Polforea kirjoitti:Olkoon sisäpiirivitsi, hurttia huumoria tai ihan vaan halpa ja toimiva, se on mielestäni yksi hienoimpia ominaisuuksia Toyotassa. Se kertoo ihan suoraan että auto on Toyota tai sen johdannainen, on käytännöllinen (ihan oikeasti, se on hyvinkin selkeälukuinen ja yksiselitteinen) ja alkaa olla linjana perinteinen.
Toyota, pitäkää se mukana. Ihan oikeasti.
Komppaan 100%sti puolenkymmentä Toyotaa omistaneena.... jos se toimii niin miksi muuttaa.... in Toyota we trust
Merkkiin liittyen taas talven tuloa odotellessa jälleen hilliton halu ostaa vanha vintage Landcruiser kunnon maastorevittelyyn takamettässä... pari kolme vuotta olen jo pystynyt järkiseikoila pitämään itseni aisoissa...
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Ukkelin entisessä -88 Mazda 626:ssa, maman entisessä -86 Corollassa ja appiukon Cheva Nubirassa on samanlainen kello. Corollassa taisi tosin olla hieman vihreämpänä.
Vähän ihmettelen tuota ylempää Lexuksen kojetaulua kun on pitänyt kolmen eri väristä näyttöä sotkea keskikonsoliin. Liekkö mittarivalot vielä eri värisiä?
Tällaista sekametelisoppaa on näkynyt muissakin japseissa.
Casion kellosta huolimatta kultainen yksilö sai kauniin uuden omistajansa samalla kun tutustuin autoon.. tyylikäs yksilö löysi vertaisensa kuljettajan. mun makuun liikaa kilsoja, mutta Autocenterin myynnissä oleva vast. 159 oli todella huolella rapistunut.. sitä haluais ostaa Alfan, mutta joutuu katsomaan luotettavan maineessa olevia.
Sivuille samanlaiset, mutta hieman isommat (mielellään S40/V40 paikoille). Taakse rekkatyyliin punaiset ledit kiertämään koko persus ympäri. Kaverilta jo sainkin sen vanhat siniset jouluvalonauhat, joilla peitän helmojen massausrajan. Muuta?
Toner kirjoitti:Sivuille samanlaiset, mutta hieman isommat (mielellään S40/V40 paikoille). Taakse rekkatyyliin punaiset ledit kiertämään koko persus ympäri. Kaverilta jo sainkin sen vanhat siniset jouluvalonauhat, joilla peitän helmojen massausrajan. Muuta?
Kivijärvi kirjoitti:Casion kellosta huolimatta kultainen yksilö sai kauniin uuden omistajansa samalla kun tutustuin autoon.. tyylikäs yksilö löysi vertaisensa kuljettajan. mun makuun liikaa kilsoja, mutta Autocenterin myynnissä oleva vast. 159 oli todella huolella rapistunut.. sitä haluais ostaa Alfan, mutta joutuu katsomaan luotettavan maineessa olevia.
Meillä sama tilanne, 159 farkkuna kiinnostaa vaimon 12-vuotiaan SW -Avensiksen korvaajana, mutta tuntuu taas siltä, että siinä on jopa enemmän happeningia keskimäärin palstalaisilla kuin FL-156:ssa Seinäjoella Autoseinissa on ollut myynnissä hyvän oloinen yksilö kyllä, harmi vaan, että se on berlina. Luultavasti vaimon seuraava auto on joko Toyota , Lexus tai Honda, sillä jo nyt Alfa- penetraatio on jo 50 % perheen autoista ( 2/4) eli tunne ja järki tasapainossa
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Korjatkaa mikäli olen väärässä, mutta eikös tämän auton omistajahistoriasta löydy se yksi heppu, jota ei saa sanoa huijariksi. Siksihän ei ole mitään syytä epäillä tuon mittarilukemankaan paikkansapitävyyttä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kivijärvi kirjoitti:Casion kellosta huolimatta kultainen yksilö sai kauniin uuden omistajansa samalla kun tutustuin autoon.. tyylikäs yksilö löysi vertaisensa kuljettajan. mun makuun liikaa kilsoja, mutta Autocenterin myynnissä oleva vast. 159 oli todella huolella rapistunut.. sitä haluais ostaa Alfan, mutta joutuu katsomaan luotettavan maineessa olevia.
Siis saiko Lexus kauniin, uuden omistajan susta, vai mitä tämä tarkoitti? Vai oliko siinä liikaa kilsoja?
Farina: ei tullut minusta uutta omistajaa.. Selaillessani auton papereita ilmeni, että toinen myyjä oli hieronut kauppoja tästä autosta. Kun olin siirtymässä koeajojen miettimiseen toisen myyjän kanssa, alkoi toinen ruuvata autoon kilpiä kiinni.. Uusi, onnellisen oloinen ja perin viehättävä 25v nainen tuntui ottavan auton omakseen... Minä en liki nelikymppisenä kaljuna ukkona en oikein täytä tätä kauniin määritelmää...
Kivijärvi kirjoitti:Farina: ei tullut minusta uutta omistajaa.. Selaillessani auton papereita ilmeni, että toinen myyjä oli hieronut kauppoja tästä autosta. Kun olin siirtymässä koeajojen miettimiseen toisen myyjän kanssa, alkoi toinen ruuvata autoon kilpiä kiinni.. Uusi, onnellisen oloinen ja perin viehättävä 25v nainen tuntui ottavan auton omakseen... Minä en liki nelikymppisenä kaljuna ukkona en oikein täytä tätä kauniin määritelmää...
Juu. Ottamatta kantaa teikäläisen (tai kenenkään muun palstalaisen) ulkonäköön, ihmettelin vähän tuota tekstiä
Kivijärvi kirjoitti:Casion kellosta huolimatta kultainen yksilö sai kauniin uuden omistajansa samalla kun tutustuin autoon.. tyylikäs yksilö löysi vertaisensa kuljettajan. mun makuun liikaa kilsoja, mutta Autocenterin myynnissä oleva vast. 159 oli todella huolella rapistunut.. sitä haluais ostaa Alfan, mutta joutuu katsomaan luotettavan maineessa olevia.
Meillä sama tilanne, 159 farkkuna kiinnostaa vaimon 12-vuotiaan SW -Avensiksen korvaajana, mutta tuntuu taas siltä, että siinä on jopa enemmän happeningia keskimäärin palstalaisilla kuin FL-156:ssa Seinäjoella Autoseinissa on ollut myynnissä hyvän oloinen yksilö kyllä, harmi vaan, että se on berlina. Luultavasti vaimon seuraava auto on joko Toyota , Lexus tai Honda, sillä jo nyt Alfa- penetraatio on jo 50 % perheen autoista ( 2/4) eli tunne ja järki tasapainossa
JT
Tuo Autoseinin 159 on ollut siellä myynnissä jo silloin kun itse katselin omaa 159 eli 5 vuotta sitten Hintapyyntöhän niillä on ollut koko ajan ihan yläkanttiin, ulkopuoleltahan se oli ihan ok oloinen maskin logoa lukuunottamatta...Luulisi lähtevän jo halvallakin jos joku vaan kiinnostuu
Vastataan nyt tähän mitä tiedän kun katsoin tuon tiedot kun oli vielä edellisellä myyjällä. Oli tuotu Saksasta (muistaakseni 2007?), rekisteröity ja ajettu jonkin aikaa kunnes poistettu jossain vaiheessa rekisteristä vuodeksi. Syytä en lähtenyt vielä selvittämään siinä vaiheessa. Pari omistajaa ollut suomessa. Autoa en luonnossa ole nähnyt.
Kyllä tuollainen "casio-kello" tuo kivan retrosäväyksen. Itse ajelin joskus paljon vuoden -88 Corollalla, joten kyllä lämmittää.
Ja alunperin tuollainen tuli tutuksi Talbot 1510:n keskikonsolista jo 80-luvun alussa.
Sääli, etten löytänyt parempaa kuvaa tähän. (Kuvan nimen perusteella on ollut jo -79).
Kuvahan on jostain ulkomaan nettiautosta, joten pysytään melkein aiheessakin vielä.
Kaikesta huolimatta en kyllä mielelläni omaan autooni tuollaista casiota ottaisi. Eiköhän sen retroarvo katoaisi melko nopeasti päivittäin tuijotettuna.
Kivijärvi kirjoitti:Farina: ei tullut minusta uutta omistajaa.. Selaillessani auton papereita ilmeni, että toinen myyjä oli hieronut kauppoja tästä autosta. Kun olin siirtymässä koeajojen miettimiseen toisen myyjän kanssa, alkoi toinen ruuvata autoon kilpiä kiinni.. Uusi, onnellisen oloinen ja perin viehättävä 25v nainen tuntui ottavan auton omakseen... Minä en liki nelikymppisenä kaljuna ukkona en oikein täytä tätä kauniin määritelmää...
Osta se IS V6 koneisena. Ei sitten tule paha mieli jälkikäteen. Oma perin viehättävä vaimoni (vaikka onkin 26v) kovin tykkää tolla ajella.
Tuota tuli jo käytyä koittamassa ja katsomassa. Onkohan hinta linjassaan? Hihna vaihdettu vuos sitten, alle pari kymppiä vedetty. Siisti sisusta, kaikki toimi. Ulkoakin siisti, tosin kaarista lohkeili toisella puolella maali pois, samaten helmoissa. Ja kivet oli helmojen maalia myöskin kuluttanut jonkin verran. Molemmat renkaat huonohkot. Keskuslukon kaukosäädöstä ovet ei saa kuin lukkoon, muuten pimeänä.
Sitten en joko osannut lämmityslaitetta käyttää, auton motti ei ollut lämmennyt tarpeeksi, tai autossa oli vika kun hirveän lämmintä en saanut sisätiloihin tulemaan. Tuossa siis automaatti-ilmastointi. Kuinka nopeesti Alfa lämpiää? Liikkeen pihalla se kävi joku 5-10min + parin kolmen kilsan ajolenkkini niin ei viisari 90:ssä ainakaan vielä ollu. Olisko termari selvä, tai olisko autossa joku läppävika lämmityslaitteessa tai ties mitä, vai olenko vain käsi? Auto on itsessään niin makea ajaa että houkutus on kova. Tietysti kohta alkaa pakkaset niin kyllä into vähän kylmenee jos ei autoon lämmintä saa.
Tästä vähän puheltiin myyjän kanssa ja selvisi myös, miksi pyynti on "vain" tuon verta (verrattuna saksa/italiahintoihin tuo on järkyttävän kallis pyynti - tuonti sen 2keur kaikkineen, että auto on kilvissä, joten 4200eurolla saa aika hulppeasti tuoreempaa ja niin pois päin). Kuulosti ihan hyvältä, muttei huoltohistoriasta juuri käryä + pitäis jakopää tehdä käytännössä heti (ei tiettävästi ole tehty). Kilsoissakin kysymysmerkkiä, kun italiantuonti on. Kuulemma ulkoa ja sisältä oikeasti siistissä kunnossa, kuvaili puutteet hyvin, joten jos olisi ylimääräistä pätäkkää olisin varmaan ollutkin niin hullu, että tuon olisin ottanut. Nyt vaan opiskelijabudjetti ei taivu edes leikisti pyydettyyn välirahaan
Ehkä vielä yksi kiva JTD tulee oman elämäni aikana...
Herra Salo kirjoitti:Kukas tämän ottaisi hoiviinsa? Tyylikäs tuleva klassikko melko edukkaasti. Thema 8.32
Thema saapui tänään Nokialle, menin hehkuttamaan tuota facebookissa niin pomo vei nenän edestä. Ei se mikään timantti ole, mutta eiköhän se tuon rahan väärti jokatapauksessa.
Lancia pärähti tänään parinvuoden seisonnan jälkeen ykkösellä käyntiin
Mielestäni tuo siipi on oikeasti hieno. Se ei ole se hirvittävä lintulauta vaan tuollainen erittäin hillitty, tyyliin sopiva ja mielestäni kivasti perää piristävä. Eipä tässä, pitääpi laittaa tessu myyntiin jos kävisi ns. flaksi ja saisi uitettua saksasta sitten sellaisen kun tahtoo...
