
Poikkeuksena Turun motarin lähtö Munkasta, siitä lähdetään useimmiten ripeästi. Viimeksi hävisin Audille, kun se oli Quatro ja multa hävisi mutkassa pito ja sitten pätki tehot

(Toki ennen siltaa himmataan ... )
Valvoja: Moderators
Tohon kohtaan maanteiltämme mulla liittyy oikein hauska muisto. Lähdin joskus ibarilta himaan ja vasemmalla kaistalla totta kai. Oikealla oli siististi cool expersbus, keli oli semmoinen keväinen, oli sulanut/jäätynyt/sulanut/jäätynyt. Ihan motarin ensimmäisillä metreillä dösa oli sopivalla etäisyydellä, mutta tien kaartaessa oikealle tuntui kuin se olisi ollut hesarin paksuuden päässä. Sivupeilistä vähän kurkin, että missä mennään, kun se vasen kaista olikin jäisemmän oloinen kuin odotin.Monza kirjoitti:Poikkeuksena Turun motarin lähtö Munkasta, siitä lähdetään useimmiten ripeästi. Viimeksi hävisin Audille, kun se oli Quatro ja multa hävisi mutkassa pito ja sitten pätki tehot
(Toki ennen siltaa himmataan ... )
Kyllä se ajamistani merkeistä kieltämättä selkeästi eniten provosoi. En tiedä vaikuttaako vielä tuo isohko spoileri, tuplaputket ja V6 merkintä asiaan.. Voisi ainakin koneen koon ottaa pois?Peeveli kirjoitti:^
Alfa provosoi ja ärsyttää, etenkin Audi-, BMW- ja Volvokuskeja. Itsekään en pienistä enää nykyään provosoidu vaan annan moisten olla. Mutta joskus iskee sitten pieni piruja sitten ns. kuitataan samalla mitalla. Mutta, sitä siis enää harvoin ja sitten pitää olla jo todella ärsyttänyt tapaus.
Ei pala Alfassakaan takavalot, kun on päiväledit käytössä. Erona saksalaisiin on se, että Giuliettan automatiikka ymmärtää sytyttää ajovalot, jos olosuhteet sitä vaatiiDragonForce kirjoitti: että takavalot ei ole päällä.. Oli sitten pimeää tai muuten huono näkyvyys. Ilmeisesti liian vaikeaa laitella valot päälle.
Ei niille mitään kannata sanoa. Ei ne mitään tajua saati ymmärrä, tai halua ymmärtää. Näkeehän sen tuola elekielestä teoista, että sun syy se on, jos joku ei sääntöjä osaa.Rauta kirjoitti:Ihmisten välinpitämättömyys on käsittämätöntä. Eilen kävin Espoossa Muuralassa Hong Kongissa ja katselin kun Nissan-kuski kääntyy parkkialueelle ilman vilkkua ja kiellettyyn ajosuuntaan. Sitten ajelee parkkipaikalla vielä muuta liikennettä vastaan ajo-opasteiden vastaisesti ja arpoo sen jälkeen pihalla pyörien mihin parkkeeraisi. Kävin sitten mielestäni asiallisesti huomauttamassa, että herra voisi jatkossa hieman katsella liikennemerkeistä miten kuuluisi ajella niin vastaukseksi sai vain vittuilua " mikä vitun poliisi sä oikein luulet olevasi". Ottaa päähän kun ihmiset eivät voi myöntää tekemiään virheitä vaan itse saa paskaa niskaansa jos huomauttaa jostain.
Niin, kyllähän mä tiesin, että _Saksassa_ sitä on esiintynyt...luulin, että se olisi Suomessa kielletty!Aquatica kirjoitti:Heh, noissahan alkaa kaikissa autoissa olee nykysin tuo paniikkijarrutuksessa hätävilkut päälle-toiminto. Hyvä ja paha. Onneksi ei täällä sentään tuota ole =)
No niin on. Mun oli pakko kesällä painaa muij eiku jotain sataakuuttakymppiä kakkostiellä, kun ei jonon "väleihin" mahtunu ja alko suora loppumaan.Bones kirjoitti:Taitaa ohitustaito olla katoavaa kansanperinnettä. Taas kun joutuu häijään kautta vammalaan ajelemaan ja juuttuu letkaan jossa joku pappa ajelee niukin naukin 80 satasen alueella.. Ja sitten perässätulijat on puolen metrin päässä toisistaan eikä kukaan ohita.
mikä siinä on niin hankalaa? Jossei osaa tai uskalla niin voisi kuitenkin sen välin jättää, ettei tarttis kovin montaa kerralla ohittaa...
taitaa nykyään olla niin että ohittaja=kaahari?
