Sivu 13/107

Lähetetty: 19 Elo 2007, 16:38
Kirjoittaja Kahvivatsa
"Team Alfa Romeolle pronssia MM-kisoissa" ... Varmuutta kehuttiin ja yksi ratakisan voittokin tuli... Tosin liian kova tuuli hieman haittasi välillä...

Kauden päätavoite toteutui







:mrgreen:

Lähetetty: 21 Elo 2007, 17:24
Kirjoittaja Vittorio Jano
Sakujen Powercarissa klasikkovertailussa Alfa Romeo Giulia Super 1600, BMW 1802 & Opel Ascona 1.6S. Oli kyllä aika edistyksellinen peli tuo Juulia: ainoana 5-vaihdetta ja levyjarrut myös takana. Ja mainittakoon vielä sekin, että Giulia on noista ainoa, joka tänä päivänä maksaa enemmän kuin uutena. Kuka vielä puhuu huonosta jälleenmyyntiarvosta, hä? HÄ?

Lähetetty: 21 Elo 2007, 17:48
Kirjoittaja KJS
Aikanaan kun Mauri Salolla oli Giulia, hän kehitti laskentakaavan. Hyvän auton tunnusmerkki oli, että levyjarrujen, kaasuttimen kurkkujen, nokka-akselien ja eteenpäin vievien vaihteiden summan tuli olla vähintään 15. Eipä tuollaisia (ainakaan 4-sylinterisiä) tuohon aikaan paljon ollut.

Lähetetty: 21 Elo 2007, 20:19
Kirjoittaja Savo
^Ja oliko se vielä, että kannen yläpuolisten nokka-akselien määrä lasketaan?

No, mun Camarossa summa on 3 tai 4, riippuen kumpi on oikea laskutapa :mrgreen:

Lähetetty: 21 Elo 2007, 20:38
Kirjoittaja kumimuumi
75ts:llä ei siis päästä kuin yhteentoista. Ei siis ole auto.. :mrgreen:

Lähetetty: 21 Elo 2007, 21:45
Kirjoittaja KJS
Savo kirjoitti:^Ja oliko se vielä, että kannen yläpuolisten nokka-akselien määrä lasketaan?
Joo, nimenomaan kannen yläpuoliset nokka-akselit vain lasketaan.

E: Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua :?

Lähetetty: 22 Elo 2007, 08:43
Kirjoittaja Laku
Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.

Onkohan muuten vielä hengissä XME-721, näin joskus Tampereella Lielahdessa.

Lähetetty: 24 Elo 2007, 17:12
Kirjoittaja 155156
159 Turkissa F1 radalla, Race Control Car tms. Oli harjoituksissa pitkään kuvissa, kun kiinnittivät irronnutta kaivon kantta.

Lähetetty: 25 Elo 2007, 18:51
Kirjoittaja Vittorio Jano
Laku kirjoitti:
Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.
Kaasaripelejä taisivat kaikki olla, mutta eivät minusta ollenkaan hirveitä. Hieno moottori kokoisekseen.

Lähetetty: 25 Elo 2007, 19:30
Kirjoittaja Jappe
Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee.. ;)
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.

Lähetetty: 25 Elo 2007, 19:54
Kirjoittaja Savo
Vittorio Jano kirjoitti:
Laku kirjoitti:
Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.
Kaasaripelejä taisivat kaikki olla, mutta eivät minusta ollenkaan hirveitä. Hieno moottori kokoisekseen.
IE http://www.alfa75.info/id381.htm

Lähetetty: 26 Elo 2007, 09:18
Kirjoittaja Vittorio Jano
No katohan. Suomessa en muista nähneeni?

Lähetetty: 26 Elo 2007, 10:07
Kirjoittaja KJS
Jappe kirjoitti:Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee.. ;)
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.
Milläs getvoseen saa sellaset imuäänet?

Mulla on sellanen käsitys, että tuo 1.6 ruisku ei tainnut olla luonteeltaan yhtä hyvä kuin kaasariversio.

