Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Rakkaus rakoilee paratiisissa, eli anopin rakas kulkinen Fiat Panda -05 on saanut ensimmäisen varsinaisen vikansa.
Miten ilmenee: Nykimisenä, huonona käyntinä (ehkä välillä kolmella), kevyttä paukutusta putkessa, tehottomuutena. Välillä haisee pahalle
Milloin ilmenee: Tankkauksen jälkeen, yleensä ei kovin pitkäkestoinen ongelma. Viimeksi tankilta kotiin ajon ajan ~10km. Seuraavana päivänä toimi ok.
Tuon ajoittaisen ongelman lisäksi tyhjäkäynti tuntuu hieman epätasaiselta. Ei sillä, että kierrokset heittelisivät, mutta välillä kone tuntuu heilahtavan enempi ja normaaliin pakoääneen tulee ylimääräinen "put".
Normaalit huollot tehty, tulpat vaihdettu muistaakseni keväällä.
Viikonloppuna ajoin melko tyhjällä tankilla ja kaadoin sekaan Red Linen SI-1 suuttimien ja imuventiilien puhdistusaine + tankki täyteen. Tällä kertaa tankkauksen jälkeisiä ongelmia ei esiintynyt laisinkaan, mutta tuo tyhjäkäynti oli samanlainen kuin muutoinkin.
Summa summarum: Pääsääntöisesti lyhyt pätkäajo ja mummomainen ajotyyli ovat kerryttäneet karstaa, johon tuo SI-1 saattoi auttaa. Seuraavaksi tutkittavaksi tulpanjohtojen kunto? Eikös tukossa/ehtoopuolella oleva katti saata haista pahalle?
Miten ilmenee: Nykimisenä, huonona käyntinä (ehkä välillä kolmella), kevyttä paukutusta putkessa, tehottomuutena. Välillä haisee pahalle
Milloin ilmenee: Tankkauksen jälkeen, yleensä ei kovin pitkäkestoinen ongelma. Viimeksi tankilta kotiin ajon ajan ~10km. Seuraavana päivänä toimi ok.
Tuon ajoittaisen ongelman lisäksi tyhjäkäynti tuntuu hieman epätasaiselta. Ei sillä, että kierrokset heittelisivät, mutta välillä kone tuntuu heilahtavan enempi ja normaaliin pakoääneen tulee ylimääräinen "put".
Normaalit huollot tehty, tulpat vaihdettu muistaakseni keväällä.
Viikonloppuna ajoin melko tyhjällä tankilla ja kaadoin sekaan Red Linen SI-1 suuttimien ja imuventiilien puhdistusaine + tankki täyteen. Tällä kertaa tankkauksen jälkeisiä ongelmia ei esiintynyt laisinkaan, mutta tuo tyhjäkäynti oli samanlainen kuin muutoinkin.
Summa summarum: Pääsääntöisesti lyhyt pätkäajo ja mummomainen ajotyyli ovat kerryttäneet karstaa, johon tuo SI-1 saattoi auttaa. Seuraavaksi tutkittavaksi tulpanjohtojen kunto? Eikös tukossa/ehtoopuolella oleva katti saata haista pahalle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Toivottavasti ei johdu loppujen lopuksi samasta, kuin vanhempien Puntossa ('01), mikä tuli vähän takuuajan jälkeen. ECU paukahti, oli juuri noita käyntiongelmia (tosin ei aina tankkauksen jälkeen, satunnaisesti ja sitten yhtäkkiä moottoritiellä paukahti yksi pytty kokonaan pelistä pois, jos en aivan väärin muista tilannetta). Ja se oli sitten uusi ECU á1000eur
