Sivu 109/168

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 12:58
Kirjoittaja Vittorio Jano
S_A kirjoitti:Minä kohtasin eilen Turuntiellä Kilon kohdalla niin leveän uuden X5 Bemerin kuskin,
Mahtuiko edes autoonsa?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 13:20
Kirjoittaja JiiPee
^^ UUuh kuinka osuvaa sarkasmia :mrgreen:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 16:13
Kirjoittaja mattijus
S_A kirjoitti: No miksi te ajatte niillä sitten noin?
En aja, mutta ehkä tämä koskee vain X5 kuskeja. Itsellänihän on vanha romu e46

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 19:12
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Onhan se niinkin päin, että jäikö samalta reissulta mieleen ne kymmenet hyvin/neutraalisti ajaneet bemarit? Harvoin itse niitä muistelen vaan kyllä ne jollain tavalla ärsyttävästi ajaneet jää mieleen. Voidaan sitten miettiä onko kaikki bemarilla ajavat lähtökohtaisesti tuollaisia kikkailijoita vai päätyykö bemarin rattiin useammin näitä kikkailijoita. Vähän sama kuin tietyn ihmisryhmän korkeampi raiskausluvut, mutta vain pieni murto-osa heistäkin loppujen lopuksi raiskaa.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 20:42
Kirjoittaja Isola
Isola kirjoitti:Tuostahan tulee ihan mieleen Hämeenpuiston ja Satakunnankadun risteys Tampereella.
Kaikkea sitä voi tulla mieleen, mutta linkin taakse kurkanneet havainnevat, että kyseessä oli tietysti Hämeenpuiston ja Satamakadun risteys.

Tänään jouduin pitkästä aikaa poikkeamaan ydinkeskustassa, koska posti ei aina tule kotiin, työpaikalle tai postikonttoriin, vaan esimerkiksi Sokokselle. Sieltä Alarannan kautta poistuessa tulin samaiseen risteykseen toisesta suunnasta ja kadun varresta löytyi nopeusrajoitusalueen päättymismerkki. Mielenkiintoista: tämän merkin jälkeenhän taajamassa on voimassa 50 km/h rajoitus, eikö totta? Vaan jos tulen Hämeenpuistoon Ratinan suunnalta, siellä on neljänkympin aluerajoitusmerkki. Kuvan risteyksestä suoraan eteen ja oikealle on siis eri nopeusrajoitus sen mukaan, mitä reittiä siihen on ajanut.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 20:56
Kirjoittaja Polforea
Minun ymmärrykseni mukaan juuri näin.

