Sivu 11/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 14:45
Kirjoittaja h_lauri
Polforea kirjoitti:Ite ajaisin mieluummin kakspyöräsellä kuin mopoautolla, mutta mulle kakspyöräsellä on luontevaa ajaa kunnon suojavarustus päällä, koppivermeellä taasen ei. Kyllä se kieltämättä vähän hämmästyttää kun kesällä tulee nuorisoa vastaan skootterilla, suojavarustuksen ollessa luokkaa släbärit, shortsit, t-paita ja kypärä - ei tartte paljoo veikata, keikkuuko se kypäräkään päässä turvallisuuden vai pykäläin takia.
Lahdessahan joku impi kuukahti päävammaan, kun potta lähti päästä kaatuessa. Sikspä tyttärelle ostettii oikeen kokone.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Joulu 2012, 15:37
Kirjoittaja mutt
Nuorisolla on väärä turvallisuudentunne vaikka ajaisi sortsit jalassa tehorajoittamattomalla piikillä. Ainoa ero huonompaan mopoautojen turvallisuudessa kaksipyöräisiin verrattuna on se, että vastapuoli on hieman heikommilla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 14:26
Kirjoittaja Pasi
Njoo...

Kaveri kysyi eilen että onko Alfassa ollut paljon sähkövikoja. Sanoin ettei ole ollut tässä 159 mitään kummempaa. Ajattelin jo että sieltä tulee jotain kuittailua tms.

Mutta kyseessä olikin avautuminen.

Kaverilla oli aikaisemmin -07 passatti, jossa toinen takaovi ei auennut ollenkaan. Vikaa käytiin näyttämässä useampaan kertaan merkkihuollossa, ja aina se palasi.

Oli niin rasittava vika, että kaveri vaihtoi autoa pari kk sitten vuotta uudempaan passattin.

No nyt....
  • Kuljettajan ovi ei aukea sisältä ollenkaan. Joutuu avaamaan ikkunan että oven saa auki ulkokahvasta.
  • Yksi ajovalo vilkkuu randomisti.
  • Pyyhkijät lakkasi toimimasta eilen.
  • Webasto lakkasi toimimasta ekoilla pakkasilla (tosin tämä tuskin johtuu autosta).
  • Syönyt öljyä parissa kuukaudessa niin paljon että öljyvalo pääsi jo muutaman kerran vilkkumaan ajossa.
Mitäköhän tähänkin nyt sanoisi!?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 22:20
Kirjoittaja 90
no vaikkapa että jotkut ne kiipeää perse edellä puuhun aina vain uudestaan ja uudestaan ja uudestan ja uudestaan jne jne.... :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 22:43
Kirjoittaja DaViega
^Osuit asian ytimeen...

Vinkki vinkki, kun kaveri pyytää apua termarin vaihtoon PSA-BMW tuotteeseen, keksikää äkkiä jotain muuta tekemistä, menkää vaikka moikkaamaan anoppia. Sen lisäksi, että noita menee antureiden takia rikki jatkuvasti niin se on täysi susihomma vaihtaa vaan pelkästään sen takia että tilaa ei ole ja siellä on useampi osa joka vaan on läntätty tielle. Sama homma Pösöissä, sitikoissa ja varmaan myös bemareissa joissa on tuo sama moottori. ranskalaisissa VTI ja THP merkillä, sakemanneista en tiedä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 22:55
Kirjoittaja Isola
^ Tuohan kuulostaa Astran 8-venttiiliseltä. OEM-laatuisen termarin kestoikä on alle vuosi ja se on lohkossa jakopään takana. Moottorin kannatin menee luonnollisesti jakohihnan silmukasta läpi, joten konetta pitää tunkata alta päin jotta hihnan saa pois.

