205. Classikko. 1,6 GTi:kin kelpaisi, mutta 1,9 ois se tavote tietenkin.hagger16 kirjoitti:Oma aikakone. Hauska ja edullinen päristin. Fiilistä riittää..
Mutta missä ovat kaikki 309 GTi:t tai 405 MI16:set, saati 405 TI16:set!
Valvoja: Moderators
205. Classikko. 1,6 GTi:kin kelpaisi, mutta 1,9 ois se tavote tietenkin.hagger16 kirjoitti:Oma aikakone. Hauska ja edullinen päristin. Fiilistä riittää..
Unohtu eilen kommentoida tähän. Näköjään tässäkin pätee se, että yrittänyttä ei lannisteta!tsav kirjoitti:Hauskoihin ajofiiliksiin pääsee edullisestikin, eikä tehoja tarvitse olla paljon ja ilman tehostimia oleva paino jäi reilusti alle 1100kg.
Aihio oli edullinen. Mutta siihen joutui tekemään pikkuisen peltihommia ja laittamaan uutta osaa.
Valmiilla kamppeella ajelu oli todella hauskaa (pelottavaa) hauskaa. itse uskalsin ajaa max 80km/h.
Aihio hankittaessa
ja lähes ajokuntoisena 1,5 tallissa vietetyn vuoden jälkeen
Juu, klassikko minunkin mielestä. Jakaa tosin aika hyvin mielipiteitä..S_A kirjoitti:205. Classikko. 1,6 GTi:kin kelpaisi, mutta 1,9 ois se tavote tietenkin.hagger16 kirjoitti:Oma aikakone. Hauska ja edullinen päristin. Fiilistä riittää..
Mutta missä ovat kaikki 309 GTi:t tai 405 MI16:set, saati 405 TI16:set!
Klassikko, ehdottomasti iso Klassikko. Etenkin avona! Joita ei oikeasti nää juuri ikinä missään.hagger16 kirjoitti:Juu, klassikko minunkin mielestä. Jakaa tosin aika hyvin mielipiteitä..S_A kirjoitti:205. Classikko. 1,6 GTi:kin kelpaisi, mutta 1,9 ois se tavote tietenkin.hagger16 kirjoitti:Oma aikakone. Hauska ja edullinen päristin. Fiilistä riittää..
Mutta missä ovat kaikki 309 GTi:t tai 405 MI16:set, saati 405 TI16:set!
Näitä avoja (CTi) ei ole tainnut tehtaalta lähteä 1.9 moottorilla, mutta kyllä tuo yli 100 hepoista kuljettaa kivasti 800 kilon koria.
Ehkä tehot ei ole tässä se juttu. Ajaminen on jotenkin alkukantaista ja mikroautomaista.
Tälle autolle muuten nousee todella usein peukku ja saa ihmiset, jos kuskinkin, hymyilemään.
Tuollainen 205 GTI on kyllä talvella hauskempi kuin tynnyrillinen apinoita. Etuvetojen aatelia hauskanpitoon,S_A kirjoitti:
205. Classikko. 1,6 GTi:kin kelpaisi, mutta 1,9 ois se tavote tietenkin.
Se on nätti auto ja oli minunkin shortlistalla hyvin pitkään. Viimeinen 911 joka on oikeasti aika pieni auto, mikä on siis iso plussa. Sen lisäksi viimeinen täysin analoginen 911, vaijerikaasu ja hydraulinen ohjaus. Sen lisäksi suorituskyky on oikeasti aika naurettavan hyvä perus Carrerallakin. Tykkään. Itsellä tipahti listalta pois sen takia, koska Suomessa olevien autojen hinta on aivan liian korkea vrt euroopan hintatasoon. Näiden vehkeiden hinta tulee vielä alaspäin jonkin aikaa, kunnes väistämätön hinnannousu alkaa. Toinen syy oli se, että moottorivaurio on oikeasti mahdollinen. Sukkaa jos sulla on auto, jonka arvo laskee reiluhkosti ja motti on paskana. Mutta mutta, minulla on sellainen kutina että 3-5 vuoden sisällä saattaa tuollainen 996 C2 manuaali olla tallissa. Ehdottomasti sellainen auto joka sopii tähän ketjuun: ihq auto mutta taloudellisesti saavutettavissa.Macela kirjoitti:Noista Porscheista puheenollen itseäni kiehtoo alkuperäinen ihan perus 996 Carrera, hopeana. Entie mitä, mutta jotain tuossa on. Ei mulla muuta.
