Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Citroen C8, vm. -04, 2.0 bensa. Huollosta lainaksi, kun ei yllättäen Pösö ollut valmis, tai siis vielä edes aloitettu.
Ihan ok auto sellaiselle, joka tarvitsee 8-paikkaista, mutta ei tuossa ole sen enempää räjähtävää voimaa, kuin suurta sitkeyttäkään. Siis kiirettä ei esim. ohituksissa kannata pitää, mutta marssivauhtiin päästyä hiljainen ja leppoisa kulkine.
Dieselin väännön kanssa voisin kuvitella huomattavasti mielekkäämmäksi yhtälöksi tuon kokoista koppia.
Pohjimiltaan yksi hyvä syy olla lisääntymättä enää kovin monella kappaleella, ettei vahingossa tule todellista tarvetta.
Ihan ok auto sellaiselle, joka tarvitsee 8-paikkaista, mutta ei tuossa ole sen enempää räjähtävää voimaa, kuin suurta sitkeyttäkään. Siis kiirettä ei esim. ohituksissa kannata pitää, mutta marssivauhtiin päästyä hiljainen ja leppoisa kulkine.
Dieselin väännön kanssa voisin kuvitella huomattavasti mielekkäämmäksi yhtälöksi tuon kokoista koppia.
Pohjimiltaan yksi hyvä syy olla lisääntymättä enää kovin monella kappaleella, ettei vahingossa tule todellista tarvetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^Mites se edellisen auton raportti? Saa kertoa myös huonot puolet!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota Prius.
Miinuksia:
-
Plussaa:
- vuokra-auto, sai palauttaa.
-Tazio
Miinuksia:
-
Plussaa:
- vuokra-auto, sai palauttaa.
-Tazio
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
155 2.5TD, olikos vm. -95. Alun tottuminen ja hetken säätäminen tuotti lopulta hyvän ja ryhdikkään ajoasennon. Isona plussana riittävän ylhäällä oleva ratti. Italialaisittain kaasujalkaa täytyi 46-monolla pitää hieman vinottain, jolloin seurauksena keskikonsolin kulma sääreen ikävästi painoi, mutta muutaman päivän jälkeen tuohon ei enää kiinnittänyt huomiota.VMTD kirjoitti:^Mites se edellisen auton raportti? Saa kertoa myös huonot puolet!
Ajotuntumassa miellyttävää herkkyyttä ja vääntöä sopivassa suhteessa. Moottori vääntää tyhjäkäynniltä alkaen niin, ettei tuo sammunut edes vahingossa. Ajossa huomaa, ettei ole enää uusi auto. Hieman karkea äänimaailma ja hieman nitinöitä, mutta ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä pikkunitinöihin enää kiinnittänyt huomiota. Moneen mutkaan huomasi puolivahingossa kanttaavan reilummin, kun se vaan tuntui niin kivalta.
Monesti käytetty puolipallon muotoinen motarin ramppikin meni reilusti vauhdikkaammin, kuin muilla autoilla ihan vain siksi, että auto kääntyi mutkaan, eikä meinannut ensin puskea ja sitten kaatua. Kiihdytyksissä kolmonen loppuu "kesken" jo satasen vauhdissa, joka vaati suurinta tottumista ja vahingossa menikin rajoittimeen. Muutenkin kaupunki/taajamapyörittelyyn sopivat välitykset hieman kostautuvat moottoritiemarssissa, sillä 110km/h vauhdin jälkeen, koneessa ikäänkuin pieni kuollut kohta ja 120 todellisen vauhdin yllpito tuntui jotenkin työläältä. Liittyisikö sitten samaan omituisuuteen, joka maantievauhdissa vitosvaihteella kiihdyttäessä aiheuttaa ison viiveen, ennekuin vauhti nousee. Aivan kuin ei saisi a) lisää soppaa, b) lisää ahtoja tai c) molempia (kun suhteessa toisiinsa kuitenkin ovat) heti polkimen käskystä, vaan teho pitää houkutella esiin.
Parin viikon tuttavuuden puolesta tuollaisen voisi vaikka omistaakin, vaikkei yleisfiilikseltään yllä esim. 164:n tasolle. Selkesti perusauto 164:ään verrattuna, mutta niin oli mallistossa aikanaan muutenkin.
Kiitos paljon Kaitsulle lainasta, tämä muistetaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^Hyvinhän se vakkari sen nopeuden pitää. Tänään poikkeuksellisesti Heinolaan saakka 130 lasissa ja ilman jalkoja.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
No enhän minä sitä cruisea koskaan muistanu päälle laittaa
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Viikonloppuna tuli koeajettua kirkkaanpunainen Fiat 600 vm 1962
Hetkeen en ole ajanut autoa, joka herättää yhtä paljon huomiota liikenteessä. Kertakaikkiaan hilpeä peli.
+ Auto on oikeasti pieni (Toyota IQ on lossi)
+ Ajotuntuma on välitön (Ei mitään tehostimia)
+ Ohjautuu hyvin ja ei juurikaan kallistele
+ Parkkeeraus on lastenleikkiä
+ Kolme henkeä mahtuu kyytiin helposti
+ Sisällä ei tarvitse kurkotella mihinkään, kaikki on lähellä
+ Tuuletus pelaa lämpimälläkin säällä hienosti
+ Tässä autossa on tunnetta (Kuljettajan ilme ->
)
- Vaihteensiirto on hieman epämääräinen
- Tässä yksilössä jarrut vaativat reilusti jalkavoimaa
- Aiheuttaa pakonomaista omistamisen halua
Hetkeen en ole ajanut autoa, joka herättää yhtä paljon huomiota liikenteessä. Kertakaikkiaan hilpeä peli.
+ Auto on oikeasti pieni (Toyota IQ on lossi)
+ Ajotuntuma on välitön (Ei mitään tehostimia)
+ Ohjautuu hyvin ja ei juurikaan kallistele
+ Parkkeeraus on lastenleikkiä
+ Kolme henkeä mahtuu kyytiin helposti
+ Sisällä ei tarvitse kurkotella mihinkään, kaikki on lähellä
+ Tuuletus pelaa lämpimälläkin säällä hienosti
+ Tässä autossa on tunnetta (Kuljettajan ilme ->

