Sivu 2/2

Lähetetty: 20 Marras 2004, 19:01
Kirjoittaja Cuore Sportivo
MM kirjoitti:Voit poistaa kaikki viestini ja profiilini tästä foormumilta kiitos!
Äläs nyt, Rolle vittuilee meille kaikille joskus. :wink:

Lähetetty: 20 Marras 2004, 19:13
Kirjoittaja MM
Vittorio Jano kirjoitti:
MM kirjoitti: Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene
Tottahan tuo on. Mutta harva kai valitsee Alfa Romeota jonkun jälleenmyyntiarvon tai edelleenmyynnin helppouden takia.
en minäkään nykyistä jälleenmyyntiarvon takia ostanut vaan sen vuoksi, että mikään liike ei tarjoutunut tekemään tuonti GTV V6:sta ( suomessa kun ei oe myynnissä 6 koneista, eikä 2 litranen kiinnosta) tarjousta eli odotin kuukausitolkulla tarjouksia sekä lähetin tarjouspyyntöjä...päädyin nykyiseen kun siitä tuli riittävän asiallinen tarjous..seuraava auto voi sitten hyvinkin olla Alfa tai joku muu..

ps. tää oli vielä pakko kirjoittaa :wink:

Lähetetty: 20 Marras 2004, 19:26
Kirjoittaja Cuore Sportivo
MM kirjoitti:en minäkään nykyistä jälleenmyyntiarvon takia ostanut vaan sen vuoksi, että mikään liike ei tarjoutunut tekemään tuonti GTV V6:sta
Et sitten ajatellut kysyä täältä. :shock:
Deltastakin saisi sellasen tilattua, jos paalua löytyy. :wink:

Lähetetty: 20 Marras 2004, 19:29
Kirjoittaja V6
nuo nettiauton GTV:t voisi menna hiukan paremmin kaupaksi jos olisivat kutoskoneella 3.0 tai 2.0TB

Lähetetty: 22 Marras 2004, 00:42
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Pojat, pojat leikitääs nyt kiltisti :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 23 Marras 2004, 09:51
Kirjoittaja Seiska5mma
Cuore Sportivo kirjoitti: Äläs nyt, Rolle vittuilee meille kaikille joskus. :wink:
Ymmärrän kyllä MM:ää, mies keskustelee tosissaan Yleistä löpinää -osiossa ja höystää tekstiään kaivamillaan taustatiedoilla ja yhtäkkiä admin lipeää Suomi24:sen puolelle. Tosin Rolle ei ehkä tarkoittanut nolata kirjoittajaa kuten kävi. Sanankäänteet ovat vain miehen tapaan aika jyrkkiä. Tarkoitus oli kai ohjata keskustelua suuntaan, jossa ei väitellä automerkkien paremmuudesta.

Sikäli kun vertaa tätä foorumia Hande & AR156 -foorumiin, niin hyvin on Alfabbs onnistunut moderoinneissaan. Homma ei ole varmaankaan helppoa.

Lähetetty: 23 Marras 2004, 10:39
Kirjoittaja Rolle
Varmaan kymmenes kerta kun yritän olla vastaamatta tähän itkuun mutta menkööt jos kerran haukutaan S24 tason kaveriksi niin jatketaan samaan malliin.
mies keskustelee tosissaan Yleistä löpinää -osiossa ja höystää tekstiään kaivamillaan taustatiedoilla
Ihan hyvä yritys oli ei siinä mitään, mutta miten volvojen myyntiaika suhteessa alfan massa-autojen myyntiaikaan liittyy SZ:aan en oikein ymmärtänyt.

Sitä en ole ikinä ymmärtänyt että pitää vetää ne herneet kertaa kolme sinne nenään vain sen takia että minä satun jotain sanomaan. Ihan kuin olisin jotenkin viisaampi kuin joku muu :roll: :lol:


Minähän sanoin vain että JOS ei pysty keskustelemaan ilman että pitää vetää se oma volvo mukaan joka väliin, ja yrittää todistella itselleen ja muille että oli se hyvä ostos, niin kannattaa mennä sinne omalle palstalle. Perustelutkin tuli siinä perässä. Ilmeisesti kaveri oli sitä mieltä ettei siihen pysty kun päätti lähteä eikä jatkaa keskustelua?
Tarkoitus oli kai ohjata keskustelua suuntaan, jossa ei väitellä automerkkien paremmuudesta.
Jees, yritys hyvä, tulos huono :mrgreen:

Lähetetty: 23 Marras 2004, 11:17
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
ES 30 lyhenne näyttäisi tulevan Experimental Sports ja varmaan moottorin tilavuus... ???...
Joka nurkassa "kynäjouset",puslat on palloina,jousituksen säädössä myös hydrauliikka mukana(kallistuksen esto vai mikä lie?), vimpoissa pitäisi olla vaihteisto öljyn jäähdytin yms.
Mitenkähän ne "muovi"paneelit on kiinnitetty metalliin?

Lähetetty: 23 Marras 2004, 13:05
Kirjoittaja 90
Alfistipohjoosesta kirjoitti: Mitenkähän ne "muovi"paneelit on kiinnitetty metalliin?
sikaflexillä tietty.... :mrgreen:

Re: Autodelta SZ.

Lähetetty: 24 Marras 2004, 12:48
Kirjoittaja Campari
Vittorio Jano kirjoitti:Brittituunaaja Autodelta on ahtanut SZ:n. 270 kaakilla päästään satasen vauhtiin alle kuudessa sekunnissa.
Näistä mainituista SZ-malleista on juttua viimeisessä Auto Italia lehdessä. Vertailussa
mukana kolme kappaletta, Autodeltan SZ ja myös originaali. Lukekaa ja ihmetelkää.

Niin, ja namipalana lehdessä custom-rakennettu 156 GTA AM, nro 001.
Siinä on alfatuuninkia minun makuuni muttei lompakkoni.
-cr

Lähetetty: 25 Marras 2004, 15:42
Kirjoittaja MM
Rolle kirjoitti:
Ihan hyvä yritys oli ei siinä mitään, mutta miten volvojen myyntiaika suhteessa alfan massa-autojen myyntiaikaan liittyy SZ:aan en oikein ymmärtänyt.


Minähän sanoin vain että JOS ei pysty keskustelemaan ilman että pitää vetää se oma volvo mukaan joka väliin, ja yrittää todistella itselleen ja muille että oli se hyvä ostos, niin kannattaa mennä sinne omalle palstalle. Perustelutkin tuli siinä perässä. Ilmeisesti kaveri oli sitä mieltä ettei siihen pysty kun päätti lähteä eikä jatkaa keskustelua?
Tarkoitus EI ollut enää yhtään viestiä tänne laittaa, mutta päätin kuitenkin tämän laittaa. Ei ehkä olisi pitänyt, mutta ei voi mitään ja laitan kumminkin.

Kyse ei ollut tarkoituksellisesta erään merkin mainostamisesta, kunhan vain totesin omalla tyylilläni että klassikkoja löytyy traktoreistakin. Erään merkin myynnillä ei ole tekemistä SZ kanssa, tästä ei ollut kyse vaan valmistusmääristä.

Mulla ja lähipiirissäni sekä kaveripiirissä on kokemusta Alfoista 70- luvulta, onpa pihassa seissyt aikanaa orkkis Mirafiori 131 Rally Abarth TC levikkeillä sekä lähipiirissä on ollut kaikkea Giuliasta lähtien..Maserati Biturboakin tulee säännöllisesti ulkoilutettua ja Countachissakin on tullut oltua kyydissä pikkupoikana.

Sanomani piti sen että italialaiset autot ovat lähellä sydäntä enkä tuomitse mitään automerkkejä enkä malleja, jokainen valitkoon kulloiseenkin tilanteeseen sopivan vessan. SZ Alfan näin Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 89 ekan kerran, siitä on mulla paljon kuvia ja voin sanoa että se ON niitä top10 pelejä joista saa miljoona pientä..ja nimenomaan orkkina EI karvanoppa tuunattuna.

Lähetetty: 25 Marras 2004, 16:04
Kirjoittaja Rolle
MM kirjoitti:Ei ehkä olisi pitänyt, mutta ei voi mitään ja laitan kumminkin.
Kyllä niitä kannattaa laittaa niin paljon kun sielu sietää, jaksaa kirjoittaa ja mielipiteitä riittää. Sitä vartenhan tämä on olemassa ja on kaiken lisäksi ilmainen, silloin kannattaa ottaa kaikki irti 8)

Kaikellahan on se oma persereikä ja mielipide joten mitään oikeata ja väärä ei ole edes olemassa. Samaa mieltä ei saa olla koska silloin keskustelu kuolee :twisted:

Lähetetty: 26 Marras 2004, 16:03
Kirjoittaja Rasvis
Rolle kirjoitti:Jos ostaisi SZ ja uskottelisi tullille että on "periaatteessa" seiskafemma. "Ok, verot 1354e" :mrgreen:
Tuota on vähän tullut mietittyä :roll: Eikös se ole uutena ollut teholtaan ja hinnaltaan (?) suht vertailukelpoinen vaikka e36 BMW 325Ci:n kanssa? Jos siitä menisi normaali uuden-vero-miinus-ikävähennykset niin verohan olis pari hassua tonnia, mutta kai tämänkin hauskuus saadaan jollain blokattua, mulla ei ole kapitaalia lähteä kokeilemaan.

Toisaalta, paremmin sitä nukkuu yönsä kun ei ole tuollaista "liian hienoa" autoa. ES30:n kylkeen kun joku herttainen perheenäiti aukaisee smurffibussinsa takaoven niin kylläpä on hymy herkässä.

Lähetetty: 27 Marras 2004, 17:18
Kirjoittaja Vittorio Jano
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Toisaalta, paremmin sitä nukkuu yönsä kun ei ole tuollaista "liian hienoa" autoa. ES30:n kylkeen kun joku herttainen perheenäiti aukaisee smurffibussinsa takaoven niin kylläpä on hymy herkässä.
Auto Italian mukaan kyseiset Alfat olivat jopa niin yksilöllisiä, että esim. konepellit eivät välttämättä olleet vaihtokelpoisia toisten SZ:n kanssa. Se on sitä piensarjatuotantoa, nääs.

Jutusta kävi muuten ilmi sekin tieto, että SZ oli erään De Silvan piirtämä. En tuota muistanutkaan.

Lähetetty: 27 Marras 2004, 17:25
Kirjoittaja Jappe
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: ES30:n kylkeen kun joku herttainen perheenäiti aukaisee smurffibussinsa takaoven niin kylläpä on hymy herkässä.
:lol:

Lähetetty: 27 Marras 2004, 17:44
Kirjoittaja GAMMA500
Vittorio Jano kirjoitti:
Auto Italian mukaan kyseiset Alfat olivat jopa niin yksilöllisiä, että esim. konepellit eivät välttämättä olleet vaihtokelpoisia toisten SZ:n kanssa. Se on sitä piensarjatuotantoa, nääs.

Jutusta kävi muuten ilmi sekin tieto, että SZ oli erään De Silvan piirtämä. En tuota muistanutkaan.
Lainaus tuolta: http://home.wxs.nl/~evdbeek/monster.html


This "Experimental Sportscar-3.0 litre" was unveiled at the Geneva Motor Show as a prototype by Zagato, but in fact its design history was far more complicated. No less than 3 teams were asked to design a proposal: the studio of Zagato, Alfa Romeo's own Centro Stile (Walter da Silva and Alberto Bertelli) and Fiat's design center headed by Mario Maioli and Robert Opron, the distinguished French designer of the Citroën SM and the Renault Fuego for example. Unfortunately for Zagato its original design was discarded early on and ultimately the design which originated from the Fiat design center lead to the ES-30, with Robert Opron making the initial drafts and young designer Antonio Castellana largely responsible for both the styling of the body and the interior of the car. The SZ was planned and designed in a very brief lapse of time - 19 months to be exact - thanks to the use of integrated computer systems and CAD/CAM design, right from the first rough sketches

Lähetetty: 28 Marras 2004, 12:28
Kirjoittaja Vittorio Jano
GAMMA500 kirjoitti:Unfortunately for Zagato its original design was discarded early on and ultimately the design which originated from the Fiat design center lead to the ES-30, with Robert Opron making the initial drafts and young designer Antonio Castellana largely responsible for both the styling of the body and the interior of the cars
Homma meni varmaan niin, että Opron ja Castellana työskentelivät de Silvan vetämäsä tiimissä ja siksi monissa lähteissä mainitaan suunnittelijana juuri veli Walter.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 16:10
Kirjoittaja Rasvis
Ai niin, tätä piti kommentoida:
pee kirjoitti:Kivisateen uhallakin sanon, että onhan SZ aika mopo vakiona. Hyvää tuo puhallin sille vaan tekee!
Samaa mieltä. Jos seteliä olisi sen verran että sitä voisi käyttää sohvantäytteenä, voisin ostaa paukauttaa yhden SZ:n ja siihen Autodeltalta rusetin pakosarjaan. Ajo-ominaisuudet kun sietäisivät varmasti enemmänkin hönkää kuin 200 hepokattia. Eipä tuo minusta ole mikään teiniraiskaus vaan paremminkin alkuperäistä designia kunnioittava evotus. Jälleenmyyntiarvo siitä ehkä tippuisi mutta köyhäähän se vain kirpaisee, autot ostetaan ajettavaksi eikä lasikaappiin kiillotettavaksi.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 17:07
Kirjoittaja 90
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: autot ostetaan ajettavaksi eikä lasikaappiin kiillotettavaksi.
no voihan sillä autolla ajaa vaikka se sijoitus olisikin ei kait sitä nyt kukaan kiellä.. :roll:

Lähetetty: 30 Marras 2004, 17:17
Kirjoittaja Rasvis
No voi tietysti. Mutta jos ajaminen on se pääasiallinen tarkoitus eikä rahasta olisi niin väliä, niin minä ajelisin mieluiten ihan oman maun mukaisilla vehkeillä, vaikka rakennetuillakin.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 17:46
Kirjoittaja Abarth
No jos ei halua sitä sz:n orkkiskonetta rääkätä, niin eikun hommaa v6 turbon myllyn ja putkittaa sen vaikka 3.5 litraseksi. Nykyaikainen turbo kylkeen + muut heebelit, niin avot! Ja jos jossain vaiheessa haluaa takaisin orkkiskuntoon niin alkup. pata vaan takas.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 17:49
Kirjoittaja Rasvis
Siinä V6 Turbossa on sama perusmoottori kuin SZ:ssa, eli sen puoleen yks hailee mihin pannuun sen solmun pulttaa. Jos voimaa haetaan niin meneehän siitä kuitenkin jotakuinkin kaikki sisuskalut vaihtoon.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 18:36
Kirjoittaja Abarth
Juujuu, mut siinä on kato se ero, että moottorinvaihdolla koriin kuuluva sz:n orkkismoottori jää neitsyeksi. Auton arvo säilyy näinollen paremmin. Sillä v6 turbon moottorilla ei sinänsä ole samanlaista arvoa, kuin sz:n moottorilla.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 18:41
Kirjoittaja Rolle
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:autot ostetaan ajettavaksi eikä lasikaappiin kiillotettavaksi.
Missäs se herran GTV mahtaa olla tällä hetkellä? :mrgreen:

Jos rahaa olisi niin pari tuollaista alkuperäistä ja pari millä ajelisi. Siinä tulisi kunnioitettua historiaa ja ilahdettua omaa mieltä.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 18:49
Kirjoittaja Rasvis
Rolle kirjoitti:Missäs se herran GTV mahtaa olla tällä hetkellä?
Ei ainakaan lasikaapissa :roll: Mulla kun ei toistaiseksi ole autokatospaikkaa niin en viitsi repiä jääpaakuksi muuttuneen rassin karmittomia ovia auki ja rikkoa ikkunamekanismeja. Sitä paitsi, ei puhettakaan että viiden sentin maavaralla kierrettäisiin talvella työmaita. 75 on hyvä peli; "Jaaha, automatiikka tulee taas vastaheitolla" :mrgreen:

Nii-i, seli seli.

Lähetetty: 30 Marras 2004, 18:56
Kirjoittaja 90
no yhtä hyvin sen turbokutosen voi heittää vaikkapa seiskafemmaan ja poltella sillä sitä ratasta sitten voi pitää SZ:n orkkiskunnossa... :)

no kaikkeahan voi rakentaa kunhan ei pilaa mitään lopullisesti kuten apartti tuossa jo ehdolle pistikin..