Tosiasiassa tuo ei ole niin paha kuin miltä kuulostaa. Jakopää on suhteellisen helppo moneen muuhun verrattuna ja tilaa on lähes järjettömän hyvin. Lisäksi tuossa on muistaakseni mahdollisuus oikaista, jos ei ole tarvetta vaihtaa sitä jakohihnaa samalla (tyyliin hihna pois vain nokkapyörältä ja raotetaan hihnakotelon takakantta tms). Mutta silti, pitääkö sen muutaman kuukauden kestävän osan olla jakopään takana?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 23:49
Kirjoittaja Tuomas K
Isola kirjoitti:OEM-laatuisen termarin kestoikä on alle vuosi
Höpö höpö...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:17
Kirjoittaja Aquatica
Minä jo just mietin et onkohan pösöstä termari leiponut... Nimenomaan pysähtyessä jäähtyy moottori, ei lämpene erityisen nopeasti myöskään. Mutta kyllä tää tästä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 20:57
Kirjoittaja Alfissimo
Paikallaan ollessa jäähtyminen on ominaisuus ja tuossa manuaali-ilmastoinnin yhteydessä ei ole sähkövastuksia auttamassa. Entinen 307 oli manuaalikylmästöinnillä ja -15 oli raja, että vielä tarkeni, kun taas 3008 oli autom.ilmastoinnilla eikä yli 20 asteenkaan pakkasella loppunut lämpö.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 06:09
Kirjoittaja Aquatica
Täälläpä onkin automaagi-ilmastointi, jonka logiigasta ei ota pirukaan selvää. Esim. 22 asteeseen laitettuna se ensin grillaa auton sisustat sinne 22asteeseen, jonka jälkeen puhallusteho pienenee ja moottorikin saa lämpöä. Sitten se yhtäkkiä alkaakin grillaamaan sisustoja, kun lämpömittarin neula lähentelee kasiviittä. En tajua =)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 08:55
Kirjoittaja Alfissimo
Pidäpäs Aqu se lämpöpyynti 20-21 asteessa ja ota talveksi kompura pois pelistä, siten että valo sammuu "auto" napista. Tällöin purkin lämmitysautomaatti edelleen toimii itsenäisesti, mutta ei kikkaile omiaan sisäilmankierron eikä huurteenpoiston kanssa. Tosin, en tiedä käyttäytyykö 207:n äly annetun ohjeistuksen mukaisesti, mutta ainakin 3008 pelitti koko talven ongelmitta, kun tuollaisen combon löysin jokusen kerran automaatin yli-innokkuutta hämmästeltyäni. Pösö-foorumilla osaavat sitten neuvoa paremmin tässä onkelmassa :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 12:32
Kirjoittaja Rasvis
Onpas tuo vaikeata. 407:ssa ei oikeastaan tarvitse koskea koko häppäsvärkkiin, suht loogisesti tuntuu tohisevan kesät talvet.

Tänään tietysti katkeaa läppäakseli :twisted:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 12:47
Kirjoittaja Alfissimo
Nyt kun muistelen hetken menneisyyttä, niin 3008:ssahan olikin oma nappinsa tuolle sisäilmankiertoautomatiikalle ja sen pois painaminen riitti. Lisäksi tuo lämpöpyynnin pienentäminen auttoi puhallusinnokkuuteen. Ei siihen purkkiin muuten oikeastaan joutunutkaan koskemaan, vaikka automaatti-asennossa olikin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 12:58
Kirjoittaja Aquatica
Tuossahan tosiaan on A/C, Auto, huurteenpoisto, suuntaus, sisäilmankierto, takalasinlämmitin-napit + molemmille puolille otki lämpötilan säätö. A/C:n jos vetäsee pois päältä, tuppaa lasit menemään huurteeseen ja taas manuaalilla säädettynä menee ns. hermo... Nyt kun mietin, niin taitaa suuntausautomatiikka ja lämpötila-automatiikka toimia, vaikka AUTO:n ottais pois päältäkin, pitääpi tutkia.