- Vaihteensiirto on hieman epämääräinen
- Tässä yksilössä jarrut vaativat reilusti jalkavoimaa
- Aiheuttaa pakonomaista omistamisen halua
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Samanlainen Charger alla 2vk ja 1700 miles Californiassa. Komppaan täysin Rasviksen kommentteja, päällimmäiseksi jäi mieleen todella vaivaton, hiljainen ja mukava menopeli. Välillä piti oikein kiekkamittarista katsoa, että käykö se. Kiihdytyksissä piti kuitenkin senverran mukavaa kurnutusta, että ekana päivä piti ihan katsoa, että mikä siellä pellin alla oikein on! Ei sieltä sitten kuitenkaan löytynytkään "kuin" 3.6 kuutonenRasvis kirjoitti:Dodge Charger 2012; Viisi päivää vuokra-autona rapakon takana.
Vuokra-autojen tapaan kyseessä oli voileipämalli manuaali-ilmastoinnilla ja mustilla kangaspenkeillä, joista ainakaan jälkimmäiset eivät mahdu omaan mielikuvaan amerikanautosta. Myös patahuone oli hinnat alkaen -osastoa, mutta koska ollaan Ameriikan ihmemaassa, pieninkin kattila on 3,6-litrainen V6 ja puhaltaa ulos karvan alle 300 heppaa. Pikkuvinkkeli pitää kiihdytyksissä jopa suht uskottavaa murinaa, nätisti ajellessa taas kone ei päästele juuri mitään ääniä. Ajoluulokone uskotteli löpöä palavan seka-ajossa kympin pintaan satasella, mikä lienee siedettävää kun bensa ei maksa puoltakaan meikäläisestä.
Päälimmäiseksi mielikuvaksi jäi hiljainen ja mukava kyyti. Tietysti Setä Samulin tietkin ovat eri luokkaa kuin meikäläinen roudan raiskaama raastinrauta, mutta silti rengas- ja muidenkin äänien puuttuminen herätti huomiota. Jousitus imi töyssyt nätisti ja perinteinen mehuautomaatti vaihtoi pehmeästi. Ajettavuudesta ei letkeillä siirtymillä isompia mieleen jäänyt, mutta eipä se mitenkään huonoltakaan tuntunut.
Kaiken kaikkiaan ihan mukavantuntuinen käyttöpeli.

Kirjaimellisesti ison auton tuntua ja majesteetillinen kyyti, pintapehmeä jousitus, mutta kuitenkin tukeva ja tarpeeksi vaimennettu. Kaukana jostain 90-luvun Buick Centurystä, joka keinui vielä minuutin pysähtymisen jälkeenkin. Kuutosen mukana tuleva 5 portainen automaatti sensijaan oli juurikin sieltä 90-luvulta jossei kauempaakin. Vaihtoi toki pehmeästi, mutta oli haluton vaihtamaan alaspäin ilman kunnon käskyä kaasulla. Tällöin pudotti sitten helpostikin pari pykälää kerralla ja meno ei ollut enää kauhean hienostunutta. Vuoristoteillä paras pykälä oli max. kolmonen jolloin ei vaihtanut alituiseen 3-5 vaihteiden välillä ylämäkeen.
Jenkkihighwaytä tuolla ajoi yhdellä istumalla from here to eternity tai ainakin niin kauan kuin gasoa tankissa riitti. Mukava ja reilu jakkara, säätöjä joka suuntaan. Ohjauksessa myös mukavasti tuntoa jäljellä. Rengasääniä ei kuulunut, koneen ääniä ei kuulunut (poislukien kiihdytykset) ja edes tuuli ei suhissut nurkissa! Poppikone sensijaan soitti countria pontevasti.
Pyyhkeitä voi laittaa kovamuovisten kattovalojen resonoinnista ja penkin hienoisesta narinasta muuten laadukkaan oloisessa laitteessa. Niin ja airbägivalo paloi ajoittain myös, tuli oikein kotoinen tunnelma

Oli oikein ikävä jättää tuo takaisin vuokraamoon, kasikoneella ja modernilla vaihteistolla talliini kiitos. Valitettavasti eivät tuo eurooppaan.
- Liitteet
-
- Charger.jpg
- (170.67 KiB) Tiedosto ladattu 4924 kertaa
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Skoda Yeti tuli koeajettua menneellä viikolla.
Plussat:
+Laadukkaan oloinen
+Hyvin muokattavat tilat
+Tilava sisältä
Miinukset:
-Kaksoiskytkinautomaatti on ihan seko 100km/h vauhdissa ja vaihtelee vaihteiden välissä jatkuvasti
-Ei mitään tuntumaa tiehen vaan ihan tunnoton ajaa
-Sisustus kuin pakettiautossa
Parasta koeajossa oli että vaimo ehdotti uutta Giuliettaa tai 159sw
Kannatan 
Plussat:
+Laadukkaan oloinen
+Hyvin muokattavat tilat
+Tilava sisältä
Miinukset:
-Kaksoiskytkinautomaatti on ihan seko 100km/h vauhdissa ja vaihtelee vaihteiden välissä jatkuvasti
-Ei mitään tuntumaa tiehen vaan ihan tunnoton ajaa
-Sisustus kuin pakettiautossa
Parasta koeajossa oli että vaimo ehdotti uutta Giuliettaa tai 159sw


- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
BMW e46 328i:
Mattijus haukkuu tuota pulkkaa aivan liikaa. Puolalaisilla esiledereillä istui hetken ihan mielikseen, etenkin kun vaihtoehtona sillä hetkellä oli Pornstarterin perusjakkarat. Laiskahan tuo toki on, mutta ei pieneltä vapaahengitteiseltä sovi liikoja odottaakaan. Luonteeltaan mylly kuitenkin oli mukavan jouheva ja lievästi päihtyneiden känniääl*khöh*herrasmiesten kuljettaminen kaupungille onnistui varsin moitteetta. Cruisea kaipasin (tai sitten en sitä löytänyt), mutta koestetun yksilön kasettimankka oli nykypäivänä melko öky. Muuten äänentoisto tuntui vähän heppoiselta, vaikka soundi kovin selkeä olikin - voimaa se olisi kaivannut.
Kaiken kaikkiaan halvaksi käyttökulkineeksi varsin kelvon oloinen laite.
Mattijus haukkuu tuota pulkkaa aivan liikaa. Puolalaisilla esiledereillä istui hetken ihan mielikseen, etenkin kun vaihtoehtona sillä hetkellä oli Pornstarterin perusjakkarat. Laiskahan tuo toki on, mutta ei pieneltä vapaahengitteiseltä sovi liikoja odottaakaan. Luonteeltaan mylly kuitenkin oli mukavan jouheva ja lievästi päihtyneiden känniääl*khöh*herrasmiesten kuljettaminen kaupungille onnistui varsin moitteetta. Cruisea kaipasin (tai sitten en sitä löytänyt), mutta koestetun yksilön kasettimankka oli nykypäivänä melko öky. Muuten äänentoisto tuntui vähän heppoiselta, vaikka soundi kovin selkeä olikin - voimaa se olisi kaivannut.
Kaiken kaikkiaan halvaksi käyttökulkineeksi varsin kelvon oloinen laite.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Chevy Volt 2012 matkustajakokemukset koeajosta:
+ kiihtyy ja kulkee tasaisesti, paremmin kuin luulisi
+ viihtyisä, miellyttävä ja kiinnostava sisusta/kojelauta
+ äänettömyys merkillepantavaa sähköajossa. Ei tuulensuhinaa, ei moottorimelua! Vain tavallinen rengasmelu kertoo vauhdin kasvaneen
+ herättää vahvaa omistushalua, ts. varmaan niitä harvoja asioita itselleni, joissa voi olla samaa mieltä ku Jenkit kaikesta yleisesti, "Proud to be American"
+ halpaa ajoa, Jenkeissä 1.5 taalalla akku täyteen ja sillä 50-70 kilsaa
+- melko pieni kontti, voi olla haitta, tai sitten merkityksetön seikka
- ahdas takapenkki, joka sekin vain kahdelle
- vaikeasekoiset ja huonosti toimivat kosketusnäppäimet keskikonsolissa. Eikös niistä kosketusnäppäimistä päästy eroon jo 30v sitten - syystä.
- sisusta ei kaikilta osiltaan aivan hintaluokkansa tasolla viimeistelyn suhteen. Pääasiat silti kunnossa.
+ kiihtyy ja kulkee tasaisesti, paremmin kuin luulisi
+ viihtyisä, miellyttävä ja kiinnostava sisusta/kojelauta
+ äänettömyys merkillepantavaa sähköajossa. Ei tuulensuhinaa, ei moottorimelua! Vain tavallinen rengasmelu kertoo vauhdin kasvaneen
+ herättää vahvaa omistushalua, ts. varmaan niitä harvoja asioita itselleni, joissa voi olla samaa mieltä ku Jenkit kaikesta yleisesti, "Proud to be American"
+ halpaa ajoa, Jenkeissä 1.5 taalalla akku täyteen ja sillä 50-70 kilsaa
+- melko pieni kontti, voi olla haitta, tai sitten merkityksetön seikka
- ahdas takapenkki, joka sekin vain kahdelle
- vaikeasekoiset ja huonosti toimivat kosketusnäppäimet keskikonsolissa. Eikös niistä kosketusnäppäimistä päästy eroon jo 30v sitten - syystä.
- sisusta ei kaikilta osiltaan aivan hintaluokkansa tasolla viimeistelyn suhteen. Pääasiat silti kunnossa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Vaimon veljen kanssa vaihdettiin autoja päiväksi, kun tarvittiin koukullinen auto.
Honda Accord vm. 2004, 2.4 bensa koneella.
HUH HUH!
Vastakommenttina 159:stä:
"Ihan hirveen jäykkä ohjaus"