Ajoin muuten torstaina kyseiseen risteykseen Ratinan suunnalta Hämeenpuistoon kaarrettuani. Paheksuttavasti ajoin bemarilla vasenta kaistaa kääntyen vasemmalle.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 21:20
Kirjoittaja Ricambi
Polforea kirjoitti:Noooo, saksalaiset premium-autot ylipäätään on suunniteltu asiakkaan rakennettavaksi, eli kaikki pitää ruksata tilatessa, joskin niitä nykyään petrataan kaikenmaailman paketeilla. Perustason pakettiin sisältyy yleensä sisältä käännettävät etupyörät, vähän lisää maksamalla saa sisältä kahteen suuntaan kääntyvät etupyörät. Luxury -paketissa tulee kyllä ulkovilkut, mutta sporttipaketissa taas poistetaan ratin kääntelyä häiritsevä vilkkuviiksi.
MEGA :mrgreen:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 22:04
Kirjoittaja -TTY-
Joku aika sitten keljuilin kollegalle, joka on viimeisen päälle bemaristi, tuosta vilkkujen toimimattomuudesta tai puutteesta. Tiesi opastaa tietämätöntä, että kyllä niissä vilkut on mutta polttimot toimivat sellaisella aallonpituudella, ettei köyhän silmät niistä lähtevää valoa havaitse. :lol:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 22:05
Kirjoittaja Isola
Polforea kirjoitti:Minun ymmärrykseni mukaan juuri näin.
Ymmärryksesi lisäksi myös tieliikenneasetuksen 18 § pykälän mukaan nopeusrajoitusalue "päättyy myös toista nopeusrajoitusaluetta osoittavaan merkkiin 363" (363 on siis nopeusrajoitusalueen liikennemerkki). Sisäkkäisiä nopeusrajoitusalueita ei siis voi olla. Mielenkiintoista sinänsä, että tuo merkki näkyy Google Streetview'n kuvassa vuodelta 2009. Ristiriitainen tilanne on siis ollut päällä jo ainakin seitsemän vuotta. Hämeenpuistossa on tutka kohtalaisen usein – monikohan on tähän vedoten kiistänyt ajaneensa ylinopeutta?
Polforea kirjoitti:Ajoin muuten torstaina kyseiseen risteykseen Ratinan suunnalta Hämeenpuistoon kaarrettuani. Paheksuttavasti ajoin bemarilla vasenta kaistaa kääntyen vasemmalle.
Et kai käyttänyt vilkkua? :wink: Mikähän minun liikennesilmässäni on vikana, kun BMW:t eivät tunnu erottuvan ajotavaltaan mitenkään?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 22:12
Kirjoittaja lerppu
-TTY- kirjoitti:Joku aika sitten keljuilin kollegalle, joka on viimeisen päälle bemaristi, tuosta vilkkujen toimimattomuudesta tai puutteesta. Tiesi opastaa tietämätöntä, että kyllä niissä vilkut on mutta polttimot toimivat sellaisella aallonpituudella, ettei köyhän silmät niistä lähtevää valoa havaitse. :lol:
Kiitos! Painan mieleeni ja käytän lauseessa.

Vastineeksi Margaret Thatcherin kuolematon:
Any man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure.

Ei ansioituneille forumisteille henkilökohtaiseksi loukkaukseksi sen enempää kuin bemaristien niputuksetkaan otetaan täällä vastaan. Kakkiaisia on kaikkialla liikkumistavasta riippumatta!

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 03 Joulu 2016, 22:28
Kirjoittaja Polforea
Isola kirjoitti:Et kai käyttänyt vilkkua? :wink: Mikähän minun liikennesilmässäni on vikana, kun BMW:t eivät tunnu erottuvan ajotavaltaan mitenkään?
Käytin. Varmistin sillä käytökseni paheksuttavuuden. Kanssaliikkujat olivat silmät selällään ja osoittelivat sormella, että miten joku voikaan ajaa bemarilla noin. Moni myös pudisteli päätään ja huulilta saattoi lukea kirosanoja sekä yhden vanhan sedän "ei tuostakaan juipista mitään tuolla menolla tule" -lausahduksen. Eräs keski-ikäinen nainen kaatui säikähdyksestä nähdessään vilkun välähtävän ensimmäisen kerran.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 06 Joulu 2016, 16:29
Kirjoittaja Aquatica
Onko tämä kohta jotenkin epäselvästi merkattu, että mihinkä suuntaan mitäkin kaistaa voipi kulkea?

https://goo.gl/maps/3Dk3Yx6vWrQ2

Tai tämä?
https://goo.gl/maps/WauQv363Z1P2

Nimittäin Pösökuski meinas just äsken ajaa kylkeen. Se lähti oikealle kaistalle ja koukkas ympyrästä sitten sisäpuolelle - ilman vilkkua, luonnollisesti. Jos olisin ajanut normaalisti (eli hieman ripeämmin), olis ollut Alfa lunarissa.

Mikä #%#¤& näitä TANAN #"¤"# vaivaa liikenteen ymmärtämisessä?!?!?!?!"?#¤"#¤%

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 06 Joulu 2016, 23:04
Kirjoittaja TeroPee
Ajelin tänään vitostietä etelään. Jossain kohtaa edellä meni BMW X5, joka lähti ohittamaan edellä meneviä ohituskaistaosuudella. Muuten hyvä, mutta kyseessä oli vastaan tulevan liikenteen ohituskaista. Luulin että teki sen epähuomiossa koska palasi kahden auton jälkeen letkaan takaisin mutta teki saman tempun myöhemmin uudelleen.