Ja eikö se nimenomaan pidä ottaa pois päältä A/C:sta? Tosin kompurahan ei käynnistykään kylmässä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 13:15
Kirjoittaja mutt
Mikä automaatti se sellainen on, jota pitää käsin säätää? Lybrassa asetetaan lämpötila haluttuun, ja muuten ei aparaattiin tarvitse koskea. No paitsi jos haluaa pikaista huurteenpoistoa (meidän käytössä ehkä noin viisi kertaa vuodessa), niin painetaan napista sellainen päälle, jolloin systeemi pistää kaikki effortit siihen. Sekin sammuu muistaakseni 20min päästä itsestään ja laite palaa normaaliin rytmiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 13:18
Kirjoittaja Albertolli
^Ja 156:ssa taitaa mennä samalla tavalla. Riitti kun lämmön sääti vuodenajan vaihtuessa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 13:19
Kirjoittaja Aquatica
^ ja ^^

Tarkoitin, että automaatilla säädetään pelkästään lämpötila haluttuun. Huurteenpoiston sammumisesta en tiedä, sitä puhallustak un yleensä tarvitsee noin minuutin-parin ajan, ei enempää...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 10:11
Kirjoittaja Jakke
Coupessa jännä ilmiö: Kun polttoaine alkaa olla sen verran vähissä, että merkkivalo palaa (jäljellä yli viisi litraa, testattu on), alkaa auto tekemään satunnaisia nykäyksiä, esim. risteyksestä käännyttäessä tai muuten vaan vähän tiukemmin kantatessa. Ihan ku katkaisis polttoaineen syötön. Eli mitä ilmeisimmin bensapumppu haukkaa ilmaa kun polttoaine loiskuu tankissa ja tämä aiheuttaa välittömästi nykäyksen. Onkohan tuo ihan asiaan kuuluva juttu? Ei mulla missään muussa autossa ole noin tapahtunut.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 10:25
Kirjoittaja Aquatica
^
405 pökötti '91, teki samaa.
205 pökötti '87, teki samaa.
Käsittääkseni '01 Brava teki tuota... sekä Citikka CX (vai ZX? En mä noita muista) farmari vm. 96 tai sinnepäin.
Ja aika monta muutakin autoa, mitä tiedän... Myös 156 nykäytti pariin otteeseen kaarteessa, kun höyryillä ajoi - tällöin tankissa oli jotain <2litraa ainetta....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 11:27
Kirjoittaja flapjack
^ En muista enää autoa, mutta jo(i)ssakin katkoo ensin joko ylä- tai alamäessä kun tankki alkaa lähestyä tyhjää :)

Mutta aiheesta jossain törmättyä:

http://spectrum.ieee.org/riskfactor/gre ... fix-advice" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
...owners of the new 2013 Toyota Scion FR-S and its twin the Subaru BRZ have been complaining about rough idling and stalling conditions affecting their new cars. Both Toyota and Subaru say that the problems are not related to a mechanical defect but instead are related to a software “bug” related to the engine control unit (ECU).

...

According to Auto Week, Toyota is saying that if the Scion FR-S has less than 160 km on it, it’s recommendation is that a technician reflash the ECU with new software. However, if the car’s mileage is more than 160 km, Toyota recommends the ECU be replaced.

However, Auto Week reports that Sabaru told it that the issue is “not a mileage dependent issue,” and that all that needs to be done is for the ECU to be reflashed, not replaced.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 11:48
Kirjoittaja Smacket
flapjack kirjoitti:^ En muista enää autoa, mutta jo(i)ssakin katkoo ensin joko ylä- tai alamäessä kun tankki alkaa lähestyä tyhjää :)

Mutta aiheesta jossain törmättyä:

http://spectrum.ieee.org/riskfactor/gre ... fix-advice" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
...owners of the new 2013 Toyota Scion FR-S and its twin the Subaru BRZ have been complaining about rough idling and stalling conditions affecting their new cars. Both Toyota and Subaru say that the problems are not related to a mechanical defect but instead are related to a software “bug” related to the engine control unit (ECU).

...

According to Auto Week, Toyota is saying that if the Scion FR-S has less than 160 km on it, it’s recommendation is that a technician reflash the ECU with new software. However, if the car’s mileage is more than 160 km, Toyota recommends the ECU be replaced.

However, Auto Week reports that Sabaru told it that the issue is “not a mileage dependent issue,” and that all that needs to be done is for the ECU to be reflashed, not replaced.

