Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
^Ei tässä ole kyse sen kummemmasta, kuin että mennään lain mukaan. Kiistatonta varmasti on, että kuolema on tapahtunut poliisin voimankäytön seurauksena, ja nyt tulee arvioida, onko asiassa tapahtunut rikos vai ei. Syyttäjä arvioi tilanteen, ja todennäköisesti toteaa, ettei syytekynnys ylity. Seuraavaksi todennäköisin vaihtoehto on, että oikeudessa todetaan, ettei rikosta ole poliisin toimesta tapahtunut.
Uutinen tietysti otsikoidaan klikkih****ustyyliin.
Uutinen tietysti otsikoidaan klikkih****ustyyliin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Liikenteestä
Hyvähän tuo on, ettei mennä maailmaan, jossa Suvi Auvinen joutuu elämään.Jiitee kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017090 ... 7_u0.shtml
Siis sankari onkin syyllinen ? Tuollainen tilanne on silmänräpäyksellinen , ei siinä neuvotella jos
toinen puukottaa toista koko ajan ....
Jos poliisi tuosta saa syytteitä niin mihin tämä maa on menossa??
https://twitter.com/suviauvi/status/782596853045002241
VMP
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Liikenteestä
Näin se lienee. Pysyn aiemmassa kannassani, tuo vanhempi konstaapeli on ansainnut bonuksen, ylennyksen ja kunniamerkin. Tuossa ammuttiin kai 3 laukausta? Yks lienee varoituslaukaus ja sitten onkin ollut ballistisen terapian aika.mutt kirjoitti:^Ei tässä ole kyse sen kummemmasta, kuin että mennään lain mukaan. Kiistatonta varmasti on, että kuolema on tapahtunut poliisin voimankäytön seurauksena, ja nyt tulee arvioida, onko asiassa tapahtunut rikos vai ei. Syyttäjä arvioi tilanteen, ja todennäköisesti toteaa, ettei syytekynnys ylity. Seuraavaksi todennäköisin vaihtoehto on, että oikeudessa todetaan, ettei rikosta ole poliisin toimesta tapahtunut.
Uutinen tietysti otsikoidaan klikkih****ustyyliin.
Konstan lisäksi kiitos päällystölle siitä, että jätkät on koulutettu ja vehkeet riittävällä tasolla
Suvi Auvisen 'aivo'pierusta sen verran, että maksan mielelläni veroja yhteiskunnassa jossa poliisi todellakin tarvittaessa käyttää voimaa. Kukaan ei kai käskenyt puukottaa tuota naista, kukaan ei kai kieltänyt tottelemasta käskytystä, kukaan ei kai kieltänyt tottelemasta varoituslaukausta. Noissa tilanteissa voimaa saa ja pitää käyttää, piste.
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Kyllä kiels. Suvi.
En nyt yleisesti huutele paljoa, mutta vaikuttaa ettei kyseisellä tyypillä ole jokainen muumi laaksossa ja vielä harvempi talossa, mut toisaalta mulla on vaan kyseisen tyypin twitterikommentointi pohjana. Ehkä mulla ei kokonaiskuvaa ole.
Kyllä kiels. Suvi.
En nyt yleisesti huutele paljoa, mutta vaikuttaa ettei kyseisellä tyypillä ole jokainen muumi laaksossa ja vielä harvempi talossa, mut toisaalta mulla on vaan kyseisen tyypin twitterikommentointi pohjana. Ehkä mulla ei kokonaiskuvaa ole.
Re: Liikenteestä
Taas tässä Vihdintien menoa seuraanneena pitää todeta vaiheeksi taas, että en pysty ymmärtämään ihmisten älynmäärää toisinaan. Ajatteassa Vihtiinpäin Kehä 3:sen jälkeen on 80 rajotuksia...Asiskossa 60..ja taas 80 mäen päälle, jonka jälkeen tulee se Odilammen mega tiettyömaa jossa on 40kmh rajotus.
Mikään ei ole kivempaa bussin kanssa kuin todeta, että 80 alueella mennään 60-70kmh....tietyömailla ne katoaa horisonttiin kun on 40kmh....... Eli sielä kyllä voi ajaa. 60kmh tai jotain. Mutta ei 80 alueella voi ajaa 80 kun se ois turvallistakin.....
Parhaat tulee ison peräkärryn kanssa Petikon kohdalla tieten tahtoen eteen ja sitten ajetaan 60kmh siinä 80 alueella. Minä en voi ymmärtää tätä juttua. Eteen pitää päästä, mutta kuivalla suoralla tiellä keskellä päivää ei pystytä ajamaan rajotuksien mukaan. Mutta annas olla kun päästään tietotyöalueelle.......sitten kyllä ajetaan....................
Mikään ei ole kivempaa bussin kanssa kuin todeta, että 80 alueella mennään 60-70kmh....tietyömailla ne katoaa horisonttiin kun on 40kmh....... Eli sielä kyllä voi ajaa. 60kmh tai jotain. Mutta ei 80 alueella voi ajaa 80 kun se ois turvallistakin.....
Parhaat tulee ison peräkärryn kanssa Petikon kohdalla tieten tahtoen eteen ja sitten ajetaan 60kmh siinä 80 alueella. Minä en voi ymmärtää tätä juttua. Eteen pitää päästä, mutta kuivalla suoralla tiellä keskellä päivää ei pystytä ajamaan rajotuksien mukaan. Mutta annas olla kun päästään tietotyöalueelle.......sitten kyllä ajetaan....................