Jos olisin nähnyt rekkarin niin olisin soittanut poliisille epäillystä rattijuoposta.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 07 Joulu 2016, 07:56
Kirjoittaja sanctus
^^Eilen ajelin ton viimeksi. Ehkä se on noi tuplakaistat, jotka saavat ihmiset aivat jäätävään paniikkiin, kun pitää poistua ympyrästä.

Mutta kylläpä jotenkin nauratti, kun Keravan hautausmaalla sukuhaudalle kynttilän kävin sytyttämässä. Hautausmaalle pörähti joku skene- ja arvojohtaja Tuppurainen ja rullasi autolla kävelykujia pitkin sitten kivasti ihan siihen haudan viereen, ettei tarvinnut liikoja palella. Vain kolme ihmistä joutui väistämään. Ihan terveen oloinen ihmisestä syntynyt mies pörähti kiesistä ulos, hoiti hommansa ja peruutti varovaisesti ulos - hautausmaalla kun oltiin.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 08 Joulu 2016, 04:24
Kirjoittaja S_A
Tiien muuten vilkkuihin liittyen YHDEN turvavarusteen, jota ei löydä ees hienosta kehutusta uudesta isosta S90/V90 Volvosta.
Automaattinenkaistanvaihtokatkoviivavilkkutunnistin........

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 08 Joulu 2016, 04:27
Kirjoittaja S_A
Polforea kirjoitti:Noooo, saksalaiset premium-autot ylipäätään on suunniteltu asiakkaan rakennettavaksi, eli kaikki pitää ruksata tilatessa, joskin niitä nykyään petrataan kaikenmaailman paketeilla. Perustason pakettiin sisältyy yleensä sisältä käännettävät etupyörät, vähän lisää maksamalla saa sisältä kahteen suuntaan kääntyvät etupyörät. Luxury -paketissa tulee kyllä ulkovilkut, mutta sporttipaketissa taas poistetaan ratin kääntelyä häiritsevä vilkkuviiksi.
It's All About The Weight? :shock:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 08 Joulu 2016, 18:49
Kirjoittaja Isola
S_A kirjoitti:Tiien muuten vilkkuihin liittyen YHDEN turvavarusteen, jota ei löydä ees hienosta kehutusta uudesta isosta S90/V90 Volvosta.
Automaattinenkaistanvaihtokatkoviivavilkkutunnistin........
Ilmeisesti Tampereella kuitenkin saa jostain puljusta lähes kaikkiin merkkeihin jälkiasenteista kaistanvaihtovilkkua. Siis sellaista, jolla ilmaistaan onnistunut kaistanvaihto yhdellä välähdyksellä.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 08 Joulu 2016, 20:16
Kirjoittaja sämpy
Varastettu mainoskynä teipillä kiinni rattiin sojottamaan, niin kotikutoinen "jäykkäsormi-jaatinen" huolehtii vilkuttamisesta ratin käännyttyä.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 09 Joulu 2016, 01:58
Kirjoittaja jalittam
Kangasalta ajelin kotiin. Vakkari päällä hävyttömällä ylinopudella - navitaattorin mukaan 84 nopeus.
Etiäisen mukaan nostin oikean kämmenen silmieni eteen erään "automaattisen liikennevalvonta" tolppaa ennen. Hyvä niin, en sokaistunut yön pimeydessä tolpan valaistessa lähipellot hetkellisesti.
Tahalleni rikoin lakia. Saanen rangaistukseni - soosoonuhtelut.
Myönnän erheeni ja kriminaalisuuteni, ehkä jopa pienen kapinan sääntöjä kohtaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 11:36
Kirjoittaja Alfissimo
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että leipoo protestina jarrua yhdistelmän eteen... :roll: Pelkkää hopiaa jaossa, vaikka kuinka harmittaisi ka-kuskin muistuttelu ohituksen suoritustavasta.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 12:03
Kirjoittaja jkk
Alfissimo kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että leipoo protestina jarrua yhdistelmän eteen... :roll: Pelkkää hopiaa jaossa, vaikka kuinka harmittaisi ka-kuskin muistuttelu ohituksen suoritustavasta.
Monesti sattunut eteen joku idiootti joka yrittää vähän "kouluttaa" vetämällä liinat kiinni. Kummankohan piikkiin menee jos edellä ajava vetää tahallaan liinat kiinni?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 12:35
Kirjoittaja Vode
jkk kirjoitti:Monesti sattunut eteen joku idiootti joka yrittää vähän "kouluttaa" vetämällä liinat kiinni. Kummankohan piikkiin menee jos edellä ajava vetää tahallaan liinat kiinni?
Monesti se jolla on isompi todistustaakka ja vähemmän todistajia eli peräänajaja.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 12:40
Kirjoittaja jkk
Vode kirjoitti:
jkk kirjoitti:Monesti sattunut eteen joku idiootti joka yrittää vähän "kouluttaa" vetämällä liinat kiinni. Kummankohan piikkiin menee jos edellä ajava vetää tahallaan liinat kiinni?
Monesti se jolla on isompi todistustaakka ja vähemmän todistajia eli peräänajaja.
Hiukan epäilen kuitenkin. Tieliikennelaissa on muistaakseni kohta joka velvoittaa osapuolia tekemään kaikkensa välttääkseen onnettomuuden. Joten tilanteessa jossa toinen ohittaa, vetää eteen ja painaa liinat kiinni ilman mitään järkevää syytä jarruttamiselle ja näin aiheuttaa onnettomuuden olisi loogisesti vastuussa? Tiedän kyllä että yleisesti "peräänajaja" on syyllinen mutta kai näitätin tutkitaan maalaisjärkeä käyttämällä?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 14:03
Kirjoittaja Aquatica
^
Kaistanvaihtaja - tässä tapauksessa ohittaja, on vastuussa tekemisistään.
Lisäksi ohituskieltoalue, joten sillä ei ole sitäkään vähää asiaa tehdä noin...

