Etuvalot ainakin jostain kolmosgolfista... hyrrr....Giallo Pozzuoli kirjoitti:Mistä noi etu- ja takaumpiot on otettu?Ihan kuin tuossa olisi takapaksin pellin muotojakin vähän viilailtu. Ei taida museorekisteriin ihan heittämällä mennä

Valvoja: Moderators
Etuvalot ainakin jostain kolmosgolfista... hyrrr....Giallo Pozzuoli kirjoitti:Mistä noi etu- ja takaumpiot on otettu?Ihan kuin tuossa olisi takapaksin pellin muotojakin vähän viilailtu. Ei taida museorekisteriin ihan heittämällä mennä
Voi hyvä luojaGreenThing kirjoitti:Etuvalot ainakin jostain kolmosgolfista... hyrrr....Giallo Pozzuoli kirjoitti:Mistä noi etu- ja takaumpiot on otettu?Ihan kuin tuossa olisi takapaksin pellin muotojakin vähän viilailtu. Ei taida museorekisteriin ihan heittämällä mennä
Sanos muuta.. Niin ja voisihan sen myynnissä olevan kiulun vaikka pestäkin.m.sa kirjoitti:Ja mikä siinä on ettei kuviin voi panostaa yhtään?
No toisissa asioissa naiset ovat vähän miehiä heikommilla, kun taas toisissa asioissa... tai joissain... no ehkä löytyy joitain asioita, joissa naiset ovat... noh, melkein, tai siis yhtä hyviä. Lähes.Oiva kirjoitti:Heh heh, malli esimerkki naisen tekemästä auton myynti-ilmoituksesta:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/5957767" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
T: Alfa-mies
Nää on kyllä aikas käsittämättömiä. Pari TONNIA olisi kai ollut ihan kelpo syy poistua mutta että ajaa jotain 8 tuntia ees taas kun ei voi yhtään "tulla vastaan"...ja puhutaan siis nykymittapuulla perheen viikonloppuostosten suuruisesta rahamäärästä...hagger16 kirjoitti: Yksi kaveri ajoi viikonloppuna Helsingistä katsomaan V6:sta. Harmi, ettei hinnasta vaan oltu keskusteltu aikaisemmin, koska se jäi lopulta parista satasesta kiinni. Olisin voinut toki joustaa niistäkin, jos olisin tiennyt, että mies oikeasti hyppää mieluummin autoonsa ja ajaa neljä tuntia takaisin Helsinkiin.
Tarkennettakoon vielä, että tuossa olis ollut about kaikki about heti. Myös jakopää. Kaikki nesteet, filtterit ymv, jarrupalat (näytti sisemmät kuluneen enempi varsinkin takana, varma en ole) ja levyt (takalevyt oli aika ruosteessa ja vähän urittuneet), kässärivaijerit ja huonolla tuurilla myös satulat taakse. Pakoputkessakin vähän sanomista ja pohjassakin pari paikkakohtaa - jos olis tosiaankin tullut tuossa vastaan, ei olis käynyt mielessäkään pistää myyjäliikkeelle mitään. Tiesin ostavani käytetyn auton, toisaalta myöskin vakuutettiin sen olevan ehjä (jota se ei ollut, tuon iskaritolpan osalta). Laskin ihan, mitä olis kustantanut tehdä tuo homma ns. halvalla (halvin sportpackiin sopiva iskari x2, vanhat huonot haperot jouset ja yläpäät) ja sitten ns. oikein, 440euroa olis uponnut pelkästään osiin @ perä. Ja kaivamalla kaivettu halvimmat sportpackit mitä löytyi hiluineen.pitkämies kirjoitti:Nää on kyllä aikas käsittämättömiä. Pari TONNIA olisi kai ollut ihan kelpo syy poistua mutta että ajaa jotain 8 tuntia ees taas kun ei voi yhtään "tulla vastaan"...ja puhutaan siis nykymittapuulla perheen viikonloppuostosten suuruisesta rahamäärästä...hagger16 kirjoitti: Yksi kaveri ajoi viikonloppuna Helsingistä katsomaan V6:sta. Harmi, ettei hinnasta vaan oltu keskusteltu aikaisemmin, koska se jäi lopulta parista satasesta kiinni. Olisin voinut toki joustaa niistäkin, jos olisin tiennyt, että mies oikeasti hyppää mieluummin autoonsa ja ajaa neljä tuntia takaisin Helsinkiin.No kaikilla tietysti ihan omat ajanviettotapansa....
