Sivu 14/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Maalis 2013, 17:55
Kirjoittaja DaViega
entäs ajovaloille? jos siinä on pesurit.

Voi myös olla se Y-haara siinä pumpun kyljessä tukossa, yleenäs tuo selviää sillä kun laittaa letkut ristiin ja kokeilee.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 02:31
Kirjoittaja Alfissimo
Onkohan Lankiassa takalasille oma pumppu. Pösö jumitti pumpun sisältä jonkun takaiskukuulan tms., joka ohjasi vettä eteen tai taakse sen mukaan mihin suuntaan viiksestä ohjasi. Oli mielenkiintoista saada vettä taakse, kun eteen yritti :? .

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 09:26
Kirjoittaja mutt
Voi olla, että on suutin jäätynyt. Ellei sitten ole letku irti, ja vesi menee jonnekin ihan muualle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 16:46
Kirjoittaja insinörtti
Vittorio Jano kirjoitti:Viime täytöllä jäi seos laihanlaiseksi, joten luulen että on vain jäässä...Tai ainakin toivon. Muita vaihtoehtoja?
Bravosta tuli vastaavalla tempulla rikottua lasinpesurin takaiskuventtiili. Tai ainakin semmoisen sanoivat huollossa vaihtaneensa (hintaan 0 €, kun ”unohdin” mainita vian aiheuttajan). Vedentulo ei tosin loppunut tykkänään, mutta tuon jälkeen pyyhkijät kerkisivät huitaisemaan kerran tai pari ennen kuin vettä lensi ja silloinkin suihku oli heikko.

Ihme oli, ettei mitään muuta hajonnut, kun liuos kesti -5°C ja tuli parin viikon ajaksi -15…-30 °C -kelit. Jään paine työnsi mm. lampunpesurit puoliksi ulos, joten olin aikalailla varma, että on ainakin ne pashana + pumput rikki / säiliö halki. Olin vielä fiksuillut täyttämällä pöntön piripintaan, joten sinne ei saanut tiukempaakaan tavaraa sekaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 19:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Letku oli liitoskohdasta irti konepellin suojaviltin alla. Osasin korjata itse!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 19:43
Kirjoittaja WWWVespa
^Säästäneet letkun pituudessa neljä milliä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 21:25
Kirjoittaja Pujazuba
^ 4 mm = 40 € merkkikorjaamon taskuun.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 21:36
Kirjoittaja Vittorio Jano
Nuo moottoritilan johto- ja letkuliitokset ovat muutenkin aika hurjan oloisia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 07:49
Kirjoittaja Mandeprkl
Miten on Volvon 760:n kattoluukusta saatukin noin monimutkainen härveli.. Ei ole käytetty 12-vuoteen joten pikkuisen jumissa on. Nyt purettuna atomeiksi ja ihmettelyä miten saa vaijerit liikkeelle. :evil:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Maalis 2013, 15:51
Kirjoittaja Jiitee
Pojan Mitsun laturi sanoi työsopimuksen irti 14 vuoden ja 260 tkm jälkeen- no
se onkin euro-mitsu ja Boschin laturi. Made in Japan -mallit kestää yleensä pitempään... :wink:

Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Maalis 2013, 21:06
Kirjoittaja palkus
juttelin tossa tutun kanssa kalustosta, manas hiukan nykysiä versoja (jonkummoinen määrä vahdittavana), vesipumput triihaa, rattien pinta/pehmuke murenee kirjaimellisesti käsiin ja kaikenlaista muuta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 01:42
Kirjoittaja alfa164
Eipä meidän versossa moisia ongelmia ollut,mutta kerro toki mitä muuta vielä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 07:57
Kirjoittaja palkus
^niin siis mutina koski näitä uusia versoja, tojotia on siksi juuri käytössä kun ovat olleet suht murheettomia. Ei kuulemma enään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 12:41
Kirjoittaja willez
Toi vesipumppu ongelma on järjestäen jokasessa uudemmassa tojossa. Kuulema tullut muutossarjojakin, mutta silti vaan märkä ja vie glykolia... Paljon kansivikoja , "puolimoottorin" vaihtoja parikolme päivässä jne. Eritoten dieselit... Tuo D4-D on ilmeisesti aivan susi moottori..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 14:00
Kirjoittaja DaViega
Nyt kun keskustelu lähti versoihin, ja mulla on nosturilla tollanen oottamassa tiistaita, niin voidaain laittaa kyssäri:
Milloin viimeeksi olet maksannut takalasinpesurin pumpusta 321€ :roll: puhutaan siis siitä simppelistä muovipumpusta, johon tulee 2 johtoa ja josta lähtee 1 letku :lol:

sadan euron pinnassa on ollut kalleimmatkin pumput marmori tiskeilläkin, mutta tuo 321 oli jo naurettava. Pysyn Alfoissa vastaisuudessakin kun toyotaan ei olisi varaa :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 14:33
Kirjoittaja palkus
^ "kestävät" osat maksaa, eihän tuollaista kuuluisi ikinä vaihtaa tojoon niin kuin ei mitään muitakaan osia kuin öljyt :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 15:21
Kirjoittaja Alfissimo
DaViega kirjoitti:Milloin viimeeksi olet maksannut takalasinpesurin pumpusta 321€, siis siitä simppelistä muovipumpusta, johon tulee 2 johtoa ja josta lähtee 1 letku... sadan euron pinnassa on ollut kalleimmatkin pumput marmori tiskeilläkin...
Tämä sun on helppo töissä vaikka tarkistaa, mutta 307:ssa sama pumppu hoiti ymmärtääkseni molemmat lasit, eikä sen hinta tainnut sataakaan euroa olla kun myyjäliikkeen takuukuitin sain mukaani. Siitä lähtee kuitenkin kaksi letkua ja on hirveän monimutkainen rakenne siipineen ja kuulaventtiileineen, että vesi osaa mennä oikealle lasille.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 17:24
Kirjoittaja DaViega
Näinhän se on. halvimmat pumput on tuolla meillä pyörinny 40 euron pinnassa, eikä siis vieläkään puhuta tarvike pumpuista

Idea luotettavan auton säästöistä menee kyllä puihin jos osat maksaa kolminkertaisesti muihin verrattuna :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 13:43
Kirjoittaja gYdEbUh
Mutsin vanhaan Yarikseen vuosi sitten huutelivat tuulilasinpesumoottorista 150e. Viereisestä tarvikeosaputkasta 10e liittimen vaihdolla. Nämä kympin mosat tosin ei kestä kun sen takuu-ajan.
Puolitutulla mummolla on ainakin lähes uutena ostettu Mazda2. Takuuaikana meni ilmeisesti molemmat etutukivarret väljäksi. Takuun päätyttyä takalaakeri. Peilien säädöt ei toimi. Takakontin avaus ei ilmeisesti ole toiminut juuri koskaan, Laakkonen ei kahdella takuukorjauksella saanut sitä kuntoon ja nykyään ei yritäkään kun takuu ummessa.. No nyt auto menee todennäköisesti kolarikorjaukseen, mutta koska Laakkonen katsoo järkeväksi kohdella asiakkaita kun paskaa, taitaa mennä muutaman tonnin keikka sivu suun.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Huhti 2013, 16:55
Kirjoittaja DaViega
Olivat ilmoittaneet pyyhinmoottorin hinnan, tippuihan se 170€ kieppeille, vielä siinä on kuitenkin se ~70€ vrt muihin :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 18:40
Kirjoittaja RikunAlfaRomeo
http://www.iltalehti.fi/autot/2013040516864778_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 18:48
Kirjoittaja DaViega
http://www.motortrend.com/roadtests/sed ... to_08.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ottaisin vieläkin Quattroporten, vaikka nyt päästään jo lähelle :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Huhti 2013, 22:46
Kirjoittaja Polforea
Jokos tää keissi oli tänne päätynyt? Kieltämättä aika mielenkiintoinen rakenne tuossa pumpussa.

https://www.dropbox.com/s/ynbl9bulemzyr ... pumppu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Huhti 2013, 23:17
Kirjoittaja palkus
aikast maukkaan oloinen systeemi kyllä, onkohan tuossa haettukin pientä edestakaista pyörähdysliikettä paikkakulumisen estämiseksi / voitelun parantamiseksi tai jotain. Kauhian huonoa ei ainakaan poltinaine saa olla. Bosch ei kuulemma ole yleensäkään ensimmäisenä tekemässä päivityksiä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Huhti 2013, 11:49
Kirjoittaja Pujazuba
Avokin vm 2006 X-Traili joka on muuten ollut raudan luotettava auto on viimeisen vuoden sisällä vaatinut:
Nokka-akselin anturin
Etujarrut jumiutuneet kahdesti (en syytä autoa sillä paikalliset huoltajat eivät puhdista jarruja huollon yhteydessä!)
Jarrumännällä ruostetta ja huonokuntoinen kumitiiviste
Toinen jarrunestevuoto menossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 11:11
Kirjoittaja avasara
Nyt loppu Audilla ajelu. Oon tienny että toi 2.0 tfsi kone ei ole ihan murheeton, mutta oletin että kun huolto-ohjelman mukaan mennään ja öljysumppu on vaihdettu niin kestää edes 200tkm. Olin väärässä: vaimo ajoi motarilla, liitty kehä 3:selle, kone sanoi kuulemma "tsirk" ja sitten ei mitään.

Pajalle, tällä hetkellä diagnoosina todennäköisesti venttiilien karstoittuminen - venttiilit ei mene kunnolla kiinni joten jossain vaiheessa rasitus kasvaa niin että koko venttiiliasetelma putoaa mäntien päälle ja kone jumiin. Mahtavaa. Vähintään kansiremppa, mahdollisesti MOOTTORI VAIHTOON ?? :evil: . Auto siis 2006 A6, kilometrejä 162 tkm. Onneksi taloudessa oli kaksi tunnetusti luotettavaa italiaanoa, joten nyt ajellaan Alfalla ja Lanzalla :-D . Naapurit on kummissaan...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 11:19
Kirjoittaja Smacket
avasara kirjoitti:Nyt loppu Audilla ajelu. Oon tienny että toi 2.0 tfsi kone ei ole ihan murheeton, mutta oletin että kun huolto-ohjelman mukaan mennään ja öljysumppu on vaihdettu niin kestää edes 200tkm. Olin väärässä: vaimo ajoi motarilla, liitty kehä 3:selle, kone sanoi kuulemma "tsirk" ja sitten ei mitään.

Pajalle, tällä hetkellä diagnoosina todennäköisesti venttiilien karstoittuminen - venttiilit ei mene kunnolla kiinni joten jossain vaiheessa rasitus kasvaa niin että koko venttiiliasetelma putoaa mäntien päälle ja kone jumiin. Mahtavaa. Vähintään kansiremppa, mahdollisesti MOOTTORI VAIHTOON ?? :evil: . Auto siis 2006 A6, kilometrejä 162 tkm. Onneksi taloudessa oli kaksi tunnetusti luotettavaa italiaanoa, joten nyt ajellaan Alfalla ja Lanzalla :-D . Naapurit on kummissaan...
Saksalaista laatutyötä. Jännä juttu jos italialaisesta tai ranskalaisesta autosta menee jokin kabiinin sähkönippeli sököksi ( Bosch, öhöm.. ) niin heti tulee paskaleima - "ei uskalla ostaa". Sakemannista kun paukkuu vaihteistoja ja moottoreita niin ne on vaan näitä yksittäistapauksia. :silent:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 11:37
Kirjoittaja Jakke
Smacket kirjoitti:
Saksalaista laatutyötä. Jännä juttu jos italialaisesta tai ranskalaisesta autosta menee jokin kabiinin sähkönippeli sököksi ( Bosch, öhöm.. ) niin heti tulee paskaleima - "ei uskalla ostaa". Sakemannista kun paukkuu vaihteistoja ja moottoreita niin ne on vaan näitä yksittäistapauksia. :silent:
Naulan kantaan!

Perhepiirissä yks Audi-fanaatikko, jolla juurikin yllä mainitussa jutussakin esiintyvä A6 vm. -06 ja sama konekin vielä. Pitääkin lähtee kohta pelottelemaan uhkaavalla konerikolla! :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 11:51
Kirjoittaja unknown
Jaa-a, saa nähdä miten tässä vielä käy...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko ... lfa-romeon" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 12:02
Kirjoittaja insinörtti
^saadaan laatu mielikuvia vastaavalle tasolle? :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 17:24
Kirjoittaja palkus
avasara kirjoitti: mutta oletin että kun huolto-ohjelman mukaan mennään ja öljysumppu on vaihdettu niin kestää edes 200tkm.
Onko tommosessta jo se 3:n kympin /2v huoltoväli, kuulemma jos öljyjä vaihdellaan jämptisti kilometrit täyteen niin nam.
Tais se saksalainen moottorivaurioiden tutkija puhua asiaa kun kehui nykymoottoreiden kestävän 150000km ja edullisissa olosuhteissa 200000km. Tais tarkoittaa nimenomaan saksalaisia motteja :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 17:28
Kirjoittaja avasara
stoichiometric kirjoitti:
avasara kirjoitti: mutta oletin että kun huolto-ohjelman mukaan mennään ja öljysumppu on vaihdettu niin kestää edes 200tkm.
Onko tommosessta jo se 3:n kympin /2v huoltoväli, kuulemma jos öljyjä vaihdellaan jämptisti kilometrit täyteen niin nam.
Tais se saksalainen moottorivaurioiden tutkija puhua asiaa kun kehui nykymoottoreiden kestävän 150000km ja edullisissa olosuhteissa 200000km. Tais tarkoittaa nimenomaan saksalaisia motteja :drinking:
Ei vaan öljyt on vaihdettu aina alta 15 tkm välein (kerran vuodessa) mun käytössä. Edellinen omistaja ajanut enemmän joten taisi olla jopa kaksi vaihtoa vuodessa. Öljyähän toi kone syö lähtökohtaisesti aina, tuo ei tarvinnut edes mitenkään älyttömästi (1l / 10000 tkm luokkaa) jos vertaa joihinkin muihin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 08:13
Kirjoittaja Portti
En nyt fiksumpaakaan ketjua tälle keksinyt, niin kysynpä täällä.

Onko raadilla vinkkiä mistä voisi johtua seuraavanlainen ongelma:

- Kodin ulkopistorasiasta, jossa auton lämmitysjohto on kiinni napsahti sulake pois päältä alkuviikosta
- Arvelin, että olisiko sisätilanlämmitin kärähtänyt ja testasin sen toimintaa muutaman minuutin ajan asunnossa sisällä => lämmitin toimi eli ei ongelmia
- Laitoin lämmittimen takaisin auton sisäpistokkeeseen (kun olin ensin laittanut talon sulakkeen takaisin päälle) ja testasin lämmittimen toimintaa parin minuutin ajan => lämmitin toimi eli ei ongelmaa
- Laitoin auton lämmityksen tämän jälkeen normaalisti aamuksi päälle, mutta tänä aamuna sulake oli taas napsahtanut pois päältä. Ajankohta tälle oli ulkopistorasiassa olevan ajastinkellon mukaan suurin piirtein se hetki, jolloin auton lämmityksen olisi pitänyt käynnistyä
- Ulkopistorasian kanssa samassa sulakkeessa ei ole muita sähkölaitteita

Auton lämmitykseen liittyy seuraavat vehkeet:
- Defa Termini pienikokoinen sisätilan lämmitin
- Calix-merkkinen letkulämmitin moottorille
- Pieni ajastinkello ulkopistorasiassa

Täytynee paremmalla ajalla testata tuon sisätilan lämppärin toimintaa pidemmän aikaa, mutta onko tuo sisätilan lämmitin todennäköisin ongelman aiheuttaja vai voiko esim. tuo letkulämmitinkin aiheuttaa sulakkeen palamisen jotenkin? Vinkkejä miten asiaa lähestyä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 08:18
Kirjoittaja hagger16
^Minulla oli kerran juuri vastaava tilanne. Syylliseksi löytyi lopulta Defan johtosarjojen liitoskohta, joka oli jostain syystä vetänyt oikoseen ja sulanut. Vaihdoin liittimen ja homma rokkasi taas.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 09:10
Kirjoittaja A Bart
Eipä tuo nyt eka kerta olisi kun joku jatkoskohta on löysällä ja siellä liittimessä on vettä.
Piuhat auki, ja liitinten tarkastus /kuivaus ja kumitiivisteitten tsekkaus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 09:18
Kirjoittaja Polforea
Lopputulos voi olla myös monen asian summa. Esimerkkiskenaariona joku kohta (letkulämppäri, liitos tms) vuotaa osansa virtaa ja nostaa kokonaisvirran lähelle sulakkeen raja-arvoa. Sitten kun tähän lisätään PTC-vastuksellinen sisälämppäri, joka kiskoo sitä enemmän virtaa, mitä kylmempi se on, voidaan just passelisti kylmänä päästä yli sulakkeen raja-arvon (lisättynä vielä puhallinmoottorin kylmästartin virtapiikillä, joka todennäköisesti on lämpimän startin piikkiä kovempi), jolloin efekti on just tuommonen - lämpimänä testatessa mitään vikaa tai hätää ei näytä olevan, mutta yön ulkona kylmennyt kokonaisuus humauttaakin yli rajoista, napsauttaa sulakkeen ja aiheuttaa aamun ketutuksen.

Mulla hivenen vastaavaa (satunnaista sulakkeen käryttelyä) aiheuttaneesta Calixin setistä meni vaihtoon yksi kerrallaan lohkovastus, sen piuha, sisälämppärin pistorasian syöttöpiuha ja kahden viimeisen välinen haaroituskappale, kun yksi vika juoksi esille aina kun edellinen oli korjattu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 09:32
Kirjoittaja hjpp
Suosittelen paneutumaan vianetsintään. Takavuosina kuistin viereen paloi uudehko Peugeot ja syttymishetki oli sama kuin ajastettu lohkolämmityksen kytkeytymiaika...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 12:16
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Muutama vuosi sitten meidän taloyhtiössä paloi 3 autoa autotalleihin ja omanikin oli palo-alueella, oma auto selvisi onneksi lievillä savuvahingoilla. Palolaitoksen tutkimusten mukaan palon syttymissyy oli auton sisätilassa ollut vanha ulkoinen ajastinkello.
Portti kirjoitti:Auton lämmitykseen liittyy seuraavat vehkeet:
- Defa Termini pienikokoinen sisätilan lämmitin
- Calix-merkkinen letkulämmitin moottorille
- Pieni ajastinkello ulkopistorasiassa
Toi viimeisin omien kokemusteni valossa saisi mut pysäköimään autoni kilometrin päähän.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 12:24
Kirjoittaja Aquatica
Ulkopistorasian ymmärrän tolpassa olevaksi, eikös?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 16:44
Kirjoittaja Portti
Kiitos kaikille vastauksista. Minä testaan vielä tuon sisätilan lämppärin toimintaa pidemmällä ajanjaksolla. Täytynee testata myös tuon ajastinkellon vaikutusta ongelmaan. Jos en saa näillä paikallistettua vian lähdettä niin täytyy jättää asia ammattilaisten tutkittavaksi kun lähiaikoina on tarkoitus viedä auto joka tapauksessa öljynvaihtoon.

Aquatica: Ulkopistorasia on tässä tapauksessa rivitalon autokatoksessa varaston seinässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 19:28
Kirjoittaja DaViega
Defa säätää vastusta lämpötilan mukaan, se että se toimii sisällä jonkun aikaa ei vielä ole 100% varmuudella toimiva, koska sisällä on lämmin ja defa toimii pienemmällä teholla.

Onko sisäpistoke ihan normi pistorasialla vai sillä Defan pienellä päällä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 20:05
Kirjoittaja Portti
DaViega kirjoitti:...Onko sisäpistoke ihan normi pistorasialla vai sillä Defan pienellä päällä?
Normi-pistorasialla. Vain sisätilan lämmitin on Defan. Letkulämmitin ja sisätilan lämmittimen haaroitus/johdotus on Calixin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 21:43
Kirjoittaja palkus
pakko laittaa kerran vielä, pahoittelen. :silly: Erään tutun 6v vanha uutena ostettu vw tourani sekoili ja jakokettinkihän se siellä katkeamispistessä. Tuo jakopää on jo kerran vaihdettu, joskus pian takuuajan jälkeen. Silloin ei meinannu millään mennä takuuseen vaan n.4k€ pyydettiin, kovempien keskusteluiden jälkeen homma sitten meni ilman kustannuksia. No nyt sitten menee myös takuuseen, eikä tarvinnu edes mutista. Jonkunmoista ketjukulumaa tuntuu olevan. On touranilla tietysti jo mentykin, melkein satku :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 22:23
Kirjoittaja unknown
Ihan oikeasti alle 10-vuotta vanhan Ferrarin huoltaminen on halvempaa kuin ajaa Volkswagenilla, on nimittäin ne jakohihnan vaihdot halvempia Ferrariin ja vaihtoväli on Ferrarissa harvempi, ehkä jopa kilometreissäkin, mutta ainakin ajassa.

On varmaan Volkswagen tai Audi parempi autona, kun on kaiken tuon huollon arvoinen...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 22:56
Kirjoittaja DaViega
Juu'u... Tuostahan sopiva soppa tulee, jos ne ketjut ei paranekkaan ensi yrittämällä. Ainakin liputtivat jos, että vian syy on selvillä ja siihen on reagoitu

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 23:12
Kirjoittaja Jevgen
^Ketjullisissa VAG:n atsiih koneissa ongelmana on myös öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin. Kaverilla lipsahti jako ilmeisesti renkaita vaihtaessa ja nyt on pari tonnia laskua. Mäkilähtöä noilla ei kannata koittaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 08:42
Kirjoittaja avasara
avasara kirjoitti: Pajalle, tällä hetkellä diagnoosina todennäköisesti venttiilien karstoittuminen - venttiilit ei mene kunnolla kiinni joten jossain vaiheessa rasitus kasvaa niin että koko venttiiliasetelma putoaa mäntien päälle ja kone jumiin. Mahtavaa. Vähintään kansiremppa, mahdollisesti MOOTTORI VAIHTOON ?? :evil: . Auto siis 2006 A6, kilometrejä 162 tkm. Onneksi taloudessa oli kaksi tunnetusti luotettavaa italiaanoa, joten nyt ajellaan Alfalla ja Lanzalla :-D . Naapurit on kummissaan...
Laitetaas nyt tähän päivitys kun todellinen vika selvisi: Öljypumppua pyörittävä ketju oli katkennut, koska nopeutta oli 80 km/h niin se ampui tietysti pitkin moottoritilaa - rikkoi kampiakselilla olevan rattaan joka pyörittää öljypumppua. No ei siinä mitään, ratasta ei voi vaihtaa vaan pitää vaihtaa kampiakseli. Kustannusarvio vaivaiset 6300 euroa (kun öljypumppukin maksaa kevyet 1900 euroa :crazyeyes: ). Vaihtokone on nyt sitten hakusessa. On tosissaan kalliimpaa kuin Ferrarilla ajelu...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 10:44
Kirjoittaja Tuomas K
avasara kirjoitti:Kustannusarvio vaivaiset 6300 euroa
Jos noin tuoreessa autossa tulee tuollainen täystuho niin sanoisin että auto ei ole kestänyt sitä mitä siltä kohtuudella voisi odottaa, eli ei tuo mitenkään voi mennä niin että artisti maksaa. Oletko kuluttajaneuvojalta kysynyt mitä ovat mieltä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 11:46
Kirjoittaja palkus
^milläs tommonen enään mihinkään takuisiin menisi, yli 150000km ajettu ja 7v ikää. Tuossa aikaisemmin kirjoittamani touranin jakopään remontoiti takuuna jo vähän ihmetyttää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Huhti 2013, 12:22
Kirjoittaja Tuomas K
Ei takuuseen, eikä varmasti kokonaan muutenkaan, mutta kuluttajansuojalakihan puhuu jotain tuotteen oletetusta käyttöiästä. Normaalisti öljypumppu kestää auton eliniän, ja nykypäivänä auton elinikä tuskin oletetaan olevan kuusi vuotta kun romutusikäkin taitaa olla lähempänä kahtakymmentä. Kyllä tuossa on tuotteessa virhe joten maahantuojan pitäisi tulla kustannuksissa isosti vastaan.