Sivu 2/2

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 09:26
Kirjoittaja mutt
Varsinkin niille, ketkä ehkä jo kerkesivät tekemään kalliita remontteja.

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 12:33
Kirjoittaja RiQ
Linkistä päivitetty ohje:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1487308 ... s_2017.pdf

Muuten hyvä, mutta meidän olisi pitänyt ennakoida nämä muutokset jo vuonna 2001 ja sisällyttää savutusmittareiden softaan :shock:

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 12:36
Kirjoittaja Aquatica
Tuuliviiri viuhtoo...

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 12:39
Kirjoittaja Jiitee
Jaha, alle -11 Aisin-159:ja voisi taas jopa katsella ostohousut jalassa :wink:
eli K alle 1,5 niillä Euro4:ssa.
Loukku siis saa olla tyhjätty ja moottorin ecu softattu, otaksun.
Oma 300 tkm kelattu Euro3nenkin menee alle 1:sen, max 2,5.

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 14:11
Kirjoittaja Tiige
Jiitee kirjoitti:Loukku siis saa olla tyhjätty ja moottorin ecu softattu, otaksun.
No ei todellakaan lain mukaan saa! Löysemmät rajat tietysti mahdollistaa katsastuksen läpäisyn helpommin viritetyiltä. Laittomia ne silti on.

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 29 Maalis 2017, 13:23
Kirjoittaja Gasket
Kävin Deltan leimaamassa ja kysäisin samalla katsurilta noista savuista. Se sanoi, että tällaisissa loukullisissa joko 0,5 tai tehtaan ilmoitus. Mulla on Deltan kilvessa 0,51. Tämähän on -09, joten Euro4 ja siten pitäisi olla tuo 1,5 eikä mitään kilpiä katsota :roll:

Uskoako nyt aamulehteä vai katsuria.

Delta tuprautti huimat 0,06, joten läpi kaikesta huolimatta.

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 10:34
Kirjoittaja Gommi
Olikos tämä nyt se tapa, millä piti narauttaa paholaisen riivaamat DPF / EGR poistajat ja maailman tuhoajat?

Mietin, että voisi tuosta omasta kinneristä käydä ohjelmoimassa mokomat veks. Poltoista ei tule mitään ilmoitusta ja on saattanut muutamaan otteeseen mennä virrat poikki ns. kesken kaiken, joka ei tietenkään ole hyvä asia.

Huomataanko näitä poistoja katsastuksessa mitenkään (olettaen, että päästöt eivät ole liian korkeat)?

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 13:02
Kirjoittaja JiiTeeÄssä
Minun käsittääkseni tuo tiukennettu savuraja oli tulossa, mutta ei sitten tullutkaan. Tai oli jonkun aikaa mutta peruttiin. Huomaa että edellinen viesti on 14kk vanha ja omani katsastin 10kk sitten ilman ongelmia.

Pelkästään ohjelmoimallahan ei pääse eroon poltoista vaan jos poltot poistaa pitää nokiloukkukin poistaa tai tyhjentää. Ja tietysti jos katsastaja tämä jotenkin aukottomasti näkee niin hylätään.
Savutestin perusteella ei autoa voi hylätä jos menee rajan alle, ja normaalisti toimivalla moottorilla menee ilman loukkua. M.O.T.

Re: Trafin ohjeistus dieselin savutusarvoihin muuttunut

Lähetetty: 15 Kesä 2018, 22:34
Kirjoittaja Ossiv
Ajatus oli huomenna tyhjätä paremman puoliskan autosta ko. Pönttö ja tikkailla kasaan sitten uudestaan.
Ohjelmointi menee vk 26 aikaisintaan, mutta leimaan on onneksi vielä puoli vuotta.. loppuupahan häiriöilmoitukset. En jaksa uskoa että menisi yli 1.5k ja tosiaan auto on -08 300tkm. Ei motivoi maksaa +1000€ yhdestä loukusta