskus ajaa edes pikku pätkä Alfalla mukavaa matkanopeutta.
P.S. Sit vasta kannattaa olla ylpeä kun saa todellista nopeutta yli 300km/h...
jknracing kirjoitti:Tämä on sitten vaan mun mielipide. Mun puolesta tutulla maantiellä tai motarilla saa ajella just sitä kyytiä kun itsestä hyvältä tuntuu.
Juu, näin on.
Tämäkin edellä mainitsemani Skoda -kuski olisi saanut tulla vaikka kuinka saatanasti meikäläisen ohi, ei olisi hätää ollut. Mutta näköjään joillakin itsetunto kärsii. Valitettavasti näitä kaikenmaailman kullinimijöitä löytyy.
Noi "rinnalla kiristäjät" on sit vihon viimeisiä!
Paras lääke niille on sellainen tupakansytyttimestä toimiva sininen vilkku!
A: "kiristäjältä" menee välittömästi paskat housuun
B: jarrupoljin löytyy nopeammin kuin Wyatt Earpilla revolveri vyöltä
C: kaupanpäälisiks saa nauraa lievät naurut
Kyllähän minullekin joku Vectramies sormea heristeli, kun ohitusta suoritin Bellasta palatessani. Kummaa meininkiä - suora tie, eikä ketään missään.
Itse ajelen normaalisti niin, että 80:n, 100:n ja 120:n alueilla mennään 15-20 km/h mittarinopeuden päälle, mutta taajamissa ajan tarkasti rajoitusten mukaan. Se 40:n kilpi on yleensä asennettu ihan syystä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
puuha kirjoitti:Nyt loppu toi kehuskelu typerällä asialla! En ole ylpeä.
Pitänee korjata hiukan, koska "jotkut" tuntuu ymmärtäneen väärin. Ei tuolta Bella Italiasta nilkka jäykänä koko matkaa tultu. Ainoat ohitettavat olivat selvästi hitaammin ajavia, eli voisin sanoa normaaleja ohituksia. Alfojen kesken ohituksia ei tapahtunut, eli ei ollut mitään kilvan ajoa
Ajammehan kaikki kuitenki liikennesääntöjä noudattaen ja vaaratilanteita välttäen