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Tällä kertaa Ooppeli meinas ajaa vasempaan etunurkkaan, liikenneympyrässä. Niin vaan puski ooppeli sisäkaistalta suoraan oikealle kaistalle (jossa mun keula oli jo). Ei tainnu äijjä ees tajuta vaikka torvea soitatin. Ehkä sentäs kuitenkin. Jarrua piti painaa ja takanaolija ei tykänny...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä

Pysäköinnin mallia Pirkkolan urheilupuistossa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
^Sitä vaan miettii, kuinka tyhmiä ihmiset voi olla. Kyllä voi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Ööööööö.. Ja tuolla oikealla on tilaa vaikka kuinka paljon.. (veikkaisin että uimahallin ovi on kuvaajasta takaviistoon vasemmalle?)
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Perkeleemmoisia rattimiehiä kyllä nuo, jotka tuonne keskelle ovat menneet parkkeeraamaan. Kyllä mua vituttais pujotella auto noin tiukkaan väliin, ehkä myös sieltä pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Bemarin piti päästä ohi. Omituista oli, että ajoin satasen alueella rajoituksen mukaan ja bemarilla oli peräkärry vedettävänään.
Sitten vanha mummeli ajoi Nauriksellaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja pitihän sitä sitten peltipoliisin kohdalla jarrutellakin, ettei varmasti välähdä. Tietysti kun olin ohittamassa se kaasupoljin löytyi.
Alan kohta jalkamieheksi
Sitten vanha mummeli ajoi Nauriksellaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja pitihän sitä sitten peltipoliisin kohdalla jarrutellakin, ettei varmasti välähdä. Tietysti kun olin ohittamassa se kaasupoljin löytyi.
Alan kohta jalkamieheksi

Re: Liikenteestä
Joo jouduin itsekkin tänään X4 kuskin uhriksi Espoossa. Ensiksi kiilasi aika...no ei se oma auto tainut olla kun on varaa sellasiin temppuihin.Kertsu kirjoitti:Bemarin piti päästä ohi. Omituista oli, että ajoin satasen alueella rajoituksen mukaan ja bemarilla oli peräkärry vedettävänään.
Sitten vanha mummeli ajoi Nauriksellaan satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja pitihän sitä sitten peltipoliisin kohdalla jarrutellakin, ettei varmasti välähdä. Tietysti kun olin ohittamassa se kaasupoljin löytyi.
Alan kohta jalkamieheksi
Sen jälkeen seuraavassa risteyksessä satuin sitten tekemään sen virheen, että heilutin hänelle lapasta kun katsoi peilistä. No mitäpä tekee hyvä paremman luokan Bemaristi kuljettaja?
Kiire loppu siihen, kuppaamista viivyttelyä ja suoraan lähestyvän jonon eteeen ja hanaa ja minähän jäin tietenkin sinne sitten odottelemaan.
Sitä aina miettii tiiettekö näissä tilanteissa, että
A. miksi en ikinä opi olematta reagoimatta näihin Teiden parhaisiin tempuilijoihin?
B. Joskus kuulee sanottavan, että "hemmetti kun kaikki aina haukkuu kun ajan Bemarilla". Tähän sopii myös Audi aika hienosti....
No..mistäköhän se voisi johtua? En tiedä tosiaan.
Kyllä kansa pistää merkille nää tälläset heinot vaatekaapit, X4 5 6 7 mitä lie niitä on olemassa. HIeno kallis auto, joka sikailee liikenteessä ja kouluttaa muita, niin kyllähän se maine siitä varmaan ihan syyttä on tullut sitten.........................
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Sitä normaalia. Mursukuski jurnuttaa 54-tien keskikaideosuudella, jossa on vain 1 kaista suuntaansa = ei mitään saumaa ohitukseen, 85 km/h satasen aluella. Kun keskikaide loppuu, nopeus asettuu tasantarkkaan 100 km/h lukemaan. Tämä takaa, ettei taakse kerätty jono pääse karkuun.
Länsiväylä tänään. Seillähän on pätkä 80-rajoitusta, mistä järkiautoilijoiden ei tarvi piitata. Jengiä viuhuu ohi, viimeisenä yksi skoda juuri kun rajoitus palautuu sataseen -> kiihdytin ja siinähän kävi sitten niin, että skeidan ohitus jäi vähän niinkuin suutariksi. Eihän tuo puupää tajunnut kiihdytyksen johtuvan rajoituksen muutoksesta, vaan otti moisen haasteena ja kosti kiilaamalla kylkeen. Jouduin siis tosissaan vetämään liinoja kiinni.
Länsiväylä tänään. Seillähän on pätkä 80-rajoitusta, mistä järkiautoilijoiden ei tarvi piitata. Jengiä viuhuu ohi, viimeisenä yksi skoda juuri kun rajoitus palautuu sataseen -> kiihdytin ja siinähän kävi sitten niin, että skeidan ohitus jäi vähän niinkuin suutariksi. Eihän tuo puupää tajunnut kiihdytyksen johtuvan rajoituksen muutoksesta, vaan otti moisen haasteena ja kosti kiilaamalla kylkeen. Jouduin siis tosissaan vetämään liinoja kiinni.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Minä taas ajoin tosi asiallisen, ehkä liiankin asiallisen Skoda-kuskin perässä moottoritiellä. Sillä ei nopeus mennyt ylinopeudeksi edes kun ohitti rekkoja 

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^erittäin asiallista. Sehän on selvä, että kallista erikoisvarustetta nimeltä vakionopeussäädin pitää esitellä muille tielläliikkujille. Tämä toteutetaan ajamalla jatkuvasti vasenta kaistaa, joko 117 (ettei tule sakkoja) tai tasan 120 km/h. Ylipäätään v-alkuisilla merkeillä (Volvo/VAG) PITÄÄ ajaa vasenta kaistaa, nopeudesta riippumatta.
Perempi tämäkin kuin se toinen tyyli - ajetaan oikeaa kaistaa 120 km/h ja rekan ohituksen ajaksi kytketään vakkari pois -> nopeus lerpahtaa ensin 80...90 -lukemiin, mistä hitaasti ja varovaisesti kiihdytellään jonnekin 110 asti. Ohituksen jälkeen taas vakkari päälle -> taulussa se 120.
BTW, kokeilepa joskus ajaa tuollaisen skodillakin edellä 1 km/h hitaammin kuin mihin nopeuteen skodillakin vakionopeussäätimen asetus on tehtaalla poltettu. Säädettävähän se ei ole
Perempi tämäkin kuin se toinen tyyli - ajetaan oikeaa kaistaa 120 km/h ja rekan ohituksen ajaksi kytketään vakkari pois -> nopeus lerpahtaa ensin 80...90 -lukemiin, mistä hitaasti ja varovaisesti kiihdytellään jonnekin 110 asti. Ohituksen jälkeen taas vakkari päälle -> taulussa se 120.
BTW, kokeilepa joskus ajaa tuollaisen skodillakin edellä 1 km/h hitaammin kuin mihin nopeuteen skodillakin vakionopeussäätimen asetus on tehtaalla poltettu. Säädettävähän se ei ole

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tuusulantiellä päivittäinen manooveri. Vähän kehä I:n liittymän jälkeen nopeus nousee sataseen. Aika monilla nopeus nousee jo siinä kehän kohdilla, tai vähän sen jälkeen. Sitten kun itse nostaa nopeuden siinä merkin kohdalla, niin nuo tuleekin usein perä edellä vastaan. Toinen vaihtoehto on, että 500 m ennen merkkiä takana tuleva vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ajaa vierelle, sitten merkin kohdalla kun nostan nopeutta se äskeinen ohittaja jääkin jälkeen.insinörtti kirjoitti:Länsiväylä tänään. Seillähän on pätkä 80-rajoitusta, mistä järkiautoilijoiden ei tarvi piitata. Jengiä viuhuu ohi, viimeisenä yksi skoda juuri kun rajoitus palautuu sataseen -> kiihdytin ja siinähän kävi sitten niin, että skeidan ohitus jäi vähän niinkuin suutariksi. Eihän tuo puupää tajunnut kiihdytyksen johtuvan rajoituksen muutoksesta, vaan otti moisen haasteena ja kosti kiilaamalla kylkeen. Jouduin siis tosissaan vetämään liinoja kiinni.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Tulee tässä mieleen tässä ketjussa mainittu Onnibussin tablettikuski....
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017090 ... 2_u0.shtml
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017090 ... 2_u0.shtml
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
^Olin juuri postaamassa samaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Liikenteestä
Ei kait sitä kuolleelle saisi irvailla, mutta nyt meni Darwin Awards oikeaan osoitteeseen. Ihmisen huomiokyky on ihan polonen jos pitää kahta asia seurata samanaikaisesti.
Re: Liikenteestä
Jooh jotain tällästä arveltiin kans, että ei kai nyt vaan...
Koskakohan ihmiset oppii tästä?
Ei varmaan koskaan, koska eihän se itselle koskaan tapahdu.
Pari viikkoa sitten Neiti tai Rouva Vihdintiellä tuli pongattua, läppärisylissä ajeli, teki töitä samalla kun ajeli....
Joku päivä voi olla kohtalo sama sitten.
Koskakohan ihmiset oppii tästä?
Ei varmaan koskaan, koska eihän se itselle koskaan tapahdu.
Pari viikkoa sitten Neiti tai Rouva Vihdintiellä tuli pongattua, läppärisylissä ajeli, teki töitä samalla kun ajeli....
Joku päivä voi olla kohtalo sama sitten.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Tuning-Subaru, kuskilla ikää 18-20 vuotta ja lippis väärinpäin päässä; silloin ei tarvitse välittää tasa-arvoisista risteyksistä, vaan voi ajaa kaikista läpi välittämättä oikealta tulevista.
Yhden risteyksen ymmärtäisi mutta kun useissa samalla asenteella o.o Ja kyllä, se meinasi kolaroida minunkin kanssa.
Yhden risteyksen ymmärtäisi mutta kun useissa samalla asenteella o.o Ja kyllä, se meinasi kolaroida minunkin kanssa.
Re: Liikenteestä
Tavallista parempi Fööni kuski.Kertsu kirjoitti:Tuning-Subaru, kuskilla ikää 18-20 vuotta ja lippis väärinpäin päässä; silloin ei tarvitse välittää tasa-arvoisista risteyksistä, vaan voi ajaa kaikista läpi välittämättä oikealta tulevista.
Yhden risteyksen ymmärtäisi mutta kun useissa samalla asenteella o.o Ja kyllä, se meinasi kolaroida minunkin kanssa.

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re:
Mulle kävi noin tiistaina. Tosin ennakoin työmatkafillaristin perseilevän ja löysäsin kaasua. Muija ymmärsi kiittää.Raimo Miettinen kirjoitti:Eläkeläisrouva päätti tulla suojatienjatkeelle pyöräillen vasemmalta, vaikka oli väistämisvelvollinen. Jouduin jarruttamaan huolella ja taisin samalla töötätä. Mahtoiko ymmärtää mitä teki väärin? Olisiko perään kauniisti huutamalla ollut enemmän vaikutusta? Veikkaan ettei ehkä silläkään.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017091 ... 0_u0.shtml
Oikein ollut mamma mukana vakuuttelemassa, että eihän nyt meidän Jani-Petteri tälläisiin tahallaan syyllisty...
Oikein ollut mamma mukana vakuuttelemassa, että eihän nyt meidän Jani-Petteri tälläisiin tahallaan syyllisty...

Re: Liikenteestä
Eiköhän se nyt oppinut, että kiinni jäät niin ongelmia tulee.Kertsu kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017091 ... 0_u0.shtml
Oikein ollut mamma mukana vakuuttelemassa, että eihän nyt meidän Jani-Petteri tälläisiin tahallaan syyllisty...
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
^ Tällä kertaa meni läpi, mutta ensi kerralla ei sitten varmaan enää..
Ihme kyllä noissa jos vaikka tätä yhtä sakkotemppuilijaa miettii: http://m.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Sama kaveri myöhemmin: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005032809.html
Tuostakin kertoi perästäpäin, ettei mitään rajoitinta oltu tarkastettu, piirturia ei ollut eikä epätasaista kuormaakaan. Kukaan ei noista mitään todistusta kysynyt. Kuitenkin nuo kalibrointitodistukset ja rahtikirja olisi olleet helpot vaatia.
Tosin tuomari taisi olla jyvällä ja valittaja meni vipuun polisiin puuttumiskynnyksestä.
Tänä aamuna töihin ajellessa Honda-mies kunnostautui. Oli vissiin kiire kun 100 alueella kääntyi eteen ja hävisi siitä aika nopeasti vaikka itsellä oli se about 110. Toivottavasti hiljenteli edes ennen taajamaa
Tuossa on kyllä välillä ollut tutkaa kun 100 tippuu ensin 80 ja sitten 60. Tie ei hirveästi tuossa välillä muutu, niin välillä tuossa 60-lätkän kohdilla on partio ollut.
Ihme kyllä noissa jos vaikka tätä yhtä sakkotemppuilijaa miettii: http://m.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml
Sama kaveri myöhemmin: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005032809.html
Tuostakin kertoi perästäpäin, ettei mitään rajoitinta oltu tarkastettu, piirturia ei ollut eikä epätasaista kuormaakaan. Kukaan ei noista mitään todistusta kysynyt. Kuitenkin nuo kalibrointitodistukset ja rahtikirja olisi olleet helpot vaatia.
Tosin tuomari taisi olla jyvällä ja valittaja meni vipuun polisiin puuttumiskynnyksestä.
Tänä aamuna töihin ajellessa Honda-mies kunnostautui. Oli vissiin kiire kun 100 alueella kääntyi eteen ja hävisi siitä aika nopeasti vaikka itsellä oli se about 110. Toivottavasti hiljenteli edes ennen taajamaa

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Pysähdyin suojatien kohdalla koska jalankulkijoita. Vastaantulevista autoista vasta neljäs ymmärsi pysähtyä o.O
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Liikenteestä
^ Kuopion liikenne on kyllä aina yhtä huomaavaista, kun siellä jalkautuu. Useimmat suojatielle menijät ihmettelevät ja arastelevat, kun pysähdyt väistämään heitä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html
Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.
Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.
Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.
Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.
PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!!
Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.
Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.
Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.
Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.
PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!!

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
No, jarruttava auto on vasemmalla koska on juuri ohittanut videoijan ja edessäkin on autoja oikealla. Videon kuvannut pässi puolestaan kaikkien taiteen sääntöjen vastaisesti väistää vasemmalle kaistalle autoa, jota ei koskaan saa kiinni.
Se on totta että tuo (kuten moni muukin) on motarilla arkipäivää, eikä ole ihme, että piittamattomuus lisääntyy, kun liikenneturvallisuus on pääosin selfie-keppien ja hyppyreiden varassa. Kumpiakaan ei motarilla näy, eikä niistä siellä niin hyötyä olisikaan. Sekin on totta, että kaikkien tiellä liikkuvien pitäisi katsoa peiliin. Jopa vähän väliä, että tietää mitä siellä auton takana tapahtuu.
Se on totta että tuo (kuten moni muukin) on motarilla arkipäivää, eikä ole ihme, että piittamattomuus lisääntyy, kun liikenneturvallisuus on pääosin selfie-keppien ja hyppyreiden varassa. Kumpiakaan ei motarilla näy, eikä niistä siellä niin hyötyä olisikaan. Sekin on totta, että kaikkien tiellä liikkuvien pitäisi katsoa peiliin. Jopa vähän väliä, että tietää mitä siellä auton takana tapahtuu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Joo mutta on toi aika riskiä ajaa noin yhen kaistan poikki. OIkeastaan vielä toi, että se lähti takaa edessä ajavaa autoa ohittamaan, joka on liittymässä oikealle kaistalle.Alfissimo kirjoitti:http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html
Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.
Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.
Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.
Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.
PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!!
Eli siis edessä olevaa väistääkseen suoraan vasemmalle kaistalle nappi tiskissä. Kyllä tosta sakot saa. Kuitenkin aika tollasta "haista v" osastoa käytös osaston puolesta. Liikenteen vaarantamista aika paljonkin kuten tossa videossa nähtiin. Kolmiokin vielä sielä liittymässä.
Näin ne vasemman kaistan kolarit varmaan syntyy joka aamu, kun ladataan liittymästä tohon tahtiin ja sielä sitten olikin yksi auto katveessa........................
Ei noin kiire ole. Ettei vois turvallisesti liittyä kiihdytskaistalta jonon mukana ja sitten kun on tilaa ja turvallista, lähteä ohittamaan hetken päästä.
Mullehan tapahtu ihan samoin tossa taannoin Kolmostiellä Klaukkalassa. Bemari oli perseessä kiinni koko kiihdytyskaistan, minä vaihdoin liittymästä oikealle kaistalle ottaen ensiksi sen kaistan kunnolla. Jätin vilkun päälle tarkotuksella lähtiesäsni ohittamaan oikean kaistan autoa. Katsoin mitä Bemali teki takana. Latasi miljoonaa suoraan vasemmalle, mutta minä sain Toiotani hienosti ängettyä viivan päälle ja jätin sen siihen, eipä uskaltanut ajaa ohi. Jarrutti aika rajusti vielä takana. Ohitin sen pari autoa ja sitten tuo Bemalisti katosi horisonttiin, mulla 110kmh mittarissa, Bemalistilla varmasti 120 tai enemmän 100 alueella.
Eli kysymys kuuluu, että
A. onko toi nyt ihan tarpeellista kaahaamista, kello kaulalassako sitä ajetaan jonnekin hinnalla millä hyvänsä?
B. MIkä riski on siinä, että edessä oleva ei tajua seurata takana olevan tempauksia ja kääntää kyllkeen kun toinen tulee 30kmh kovempaa ohi takaa kaistaa vaihtaen suoraan vasemmalle kaistalle?
C. Onko se jonkun mielestä sitten hyvää liikennekäytöstä?
D. Muut huomioon ottavaa?
E. Bemali audi Mersu ym.ökymaasturikuskit saa näistä aina vähän lisäpisteitä, ja taas voi netissä valittaa kun niitä sorretaan liikenteessä kateellitsen toimesta. Kun ensiksi itse ajetaan niin että näkyy varmasti merkki ja malli......
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Kahden kaistan vaihtaminen tiemmä on kielletty, ehkä juuri tuon takia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tuommoinen mulq tuli mulla kerran rampista suoraan auton etukulmaan. Ihmetteli sitten jälkeenpäin, että tulinko jotenkin kovaa, kun hän ei yhtään nähnyt, että olin siinä. Ei pässillä välähtänyt, että kun ottaa tuommoisen syöksyn kahden kaistan yli, niin ei siinä paljon ehdi muuta liikennettä tarkkailemaan.Alfissimo kirjoitti:http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005370018.html
Ei mennyt ihan putkeen tuon koukkaajan osalta, mutta sitä minä vaan ihmettelin, jotta miksi nämä videolla näkyvät autot ajaa vasenta kaistaa, kun oikea kaista oli tyhjä.
Juuri näin. Siellä moottoritiellä ei hidasteta tien antamiseksi, ei kiihdytetä liittyjän blokkaamiseksi, eikä vaihdeta kaistaa tilan antamiseksi. Siellä pidetään tasainen nopeus ja tasaiset välit.Alfissimo kirjoitti:Tuollainen ärsyttää itseä, kun motarille olen kiihdyttämässä, kun ensin katsot, että on auto tulossa ja sen mukaan tähtään liittymistä ja vauhtia, mutta sitten se auto katoaakin, kun päättää vaihtaa kaistaa ja sen jälkeen pitääkin etsiä, ohittaako se jotain autoa, jota en olisi nähnytkään.
Samaan sarjaan nähnyt työmatkalla viime viikon aikana jarruvalojen syttymisen, että kiihdytyskaistalta tulijalle on annettu tilaa. Siis ei moottoritiellä ja se jarrupa sitten vaikuttaa koko takana tulevaankin jonoon väleistä huolimatta.
Tälle linjalle kun lähdettiin, niin mikä logiikka ihmisillä on hidastaa vierellä, kun itse olen tulossa kolmion takaa ja sovittamassa vauhtia päästäkseni liittymään tämän pääväylää ajavan taakse. Keskimäärin erittäin vit*umaista, kun vaikeutetaan yksinkertaisia asioita. Olevinaan tehdään ystävällisesti, mutta kun ei.
PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Muutenkin nopeudet ovat pudonneet pääväylillä, mutta sitten on ISO poikkeus: tilannenopeudet kaupungissa.
Tilanteisiin mennään ihan reikä päässä ja auton liikkumisesta näkee että mitä epävarmemmin homma on hanskassa sen kovempaa mennään nurkissa! Ja alueet joilla pitäisi ihan oikeasti olla valmis nopeaan reagointiin ja lyhyeen pysähtymismatkaan, siellä kaivetaan nenää ja paahdetaan kuutta-seitsemääkymppiä. Onkohan se jokin suurten ikäluokkien vakionopeus? Vai mistä hitosta on kyse, kun en itse saa tästä asiasta muuten kiinni kuin vain ärsyyntymällä ihan pikkuisen.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Muutenkin nopeudet ovat pudonneet pääväylillä, mutta sitten on ISO poikkeus: tilannenopeudet kaupungissa.
Tilanteisiin mennään ihan reikä päässä ja auton liikkumisesta näkee että mitä epävarmemmin homma on hanskassa sen kovempaa mennään nurkissa! Ja alueet joilla pitäisi ihan oikeasti olla valmis nopeaan reagointiin ja lyhyeen pysähtymismatkaan, siellä kaivetaan nenää ja paahdetaan kuutta-seitsemääkymppiä. Onkohan se jokin suurten ikäluokkien vakionopeus? Vai mistä hitosta on kyse, kun en itse saa tästä asiasta muuten kiinni kuin vain ärsyyntymällä ihan pikkuisen.

Re: Liikenteestä
Joo Tervetuloa Vihdintielle. 80 alueella 65kmh... 60 alueella 70kmh....40kmh työmaaalueella 50-60kmh.lerppu kirjoitti:Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
Muutenkin nopeudet ovat pudonneet pääväylillä, mutta sitten on ISO poikkeus: tilannenopeudet kaupungissa.
Tilanteisiin mennään ihan reikä päässä ja auton liikkumisesta näkee että mitä epävarmemmin homma on hanskassa sen kovempaa mennään nurkissa! Ja alueet joilla pitäisi ihan oikeasti olla valmis nopeaan reagointiin ja lyhyeen pysähtymismatkaan, siellä kaivetaan nenää ja paahdetaan kuutta-seitsemääkymppiä. Onkohan se jokin suurten ikäluokkien vakionopeus? Vai mistä hitosta on kyse, kun en itse saa tästä asiasta muuten kiinni kuin vain ärsyyntymällä ihan pikkuisen.
Tätä seuraan joka viikko, päivittäin. Suoralla tiellä, kuivalla suoralla tiellä keskellä päivää ei voida ajaa 80kmh. Mutta annas olla kun odilammen tietyömaa tulee. Jäät ku tikkupaskaan. Mutta saat sen kiinni uudelleen Kalajärvellä ajamalla 65kmh 60 alueella, tai viimistään Luukin kohdalla 80 alueella kun tämä sama auto ajaa 65kmh.
Ja sitten huvittavinta on se, että vilkuillaan peiliä, että taas sielä joku roikkuu... Mistäköhän se mahtais johtua että joku roikkuu hanurissa?
Oon niin samaa mieltä tästä tilanteisiin mennään reikä päässä. Kolmion takaa tullaan katsomatta oikealle ollenkaan. Vaikka siinä on kolmio ja lisäkyltti pyöristäkin. Vauhtia 30-40kmh. Saati sitten nää paikalliset omakotitaloasujat Järvenperässä. Alan olla aika täynnä näiden ajamista, mikään ei oikeastaan enää yllätä sielä mitä sielä näkee.
Ne itse asuu sielä, 30 alue koko kylän läpi siinä Koulun ja päiväkodin kohdalla. Mutta nää ajaa sielä 40-50kmh. Parhaat ohittaa sut sillä 100m suoralla kun ajat 32kmh 30kmh alueella. Ohi vaan ja hanaa. Mitäs sitä turhaan hiljaa omalla kotitiellä ajamaan. Näiltä vois ottaa kortin pois kaikilta. Suoraan. Yli 10kmh liikaa niin kortti kuivumaan. Etenkin koulun alku-ja loppuaikoina.
Yks kaunispäivähän sielä oli poliisin pakettiauto parkissa, kollega kertoi että edellä ajanut Volkkari luuli sitä remonttipakuksi........................
Ja sitten on tää ihmistyyppi, joka on löytänyt Skeida RSVRSSN:n Audin sijaan. Ajetaan miten halutaan 40 alueella, kiilataan pysäkiltä kaistalle lähtenyt bussi. Annat siitä kommentin, kun joudut väistämään Herran kiilaamista eteen. Tottakai pitäähän se oma tyhmyys nostaa vielä uudelleen tapetille ja painaa jarrua ihan kunnolla (minulle ei vttuilla)....... Joopajoo. Tarina jatkuisi vielä mutta on turhaa kirjottaa kun ei se tyhmyys siitä miksikään parane.
Huomasimpa vaan että sillä Skeida kuskilla oli turvaistuin takapenkillä. Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?
Miten tyhmä pitää oikeasti olla? Kiilaat, ajat kun kpää, teet mitä lystää, mitään väliä ei millään ja alat vielä kostamaan kun joku on eri mieltä........ Kunnon Saapas.

Kyllä se RSVSRS kuski tietää ihan itse, että on täys mulkku. Mutta ei anna pokka myöntää itelle sitä...........
No joo tää on tätä. Kuhan toi Manskun tilanne nyt joskus loppuis.....
Re: Liikenteestä
Venäjällä tämäkin on ratkaistu:S_A kirjoitti: Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?
https://www.youtube.com/watch?v=3hqvYOjqGks
"oletko osa ongelmaa, vai osa ratkaisua"

VMP
Re: Liikenteestä
Jooh Venäjä on. Mutta on toi Suomi touhukin että pitää rekan ja bussin edessä alkaa jarruttelemaan kun ensiksi ite rikkoo kaikki mahdolliset liikennesäännöt ja käytöstavat. Mitä lie päässä liikkuu.mattijus kirjoitti:Venäjällä tämäkin on ratkaistu:S_A kirjoitti: Kannattaako se nyt ison bussin edessä alkaa jarruttelemaan ja osottamaan mieltä..........?
https://www.youtube.com/watch?v=3hqvYOjqGks
"oletko osa ongelmaa, vai osa ratkaisua"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tuosta kun ajan työmatkaa, ja yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, niin aina tuossa ajetaan miten sattuu. Tyypillisesti ennen satasen merkkiä ylinopeutta, ja sen jälkeen sieltä tullaan perä edellä vastaan.lerppu kirjoitti:Ajonopeuksista. Mitä ihmettä on tekeillä?! Jo useamman vuoden ajan nopeudet ovat noin niinkuin perberituntumalta pudonneet. Tänään oli jonkinlainen kulminaatiopiste.
Ajan päivittäin Tuusulanväylää "ruuhkaa vasten" välillä Käpylä - Kehä III (josta Koivuhakaan).
On täysin ymmärrettävää että Kehä I kohdalla hieman kollektiivisesti (ne muutamat autot jotka pohjoiseen menevät) hidastetaan, koska kehän alla on 3/5 arkipäivästä marjoja noukkimassa poliisin paku. Tässä mennään yleensä about 70 km/h. Sitten saadaan se vauhti hinattua mittarin mukaan johonkin about 85 km/h (joka kyllä kelpaa mulle). - Mutta: kun 100 kyltti tulee tiellä vastaan, käytännössä vauhti putoaa! Ja molemmat kaistat etenee samaa tahtia!! Mitä hittoa?? Tänään tultiin mittarin mukaan 70 km/h Tammistosta Kehä III:lle, ruuhkaa ei ollut. Ei pohjoiseen ole ruuhkaa ja eteläänkin jonoutuu vain hieman (Helsingissä ei ole ruuhkia - jonoja on)...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tottakai järkiautoilija ottaa pari kilometriä ennakkoa nopeusrajoituksen muuttumiseen. Eli 100-130 mittariin jo 80/100 alueella, jotta saa paalupaikan 110 köröttelyyn 120 -rajoituksilla. Moottoritien loppupäässä & tietyömaiden kohdalla sama käänteisenä eli jatketaan vielä kilometri, kaksi, viisi, 110 lasissa ja pujotellaan hitaampien ohi, kun rajoitus tippuu 120->100->80. Eikä todellakaan ole tyypisuoriutujana mikään bemari, vaan varikset, cliot, kasvaimet, kolopallot...Tuomas K kirjoitti:Tuosta kun ajan työmatkaa, ja yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, niin aina tuossa ajetaan miten sattuu. Tyypillisesti ennen satasen merkkiä ylinopeutta, ja sen jälkeen sieltä tullaan perä edellä vastaan.
Ennakointi on kaiken a ja o. Liittymiskaistalla ei sovi kiihdyttää yli 70, mutta sehän ei estä poukkaamasta suoraan vasemmalle kaistalle. Ennakointi tarkoittaa sitä, ettei tälläviisiin jumiuduta rekan taakse, vaan sen rinnalle. Erkanemiskaistaa lähestyttäessä tiputetaan nopeutta ennakoivasti 20-30 km/h jo pari km ennen erkanemiskaistan alkua. Tässäpä ne syyt liikenteen takkuamiseen mm. Tuusulan motarin alkupäässä.
Nopeusmittari on tarpeeton. Nopeus säätyy pääasiassa joukkovoimalla (siis otetaan kisaa mm. ohituskaistoilla) sekä tien leveyden perusteella:
- - tiukasti kaartava moottoritien ramppi = sopiva tilannenopeus 30-40
- kilometrin suora taajamassa, rajotus 40 -> sopiva marssinopeus 60-70
- mutkatie maaseudulla -> passeli nopeus 70-80, ihan riippumatta siitä, onko rajoitus 50 vai 100
- keskikaidetie, jossa vain 1 kaista suuntaansa -> ei pelottavan kapeassa rännissä uskalla ajaa kuin max. 85 km/h (rajoitus 100)
- keskikaidetie, 2 kaistaa suuntaansa -> passeli marssinopeus 100-110 (vaikka rajoitus olisi 80)
- moottoritiellä uskaltaa ajella yksinään 110-120, mutta rekan rinnalla (ohituksen aikana) vain 85-100 km/h, onneksi nopeus nousee heti, kun pelottava ilmestys ei enää peitä tuulilasin näkymiä
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Liikenteestä
^Heh, niin totta.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
^Tieliikenneasetus on selväsanainen nopeusrajoitusmerkin suhteen: "Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361, 363, 572, 573 tai 575 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin 571, jollei välittömästi merkin 571 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta."
Ei sillä, että tuota jokainen nopeusrajoitusmerkkejä pystyttävä tietäisi tai ymmärtäisi.
Ei sillä, että tuota jokainen nopeusrajoitusmerkkejä pystyttävä tietäisi tai ymmärtäisi.
Järkiautoilija
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Paitsi Tampereeella. Valitettavasti.Tuomas K kirjoitti:Juuri näin. Siellä moottoritiellä ei hidasteta tien antamiseksi, ei kiihdytetä liittyjän blokkaamiseksi, eikä vaihdeta kaistaa tilan antamiseksi. Siellä pidetään tasainen nopeus ja tasaiset välit.Alfissimo kirjoitti:PÄÄVÄYLÄ EI VÄISTÄ EIKÄ HIDASTA!!!
Järkiautoilija
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Voi jösses muuten kuinka tämä jaksaa ärsyttää. Pari kilometriä ennen liittymää rakennetaan semmoinen alle rajoituksen etenevä jono, jossa kihnutetaan puskuri puskurissa. Jos meinaat poistua liittymästä, niin sitten täytyy itsekin pudottaa se nopeus, tai toivoa, että mahtuu johonkin rakoon lähempänä sitä liittymää.insinörtti kirjoitti:Erkanemiskaistaa lähestyttäessä tiputetaan nopeutta ennakoivasti 20-30 km/h jo pari km ennen erkanemiskaistan alkua.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^BINGO! Viimeisin tältä aamulta, voihan pentele. Miksi se ramppi sinne kehälle pitää nousta 65 km/h? Mutka ei ole jyrkkä tahi liukas. Nää on mahdottomia tajuta!
Itsehän kaahasin kaupungissa, vaikka moisesta juustopäisyydestä valitinkin täällä.
Ajoin Sturenkadulla mittarin mukaan 51km/h. Oli sunnuntai, aurinko paistoi eikä ristin- tai kuunsirpinsielua ollut näkyvissä. Paku oli pysäksissä Kulttuuritalon edessä ja takalasista välkäyttivät minulle (siksi tiedän nopeuteni, kun heti mittaristoon vilkaisin). Shit. Nyt jäi nopea sekä hurja Bemaristi nalkkiin tyhjällä nelikaistaisella tiellä. ONNEKSENI mittari valehteli pari kilsaa ylöspäin. Ja 3 km/h vähennys tehdään mitattuun tulokseen. Kirjallinen huomautus, 46 km/h 40 alueella. Otan tästä opikseni enkä aja kaupungissa kovaa. Oli sitten tyhjä tai täysi kaupunki. Kiirehän ei ollut mihinkään, kävimme vain perheen kera Seurasaaressa reippailemasssa.
Joten kiviä täällä heitellään lasisesta talosta ja korkean hevosen selässä istutaan, yms.
Itsehän kaahasin kaupungissa, vaikka moisesta juustopäisyydestä valitinkin täällä.

Joten kiviä täällä heitellään lasisesta talosta ja korkean hevosen selässä istutaan, yms.

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Peräkärri perässä aiheuttaa kanssa-autoilijoissa melkoisia agressioita.
Tomaattihölmöllä ei tarvi urheilla ja teho riittää hyvin liikenteen rytmiin, niin silti kaupungissa rauhallisesti ajaessa vaihdetaan viereiselle kaistalle, kiihdytetään täysiä ja kiilataan eteen, ettei varmasti jäädä taakse, vaikka siinä edessä ajaa jopa hitaammin kuin ajaisin tyhjää väylää.
Kun 100-alueella ajaa n.85-90 mittarissa lakia noudattaen, niin sellaista koloa ei ole, etteikö siitä välistä mahtuisi kärrin ohi päästä.
Koominen piirre on lisäksi, kun edellisellä ajokerralla peruutin kärrin kanssa parkkialueen nurkkaan piiloon, etten ole kenenkään tiellä, niin siinä oli jotain niin ihmeellistä, että eräs pariskunta oikein suu auki pysähtyi katsomaan
. Ehkä ne ei ennen olleet nähny farkkuvolvoa peräkärrin eteen kytkettynä 
Tomaattihölmöllä ei tarvi urheilla ja teho riittää hyvin liikenteen rytmiin, niin silti kaupungissa rauhallisesti ajaessa vaihdetaan viereiselle kaistalle, kiihdytetään täysiä ja kiilataan eteen, ettei varmasti jäädä taakse, vaikka siinä edessä ajaa jopa hitaammin kuin ajaisin tyhjää väylää.
Kun 100-alueella ajaa n.85-90 mittarissa lakia noudattaen, niin sellaista koloa ei ole, etteikö siitä välistä mahtuisi kärrin ohi päästä.
Koominen piirre on lisäksi, kun edellisellä ajokerralla peruutin kärrin kanssa parkkialueen nurkkaan piiloon, etten ole kenenkään tiellä, niin siinä oli jotain niin ihmeellistä, että eräs pariskunta oikein suu auki pysähtyi katsomaan


Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Tuo toljottaminenhan on ihan selkee homma. Ei kukaan osaa kärryn kanssa peruutella...
Tuo toljottaminenhan on ihan selkee homma. Ei kukaan osaa kärryn kanssa peruutella...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Sullon joko auton datapuolta käpistelty tai väärän kokoiset renkaat alla, tehtaalta siinäkin lienee klassinen 4km/h varmuuslisäys.lerppu kirjoitti: ONNEKSENI mittari valehteli pari kilsaa ylöspäin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.