Kyllähän se katti voi mennä tukkoon mummoajon ja karstottumisen seurauksena, toki sen saattaa saada auki kunnon rääyttämisellä (tai sitten rikkoo jotain, joko katin tai muuta) motarin kautta kotia-tekniikalla. Jos tuo kone on samanlainen 'ihanuus', kuin 1.1 Punton rotjassa, niin oma henkilökohtainen mielipiteeni: Paaliin. Voi olla halvempaa.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^onkos tuossa 1.2 8v woimalohko? ja onkos koska vaihdettu jakoremmi, tai jotain muuta räplätty siellä kampiakselin päässä? Vikakoodeja luettu?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^^^
Firen en ole kuullut menevän noin tukkoon, vähän epäilisin jotain muuta. Tuossa yllämainittu hihna? Kauan kauan sitten ykkössukupolven Firestä saattoi hypätä hampaan verran pieleen ja oireet olivat tuollaiset. Ihmettelin vain pari päivää kun pakasta vedetty Y10:ni muuttui nihkeäksi :0
-Tazio
Firen en ole kuullut menevän noin tukkoon, vähän epäilisin jotain muuta. Tuossa yllämainittu hihna? Kauan kauan sitten ykkössukupolven Firestä saattoi hypätä hampaan verran pieleen ja oireet olivat tuollaiset. Ihmettelin vain pari päivää kun pakasta vedetty Y10:ni muuttui nihkeäksi :0
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
^^^^Lienee tosiaan sama motti keulilla kuin näissä mkII 188 Puntoissa. Ekana tulpanjohdot vaihtoon, omassa ne oli 6v jälkeen vaihtotavaraa kun löivät puolet kipinöistä jonnekin muualle, kuin piti. Tän jälkeen kolmosella ajelet satasta sen 15-20 min ja katsotaan uudelleen. Tuo moottorihan on käytännössä ikuisuuspeli, jopa se 16v mallikin. Mut jos on 8v, niin tsekkaa et on vaihdettu jakohihna yms. ajallaan kaikkine romppeineen, ainakin rullat ja nää on aika vaihtokamaa tuossa (vaikka omalla Puntolla tuli ajettua 3v yli vaihtoiän...).
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
1,2 8v woimamoottori tosiaan kyseessä
- Jakoremmi on hoidettu ajallaan.
- En jaksa uskoa Ecuun, ainakaan tässä vaiheessa. Laatu on parantunut paljon Puntoista
- Vikakoodit lukematta (odottaa inspiraatiota, että puuhailen BT-palikan toimimaan tuossa tabletissa)
- Käyn tänään uudet johdot ja palaan asiaan
Aqu: Ei ole käsittääkseni samanlainen kone kuin vanhojen puntojen 1,1. Ja tää on ollut aivan huikee peli luotettavuuden ja ongelmattomuuden suhteen. Ennemmin se sun 156 joutaa paaliin kun tää
100tkm matkalla huoltoon liittymätöntä osaa on vaihdettu ainoastaan etuiskarit kun toinen meni vuotamaan. Käytännössä ilmaista ajoa.
- Jakoremmi on hoidettu ajallaan.
- En jaksa uskoa Ecuun, ainakaan tässä vaiheessa. Laatu on parantunut paljon Puntoista
- Vikakoodit lukematta (odottaa inspiraatiota, että puuhailen BT-palikan toimimaan tuossa tabletissa)
- Käyn tänään uudet johdot ja palaan asiaan
Aqu: Ei ole käsittääkseni samanlainen kone kuin vanhojen puntojen 1,1. Ja tää on ollut aivan huikee peli luotettavuuden ja ongelmattomuuden suhteen. Ennemmin se sun 156 joutaa paaliin kun tää