Tietty, en epäilisi yhtään, jos raskaassa ajoneuvossa tietyntyyppinen mokkula siinä tuulilasissa olis, siis sellainen kameraksi kutsuttu - tänä päivänä alkaa olla jo tässäkin maassa pakollinen varuste.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 13 Joulu 2016, 09:32
Kirjoittaja mutt
Aamun työmatkalla liikennevaloissa edellä mennyt pakettiauto meni jo hieman vanhoilla läpi, ja minä pysähdyin siihen punaisiin ottamatta yhtään huomioon, että takana oli 5-sarjan bemari. Minun odottamaton manööveri pääsi yllättämään sen ihan täysin, ja se kosti pukkaamalla Themalle vauhtia. Vetokoukku irrotteli bemarin kilven ja teki puskuriin montun. Ajeltiin vähän sivummalle tarkistamaan vahingot, ja ehkä se koukku hieman liikahti toiselta puolelta, mutta ei näyttänyt rakenteissa olevan mitään vahinkoja, joten mun puolesta päästiin siitä jatkamaan elämiämme. Nyt tosin tuli mieleen, että olisi ehkä ollut paikallaan vaihtaa yhteystietoja sen varalta, että tulee niskat kipeäksi. Kyllä se sen verran pukkasi, että on mahdollista joku pieni piiskavamma. Koukusta en jaksa kiukutella, kun se on menossa joka tapauksessa vaihtoon, kun varastossa odottaa irrotettava malli.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 13 Joulu 2016, 21:42
Kirjoittaja S_A
Alfissimo kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että leipoo protestina jarrua yhdistelmän eteen... :roll: Pelkkää hopiaa jaossa, vaikka kuinka harmittaisi ka-kuskin muistuttelu ohituksen suoritustavasta.
Näitä riittää. Pitää olla kyllä varsin erikoinen mielikuvitus, että uskaltaa tällästä tehdä. En ole ikinä tätä tajunnut ihmisissä, että
ensiksi tehdään ihan mitä huvittaa. Vaarannetaan liikennettä ohituskieltoalueella ohittamalla.
Ohitettavan auton kuljettajan turvallisuus, vastaantulevan liikenteen
turvallisuus, ja sitten kun siitä saa nootin vedetään jarrut kiinni protestiksi. :lol:

No eiköhän tolta kortti lähde....ja varmasti sai niskaan sen verran ison tällin, ettei tee toisten.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 10:45
Kirjoittaja walla
<avautuminen>

kehä kakkonen - neljän maissa iltapäivällä. Vasen (turuntielle johtava) kaista yleensä seisoo. Oikea kaista vetäisi hyvin, ellei sillä jostain syystä löydy
niitä immeisiä joitten on pakko puskea jonon ohi oikealta (joskus jopa Suurpellon bussipysäkin kautta) ja yrittää pieneen väliin viime hetkellä.

Tosin - paikan löytäminen sallittujen nopeusrajoituksien mukaan onkin sitten haastavaa - joten hidastetaan sitten kolmeenkymppiin ja körötellään
oikealla kaistalla ja katsotaan jospa joku tampio olisi jättänyt turvaväliä. Ellei löydy, niin sitten vedetään nihtisillan kautta motarille.

</avautuminen>

Kysymys: Onko näillä henkilöillä kotona odottamassa:

a) niin mukava puoliso, ettei voi olla hetkeäkään erossa, vai
b) puoliso joka on asettanut kotiintuloajan niin tiukille, että muutaman minuutin myöhästyminen aiheuttaa ongelmia?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 20:24
Kirjoittaja sämpy
Ajoin muuten tuosta n. klo 15.55 ja hienosti veti oikea kaista Helsingin ramppiin. Äänimerkki ja pitkät olisi taatusti löytynyt jos jollekulle ei olisi ramppiin ajo maistunut.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 21:22
Kirjoittaja Garmund
Melko liukkaita ollut risteykset ja pikkutiet tämän viikon.

Koominen tunne, kun pikkutiellä mutkaan hidastaessa 3->2 vaihtamisen jälkeen lähtee perä sivulle moottorijarrutuksessa n. 35 vauhdissa. :D

Ei oikein mitään pahempaa negatiivista ole tullut vastaan vaikka noin 1000 km tässä ma-ke tullut ajettua. Tänään rekkakin ei yrittänyt työntää vauhtia, vaikka edelläni ajava ajoi 75-79km/h välillä @80.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 14 Joulu 2016, 23:56
Kirjoittaja Aquatica
Umpijäisiä teitä. Kitkoilla menty ja pääosin kyllä paremmin, kuin nastaväki. Vähemmän sutii tai liukuu kuin niillä, vaikka nopeudet aika samaa tasoa onkin.

Ja äsken tuli todistettua, että kyllä nuo jäisellä tiellä PYSÄHTYY kun käskee.

Nimittäin pilkkopimeällä tiellä, 80-alue, mäkiä ja kaikkea - ja kaks pirklueen HIRVEÄ (eikä ees pientä) juos tielle. Ja liukasteli siinä.
Puoliso just kuvaili Sköldvikin leiskoja horisontissa kun auto vaan vähän niinku pysähty tielle, ennen ku kunnolla ees älysin siinä mitää hirviä olleen - refleksit selvästi siis kunnossa... Siinä ne möllösteli ja juoksi metikköön.

Ei kyllä yhtään harmita nuo kitkarenkaat jotka tuli vähän aikaa sitten ostettua... vanhoilla ois voinut olla liukasta :silly:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 04:13
Kirjoittaja S_A
Aquatica kirjoitti:Umpijäisiä teitä. Kitkoilla menty ja pääosin kyllä paremmin, kuin nastaväki. Vähemmän sutii tai liukuu kuin niillä, vaikka nopeudet aika samaa tasoa onkin.

