Sivu 11/13

Lähetetty: 18 Marras 2006, 16:18
Kirjoittaja KJS
Taitaa löytyä Advisorin albumista tuo home made face lift.

Lähetetty: 18 Marras 2006, 20:09
Kirjoittaja Vieras
TommiS kirjoitti:Puolassa näköjään jaksetaan leipoa noita autoja.
Muistaakseni tässä aiemmin oli jossain yhteydessä kuva myös Puolassa tehdystä jälkiasennus 156 faceliftistä.
Ei, ei - täälläpäin Alfojen omistajat on erittäin konservatiivisia ja lintulauta takaboxin päällä on ekstrvaganssia :mrgreen:
Vuosimallia 98 Alfaan tehty FL on tuolla minun albumissani.

Lähetetty: 23 Marras 2006, 08:05
Kirjoittaja Sleepperi

Lähetetty: 23 Marras 2006, 21:16
Kirjoittaja -tommi-

Lähetetty: 24 Marras 2006, 00:57
Kirjoittaja j.kuutti

Lähetetty: 24 Marras 2006, 09:06
Kirjoittaja Shadowder
Vittorio Jano kirjoitti:Kuva
toi keula on niin karu :lol: :lol:

Lähetetty: 24 Marras 2006, 10:38
Kirjoittaja dimmu
Kuva

Ja tässä on toinen erittäin karu keula...

Lähetetty: 24 Marras 2006, 11:06
Kirjoittaja Shadowder
dimmu kirjoitti:
Ja tässä on toinen erittäin karu keula...
joo tää on paljon pahempi :mrgreen:

Lähetetty: 24 Marras 2006, 11:34
Kirjoittaja Oleino
Lamput oli aika jännän (mutta ei pahan) näköiset. :)

Lähetetty: 24 Marras 2006, 13:24
Kirjoittaja juhala
Käyttävätköhän moisia piirtelevät suunnittelijat paljonkin tajunnanlaajentimia tahi muita hummausaineita , sen verran pahan matkan kuvastoa.... :silly:

Lähetetty: 24 Marras 2006, 13:51
Kirjoittaja Ottimo
No tämä tuunaus on vähän eri tarkoituksessa tehty mutta sisältää harvoin nähtyjä elementtejä. http://www.blocket.se/vi/10149133.htm?ca=11_s

Lähetetty: 27 Marras 2006, 14:56
Kirjoittaja A2K
ihan siisti.


Kuva

Lähetetty: 30 Marras 2006, 21:18
Kirjoittaja KJS
Kevyesti tunailtu Q4

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 09:09
Kirjoittaja A2K
tämä oli kyllä hieno. olispä vähä ylimäärästä rahaa ni hakisin heti pois.. :mrgreen:

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 10:19
Kirjoittaja Satakuusnelonen
tämä oli kyllä hieno. olispä vähä ylimäärästä rahaa ni hakisin heti pois..
Samaa mieltä. Ei muuta kuin Corellilla vääntään teippejä omaan autoon. :wink:

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 17:07
Kirjoittaja dimmu
Ite en kyl ymmärrä mitä hienoo nois teipeis on!? :crazyeyes:

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 17:34
Kirjoittaja Wille
En minäkään kun vertaa esim tähän:
Kuva

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 00:06
Kirjoittaja KauGoH
dimmu kirjoitti:Ite en kyl ymmärrä mitä hienoo nois teipeis on!? :crazyeyes:
mutta onhan siinä koneessakin jotain muuta kun teippiä :wink: itse mielelläni ajelisin, siisti kun mikä!

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 00:10
Kirjoittaja dimmu
KauGoH kirjoitti:
dimmu kirjoitti:Ite en kyl ymmärrä mitä hienoo nois teipeis on!? :crazyeyes:
mutta onhan siinä koneessakin jotain muuta kun teippiä :wink: itse mielelläni ajelisin, siisti kun mikä!
Ihmettelin siis, vain ja ainoastaan noiden teippien mysteeriä, en mitään muuta... Eli ne ei liity mitenkään tehoihin ja muuhunkaan autoon :)
Ja kyllähän minäkin sen ottaisin jos saisin, mutta ite en teipeillä sotkisi autoa.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 00:19
Kirjoittaja italia
KJS kirjoitti:Kevyesti tunailtu Q4
Aivan KERSPELEEN hieno ja tyylikkäästi sekä laadukkaan näköisesti tehty..... pitäisköhän ruveta maalailemaan omaakin. :mrgreen:
...no jos ei kuitenkaan.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 02:17
Kirjoittaja jknracing
Edelleenkin se ainoa oikea tyyli tuunata Q4:sta

Kuva

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 15:55
Kirjoittaja AutonAlfa
dimmu kirjoitti:Ite en kyl ymmärrä mitä hienoo nois teipeis on!? :crazyeyes:
Sanoo mies, joka iski omaan autoonsa enemmän lasikuitua kuin laki sallii :mrgreen: Vähemmän on enemmän edelleen. Itse voisin parit teipit autoon laittaa, jos varat ei riittäisi maalarille.

nim.merk: Maalarille menossa :wink:

^ Yllä oikea namupala, tuo kilpiin ja kadulle 8)

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 16:03
Kirjoittaja KJS
Itse kuitenkin näkisin jotakin eroa lasikuidun ja teippien välillä. En ole koskaan ymmärtänyt, että siviliautosta "teipataan" jonkun kilpa-auton näköinen ja itsekin lasikuitua liimanneena näkisin asian niin, että ne muutokset mitä itse tekisin quunelkkuun eivät näkyisi ulospäin vaan tapahtuisivat alustassa ja konehuoneessa. Originaalin näköinen quu on todella susi lampaan vaatteissa.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 16:33
Kirjoittaja AutonAlfa
Ja ne puskurit ja helmat mitkä vaihdetaan ei tee autosta yhtään kilpa-automaisemman näköistä? Teipit nyt vaan on helppo laittaa, kun haluaa korostaa auton muotoja. Se, että onko siinä mitään järkeä, se on toinen juttu se.

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 17:43
Kirjoittaja Ärräpää
Jälkimmäinen oli hienompi. Siltikään en haluais noita kaikkia teippejä autoon. Pari pientä napakkaa johonkin alas helmoihin. No makunsa kullakin... Mut toisaalta, kyllä ton ottaisin. 8) Saa ne teipit aina pois...

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 20:59
Kirjoittaja -Lee-
juhala kirjoitti:Käyttävätköhän moisia piirtelevät suunnittelijat paljonkin tajunnanlaajentimia tahi muita hummausaineita , sen verran pahan matkan kuvastoa.... :silly:
Aina välillä mun täytyy jostain syystä tulla lueskelemaan ja katselemaan näitä kauhistuksia. Onko karu nykykielessä synonyymi helvetin rumalle?
Eniten minua hirvittää että porukka lyö ihan saatanasti rahaa kaiken maailman rumentimiin. Sillä rahalla voisi vaikka ostaa jotain kivempaa... no, jos harrastuksena on rumentaa autoja ja harrastuksethan maksaa.
Osta klassikko, kunnosta, vaali sitä, pidä huolta, nauti sen tuomasta arvostuksesta, perehdy historiaan.... EI KUN LASIKUITUA JA TEIPPIÄ!
ARGH!

Lähetetty: 02 Joulu 2006, 21:24
Kirjoittaja mattijus
Ärräpää kirjoitti:Jälkimmäinen oli hienompi. Siltikään en haluais noita kaikkia teippejä autoon. Pari pientä napakkaa johonkin alas helmoihin. No makunsa kullakin... Mut toisaalta, kyllä ton ottaisin. 8) Saa ne teipit aina pois...
tuon GTA:n teippauksille on oma syynsä :-D
Ei ole mikään tuninki vessa.

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 13:02
Kirjoittaja dimmu
-Lee- kirjoitti:
juhala kirjoitti:Käyttävätköhän moisia piirtelevät suunnittelijat paljonkin tajunnanlaajentimia tahi muita hummausaineita , sen verran pahan matkan kuvastoa.... :silly:
Osta klassikko, kunnosta, vaali sitä, pidä huolta, nauti sen tuomasta arvostuksesta, perehdy historiaan.... EI KUN LASIKUITUA JA TEIPPIÄ!
ARGH!
Kaikilla on omat harrastuksensa ja makuasiansa joihin ei väittelyt auta.
Eli voin tässä sanoa oman mielipiteeni, että minä en kyllä näe noissa klassikoissa mitään mielenkiintoista, ovat rumia kuin mitkä, eivätkä ne minua liikuta millään lailla :mrgreen:

Mutta tästä ei tarvi ottaa kenenkään itseensä, tämähän on vain ja AINOASTAAN minun näkökulma asiasta.

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 13:37
Kirjoittaja Cuore Sportivo
dimmu kirjoitti:..minä en kyllä näe noissa klassikoissa mitään mielenkiintoista, ovat rumia kuin mitkä, eivätkä ne minua liikuta millään lailla.
Toivottavasti tämä oli vitsi. Tai ainakaan ei tarkoitettu Alfan klassikoita!

156, lasikuidulla tai ilman jää kyllä klassikoiden varjoon kevyesti. Ja tämä on ihan yleinen mielipide. :wink:

Kuva

Tuunaamisesta olen aika pitkälti samaa mieltä -Lee-:n kanssa.

Ketjuun liittyen, hienoilla vanteilla tuunattu 156:n... :roll:

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 14:26
Kirjoittaja Wolffis
Cuore Sportivo kirjoitti:Ketjuun liittyen, hienoilla vanteilla tuunattu 156:n... :roll:
Sukkula! :lol:

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 14:48
Kirjoittaja savijo-r
Wolffis kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Ketjuun liittyen, hienoilla vanteilla tuunattu 156:n... :roll:
Sukkula! :lol:
Vanhat Alfat on kauneimpia autoja. Ehkä joskus vielä mullekkin tulee GT Junior.(Alkuperäiskuntoinen klassikko on arvokkaampi ja halutumpi)

Ja mitä tohon sukkulaan tulee niin onkohan otettu ihan suoran linssin läpi?

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 14:58
Kirjoittaja KJS
Kyllähän se hiukan fotoshopilta näyttää, mutta toisaalta uudemmat vagit on 5x100 jaolla, eli sikäli nuo taitaisi 156:een saada istutettua.

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 16:09
Kirjoittaja dimmu
Ei oikein sovi noi kylkilistat : :mrgreen:
Kuva

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 17:24
Kirjoittaja hamppi
Raikas väri 155Q4

Kipeet rillat Brerassa
1
2
3

Tyylillä maustettu GT
1
2

Fefe GTV
1
2
3

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 19:54
Kirjoittaja Rasvis
Cuore Sportivo kirjoitti:156, lasikuidulla tai ilman jää kyllä klassikoiden varjoon kevyesti. Ja tämä on ihan yleinen mielipide.
Riippuu klassikon määritelmästä, mutta minusta 156:ssa on aineksia tulevaisuuden klassikoksi. Kaunis ja luokassaan sielukas auto, joka myyntimäärillään pelasti Alfa Romeon.

Eihän se mikään Testarossa ole, mutta eihän klassikon tarvitsekaan olla eksoottinen ja mahdoton ylläpidettävä. Vai eivätkö Kusiainen ja nappisilmä-Lada muka ole klassikoita? :wink:

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 20:02
Kirjoittaja mattijus
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:156, lasikuidulla tai ilman jää kyllä klassikoiden varjoon kevyesti. Ja tämä on ihan yleinen mielipide.
Riippuu klassikon määritelmästä, mutta minusta 156:ssa on aineksia tulevaisuuden klassikoksi. Kaunis ja luokassaan sielukas auto, joka myyntimäärillään pelasti Alfa Romeon.