Ihan vaan vaimolle kauppakassia aattelin. Nekin ajelut kun vois tehdä tyylillä
Joo...tuli käytyä katsomassa ja ajamassa. Ei vakuuttanut. Jokapuolella pieniä maalilohkeamia ja ruosteen alkua, helmojen liimat ne noissa kuvissakin paistaa eikä pöly, saanut nokkapusun joskus (puskuri ei istu enää), kuskin puolella takakaaren kohdalla isompi lommo, kone kuulosti aika järkyttävältä ja ainakin katin lämpösuoja oli hukassa. Sisustus melko paskainen (vaikkakin tyylikäs vaalea). Tehot aivan hukassa (limp mode?). Hyvää oli sentään ettei nitissyt eikä natissut, aski ja kytkin toimi hyvin sekä muutenkin ajoltaan aika hyvä.
Jos ois kesä ja hinta laskis, niin voisi olla kivakin projekti. Nyt jäi sinne ootteleen seuraavaa uhria jokatapauksessa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Kivijärvi kirjoitti:159 farkkuna kiinnostaa vaimon 12-vuotiaan SW -Avensiksen korvaajana, mutta tuntuu taas siltä, että siinä on jopa enemmän happeningia keskimäärin palstalaisilla kuin FL-156:ssa
Tuntuma on väärä. Viisysillä ajelee näemmä parisataatuhatta helposti ilman ylimääräistä puuhastelua. 156 on kaikin puolin heppoisempi esitys. Toyotaan en osaa verrata, mutta mk2 V70:een 159 kestää vertailun. Nyt siis puhe kestävyydestä. Tuotteen laatu on sitten asia erikseen.
Sitä ajattelinkin, mutta mietin tarkoittaako että olisi jälkeenpäin vaihdettu manuaalivaihteiseksi vai onko vain perus vaihdelaatikon vaihto.. Onko GTV:tä edes automaattina tai Selespeedinä?
Sitä ajattelinkin, mutta mietin tarkoittaako että olisi jälkeenpäin vaihdettu manuaalivaihteiseksi vai onko vain perus vaihdelaatikon vaihto.. Onko GTV:tä edes automaattina tai Selespeedinä?
Hei! Olen tässä muutaman vuoden takaisen 156 kokeilun jälkeen alkanu taas selailemaan vaihtoehtoja uudeksi autoksi ja 159 olis vahvimmin, tai oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi seuraavaksi. Nyt en osaa ihan sanoa et oonko oikeassa keskustelussa tätä kysymään mutta olen soitellut yhdestä vaihtoehdosta ja tarkoitus olis mennä tätä katsomaankin, varsinainen kysymys siis kuuluukin et sattuisko mitenkään olemaan niin hyvä tuuri että tämä yksilö olis jonkun foorumilaisen vanha? ja jossei ihan mee offtopic niin ois kiva kuulla mitä tässä nyt pitäis koeajolla erityisesti ottaa huomioon? Kiitos ja anteeks jos oon ihan hakuteillä! http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6007633. Tv.Tommi
Kuvia kun tarkasti vielä katsoo, näkyy kyseessä olevan peräti toisen liikkeen ottamat kuvat. Autohaus Royal näyttäisi lukevan vasemmassa yläkulmassa...
Lisäksi k.o tuote on saksanpuolella myytävänä ihan Brerana; http://www.autohaus-royal.de/
mutt kirjoitti:Sanoisin, että alkaa Thesiksen hinta olla kohdillaan: http://www.nettiauto.com/lancia/thesis/6020194
Onkohan tuo oikeasti myynnissä, vai onkohan jonkun verotus menossa...
Seinäjoella noita on ollut ennenkin tarjolla? Minun silmään tuo vaikuttaaisi ihan vilpittömältä halulta saada auto myytyä.
Onko jollain tästä parempaa tietoa? On kuulemma liikkeen puolesta vaihdettu jakohihna ja konepellin kiveniskemät maalattu. Kävin koeajolla enkä mitään vikaa ainakaan havainnut, muuta kuin että kummatkaan renkaat ei enää ihan priimat olleet. Vähän enhkä puhdittoman oloinen siihen nähden mitä odotin, mutta toisaalta en noita diisseleitä osaa välttämättä arvioida.