Lähetetty: 26 Elo 2007, 14:24
Kirjoittaja juhala
Vittorio Jano kirjoitti:No katohan. Suomessa en muista nähneeni?
On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla. Haluasin sellaisen vielä joskus. Minusta se oli vielä kivempi kuin vastaava TS, mutta mä olenkin kinky.... :crazyeyes:
äänet ja ajotuntuma kohdillaan, kevyt ja pikkupirteä auto.

Lähetetty: 26 Elo 2007, 14:43
Kirjoittaja Vittorio Jano
juhala kirjoitti: On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla.
Ihan samat sanat. Meinasinkin ruiskuversiota.

Lähetetty: 26 Elo 2007, 18:56
Kirjoittaja juhala
Vittorio Jano kirjoitti:
juhala kirjoitti: On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla.
Ihan samat sanat. Meinasinkin ruiskuversiota.
Eikun on niitä ruiskujakin, silloin kun mulla oli se kaasarikone niin parikin oli samaan aikaan myytävänä.
Mutt kokonaismäärä ei vramaan päätähuimaa. Montakohan 75 myytiin n.vuonna -90?
Nyt nää mun viestit sotkee enemmän kuin tarkoitin... :silly:

Lähetetty: 26 Elo 2007, 20:18
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Tulit ymmärretyksi. Mutta seuravassa viestissä voidan varmaan palata ketjun aiheeseen.

Lähetetty: 02 Syys 2007, 20:53
Kirjoittaja >>Kaitsu
Tänään käytiin vaimon kanssa kattomassa The Bourne Ultimatum leffa (oli ihan hyvä elokuva, by the way) ja yhdessä kohtauksessa pahikset saapuivat tilanteeseen hopeisella 159:llä. Autoa ei paljoa näkynyt, mutta kyllä sen massan seasta erotti.

Edit: Tämä olis varmaan kuulunut enemmän "elokuva-autot" -aiheeseen, mutta meni nyt sitten tänne...

Lähetetty: 07 Syys 2007, 13:53
Kirjoittaja alfista
Piiiiientä plagiointia

Kuva

Kuva

Lähetetty: 07 Syys 2007, 14:08
Kirjoittaja Rolle
No just näin!

Lähetetty: 07 Syys 2007, 19:43
Kirjoittaja Ottimo
alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
Eli Mazda jatkaa varmaksi havaittua linjaa.

Lähetetty: 08 Syys 2007, 01:28
Kirjoittaja alfista
Ottimo kirjoitti:
alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
Eli Mazda jatkaa varmaksi havaittua linjaa.
Näyttäisi siltä, että kopiointi yleistyy. Mersua ja Bemaria kopioidaan Kiinassa yleisesti. Samoin Hondaa, Toyotaa jne. Alfaa kopioivat yllättäen niinkin vakiintuneet tahot kuin Mazda.

Jatkossa asiat nopeutuvat. Ne automuotoilijat, jotka pystyvät nopeammin tuottamaan muodikkaita VALMIITA tuotteita, pärjäävät hyvin.

Lähetetty: 08 Syys 2007, 08:22
Kirjoittaja Vittorio Jano
Auto motor und sportissa historiallinen parivertailu: Spider voitti Nisanin Zetan!

Lähetetty: 09 Syys 2007, 16:48
Kirjoittaja juhala
alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
no toisaalta tuosta kulmasta ei tuo 159 SW niin persoonallisen näköinen ole....
Tuo mazdan perä on tuossa kuvassa musta jostain 159:n ja Avensiksen välimaastosta. Sen verran persoonaton että en syyttäisi plagioinnista.

Lähetetty: 13 Syys 2007, 11:32
Kirjoittaja mml
Eilisessä Maikkarin Top Gearissa Clarkson Hammond lätkivät erinäköisten autojen kuvia "Top Gear Cool Boardille". Taululla oli asteikko tyyliin Uncool, Cool ja sitten oma lokeronsa autoille jotka oli aivan yybercooleja.