Ei kyllä yhtään harmita nuo kitkarenkaat jotka tuli vähän aikaa sitten ostettua... vanhoilla ois voinut olla liukasta :silly:
Juu näinhän se on. Kuulemma pahin talvi ikinä tämä kitkoilla ajaville. No on tuola ollut toisinaan aika jäistä. Mutta silti näillä sutii vähemmän luistonestosta huolimatta, kuin nastaporukalla. Ihmettelin yksikin päivä, että onpa liukasta, kun edessä ajanut auto suti ja suti ja minä kitkoilla pääsin valoista sutimatta, samalla nopeudella.

Asenne kysymys. Sanokaa mitä sanotte nasta porukka, että on turvallisempaa ja jne. On varmasti henkisesti turvallisempaa normaalissa tilanteessa. Nasta varottaa pidon irtoamisen äänellä, vaikka nopeus olisi sama.
Maantiellä varmasti tuokin lisää varmuutta joillekin ajaa vähän lujempaa vielä, mutta kyllä nastoillakin pääsee pitkälle metikkköön, jos asenne on väärä keliin nähden.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 04:25
Kirjoittaja sämpy
Onneksi kaikilla ei ole tarvetta oman erinomaisuutensa ylistämiseen.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 04:50
Kirjoittaja doublesix
^+1.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 06:08
Kirjoittaja legza
Eikä nastojen ropina kerro renkaiden kunnosta mitään, saattaa olla 3mm pintaa, puolet nastoista jäljellä ja nekin katki. Noita on liikenteessä paljon.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 07:02
Kirjoittaja insinörtti
^x n kpl

Kyse on juuri siitä, että nastajengi (valtaosin) on autuaan tietämätön renkaittensa kunnosta. "nää on vielä ihan hyvät, koska näissä on pintaa ja nastojakin tallella". Tästä saa kyllä kiittää VAGniikan maailman & co propagandaa ja huijautestejä. Taisi taas tuoreimmassakin numerossa joku ihmetellä lukijakirjeessä, miksi testi viritetään suosimaan nastoja.... vastaus oli sitä tuttua EVVK, kuten myös silloin, kun on kyselty käytettyjen renkaiden testauksen perään. Ei pidä tehdä testejä, joissa tulee vääriä tuloksia!

Ja jos nyt vaikka pieni epäilys olisikin siitä, ettei kaikki ole OK, niin sitten selitetään, miten pitäisi tienpidon, etenkin suolauksen, olla tehokkaampaa. "Ei mulla mitään hätää ole, mutta ajattelin ettei noi kitkarenkailijat pärjää ilman."

Edit: tämä selittäminen on nastarenkailijoiden leimallisin ominaisuus. Syksyllä ei ole pienintäkään riskiä ajella ensilumilla kesärenkain. Mitä sitä turhaan vaihtamaan talvirenkaita alle, kun kesärenkainkin pärjää. Keväällä on takki toisinpäin. Ei uskalla vielä vaihtaa, sitähän voi olla yöpakkasia vielä toukokuussakin -> kunhan nyt ennen kesäkuuta saa vaihdettua, niin OK.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 09:43
Kirjoittaja Garmund
Aika röyhkeästi osa pukkaa eteen 10-tiellä hämeenlinnan liittymien kohdalla kiihdytyskaistattomista risteyksistä. Sai aamulla jarruttaa reippaasti kun autoa tunki eteen, tuli protestoitua töötillä. :) (Työmatkaliikenteen aikaan mielestäni vielä ihan ok, jos kääntyy senverta pieniin väleihin että joutuu päätietä ajava moottorijarrutuksella/jonkun verran hidastamaan.)


