Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Anopin ' 03- Corollan talvikiekkojen yhteen pölykapseliin tullut yksi maalikraba ( ensimmäinen koko autossa ) - rolla vaihtoon, vai :lol: :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Laku kirjoitti:
Kyllä tossa töissä huomaa mihin ollaan menty , uudet autot ovat suoraan sanottuna p*skoja !
Jotenkin on tullut samanoloinen mielikuva.
Ihan kuin olis palattu jonnekin 60-luvulle, jolloin koneet kesti alle 100 tkm. Koneethan kyllä ny kestäis, jos apulaitteet toimis ok.
Nyt tuntuu olevan runsaasti vikaa ohjaussähköissä ja eri elektroniikkavempaimissa, syöttölaitteissa jne.

Kuitenkin toi 159 alkaa oleen luottolistan kärkikastia, en vaan keksi mitään parempaa uusista, vaikka kuinka olen miettinyt. Tällä mennään.
Tämän takia tässäkin perheessä ajetaan hiukan vanhemmilla Toyotoilla , kun noissa uudemmissa T-autoissakin on jo enemmän vikoja- :)

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Naureskeltiin kaverin kanssa taannoin kun näissä Diesel Toyotoissa on murhetta jatkuvasti. Takuuseen vaihdetaan alle 100tkm ajettuihin välikansia ym.. Tehtaalta lähtevistä lohkoista joka toinen on soiro ym.. Ensimmäiset oireet ovat kova öljynkulutus ja sen jälkeen kansi ylös. Ei oo saanu Common Railia toimimaan samalla tavalla kun vanha kunnon Hiace ilman fööniä :-D

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

willez kirjoitti:Naureskeltiin kaverin kanssa taannoin kun näissä Diesel Toyotoissa on murhetta jatkuvasti. Takuuseen vaihdetaan alle 100tkm ajettuihin välikansia ym.. Tehtaalta lähtevistä lohkoista joka toinen on soiro ym.. Ensimmäiset oireet ovat kova öljynkulutus ja sen jälkeen kansi ylös. Ei oo saanu Common Railia toimimaan samalla tavalla kun vanha kunnon Hiace ilman fööniä :-D
Minulla on tähän Toyotan suhteellisen laadun heikkenemiseen kaksi teoriaa: alihankkijoita nyt kilpailutettu liian paljon ja Toyotan Burnastonen tehtailla on pikku hiljaa homma lipsunut brittimeininkiin :-D ,
sillä konsernin laadultaan parhaimmat autot tehdään nykyään Japanin lisäksi Turkissa.

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Jep , ja Toyotahan lopetti Diesel hommat kokonaan kun kaik on susia.. Huhujen mukaan uusiin Toyotan dieseleihin tulisi BMWn neloskoneita.. Kuultu kaverilta kuka on töissä Toyotalla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Itse taas olen kuullut paljon pahaa nimenomaan uudemmista bimmerin diisseleistä... Kuulemma uusi bensakone melkein samoilla tehoilla tai paremmillakin ja kuluttaa diisseliä vähemmän o_O Tosi "ekodiisseleitä", jos bensavehkeet vie vähempi per 100km. Tämä siis parilta kuljettajalta välittynyttä tietoa, jossa parikin kiisselibimmeristiä valittaa surkeista diesel-kikottimista.
Eikä kuulemma ole sitä luottoakaan noihin koneisiin, toisin kuin bimmerin bensaan. Tiedä sitten, onko osunut vain pari maanantaikappaletta samaan porukkaan, vai mikä on. Muistelen kuitenkin lukeneeni jostain TM:stä tai TL:stä, jossa noita tuoreita bimmerin diisseleitä kehuttiin kovasti.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

PRO kirjoitti:Eikös niitä renkaitakin saa erivärisinä :roll: ? Lähinnä mietin, että voinko ostaa suoraan 225/65/17 -renkaat. Vai pitääkö niissä olla joku SUV-korvamerkkaus?
tuo on käytännössä suv koko, joten vikaan ei helposti voi mennä. Kannattaa harkita esim. misukoita tai vastaavia. Nuot leikkimaastureiden renkaat on loppujen lopuksi ihan kohtuu hintaisia (kokoonsa nähden).

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Onhan nuo uudet toyotat aivan hirveitä. Työautona parin vuoden ikäinen Verso. Vauhtipyörä alkoi ravistaa 30tkm kohdalla, 60tkm ajettuna auto on ehtinyt jättää jo tielle neljä kertaa (kaikki keskellä kesää), vaihteisto toimii miten sattuu, sähkölasit päättää välillä olla nousematta, mäkilähtöavustin saattaa mennä pariksi päiväksi jumiin, 1.6 bensakone ja kuluttaa säännöllistä 9.9l/100km, kerran kuussa käyn vaihtamassa ämpärillisen polttimoita, sisustamuoveista puolet löytyy muualta kuin ohjaamosta koska lähtevät omia aikojaan irti, ym ym.

Jatkuvan vikaantumisen takia saan usein vuokra-autoksi jonkun muun uuden toyotan ja kamalinta on tuo mallien välinen yhtenäisyys. Oli se auris, yaris, verso tai avensis, ne on kaikki samoja eri kuoressa, joista jokainen on yhtä ainutlaatuisen hirveä.

Kyllä saa haikein silmin muistella aikoja kun Toyotat oli laatuautoja.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^samaa on sanonut enoni joka on piirivartija ja joutuu tommosella kipolla ajelemaan öitä. tosin sillä ollut käytössä auris ja urban cruiser

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Shakal kirjoitti:Onhan nuo uudet toyotat aivan hirveitä. Työautona parin vuoden ikäinen Verso. Vauhtipyörä alkoi ravistaa 30tkm kohdalla, 60tkm ajettuna auto on ehtinyt jättää jo tielle neljä kertaa (kaikki keskellä kesää), vaihteisto toimii miten sattuu, sähkölasit päättää välillä olla nousematta, mäkilähtöavustin saattaa mennä pariksi päiväksi jumiin, 1.6 bensakone ja kuluttaa säännöllistä 9.9l/100km, kerran kuussa käyn vaihtamassa ämpärillisen polttimoita, sisustamuoveista puolet löytyy muualta kuin ohjaamosta koska lähtevät omia aikojaan irti, ym ym.

Jatkuvan vikaantumisen takia saan usein vuokra-autoksi jonkun muun uuden toyotan ja kamalinta on tuo mallien välinen yhtenäisyys. Oli se auris, yaris, verso tai avensis, ne on kaikki samoja eri kuoressa, joista jokainen on yhtä ainutlaatuisen hirveä.

Kyllä saa haikein silmin muistella aikoja kun Toyotat oli laatuautoja.

... ja pahinta on, että Esson miehiltä ( Olisko nykyisin sitten ABC-miehet ) kysyttäessä ei mitään vikaa ole koskaan ollutkaan ja muita merkkejä ei viitsitä edes kokeilla. :|
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mun puolesta saa kukin ajella millä tykkää, välillä vain huvittaa tojota-kuskien kärkäs oman kehu (remonttivapaus kehuntaa) ja muiden merkkien dissaaminen. Tulee välillä ikäänkuin joku lahko mieleen. Halavalla noita autoja nykyjään tehdään, kaikenmaailman tingentankeleita kyllä on, mutta itse perusauto on perseestä. Alustan ongelmia korjataan vakautuksella yms.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

stoichiometric kirjoitti:Mun puolesta saa kukin ajella millä tykkää, välillä vain huvittaa tojota-kuskien kärkäs oman kehu (remonttivapaus kehuntaa) ja muiden merkkien dissaaminen. Tulee välillä ikäänkuin joku lahko mieleen. Halavalla noita autoja nykyjään tehdään, kaikenmaailman tingentankeleita kyllä on, mutta itse perusauto on perseestä. Alustan ongelmia korjataan vakautuksella yms.
Heh, tuntuu samalla myös siltä, että myös tällä saitilla muutamat suhtautuu T-autoon kuin antilahkoon - katsotaan peiliä kamraatit :wink: Nämähän ovat vain autoja... ja sitten on Alfat .

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jiitee kirjoitti:...tuntuu samalla myös siltä, että myös tällä saitilla muutamat suhtautuu T-autoon kuin antilahkoon...
JT
En ole ikinä FinToys-foorumilla käynyt. Olen silti 100%:n varma että esimerkiksi Alfa Romeon promoaminen jokaisessa keskustelun käänteessä, ei taatusti herätä kyseisellä foorumilla sympatiaa ja ihailua. Voipi tulla jopa karvaasti näpeille. Tietyillä asioilla on aikansa ja paikkansa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^+1 Ja sitten täytyy ottaa huomioon se, että potentiaalisen (uusmaisen) alfan ostajan vaihtoehtolistalla on bmw, audi jne. kun taas potentiaalisen tojotan ostajan listalla on vw, ford , sotka jne.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Anteeksi - mitä tarkoittaa "uusmaisen"?
Asiaan: En voi allekirjoittaa Alfan omistajana (ja todennäköisesti vielä joskus uudelleenkin ostavana henkilönä) että voisin harkita niinkin epäsympaattista autoa itselleni kuin Audia.
Sinänsä olen samaa mieltä että Toyotan ja Alfan ostajakunta noin keskimäärin varmastikin eroaa toisistaan melkotavalla.

Herättää ajatuksia tämä; ilmeisesti Alfisteissa on väkeä, jotka olisivat valmiita ajamaan Audilla? Itselleni Alfa on (ja ollut aina, ennen moisen omistamistakin) imago-auto. Ja kun Audi herättää ylimielisen ja tylsän excelin pyörittämisen keskijohto-mielikuvan, Alfa on spektrin aivan toisessa päässä erityisen mielenkiintoisena ja elämään innokkaasti suhtautuvana, nautiskelijan autona! Kuten tälläkin forumilla on nähtävissä, niin käytännöllinen Alfisti ostaa toiseksi autoksi Jeepin (tai Land Roverin, äveriäät Rangen). Koska Suomen talvi kestää 6 kk. Mutta käytännön Alfisti ei osta Q-sarjan Audia... Toki Alfojakin saa neljästä nurkasta raapivina, mutta Tapanilan väylän maavara-vaatimukset eivät näillä täyty... Koitan tässä sanoa, että muiden merkkien murheita on koettu 13 eri merkin voimin, mutta koskaan se merkki ei tule olemaan Audi.

Miten Alfisti perustelee Audin ostamista?
- Rehellisesti kiinnostaa, joten kiitos vastauksista.

(Olen ajanut A3, A4 sekä A6 - 2 litrasista siihen janoiseen tuplaturboon. Ajo-ominaisuudet? Puumaisia. A3 todellinen pettymys. A6 Allroad tunnoton.)

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ ja ^^^

En pidä itseäni minään merkkifanaatikkona, koska kotipihalla on nytkin neljää eri merkkistä ja mallista autoa.
Alfasaitti on mielestäni kyllä kohtuullisen avarakatseinen esim.bmw-saittiin nähden. Kokeilkaa ja ostakaa
erilaisia autoja.

"^+1 Ja sitten täytyy ottaa huomioon se, että potentiaalisen (uusmaisen) alfan ostajan vaihtoehtolistalla on bmw, audi jne. kun taas potentiaalisen tojotan ostajan listalla on vw, ford , sotka jne." -

Vahva OT : Monissa perheissä on useampia autoja eri käyttötarkoituksiin. Tällöin tämä päättelyketju ei oikein toimi.
Itsellä mielessä auto kesän hupiajoihin ( miel. museorekisteröity 2-paikkainen esim. Spideri ), omiin ajoihin ympärivuotisesti vaimon kanssa toinen Alfa ( farkku) ja vaimolla Toyota. Avokas puuttuu vielä sarjasta , ja käyttis-Toyotoja on nyt yksi liikaa tavoitteeseen nähden. Avokaskanditaatteja periaatteessa kolme : Mazda MX-5, Mersun SLK tai Spider .

OT off.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

lerppu kirjoitti:Miten Alfisti perustelee Audin ostamista?
Voisin perustella vaikka jotenkin näin:

- 80-luvun lopun tai 90-luvun alun Audi 80 käyttöautoksi. Laadukkaasti tehty yksinkertainen auto jolla voisi siirtyä paikasta toiseen pienillä kustannuksilla. Muotoilu ajattoman tyylikästä.
- 90-luvun alun S2. Sama kuin yllä, ei kuitenkaan yksinkertainen vaan nopea ja ylellinen.
- 80-luvun alun UR Quattro leluksi. Se vaan on hieno.

Mitään noista yllämainituista en ole ajanut joten lausunnossa on keskimääräistä suurempi varaus. 2000-luvun ledikeulat eivät kiinnosta, karsastan liikaa ajatustakin siitä että auto olisi ostettu varallisuuden esittelyä varten. Autoinahan nuo voivat olla hyviäkin, tai sitten eivät.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Nyt on pakko sanoa että noi sataset ja kamppiset audit on ihan hirveitä pommeja ! Tietysi osasyynä kun ne on h*lvetin vanhoja.. Ja noi jet-tronicin "ruiskut" on erittäin vikaherkkiä yms..

Kommentti perustuu omiin kokemuksiin kyseisten autojen parissa tehtyihin korjauksiin/vianhakuihin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös ne L-Jetsonit ole niin yksinkertaisia vehkeitä että kovin hankalaa vikaa niihin ei luulisi voivan tulla?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Rasvis kirjoitti:Eikös ne L-Jetsonit ole niin yksinkertaisia vehkeitä että kovin hankalaa vikaa niihin ei luulisi voivan tulla?
Se on se kuuluisa "soppakauha" ja siinä oleva säätöruuvi , erittäin herkkä millekään lialle (öljyliete yms.) , säätöruuvista menee jengat tai sen suojakorkki vuotaa. Myös lähes jokasessa yksilössä bensa haisee oikeen kunnolla kun pellin avaa...

Säätöruuvi on muuten sellainen että kääntää vartin niin lambda-arvo muuttuu 1.3 -> 0,8 .. Hyvin tarkkaa puuhaa...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

lerppu kirjoitti:
Miten Alfisti perustelee Audin ostamista?
- Rehellisesti kiinnostaa, joten kiitos vastauksista.
Niissä VAG konsernilaisissa mitä minulla on ollut on molemmissa ollut Torsen.
Se on se juttu, eikä mikään muu.

Klonkswaageni kävi bensalla ja Diudi löpöllä.
Hyviä ja laadukkaita autoja molemmat, mutta ei vaan ollut mun juttu pitemmän päälle.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vageista:Audi 80/90 -cabriolettina ei tuntunut ihan pöljältä, paria on tullut koeajettua
- hupiauton ainesta, ulkonäkökin ok.

Töissä on Vw:tä alla Transportterina, ja tekniikka pelaa hyvin-asiallinen käyttis

Wanhana kuplamiehenä aina softspotti aidolle Karman-cabriolettille- paras ja sympaattisin volkkari
ikinä :-D

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

willez kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Eikös ne L-Jetsonit ole niin yksinkertaisia vehkeitä että kovin hankalaa vikaa niihin ei luulisi voivan tulla?
Se on se kuuluisa "soppakauha" ja siinä oleva säätöruuvi , erittäin herkkä millekään lialle (öljyliete yms.) , säätöruuvista menee jengat tai sen suojakorkki vuotaa. Myös lähes jokasessa yksilössä bensa haisee oikeen kunnolla kun pellin avaa...

Säätöruuvi on muuten sellainen että kääntää vartin niin lambda-arvo muuttuu 1.3 -> 0,8 .. Hyvin tarkkaa puuhaa...
Pikaisesti laskettuna on tullut ajettua lähemmäs 250tkm L-Jetroniceilla (bemaria ja Lanciaa) ilman mitään ruisku-ongelmia. Näistä yhdellä yksilöllä 160tkm, joten olisi sillä ollut aikaa kiukutella. Tyypillisestihän noissa joutuu jossakin 300-400tkm välillä avaamaan ilmamäärämittarin ja siirtämään piirilevyä hieman niin, että puhki kulunut alue siirtyy pois "karvan" alta. Ja samalla ehkä kiristämään jousta pykälän tai pari. Puolen tunnin homma. Alkeellinen, mutta luotettava systeemi, jonka kiusallisin ominaisuus on pitkähkö vieteri puolilämpimänä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Meikäläiselle tietty osunu kaik paskat yksilöt , eihän ne muuten korjaamolle tuliskaan...

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Toyotalla se minäkin päivittäin ajan, taka-akselin kardaanin stefa, lämppärin kenno ja etuikunvaimentimet olen vaihtanut. Kun se joskus sitten hyytyy niin työnnän ojaan ja käyn hakemassa seuraavan. Ei intohimoa, ei lahkolaisuutta, pelkkä kehon liikutin, minkä kolaroinnilla tai ovien klommoamisella ei ole mitään merkitystä.
Auto se vaan on.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

No se "uusmainen" oli turha kommentissani. Jos joku nyt aseella uhaten käskisi valita volkkarin tai diudin väliltä, niin ottaisin sitten sen audin ja maksaisin erotusen, koska säästyisin pienemmällä määrällä ämpärimuovia ja saisin hieman paremman auton. Auto on erittäin monelle lähinnä kehonsiirrin / työkalu päivittäisiin tarpeisiin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä, rahalle on parempiakin käyttötarkoituksia. Ei se auto mullekan mikään tärkein asia elämässä ole, mutta autoilu maksaa jokatapauksessa niin paljon, ettei viitti ihan millä vaan ritsalla ajella. Eihän tossa meikäläisenkään kärryssä rahallista arvoa enään ole, mutta on se nyt ihan eri peli ajella, kuin vastaavan arvoisella tojolla tai fordilla tai sotkalla jne

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

willez kirjoitti:^ Meikäläiselle tietty osunu kaik paskat yksilöt , eihän ne muuten korjaamolle tuliskaan...
Juu, mersu- ja toyotakuskit on ainoita, jotka vie katiskansa korjaamolle ehjänä. :wink:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei ole kyllä autot entisensä. Alle 13v uusi ja alle 300tkm ajettu PNV kaipaisi perään uusia puslia sekä jarruja joka nurkkaan.
Takalasikin on jossain vaiheessa mennyt rikki eikä ajotietokoneen nappi toimi, puhumattakaan CD vaihtajasta :evil:
VMP

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Voi perkele...

CR-Vlle katsastushylkäys. Syy: Nastoissa liian suuri ero eturenkaissa... Katsastusmies sanoi, että kokeile onnea ja tule kesärenkailla kk päästä näyttämään. Auto katsotaan niillä renkailla mitkä on alla...

Sitten kysymys. Onko seuraava ratkaisu myös ok?

Kaverini sanoi, että koska katsastus katsoo prosentuaalisia nastaeroja per akseli, voin nyppiä toisesta nastoja pois ja tasoittaa nastaeroa. Minulle tämä on ihan sama, sillä talvinakit menee vaihtoon ensi syksynä joka tapauksessa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

PRO kirjoitti:Onko seuraava ratkaisu myös ok?
Laillinen keino selvitä katsastuksesta, eli on ok vaikka onkin hiukan kyseenalainen konsti.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

PRO kirjoitti:Voi perkele...

CR-Vlle katsastushylkäys. Syy: Nastoissa liian suuri ero eturenkaissa... Katsastusmies sanoi, että kokeile onnea ja tule kesärenkailla kk päästä näyttämään. Auto katsotaan niillä renkailla mitkä on alla...

Sitten kysymys. Onko seuraava ratkaisu myös ok?

Kaverini sanoi, että koska katsastus katsoo prosentuaalisia nastaeroja per akseli, voin nyppiä toisesta nastoja pois ja tasoittaa nastaeroa. Minulle tämä on ihan sama, sillä talvinakit menee vaihtoon ensi syksynä joka tapauksessa.
Kysypä tarjous uusista talvirenkaista nyt; omalla kohdalla olen yleensä ostanut talvirenkaita juurikin keväällä, joskus jopa samalla kun ostaa uudet kesärenkaat. Seinäjoen seudulla näin voi saada jopa 30 pinnan säästön samalla...

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Joo, kyl toi on ainoa oikea korjaus tähän vikaan... Ens talvena muuten odottaa ne hunot renkaat taas...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Uuet talvirenkaat menee ostoon jokatapauksessa. Tässäkun on nyt kaikenmoista rahanmenoa, niin haluan vaan tän hoitaa alta pois...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Voithan nyppiä kaikki nastat pois ja ajaa "kitkoilla" ...

PS.
Hyvä katsuri, jos kiinnittää tuohonkin huomiota. Onhan toi ehkä hieman pikkutarkkaa, mutta sentään lain mukaan mennään - monessa paikassa tuppaa tuokin jo unohtuvan...

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Katsastusmies oli todella asiallinen ja jämäkkä. Itselle lähinnä tuli uutena tuttavuutena tää hylkäyspykälä...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aika monella on ilmeisesti puute ko. pykälän tietämyksessä, mutta ihmekös tuo, kun ainoa asia, mitä mediassakin rummutetaan, on urasyvyys.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Alfissimo kirjoitti:Aika monella on ilmeisesti puute ko. pykälän tietämyksessä, mutta ihmekös tuo, kun ainoa asia, mitä mediassakin rummutetaan, on urasyvyys.
^True.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Joo ja kesällä tietysti ajetaan talvirenkaat loppuun.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Sama ongelma omassa CRVerissä. Edestä suuri osa nastoja kadonnut, eikä menisi noilla leimasta. Renkaina Michelin 235 65R17. Juhannuksen jälkeen rengaskaupoille, niin saa vähän halvemmalla tämän talven settiä.
Ride on!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volk ... orjaukseen" onclick="window.open(this.href);return false;

Autoa piti viedä kiinaan asti, että joku älähtäisi surkeasta laadusta :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei varsinaisesti merkin vika, vaan puutteellisen huollon. Näitä linkkejä tulee netissä vastaan aika-ajoin, toimivat kyllä kieltämättä ihan hyvin muistuttimena huollon tärkeydestä. Tällä vehkeellä on siis tarinan mukaan ajettu 60k (km vai mailia? emt) samoilla öljyillä.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... r-oil-kids" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^huhuh, mitä tuolla käynyt, joku laittanut sikaliimaa koneeseen? :shock:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

no huh huh! Kun päätyy ärrä-volkkariin, niin luulisi olevan sen verran autoista kiinnostunnut, että saa edes öljyt säänöllisesti vaihdettua, mutta ei näköjään :shock:

Kyllähän aina täälläkin näkee tapauksia, joissa eka huolto tulee puolivuotta ja 10tkm myöhässä - useasti sellaisissa autoissa, joissa ei muistutinta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

No, ihan tositapaus tähän päälle: Jamppa oli ihan ite tehnyt ja säästänyt amg-mersun öljyn vaihdossa. Oli meinaan suodattanut öljyt pariinkertaan ja lisännyt uutta vain puuttuvan määrän, kone sitten porsis täydellisesti n. 85000km kohdalla. Oli vehon mersumiehellä vähän ilme :shock: , kun oli asia selvinnyt :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

tästä tulikin mieleen ooppelilla ajavan erään jampan suhtautuminen öljynvaihtoon: "Nooh, kunhan sinne nyt jotain täyssynteettistä öljyä laittaa niin on hyvä" sama kaveri laittoi talvella ohjaustehostimeen joka tyhjyyttän huusi niin moottoriöljyä, nyt vuotaa kun seula. :mrgreen:
Viimeksi muokannut jkk, 24 Maalis 2013, 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tai wanhalla Astra-farkulla ajeleva kollega, "joo en mä oo jaksanu öljyi tohon vaihtaa vissiin koskaan. Pitäis nytkin muistaa lisätä mutku ei jaksa" :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

näihin murheisiin vaikuttaa kyl paljon omistajan huolehtiminen autostaan.Ei kaikkia vaan kiinnosta paitsi siinä kun joutuu maksaa tonnien remppoja.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ja sitten kun se auto hajoaa huollon puutteesta, se on paska ja kaikki sen merkkiset ja malliset on paskoja. Italialaiset on onneksi itsestäänselvyytenä kaikki paskoja, ettei niitä edes kannata huoltaa :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lanchan pissapoika ei anna etuklaseille nestettä. Moottori pyörii ja pyyhkijät viuhtovat, mutta lasti ei lennä. Takalasi ok.

Viime täytöllä jäi seos laihanlaiseksi, joten luulen että on vain jäässä...Tai ainakin toivon. Muita vaihtoehtoja?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Aikoinaan Xantiassa oli sellainen ominaisuus, että letku lähti liitoksesta irti, kun konepeltiä availtiin ja suljettiin. Oppihan sitä katsomaan, josko suihkisi ihan lasille asti eikä konetilaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Vastaa Viestiin