Taululla oli valtaisa kasa biilejä mutta yyberosasto oli melko tyhjä. Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!

Lähetetty: 13 Syys 2007, 11:45
Kirjoittaja liekki
mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Itse tihrustin samaa asiaa ohjelman lopussa, eikös ollut vielä FL keulalla se 156? Ennenhän oli myös Top Gearin nettisivuilla listattuna sama lista mutta joskus puoli vuotta sitten kun sitä etsin niin en löytänyt. Täytyykin tarkastaa, jos se olisi tullut sinne takaisin.

Ei muuten pinkki avomicra oikein sytyttänyt Jeremyä. :twisted:

Lähetetty: 13 Syys 2007, 12:28
Kirjoittaja hagger16
mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Tuli tallennettua ohjelma, joten pitääkin tarkistaa.. :wink:

edit. Juu, punainen facelift 156 siellä oli. On teillä melkoiset alfa-anturit.. Itse sai tiirata ihan kunnolla.
Muita autoja übercool osastolla oli ainakin uusi Mini ja olikohan Jeepin maasturi. Superautot eivät tähän osastoon pääsekkään...?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 12:43
Kirjoittaja Vittorio Jano
"Clarkson is also particularly fond of Alfa Romeo, once making the statement "You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa –- until you've experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that brief moment when everything works and you're on a nice road". As a result of this, a large number of the Alfas on the wall are grouped towards the "Cool" end. In 2005, the Alfa Romeo Brera's time came to the cool wall, and all three of the presenters agreed that it was not only the best looking car that money could buy, but Jeremy went as far as saying "I only have to imagine this in black, in tan leather, and I'm nursing a semi."

Joskus olen tuon listankin TG:n sivuilta löytänyt, mutta nyt en ehtinyt hakea. Mutta varmasti 156 siellä oli.

Lähetetty: 13 Syys 2007, 12:54
Kirjoittaja mml
liekki kirjoitti:eikös ollut vielä FL keulalla se 156?
Oli.

Lähetetty: 13 Syys 2007, 14:33
Kirjoittaja skylark
Uusimmassa Kauppalehden optiossa spider koeajossa...
Tarkennuksena että spider 2000 vm.1959 :-D

Lähetetty: 18 Syys 2007, 19:24
Kirjoittaja Vittorio Jano
Muut tilaajat jo saaneet uuden AutoItalian?

Lähetetty: 18 Syys 2007, 20:31
Kirjoittaja juhala
Vittorio Jano kirjoitti:Muut tilaajat jo saaneet uuden AutoItalian?
ei ole tullut. En tosin ole ihan varma koska tilaukseni loppuu.

Lähetetty: 19 Syys 2007, 09:46
Kirjoittaja Tazio
Ei ole vielä näkynyt.

Käsittääkseni Royal Mail:n laatutaso on viimeaikoina
kärsinyt kohtalaisesti lakkoilusta.

-Tazio

Lähetetty: 19 Syys 2007, 20:23
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jep, kovin myöhään ovat tännekin tulleet ja tilaus on minullakin näihin aikoihin vuotta katkolla. Odotellaan lehteä, laskua tahi molempia.

Lähetetty: 25 Syys 2007, 08:12
Kirjoittaja Laku
Enpäs löytänyt sitä tunnettuja Alfakuskeja ketjua, niin pannaan tänne .

Eilen tuli Nordean asiakaslehti, jossa oli Kahden keikan Matulan haastattelu.

Veijarihan ajaa Alfalla sarjassa ja on ajanut jopa rallia aktiivisti.
Tykkää ajaa myös vaarallisemmat kohtaukset itse Alfalla .

Huipuksi kertoo omistavansa 3 oldtimer harrastus Alfaa.

Kunnon saksalainen.

Ps. Mode voi siirtää , jos tykkää.

Lähetetty: 25 Syys 2007, 18:33
Kirjoittaja Vittorio Jano
Joko on AI tullut?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 20:54
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 25 Syys 2007, 21:35
Kirjoittaja juhala
Vittorio Jano kirjoitti:Joko on AI tullut?
ei :?

Lähetetty: 26 Syys 2007, 08:40
Kirjoittaja Tazio
Ei

-Tazio

Lähetetty: 27 Syys 2007, 23:33
Kirjoittaja 155156
AJONEUVOS, maanantai 1.10. klo 20:00, MTV3 MAX

"Ensimmäisen jakson vieraana on Suomen karismaattisin tsasounan rakentaja Isä Mitro. Jussi Halli haastaa kirkonmiehen arvoiseensa tehtävään suoritusvälineenän Dodge Nitron ja Alfa Romeo Spiderin. Tämän lisäksi käskytettävänä on legenda superautojen joukossa, Lamborghini Countach".

Lähetetty: 28 Syys 2007, 11:28
Kirjoittaja Epezi
No nyt on saatu sitten Alfisti GP2 sarjaankin :)
http://www.mil.fi/ruotuvaki/?action=rea ... 1&aid=1645

Lähetetty: 29 Syys 2007, 08:15
Kirjoittaja Dobber
Kannattaa rekisteröityä autozetuingiin sieltä voitti sitten napsia kokonaisia testäjä kätevästi pdf paketteina pakattuna alfoista, ferrareista jne.

Lähetetty: 01 Loka 2007, 20:36
Kirjoittaja sataviisviis
Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?

Lähetetty: 01 Loka 2007, 20:41
Kirjoittaja Ärräpää
Noniin, oli hyvinkin ennalta arvattavissa Ajoneuvoksen "tuomio". Eipä Gt:ä kehuttu viimeeksi kun kytkin meni paskaksi. Moottorin äänet on hyvät, noh Gt:ssä on huomattavasti paremmat... Takakontti pitää muistaakseni avata virrat päällä. Töissä ainakin sain kaikista kontin auki mistä koitin. :?

Lähetetty: 01 Loka 2007, 20:46
Kirjoittaja sataviisviis
"Tyhmyyslukko", jos et saa takakonttia auki niin älä lähde edes ajamaan :wink:

Lähetetty: 01 Loka 2007, 21:27
Kirjoittaja juhala
Vittorio Jano kirjoitti:Joko on AI tullut?
No nyt on! Tahtoo SZ:n! (ei tarvi olla ahdettukaan).

Lähetetty: 01 Loka 2007, 22:33
Kirjoittaja PSS
sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle - ja kun alfaa ajaa aikansa niin tietää hyvin mihin kierroslukuun päätyy milläkin vaihteella suhteessa ajonopeuteen. Esim. jos ajan 60 nelosella niin kakkoselle vaan jos ohituspotkua haluaa, kakkosella menee ainakin 80 asti. Tuntui että Halli pelkäsi isoja kierroksia.

Mitrolle tarjoan kaljat heti kun sen nään! :)

Lähetetty: 01 Loka 2007, 22:55
Kirjoittaja V-tyyli
PSS kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle
Totta. Ei kaikissa moottoreissa ole samanlainen luonne. Ei ilman turboa väännä älyttömästi matalilla kierroksilla. Onhan se niin, että parhaat kyydit on 4000 rpm jälkeen.

Lähetetty: 02 Loka 2007, 00:39
Kirjoittaja 155156
Jäi 'Ajoneuvos' näkemättä, kun unohtui laittaa plussakortti digiboxiin ja ajastetun tallennuksen tuloksena oli 30 minuuttia mustaa kuvaa.

Parista edellisetä viestistä päätellen ajossa oli 916 Spider eikä uusi malli (kommentit V6-moottorista). Oliko näin?

Lähetetty: 02 Loka 2007, 18:34
Kirjoittaja Ärräpää
Kyseessä oli siis uusi malli.