Hehe, bugista koodia ja ei kehdata myöntää. Oman perstuntuman mukaan noista oppivista järjestelmistä ei ole kuin haittaa. Erityisesti vähänkään sporttisissa vehkeissä tuollaiset järjestelmät tuntuvat idioottimaisilta ratkaisuilta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 12:27
Kirjoittaja Alfissimo
flapjack kirjoitti:En muista enää autoa, mutta jo(i)ssakin katkoo ensin joko ylä- tai alamäessä kun tankki alkaa lähestyä tyhjää :)
Aikanaan Fiat Marea oli juuri sytyttänyt bensavalon ja tuli soitto, ettei lähde käyntiin. Kovasti ihmettelin, kun valo oli palanut max.30 kilsaa. Työkaverin autolla hakemaan kannulla bensaa, mutta viisarin mukaan ainetta oli ja ennen kaatamista kokeilin kuitenkin vielä ja käyntiinhän se lähti.

Tapahtumapaikkana parkkihalli, jonne melko jyrkkä luiska alaspäin. Ilmeisesti oli sitten hörpännyt ilmaa, eikä sitten heti ensimmäisellä avaimen käännöllä käynnistynyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 18:33
Kirjoittaja PRO
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... pos=ok-nln" onclick="window.open(this.href);return false;

No niin, kuka tunnustaa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:19
Kirjoittaja DaViega
Melkein kuin minä pienenä... Olin alta koulu ikäinen, kun kaverin kanssa ängetiin käpyjä varastona olleen cherryn pakoputkeen - tiedettiin, että auto ei liiku, niin pitihän sitä kokeilla montako hiekkaämpärillistä (sellasta lasten pientä) käpyjä sinne putkeen menee :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:22
Kirjoittaja palkus
^jos se olikin arna :shock: :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:35
Kirjoittaja DaViega
Hitto, puhuin ohi suuni, se olikin sunny station wagon ( http://www.anunico.cl/anunsyo/autos/nis ... 52309.html" onclick="window.open(this.href);return false; )... noh, kaikkihan noi on saman näkösiä, joten voi olla, että se oli tuiki harvinainen Arna sportwagon

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:37
Kirjoittaja palkus
:lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 20:56
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Saksalaisesta porsi turbo, saatanan japanilaiset (Mitsun turbo)! Kiusasin itseäni ja kysyin merkkiliikkeestä (myös) hintaa vaihdolle: 1600€ +työt!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 21:32
Kirjoittaja Alfissimo
Vaikka en itse peruskäyttöautojen virittämisestä niin ole koskaan perustanut, niin kyllä tuo on jo melkein hyvä syy etsiä tarvikeviriturboa paikalleen. Jää varmaan vielä softauksenkin jälkeen euroja säästöön.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 21:39
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Saksasta ostin oem-turbon 950€:lla, joten tuo marmorihinta tuli tosiaan tiedusteltua omaksi huvikseen. Kunnostetuista olen lukenut/kuullut huonoja kokemuksia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 21:47
Kirjoittaja Alfissimo
Tuo vaikuttaa jo hieman inhimillisemmältä hinnalta. Ei ihan ilmainen sittenkään, viime kesänä kun pösö leipoi, niin uusi turbo olisi ollut 600€, mutta säästin ja meni 65tkm ajettu hyrrä 300€:lla paikalleen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 20:25
Kirjoittaja DaViega
3008 puheen ollen, kirosin alinpaan maan rakoon bensavehkeen imusarjan... ei voi olla enään vastenmielisempää puuhaa. Takaraivossa hakkaa tieto, että näitä tulee vielä lisää - paljon

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 20:31
Kirjoittaja Alfissimo
THP vai VTi? Eikös THP-malleissa ole jo kauan ollut omat ongelmansa pakkastoimivuuden kanssa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 20:33
Kirjoittaja DaViega
Toi oli THP, mutta taitaa olla samanlainen VTI:ssä :lol:

Huohottaa suoraan kaasuläpälle ja sitten jäätyy, tilalle paranneltua imusarjaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 20:45
Kirjoittaja palkus
^patongit tuntuu ottavan vähiten huomioon talviolosuhteet, onhan niissä useissa malleissa viimasuoja valmiina hotlarissa ja ehdoton käyttöpakko talvella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 20:49
Kirjoittaja Alfissimo
Vain dieseleissä on tuo viimasuoja vakiona mukana. Dieselit on muutenkin PSA:lla huomattavasti talviystävällisempiä laitteita. Tämä siis perustuu vain omiin kokemuksiin ja jollain toisella voi olla eri näkemys.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 21:32
Kirjoittaja DaViega
Siinä olet ihan oikeassa, että HDI:t kyllä kestää talvea ihan kiitettävästi. noissa bensakoneissa sitten senkin edestä tekemistä :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Tammi 2013, 22:40
Kirjoittaja doublesix
^ Bensa koneissa viimasuoja -0:ssa eteen, patonki tykkää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 11:09
Kirjoittaja Laku
Tyttären Golf 1.6 diesel vm 10 pottoainesysteemit jäätyi ja korjailtiin kahteen otteeseen Laakkosella (viimasuoja puuttui, ei koskaan ollutkaan) hintaa tais tulla takuista huolimatta 900 €.

Kaverin Volvo XC 70 mikälienee diesel 5 pyttyinen ei lähtenyt käyntiin päivän päätteeksi. Kävin sitten käynnistelemässä apuvirralla - ei mitään, valot paloi kirkkaasti ja startti ei lyö päälle. Hinurilla korjaamolle, ollut siellä viikon, ei tehty mitään, on jonossa Käyttö Auto.
Eilen soitteli, että joku "jarruboxi" vikatilassa, ei anna käynnistää autoa. Hinta-arvio 1900 €.
Osa tilattava Ruotsista, tulee ensi viikolla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 21:03
Kirjoittaja Rasvis
DaViega kirjoitti:noissa bensakoneissa sitten senkin edestä tekemistä
Jaa Pösön bensakoneissa?

Oikeastaan olen vähän ihmetellyt kun talvi ei tunnu tuohon Neljänollaseiskaan vaikuttavan juuri millään lailla. Ovet ja lukot pelaa, lämppäristä tulee hönkää aika nopeasti ja riittävästi, automaagi-ilmastointiin ei tarvitse koskea ollenkaan ja lasit pysyvät silti huurteettomina, persparilassa on hyvin potkua jne. Patahuoneessakaan ei tunnu tapahtuvan mitään erikoista vaikkei härvelissä ole edes lohkaria. Paitsi että tuntuu kulkevan kevyemmin kun on kunnon pakkanen.

Tosin täytyy sanoa että 156 oli paljon hauskempi ajettava talvella. Ei Pökelöttikään varsinaisesti huono ole, onpahan vaan tylsä. Siirtyy paikasta toiseen suht eleettömästi ja se siitä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:13
Kirjoittaja unknown
Laku kirjoitti: Golf 1.6 hintaa tais tulla takuista huolimatta 900 €.

Kaverin Volvo Hinta-arvio 1900 €.
Osa tilattava Ruotsista, tulee ensi viikolla.
Eihän noissa ole mitään järkeä! Ihan aikuistenoikeasti... 1900€ on oikeasti aika iso summa, ehkä en ymmärrä tästä nykyajan autoilusta, että on "ihan oikei" maksaa tuollaisia summia että pääseenpaikasta A paikkaan B, niin on maailma mennyt oudoksi... Itse kyllä hävittäsin tuollaiset menoerät ja äkkiä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:41
Kirjoittaja DaViega
^^Puhutaan nykyisistä 4-sylinterisistä VTI ja THP koneista

"Jarruboxi" taitaa olla hydrauliikka yksikkö? oli mikä oli, sopivan tyyris kuitenkin. Välillä kiinnostaisi tietää, mistä tuonkin hinta on revitty. onhan siinä elektroniikkaa, mekaniikkaa ja malmia mutta kuitenkin