Honda Accord vm. 2004, 2.4 bensa koneella.
- Ohjaustuntuma kuin Stigalla jäistä mäkeä alas.
- 2.4 varsin veltto. Kierrokset yli 5000 että mitään alkaa tapahtumaan.
HUH HUH!

Vastakommenttina 159:stä:
"Ihan hirveen jäykkä ohjaus"






33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin se mutskikin Lagunasta siiryttyään kokeilemaan edellistä 156, hirveen jäykkä kytkin, hirveen jäykkä ohjaus... 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
-79 corvette, 4v manuaali, 5,7l v8 hieman kutiteltuna, arvio noin 300hv.
+Hieno!
+Soundit
+Harrastusmielessä osien saatavuus
-Aivan paska alusta
-Aivan paska ohjaus (ei edes simpukka)
Tämän piti olla se amerikkalainen urheiluauto. Toki renkaina oli 245/60 R15 eli korkean profiilin renkaat, mutta ohjaus todella tunnoton, suurin piirtein keulasta piti kattoa mihin mennään. Auto myös heilui ja vaappui, mutkiin mentiin todella rauhalisesti ja motarilla ohituskaistalle siirtyminen pelotti melko lailla. Yli 120kmh ei uskaltanut edes ajatella kokeilevansa, ei edes motarilla kuivalla ja aurinkoisella säällä. Toki paikaltaa suoralla lähti kivasti, painoi penkkiin, kunhan piti ratin suorana.
Kaiken kaikkiaan hieno kokemus, nyt voi unohtaa hienoista jenkeistä haaveilut. Omaan käyttöön pelkä suoralla kiihdyttelemisen ilo, komeat soundit ja upea ulkonäkö eivät tuo riittävästi iloa harrasteautolle. Alfaan oli ilo palata.
+Hieno!
+Soundit
+Harrastusmielessä osien saatavuus
-Aivan paska alusta
-Aivan paska ohjaus (ei edes simpukka)
Tämän piti olla se amerikkalainen urheiluauto. Toki renkaina oli 245/60 R15 eli korkean profiilin renkaat, mutta ohjaus todella tunnoton, suurin piirtein keulasta piti kattoa mihin mennään. Auto myös heilui ja vaappui, mutkiin mentiin todella rauhalisesti ja motarilla ohituskaistalle siirtyminen pelotti melko lailla. Yli 120kmh ei uskaltanut edes ajatella kokeilevansa, ei edes motarilla kuivalla ja aurinkoisella säällä. Toki paikaltaa suoralla lähti kivasti, painoi penkkiin, kunhan piti ratin suorana.
Kaiken kaikkiaan hieno kokemus, nyt voi unohtaa hienoista jenkeistä haaveilut. Omaan käyttöön pelkä suoralla kiihdyttelemisen ilo, komeat soundit ja upea ulkonäkö eivät tuo riittävästi iloa harrasteautolle. Alfaan oli ilo palata.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
C3 on käytännössä C2 uudella kopalla, eli ei uutenakaan ihan tekniikan viimeinen sana noin ajettavuuteen kannalta (mitäs minä nintendoista ja autoista jossain yhteydessä höpisinkään
).
916 on sen verran toimiva laite, että tarvitaan varmaan C5 ennen kuin ollaan samoissa kaarreominaisuuksissa.
Omat kokemukset vanhemmista Veteistä ovat kyllä päälipuolisesti positiivisia, eihän niissä nykymittapuun mukaan jarruja tai alustaa ole, mutta aikalaisiin verrattaessa ihan ok. Tosin jos itse olisin Vetteä hankkimassa vetäisi veri C4:n suuntaan.
-Tazio

C3 on käytännössä C2 uudella kopalla, eli ei uutenakaan ihan tekniikan viimeinen sana noin ajettavuuteen kannalta (mitäs minä nintendoista ja autoista jossain yhteydessä höpisinkään

916 on sen verran toimiva laite, että tarvitaan varmaan C5 ennen kuin ollaan samoissa kaarreominaisuuksissa.
Omat kokemukset vanhemmista Veteistä ovat kyllä päälipuolisesti positiivisia, eihän niissä nykymittapuun mukaan jarruja tai alustaa ole, mutta aikalaisiin verrattaessa ihan ok. Tosin jos itse olisin Vetteä hankkimassa vetäisi veri C4:n suuntaan.
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Tazio kirjoitti:^
![]()
C3 on käytännössä C2 uudella kopalla, eli ei uutenakaan ihan tekniikan viimeinen sana noin ajettavuuteen kannalta (mitäs minä nintendoista ja autoista jossain yhteydessä höpisinkään).
916 on sen verran toimiva laite, että tarvitaan varmaan C5 ennen kuin ollaan samoissa kaarreominaisuuksissa.
Omat kokemukset vanhemmista Veteistä ovat kyllä päälipuolisesti positiivisia, eihän niissä nykymittapuun mukaan jarruja tai alustaa ole, mutta aikalaisiin verrattaessa ihan ok. Tosin jos itse olisin Vetteä hankkimassa vetäisi veri C4:n suuntaan.
-Tazio
No mutta kun C4 ulkonäkö ei sitten taas kolahda samalla lailla laisinkaan

Käyty myös kattomassa -76, 3,0 911, johon rakennettu 964 turbo look korisarja (omasta mielestä juuri sitä miltä 911 pitää näyttää). Omistaja sanoi, että takapyöriltä 204hv ja painoa autolla 1100kg. Ruiskuasetukset ja säädöt tosin kuulemma autossa pielessä. Vanha patu ei haluunut antaa minun tai veljeni ajaa, joten oltiin kyydissä. Ihan mopo, ei vastannut tuota teho/paino suhdetta laisinkaan. Joko nuo säädöt tai sitten ei vaan antanut kenkää. Ei voi varmasti sanoa, kun kiekkamittari ei toiminut ja tuon possun koneen äänistä oli jotensakin vaikea päätellä kuinka äärirajoilla mennään.
Ulkonäkö autossa oli aivan huikea, ehkä kauneimpia mitä olen ikinä livenä nähnyt (jollei jopa kaunein) ja autosta todella halusi pitää. Mutta tuo tehottomuus, sekä se, että alustan ja ohjauksen sekä laatikon toiminta jäi arvailujen varaan vei kyllä suuremmat ostohalut. Polte possusta kyllä jäi itämään ja kunhan rahaa kerrytetään niin siinä olisi (964 sarjalainen) hieno korvike alfalle. Meillä vaan oli hieman eri mieltymykset myyjän kanssa, Molemmat piti ruosteettomuutta tärkeänä, mutta sen jälkeen hänen suurin murheensa oli tiivisteet ja suhunat, itseä huoletti enemmän tehottomuus ja auton toistuva sammuminen, pielessä olevat säädöt, toimimaton kiekkamittari (kuulemma yleinen vaiva tässä ikäluokassa) jne. Perusteluna sille, että halusi itse ajaa sanoi, että autossa vain osakasko. Toki tavallaan ymmärrettävää, mutta kumpikin olemme jo hieman vanhempia, hyvin pukeutuvia ja paikalle tultiin uudella xc60:llä, ja kun lisäksi sanoi, että auton joka tapauksessa tulee myymään, niin luulisi, että olisi itse istahtanut vaikka etupenkille, jos koeajolle mukaan haluaa.
Mutta en tosiaan voi ymmärtää miten tuolla tuolla tehopainosuhteella voi olla selvästi rauhallisempi kuin getvonen.
No anyway, vk-lopun saldo oli, että getvonen on nopein, hauskin, tilavin ja käytännöllisin, mutta ulkonäössä sitten tulikin takkiin ja reilusti molempia klassikoita vastaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös vanhempiinkin Amerikan-Joen vehkeisiin ole saatavissa alustanparannuspalikkaa urkkapuslista nelilinkkeihin ja hammastankoon? Todella hyvän alustan tekeminen varmaan maksaa $$$ mutta kohtuulliseen luulisi pääsevän vähän kevyemmälläkin panostuksella.
- Epäkelpokeräilijä -
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Joo, rahalla saa käytännössä mitä vaan. Noita bolt-on kittejä on netti ja Corvette lehdet pullollaan. Siinä mielessä otollisia rakennuskohteita.
-Tazio
Joo, rahalla saa käytännössä mitä vaan. Noita bolt-on kittejä on netti ja Corvette lehdet pullollaan. Siinä mielessä otollisia rakennuskohteita.
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Varmaankin noihin saa ja ihminenhän nuo kaikki on tehny, joten kai toinen ihminen voi ne modata. Mutta toisaalta, jos eutooppalaiset on jo lähtiessään itsellä paljon mieluisempia ilman rakenteluja, niin eiköhän niissäkin riitä valinnanvaraa. Jätetään nuo jenkit niitä arvostaville
.

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Rasvis kirjoitti:Eikös vanhempiinkin Amerikan-Joen vehkeisiin ole saatavissa alustanparannuspalikkaa urkkapuslista nelilinkkeihin ja hammastankoon? Todella hyvän alustan tekeminen varmaan maksaa $$$ mutta kohtuulliseen luulisi pääsevän vähän kevyemmälläkin panostuksella.
saahan noita melko hyvin varsinkin 60/70/80- lukujen vaihteen muskelijenkkeihin.. melkeinpä ihan kaikkea.. tiettyihin merkkeihin ja malleihin ihan tehdasuusia korejakin (tosin made in korea).
hyvänä esimerkkinä on kun eräs tuttu rakenteli vm69 SS camaron restomod tyyliin..
tehostettu hammastanko ohjaus, uretaanipuslat joka paikkaan, eteen tehostetut isot jarrulaikat kuusimäntäisin alconin satuloin, teräspunosletkua, jykevää vakaajaa jne.. taakse nelilinkki ja levyjarrut myöskin alconin satuloin, pisteenä iin päälle etupään coiloverit, moottorina oli perus 350:stä rakenneltu stroukkikone(383) jossa n 400hv.. pystyi vetämään suorankin jälkeen tulevaan mutkaankin melko haipakkaa...
etupään osat liki kaikki oli bolt on kamaa, takapään suhteen joutui hieman pelailemaan eli ei menneet ihan heittämällä kaikki paikalleen vaikka piti mennä.. lähes kaikki osat tulivat ison veden takaa sisustan päivitysosia lukuunottamatta, myöskin moottorin osat ja vaihteisto.. ulkokuori autossa säilyi 18"- kokoisia vanteita lukuunottamatta täysin orginaalina maalisävyä myöten.. oli auto meikäläisen makuun vaan pikkasen liian kallis kuitenkin.. tämäkin ostettiin sitten alkuvuodesta ruotsiin ja ei mennyt ihan halvalla...

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Lexus GS 350 F-Sport 2012/2013 matkustajan vinkkelistä:
+ rankka peli ulkoa katsottuna, on niitä autoja joille kuvat eivät tee oikeutta
+ komein ja viimeistellyin auto (mm. kojelauta/sisustus/istuimet) mitä on tuossa luokassa vastaan tullut - pienin muutoksin ratissa voisi hyvin olla Alfan merkki ja menisi täydestä (ainakin kun koeajoautossa oli punertavat nahkat sisällä)
+ 12.3" näyttö "riittää" kojelaudassa hyvin, grafiikat pelaa ja toteutus saa monet muut systeemit näyttämään/tuntumaan kivikautisilta
+ 3.5 litraa veekuutosta! Ja sitä uhkaa sen äänessä on viritelty varmaan tovi jos toinenkin. Enpä ole ollut minkään veekuutosen kyydissä, jossa soundit ovat yhtä murhaavan murisevat kun mennä tarttis - ja se vielä kulkeekin!
Ihan posketon peli.. eikä taida ilmoitetut tehot (306hp/6400rpm) olla ihan totuudenmukaiset, vaan pahasti alakanttiin...
+ tiellä mukava kun tarttis on ja mutkiin taipuu halukkaasti. Eri ajomoodit voi aistia matkustajankin paikalta, mm. mukavuusasioiden muutoksina
- en keksi! Tai no, ei ole sitä massia hankkia tätä autoa...
Aiheeseen liittyen, katsokaa ja naurakaa: http://www.youtube.com/watch?v=Ht-_CxBB-kc" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tämä ei myy, vika on ostajissa, ei autossa!
+ rankka peli ulkoa katsottuna, on niitä autoja joille kuvat eivät tee oikeutta
+ komein ja viimeistellyin auto (mm. kojelauta/sisustus/istuimet) mitä on tuossa luokassa vastaan tullut - pienin muutoksin ratissa voisi hyvin olla Alfan merkki ja menisi täydestä (ainakin kun koeajoautossa oli punertavat nahkat sisällä)
+ 12.3" näyttö "riittää" kojelaudassa hyvin, grafiikat pelaa ja toteutus saa monet muut systeemit näyttämään/tuntumaan kivikautisilta
+ 3.5 litraa veekuutosta! Ja sitä uhkaa sen äänessä on viritelty varmaan tovi jos toinenkin. Enpä ole ollut minkään veekuutosen kyydissä, jossa soundit ovat yhtä murhaavan murisevat kun mennä tarttis - ja se vielä kulkeekin!

+ tiellä mukava kun tarttis on ja mutkiin taipuu halukkaasti. Eri ajomoodit voi aistia matkustajankin paikalta, mm. mukavuusasioiden muutoksina
- en keksi! Tai no, ei ole sitä massia hankkia tätä autoa...
Aiheeseen liittyen, katsokaa ja naurakaa: http://www.youtube.com/watch?v=Ht-_CxBB-kc" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tämä ei myy, vika on ostajissa, ei autossa!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Sekalainen koeajoketju
^Todella hauska video. Ei tuossa oma pulssikaan alhaalla olis pysyny
Näytti siltä että yksi emäntä ei oikein tykännyt siitä seinän väistöstä
Kaikesta huolimatta yksi miinus pitää antaa ihan video perusteella: Näyttää Hondalta johon on lyöty korisarja kiinni


Kaikesta huolimatta yksi miinus pitää antaa ihan video perusteella: Näyttää Hondalta johon on lyöty korisarja kiinni

Ayrton Senna da Silva forever
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Video kertoo sen, että tarvitaan pelkoa, että saadaan pulssi kohoamaan, kun tuosta autosta on kyse.
Joissain muissa se nousee jo siinä vaiheessa, kun mennään parkkipaikalle, ja nähdään mitä on luvassa.
Joissain muissa se nousee jo siinä vaiheessa, kun mennään parkkipaikalle, ja nähdään mitä on luvassa.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Volvo S60 T5 2012 taas kerran vänkärinpuolelta koettuna:
+ laadukas vaikutelma sisällä, varmasti huolitelluin ja designiltaan puhtain Volvo koskaan. Oma 850 tuntuu museoikäiseltä työkoneelta tämän rinnalla. Tämä on kuin parikymppinen vaalea ruotsitar yöllisellä naku-uinnilla saunan jälkeen.. kaunista!
+ viehättävä kojelauta, toimivat entertainment-systeemit ja todella napakasti syleilevät istuimet. Poppi soi laadukkaasti.
+ omaani verrattuna "samasta" 2.5l viitosesta huolimatta vähän eri menohalut. Turbolla ym. evoluutiolla lienee osuutta asiaan.
Herkkä, kiusoitteleva ja ääneltään uskottava vitonen tässä on selvästi, vaikkei missään ohjusluokassa liikutakaan. Automaatti vaihtaa äkäisesti alaspäin, eikä tunnu luistevan häiritsvästi. Ihmepelejä nämä, T5 on sentään US-"hinnat alkaen malli"..
- aikamoinen kivireki alustaltaan. Ei todellakaan erityisen mukava kulkine tien saumoissa/kuopissa, vaikka US-autolehdet tätä puolta kehuvat (vrt. BMW/Audi/Mersu), tähän liittyy myös alustaääniä/rengasmeteliä, jotka alentavat laaduntuntua. Kuski moitti ohjauksen vetelyä kiihdytettäessä rivakammin. No, 250hp ja etuveto ei ole hyvä kombo. Tilannetta korjannee nelivetoversio samasta aiheesta, joka lieneekin jo myynnissä.
- on Volvo. Jotenkin tämäkin tuntuisi paremmalta ja ostohaluja herättelevältä Alfan ja baby-Maseratin badge keulassa ja ratissa. Ei ehkä olisi 100% uskottava, mutta "enemmän latino" ja todellisen olemuksensa kaltainen. Autossa ei ole taaskaan mitään moitetta, olisi lärväleikattuna oiva jatke 159:lle esimerkiksi.
+ laadukas vaikutelma sisällä, varmasti huolitelluin ja designiltaan puhtain Volvo koskaan. Oma 850 tuntuu museoikäiseltä työkoneelta tämän rinnalla. Tämä on kuin parikymppinen vaalea ruotsitar yöllisellä naku-uinnilla saunan jälkeen.. kaunista!
+ viehättävä kojelauta, toimivat entertainment-systeemit ja todella napakasti syleilevät istuimet. Poppi soi laadukkaasti.
+ omaani verrattuna "samasta" 2.5l viitosesta huolimatta vähän eri menohalut. Turbolla ym. evoluutiolla lienee osuutta asiaan.

- aikamoinen kivireki alustaltaan. Ei todellakaan erityisen mukava kulkine tien saumoissa/kuopissa, vaikka US-autolehdet tätä puolta kehuvat (vrt. BMW/Audi/Mersu), tähän liittyy myös alustaääniä/rengasmeteliä, jotka alentavat laaduntuntua. Kuski moitti ohjauksen vetelyä kiihdytettäessä rivakammin. No, 250hp ja etuveto ei ole hyvä kombo. Tilannetta korjannee nelivetoversio samasta aiheesta, joka lieneekin jo myynnissä.
- on Volvo. Jotenkin tämäkin tuntuisi paremmalta ja ostohaluja herättelevältä Alfan ja baby-Maseratin badge keulassa ja ratissa. Ei ehkä olisi 100% uskottava, mutta "enemmän latino" ja todellisen olemuksensa kaltainen. Autossa ei ole taaskaan mitään moitetta, olisi lärväleikattuna oiva jatke 159:lle esimerkiksi.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Cadillac CTS Coupé 2011 3.6 V6 4wd:
+ puhutteleva design tässäkin - enemmän "turpaan vaan" tyylilllä kuin "tyylillä", mutta silti. Hyvin omanlaisensa auto, eikä sekoitu suotta kanssa-autoilijoihin.
+ siististi suunniteltu ja koottu, siististi kulkee, kiihtyy ja on vieläpä mukavakin.
+/- mahdottoman neutraali ohjaus, joka ei tunnu kertovan minulle juuri mitään ao. nopeusalueilla. Tykkään enemmän tiedottavasta, kuin tietoa pimittävästä ohjauksesta.
+/- "liian hyvä ajaa", jolla tarkoitan sitä, että 25-40 mph alueilla ajaminen ei maistu miltään; ei metelöi, suhise, ei vetele tai pompi. Menee jo mauttomuuden puolelle, jollei olla moottoriradalla, mutkatiellä tai interstatella isoa kovaa
+/- coupé, eli auttamattoman ahdas takaistuin, kookas kontti silti
- takamatkustaja voi säätää sähkötoimisten penkkien selkänojan kulmaa istuimen takaa! No, ei se muuten kai mitään, jollei takana istu nappisyyhyinen kuusivuotias.. ja aina penkki väärissä säädöissä. Kai sen on ajateltu olevan eduksi matkustajan poistuloa helpottamaan.
- tuntuu enemmän isolta autolta, kuin coupélta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan
+ puhutteleva design tässäkin - enemmän "turpaan vaan" tyylilllä kuin "tyylillä", mutta silti. Hyvin omanlaisensa auto, eikä sekoitu suotta kanssa-autoilijoihin.
+ siististi suunniteltu ja koottu, siististi kulkee, kiihtyy ja on vieläpä mukavakin.
+/- mahdottoman neutraali ohjaus, joka ei tunnu kertovan minulle juuri mitään ao. nopeusalueilla. Tykkään enemmän tiedottavasta, kuin tietoa pimittävästä ohjauksesta.
+/- "liian hyvä ajaa", jolla tarkoitan sitä, että 25-40 mph alueilla ajaminen ei maistu miltään; ei metelöi, suhise, ei vetele tai pompi. Menee jo mauttomuuden puolelle, jollei olla moottoriradalla, mutkatiellä tai interstatella isoa kovaa
+/- coupé, eli auttamattoman ahdas takaistuin, kookas kontti silti
- takamatkustaja voi säätää sähkötoimisten penkkien selkänojan kulmaa istuimen takaa! No, ei se muuten kai mitään, jollei takana istu nappisyyhyinen kuusivuotias.. ja aina penkki väärissä säädöissä. Kai sen on ajateltu olevan eduksi matkustajan poistuloa helpottamaan.
- tuntuu enemmän isolta autolta, kuin coupélta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan
Re: Sekalainen koeajoketju
165 tkm rullattu 2,5:nen 156 tuntuu aika vanhalle Skoda Fabia RS:än jälkeen. Teho tuli helpommin, kulutus oli pienempi ja alustan tiukkuus muistutti miten löysä se vakiossa painava keulaisessa 156:sessa onkaan. Ajokokemus oli ehdottoman hyvä ja omistushaluakin herättävä. Farmarikorisena tilatkin riittäisi. Mutta ei kyllä pysty...
Re: Sekalainen koeajoketju
Saksassa oli viikonlopun käytössä VW CC 2.0 tdi DSG-vaihteistolla. Auto on kokoisekseen ketterä ja meno varsinkin maantieajossa tasaista ja sujuvaa. Kritiikkiä antaisin erityisesti matalista sisätiloista: vaikka penkit vääntää ala-asentoon, on katto 190-senttiselle liian matalalla ja näkyvyys ulos kehno. Myöskään automaattivaihteisto ei toimi täysin saumattomasti yhteen moottorin kanssa. Lisäksi kahdeksan litran keskikulutus tuolla kokoonpanolla tuntuu kuitenkin aika kovalta, vaikka mukana oli toki muutama lyhyehkö jakso 180-200 kmt nopeuksia. Pääasiassa tuli kuitenkin ajeltua normaaleja maantienopeuksia.
Tänään kävin koeajamassa BMW:n 328 iA (F30). On kyllä syytä antaa Müncheniin krediittiä ennen muuta moottorin ominaisuuksista, erinomaisesta ajettavuudesta ja vaihteiston sujuvasta toiminnasta. Selvästi paras automaattiloota mitä olen kokeillut, vaihtoja tuskin edes huomasi. Myös muotoilu miellyttää silmää verrattuna 3-sarjan aiempiin sukupolviin ja laatuvaikutelma oli kieltämättä erinomainen. Auto on myös kokoisekseen ja moottorin ominaisuuksiin nähden varsin kevyt ja meno olikin huomattavan ketterän tuntuista malmikasa-159:n jälkeen. Summa summarum: jos Giuliasta ei kohta ala kuulumaan mitään konkreettista, ja kun F30 tulee ensi keväänä tarjolle nelivetoisena farkkuna, niin pakko myöntää että kyseessä on kilpailukykyinen vaihtoehto taloutemme seuraavaksi autoksi.
Tänään kävin koeajamassa BMW:n 328 iA (F30). On kyllä syytä antaa Müncheniin krediittiä ennen muuta moottorin ominaisuuksista, erinomaisesta ajettavuudesta ja vaihteiston sujuvasta toiminnasta. Selvästi paras automaattiloota mitä olen kokeillut, vaihtoja tuskin edes huomasi. Myös muotoilu miellyttää silmää verrattuna 3-sarjan aiempiin sukupolviin ja laatuvaikutelma oli kieltämättä erinomainen. Auto on myös kokoisekseen ja moottorin ominaisuuksiin nähden varsin kevyt ja meno olikin huomattavan ketterän tuntuista malmikasa-159:n jälkeen. Summa summarum: jos Giuliasta ei kohta ala kuulumaan mitään konkreettista, ja kun F30 tulee ensi keväänä tarjolle nelivetoisena farkkuna, niin pakko myöntää että kyseessä on kilpailukykyinen vaihtoehto taloutemme seuraavaksi autoksi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Sekalainen koeajoketju
Testiajelut pomon G. Cherokee srt8:lla 

- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
Ottiko koville? Saitko nurin?jeQQ kirjoitti:Testiajelut pomon G. Cherokee srt8:lla
-Tazio
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei mennyt nurin, oikeen kipakka peli. 

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
VW Tiguan 2.0 TSI 4-motion.
+ Kesti ehjänä ~500 km.
- Kännykkää ei pystynyt lataamaan autossa ilman virtoja.
+ Kesti ehjänä ~500 km.
- Kännykkää ei pystynyt lataamaan autossa ilman virtoja.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
VW Passat DSG TSI-maakaasu '11 tai '12
+ mölyt mahassaan pitävä pata
+ yleinen laatuvaikutelma
+ maalipinnan laatu
+ pehmeästi (ainakin osakaasulla) vaihtava laatikko ja tämä siis mieheltä jonka mielestä nämä kaksoiskytkinlodjut ovat vastaus kysymykseen jota ei ole olemassa
+ germaanisuus
+ lähti käymään firman hallista silloin kun amerikan-joen pick-up ei lähtenyt
- jotenkin kovan/halvan tuntuiset nahkatuolit, selkäosa liian kapea/kovareunainen
- ylikokoinen jippoavain
- laatikon empiminen ja viive liikkellelähdöissä, pehmeä, välitön ja ripeä mutta eleetön lähtö on ilmeisesti edelleen VAG-maailmassa ei toivottu ominaisuus tai tekninen mahdottomuus
- germaanisuus
- tämän hinnalla saisi useamman back-up pick-upin
Summa summarum, ei minun caffe correttoni, mutta osittain ehkä jymmarran jos joku ympäristön paineesta sortuu
-Tazio
+ mölyt mahassaan pitävä pata
+ yleinen laatuvaikutelma
+ maalipinnan laatu
+ pehmeästi (ainakin osakaasulla) vaihtava laatikko ja tämä siis mieheltä jonka mielestä nämä kaksoiskytkinlodjut ovat vastaus kysymykseen jota ei ole olemassa
+ germaanisuus
+ lähti käymään firman hallista silloin kun amerikan-joen pick-up ei lähtenyt
- jotenkin kovan/halvan tuntuiset nahkatuolit, selkäosa liian kapea/kovareunainen
- ylikokoinen jippoavain
- laatikon empiminen ja viive liikkellelähdöissä, pehmeä, välitön ja ripeä mutta eleetön lähtö on ilmeisesti edelleen VAG-maailmassa ei toivottu ominaisuus tai tekninen mahdottomuus
- germaanisuus
- tämän hinnalla saisi useamman back-up pick-upin
Summa summarum, ei minun caffe correttoni, mutta osittain ehkä jymmarran jos joku ympäristön paineesta sortuu
-Tazio
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Maalipinnan laatu?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Ainakin tässä valkoisessa yksilössä kiilto oli luokkaa kiitettävä. Auto ei edes ollut mitenkään superpuunattu tai puhdas, olipa vain kuin Vanishilla pesty. Valitettavasti on myönnettävä, että noissa vaggineissa on mielestäni nuo pinnat loistavampia ja vähemmän appelsiinisia kuin Mamma Fiatin tuotteissa.Cuore Sportivo kirjoitti:^ Maalipinnan laatu?
-Tazio
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
huollon sijaisautona nyt Ford Focus farkku II generaatio, 46tkm:
+ ajettavuus yleisesti (suuntavakaus, jousituksen jämäkkyys/mukavuus-balanssi) on tosi hyvää!
+ ohjaus on sähköisesti tehostetuksi parasta vastaantullutta
+ tonnikuussatasen bensan into ja nöyryys
+ luontevuus hallintalaitteissa ja se tuttuuden tunne jo 10km jälkeen
- vähän tylsä ja elähtänyt sisusta noin tyylillisesti - parempi silti kuin tää III generaation avaruusaluksen komentosilta. Ja mä sentään pidän mm. Civic (2006->) ohjaamosta!
- rengasmeteliä, sitä kyllä riittää
- tää tuntuu jo vanhalta 46tkm ajettuna!
Kuten jo III-koppaisen kohdalla mietin, on alamäki ollut jyrkkä Focuksen kohdalla. Parempaa siinä uutuudessa oli vain meluttomuus, muuten todella heikko esitys. Tällä II-koppaisella voi rehellisesti nauttia ajosta niin kaupungissa kuin maantiellä. Uudemmalla kiusaa se alituinen "minne tää menossa..ei se olekaan.. ei nyt se taas tarttui uraan...ei sittenkään" -fiilis, mitä kai TM/Tuulilasi tarkkuudeksi ja hyvksi tunnoksi tuntuu kutsuvan. Ei maar, kyllä tää vanhempi on musta parempi ja tunnoltaan luonnollisempi.
+ ajettavuus yleisesti (suuntavakaus, jousituksen jämäkkyys/mukavuus-balanssi) on tosi hyvää!
+ ohjaus on sähköisesti tehostetuksi parasta vastaantullutta
+ tonnikuussatasen bensan into ja nöyryys
+ luontevuus hallintalaitteissa ja se tuttuuden tunne jo 10km jälkeen
- vähän tylsä ja elähtänyt sisusta noin tyylillisesti - parempi silti kuin tää III generaation avaruusaluksen komentosilta. Ja mä sentään pidän mm. Civic (2006->) ohjaamosta!
- rengasmeteliä, sitä kyllä riittää
- tää tuntuu jo vanhalta 46tkm ajettuna!
Kuten jo III-koppaisen kohdalla mietin, on alamäki ollut jyrkkä Focuksen kohdalla. Parempaa siinä uutuudessa oli vain meluttomuus, muuten todella heikko esitys. Tällä II-koppaisella voi rehellisesti nauttia ajosta niin kaupungissa kuin maantiellä. Uudemmalla kiusaa se alituinen "minne tää menossa..ei se olekaan.. ei nyt se taas tarttui uraan...ei sittenkään" -fiilis, mitä kai TM/Tuulilasi tarkkuudeksi ja hyvksi tunnoksi tuntuu kutsuvan. Ei maar, kyllä tää vanhempi on musta parempi ja tunnoltaan luonnollisempi.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Passat 1.4TSI Bluemotion -11 ajettu jo jotain vuosi sitten, mutta tarinoidaan nyt. N. 200km mittarissa koeajohetkellä.
+ Hiljainen
+ Hyvin viimeistelty
+ Todella siististi vaihtava laatikko
+ Start&stop toimii todella siististi, radio päällä jäisi varmaan huomaamatta. Vastaavanlainen diesel-malli (esseniläinen taksi apparin paikalta "koeajettuna") teki aina sellaisen hereille ravistuksen.
+ Kone tuntuu normaaliajossa reilusti kokoaan isommalta ilman erityisiä tehopiikkejä
+ Vakaa menijä, riittää, kun ottaa oikean suunnan, ja sinne mennään, kunnes käsketään ottaa uusi suunta
+ Erinomaiset stealth-ominaisuudet. Sopii hyvin suomalaisluterilaiseen kulttuuriin
- Minkäänlaista tehopiikkiä ei todellakaan tule. Moottoritielle kiihdyttäessä otin mielestäni varovasti sen kiihdytyksen, kun lähes ajamaton auto oli kerran alla. Kiihdytyskaistalta siirryttäessä meinasin vielä hieman lisätä kaasua, että olisi liittyminen sujuvampaa, missä vaiheessa lieväksi järkytyksekseni huomasin kaasun olleen koko ajan pohjassa. No ei kai 120hv tuollaista malmikasaa nyt niin sujuvasti liikuttaisikaan, mutta...
- Nykytyyliin menosuunta katsotaan tuulilasista, juuri muuta alusta ei kuskille kerro. Tosin koeajolenkkiin ei sisältynyt minkäänlaista mutkatietä tms, joten paljon jäi kokeilemattakin. Vakaa menijä kun on, niin ainakaan hyvissä olosuhteissa tuosta ei ollut mitään haittaakaan
- Kehonsiirrin. Tuolla ajaminen ei juuri tunteita herätä suuntaan tai toiseen
- Erinomaiset stealth-ominaisuudet. Sopii hyvin suomalaisluterilaiseen kulttuuriin
Jos tarvitsee kodinkonetta, josta tarvittaessa pääsee myös helposti eroon, on tuollainen Passat on varmasti ihan hyvä vaihtoehto.
+ Hiljainen
+ Hyvin viimeistelty
+ Todella siististi vaihtava laatikko
+ Start&stop toimii todella siististi, radio päällä jäisi varmaan huomaamatta. Vastaavanlainen diesel-malli (esseniläinen taksi apparin paikalta "koeajettuna") teki aina sellaisen hereille ravistuksen.
+ Kone tuntuu normaaliajossa reilusti kokoaan isommalta ilman erityisiä tehopiikkejä
+ Vakaa menijä, riittää, kun ottaa oikean suunnan, ja sinne mennään, kunnes käsketään ottaa uusi suunta
+ Erinomaiset stealth-ominaisuudet. Sopii hyvin suomalaisluterilaiseen kulttuuriin
- Minkäänlaista tehopiikkiä ei todellakaan tule. Moottoritielle kiihdyttäessä otin mielestäni varovasti sen kiihdytyksen, kun lähes ajamaton auto oli kerran alla. Kiihdytyskaistalta siirryttäessä meinasin vielä hieman lisätä kaasua, että olisi liittyminen sujuvampaa, missä vaiheessa lieväksi järkytyksekseni huomasin kaasun olleen koko ajan pohjassa. No ei kai 120hv tuollaista malmikasaa nyt niin sujuvasti liikuttaisikaan, mutta...
- Nykytyyliin menosuunta katsotaan tuulilasista, juuri muuta alusta ei kuskille kerro. Tosin koeajolenkkiin ei sisältynyt minkäänlaista mutkatietä tms, joten paljon jäi kokeilemattakin. Vakaa menijä kun on, niin ainakaan hyvissä olosuhteissa tuosta ei ollut mitään haittaakaan
- Kehonsiirrin. Tuolla ajaminen ei juuri tunteita herätä suuntaan tai toiseen
- Erinomaiset stealth-ominaisuudet. Sopii hyvin suomalaisluterilaiseen kulttuuriin
Jos tarvitsee kodinkonetta, josta tarvittaessa pääsee myös helposti eroon, on tuollainen Passat on varmasti ihan hyvä vaihtoehto.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ Focuksia on tullut käytyä koeajamassa muutamia, ja joka kerta samat fiilikset kuin yllä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Kia Cerato 2.0
Vm. 2006 (noin)
Km +100000
Tuollainen on nyt ollut viikon ajossa ja edessä ainakin vielä toinen mokoma.
Kiitämme
+ Kuljettaa ihmisiä paikasta A paikkaan B
+ Kannustaa rauhaisaan ajeluun
+ Kohtuullisen mukava alusta
+ Ilmeisen hyvin tehty, ei kolise/nitise
+ Hulppea varustelu: ilmastointi, cruise, digitaalikello
Moitimme
- Vaisu suorituskyky; joskus 2-litraiset olivat kovia pelejä
- Sisustan materiaalit aika arkisia, varsinkin kiiltävä ja liukas ratti
- Kallistelee aika hurjasti mutkissa
Jotenkin tällaisella pelillä päästely on aika asiallista. Sitä alkaa hieman miettiä, mikä autossa/autoilussa on tärkeää. Ihan kiva mm. päästä aiottuun kohteeseen perille.
Vm. 2006 (noin)
Km +100000
Tuollainen on nyt ollut viikon ajossa ja edessä ainakin vielä toinen mokoma.
Kiitämme
+ Kuljettaa ihmisiä paikasta A paikkaan B
+ Kannustaa rauhaisaan ajeluun
+ Kohtuullisen mukava alusta
+ Ilmeisen hyvin tehty, ei kolise/nitise
+ Hulppea varustelu: ilmastointi, cruise, digitaalikello
Moitimme
- Vaisu suorituskyky; joskus 2-litraiset olivat kovia pelejä
- Sisustan materiaalit aika arkisia, varsinkin kiiltävä ja liukas ratti
- Kallistelee aika hurjasti mutkissa
Jotenkin tällaisella pelillä päästely on aika asiallista. Sitä alkaa hieman miettiä, mikä autossa/autoilussa on tärkeää. Ihan kiva mm. päästä aiottuun kohteeseen perille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt V.J. perkeles... Otat tänään tupla-annoksen konjamiinia ja nukut hyvät yöunet. Huomenna mietit uudelleen, onko se perille pääsy sittenkin aivan yliarvostettua...Vittorio Jano kirjoitti: Jotenkin tällaisella pelillä päästely on aika asiallista. Sitä alkaa hieman miettiä, mikä autossa/autoilussa on tärkeää. Ihan kiva mm. päästä aiottuun kohteeseen perille.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuollaisen Kian ratin takaa varmaan autoista vouhkaaminen tuntuu harvinaisen hölmöltä hommalta. Saattaa jopa tulla ajatus, että "urheilullisten" autojen meriitti on lähinnä pippelinvenytysosastolla.
Alfismi (tai lancismi?) on kuitenkin vähän niin kuin alkoholismi. Sitä luulee jo parantuneensa ja olevansa tyytyväinen ns. järkevään kulkupeliin, mutta sitten pieni pisara saa taas koko asetelman romahtamaan.
Alfismi (tai lancismi?) on kuitenkin vähän niin kuin alkoholismi. Sitä luulee jo parantuneensa ja olevansa tyytyväinen ns. järkevään kulkupeliin, mutta sitten pieni pisara saa taas koko asetelman romahtamaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Jeps, alkaa olemaan aika pahat vapinat, kun on käyttöautona "järkisyistä" ollut perusperheluokan kulkine viimeiset seitsemän vuotta.Rasvis kirjoitti:Alfismi (tai lancismi?) on kuitenkin vähän niin kuin alkoholismi. Sitä luulee jo parantuneensa ja olevansa tyytyväinen ns. järkevään kulkupeliin, mutta sitten pieni pisara saa taas koko asetelman romahtamaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Sekalainen koeajoketju
Aikoinaan kerran kun alfa oli huollossa niin sijaisautona oli tuommonen cerato. Suurin vitutus sinä iltapäivänä oli järjettömän tunnoton kytkin, ei sitten minkäänlaista tuntoa... Jalan tunsi liikkuvan edes takas...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Tämä.Rasvis kirjoitti:Tuollaisen Kian ratin takaa varmaan autoista vouhkaaminen tuntuu harvinaisen hölmöltä hommalta. Saattaa jopa tulla ajatus, että "urheilullisten" autojen meriitti on lähinnä pippelinvenytysosastolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
Miettikää vaan mikä on v#¤%n määrä jos/kun se ainoastaan sen varman paikasta a paikkaan b kuljettamisen takia hankittu kesintö sattuukin jättämään tielle. Voiko sitä ottaa enää huumorilla?
"I'd rather push my Alfa..."
"I'd rather push my Alfa..."
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Ja tämä.Hepa kirjoitti:Miettikää vaan mikä on v#¤%n määrä jos/kun se ainoastaan sen varman paikasta a paikkaan b kuljettamisen takia hankittu kesintö sattuukin jättämään tielle. Voiko sitä ottaa enää huumorilla?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Sekalainen koeajoketju
Jaa niinku tää?Vittorio Jano kirjoitti:Ja tämä.Hepa kirjoitti:Miettikää vaan mikä on v#¤%n määrä jos/kun se ainoastaan sen varman paikasta a paikkaan b kuljettamisen takia hankittu kesintö sattuukin jättämään tielle. Voiko sitä ottaa enää huumorilla?

Tästä vitsilinkin, että jos Alfa olisi jättänyt tielle vaikka hihnan poiketessa, niin se olisi ollut vain odotettavissa

- Liitteet
-
- Lavalla.jpg
- (226.04 KiB) Tiedosto ladattu 2969 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ja sitten jos se kia jättää tien päälle ja tämä rientää apuun



- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
^Taitaisi olla jo sietämätön määrä suolaa haavoihin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Extra-antenni!
Vetokoukku!
Karavaanaritarra!
Oi aikoja, oi tapoja.
Vetokoukku!
Karavaanaritarra!
Oi aikoja, oi tapoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Sekalainen koeajoketju
^No pitäähän maantiepalvelumiehella laa-puhelin olla.
Alfaholismia vuodesta 2001