S_A kirjoitti: Nasta varottaa pidon irtoamisen äänellä, vaikka nopeus olisi sama.
Tai ajaa autolla, missä pidon irtoamisen tuntee ratissa :P Ei miusta ainakaan tuohon crossiin pahemmin oman auton nastojen ropina kuulu sisään. (Tosin eipä 156:kaan sitä niin selkeästi tunne, kuin 155 kertoo)

Itse varmaan hommaan vielä seuraaviksi talvirenkaiksi nastat. Tulee ajettua ensi talvenakin pikkuteitä, mitkä välillä pelilijäässä. Tosin eipä siinä nastoillakaan ollut pahemmin pitoa. Normi tiellä varmaan uudet kitkat paremmat, kuin nyt crossin alla olevat hakka 7. Renkaat ulkoisesti ok, iän puolesta vaihdan uusiin ensi talveksi.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 13:30
Kirjoittaja GreenThing
Yhtä asiaa olen ihmetellyt liikennevaloista lähtiessä. Johtuuko se jotenkin laiskuudesta vai mistä, että joka kerta pitää lähtö tehdä luistonestoa vasten. Nasta-autoilijoiden kohdalla varsinkin kuulee tämän tavan selkeästi äänestä. Ei se mielestäni ainakaan mikään nopeampi liikkeellelähtö ole, verrattuna siihen että siinä perässä ajelen samaa tahtia ilman että tarvitsee suditella kitkoillakaan. :silly:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 13:49
Kirjoittaja S_A
sämpy kirjoitti:Onneksi kaikilla ei ole tarvetta oman erinomaisuutensa ylistämiseen.
Joo tulipa kehuttua tosiaan. *paukuttelee henkseleitä kuten Audistit liikennevaloissa*
En minä kyllä ajaa osaa vieläkään. Mutta ei ole mitään ongelmia ollut kyllä kitkoilla. En tiie onko niitä muilla sitten.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 13:55
Kirjoittaja S_A
GreenThing kirjoitti:Yhtä asiaa olen ihmetellyt liikennevaloista lähtiessä. Johtuuko se jotenkin laiskuudesta vai mistä, että joka kerta pitää lähtö tehdä luistonestoa vasten. Nasta-autoilijoiden kohdalla varsinkin kuulee tämän tavan selkeästi äänestä. Ei se mielestäni ainakaan mikään nopeampi liikkeellelähtö ole, verrattuna siihen että siinä perässä ajelen samaa tahtia ilman että tarvitsee suditella kitkoillakaan. :silly:
Ei ne varmaan välitä siitä. Jos ei ole oma autokaan, ei ole omia renkaitakaan. Ja ESP hoitaa kuitenkin pidon sinne. Miksi siis keskittyä mihinkään sen enempää.
Tätä minä tarkotin tuossa ylempänä, jossa TÖRKEÄSTI kehuin itseäni ja sain leiman ottaan "oma kehu haisee", että kun kitkoilla ei sudi yhtään. Ja edessä oleva nastallinen auto sutii kokoajan. Sama kaista, jonossa peräkkäin kiihdytys liikennevaloista.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 14:19
Kirjoittaja lerppu
Mulla varmaan nastat liikenteessä rapsuukin helatiden, aina dynamic-moodi päällä - rajoittaa ajonestojen peliin puuttumista aika kivasti! Niin kilahtanut en ole, että nakkaisin sähköaivot kokonaan nurkkaan, tämäkin asetus kuitenkin antaa aika kivoja driftauksia kaasun annostelulla räppäillä. Ja pääsee liikkeelle oleellisesti reippaammin kuin ajonesto asettuneena täyteen byrokratian voimantuntoon... Sinänsä olen sitä mieltä että kitkat on oikea vaihtoehto! Too baad että noi omat kumit on parivuotiaat ja muutaman kympin ajetut, niin olkoot sitten nastat alla. En kyllä tykkää ropinasta, mutta en vaihda perfectly good tassuja kitkoihin vain siksi etten tykkää. :|

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 16:58
Kirjoittaja jyrkip
Aamen. Kummat on paremmat talvirenkaat, nastat vai kitkat?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 18:01
Kirjoittaja matti_vuorio
Ajelin aikoinaan Fiatilla pari kierrosta Nokian kitkoja. Autossahan ei ollu edes ABS-jarruja ja hyvin pärjäsi kun tiesi mitä siellä auton alla oli. Sittemmin hyvemmissä autoissa on ollu aina nastat alla. En osaa selittää miksi näin päin. Onhan tuolla tietysti aina välillä jänniä tilanteita, kun nuo pienet tiet ovat jäässä ja sianselän muotoisia. Nastoista huolimatta auton perä karkaa sivulle suoralla tiellä. :?

