Sivu 12/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 10:56
Kirjoittaja Jevgen
Laku kirjoitti:Tyttären Golf 1.6 diesel vm 10 pottoainesysteemit jäätyi ja korjailtiin kahteen otteeseen Laakkosella (viimasuoja puuttui, ei koskaan ollutkaan) hintaa tais tulla takuista huolimatta 900 €.

Kaverin Volvo XC 70 mikälienee diesel 5 pyttyinen ei lähtenyt käyntiin päivän päätteeksi. Kävin sitten käynnistelemässä apuvirralla - ei mitään, valot paloi kirkkaasti ja startti ei lyö päälle. Hinurilla korjaamolle, ollut siellä viikon, ei tehty mitään, on jonossa Metro Auto.
Eilen soitteli, että joku "jarruboxi" vikatilassa, ei anna käynnistää autoa. Hinta-arvio 1900 €.
Osa tilattava Ruotsista, tulee ensi viikolla.
Omasta V70:stä alkoi mittaristo osoittamaan luovuttamisen merkkejä: Ensin kesällä pitkien merkkivalo jätti välillä syttymättä, sitten mittaritaulun näytössä oleva kello alkoi elää omaa elämää, lopulta syksyn tullen mittaristo alkoi pimeilemään kokonaan ja lopulta alkoi tulla airbagin herjaa. Kilometrit kyllä juoksivat kokoajan. Googlettelemalla selvisi, että kyseessä on hyvin yleinen tyyppivika ja johtuu kylmäjuotoksista piirilevyssä. Thaimaasta kotoisin olevan mittariston hinnaksi Volvolta kerrottiin asennuksineen ja ohjelmointeineen vaatimattomat 1300 €. Vika oli kiusallinen ja autoa tarvittiin joka päivä, joten oli hilkulla, etten maksanut uutta mittaristoa. Onneksi Lahdesta löytyi paja, joka korjaa noita 200 eurolla ja antoi vielä työlle 2v. takuun. Purku ja asennus oli ensikertalaiselta alle 10 min kestävä toimitus. Italialaisissa on kuulemma paljon sähkövikoja :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 11:20
Kirjoittaja TeeHoo
Audi vie litran öljyä 800 kilometrillä... Ei ole vissiin kovin harvinaista tfsi-koneessa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 11:31
Kirjoittaja palkus
Monet audit vie öljyä enemmän kuin 2.0 jts :shock: Eikös tuo 1l/800km ole kuitenkin jo liikaa, kait se suurin sallittu on litra tonnilla :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 11:49
Kirjoittaja Alfissimo
Volkkarilla taisi olla "normaalin" kulutuksen raja tosiaan litra/tonni ennenkuin on vika. Jokohan sillä koneella on ehditty aiemman omistajan toimesta ajamaan kuivana ja olisi ottanut itseensä vain lisäten kulutusta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 15:50
Kirjoittaja Matti_S
TeeHoo kirjoitti:Audi vie litran öljyä 800 kilometrillä... Ei ole vissiin kovin harvinaista tfsi-koneessa.
Ei ole mikhän. Kaverin vm -06 A4 (2.0 vapari) syö litran 500km. Tosin mittarissa on 300tkm ja auto on mekaanisesti aivan lopussa. Mm kuskin penkissä on rehellisesti reikä perseen kohilla.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 18:49
Kirjoittaja Tazio
^
Onko ollut kovalla käytöllä? Ymmärrän, jos 06 Fiat Seicento olisi noilla kilsoilla loppu, mutta kai ison rahan premiumin pitäisi niellä tuollainen kilometrimäärä nikottelematta?

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 19:51
Kirjoittaja TeeHoo
Mun auto on -09 ja 85tkm ajettu. Ensi viikolla se menee pajalle, kampikammion huohotusventtiili vaihdetaan ja moottorinohjausta päivitetään. Jos ei auto sillä tokene, niin vaihdetaan männät... Huoltoneuvojan mukaan tuon koneen suurin sallittu öljynkulutus on 0,55l/1000km :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 17:18
Kirjoittaja >>Kaitsu
Tällaiseen listaan törmäsin ftcf:n foorumilla. Ei kovin mairittelevalla sijoilla eräät premiumit, kun taas Fiat on parhaiden joukossa... :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Tammi 2013, 14:44
Kirjoittaja Jakke
Säikähdin jo, että Coupeen on iskenyt hillitön bensan jano, kunnes huomasin, että kyse olikin siitä, että polttoainemittari elää ihan omaa elämäänsä jos tankki on alle puolillaan. Hyppii lähes tyhjän ja puolillaan olevan välillä melko tavalla ilman mitään logiikkaa. Näkyy olevan sama anturi kuin 155:ssä, lieneekö sitten sarjassamme tyyppivikoja... Eipä taida viitsiä ruveta korjaamaan ainakaan näin talvella. :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 15:23
Kirjoittaja Matti_S
Tazio kirjoitti:^
Onko ollut kovalla käytöllä? Ymmärrän, jos 06 Fiat Seicento olisi noilla kilsoilla loppu, mutta kai ison rahan premiumin pitäisi niellä tuollainen kilometrimäärä nikottelematta?

-Tazio
Voin kertoa ettei paljon kovemmalla käytöllä voi auto olla kuin mitä kaverin auto on. Auto on kirjaimellisesti jessellä kasassa ja takana piljoonia kylmäkäynnistyksiä pitkin pohjoismaiden talvisettejä. Rehellisesti käyttökamaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 22:29
Kirjoittaja gYdEbUh
Kuulin tänään mielenräjäyttävät määrät hämmentäviä juttuja autojen laadusta eräältä hyvässä asemassa olevalta suomalaiselta autokorjaamojohtajalta, jolla on kavereita mm. Porschen insinöörinä.
Yksi parhaista oli että kuulemma 1500 ensimmäistä Porsche Cayannea haettiin lähes uusina asiakkailta pois ja romutettiin kokonaan..
Porsche 911 on todella epäluotettava auto. Omistajia vaan on senverran vähän että helppo pimittää tietoja massamerkkeihin nähden.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2013, 15:40
Kirjoittaja gYdEbUh
>>Kaitsu kirjoitti:Tällaiseen listaan törmäsin ftcf:n foorumilla. Ei kovin mairittelevalla sijoilla eräät premiumit, kun taas Fiat on parhaiden joukossa... :roll:
'Uudemmat' Roverit ja MG:t on muuten laatupelejä. Tuo sijoitus johtuu siitä että kaikista nelisylinterisistä moottoreista pettää kansipahvi 100tkm paikkeilla. Ja monet laatuviat on BMW:n ohjeistamia säästöpalikoita.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 09:39
Kirjoittaja Tazio
gYdEbUh kirjoitti: 'Uudemmat' Roverit ja MG:t on muuten laatupelejä. Tuo sijoitus johtuu siitä että kaikista nelisylinterisistä moottoreista pettää kansipahvi 100tkm paikkeilla. Ja monet laatuviat on BMW:n ohjeistamia säästöpalikoita.
Oilkos se k-series'n ongelma tässä ne ohjuritapit, jotka asiat paremmin ymmärtävät bimmerin germaani-insinöörit käskivät vaihtamaan muovisiin koneen suunnitelleiden ja toteuttaneiden brittien speksaamien metallisten sijaan?

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 10:52
Kirjoittaja Jakke
gYdEbUh kirjoitti: Porsche 911 on todella epäluotettava auto. Omistajia vaan on senverran vähän että helppo pimittää tietoja massamerkkeihin nähden.
Jostain syystä 911 on kuitenkin ollut useina vuosina saksalaisissa tilastoissa siellä luotettavimpien autojen listan kärkipäässä. Meinaatko, että sakemannien salaliitto on vääristellyt tietoja?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 11:16
Kirjoittaja unknown
Tai sitten ne vaihtaa rekisterikilvet vaimon New Beetlen kanssa ja katsastaa sen, kun kuitenkin altapäin näyttää ihan samalta...

Jos ihan oikeasti noi tilastot kertoo sen, että auto on katsastuksessa "ihan jees", mutta noi tilastot ei kerro sitä että kuinka monta kertaa kuussa se auto on viihtynyt pajalla. Joku vakuutusyhtiö Britaniassa muistaakseni julkisti niitä huoltotilastojakin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 16:32
Kirjoittaja Jiitee
Anopin '03 Corollassa vilkun merkkivalo vasemmalle näyttää päällä-pois-pois-päällä -pois -päällä :shock:

Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 08:29
Kirjoittaja kivirok
Jakke kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti: Porsche 911 on todella epäluotettava auto. Omistajia vaan on senverran vähän että helppo pimittää tietoja massamerkkeihin nähden.
Jostain syystä 911 on kuitenkin ollut useina vuosina saksalaisissa tilastoissa siellä luotettavimpien autojen listan kärkipäässä. Meinaatko, että sakemannien salaliitto on vääristellyt tietoja?
Mitä kavereitten Porscheilua seurannut, niin viat tuntuu olevan ajamista, muttei katsastusta haittaavia. Katsastushan arvioi lähinnä auton tieliikenneturvallisuuden, muttei ota kantaa sekoileviin moottorinohjauksiin tai laatikkoon.

Kuitenkin oma näkemys on niiden laadusta samaa tasoa kuin lähes kaikilla nykyään, eli vaihtelevaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 10:39
Kirjoittaja Laku
Kaverin Volvo XC 70 mikälienee diesel 5 pyttyinen ei lähtenyt käyntiin päivän päätteeksi. Kävin sitten käynnistelemässä apuvirralla - ei mitään, valot paloi kirkkaasti ja startti ei lyö päälle. Hinurilla korjaamolle, ollut siellä viikon, ei tehty mitään, on jonossa Käyttö Auto.
Eilen soitteli, että joku "jarruboxi" vikatilassa, ei anna käynnistää autoa. Hinta-arvio 1900 €.
Osa tilattava Ruotsista, tulee ensi viikolla.
No nyt tästä Volvosta sitten antautui jotkut vetopuolen osat. Vaimo kertoi eilen, että auto pitää kovaa ulinaa (valitti muuten kaveri samaa, kun heitin kotiin ton edellisen keikan jälkeen ja epäili renkaita). En ole asianomaiselta itseltään kuullut. Osien hinta kuulemma 4000 €.

Ei ole tarkoitukseni mollata Volvoja, on niitä itsellänikin ollut 3 kpl aikoinaan. Vaan ei ole halpaa tää nykyautojen korjailu ja varsinkin kun autoilla ei ole ajettu mitään mahdottomia km-määriä, alle 100 tuhatta kilsaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 18:36
Kirjoittaja palkus
Tutun vw-asentajan kertomaa: Mukavalla naisasikkaalla oli ollut runsaan vuoden käytettynä ostettu dsg-tsi golf, autolla oli menty sen verran, että mitään takuita ei enää ollut. Autoon tuli sitten jonkun tonnin dsg-remontti ja kun täti haki surullisena autoa, niin sitten vielä sai ilmoituksen jakopään uusinnan välttämättömyydestä ja mahdollisimman pian. EI asentajaakaan naurattanut.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 19:13
Kirjoittaja unknown
Muutaman tonnin hintaisia huoltoja! Kyllä nämä Ferrarit ja Lamborghinit on halpoja autoja huoltaa, ei minulla olisi varaa ajaa Audilla tai Volkswagenilla... Toyotalla mennään, työnnan ojaan kun meno loppuu ja otan taksin alle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 19:21
Kirjoittaja DaViega
Ja samaan aikaan vauhkotaan luotettavasta, yllätyksettömästä peruskulkineesta :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 19:43
Kirjoittaja willez
Nyt kuukauden sisään ollut kaksi audia , vm.2009 ja 2008 joissa toisessa meni kone ja toisessa öljypumppu... Ajoa takana jotain 80-120tkm... Laadukkaita pelejä 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Helmi 2013, 20:06
Kirjoittaja palkus
niin kova öljynkulutus ettei pumppu kestäny :mrgreen: No ei kait das värkittimiä kannata ylenmäärin mollata, on ne sentään ainakin yrittäneet tehdä sellaisia autoja joilla on ok ajella.

edit: tälläisenkin kehumisen kirjoittelu meinas aiheuttaa vähän pahoinvointia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Helmi 2013, 18:24
Kirjoittaja willez
stoichiometric kirjoitti:niin kova öljynkulutus ettei pumppu kestäny :mrgreen: No ei kait das värkittimiä kannata ylenmäärin mollata, on ne sentään ainakin yrittäneet tehdä sellaisia autoja joilla on ok ajella.

edit: tälläisenkin kehumisen kirjoittelu meinas aiheuttaa vähän pahoinvointia.
Tosiaan tuo öljypumppuvikainen vei kyllä simmosta 1l/2000km öljyä ja painevalo syttyi monta kertaa moottoritiellä ym. Toisesta kajahti jakopää 70tkm kohdalla (vaihtoväli ilmeisesti 120tkm)...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 18:46
Kirjoittaja CHRdriver
Nyt täytyy kyllä sanoa, että pirun huonoja VAG konsernin yksilöitä teidän kavereilla ja tutuilla!

Vag konsernin vehkeet on minun mielestä ollut kautta aikojen tunnettuja hyvästä kestävyydestä ja laadusta sekä hyvästä virityspotentiaalista. Toki vikoja kaikissa on, mutta ei nuo konsernin vehkeet kyllä ihan ekana ole hajonnut meilläpäin ainakaan :-D

Omia kokemuksia vaggilaisista: 1.9tdi ahu kone seatissa kiinni, mittarissa nyt 460tkm. Öljyä ja jakoremmiä vaihdeltu. kone avaamaton. Öljyä vie aikalailla just sen verran mitä öljypohjan välistä sillon tällön tihkuttaa ja mitä rättiin jää kun niitä tarkastaa. Ihan mahtava laite. Ja hei se kulutus... 4-4,5l/100km.... yli 5 on vaikee päästä vaikka ajelis reippaasti.

Sitten: Audi tt 1.8t quattro. mittarissa oli myydessä 290tkm. Isommalla ahtimella yms. +300hp, ajettu viritettynä reilusti yli 100tkm.Ei mitään ongelmia, Eikä vienyt tippaakaan mitään nesteitä.

Kavereilla ja tuttavilla melkein kaikkilla vaggilaset ja ei kyllä ole ollut mitään kummempia ongelmia ja moottoreiden kanssa ei mitään...

Nyt kyllä viimeistään kivitätte minut :-D mutta äitin 156 jts alffan kone luovutti savun ja kolinan saattelemana 150tkm kohdalla.... ja oli sitten varmasti huollettu. Äidin aikaisemmasta autosta fiat coupesta 1.8 16v katkesi jakohihna ennenaikojaan... delta-auton korjauksen hinta arvio 3500e... :-D


Mutta kaikista autoista löytyy heikot kohdat sitä en kiistä! mutta katotaan niitä juttuja joskus ilman taikalasejakin 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 18:58
Kirjoittaja unknown
Isäni muistaa ne vanhat Audit ja muistelee että Audi oli NIMENOMAAN tunnettu huonosti kestävinä autoina.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 20:01
Kirjoittaja Jevgen
VAG on tehnyt sellaisen määrä autoja, että joukkoon mahtuu hyviä ja huonoja. Muistan vielä PV:n palveluksessa Syncro Transportterit 1.6TD -koneella. 100 000km lapinreissu ja koneremontti. Tuosta 1.9 tdi koneesta sen verran, että tosiaan pieniruokaisia ovat ja suht kestäviä, mutta mitenkään sivistyneeksi voimalähteeksi tuota ei voi sanoa. Paikasta toiseen pääsee kyllä. Meillä tuo karvan vaille 400 000 ajetun yksilön turbo alkaa olla vaihtokunnossa. Osat noihin maksaa myös hunajaa.

Omassa mielessäni VAG nauttii yhtä suurta arvostusta, kuin Toyotakin: Perusluotettavia kulkineita, joita arvostetaan Suomessa käytettynä aivan liikaa. Jos uutena olisi aivan pakko jokin auto ostaa, olisi Toyota Yaris aika vahvoilla. Arvon aleneminen suht inhimillinen ja luotettavuus kohdallaan, huoleton ajella, eikä kuitenkaan maksa uutena aivan mahdottomia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 20:43
Kirjoittaja Aquatica
^
Ja nykylaitteissa ei ole pätkääkään ruostesuojaa - edes sitä vähää, mitä joskus. Tietenkin jos maahantuoja viitsii jotain suojauksia tehdä...

Tänäpäivänä ei voida kunnolla sinkittää "eikä muutakaan" ihan ton pirulautasen ympäristölain takia...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 22:43
Kirjoittaja Tuomas K
Aquatica kirjoitti:Tänäpäivänä ei voida kunnolla sinkittää "eikä muutakaan" ihan ton pirulautasen ympäristölain takia...
Kyllä se nykyäänkin onnistuu, moni auto on nykyäänkin tehtaan jäljiltä kelvollisesti suojattu. Sitten on nämä Alfat ja muut mätämiinat joissa on vähän jotain laitettu näkösuojaksi pellin pintaan että kestää ajaa autokaupasta ulos kun on nimet paperissa.

Enemmän kuin lainsäädännöstä taitaa olla kyse valmistajan suhtautumisesta asiaan, eli lisääkö kunnollinen ruostesuojaus myyntiä niin paljon että lisäkustannus olisi perusteltu. Taitaa Alfat mennä suurelta osin lämpimämpiin maihin kuin Suomeen, eikä taida täkäläiset olosuhteet paljon kiinnostaa. Automaissa näillä ei ajetakaan niin pitkään että ruosteesta tulisi vakava ongelma, eli puhtaasti ekonominen ratkaisu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 22:55
Kirjoittaja alfa164
Todentotta tuo

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 10:35
Kirjoittaja Jiitee
Jevgen kirjoitti:VAG on tehnyt sellaisen määrä autoja, että joukkoon mahtuu hyviä ja huonoja. Muistan vielä PV:n palveluksessa Syncro Transportterit 1.6TD -koneella. 100 000km lapinreissu ja koneremontti. Tuosta 1.9 tdi koneesta sen verran, että tosiaan pieniruokaisia ovat ja suht kestäviä, mutta mitenkään sivistyneeksi voimalähteeksi tuota ei voi sanoa. Paikasta toiseen pääsee kyllä. Meillä tuo karvan vaille 400 000 ajetun yksilön turbo alkaa olla vaihtokunnossa. Osat noihin maksaa myös hunajaa.

Omassa mielessäni VAG nauttii yhtä suurta arvostusta, kuin Toyotakin: Perusluotettavia kulkineita, joita arvostetaan Suomessa käytettynä aivan liikaa. Jos uutena olisi aivan pakko jokin auto ostaa, olisi Toyota Yaris aika vahvoilla. Arvon aleneminen suht inhimillinen ja luotettavuus kohdallaan, huoleton ajella, eikä kuitenkaan maksa uutena aivan mahdottomia.
Komppaan. Miksi Toyotaa ja Vw:a arvostetaan käytettynä liikaa ? Näillä kun yleensä tekninen kestävyys ja pellit pelittää sen 400 tkm ja yli 15 vuotta ja suhteellisen pienillä käyttökuluilla. Huolto toimiva.

Joillakin muilla merkeillä auto ostetaan niin kuin osamaksulla. Auto halpa mutta ylläpito kallista.
Ja nyt puhun käyttöautosta. Sitten on harrasteauto ihan oma lukunsa... ja Alfa 8)

Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Helmi 2013, 15:13
Kirjoittaja DaViega
http://www.topgear.com/uk/car-news/rowa ... 2013-02-08" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: tai :crazyeyes: tai :silly: tai :roll: tai :shock: ... Ihan miten haluaa ajatella

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 19:57
Kirjoittaja Tazio
Imperiumin teräsnyrkkiin iski eilen illalla häiriö. Valmiiksi turhautunut sieluni ei kahden päivän management symposiumin päätteeksi juuri korkeita veisannut kun Lantikan kaasupoljin heittäytyi veltoksi Krapihovin p-paikalla.

Aikani pellin alla poljin- tanko-vivusto-vaijeri-kaasutin kokonaisuutta ihmeteltyäni - 4 Senior Servicen verran - oli pakko todeta, että en tajunnut mikä oli vikana joten soitin huoltoauton. Faija ja broidikaan eivät taskulampun valossa päässeet ongelmasta pajulle joten virittelimme sähköjohdosta ja narusta perinteisen apumiehen ikkunasta sisääntulevan käsikaasun. Toinen pää Weberissa ja toinen pää rukkasesa.
Sujuihan se ajaminen noinkin ja Lantti tuli kotiin, mutta tuonne pellin alle on kyllä mentävä. Toimiva jalkakäyttöinen kaasupoljin on yllättävän näppärä ratkaisu ;)

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 10:07
Kirjoittaja palkus
Tämä ei ole vw-yhtymän vehkeitten tarkoituksenhakuista dissausta, mutta kun muunmerkkisten osalta ollut rauhallista. Eli pari tapausta: jamppa oli ostanut n.60000/3v ajetun jettan ja oli nyt tilannut jonkun uuden auton, kun ei viitti kokoajan ajaa pelko persiissä. Tuohon jettaan oli nyt vaihdettu n. 6k€ edestä osia (jakopää, kytkinhässäkkä, turbo, jäähdytin) ja remontit oli menny asiallisen myyntiliikkeen piikkiin. Kyselinkin, että eikö nyt kannattaisi auto pitää, kun on laitettu kuntoon? Jamppa meinas sitten, että onhan siinä vielä vaihtamattomia osia (mekatroniikka, moottori ym.) eikä niitä viitti ruveta omasta pussista vaihtelemaan. Eli luja luotto oli syntynyt :mrgreen:
Sitten toinen tapaus: Kaveri jo mietiskeli auton vaihtoa kans, kun takuu-aika loppumassa ja 30000 "huollossa" oli vaihdettu turbo ja jakopää jekä jotain muuta pientä. Meinas kans, että ei oikein viittis 60000 huollossa noita ruveta omalla rahalla makselemaan. Lohduttelin kyllä molempia, että kyllä tuollaisiin tehdas vielä myöhemminkin osallistuu, jos mittarilukema on vielä kohtuullinen, mutta ilmiselvästi luotto oli tyystin mennyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 10:33
Kirjoittaja Shuttle
Työkaverillani muutaman vuoden ikäisestä Passatista on nyt lauennut pari suudinta, polttoainesiirtopumppu ja muuta pientä. Tielle jättänyt viimeisen vuoden aikana kolmesti. Kironnut konsernin kyllä helvettiin, muttei tohdi vaihtaa, kun "alkaa olemaan kaikki vaihtokelpoinen vaihdettu". Sanoo kyllä ettei konsernin tuotteisiin enää koske tämän ajokin jälkeen, jota nyt meinaa pitää vielä muutaman vuoden.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 11:55
Kirjoittaja Alfissimo
stoichiometric kirjoitti:Lohduttelin kyllä molempia, että kyllä tuollaisiin tehdas vielä myöhemminkin osallistuu, jos mittarilukema on vielä kohtuullinen, mutta ilmiselvästi luotto oli tyystin mennyt.
Paitsi, jos et ole auton ensimmäinen omistaja, vaikka vaan toinenkin ja liikkeestä ostanut, niin valmistaja todennäköisesti pesee kätensä täysin. Mikäli korjaavat takuun "yliaikaisia" vikoja omaan piikkiin jonkun muun kuin ensimmäisen ostajan autossa, on se sama kuin suoraan myönnettäisi tuotteen olevan paska. Vai ovatko das autolla näin jo tehneetkin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 12:59
Kirjoittaja Farina
Alfissimo kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Lohduttelin kyllä molempia, että kyllä tuollaisiin tehdas vielä myöhemminkin osallistuu, jos mittarilukema on vielä kohtuullinen, mutta ilmiselvästi luotto oli tyystin mennyt.
Paitsi, jos et ole auton ensimmäinen omistaja, vaikka vaan toinenkin ja liikkeestä ostanut, niin valmistaja todennäköisesti pesee kätensä täysin. Mikäli korjaavat takuun "yliaikaisia" vikoja omaan piikkiin jonkun muun kuin ensimmäisen ostajan autossa, on se sama kuin suoraan myönnettäisi tuotteen olevan paska. Vai ovatko das autolla näin jo tehneetkin.
Työkaverin Passatista meni suutin ja ainakin silloin valmistaja (tai maahantuoja) maksoi puolet työstä ja osasta. Ja hän ei ollut auton ensimmäinen omistaja, vaan toinen tai kolmas. Paskatilla oli ajettukin vajaa 200tkm, jos en väärin muista. Koska suuttimen rikkoutuminen päättää matkan ja kolme suutinta oli vielä vaihdettavana, niin kaveri hankkiutui kyseisestä pelistä eroon. Osti sitten vaan vanhemman koppaisen Passatin, koska siitä oli hyvä kokemuksia :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 13:44
Kirjoittaja palkus
^^jep, olin vähän epätarkka, lohduttelin pääosin sitä vähän ajetun auton omistajaa, joka oli ostanut uutena. Ei semmosessa pian 4v jettassa voi paljo takuita olla (eikä kuulu :twisted: )
^ja^^ sitten on näitä ihmeellisiä osakorvauksia, miksi? Tuossa jettan kohdalla tuli mieleen lähinnä tuo mekatroniikka, josko tommisissa olis jotain tehdas/maahantuoja helpotuksia vaikka 5v/100000km asti. No, oma mielipide takuuajan jälkeisiin remontteihin on se, että artisti maksaa / kuuluu maksaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 17:50
Kirjoittaja Rasvis
Autossa olisi kiva olla kaksi toimivaa ajovaloa joten käytin tänään pari tuntia Peugoatsen rassaamiseen. Lähivalolle on umpiossa omat virta- ja maadoitusliittimet, ja maa oli käynyt sen verran lämpimänä että oli sulanut umpion runkoon kiinni sekä lakannut johtamasta.

Samalla tuli tongittua toista takavaloumpiota, josta on koko talven tullut suhteellisen ärsyttäviä *PLIIIIIP* lamppu rikki -ilmoituksia. Moninapaliittimen maapiikki oli palanut mustaksi.

Jos käpisteltävänä olisi vaikkapa 80-luvun Seiskavitonen voisi tuollaiset maadoitusviat aika kivuttomasti laskea ominaisuuksiksi. Mutta vuoden 2006 407:ssa? Kamalaa roskaa. Eikö ne koskaan opi, PSA mitoittamaan liittimiä ja allekirjoittanut olemaan ostamatta tuollaisia vätkyttimiä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 19:15
Kirjoittaja Epezi
Firman 1.9tdi transportterista hajos kaksoismassavauhtipyörä, ajettu 50tkm.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:05
Kirjoittaja PRO
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... aign=Boksi" onclick="window.open(this.href);return false;

Taitaa olla kiinalaisten ja ruotsalaisten kuherruskuukausi ohi...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:14
Kirjoittaja Laku
^Haittaaks se?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:23
Kirjoittaja DaViega
Ja juuri kun jostain luin, että Volvolla ollaan kiinanpäädyssä huolissaan siitä, että merkki mielletään liian "kiinalaiseksi".

Jos Volvo vihdoin tekisi saabit :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:29
Kirjoittaja PRO
Laku kirjoitti:^Haittaaks se?
Kyllä se taitaa naapureita haitata...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 17:35
Kirjoittaja Pujazuba
PRO kirjoitti:
Laku kirjoitti:^Haittaaks se?
Kyllä se taitaa naapureita haitata...
Jos ko merkki ei olisi kiinalaisessa omistuksessa, se olisi kenties Saabin kanssa samassa arkussa.
Ruotsalaisten pitaa valita yksi vaihtoehto...
1. Volvo olisi pysynyt ruotsalaisena ja Ruotsin hallitus olisi pelastanut sen kerta toisensa jalkeen konkurssista ja tuotteet oman mielen mukaan.
2. Olla kiitollinen siita etta merkki on viela olemassa ja antaa uuden omistajan tehda mita haluaa jos han kerran on vastuussa sen vaippojen vaihtamisesta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Maalis 2013, 19:59
Kirjoittaja willez
Tuo VW:n luotettavuus perustuu pitkälti ysiketlukuun , ennen oli parempia. Nykyään ihan susia... Sama homma useammalla merkillä , ja niitä myydään vanhojen uskomusten kautta...

Kyllä tossa töissä huomaa mihin ollaan menty , uudet autot ovat suoraan sanottuna p*skoja !

Otetaan yksi verrokki lennosta , -93 Volvo 940 farmari , ajettu 390tkm. Kone ulkotapäin kuiva,samoin aski. Automaatti vetää hienosti ja kone käy hyvin,päästöt kunnossa. Ei ainuttakaan ruosteenalkua pohjassa , katsastuksesta hylky ruosteisen takalevyn takia,ja repsikan turvavyön kela p*skana...

Sitten 2008 Volvo V50 , ajettu 65tkm johon mennessä vaihdettu startti,laturi,moniurahihna+kiristin+parit rullat,suuttimet , jotain tiivisteitä ja o-renkaita,koiranluut ym.ym. Kone vie kuulema öljyä reippaasti...Taitaa DPF-valokin vilkkua välillä ja sitten tulee vikakoodeja... Tämmöstä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 08:20
Kirjoittaja PRO
Ei nyt mikään suurmurhe kyseessä, mutta kun pitäisi Hondaan (CR-V) ostaa uudet kesägummit. Ikinä en ole mukamaasturiin ostanut renkaita, joten mitä pitää ottaa huomioonn ostettaessa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 08:52
Kirjoittaja Aquatica
^
Että ne on mustat ja pyöreät? :D Paino/nopeusluokka ja oikea koko on tietty ne, minkä perusteella lähet miettimään minkälaatusia gummeja ostat... Kiinakumit varmaan halvemmat, mutta kestääkö kokonaista kesää jne.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 10:08
Kirjoittaja PRO
Eikös niitä renkaitakin saa erivärisinä :roll: ? Lähinnä mietin, että voinko ostaa suoraan 225/65/17 -renkaat. Vai pitääkö niissä olla joku SUV-korvamerkkaus?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 10:17
Kirjoittaja Laku
Kyllä tossa töissä huomaa mihin ollaan menty , uudet autot ovat suoraan sanottuna p*skoja !
Jotenkin on tullut samanoloinen mielikuva.
Ihan kuin olis palattu jonnekin 60-luvulle, jolloin koneet kesti alle 100 tkm. Koneethan kyllä ny kestäis, jos apulaitteet toimis ok.
Nyt tuntuu olevan runsaasti vikaa ohjaussähköissä ja eri elektroniikkavempaimissa, syöttölaitteissa jne.

Kuitenkin toi 159 alkaa oleen luottolistan kärkikastia, en vaan keksi mitään parempaa uusista, vaikka kuinka olen miettinyt. Tällä mennään.