Eihän se mikään Testarossa ole, mutta eihän klassikon tarvitsekaan olla eksoottinen ja mahdoton ylläpidettävä. Vai eivätkö Kusiainen ja nappisilmä-Lada muka ole klassikoita? :wink:
156 on ehdoton tulevaisuuden klassikko. Jotta pysytää topicissa, niin 156 on erityisen hankala tuninki aihio, kun on erittäin onnistunut jo tehtaalta lähtiessään. Myönnettävä on, että tässäkin ketjussa on varsin onnistuneen näköisiä 156 tunink vehkeitä :-D

Lähetetty: 03 Joulu 2006, 21:18
Kirjoittaja KauGoH
tulee tosta hampin postaamasta GT:stä mieleen "uuskoppanen" SZ, niin samalla tavalla kaksi värinen :wink:

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 09:36
Kirjoittaja -Lee-
dimmu kirjoitti:Kaikilla on omat harrastuksensa ja makuasiansa joihin ei väittelyt auta. Eli voin tässä sanoa oman mielipiteeni, että minä en kyllä näe noissa klassikoissa mitään mielenkiintoista, ovat rumia kuin mitkä, eivätkä ne minua liikuta millään lailla :mrgreen:

Mutta tästä ei tarvi ottaa kenenkään itseensä, tämähän on vain ja AINOASTAAN minun näkökulma asiasta.
156 on jo tulevaisuuden klassikko joka pitää jättää rauhaan.
Uusin GTV/Spider myöskin. Näpit irti.
Ymmärtääkseen nykyisyyttä tulee ymmärtää menneisyyttä.
Jos et ymmärrä klaissikoiden kauneuden päälle niin ei mikään ihme että autoon laittaa naurettavia siipiä.
Ei taiteilijakaan olisi taiteilija jos ei olisi Michelangelot, Bottichellit jne hallussa.
http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/ ... real-8.jpg
http://www.webalice.it/vkanna/motori70_ ... ntreal.jpg
http://www.driveage.com/uploaded_images ... 717036.jpg
http://www.classicworld.it/annunci/alfa.jpg

Kuten huomaat. Kaikki ovat alkuperäisiä. Ei ole laitettu mitään kittivirityksiä. Kaunista.

Luuletko että alla oleva auto on klassikko tuon jälkeen? Jos luulet niin kerro toki miksi. Jos et, niin miksi sitten tuhota kaunotar?
http://www.tuning-automobile.com/alfa-r ... uningG.jpg

Ai niin, en ole wanhus. Ikää juuri ja juuri 30v.

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 10:08
Kirjoittaja sami_r
KJS kirjoitti:Kyllähän se hiukan fotoshopilta näyttää, mutta toisaalta uudemmat vagit on 5x100 jaolla, eli sikäli nuo taitaisi 156:een saada istutettua.
Mä olen muuten nähnyt tuommoiset vanteet Passatin alla. Oli kyllä hymy herkässä - joku on ihan oikeasti käyttänyt rahaa saadakseen Pelle Hermannin sirkusauton :-D

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 10:41
Kirjoittaja Oleino
Hampin postaamassa GT:ssä oli tyyliä. 8)

Vaikka 156 olisikin, niinkuin luultavasti tuleekin olemaan - kiitos onnistuneen muotoilun, tulevaisuuden klassikko en näe syytä miksi sitä ei voisi tuunata. 156:den valmistusmäärät ovat olleet kuitenkin niin suuria että alkuperäiskuntoisiakin riittää varmasti jälkipolvien harrastettavaksi. Se mikä minun sydäntäni raastaa on se, että mm. useita nappis-ladoja (kyllä, se todellakin on klassikko) on tuhottu peltoautoina yms päättömässä puuhastelussa. Ei niitäkään enää niin paljoa ole, varsinkaan hyväkuntoisia. Minunkin yksilön on joku mennyt kolhimaan lommoille. :evil:

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 23:22
Kirjoittaja Joksa
kylmäkaappi:
Kuva

Lähetetty: 11 Joulu 2006, 23:43
Kirjoittaja dimmu
Pistetään nyt muutama THYYYNING kuva:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 17:25
Kirjoittaja Otsosmi

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 18:46
Kirjoittaja Vode
Otsosmi kirjoitti:Koulumatkan helmiä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6360
Ko ite tekee niin saa semmosen ko haluu :lol:

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 20:07
Kirjoittaja Joksa
Vode kirjoitti:
Otsosmi kirjoitti:Koulumatkan helmiä:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6360
Ko ite tekee niin saa semmosen ko haluu :lol:
Ite ko tekee, niin saa sellaisen, kun sattuu tulemaan.

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 20:26
Kirjoittaja Seiska5mma
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Riippuu klassikon määritelmästä, mutta minusta 156:ssa on aineksia tulevaisuuden klassikoksi.
Olin aivan varma, että Opel Calbrasta tulee samanlainen klassikko, kuin Coupe-mallisesta, alkupään Mantasta. Ei niistä kummastakaan taitanut tulla, enkä välitä. Opel harrastaa niin sielutonta, varman päälle kaikille sopivaa muotoilua, että oksat pois. Muotokieli vain köyhtyy koko ajan. Ei mitään dynamiikkaa, autot vain nököttävät. Välillä sitten pukataan jotain vauhtimallia, pakonomaisesti - we do this also. Opel on Euroopan Hyundai.

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 20:31
Kirjoittaja KJS
Opelin vika on siinä, että liian moni tietää että Calibra on ahdaskorinen Vectra samoin kuin Manta oli ahdaskorinen Ascona. Toisaalta A-mallin Manta originaalikuntoisena tai B-mallin Manta 400 olisi kiva harrastepeli vaikka oppeleita ovatkin.

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 08:28
Kirjoittaja Laku
KJS - Saksasta vaan hakeen. Siellä on baanalla nähty useampikin tosi reippaasti liikuva hyvin pidetty Manta.

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 08:37
Kirjoittaja 90
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:156, lasikuidulla tai ilman jää kyllä klassikoiden varjoon kevyesti. Ja tämä on ihan yleinen mielipide.
Riippuu klassikon määritelmästä, mutta minusta 156:ssa on aineksia tulevaisuuden klassikoksi. Kaunis ja luokassaan sielukas auto, joka myyntimäärillään pelasti Alfa Romeon.

Eihän se mikään Testarossa ole, mutta eihän klassikon tarvitsekaan olla eksoottinen ja mahdoton ylläpidettävä. Vai eivätkö Kusiainen ja nappisilmä-Lada muka ole klassikoita? :wink:
myös allekirjoittaneen mielestä 156:n muotoilussa on selvästi klassikko ainesta mutta valitettavasti tuotantomäärät on jo niin kovat että se sotii pahasti sanaa "klassikko" vastaan, no ehkäpä sitten pitkän ajan kuluttua kun noistakin on suurin osa pistetty paaliin kuten kusiaisen ja nappisilmän suhteen on käynyt ;)
ainoa 156:n malli jossa on jotain ainesta tulevaisuutta ajatellen on mielestäni 156 GTA.

Lähetetty: 14 Joulu 2006, 19:23
Kirjoittaja Vittorio Jano
156 on muotoilullisesti uraauurtavin auto miesmuistiin: katsokaapa piruuttanne, miltä muut autot näyttivät vuonna 1998. Kyllä siitä jonkinmoinen klassikko tulee.

159 tuunausta, en nyt jaksa hienosti linkittää:

http://img115.imageshack.us/img115/2097/159r5mj.jpg
http://img115.imageshack.us/img115/8172/159r15kz.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/7233/159r28qn.jpg
http://img118.imageshack.us/img118/2669/159r35rd.jpg