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 20:10
Kirjoittaja _rico
lerppu kirjoitti:Mulla varmaan nastat liikenteessä rapsuukin helatiden, aina dynamic-moodi päällä - rajoittaa ajonestojen peliin puuttumista aika kivasti! Niin kilahtanut en ole, että nakkaisin sähköaivot kokonaan nurkkaan, tämäkin asetus kuitenkin antaa aika kivoja driftauksia kaasun annostelulla räppäillä. Ja pääsee liikkeelle oleellisesti reippaammin kuin ajonesto asettuneena täyteen byrokratian voimantuntoon... Sinänsä olen sitä mieltä että kitkat on oikea vaihtoehto! Too baad että noi omat kumit on parivuotiaat ja muutaman kympin ajetut, niin olkoot sitten nastat alla. En kyllä tykkää ropinasta, mutta en vaihda perfectly good tassuja kitkoihin vain siksi etten tykkää. :|

Vähän samankaltainen tilanne täälläkjn. Auton mukana tuli uudet contin nastat, mutta vanteet on rumat Giuliettan hinnat alkaen 16 tuumaiset sekä hapettumista siellä täällä. Miele tekisi vaihtaa 17" vanteisiin ja kitkoihin, mutta se olisi taas tonnin sijoitus ja tähän konkurssiin ei lompakko veny. Laitetaan nyt ensin se multiair yksikkö kuntoon kunhan päästään rahasummista sopuun PP-auton kanssa..

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 21:34
Kirjoittaja Aquatica
jyrkip kirjoitti:Aamen. Kummat on paremmat talvirenkaat, nastat vai kitkat?
Ne, millä selviää hengissä ja ongelmitta? Vaikka olis kesärenkaat alla...

Viittaan tähän siis sitä, että 80% onnea (muut liikkujat), 20% omaa varautumista ennakoinnin ja varovaisuuden puolesta.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 22:11
Kirjoittaja mutt
Mulla on työmatkakulkineessa alla testivoittajanastat. Tosin, jos ihan tarkkoja ollaan, niin ne oli testivoittajat kahdeksan vuotta sitten, ja nastatkin on nypitty pois toissa keväänä. Alan tulla siihen tulokseen, että kutakuinkin mitkä tahansa kiinankitkatkin on näitä paremmat.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 04:34
Kirjoittaja S_A
jyrkip kirjoitti:Aamen. Kummat on paremmat talvirenkaat, nastat vai kitkat?
En tiedä.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 15:57
Kirjoittaja fahlsjy
S_A kirjoitti:
jyrkip kirjoitti:Aamen. Kummat on paremmat talvirenkaat, nastat vai kitkat?
En tiedä.
Nastoilla pysyy paremmin pystyssä! :-D

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 16:39
Kirjoittaja sataviisviis
Äsken Manskulla joku ajeli moottoripyörällä, en tiedä oliko kitkat vai nastat? Jäistä ainakin oli.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 20:33
Kirjoittaja Aquatica
^
Olikohan sama tyyppi Öljytiellä... Tuskin, kellonaika samoihin nurrkkin. Keravalla siis Öljytietä tuli prätkäjätkä vastaan O_O

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 21:14
Kirjoittaja Isola
jyrkip kirjoitti:Aamen. Kummat on paremmat talvirenkaat, nastat vai kitkat?
Riippuu siitä, onko auto etu-, taka- vai nelivetoinen, bensa vai diesel, ja ovatko kunnoltaan paremmat renkaat edessä vai takana sekä onko autossa huomiovalot ja jos on, palavatko takavalot aina niiden kanssa. Näin ainakin olen lukuisista nettikeskusteluista ymmärtänyt :mrgreen: