Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Koko talven jatkunut pätkäajo hyydytti kuusivuotiaan akkumulaattorin. Naaras joutui bussin kyytiin ja ukko iltapäivällä työntö- ja kaapelihommiin.
Paleltui siinä ukolla jo kerran pahoin paleltunut varvas huomaamatta uudelleen. Kai se amputaatio vielä joskus on edessä... :(

Hankintalistalle meni jotain tällaista:

http://www.thermic.com/#/sport/en/produ ... html?c=151

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Nättiä on päivisin ja kiva ajella "reibänit" päässä 8) , mutta mutta....kun yöllä on KOLMEKYMMENTÄKOLME astetta pakkasta niin käy nuo työrupeamat vähän perkeleen raskaiksi....purkuja yössä parhaimmillaan noin 25 ja kaikki ulkona.....muutenkin pitkiä päiviä ja nyt saa lähteä vielä yli tunnin normaalia aiemmin jos vaikka se ei sytykään :? .....Ehkäpä se kesä sieltä taas joskus....

PS: eipä ruikuteta turhia.....ammatinvalintakysymys :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Wile E. Coyote kirjoitti:Kiitos hyvistä vinkeistä. Sivulasien pitäminen rakosillaan tosiaan auttaa. Hmm, onko tuossa poistot missäpäin? Jossain takapuskurin alla piilossa? Termari ei varmaan liity kuvioon kun koneen lämmöt on ok. Ja tietojeni mukaan tuossa ei ole minkään valtakunnan sisäilman suodatinta. Avannut tosin en ole. Pakko pitää vehje saunana tai huurtuu umpeen :evil:

Ja pleikka ei sosiaan ole hirveästi ole ollut käytössä minullakaan. Ei oikein vakuuta sonyn lukupäiden tekemis taito. Aikoinaan ostin sonyn dvd-soittimen heti kun niitä tuli markkinoille ja siitäkin meni lukupää :?

Kiva keli mennä makaamaan auton alle katsomaan löytyykö sieltä mitään poistoja. Ja näkyykö ne edes.

Ai niin. ja konepeiton repsikan puoli ei pysy lukituksissa vaan aina pompasahtaa auki aina röykyissä. Nyt se sitten alkoi hauskuus tuon kanssa :(
Sitä sisäilman poistoreittiä etsisin takakontin sivuilta verhoilun takaa. Onko sulla siinä ilmastointia. Jos on, niin yleensä löytyä myös raitisilmasuodatin. Siihen konepeltiin voisi auttaa, kun kierrät konepellissä olevaa tappia (jonka ympärillä on jousi) ulospäin. Tosin en tiedä onko gtv:ssä tuollaista rakennetta edes :mrgreen:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

aamulla paikallisen mittarin mukaan -34...toisella yrittämällä käymään ohjaustehostimen laulaessa hetken aikaa (oli muuten eka kerta).Pahaa tekee repiä alfavanhus noinkin kylmästä tulille. eikö ny vois olla joku lakisääteinen raja että -30 jälkeen ei töihin tarvi lähtee. niin ja töissä tolppapaikat ei pelaa... :(
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

Monza kirjoitti:
TommiS kirjoitti:^Neljäkymppiä kuussa. Koko hoito laitteineen ja yhteyksineen.
Elisan kuidunpää löytyy taloyhtiön jakamosta valmiina.
OK, taloyhtiö onkin tuosta sitten varmaan maksanut perustamiskustannuksia euron jos toisenkin. Ei taida juuri kannattaa yksityisesti kuidusta haaveilla.
Taitaa mennä kulut tuon kuiduntuojan piikkiin... ainakin PK-seudulla (Sonera ja Elisa) kyselevät taloyhtiöiltä, josko saisivat asentaa kuidun taloon. Tällä tietenkin hakevat mahdollisia kuituasiakkaita, joiden kautta tulisi lisätuloja... Toki koskee oletettavasti vain isoja taloyhtiöitä.

Omalla kohdalla kotiin ei saa edes Soneran koti TV:tä tai Elisa viihdettä!

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Viimeiset pari viikkoa taas 70-80h/vk töitä. Eilen taas ilta kasiin töissä, yö mahakivussa ja tänään sit oksenneltu. Oikeestaan tän vois periaatteessa laittaa myös kivaa-ketjuun, kun elimistö osaa kertoa milloin menee liian lujaa...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Caijo-Romeo kirjoitti:aamulla paikallisen mittarin mukaan -34...toisella yrittämällä käymään ohjaustehostimen laulaessa hetken aikaa (oli muuten eka kerta).Pahaa tekee repiä alfavanhus noinkin kylmästä tulille. eikö ny vois olla joku lakisääteinen raja että -30 jälkeen ei töihin tarvi lähtee. niin ja töissä tolppapaikat ei pelaa... :(
Heh,itellä alfa ollut tossa pihalla 4päivää ajamattomana ja nyt oli -18C ja aika "komeesti" lähti käymään. Piti oikeen video ottaa et miten käy,mut nätisti lähti hyrräämää 8) uskomaton auto ! Ja huom,mittarissa vaivaset 300tkm :shock:

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Eilen aamulla 156sta ei käymään sitten millään, Mondeo laakista. Pakkasta -25.
Tosin tollainen 550000 ajettu diesel pyörittää kuin tulpatonta mopoo survois käyntiin, mutta kuiteskin.
Meitsi treelta monkkuun ja kotiin viialaan kesken työpäivän.
Irtoakku kiinni ja jo läks. Ylimääräinen 64km..
No tänä aamuna -27 ja Alfa laakista käyntiin, mutta Mondeo oli ihan yhtä puuta. Kaapelit kunnolla kiinni ja Alfasta virtaa, niin auttoi.
Tein Alfalle tilaa talliin 33sen perään, niin saan ainakin huomenna voortiin sähköö..
Perkeleen pakkaset. Kyllä se nyt riittäis, että niitä olis lapissa. Jolle tulis ikävä niin eikun sinne.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kun ne votsjakit ja opostajakakit tms. esisuomalaiskansat ovat Uralilta vaeltaneet kohti autuutta, voin vaan kuvitella sitä kohtaa kun joku "k*rpäjooseppi" uhoaa, ettei käänny vasemmalle muun porukan mukana vaan halua välttämättä omaan suuntaansa.

Tämän takia me kaikki joudutaan nyt kärsimään tästä h*lvetin pakkasesta. Uralilla olisi ollut edes komea vuoristomaisema, Unkarissa nollakeli. :evil:
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Koko Suomihan on käytännössä lappia ja ei tänne ketää oo sidottu, eli ei muutako muuttoliike lämpimämpään pystyyn :-D

Tästä tulikin mieleeni espanjalainen kaverini, jolla on pakkomielle muuttaa suomeen. Sanoo syyksi yleisen turvallisuuden, ihmisten "sivistyneisyyden" (eli puhutaan kieliä, luetaan kirjoja joissaan määrin ja mielessä muutakin kuin fudis ja prätkät).

Ilmastosta sano, että helpompihan se on -30 asteella laittaa vaatetta vaan päälle läjäpäin, mutta mitä teet kun lämmintä on +40...

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Juu kyllä minäkin saatan motkottaa pakkasista ja kinoksista yms, mutta +40 on kyllä vielä pahempi. +30:kin on aika tuskaa...
Auto lähti aamusti vähän traktorimaisesti käyntiin (-20), mutta lähti kuitenkin. Päiväkodin ja apteekin kautta töihin, eli n 17 km. Noin tunti kerkes työpaikan pihalla seistä niin piti lähteä taas, eikä meinannut käynnistyä :(
(Käynnistyi siis kuitenkin, mutta todellla vastahakoisesti.)

Käsijarru jumiutuu nyt ihan kokoajan. Lämpimässä parkkihallissakin. Moottorin lämmöt eivät ole nousseet juurikaan yli 50-55 koko talvena. Sisällä tulee kyllä suht hyvin lämmin, mutta eikö ne koneen lämmöt pitäis olla jossain lähempänä 70-90...? :oops:
Näin siis ollut siloinkin kun ulkolämpötila oli nollassa, eikä mitään väliä ajaako maantiellä vai kaupungissa.

Lista korjattavaa siis pitenee:
- vasen alatukivarsi tai-mikä-lie-klonksu
- takalasin pyyhkin, moottori ja varsi
- moottorin lämmöt??? termostaatti?
- jumiutuva käsijarru
- ne pirun saumat! ..ja takapuskurissa 15x15cm hankaumajälki
- luulisin, että raitisilmasuodatin myös pitäisi vaihtaa.

Mielestäni ansaitsisin jo kanta-asiakaskortin Auto FiLaRoon. Sellaisen jolla saa kaikenmaailman alennuksia ja muuta kivaa :P

Vaihtoehtoisesti voisin hakea toista työpaikkaa, siis kakkosduunia. Tai hakea asentajakouluun. Sattumoisin juuri tänään tämä omakin duuni kypsyttää siinä määrin, että olen täysin valmis vaihtamaan alaa. Esim. lannan lapiointi voisi - tähän nykyiseen verrattuna - olla aika mielenkiintoista ja palkitsevaa. Sais hyötyliikuntaakin sopivasti. Jep.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.nbl.fi/~nbl3409/Suisse_Swe/target41.html

Just hyvä, pystyi kulkemaan jo shortseissa ja t-paidassa.
VMP

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Aniara kirjoitti:
Käsijarru jumiutuu nyt ihan kokoajan. Moottorin lämmöt eivät ole nousseet juurikaan yli 50-55 koko talvena.
Käsijarrun toiminta kuulostaa tutulta/normaalilta. Mutta lämmöt pitäs -20C pakkasellakin olla siellä 70-80 ehjällä termarilla.

OT: Hauskaa kun liikenteessä huomaa kenellä on termari ryytynyt kun laittavat kaikenmaailman pahviviritelmiä syylärin eteen että "lämpenis nopeemmin". Moni ei sitä ymmärrä että esim. 92C termostaatin omaava auto ei kierrätä nestettä syylärissä ennen kuin tuo lämpötila on saavutettu...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Toimivalla termarilla ei syylärin lämpötilalla ole niin väliä, mutta se pahvi vähentää konehuoneessa pyörivää viimaa. Alkaa tuo jäähdyttää moottoria jo kyljestäkin kun on tarpeeksi kylmä, lisäksi lämppäri saattaa ottaa tuloilman sieltä moottoritilasta. Mullahan ei pahvia ole koska olen laiska rutale.

Aamulla lämpötila -27 ja hiukkaskiihdytin lähti käyntiin ilman esilämmitystä, jee. Valitettavasti kärry on ainoa tekninen laite joka tänään on toiminut suunnilleen niin kuin pitää. Perkeleen tietotekniikka.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt kannattaa olla akku hyvässä terässä niin lähtee tulille ja käsijarruahan ei tarvitse nykiä päälle, jos tuppaa jäätymään. Minä en viitsi tahkota konetta käyntiin ilman esilämmitystä, kun kerran siihen on mahdollisuus.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kuusivuotias akku olikin vain väliaikaisesti hyytynyt. Tänä aamuna (-27) naaras poistui taas autolla töihin. Lohkoahan siinä autossa ei ole.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Fiatin, noin vuoden vanha exide merkkinen akku hyytyi täysin :x olihan se tietty arvattavissa mutta pitäisi noiden kai vähän kauemmin kestää...

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

iPhonen tatsiskriini hyytyi, ei reagoi mihinkään muuhun kuin siihen kun haluaa sammuttaa kokonaan. Kalliiksi tulee, eka kesti vuoden (kosteushäiriö ilman sen kummempia altistamisia) ja tämä korvaava myös vuoden. Itse jo siirtynyt neloseen mutta tytär joka peri on pettynyt.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

willez kirjoitti:Käsijarrun toiminta kuulostaa tutulta/normaalilta. Mutta lämmöt pitäs -20C pakkasellakin olla siellä 70-80 ehjällä termarilla.

OT: Hauskaa kun liikenteessä huomaa kenellä on termari ryytynyt kun laittavat kaikenmaailman pahviviritelmiä syylärin eteen että "lämpenis nopeemmin". Moni ei sitä ymmärrä että esim. 92C termostaatin omaava auto ei kierrätä nestettä syylärissä ennen kuin tuo lämpötila on saavutettu...
Vaikka olis termari kuinka kunnossa, niin maskin suoja auttaa, koska usein koneen ilmanotto on maskin takaa ja viima jäähdyttää konetta myös suoraan. Lisäksi estää mahdolliset huohotin ongelmat. Ei kaikki kokemuksen tuoma viisaus ole ymmärtämättömyyttä...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Juu, joidenkin merkkien joissakin malleissa pitää laittaa muovilärpäke keulan aukkoa peittämään tai pienentämään. Myyjät jopa muistavat nykyään mainita noista, jotta tarve saadaan siten asiakkaan tietoon. Kysyessä varmaan kertovat syynä olevan huohottimen, yleensä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Duunissa mennyt vähän päin mäntyjä.. :( Huomaa kyllä, että Hyvinkäällä on käyty vuosi sitten tekemässä samaa turvallisuuskampanjaa.

Noh, pelikoneesta tuli 131e ulos tänään, joten lievittää hieman tuskaa. :D

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

routasydän kirjoitti:Koko Suomihan on käytännössä lappia ja ei tänne ketää oo sidottu, eli ei muutako muuttoliike lämpimämpään pystyyn :-D

Tästä tulikin mieleeni espanjalainen kaverini, jolla on pakkomielle muuttaa suomeen. Sanoo syyksi yleisen turvallisuuden, ihmisten "sivistyneisyyden" (eli puhutaan kieliä, luetaan kirjoja joissaan määrin ja mielessä muutakin kuin fudis ja prätkät).

Ilmastosta sano, että helpompihan se on -30 asteella laittaa vaatetta vaan päälle läjäpäin, mutta mitä teet kun lämmintä on +40...
Jep. 4 vuotta asuntolainaa jäljellä ja sitten..
Muutaman vuoden ollaan jo katseltu taloa Kreikan suunnalta.
Päätös on tehty, että ostetaan. Saavatpa tyttäret joskus jotain.
Hauskinta on, että jos laittaa vuokralle, kun ei itse ole käyttämässä, niin välittäjät antavat takuun, että saavat vuokrattua kaikki vapaat viikot ja kuukaudet. Kyllä sillä lainat makselisi :lol:
Kreeta tai Rodos. Halleluja!!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

willez kirjoitti:OT: Hauskaa kun liikenteessä huomaa kenellä on termari ryytynyt kun laittavat kaikenmaailman pahviviritelmiä syylärin eteen että "lämpenis nopeemmin". Moni ei sitä ymmärrä että esim. 92C termostaatin omaava auto ei kierrätä nestettä syylärissä ennen kuin tuo lämpötila on saavutettu...
Jyväskylässä tuli käytyä viikonloppuna,ja tuli bongattua,että noita "pahvivirityksiä" oli ilmestynyt uusien fiiuejen keulille.

Tänä aamuna mittarissa rapiat -28,ja 166 päätti,ettei puhallusta tarvita :) Mukavaa oli hanskalla pyyhkiä lasia minuutin välein 40km matkalla.
Onneksi töiden jälkeen taas toimi,kun pakkanen oli laantunut.
OT:2.5 166;nen moottori kyllä lämpiää nopsaan 90C näilläkin keleillä

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

^kuulunee wag-auton vakiovarusteisiin, kun harva se päivä näkee ihan ammattimaisen ''pahvin'' kansanauton keulassa.

Aamulla mukava ajella kun kytkinpoljin inahteli pistävästi per suunta. Melko paljon tulee käytettyä, ihmekyllä. Ainiin saisivat heittää pakkasen siperiaan ja synkronoida liikennevalot. Ärsyttää kun täytyy sadan metrin välein pysähtyä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Joku espoolaisgeton asukas päätti laittaa jarruttaen Tuomarilan liittymän kiihdytyskaistalla, kun itsellä oli polttoaineensyöttöpoljin lähes lattiassa. No oli mulla turvaväli kyllä kunnossa, mutta silti sai jarrua painaa ihan psykona.

Mikä perkale siinä on, ettei kiihdytyskaistalla voida _kiihdyttää_?!?! :evil:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

koska kirjoitti:
Monza kirjoitti:
TommiS kirjoitti:^Neljäkymppiä kuussa. Koko hoito laitteineen ja yhteyksineen.
Elisan kuidunpää löytyy taloyhtiön jakamosta valmiina.
OK, taloyhtiö onkin tuosta sitten varmaan maksanut perustamiskustannuksia euron jos toisenkin. Ei taida juuri kannattaa yksityisesti kuidusta haaveilla.
Taitaa mennä kulut tuon kuiduntuojan piikkiin... ainakin PK-seudulla (Sonera ja Elisa) kyselevät taloyhtiöiltä, josko saisivat asentaa kuidun taloon. Tällä tietenkin hakevat mahdollisia kuituasiakkaita, joiden kautta tulisi lisätuloja... Toki koskee oletettavasti vain isoja taloyhtiöitä.

Omalla kohdalla kotiin ei saa edes Soneran koti TV:tä tai Elisa viihdettä!
Sonera näimmä myisi koti TV:n, mutta Elisa ei viihdettä tarjoa. Soneran hakukone varmaan näkee vain, että mulla on 24M/bits liittymä, mikä periaatteess riittää HD kuvaan, mutta kun käytännön nopeus on 10M/bits niin sillä ei HD kuva liiku.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Auto pajalla öljyn & ohjaustehostajan litkujen vaihdossa jo kolmatta päivää. Ois kait sitä voinut pitää kotona lämpimässäkin sen sijaan, että nyt seisoo pajan pihalla -30 pakkasessa ilman lämmitystä...

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

"Air conditioner faulty, please contact workshop"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Monza kirjoitti:Sonera näimmä myisi koti TV:n, mutta Elisa ei viihdettä tarjoa. Soneran hakukone varmaan näkee vain, että mulla on 24M/bits liittymä, mikä periaatteess riittää HD kuvaan, mutta kun käytännön nopeus on 10M/bits niin sillä ei HD kuva liiku.
www.maxinetti.fi ja toimii HD ja pienemmälläkin kaistalla, minulla on Welho 10 meganen, toimi ei-HD:t hyvin 5 megasellakin.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

TestarosaFinland kirjoitti:Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Mulla teki edellisillä pakkasilla kuski ovi saman. Repsikan oven lukko ei suostunu aukeemaan.
Seuraavana päivänä kun oli enää 5 pakkasta alkoi kuskin ovi toimia, mutta repsikan ovesta hajosi ulkokahva (kiitos Kumimuumin mulla on nyt ehjä kahva repsikan oveen ja toinen varalle), vielä kun pakkanen hellittäis niin vois kasata kuskin oven paneelit ja vaihtaa repsikan oven kahvan.
Ai niin, se avautuminen. Töihin loman jälkeen. Ulkotöitä aina näin iltavuorossa tiedossa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

TestarosaFinland kirjoitti:Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Monza kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)
No mutta täähän on ominaisuus, ei vika :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nelli kirjoitti:
Monza kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)
No mutta täähän on ominaisuus, ei vika :mrgreen:
Niin on, oli jo talvella 1990 pomon alfassa ja mun fiatissa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Monza kirjoitti:
Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)[/quote]

Sekin on tullut tutuksi tällä talvella :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

h_lauri kirjoitti:
Nelli kirjoitti:
Monza kirjoitti: Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)
No mutta täähän on ominaisuus, ei vika :mrgreen:
Niin on, oli jo talvella 1990 pomon alfassa ja mun fiatissa.
Komppaan. Vuonna miekka ja kilpi kun Avvocato oli talviajossa oli tämä jokapäiväinen ilmiö. Tuo GTV:n ovi muuten käy yllättävän raskaaksi kun sitä pitelee yhdellä kädellä kiinni Hyvinkää - Hesa (ja illalla takaisin) välin :=(

-Tazio

Muumi
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Touko 2009, 14:27
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Muumi »

Sain kutsun Leville viikoksi 9, olisi ollut ilmainen majoitus ja kyydit
kotipihasta. Mielelläni olisin lähtenytkin, olispahan saanut varatossa
makaavalle laudalle käyttöä ja seurakin olisi ollut kaikin puolin mukavaa.

Mutta... the boss.. eipä herunut lomaa, ei edes pitkää viikonloppua saanut. Ja
kielsi edes pyytämästä seuraavaan kk mitään vapaita viikolla (viikonloputhan
miulla on aina vapaat).

Ottaa kyl nyt niin paljon päähän että ei veri kierrä..

Ja käsi/ranne varmaan tulehtunut, pakottaa/koskee niin pirusti, mutta
lääkäriin uskalla mennä kun joutuis saikulle ja pomo repisi pelihousunsa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Muumi kirjoitti:Sain kutsun Leville viikoksi 9, olisi ollut ilmainen majoitus ja kyydit
kotipihasta. Mielelläni olisin lähtenytkin, olispahan saanut varatossa
makaavalle laudalle käyttöä ja seurakin olisi ollut kaikin puolin mukavaa.

Mutta... the boss.. eipä herunut lomaa, ei edes pitkää viikonloppua saanut. Ja
kielsi edes pyytämästä seuraavaan kk mitään vapaita viikolla (viikonloputhan
miulla on aina vapaat).

Ottaa kyl nyt niin paljon päähän että ei veri kierrä..

Ja käsi/ranne varmaan tulehtunut, pakottaa/koskee niin pirusti, mutta
lääkäriin uskalla mennä kun joutuis saikulle ja pomo repisi pelihousunsa.
Haet sen saikun perjantaina viikolla 8 :wink:

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Alfred Romero kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Koko Suomihan on käytännössä lappia ja ei tänne ketää oo sidottu, eli ei muutako muuttoliike lämpimämpään pystyyn :-D

Tästä tulikin mieleeni espanjalainen kaverini, jolla on pakkomielle muuttaa suomeen. Sanoo syyksi yleisen turvallisuuden, ihmisten "sivistyneisyyden" (eli puhutaan kieliä, luetaan kirjoja joissaan määrin ja mielessä muutakin kuin fudis ja prätkät).

Ilmastosta sano, että helpompihan se on -30 asteella laittaa vaatetta vaan päälle läjäpäin, mutta mitä teet kun lämmintä on +40...
Jep. 4 vuotta asuntolainaa jäljellä ja sitten..
Muutaman vuoden ollaan jo katseltu taloa Kreikan suunnalta.
Päätös on tehty, että ostetaan. Saavatpa tyttäret joskus jotain.
Hauskinta on, että jos laittaa vuokralle, kun ei itse ole käyttämässä, niin välittäjät antavat takuun, että saavat vuokrattua kaikki vapaat viikot ja kuukaudet. Kyllä sillä lainat makselisi :lol:
Kreeta tai Rodos. Halleluja!!
Nää on kyllä mielenkiintosia vaihtoehtoja (ei tosin itelle ainakaan seuraavaan 15vuoteen). Yks tuttu miettinyt myös kämpän ostoa dubaista. Ongelma lienee se, että "loma-asunto" ei käy pankille takuiksi eli lainaan pitää olla muut takuut (tai sitten riihikuivaa käteistä, jottei tarvi pankkiin lakki kourassa mennä). Mutta jos oma talolaina sit kuitattu niin käyhän se tietenkin takuiksi...

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Siis aivan EHDOTTOMASTI haet saikkaa perjantaina viikolla 8!! Ei tollanen pomo ansaitse ylitunnollista työntekijää, joka kaiken kukkuraksi vielä meinaa vaarantaa terveytensäkin, ettei vaan olisi töistä poissa...
routasydän kirjoitti:
Muumi kirjoitti:Sain kutsun Leville viikoksi 9, olisi ollut ilmainen majoitus ja kyydit
kotipihasta. Mielelläni olisin lähtenytkin, olispahan saanut varatossa
makaavalle laudalle käyttöä ja seurakin olisi ollut kaikin puolin mukavaa.

Mutta... the boss.. eipä herunut lomaa, ei edes pitkää viikonloppua saanut. Ja
kielsi edes pyytämästä seuraavaan kk mitään vapaita viikolla (viikonloputhan
miulla on aina vapaat).

Ottaa kyl nyt niin paljon päähän että ei veri kierrä..

Ja käsi/ranne varmaan tulehtunut, pakottaa/koskee niin pirusti, mutta
lääkäriin uskalla mennä kun joutuis saikulle ja pomo repisi pelihousunsa.
Haet sen saikun perjantaina viikolla 8 :wink:

Muumi
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Touko 2009, 14:27
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Muumi »

Aniara kirjoitti:Siis aivan EHDOTTOMASTI haet saikkaa perjantaina viikolla 8!! Ei tollanen pomo ansaitse ylitunnollista työntekijää, joka kaiken kukkuraksi vielä meinaa vaarantaa terveytensäkin, ettei vaan olisi töistä poissa...
routasydän kirjoitti:
Muumi kirjoitti:Sain kutsun Leville viikoksi 9, olisi ollut ilmainen majoitus ja kyydit
kotipihasta. Mielelläni olisin lähtenytkin, olispahan saanut varatossa
makaavalle laudalle käyttöä ja seurakin olisi ollut kaikin puolin mukavaa.

Mutta... the boss.. eipä herunut lomaa, ei edes pitkää viikonloppua saanut. Ja
kielsi edes pyytämästä seuraavaan kk mitään vapaita viikolla (viikonloputhan
miulla on aina vapaat).

Ottaa kyl nyt niin paljon päähän että ei veri kierrä..

Ja käsi/ranne varmaan tulehtunut, pakottaa/koskee niin pirusti, mutta
lääkäriin uskalla mennä kun joutuis saikulle ja pomo repisi pelihousunsa.
Haet sen saikun perjantaina viikolla 8 :wink:
Tekis kyl mieli tehdä noin mut, kun meillä on töissä jo 2saikulla ja työntekijöitä yht 7. Niin on vähän vajausta :(

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Muumi kirjoitti: Tekis kyl mieli tehdä noin mut, kun meillä on töissä jo 2saikulla ja työntekijöitä yht 7. Niin on vähän vajausta :(
Toi on työnjohdollinen, ei työntekijällinen, ongelma.

Kavereiden takiahan kovin moni tuossa kohdassa joustaa. Itse tuskin enää, sen aivoinfarktin jälkeen. Oma terveys alkoi yllättäen tuntua duunikavereita ja duunia tärkeämmältä...

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Vähän noin se just menee. Pienessä työporukassa kun tietää, että kaverit joutuu tekemään kovemmin töitä jos itse on poissa. Karhunpalveluksen siinä vaan tulee tehtyä - ennen kaikkea itselleen, mutta myös työkavereille, jos ei mene lääkäriin silloin kun on aihetta. Ja oikeassa on h_lauri siinäkin, että työntekijäpula on johdon ongelma, ei työntekijöiden, eikä varsinkaan sen, joka on sairaslomalla.

Jos sitten sattuu tarjoutumaan tilaisuus lähteä reissuun ja nauttia hyvästä seurasta samalla kun on saikulla, niin sehän on vaan.....mukavaa :-D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aniara kirjoitti: Jos sitten sattuu tarjoutumaan tilaisuus lähteä reissuun ja nauttia hyvästä seurasta samalla kun on saikulla, niin sehän on vaan.....mukavaa :-D
Kannattaa silti - jos noin pääsee käymään - olla päivittelemättä statustaan. Ettei käy kuten kaverille, joka oli "saikulla" dumaamassa matsia...tuli pientä noottia, kun facessa luki jotain mitä ei olisi pitänyt... :wink:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Kuume nousee, kuume nousee vieläkin, kuume nousee yhä vaan.
Sitten noiden kolmen jälkeen ei mitään statuksia ennen kuin kotiin palattua?

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

h_lauri kirjoitti:
Nelli kirjoitti:
Monza kirjoitti: Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)
No mutta täähän on ominaisuus, ei vika :mrgreen:
Niin on, oli jo talvella 1990 pomon alfassa ja mun fiatissa.
Ja mä muistan pikku tyttönä (80-luvulla kai) että meidän Sudissa oli ainakin takaovissa ihan sama juttu :-D
Sai puoli matkaa mummolaan mennessä roikkua takaovessa että se pysyy kiinni :lol:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Eipä tuo ex volvossakaan ihan tavatonta ollut. Jopa niin yleistä, että tuli viriteltyä ovi mustekalalla kiinni, ettei tarvinnut kättä väsyttää. :D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nelli kirjoitti:
Monza kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Saatana pakkanen! :evil: 164sen repsikan puoleisen ovi pääti, että ei se enää päästä kylmää sisään, eli meni kiinni, mutta ei aukene enää :evil:
Mulla teki pakkasella niinpäin että aukesi, muttei pysynyt senjälkeen enää kiinni. Kun lämpeni, niin ei tarvinnut enää pitää mutkassa kahvasta ovea kiinni :-)
No mutta täähän on ominaisuus, ei vika :mrgreen:
Meillä taas satakuuslankku tekee tuota,kun ilma sehlaa pakkasen ja suojan välissä,nyt ei ole ollut ongelmia

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Meillä vanhempi -89 teki tuota, mutta Superi jostain syystä ei. Liekö sitten sattumaa. Varusteisiin kuului aina pari mustekalaa :)
Kimmo / alfatune.fi

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tänään alkoi sitten 166:nen sylkemään Dieseliä pihalle, huomenna kuin piti lähteä Lappiin sen kanssa kun 159 piti mennä peltipajalle. Tuli siis sitten vähän muutoksia suunnitelmiin....

Kulutus oli ainakin kohdillaan 75 L/100km.

Lukittu