Gutmannilla oli Mi16 versio molemmista, mielestäni molempia oli ainakin esillä näyttelyissä aikanaan. Kone tosiaan molemmissa oli käsittääkseni lähes suoraan 405Mi16:sta.sämpy kirjoitti:Miksiköhän 309 GTI on jäänyt jotenkin paitsioon? Liekö kukaan tuonut 16V versiota, sellaisia ei täällä varmaan myyty uutena? Eikös se ole sama pannu kuin 405 Mi16?
Joo ja kukas muistaa NÄMÄ!Gasolina kirjoitti:205 Gti 1.9 oli aikanaan 130hp:llä erittäin nopea auto. Hauska olisi myös Gutmannin tekemä Mi16 versio.
Joo kyllä tää varmaan aikalailla näin tulee menemään. En tiedä mitä nykypolvi sitten, ne teinit jotka nyt on 15v, tajuaako ne manuaalin päälle mitään, onko ainoa oikea läppäloota vai ei. Mutta saa nähdä.LVA kirjoitti:Macela kirjoitti:
Tossa oli listattuna noita GT3 malleja, niin pari ajatusta. Porsche on sen itsekkin tajunnut, PDK ei puhuttele. Nythän kaikkein kireimmät mallit tulee olemaan only manuel. Eli puhun tässä tapauksessa GT4 ja 911R malleista. Knoppitietona gen1 996 GT3 malli on viimeinen käsintehty malli. On vissiin aika raaka laitos, ja ah niin pirun hieno. Hinta kohoaa tällä kärryllä varmasti ihan naurettavaksi... Toinen hieno on tuo 997 GT3 4.0 RS. Oivoi.
Okei eli Rallye on toisisanoen sen päivän Track Day auto.GreenThing kirjoitti:GTI 106 oli hyvin varusteltu ja 16v koneella, Rallye oli riisuttu kevyeksi ja 8v koneella.
Itselläni oli 1,4 mk2 106 pöpö, jolla tuli 150tkm ajeltua.
Oikein mukava pikkukippo mutkapätkällä Eibachin etujousilla ja 195/45/15 rengastuksella.
Tykkään.
Ei ole tosiaan ollut ihan niin yleinen kuin 205 GTI, niitähän oli joka nurkalla. Mutta oli 309 GTI:täkin ihan yleisesti. En tiiä mihin ovat kyllä kadonneet. Siitä oli GT:täkin joka oli GTI:stä hieman vaisumpi versio. Ja on 309 GTI 16V:täkin jokunen tullu uutena tänne. Missälie nykyään... 205 CTI:täkin muistuu jokunen auto mieleen. Aika ne on vieneet kaikki! Joskus 2001-2002 oli vielä 205 GTI:täkin hyvin saatavissa ja siistejä suht vähänajettuja. Tuli käytyä punaista lasikattoluukullista liikkeessä testaamassa tuolloin. Suosikkiauto! Tuttavalla oli musta 1.9 puolinahkasisustalla ja jätti 8-vuotiaaseen lähtemättömän jäljen.Miksiköhän 309 GTI on jäänyt jotenkin paitsioon? Liekö kukaan tuonut 16V versiota, sellaisia ei täällä varmaan myyty uutena?
Tuollainen kierteli esittelyautona Fiat-diilereillä meilläkin päin. Liekö sitten saanut johonkin aikaan ihan maahantuojan kauttakin tilattua noilla levikkeillä?sataviisviis kirjoitti:http://s623.photobucket.com/user/Alvaro ... 2.jpg.html
Tuollainen Hormann turbo oli kanssa hieno. Pyöri kylällä kun olin poikanen vielä, tosin se päätyi ikävin tuloksin Herusten mutkassa koivuun
Joo siis mä oon tässä nyt tän topikin myötä miettinyt, että millon viimeeksi olen nähnyt 309 GTi:n. Siitä on muuten ihan hemmetin kauan. Siitä on muuten ainakin todella kauan aikaa. 205 GTitä näkee sillon tällöin, varmasti näitä näkisi jos menisi Peugeot Clubin tapaamiseen, tai ratapäiville tai jotain mutta kuitenkin alkuperäisenä nää autot on mun silmään täydellisiä. Olin sillon sen mitä lie nuori nassikka, niin nää jätti pysyvät traumat.Tuomon kirjoitti:Ei ole tosiaan ollut ihan niin yleinen kuin 205 GTI, niitähän oli joka nurkalla. Mutta oli 309 GTI:täkin ihan yleisesti. En tiiä mihin ovat kyllä kadonneet. Siitä oli GT:täkin joka oli GTI:stä hieman vaisumpi versio. Ja on 309 GTI 16V:täkin jokunen tullu uutena tänne. Missälie nykyään... 205 CTI:täkin muistuu jokunen auto mieleen. Aika ne on vieneet kaikki! Joskus 2001-2002 oli vielä 205 GTI:täkin hyvin saatavissa ja siistejä suht vähänajettuja. Tuli käytyä punaista lasikattoluukullista liikkeessä testaamassa tuolloin. Suosikkiauto! Tuttavalla oli musta 1.9 puolinahkasisustalla ja jätti 8-vuotiaaseen lähtemättömän jäljen.Miksiköhän 309 GTI on jäänyt jotenkin paitsioon? Liekö kukaan tuonut 16V versiota, sellaisia ei täällä varmaan myyty uutena?
Opel Calibra. Aliarvostettu nätti ajaton Coupe. Kuuluu suosikkeihin! Kaverilla oli. Tosi kiva auto! Siisti jokin erikoismalli kiinnostaisi erittäinkin paljon.
Joo siis mä oon tässä nyt tän topikin myötä miettinyt, että millon viimeeksi olen nähnyt 309 GTi:n. Siitä on muuten ihan hemmetin kauan. Siitä on muuten ainakin todella kauan aikaa. 205 GTitä näkee sillon tällöin, varmasti näitä näkisi jos menisi Peugeot Clubin tapaamiseen, tai ratapäiville tai jotain mutta kuitenkin alkuperäisenä nää autot on mun silmään täydellisiä. Olin sillon sen mitä lie nuori nassikka, niin nää jätti pysyvät traumat.Tuomon kirjoitti:Ei ole tosiaan ollut ihan niin yleinen kuin 205 GTI, niitähän oli joka nurkalla. Mutta oli 309 GTI:täkin ihan yleisesti. En tiiä mihin ovat kyllä kadonneet. Siitä oli GT:täkin joka oli GTI:stä hieman vaisumpi versio. Ja on 309 GTI 16V:täkin jokunen tullu uutena tänne. Missälie nykyään... 205 CTI:täkin muistuu jokunen auto mieleen. Aika ne on vieneet kaikki! Joskus 2001-2002 oli vielä 205 GTI:täkin hyvin saatavissa ja siistejä suht vähänajettuja. Tuli käytyä punaista lasikattoluukullista liikkeessä testaamassa tuolloin. Suosikkiauto! Tuttavalla oli musta 1.9 puolinahkasisustalla ja jätti 8-vuotiaaseen lähtemättömän jäljen.Miksiköhän 309 GTI on jäänyt jotenkin paitsioon? Liekö kukaan tuonut 16V versiota, sellaisia ei täällä varmaan myyty uutena?
Opel Calibra. Aliarvostettu nätti ajaton Coupe. Kuuluu suosikkeihin! Kaverilla oli. Tosi kiva auto! Siisti jokin erikoismalli kiinnostaisi erittäinkin paljon.
Abarth vai mikä se versio nyt olikaan. Hieroin joskus kauppaa uudesta sellaista. Olin nuori tai ainakin nuorempi kuin nyt ja ei ollu muuta rahanmenoa ku autot. Toistasataa tuhatta olis maksanut (markkaa ). Tilaamalla sellaisen siis olisi kuitenkin saanut. Ei kuitenkaan päästy välirahoista yksimielisyyteen.S_A kirjoitti:Mulla tulee heti mieleen Fiateista Länsi-Vantaalla pyörinyt keltanen ekan sarjan Punto, jossa oli joku 16v kyltti lokasuojassa, tummat taka ikkunat, ja muutenkin se näytti vähemmän ja enemmän joltain enemmän erikois mallilta kun googlen kuvat tolle nimelle antaa myöten.
En tiedä mikä se oikeasti sitten oli.
T16 se oli näköjään. Muistikuva oli kyllä TIlerppu kirjoitti:En ryhdy Pököteistä väittelyyn, mutta pitää kysyä, että onko se nyt ihan varmasti "Ti16"? Oon varma, että frendin auto oli T16. Ei pidä sekoittaa Mi16 versioon, joka oli suht peruskulkine. Siis 405 mallista kyse, en siitä Talbotista tiedä juuri mitään.
GT se oli! Juuri se! Siitä on useita muistikuvia pitkin Vihdintietä ja Martinlaaksoa ja sun muualta.Jakke kirjoitti:Abarth vai mikä se versio nyt olikaan. Hieroin joskus kauppaa uudesta sellaista. Olin nuori tai ainakin nuorempi kuin nyt ja ei ollu muuta rahanmenoa ku autot. Toistasataa tuhatta olis maksanut (markkaa ). Tilaamalla sellaisen siis olisi kuitenkin saanut. Ei kuitenkaan päästy välirahoista yksimielisyyteen.S_A kirjoitti:Mulla tulee heti mieleen Fiateista Länsi-Vantaalla pyörinyt keltanen ekan sarjan Punto, jossa oli joku 16v kyltti lokasuojassa, tummat taka ikkunat, ja muutenkin se näytti vähemmän ja enemmän joltain enemmän erikois mallilta kun googlen kuvat tolle nimelle antaa myöten.
En tiedä mikä se oikeasti sitten oli.
EDIT: Eiku se oli Punto GT!
mutt kirjoitti:Punto GT:ssä oli 1.4-litrainen 8-venttiilinen turbokone. Ykköskoppaisiin 16-naulainen tuli malli-iän loppupuolella 1.6-litraisen (90hv) 8-venttiilisen tilalle 1.2-litraisena 85hv:na.
Kyllä, juurikin niin. En tiedä sitten, miltä joku Uno tänä päivänä tuntuis, mutta silloin yli 20v sitten tykkäsin kyllä muistakin ku turbomallista. "Luksusvarusteltu" 70SL:kin oli siihen aikaan mun mielestä hyvä ajaa.S_A kirjoitti:Aivan varmasti järjettömän hauskoja autoja ajaa tuollaset pienet kipot noilla tehoilla ja alustoilla Mikroautomaista kevyttä toimintaa.!
Ei saa kiusata tähän aikaan illasta. Voi vaan kuvitella kun vetää syvään henkeä ja starttaa, napista tai avaimesta ihan sama. Hörähdys ja lisää happea hellaan....Ja sitten kun....on tarpeeksi lämpöä kehissä. Varovasti kadulle ja ykkösellä vähän matkaa, kytkin alas ja varovasti kakkosta jos uskalttaa tai sitten suoraan kolmonen, ja kytkin varovait ylös. Kone vähän nykii ja ilmottaa kuskille, että "prkele kun pitää unista kiusata" ja sitten vähän varovaisesti taas happea koneeseen....Griffith kirjoitti:Tiedätte sen fiiliksen, kun aamulla lähtee töihin. On kevään ensimmäisiä aurinkoisia, lämpimiä päiviä. Ja kuivat tiet. Kenkien kopina vasten kylmää betonilattiaa kaikuu parkkihallin seinistä. Olet varannut hieman tavallista enemmän työmatkaan aikaa. Ehdit kiertää auton ympäri ja vain katsella sitä hetken, ikään kuin hieman salaa tyhjässä parkkihallissa. Astut autoon ja haistelet nahkasisustan tuoksua. Ovitaskusta nappaat sausot, jotka puet kaikessa rauhassa. Raybanit nenälle.
Ensin virrat päälle, jotta voit raottaa hieman ikkunaa. Ja sitten avaimesta käyntiin.
Jokohan kohta olisi tämän kevään ensimmäinen sellainen aamu.
Punainen Sedicivalvole mulle, kiitos!Jakke kirjoitti:Neljä Tipoa omistaneena muistelen niidenkin ajo-ominaisuuksia lämmöllä. Nehän meni maantiellä vakaasti kuin juna, vähä niinku 10-15 vuotta uudemmat Volkkarit. Sellainen kolmiovinen HGT ois varmaan hauska kapine. En tosin ole ikinä ajanut ja vain kerran nähnytkin.
Kyllä kyllä, tähän voin yhtyä. Myöskin syksyn tullessa ne viimeiset, kirpakat ajolenkit vailla päämäärää jää mieleen. Varsin maukasta, etenkin silloin kun antaa vähän enemmän aikaa eikä mene suorinta tietä kotiin/töihin. Omasta mielestä parhautta on myöhäiset illat. Auto jotenkin tuntuu toimivan silloin kaikkein parhaiten. Voip tietty olla että meikäläisen yksilö on illanvirkku tai jotain.Griffith kirjoitti:Tiedätte sen fiiliksen, kun aamulla lähtee töihin. On kevään ensimmäisiä aurinkoisia, lämpimiä päiviä. Ja kuivat tiet. Kenkien kopina vasten kylmää betonilattiaa kaikuu parkkihallin seinistä. Olet varannut hieman tavallista enemmän työmatkaan aikaa. Ehdit kiertää auton ympäri ja vain katsella sitä hetken, ikään kuin hieman salaa tyhjässä parkkihallissa. Astut autoon ja haistelet nahkasisustan tuoksua. Ovitaskusta nappaat sausot, jotka puet kaikessa rauhassa. Raybanit nenälle.
Ensin virrat päälle, jotta voit raottaa hieman ikkunaa. Ja sitten avaimesta käyntiin.
https://www.instagram.com/p/_jCLwBCCz1/ ... terikoseon
Jokohan kohta olisi tämän kevään ensimmäinen sellainen aamu.