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:44
Kirjoittaja Alfissimo
Rasvis kirjoitti:Oikeastaan olen vähän ihmetellyt kun talvi ei tunnu tuohon Neljänollaseiskaan vaikuttavan juuri millään lailla. Ovet ja lukot pelaa, lämppäristä tulee hönkää aika nopeasti ja riittävästi, automaagi-ilmastointiin ei tarvitse koskea ollenkaan ja lasit pysyvät silti huurteettomina, persparilassa on hyvin potkua jne...
Tosin täytyy sanoa että 156 oli paljon hauskempi ajettava talvella.
Edellä mainittuihin helppo yhtyä. Viime talvena hoiti sekä 307 että 3008 hommansa täysin huomaamatta, mutta erona 3008:iin on se, että vaikka tuossa 156:ssa nyt onkin viimeisiään vetelevät yli-ikäiset nastanokialaiset, tuntuu sillä ajaminen silti huomattavasti varmemmalta kelissä kuin kelissä verrattuna 3008:iin uudehkoilla kitkakumeilla. En jaksa uskoa, että vikaa niissä pösön renkaissa olisi ollut, joten kyllä se epäluottamusta herättävä talviajettavuus menee auton piikkiin. Yhtään ei passannut mennä minkään rajan yli tai auto/rengas-yhdistelmä ei antanut mitään anteeksi ja sitten olikin jo ESP pelissä, vaikket omasta mielestä ollut tehnyt mitään erikoista tai ajanut millään tapaa liian lujaa.
Kyllä vain 156:den ajettavuus ja tietuntuma tulee näin talvikeleillä eritoten esille, kun kuski oikeasti tietää minne mennään ja auto antaa anteeksi pientä renkaista johtuvaa luistamistakin, kunhan ei sitä renkaan tarjoaman pidon rajaa kovin jyrkästi ylitä. Nekin rajat vain olivat 3008:lla huomattavasti aiemmin vastassa samoilla tienpätkillä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:45
Kirjoittaja Alfissimo
DaViega kirjoitti:^^Puhutaan nykyisistä 4-sylinterisistä VTI ja THP koneista
Toisin sanoen moottoreista, joiden suunnittelussa eräällä saksalaisella kolmekirjaimisella automerkillä on vahvasti näppinsä mukana PSA:n toimiessa enemmän maksuosastolla, kuin kehittelyssä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:59
Kirjoittaja unknown
DaViega kirjoitti: "Jarruboxi" taitaa olla hydrauliikka yksikkö? oli mikä oli, sopivan tyyris kuitenkin. Välillä kiinnostaisi tietää, mistä tuonkin hinta on revitty. onhan siinä elektroniikkaa, mekaniikkaa ja malmia mutta kuitenkin
Etenki kun harva käyttöauto maksaa yli 4000€ valmistaa, materiaali, suunnittelu, kiinteistö, palkka, vähennys, ym kuluineen.
On myös totta että varaosiin lyödään normaalisti 50-100 kertainen kerroin ostohintaan marmoritiskille, se on se määrä joka sarjatuotannossa laskee hintaa, 10.000 jarruboksi erä ei kummoisesti maksa, ei ne autot mitään yksilöitä ole.

Että jotenkin se lasipalatsi on saatava lämpimäksi...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 03:05
Kirjoittaja alfa164
unknown kirjoitti: Etenki kun harva käyttöauto maksaa yli 4000€ valmistaa, materiaali, suunnittelu, kiinteistö, palkka, vähennys, ym kuluineen.
Tiedän 100% varmuudella,että pelkät korin asennus jigit maksavat hunajaa,eikä puhuta kolmenollasista hinnosta.
Nim:fisker karnan kori jigejä koneistanut
jos meinaat valmista tuotetta,joka rullaa tuotannossa,niin asia eri.erikoisemmissa autoissa ero vielä rajumpi valmistus/myyntihintaan

