Tuo Volvon konehan se on. S-maxissa taitaa olla 220 hv. Vitosen saundi on kyllä mukava.
Tuo edellä jokusen kerran mainittu Pösö muuten nyt sitten lopulta oli meillä pari päivää koeajossa. Tainno vaimolla etupäässä, itse vain ajoin sen takaisin liikkeeseen. Joku rele siitä oli kuulemma mennyt ja siksi virrat kadonneet täysin.
Kiitämme:
- hyvä näkyvyys sisältä ulos, istutaan korkealla, isot lasipinnat, isot peilit
- hiljainen, pienellä varauksella.
- tilat ihan ok, varauksin. Kolme turvaistuinta mahtuu keskiriville hyvin. Rattaat (Gesslein F1) ei mahdu konttiin kun purkamalla jos toinen kolmannen rivin penkki on käytössä. Leveys riittää nipin napin, pituus 10 cm vajaa -> renkaat pois. Jos keskiriville teki aikuisen jalkatilat (mä ~183 cm), niin neljävuotiaskin totesi kolmannelta riviltä, että täällä ei ole jalkatilaa.
- naftapihi, ainakin jos ajotietokone on sinnepäinkään (80 matkaa noin 4,5 l sataselle)
Moitimme:
- itsestä tuntui, että laatikossa oli liki aina vähän väärä pykälä (robottiloota), välillä jäi junnailemaan jotain 90 mittarinopeutta kierrokset 3000
- ovien tiivisteitä jo rispaantunut osittain ja jokusesta kohtaa tiiviste hangannut korista maalin puhki. Tästä oli huoltovihkon koritarkastuksissakin huomautuksia, mutta ei vissiin mitään oltu tehty

- keskirivin penkkien käsittely vaatii oman tekniikkansa jotta homma sujuu. Muuten jäävät milloin mihinkin ihmeelliseen asentoon lukkoon ja aloita sekvenssi alusta
- kylmä (yksilövika?). +3 ulkona ja sai olla lämmöt tapissa ja puhallin 4/5. Näin ajoin noin 40 kilometriä. Enempi oli silti kylmä mitä kuuma. Esimerkiksi Deltassa saa muutaman kilometrin jälkeen jo tiputtaa noissa oloissa lämpöjä reilusti pois tai tulee hiki.
- vaimo valitti myös lasien huurtumista pätkäajossa
- itselle kuskinpenkin reisituki aivan liian lyhyt (mä ~183 cm) ja jalka tulee kaasulle luonnottoman jyrkässä kulmassa ylhäältä
- ohjaustuntuma ohut, ohuempi mitä edes vaikka Deltassa city-asennolla
- tässä yksilössä ainakin oli katsastuslapussa jarrujen heitot nipin napin sallitut, jotain 26..28% molemmat päät
- peruutustutka viitteellinen. Parkaisee vasta kun on 40..50 cm esteeseen. Jotenkin tuntui nopealla testillä, että olisi ehkä myös kuolleita alueita. Eli tuohon ei passaa luottaa yhtään, jollei ole jokin suora muuri takana ja sitä lähestyy suorassa kulmassa.
Huomioita:
- lyhyet välitykset, kutosella noin 2000 rpm @ jotain 86 kmh. Tuolloin motarilla olisi jo noin 3000 rpm.
- tässä yksilössä oli kilometrejä noin 240 t ja partikkelifiltteri oli vaihdettu 200 tkm kohdilla
- tuo mitä itse koeajoin oli saanut uuden robottilaatikon kanssa jossain 200 tkm kohdilla
- perästä kuului naputusta kummallakin koeajolla, ehkä jokin koiranluu on näissä heikko paikka. Jos tuolla moisia on.. Ei kiinnostanut tutkia.
-> ei jatkoon, ei nämä niin halpoja ole.
Jollekin 4h + koira voisi olla vallan jees jos auto on vain kehonsiirrin. Tosin hitusen tekniikkapuoli näissä arveluttaisi itseä. Tuntuvat liki kaikki olevan tuolla 1,6d + joku tronic -yhdistelmällä. Muutama bensa-manuaali näyttää olevan ja moinen kai olisi se varmempi valinta näistä.