100tkm matkalla huoltoon liittymätöntä osaa on vaihdettu ainoastaan etuiskarit kun toinen meni vuotamaan. Käytännössä ilmaista ajoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Siinä tapauksessa, jos kone ei ole yhtä hirveä kuin se punton pommi, niin voipi olla jotain ihan muuta - enkä ota kantaa enempää
Ja tämä 156 ei mene paaliin, ennen kuin minä sanon. Ellei sitten jostain löydy oikein muikeeta 156 JTD:tä, josta joku haluaa luopua vaihtamalla tuohon...
Siinä tapauksessa, jos kone ei ole yhtä hirveä kuin se punton pommi, niin voipi olla jotain ihan muuta - enkä ota kantaa enempää

Ja tämä 156 ei mene paaliin, ennen kuin minä sanon. Ellei sitten jostain löydy oikein muikeeta 156 JTD:tä, josta joku haluaa luopua vaihtamalla tuohon...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitenkäs puola? Onko tuossa 4 puolaa? joskus voi puola mennä sillain, että välillä alkaa rötään ja välillä taas toimii. Tankkaus ei kyllä vaikuta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ihan hyvä pointti. Muistaakseni ainakin 1,2 16v koneissa on joillain ollut ongelmia tyyliin: Tulpanjohto alkaa prakaamaan -> Puola saattaa alkaa sekoilemaan -> katti saa bensaa -> katti kaput. Parhaassa tapauksessa puola käräyttää ecun mennessään.
Ostan puolat (menee 2kpl) samalla vaivalla, ompahan taas yksi mahdollisuus rajattu pois.
Shuttle: Tein jonkinlaisen karstanpoiston kiihdyttämällä pykälät 1-4 rajoittajalle (ajoin luonnollisesti lentokentällä, ja vaihteiston välitykset oli tilapäisesti muutettu siten, ettei nopeus noussut yli 120km/h
). Tuo + puhdistusaine saattoivat auttaa tankkauksen jälkeen ilmenevään ongelmaan.
Ostan puolat (menee 2kpl) samalla vaivalla, ompahan taas yksi mahdollisuus rajattu pois.
Shuttle: Tein jonkinlaisen karstanpoiston kiihdyttämällä pykälät 1-4 rajoittajalle (ajoin luonnollisesti lentokentällä, ja vaihteiston välitykset oli tilapäisesti muutettu siten, ettei nopeus noussut yli 120km/h

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Re: Muiden merkkien murheita.
... nykii, huono käynti, tehoton, haisee ... ainakin edellisessä autossani nuo kaikki viittasivat siihen, että puola hajalla. Taas.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^tuota jakoremmin vaihtoaikaa/touhua kyselin siksi, että jos sitä siivapyörää ei ole laitettu takaisin prikulleen samaan kohtaan (rei'issä pelivaraa) tai turmeltu (väännetty) eikä opetettu uutta asentoa eculle niin tulee häröä. Yleensä ilmoittaa sekalaista sytsähäröä koodeja luettaessa.
Siis se opetus taitaa kuulua tehdä jokatapauksessa kun remmi vaihdetaan.
Siis se opetus taitaa kuulua tehdä jokatapauksessa kun remmi vaihdetaan.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.
Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.
Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla

Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Remmi on vaihdettu joko Carpojilla tai Deltassa. Ongelmat olisivat varmaan alkaneet aiemmin? Vaihdosta varmaan 1½ vuotta.
Tulpanjohdot ja puolat kuitenkin nyt ostettu, saa nähä vaikuttaako mitenkään.
Tulpanjohdot ja puolat kuitenkin nyt ostettu, saa nähä vaikuttaako mitenkään.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Olisiko tuossa samantyylinen huohotin kuin mersussa, se aiheuttaa stefojen vuotoa, jos on tukossa.Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.
Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^joo, tuohan on sitten ollut töpselissä ainakin yhdessä katsastuksessa. Meitin puntossa murheet alkoivat viiveellä ja lopullinen käry tuli vuodenpäästä juurikin katsastuksessa. Oli siivapyörä solmussa ja sytsäajoitus siis pielessä, remminvaihto silloisessa merkkiliikkeessä eli deltassa. Kävin sitten oiken kunnon pajalla missä tekivät opetuksen ja siivapyörä laitettiin sitten oikoseen seuraavan remminvaihdon yhteydessä. Toimi moitteetomasti vipottavallakin pyörällä opetuksen jälkeen.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
On käynyt leimalla joo. Vikakoodien luvustakaan ei ole mahdottomasti aikaa ja silloin muisti oli blanko.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^no ei ole sama murhe sitten.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
savijo-r kirjoitti:alfa164 kirjoitti: totta tuo,vaikka esim 1.6 primeralla ajaa vaivatta 400 000tkm ilman murheita,paska se silti on.Miksei valmisteta autoja jossa ajoominaisuudet kohillaan+kestävyysIlmeisesti mitä paremmat ominaisuudet sen enemmän hajoavia osia
Ei aina ihan noinkaan.
Kaverilla oli sellainen sämpylänmallinen uudempi Primera johon tehtiin alle 100tkm kansiremontti. Kahteen kertaan.
Edit. Ja primeran jälkeen jatkoi vielä järkiautoilua ja osti 3500E Mersun jota on kohta "huollettu" samalla summalla.
Viimeksi kun puhuttiin uhkasi lopettaa tuon järkiautoilun ja ostaa Fiiatin kun Essolla tiesivät kertoa että ne on kaikista huonoimpia.
Taisi olla savijo:lla puhe p11 ja vanhemmista primeroista, eikä näistä uusista renault primeroista.
(En henk. koht tiedä mimmoisia renautit ovat, mitä nyt näyttävät aina valloittavan katsastustilastojen häntäpään. Luulisi, että nissan olisi vähän paremmankin kumppanin löytänyt)
Ettei ihan oftopikiksi mene, niin eka omatoiminen pyöranlaakerin vaihto-operaation joutuu tekemään p11 -98 1,6 primeralle. Hyvä harjoitella eka sillä, ennen kuin joutuu luultavasti alfaa alkamaan samasta syystä sorkkia.
Suoraan vaan suoraa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu,itse tarkoitin just p11 primeraa,josta omakohtaisia kokemuksia,ei naapurin,kaiman,tai sen esson lippispäisen sedän:).Taitaa pellit häipyä,ennenkuin tekniikka pettää
Re: Muiden merkkien murheita.
Ääni 75:lle.Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.
Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla

Ride on!
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
alfa164 kirjoitti:Juu,itse tarkoitin just p11 primeraa,josta omakohtaisia kokemuksia,ei naapurin,kaiman,tai sen esson lippispäisen sedän:).Taitaa pellit häipyä,ennenkuin tekniikka pettää
Katos, näköjään sekotin mikä oli kenenkin sanomaa

Ruostumaan meinaa alkaa oma 240k ajettu primerakin, pitäisi vähän sieltä sun täältä poistaa ruosteet pelleistä ja paikkamaalailla. Eikä varmaan tekisi pahaa pohjankaan ruostesuojausta ehostaa.
Missähän sitä on tullut säilytettyä miun/entisen omistajan taholta, kun kuskin puolella noin 3 kolhua viereisten autojen ovista, apukuskin ovesta laskin 17 lommoa

Mikähän muuten mahtaisi olla vikana Nissan Terrano 2 sessamme, kun siinä öljynpaineen varoitusvalo palaa suunnilleen kokoajan heti käynnistyksestä lähtien. Joskus kun on heti käynnistänyt, antamatta vain virtojen olla päällä, on öljyvalo sammunut. Nykyään ei taida sekään onnistua. Moneen kertaan sitä on myyjäliikkeen puolesta heti ostamisen jälkeen ihmetelty ja muutamaan kertaan tarkistettu, että öljynpaineet ovat oikeat.
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien murheita.
Silti ei ole katsottu tarpeelliseksi vaihtaa merkkivalon anturia?Garmund kirjoitti:Moneen kertaan sitä on myyjäliikkeen puolesta heti ostamisen jälkeen ihmetelty ja muutamaan kertaan tarkistettu, että öljynpaineet ovat oikeat.
VMP
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Hmm, olisivatkohan ne voineet olla niin pönttöjä. Voisihan se olla mahdollista, kun ainakaan saman firman toinen liike ei tunne mutterilukitetta. (eivät ainakaan käytä).
Suoraan vaan suoraa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Päivitystä Pandan tilanteeseen:
Tulpanjohdot ja puolat vaihdettu, ei mainittavaa vaikutusta käyntiin. Tulpat on vaihdettu huollon yhteydessä keväällä.
Vikakoodit luin ja tulos oli P0300 ignition failures (general) ja P0304 cylinder 4 ignition failures.
Mitään koeajoa ei tehty (koska juhannus päällä), eikä ecun resetointia suoritettu (koska rekisteröimätön MES). Täytyy kokeilla huomenna.
Pielessä oleva remmi varmaan antaisi herjaa muillekin pytyille, eikä pelkästään yhdelle?
Tulpanjohdot ja puolat vaihdettu, ei mainittavaa vaikutusta käyntiin. Tulpat on vaihdettu huollon yhteydessä keväällä.
Vikakoodit luin ja tulos oli P0300 ignition failures (general) ja P0304 cylinder 4 ignition failures.
Mitään koeajoa ei tehty (koska juhannus päällä), eikä ecun resetointia suoritettu (koska rekisteröimätön MES). Täytyy kokeilla huomenna.
Pielessä oleva remmi varmaan antaisi herjaa muillekin pytyille, eikä pelkästään yhdelle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mun vanhemmilla on Punto -01 1.2 8v eli samalla koneella myös ja siinä on ollut aivan samat oireet. Ensin vaihdettiin ecu (800€) ja hyvin meni melkein vuosi. Sit taas samat oireet ja nyt syyllinen oli toinen puola. Taas on mennyt jonkin aikaa ilman ongelmia..
Abarth 500 Esseesse
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
Kannattaisi ehkä myös mitata puristukset. Pikku vaiva ja kertoo melko paljon, ainakin jos ovat siinä yhdessä pytyssä matalat.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen... tankataanko sitä autoa muuten aina vaan parilla kympillä kerrallaan vai aina täyteen?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverini tuossa toimitti että veljensä Stilossa on palanut välillä Check Engine -valo pari vuotta. Huollossa ei tiedetä mistä johtuu ja autossa ei ole mitään vikaa. Alkaa kuulemma ottaa päähän se piippaus
.

Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Kurkistelin sitä tulpanjohtojen vaihdon yhteydessä. Ei se ihan pöytähopeille pärjää kiillossa, muttei paljon jääkään. Tankataan yleensä melko tyhjästä ja aina täyteen.DaViega kirjoitti:Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen... tankataanko sitä autoa muuten aina vaan parilla kympillä kerrallaan vai aina täyteen?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Olisiko tankkaus käytännössä ainoa tilanne, jossa moottori käynnistetään kunnolla lämpimänä? Voisi kokeilla ajolämpimän moottorin seisottamista sen pari minuuttia minkä tankkaus kestää ja käynnistää sitten. Jos vian saa tuolla esiin, nin tuoksuu mielestäni vahvasti jonkin anturin vialle.DaViega kirjoitti:Putsaa kaasuläppä. Mikään täällä ehdotetuista vioista ei kuitenkaan oikein täsmää sen kanssa, että vika tulee vain tankkauksen jälkeen...
Järkiautoilija
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kyllä on muitakin vastaavia lyhyitä seisotuksia lämpinä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Muiden merkkien murheita.
Mutta kun huollossa eivät löydä mitään vikakoodia ja kädet levällään sanovat että ei löydy vikaa.Aquatica kirjoitti:^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos bensakorkin avatessa ei koskaan suhise kunnolla, ei p-a höyryjen kierrätys ainakaan pelaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Edelleen: joku, kellä on läppäri + fiatecuscan tai multiecuscan -> vikakoodinluku. Pelkkä vikakoodin tietäminen voi jo kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, vaikka k.o laitteessa ei itsessään olisikaan vikaa (esim. todella epämääräsiä katti/lambda-vikakoodeja, kun syyllinen on ilmi jne.)Tiphookki kirjoitti:Mutta kun huollossa eivät löydä mitään vikakoodia ja kädet levällään sanovat että ei löydy vikaa.Aquatica kirjoitti:^
Ei muuta kuin FES/MES-vikakoodinlukua. Äkkiäkös siellä on vikakoodia lambdasta tai vastaavasta, vaikkei ajossa mitenkään huomaisi. Tai sitten se nokan asentoanturi, kampiakselin asentotunnistin tai muu vastaava merkityksetön asia, jonka oireilu voi olla täysin piilevää...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on lukuvehkeet ja lentokentän liepeillä onnistuu arkisin nollailu.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajelin tänään juhannuksen vietosta kotiin, kun pari kilometriä ennen kotiovea alkoi kuulemaan todella voimakasta kitinää jarruista. Ensireaktio oli tietenkin "Voi **ttu, taasko tää...". Mutta kun jarruttaminenkaan ei auttanut kitinään, niin tajusinkin, että se järkyttävä ääni lähtikin edellä ajaneen Citroen C4:n jarruista
Luultavasti muut tielläliikkujat luulivat, että Alfa vinkui

Luultavasti muut tielläliikkujat luulivat, että Alfa vinkui

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Pelaakohan Pandan tankin huohotussysteemi oikein? Sieltähän ohjataan huohotuskaasut moottorin poltettavaksi, ja jos systeemi on jatkuvasti auki, voi tulla käyntihäiriöitäkin. Kai sen voisi kokeeksi jotenkin tulpata tms.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa.. mulla varmaan on sit kissassa ja varttikutosessa a: jotain vikaa, b: kummassakaan ei ole höyryjen kierrätystä koska en muista kummankaan koskaan suhisseen???gYdEbUh kirjoitti:Jos bensakorkin avatessa ei koskaan suhise kunnolla, ei p-a höyryjen kierrätys ainakaan pelaa.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^kyl mulla ainakin suhisee suht tyhjällä tankilla
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Muiden merkkien murheita.
Juu kyllä suhahtaa mullakin Bussossa tyhjällä tankilla selvästi, mitä tyhjempi tankki, sen isompi suhahdus.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, stefat siellä vuoti. Osat oli edulliset jopa merkkiliikkeen tiskiltä, eikä vaihtotyökään ollut kummoinen homma. VMTD:n mainitsemaa huohotusta sieltä ei löytynyt; vuodon aiheutti jonkun edellisen omistajan kertaalleen vaihdattamat stefat, jotka oli asennettu huonosti.Eero kirjoitti:Huolsin tänään vaimon käyttöauton, joka on siis BMW 320d -02.
Samalla tuli havaittua ikävä öljyvuoto taka-akselissa; pahimmassa tapauksessa vetoakseleiden stefat. Ei ole aiempaa kokemusta niiden vaihtamisesta ja ensiviikon sunnuntaina pitäisi startata reilun 5 tkm. turneelle. Muuten ollut varsin ongelmaton auto, mutta tuo öljyvuoto täytyisi saada korjattua ennen reissua.
Pitäisikö vaan kuitenkin lähteä reissuun 75:lla
Nyt olis Alfakin iskussa reissua varten, mutta Bemari vei voiton tällä kertaa tilojen ja ilmastoinnin takia.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ & ^^^ Ihme juttu, oon ajellu tolla kohta kymmmenen vuotta enkä ole ikuna huomannu että korkkia avatessa jotain suhinaa pitelis. Täytyy ollakkin tarkkana kun seuraavan kerran käy tankilla. Tai sit vaarilla on jo kuulo menny??
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei suhise täälläkään 156:n tankki kun avaa korkkia.
Noin ihan uteliaisuudesta, teillä joilla suhisee, niin onko siellä tankissa yli- vai alipainetta?
Noin ihan uteliaisuudesta, teillä joilla suhisee, niin onko siellä tankissa yli- vai alipainetta?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Polttoainetankkiin syntyy itsestään ylipaine jonka venttiili välillä päästää imusarjaan.
Mun GTV:n bensakorkissa lukee varoitus että korkkia avatessa saattaa tulla vaarallinen paine
En nyt aivan tarkalleen tuota varoitusmuotoa muista.
Toki onhan noita varmasti muunkinlaisia kierrätystoteutuksia. Mieleen tulee sellainen että aina sammuttaessa moottorin venttiili laskisi paineet imusarjaan ettei tarvitse ihmetellä suhinaa/polttoaineen käryä korkkia avatessa.
Mun GTV:n bensakorkissa lukee varoitus että korkkia avatessa saattaa tulla vaarallinen paine

Toki onhan noita varmasti muunkinlaisia kierrätystoteutuksia. Mieleen tulee sellainen että aina sammuttaessa moottorin venttiili laskisi paineet imusarjaan ettei tarvitse ihmetellä suhinaa/polttoaineen käryä korkkia avatessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu,hylky tuli rellulle,eli clio 2-03.Ratissa siis töötti joka ei toimi.Itse töötti ehjä(testattu)samoin sulake.Onko jollekkin tuttu vika?Onkohan tuo releen takana,ja missä lie?Itse epäilen vian löytyvän ratista,mutta uskaltaako sitä itse availla?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Alipainetta 156:n tankissa parisen vuotta sitten talvisaikaan, mahtaakohan olla syynä tukkeutunut huohotus? Vai mitähäh. Ei kovin usein tehnyt tuota, kerran pari.
Alipainetta 156:n tankissa parisen vuotta sitten talvisaikaan, mahtaakohan olla syynä tukkeutunut huohotus? Vai mitähäh. Ei kovin usein tehnyt tuota, kerran pari.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on juuri samaa ongelmaa ettei töötti toimi. Ensin katoin sulakkeen, sitten puhdistin ratin kontaktipinnat. Sitten rupesin etsimään itse tööttiä. Se on M/A. Missing in action. Ei ole. : )
Mutta ratin voi kyllä yleensä ihan hyvin aukoa itsekin varovaisuutta noudattaen.
Koska kylmä kutistaa, niin talvella on saattanut syntyä alipaine ajon jälkeen kun lämmin polttoaine on jäähtynyt.
Mutta ratin voi kyllä yleensä ihan hyvin aukoa itsekin varovaisuutta noudattaen.
Koska kylmä kutistaa, niin talvella on saattanut syntyä alipaine ajon jälkeen kun lämmin polttoaine on jäähtynyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
mä oon avannut purkuautojen ratteja surutta, ei ongelmaa mutta voihan esim irrottaa akun varmuuden vuoks?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien murheita.
Tankin korkin suhinoihin liittyen olen kyllä siinä uskossa että merkistä ja mallista riippumatta poltttoainejärjestelmät on suunniteltu siten että siellä tankissa ei kovinkaan kummoisia yli tai alipaineita kuulu olla jos kaikki toimii eikä tankata liian täyteen.