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 08:09
Kirjoittaja Rasvis
DaViega kirjoitti:Puhutaan nykyisistä 4-sylinterisistä VTI ja THP koneista
Joo, pösöfoorumilta luetun perusteella olen kyllä tullut samaan päätelmään varsinkin tuon THP:n suhteen. Mitään omakohtaista kokemusta ei kylläkään ole kuin tuosta EW12:sta ja edeltävästä HDI:stä.
Alfissimo kirjoitti:Yhtään ei passannut mennä minkään rajan yli tai auto/rengas-yhdistelmä ei antanut mitään anteeksi ja sitten olikin jo ESP pelissä, vaikket omasta mielestä ollut tehnyt mitään erikoista tai ajanut millään tapaa liian lujaa.
Tää on just se. Edellisen, ESPillä varustetun 156:n kohdalla ihmettelin ensin että hienosti korjaa mutta eikö tuolle ajonvakautukselle todella ole mitään merkkivaloa. Jossain vaiheessa tajusin että ei se ESPi olekaan vielä edes ryhtynyt hommiin, tämä on alustan luontaista käytöstä! Pösössä taas se hiton kolmio loimottaa mittaristossa vähän väliä eikä autoa saa itse "viedä" ollenkaan. Molemmissa samanlaiset uudet Goodyearin kitkat, Alfassa tosin senttiä leveämpänä ja vähän matalampana.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 09:07
Kirjoittaja Alfissimo
Hyvä, että joku ymmärsi, mitä yritin selittää... Tuossa suhteessa 307SW oli huomattavasti samankaltaisempi 156:n kanssa ja antoi kuskin ajaa autoa ja puuttui peliin vasta, kun oli jotain oikeasti korjattavaa. Siinä vaiheessa kartalla oleva kuljettaja kyllä itsekin jo ymmärsi, mitä piti korjata. Kovin helpolla ei siis ESP vilkutellut ja piti joko itse sössiä tai tahallaan "räppäillä". Siksi 3008:n käytös pieni shokki olikin.
alfa164 kirjoitti:
unknown kirjoitti:Etenki kun harva käyttöauto maksaa yli 4000€ valmistaa, materiaali, suunnittelu, kiinteistö, palkka, vähennys, ym kuluineen.
jos meinaat valmista tuotetta,joka rullaa tuotannossa,niin asia eri.erikoisemmissa autoissa ero vielä rajumpi valmistus/myyntihintaan
Mistään paremmin tietämättä veikkaisin juuri valmiin tuotteen keskihinnasta puhuttavan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 09:15
Kirjoittaja Aquatica
^^ ja ^

156 oli ennalta-arvattava liukkaalla kelillä surkeilla renkailla. Nelipyöräluisu 50kmh nopeudessa mutkassa/kaarteessa (jyrkkä oikea, heti jyrkkä vasen)? No problemos! Antaa mennä vaan ja täysin hallitusti jatku matka.
207 (ei ole btw. ESP:iä tai muita ajonestolaitteita). Nelipyöräluisu samassa mutkassa, nopeutta noin 45kmh ja pelotti. Tosin auto ilmoitti kiltisti jo kaarteen alussa, että "täällä on sit muuten liukasta". Täysin hallitusti menee, mutta tuntuma on tasoa nolla, vähän arpapelillä sitä rattia pitää veivailla liukkaalla et pysytään oikeessa suunnassa...

156:ssa oli vm 04 Hakkapelitti 4:t, jotka oli jo melkolailla pitonsa menettäneet.
Pököttimessä Michelinin X-Ice kitkuttimet mallia "liian isot, liian kevyen auton alla" ja vuosimalli tais olla 2012.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 10:39
Kirjoittaja unknown
alfa164 kirjoitti:
unknown kirjoitti: Etenki kun harva käyttöauto maksaa yli 4000€ valmistaa, materiaali, suunnittelu, kiinteistö, palkka, vähennys, ym kuluineen.
Tiedän 100% varmuudella,että pelkät korin asennus jigit maksavat hunajaa,eikä puhuta kolmenollasista hinnosta.
Nim:fisker karnan kori jigejä koneistanut
jos meinaat valmista tuotetta,joka rullaa tuotannossa,niin asia eri.erikoisemmissa autoissa ero vielä rajumpi valmistus/myyntihintaan
Karma ei ole tavallinen auto, jota lyödään 100.000 kpl, itseasiassa se on jatkumo muille neliovisille piensarjatuotannon autoille, joita jo historiallisesti on kalvanut kysymys: Miksi ostaisin Karman, kun paljon halvemmalla saan ostettua 5-sarjan bemarin, jossa myös on neljä ovea ja toimiva huoltoverkosto. Se on nimeltään floppi, kuten oli: De Tomaso Longchamp, Iso Rivolta Fidia ja jos Opel moottorisia vastineita haluaa historiasta etsiä, niin Bitte SC sedan käy esimerkkinä autosta, mille ei kysyntä riitä. Kaksi ovista Bitteriä myytiin h 450kpl, sedania vain 5kpl, koska kaupasta sai vastaavia autoja halvemmalla.