Olen käynyt erinäköisiä keskusteluita näistä renkaiden silikoonnaamisella. Ei voi ymmärtääAquatica kirjoitti:@quppe ja alfissimo:
Kyllä tuo ön juurikin se sama. Todnäk romikselta hakenut vanhan vakioiskarin, mitä se mullekin tarjosi... Ja renkaat oli myös voideltu silikonilla, kuten myös polkimet...
Mä laitan jokaisen pesun jälkeen mömmöt renkaisiin; levitän aineen sienellä, jonka jälkeen pyyhkäisen vielä kuivalla harsolla, jotta pinta jää luonnollisen mataksi. Koko hommaan menee aikaa alle kaksi minuuttia, murto-osa siitä ajasta, joka menee auton pesemiseen. Ymmärrän sen, että kaikkia ei häiritse puhtaassa autossa harmaa-ruskeat renkaankyljet, mutta mun silmään ne tökkäsevät.KauGoH kirjoitti:Olen käynyt erinäköisiä keskusteluita näistä renkaiden silikoonnaamisella. Ei voi ymmärtää.
Jos nykyinen autosi on ehjä ja suht hyvä niin itse en kyllä noilla metreillä miettisi halpaan dieseliin vaihtoa. Kahden litran kulutuserolla saa aika kauan säästää jotain suutin- tai kaksoismassavauhtipyöräremonttia, ja jos hakusessa on muutaman tonnin kolmesataatuhatta ajettuja yksilöitä niin noita tulee väistämättä. Mulla on pari sellaista ollut, yhtään ei enää tule kun ei perse kestä sitä "säästämistä". Tietty aina joku voittaa lotossakin mutta en luota omaan tuuriini ihan niin paljoa.Aquatica kirjoitti:Pitäis löytää perusehjä JTD, viime kuussa tuli n. 2500km (taas) ajettua - 500km viikossa koulun takia...
Komppaan Rasvista. Siinä 6-8 tonnin JTD ja 100-200 ajettuna ja hyvin huollettuna on jo varmempi valinta. Halvalla ei saa valitettavasti useinkaan hyvää...Rasvis kirjoitti:Jos nykyinen autosi on ehjä ja suht hyvä niin itse en kyllä noilla metreillä miettisi halpaan dieseliin vaihtoa. Kahden litran kulutuserolla saa aika kauan säästää jotain suutin- tai kaksoismassavauhtipyöräremonttia, ja jos hakusessa on muutaman tonnin kolmesataatuhatta ajettuja yksilöitä niin noita tulee väistämättä. Mulla on pari sellaista ollut, yhtään ei enää tule kun ei perse kestä sitä "säästämistä". Tietty aina joku voittaa lotossakin mutta en luota omaan tuuriini ihan niin paljoa.Aquatica kirjoitti:Pitäis löytää perusehjä JTD, viime kuussa tuli n. 2500km (taas) ajettua - 500km viikossa koulun takia...
Tottahan tuokin. Toisaalta jos säästö on kuukausitasolla satasia, ei se kauaa tarvitse työtä jotta päästään aidosti säästön puolelle, vaikka jotain tulisikin.Rasvis kirjoitti:Jos nykyinen autosi on ehjä ja suht hyvä niin itse en kyllä noilla metreillä miettisi halpaan dieseliin vaihtoa. Kahden litran kulutuserolla saa aika kauan säästää jotain suutin- tai kaksoismassavauhtipyöräremonttia, ja jos hakusessa on muutaman tonnin kolmesataatuhatta ajettuja yksilöitä niin noita tulee väistämättä. Mulla on pari sellaista ollut, yhtään ei enää tule kun ei perse kestä sitä "säästämistä". Tietty aina joku voittaa lotossakin mutta en luota omaan tuuriini ihan niin paljoa.Aquatica kirjoitti:Pitäis löytää perusehjä JTD, viime kuussa tuli n. 2500km (taas) ajettua - 500km viikossa koulun takia...
Tein joskus laskelmia about samalla ajomäärällä mutta ykskasiin verrokkina tuolloin 1.9 JTD. Pääsin tuhannen euron erotukseen vuositasolla, ja kun potentiaaliseen yksilöön väliä vielä piti tehdä 500 ja oman auton vioista/viattomuuksista olin kohtuullisen hyvin perillä niin en viitsinyt ryhtyä leikkiin ja ottaa riskiä. Pelkkä EGR-räpeltely jo kaventaisi erotusta. Voi olla, että laskutapamme ovat erilaisia (itse laskin vakuutusten ja verojen heitotkin). 2.4 ottanee kuitenkin pari desiä enemmän kuin 1.9 ja tuosta ajasta kun laskelmia tein, on bensiinin ja dieselin hintaerokin kaventunut bensiinin eduksi. En usko että nykytilanteessa säästöä tulisi minun laskutavoillani ja näin pienillä ajomäärillä yhtään.Aquatica kirjoitti:Toisaalta jos säästö on kuukausitasolla satasia, ei se kauaa tarvitse työtä jotta päästään aidosti säästön puolelle, vaikka jotain tulisikin.
Miten se rieseli on mukavampi?Tiphookki kirjoitti:mutta en kyllä dieseliä ostanut säästön vuoksi vaan mukavuuden.
Nämä täälläkin.Polforea kirjoitti:
Kah, stoichiometric ehti tähän väliin hulauttaa kysymyksen. CR-dieselin nöyrä ja alavääntöinen luonne on ns. leppoisa ajaa. Todellinen mukavuustekijä puristussytytteisessä on kuitenkin pidempi tankkausväli - loskakeleillä ja kovilla pakkasilla auton vieressä patsatelee mieluummin harvemmin.
Alla vielä laskelma, että kyllä se nakuleka olisi edullisempi vuositasolla (yllätykset poislukien), mutta ero loppujen lopuksi suht pieni - yli puoli tuhatta euroa vuodessa kuitenkin. Luonne tuossa koneessa on kuitenkin "se jokin", nimenomaa 2.4JTD:ssä - 1.9:iä en ole edes ajanut, mutta 100kW versio (10v) on tiettävästi varsin luotettava teknisesti vaikkei vähiten kuluttava olekaan. Sopivan leppoisa, mutta voimavarantoja on tarjolla varsin mukavasti ainakin 156:n kokoisen auton keulalla.maybetomorrow kirjoitti:Tein joskus laskelmia about samalla ajomäärällä mutta ykskasiin verrokkina tuolloin 1.9 JTD. Pääsin tuhannen euron erotukseen vuositasolla, ja kun potentiaaliseen yksilöön väliä vielä piti tehdä 500 ja oman auton vioista/viattomuuksista olin kohtuullisen hyvin perillä niin en viitsinyt ryhtyä leikkiin ja ottaa riskiä. Pelkkä EGR-räpeltely jo kaventaisi erotusta. Voi olla, että laskutapamme ovat erilaisia (itse laskin vakuutusten ja verojen heitotkin). 2.4 ottanee kuitenkin pari desiä enemmän kuin 1.9 ja tuosta ajasta kun laskelmia tein, on bensiinin ja dieselin hintaerokin kaventunut bensiinin eduksi. En usko että nykytilanteessa säästöä tulisi minun laskutavoillani ja näin pienillä ajomäärillä yhtään.Aquatica kirjoitti:Toisaalta jos säästö on kuukausitasolla satasia, ei se kauaa tarvitse työtä jotta päästään aidosti säästön puolelle, vaikka jotain tulisikin.
En huomannut, että hankintakustannuksia olisi huomioitu mitenkään? Polforean mainostama 100% "arvon" alenema on turvallinen oletus.Aquatica kirjoitti: Jos tuossa laskukaavassa on jotain pissimistä, niin kertokaa ihmeessä.
Olen sitä kansakuntaa, kuka ei jaksa laskea hankintakustannuksia. Varsinkin jos menisi päikseen vaihdossa, niin raha ei siirrä omistajaa... Tietysti jos joutuu rahaa maksamaan väliin, niin sitten kestää pidempään. Joka tapauksessa suurtoive on löytää niin hyvä 156 2.4 JTD, jonka "voi pitää loppuun asti", eli ehkä sinne kunnes kone on entinen kilometrien vuoksi? Ja jos ei löydy, joutuu odottamaan rahatilanteen parantumista ja hommata uudemman.mattijus kirjoitti:En huomannut, että hankintakustannuksia olisi huomioitu mitenkään? Polforean mainostama 100% "arvon" alenema on turvallinen oletus.Aquatica kirjoitti: Jos tuossa laskukaavassa on jotain pissimistä, niin kertokaa ihmeessä.