Joo tuo on ihan joka päiväistä tosiaan. Esimerkiksi Lahnuksen risteyksessä Vihdintiellä saisi tunnissa helposti pari tuhatta euroa sakkosaatavia pelkästään siitä, että autoilijat eivät malta pysähtyä stop-merkin viivalle, vaikka tie olisi umpi tyhjä.Jarsan kirjoitti:^Useimmat sentään vielä pysähtyvät punaisiin, mutta stopille pysähtyminen onkin sitten aivan eri juttu. En kerta kaikkiaan muista milloin olisin viimeksi nähnyt auton oikeasti pysähtyvän stopille, mikäli risteävää liikennettä ei ole. Osa ajaa vauhdilla yli ja osa valuen, mutta ei ole pitkään aikaan sattunut kohdalle ketään joka olis oikeasti seisahtunut. Kiinnittäkääpäs huviksenne huomiota tuohon, kun liikenteessä kärräätte. Kaupungit voi olla vähän eri asia, mutta ainakin maaseudulla näin.
Kuullostaapa tuokin melko järkevältäAlfaTom kirjoitti:Meillepäin kun on tehty noita kiertoliittymiä niin niihin on tehty kallistus ulospäin.
Yritti joku tosin jo ympyrän rakennusvaiheessa ajaa suoraan sen läpi...meni Pemari lunariin kun törmäsi puolen kuution kokoisiin kivipaasiinVMTD kirjoitti:Tottahan kallistus ulospäin päytyy olla, muutenhan vesi jää vellomaan ajoradalle.
S_A kirjoitti: Ei kai kukaan nyt rattia käännä katsomatta ensiksi onko sielä tilaa?
Olet kyllä tässäkin oikeassa.mattijus kirjoitti:S_A kirjoitti: Ei kai kukaan nyt rattia käännä katsomatta ensiksi onko sielä tilaa?
Kyllä kääntää, ja ilman vilkkua.
Jos se oli paikallinen paskiainen itsaria yrittämässä?S_A kirjoitti: Ja aiheesta neljänteen, ajelin aamun hämärässä ekaa siivua kaupunkiin Turuntiellä tänään; pitkällä suoran päässä näkyi pyörätiellä fillaristi. Katselin, hyvä ei ongelmaa sen tekemisistä. Muutamaa sekunttia myöhemmin katsoin uudelleen. Miten se voi olla lähempänä jos se äsken oli suoran toisessa päässä?![]()
Pitää kyllä aika mielenkiintonen ajatusmaailma olla, jos fillariin laittaa stongalle valoksi punaisen valon.
En nyt jaksa kaivaa tieliikennelain pykäliä tähän, mutta kuka meistä olettaa punaisen valon tulevan kohti liikenteessä?
Yleensä kun se nähdään ajoneuvon takana ja valkoinen valo edessä........
Välttämättä ei edes autolla pääsekään karkuun. Se toinen osapuoli voikin olla täynnä rattiraivoa ja sen verta hullu, että lähteekin seuraamaan ja ajaa vaikka kotipihaan saakka ja joko tempaisee lättyyn tai hajottaa auton. Tai ottaa rekisterinumeron avulla osoitteen selville ja tulee käväisemään. Ja onhan tuota henkiäkin mennyt suunsoitossa kuten aikoinaan Porvoon Mc Donaldsin autokaistalla.S_A kirjoitti:Joo se on aika uskomatonta ajattelu logiikkaa.
Ohi on aivan pakko päästä, hinnalla millä hyvänsä ja seuraavasta risteyksestä vasemmalle.
Ei useat tuola kyllä mitään mieti. Sitten ovat nenä vinossa jos joku kommentoi.
Sitäkään en muuten tajua, että ensiksi rikotaan liikennesääntöjä ylinopeudella, kenties sulkuviivojen yli kiilauksella ym. sitten kun siitä kommentoi; aletaan osottamaan mieletä jarruttamalla tai hiljentävällä tuntuvasti, täysin tahallisesti ja tietoisesti.
Tämä ei mene mun jakeluun.
Jos mokaa, niin mokaa. Jos siitä saa kommentin niin sitten kannattaisi olla ihan hissukseen, eikä ainakaan oman mokan takia alkaa vielä lisää mokaamaan. Niin urpo hommaa kun olla voi.
Kyllä jokainen ajokortin haltija ihan tasan tarkkaan tietää mitä teki väärin. On ihan turha alkaa ees selittämään yhtään mitään. Ja silti pitää alkaa mieltä osottamaan omasta tyhmyydestä.
Vähän sama asia, että jos kauppajonossa joku sanoo, että "hei anteeksi jonon pää on tuola", niin reakiona tästä tempasee toista pataan.
Ihan sama asia se on, että ei kukaan varmaan uskalla kovin helposti keskisormea kauppajonossa pahimpaan ruuhka-aikaan alkaa heiluttelamaan, että "vttu sinäki siinä tulit sieltä eteen".
Omassa autossa se on helppo tehdä. Karkuun pääsee aina.
No kiihdytyskaistalta tulevalla on kolmio, joka velvottaa väistämään päätien liikenteen ennen liittymistä.tumbe kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2011110614598628_ae.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitäs mieltä täällä ollaan tästä? Kuvitellaan tilanne jossa esim moottoritielle tultaessa motarilla 120 rajoitus ja vaikka rekka tai kärry perässä kulkeva henkilöauto ajaa 80-90 mittarissa ja sen takana jono muita. Enkö saa kiihdyttää tuohon 120 nopeuteen ja ohituskaistaa TURVALLISESTI loppuun asti käyttäen siirtyä tämän jonon eteen?